siis niin, aloittelisin ohjelmointia ja olen jo pitkän pätkän opetellut c kieltä.
nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen, toimimaan. AUTTAKAA!!!
ALOITTELIJA
15
1562
Vastaukset
- pele
siis ton verran kyllä osaan.
ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
???!!! - helpoin tie
pele kirjoitti:
siis ton verran kyllä osaan.
ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
???!!!Jospa asennat sen mämminvääntäjän uudestaan koneeseen?
- just joo
pele kirjoitti:
siis ton verran kyllä osaan.
ongelmia vaan on linkkerin kanssa kun pelejä ohjelmoin niin se ei löydä kaikkia otsikko- ja .lib tiedostoja
???!!!Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
visualis tools-options-directories-include files
klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
ja sama libararyille.
MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN - pele
just joo kirjoitti:
Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
visualis tools-options-directories-include files
klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
ja sama libararyille.
MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEENsiis joo. osaan kyllä laittaa sinne kaikki otsikkotiedostot ja polut sun muut on oikeen. ku käännän jotain ohjelmaa johon mulla on kaikki tarviitavat otsikko sun muut tiedostot se antaa virheilmotuksen unresolved external. kun klikkaan siihen ilmotukseen se heittää sen johonki otsikkotiedoston nimeen. ja jos nyt krtoisitte mitä ne "" ja merkit meinaa niissä otsikkotiedoston nimissä. että semmosia.
- ggt
pele kirjoitti:
siis joo. osaan kyllä laittaa sinne kaikki otsikkotiedostot ja polut sun muut on oikeen. ku käännän jotain ohjelmaa johon mulla on kaikki tarviitavat otsikko sun muut tiedostot se antaa virheilmotuksen unresolved external. kun klikkaan siihen ilmotukseen se heittää sen johonki otsikkotiedoston nimeen. ja jos nyt krtoisitte mitä ne "" ja merkit meinaa niissä otsikkotiedoston nimissä. että semmosia.
eli merkit laitetaan kirjaston ympärille, itse tekemäsi headerit liität "" merkeillä!
esim. jos teet headerin jossa on määrityksiä ja alustuksia liität sen projektiin "" merkeillä, esim. #include "tiedosto.h"
kaikki mis on esim.
#include
ym. ovat kääntäjän kirjastoja joita käytetään että sun funktiot pelaa, esim. cout, cin ym!
tsekkaa ettäs sulla on kaikki tarvittavat kirjastot mukana! - etenkin heille joille
just joo kirjoitti:
Tiätkö mitä tarkottaa otsikko tiedostoissa merkit " " ja , jos et nii kysy.
visualis tools-options-directories-include files
klikkaa punasen ruksin vasemmalla puolella olevaa kuvaa ja sit alas ilmestyy harmaa ruutu klikkaa sitä ja valitse hakemisto missä ne includet on luultavasti siä jo on oikein laitettu visuaalin mukana tulleet jos ei nii laita neki, ne on jossain hakemisto vc??:n "tai kui oot sit sen nimenny" alapuolella \include ja libraryt \lib .
ja sama libararyille.
MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN.. mämminvääntö on hakusessa.
"MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN" - pele
etenkin heille joille kirjoitti:
.. mämminvääntö on hakusessa.
"MISSÄÄN TAPAUKSES SITÄ EI TARVITSE ASENTAA UUDELLEEN"kaikki polut sun muut heafderit ja hipsut on oikeen mutrta ei sittekään. outoo
- Seuraavaksi
pele kirjoitti:
kaikki polut sun muut heafderit ja hipsut on oikeen mutrta ei sittekään. outoo
joku 'hello'-ohjelma kääntyisi - joku sopiva paketin mukana tullut demo?
- pele
Seuraavaksi kirjoitti:
joku 'hello'-ohjelma kääntyisi - joku sopiva paketin mukana tullut demo?
hello world konsoliohjelma kääntyy.
- tätä vielä
pele kirjoitti:
hello world konsoliohjelma kääntyy.
voisi kokeilla luoda 'testi'-ohjelmarunkoja, joissa ei ole muuta kuin mämminvääntäjän antamat ja asettamat kilkkeet mukana?
Siis pelkät RUNGOT ilman omia lisäyksiä? - pele
tätä vielä kirjoitti:
voisi kokeilla luoda 'testi'-ohjelmarunkoja, joissa ei ole muuta kuin mämminvääntäjän antamat ja asettamat kilkkeet mukana?
Siis pelkät RUNGOT ilman omia lisäyksiä?nyt en ymmärtänyt.
- lankaa
pele kirjoitti:
nyt en ymmärtänyt.
Sieltä missä aloitetaan projektit - sieltä valitsee MITÄ ja generoi valmiin kilkkeen ja kääntää sen - LISÄÄMÄTTÄ MITÄÄN OMAA KOODIA MUKAAN?
- roope
pele kirjoitti:
nyt en ymmärtänyt.
Kirjoitit: " ...nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen,..."
Ilmeisesti kyseessä on esittelyversio ko. kääntäjästä, eikä tällaiset kääntäjät sisällä läheskään kaikkia "täysversion" ominaisuuksia. Näyttäisi siltä, että kääntä ei sisällä käännettävän koodin vaatimista header-tiedostoista kuin osan. Vähänkään monipuolisten ohjelmien tekeminen ei tällaisella kääntäjällä onnistu.
Ei kannata hakata päätään seinään. - pele
roope kirjoitti:
Kirjoitit: " ...nyt on vaan niin että en saa kääntäjääni (microsoft visual studio 6.0 introductory edition) tai joku semmonen,..."
Ilmeisesti kyseessä on esittelyversio ko. kääntäjästä, eikä tällaiset kääntäjät sisällä läheskään kaikkia "täysversion" ominaisuuksia. Näyttäisi siltä, että kääntä ei sisällä käännettävän koodin vaatimista header-tiedostoista kuin osan. Vähänkään monipuolisten ohjelmien tekeminen ei tällaisella kääntäjällä onnistu.
Ei kannata hakata päätään seinään.joo. näin olikin. latasin tarvittavat headerit sun muut (jotka kuitenkin puuttu vaikka taisinkin sanoa kaiken tarvittavan olevan kasassa) nyt toimii. täytyy vaan aina ennen ohjelman kääntämistä tarkistaa kaikki headereitten sijainnit ja järjestää hakupolut oikeaan järjestykseen. kiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitoskiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701