Sikala paloi taas kerran,,,

w4tw4y

Sikala ja sikatilan konehalli tuhoutuivat pahoin tulipalossa Vähässäkyrössä Pohjanmaalla torstaiaamuna.
Sikalan 300 siasta noin puolet kuoli.

Tilan omistaja hälytti pelastuslaitoksen Piispantielle puoli kuuden aikaan aamulla.

Tuli tuhosi täysin tilan konehallin, jossa säilytettiin muun muassa maanviljelyskoneita ja peräkärryjä. Palo uhkasi myös tilan asuintaloa, viljakuivaajaa ja toista hallia, mutta palokunta sai estettyä palon leviämisen. Henkilövahinkoja ei koitunut.

Henkiin jääneet siat saatiin tuotua ulos palavasta sikalasta. Paikalle kutsuttiin eläinlääkäri arvioimaan eläinten vointia. Siat oli tarkoitus kuljettaa aamulla muihin tiloihin.

Sammutustöissä oli kuusi pelastuslaitoksen yksikköä ympäri Pohjanmaata. Palon syystä ei ole vielä tietoa.

STT

15

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikamaista,,,,,

Eikö tuotantotiloihin ole pakko asentaa sprinklereitä???
      Toivottavasti vakuutusyhtiöt tarkastavat perusteellisesti ennen vahingoonkorvauksia.

• hyvin hoidetaan

Kyllä sikaloita hyvin hoidetaan, verrattuna turkistarhaukseen.

• asdfasdf

perustele.

• asdfasdf

ettei olis taas "ääriaineiston" tekosia

• Niino--

Aika usein on syynä "vika sähkölaitteissa", mutta sähkömiehet ovatkin tunnetusti ääriaineistoa.

• asddfasdff
        Niino-- kirjoitti:

Aika usein on syynä "vika sähkölaitteissa", mutta sähkömiehet ovatkin tunnetusti ääriaineistoa.

niin vastottainhan syy oli kanssa sähkölaitteissa tosin ilmanvaihdon sammuttajana taisi olla vihernarsisti sillä seurauksella että sai tukehdutettua muutaman tuhatta broilerikanaa---

• Niino--
        asddfasdff kirjoitti:

niin vastottainhan syy oli kanssa sähkölaitteissa tosin ilmanvaihdon sammuttajana taisi olla vihernarsisti sillä seurauksella että sai tukehdutettua muutaman tuhatta broilerikanaa---

Nuo kanaloiden ilmanvaihtolaitteet eivät ole mitenkään idioottivarmoja, varsinkaan vanhoina... ja saitojen kanalan pitäjien "huoltamina".
        Avainsanat: metaani, rikkivety, ammoniakki, kosteus.

• asdfasdf

• Niino--
        asdfasdf kirjoitti:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074321816/Narpion kanalaiskun tekijat yha pakosalla

avainsanat:vihernarsismi,muiden pakottaminen elämään oman näkemyksensä mukaisesti,rikollisuus.

Sikäli hupaisaa on se, ettei energiayhtiöiden tai kanalan omistajien saituuden ja omanedun tavoittelun vuoksi kuolleista elikoista ei kirjoiteta riviäkään...

Avainsanoina toimitusvarmuus, aggrekaatti, huolto... tästä on jopa omakohtaisia kokemuksia, eikä yksistään kanaloista...

• asdfasdf
        Niino-- kirjoitti:

Sikäli hupaisaa on se, ettei energiayhtiöiden tai kanalan omistajien saituuden ja omanedun tavoittelun vuoksi kuolleista elikoista ei kirjoiteta riviäkään...

Avainsanoina toimitusvarmuus, aggrekaatti, huolto... tästä on jopa omakohtaisia kokemuksia, eikä yksistään kanaloista...

lue nyt se linkki ensin...

• Niino--
        asdfasdf kirjoitti:

lue nyt se linkki ensin...

Luin kyllä sen linkkisi, mutta minkävuoksi elintärkeät laitteet tehdään niin huonosti että kaikenkarvaiset ituhipit kykenevät ne sammuttamaan?
        #kaikki pitäis itse tehdä# -Suoraan meikäläisen suusta...

• asdfasdf
        Niino-- kirjoitti:

Luin kyllä sen linkkisi, mutta minkävuoksi elintärkeät laitteet tehdään niin huonosti että kaikenkarvaiset ituhipit kykenevät ne sammuttamaan?

sinä sitä osaat kaiken paremmin kuin muut.
        ettei olis suorastaan omalta kehulta haisevaa kuten kaikki niin sanottujen eläinsuojelijoiden puuhastelu....
        eiköhän nuo laitteet liene ihan tavallisia se omin luvin sammutus vain sattuu olemaan rikollista toimintaa mutta eihän se ennenkään ole eräitä tahoja estänyt.
        vai meinaatko että muiden pitäisi maksaa erikoislaitteista sen takia että kyseisiä tahoja ei yhteiskunnan eli muiden mielen mukainen elo kiinnosta?

• öweorti4+2
        Niino-- kirjoitti:

Ja siinä jälleen nimim. Niino-- antoi hienon näytteen lapsellisen yksisilmäisestä teiniangstistaan!

Uutisen mukaan "Aktivistit murtautuivat 26 000 kanan munituskanalaan perjantain vastaisena yönä ja rikkoivat siellä sähkölaitteita."

Kanalaan oli pitänyt MURTAUTUA ennen sähkölaitteiden TAHALLISTA RIKKOMISTA.

Ja nimim. Niino-- :n mielestä vika oli huonosti tehdyissä laitteissa! (Jotka HÄN ITSE olisi kyennyt tekemään niin, että ne olisivat kestäneet aktivistin toimet??)

UPEETA!!

• Niino--
        öweorti4+2 kirjoitti:

Ja siinä jälleen nimim. Niino-- antoi hienon näytteen lapsellisen yksisilmäisestä teiniangstistaan!

Uutisen mukaan "Aktivistit murtautuivat 26 000 kanan munituskanalaan perjantain vastaisena yönä ja rikkoivat siellä sähkölaitteita."

Kanalaan oli pitänyt MURTAUTUA ennen sähkölaitteiden TAHALLISTA RIKKOMISTA.

Ja nimim. Niino-- :n mielestä vika oli huonosti tehdyissä laitteissa! (Jotka HÄN ITSE olisi kyennyt tekemään niin, että ne olisivat kestäneet aktivistin toimet??)

UPEETA!!

Kyllä, olen jopa rakentanut ilkivallan kestäviä laitteita...
        Sopii tulla koittamaan, hälyytys lähtee ennenkuin ehdit akuille...

• Anonyymi

Kuinkahan usein näissä on vakuutuspetos.
      Kyllä sen ymmärtää kun puhutaan negatiivisia asioita ja sikalan omistaja on väsynyt tai särkeviä niveliä tai muuta sairautta. Se on raskasta, kun aina vastuussa.

Ja voihan olla että on puutteellinen ammattitaitokin.
      se on ikävä seuralainen-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22