Kuuluuko katsastukseen:
- määräaikaiskatsastus, OBD-mittaus ja pakokaasumittaus
vai pelkästään
- määräaikaiskatsastus ja OBD-mittaus
Eli tehdäänkö sekä OBD että pakokaasumittaus v. 2007 autolle?
Määräaikaiskatsastus sisältää
11
1409
Vastaukset
- Autoilja vai?
Jos on Bensa henkilöauto (ei siis paku) niin kyllä ja jos on diesel niin ei OBD mittausta.
Tosin noita Bensa pakuja ei paljoa ole liikenteessä, en ole kuullut yhdestäkään.
Voit myös käydä huollossa mittauttamassa päästöt ja OBD:n jolloin niitä ei tehdä enää katsastuksessa, jos sinulla on antaa mittaustodistus.- Kluru
Jonkin verran on vielä bensapakuja liikenteessä, esim. pick-uppeja, Toyota Lite-Aceja, Chevrolet Astroja jne. Nettiautosta löytyy myytävänä 315 kpl.
- Autoilja vai?
Kluru kirjoitti:
Jonkin verran on vielä bensapakuja liikenteessä, esim. pick-uppeja, Toyota Lite-Aceja, Chevrolet Astroja jne. Nettiautosta löytyy myytävänä 315 kpl.
Tässä täytyy nyt taas käyttää niitä harmaita aivosoluja.
Jos puhutaan OBD-mittauksesta ja Bensiinipakusta niin auton täytyy olla silloin uudempi kuin 2000. Koska OBD tuli pakolliseksi bensiiniautoihin 2001 ja Dieseleihin 2004.
Nuo 90-luvun Astrot eivät kuule sovi tähän keskusteluun ei sitten millään. Samoin kuin nuo toyota liteacetkaan.
Poliisiltakaan ei taida enää saada käytettynä pakua, joka olisi uudempi kuin 2000 ja vielä bensiini. - Kluru.
Autoilja vai? kirjoitti:
Tässä täytyy nyt taas käyttää niitä harmaita aivosoluja.
Jos puhutaan OBD-mittauksesta ja Bensiinipakusta niin auton täytyy olla silloin uudempi kuin 2000. Koska OBD tuli pakolliseksi bensiiniautoihin 2001 ja Dieseleihin 2004.
Nuo 90-luvun Astrot eivät kuule sovi tähän keskusteluun ei sitten millään. Samoin kuin nuo toyota liteacetkaan.
Poliisiltakaan ei taida enää saada käytettynä pakua, joka olisi uudempi kuin 2000 ja vielä bensiini.Juu, olet oikeassa. Tuli fiba tuossa OBD:n kohdalla, koska ajattelin viestisi luettuani bensapakun viittaavan niihin kaikkiin iästä riippumatta.
Vuoden 2000 jälkeen on rekisteröity jonkin verran esim. Ford Fiestoja ja Renault Kangooita bensakoneella pakettiautoiksi. Nettiautosta löytyy nyt 58 kpl myytävänä. Lähinnä niitä käyttää pikkufirmat.
- 766545432
Vuodesta 1996 lähtien Astroja h-autoina löytyy ja saa todella edulliseksi ajaa, etanoli sarja maksaa asennettuna noin 600--700 euroa ja tienaa hintansa todella nopeasti takaisin,jos sattuu asumaan seudulla mistä E85R tankkaus pisteitä löytyy.
- Kluru
Eivät ole edullisia oikein millään mittarilla mitattuna.
- ketjunavaaja..
Siis kummin? Vuoden 2007 bensahenkilöauto kyseessä. Tietoa tarviin vain hintavertailuun. :)
- Autoilija vai?
Väännetään sitten rautalangasta.
"Eli tehdäänkö sekä OBD että pakokaasumittaus v. 2007 autolle?"
Kyllä.
- YläkäsiteMyösAlakäsi
Mitä määräaikaiskatsastusMAKSU sisältää? Se ei sisällä pakokaasun päästömittausmaksua eikä OBD-maksua, vai kuinka?
Esim. Jos on katsastamassa vuoden 2001 tai uudempaa bensakäyttöistä henkilöautoa ja katsastusaseman hinnastossa on
- määräaikaiskatsastus 36 euroa
- pakokaasumittaus bensiinkäyttöinen ajoneuvo 10 euroa
- pakokaasumittaus OBD-mittaus 5 euroa
Eihän "määräaikaiskatsastuksesta" selviä tuolla pelkän "määräaikaiskatsastus"-nimikkeen hinnalla, 36 euroa, vaan pitää maksaa nuo kaikki, yhteensä 51 euroa (mikäli ei jostain syystä ole erikseen hankkinut pakokaasumittauksia)?- AlakäsiYlemmäs
Olet ymmärtänyt asian oikein. Juuri tuohon tapaan hinnat yleensä ilmoitetaan.
- Autoilija vai?
Trafi:n edeltäjät ovat aikanaan linjanneet että OBD:n, pakokaasupäästömittauksen ja dieselin savumittauksen voi tehdä katsastusaseman lisäksi myös huoltoliikkeessä, joka on ilmoittanut trafiin tekevänsä niitä.
Nämä päästömittaukset, mukaanlukien katsastusaseman tekemät ovat voimassa 3 kk mittauspäivämäärästä alkaen.
Päästömittaus on osoitettava hyväksytysti suoritetuksi, jotta auto menee katsastuksesta läpi, koska katsastuksessa valvotaan myös ympäristöhaittoja.
Eli jos sellaista sinulla ei ole etkä suostu sitä katsastuskonttorilla suorittamaan niin katsastus täytyy keskeyttää. Se että onko se nyt päätökseltä keskeytetty vai hylätty niin ei nyt ihan heti tule mieleen kun ei ole tällaista tilannetta koskaan tullut eteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307