ALOITTELIJA

pele

siis niin, aloittelisin ohjelmointia ja olen jo pitkän pätkän opetellut c kieltä.
nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen, toimimaan. AUTTAKAA!!!

15

1562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin niin
      • pele

        siis ton verran kyllä osaan.
        ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
        ???!!!


      • helpoin tie
        pele kirjoitti:

        siis ton verran kyllä osaan.
        ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
        ???!!!

        Jospa asennat sen mämminvääntäjän uudestaan koneeseen?


      • just joo
        pele kirjoitti:

        siis ton verran kyllä osaan.
        ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
        ???!!!

        Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
        visualis tools-options-directories-include files
        klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
        ja sama libararyille.

        MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN


      • pele
        just joo kirjoitti:

        Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
        visualis tools-options-directories-include files
        klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
        ja sama libararyille.

        MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN

        siis joo. osaan kyllä laittaa sinne kaikki otsikkotiedostot ja polut sun muut on oikeen. ku käännän jotain ohjelmaa johon mulla on kaikki tarviitavat otsikko sun muut tiedostot se antaa virheilmotuksen unresolved external. kun klikkaan siihen ilmotukseen se heittää sen johonki otsikkotiedoston nimeen. ja jos nyt krtoisitte mitä ne "" ja merkit meinaa niissä otsikkotiedoston nimissä. että semmosia.


      • ggt
        pele kirjoitti:

        siis joo. osaan kyllä laittaa sinne kaikki otsikkotiedostot ja polut sun muut on oikeen. ku käännän jotain ohjelmaa johon mulla on kaikki tarviitavat otsikko sun muut tiedostot se antaa virheilmotuksen unresolved external. kun klikkaan siihen ilmotukseen se heittää sen johonki otsikkotiedoston nimeen. ja jos nyt krtoisitte mitä ne "" ja merkit meinaa niissä otsikkotiedoston nimissä. että semmosia.

        eli merkit laitetaan kirjaston ympärille, itse tekemäsi headerit liität "" merkeillä!
        esim. jos teet headerin jossa on määrityksiä ja alustuksia liität sen projektiin "" merkeillä, esim. #include "tiedosto.h"

        kaikki mis on esim.
        #include
        ym. ovat kääntäjän kirjastoja joita käytetään että sun funktiot pelaa, esim. cout, cin ym!
        tsekkaa ettäs sulla on kaikki tarvittavat kirjastot mukana!


      • etenkin heille joille
        just joo kirjoitti:

        Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
        visualis tools-options-directories-include files
        klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
        ja sama libararyille.

        MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN

        .. mämminvääntö on hakusessa.

        "MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN"


      • pele
        etenkin heille joille kirjoitti:

        .. mämminvääntö on hakusessa.

        "MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN"

        kaikki polut sun muut heafderit ja hipsut on oikeen mutrta ei sittekään. outoo


      • Seuraavaksi
        pele kirjoitti:

        kaikki polut sun muut heafderit ja hipsut on oikeen mutrta ei sittekään. outoo

        joku 'hello'-ohjelma kääntyisi - joku sopiva paketin mukana tullut demo?


      • pele
        Seuraavaksi kirjoitti:

        joku 'hello'-ohjelma kääntyisi - joku sopiva paketin mukana tullut demo?

        hello world konsoliohjelma kääntyy.


      • tätä vielä
        pele kirjoitti:

        hello world konsoliohjelma kääntyy.

        voisi kokeilla luoda 'testi'-ohjelmarunkoja, joissa ei ole muuta kuin mämminvääntäjän antamat ja asettamat kilkkeet mukana?

        Siis pelkät RUNGOT ilman omia lisäyksiä?


      • pele
        tätä vielä kirjoitti:

        voisi kokeilla luoda 'testi'-ohjelmarunkoja, joissa ei ole muuta kuin mämminvääntäjän antamat ja asettamat kilkkeet mukana?

        Siis pelkät RUNGOT ilman omia lisäyksiä?

        nyt en ymmärtänyt.


      • lankaa
        pele kirjoitti:

        nyt en ymmärtänyt.

        Sieltä missä aloitetaan projektit - sieltä valitsee MITÄ ja generoi valmiin kilkkeen ja kääntää sen - LISÄÄMÄTTÄ MITÄÄN OMAA KOODIA MUKAAN?


      • roope
        pele kirjoitti:

        nyt en ymmärtänyt.

        Kirjoitit: " ...nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen,..."

        Ilmeisesti kyseessä on esittelyversio ko. kääntäjästä, eikä tällaiset kääntäjät sisällä läheskään kaikkia "täysversion" ominaisuuksia. Näyttäisi siltä, että kääntä ei sisällä käännettävän koodin vaatimista header-tiedostoista kuin osan. Vähänkään monipuolisten ohjelmien tekeminen ei tällaisella kääntäjällä onnistu.
        Ei kannata hakata päätään seinään.


      • pele
        roope kirjoitti:

        Kirjoitit: " ...nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen,..."

        Ilmeisesti kyseessä on esittelyversio ko. kääntäjästä, eikä tällaiset kääntäjät sisällä läheskään kaikkia "täysversion" ominaisuuksia. Näyttäisi siltä, että kääntä ei sisällä käännettävän koodin vaatimista header-tiedostoista kuin osan. Vähänkään monipuolisten ohjelmien tekeminen ei tällaisella kääntäjällä onnistu.
        Ei kannata hakata päätään seinään.

        joo. näin olikin. latasin tarvittavat headerit sun muut (jotka kuitenkin puuttu vaikka taisinkin sanoa kaiken tarvittavan olevan kasassa) nyt toimii. täytyy vaan aina ennen ohjelman kääntämistä tarkistaa kaikki headereitten sijainnit ja järjestää hakupolut oikeaan järjestykseen. kiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe