Joulukuun 1. päivänä 2012, AD

01.12.2012

Profeetall. Sanaa parannuksesta, UT

JOHANNES KASTAJA, Luuk 3:7-11, Matt 3:2

”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.”

”Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: Onhan meillä isänä Aabraham, sillä minä sanon teille: Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.”
”Niin kansa kysyi häneltä: mitä meidän siis pitää tekemän? ”Niin publikaanit kysyivät, sotamiehet kysyivät, mitäs meidän pitää tekemän? 10-14.

PIETARI, Apt 2:37-38, 3:19-20

”Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Pietari sanoi heille:
”Tehkää parannus ja ottakoon kukin kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”
”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, ja...”

PIETARI, kasteen saaneelle kristitylle, joka noituuden demonisissa siteissä. Apt 8:20-23
” Tee siis parannus ja käännyt tästä pahuudestasi ja rukoile herraa – jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.”

”Tämän kuultuaan he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi”. Apt 11:18

PAAVALI Apt 17:30-31

”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa....”

JEESUS, seurakunnilleen Ilm 2:16, 21 3:19

Pergamo: ”Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.”

Tyatira: ” Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luoua haureudestaan. Katso minä syöksen hänen tautivuoteeseen ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät parannusta tee, ja luovu hänen teoistansa. Ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet, ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.”

Laodikea: ”Kaikkia joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.”

PAATUNEET, etsikkoaikansa kadottaneet, Ilm 9:21, 16:10-11

”Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa."

21

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasunaQ

27.11.2012

”Mutta se minulla on sinua vastaan..”

Kuka sanoi näin, ja ketkä olivat kyseessä? Jokainen Raamatun tunteva tietää, että sanoja oli seurakunnan Herra Jeesus, ja kyseessä olivat Efeson, Pergamon ja Tyatiran seurakunnat.

Kun Jumala tuo profeetallista kehotusta, nuhdetta, jopa varoitusta, tyypillinen ilmiö on, se että aika monet uskovat alkavat nurista ja motkottaa! Ikäänkuin Jeesus, oman laumansa Johtaja ei saisi sanoa mitään negatiiviseen viittaavaakaan! Ikäänkuin Jumalan tulisi olla kuin pelkkiä lahjoja jakeleva automaatti, siunauslaite? Tämä harhakäsitys on sumentanut uskovia sitä enemmän, mitä vahvemman jalansijan menestysteologia ja markkinakristillisyyden hapatus on turmelusta levittänyt. Terve ja oikea ”kuva” Jumalasta ja Jeesuksesta on vääristynyt.

Mutta kun katsomme, mitä profeetallista sanaa Jeesus toimitti palvelijansa Johanneksen kautta Vähä-Aasian seitsemälle seurakunnalle, ”kuva” Herrasta valkenee. Joillekin?
      Traagista on, että vain kaksi (2) seurakuntaa sai ns. puhtaat paperit Herralta. Todistuksen nuhteettomuudesta. Smyrnan kärsivä ja Filadelfian (veljesrakkauden) seurakunta. ( Ilm 2:8-11, 3:7-13)
      Kolmelle seurakunnalle kuului tiukka sana: ”Se minulla on sinua vastaan.” (Ilm 2:4, 14, 20)
      Tyatiran seurakunnalle oli Jeesukselta niin ankarat sanat, että ellei se tee parannusta haureellisesta ”profetia-asian” saasteesta, sanktio on äärimmäinen. Kuolemantuomio. ”... Jos eivät tee parannusta... hänen (eksynyt profeetta) lapsensa minä tappamalla tapan.”
      Ajatelkaapa te, jotka kaiken aikaa inisette ja höpötätte, ettei tuomioprofetiat kuulu ”nykykaikaiseen” armo-kristillisyyteen? Kyllä ne terveessä opissa elävään Jeesuksen laumaan kuuluvat! Jumala on Pyhä, Jeesus on Pyhä Uhrikaritsa, Herrain Herra ja Kuningasten Kuningas.
      Luuliko joku, että Taivaan Pyhä hallitus katsoisi läpi sormien uskovien syntejä, vilppiä, salaisia menoja, panettelua, mammonan palvelemista? Ei. Ei katso. Muista se.

Monet anovat ”Isä Jumalalta profetian lahjaa” ja muita armolahjoja.. Ettäkö kuin leikkikaluiksi kivoihin hengellisiin puuhasteluihin? Mutta kun Jumala toimii profeetallisen henkensä tasolla, ja tuo sitä ilmoitusta, jopa tarpeen, että eksymyksestä, harhaisista pimennoista Hänen omansa palaisivat suoralle ja kaidalle tielle, niin johan alkaa kantturahenki jyllätä! Ei, ei me tällaista ”profetiaa” haluta kuulla! Tämä ei ole kivaa! Tämä ei ole armollista, tässä ei ole rakkautta!

Vai niin? - sanoo Herra. Miksi yleensä profeetat on lähetetty? Eikö juuri niissä ajankohdissa, joissa synti, luopumus ja laittomuus on rehottanut? Ei profetia-asia ole mikään temppujen tekemisen ja ihmeiden esittelyn show! Aivan niinkuin siivouspalveluakaan ei tarvita, jos talo on siisti. Mutta jso talo on likainen, pinttynyt, järjestys mullin mallin – niin totta totisesti jopa suursiivous on välttämätön! Jumalan kuritus ja siivous on RAKKAUTTA! (Heb 12:1-29, Efes 5:25-27)

Ja nyt? Jeesus, seurakunnan Pää sanoo teille joillekin: ”Minulla on se sinua vastaan...” Kun vain kaksi (2) seurakuntaa oli aikoinaan nuhteetonta, ja viisi (5) sai ankariakin moitteita, niin realistinen hypoteesi on, että näinä lopunaikoina, Sodoman ja Gomorran turmeluksen keskellä - Jeesuksella on paljon moitteita, ja monelle! Paatuneille ja ylpeille Hän joutuu kertomaan jopa pyhän tuomionsa!

Jumalalla on meneillään ja edelleen, ns. ”suursiivous” uskovien joukoissa. Hän tahtoo puhdistaa ja pyhittää sen morsiusseurakunnan, joka perille tahtoo. Ne, jotka kapinoivat ja vastustavat puhdistusta ja pyhitystä, saavat vapaasti niin tehdä. Mutta muistakoot, että kun ovi kerran suljetaan, on turha kolkuttaa! Autuas se joka kuulee, mitä ”henki seurakunnille sanoo”! Kysy nöyrästi Herran edessä: Mitä sinulla on minua vastaan? Mikä elämässäni ei kelpaa sinulle, Pyhä Herra? Ja kun Hän sen ilmoittaa (Pyhä Henki, Raamatun sanalla) niin ikuisen onnesi tähden: Tee parannus!

• pasunaW

Sanaa - kuuleville korville 29.11.2012

”Se minulla on sinua vastaan”. ( Ilm 2:4, 14, 20)

Seurakunnan Herra Jeesus Kristus on siis selkeästi osoittanut, että Hänellä itsellään voi olla jotakin omiaan ”vastaan”. Kun Sitten Henki osoittaa epäkohtia, ja Sanasta tulee nuhteita, jopa varoituksia, niin alkaa kitinä ja ulina... Voi, voi, meitä ihania uskovia taas tuomitaan!

Tämä osoittaa, että on ajauduttu jo pitkälle terveen uskon ja opin tieltä! Jumalan nuhteet, kuritus ja hänen pyhät tuomionsa kuuluvat terveeseen uskonelämään aivan yhtä adekvaattisesti kuin armo ja siunaukset! ( Apt 3:26) Nykyajan hapatukset: menestysteologia, viihdekristillisyys, kevytkenkäinen siunausten bongaaminen, markkinavoimien palvominen – ne ovat kertakaikkisesti vääristäneet sen ”terveen opin” - jota mm. alkuseurakunnan aikana harjoitettiin.

Tuomitsemisesta?

Herra Jeesus itse käyttää pyhää tuomiovaltaa – syntiin nähden, uskovien keskellä. Ja tätä tuomiovaltaa käytti siis Paavali Korintton seurakunnan sukurutsausasiassa. Mutta optimaalisen asetelma on tämä, että jokainen uskova vapaasta tahdostaan ja normaalina asiana ”tutkii, koettelee” itseään, Sanalla, ja sitten hylkää synnit ym:t tuomittavina asioina. Tunnustettuaan synnit, erehdykset, väärän mielenlaadun, lihallisen tason, jne. Jeesus antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä! Matkavaate on taas valkaistu Karitsan verellä!
        Mutta kun tämä normaali ”itsensä pesupaikalle” vieminen laiminlyödään, alkaa patologinen kehitys. Pinttyminen. Usein pikkuhiljaa. Pahuus ottaa yhden sormen... sitten koko elämä on kuin hämähäkin verkoissa, näkymättömissä pimeyden köysissä... Pimeys valtaa.

Alkuseurakunnan aikana ehtoollista vietettiin ahkerasti. Joka päivä (Apt 2:46). Ehtoolliseen liittyi aina itsensä koettelu, tutkiminen. Korintton seurakunnassa asiat olivat huonolla mallilla. Ja tässä yhteydessä näkyy opetus Herran kurituksesta ja tuomiosta.
        ”Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi, mutta kun meitä tuomitaan se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.” ( 1 Kor 11:28-32)

Kun meitä tuomitaan. Juuri näin Paavali kirjoitti. Ja tuomio on Herran kuritusta. Ja näitä Pyhiä Jumalan kasvatusväleineitä lihalliset kristityt vastustavat. He kitisevät ja napisevat, ja kapinoivat Herran kuria ja järjestystä vastaan. Mutta hengellinen uskova? Tämä kiittää Jumalaa siitä, että Hän näkee meissä vaivaa! Että Hän pysäyttää, laittaa viestiä: Tehkää parannus! Ollaan jo pitkällä pimeyden agentteina, jos – kun – parannusta vihataan!

”Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi kun hän sinua nuhtelee. Sillä jotka Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa.”
        Mutta jos te olette ilman kuritusta,, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan olette äpäriä ettekä lapsia. (---) Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.”
        (Heb 12:5-29) Ja, Jeesus itse lausui, Laodikean seurakunnalle..

”Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee PARANNUS.” ( Ilm 3:19)

On elämää ja uskon kasvua ylläpitävä voima, että me vapaasta tahdostamme annamme Sanan kaksiteräisen miekan tehdä työnsä! (Heb 4:12-16) Jotka hylkäävät Herran Sanan, nuhteen, heivät Herra myös tulee hylkäämään. Jos rakastaa Jeesusta, pitää Hänen Sanansa. ( Joh 14:23-24)

• @@@
        pasunaW kirjoitti:

Sanaa - kuuleville korville 29.11.2012

”Se minulla on sinua vastaan”. ( Ilm 2:4, 14, 20)

Seurakunnan Herra Jeesus Kristus on siis selkeästi osoittanut, että Hänellä itsellään voi olla jotakin omiaan ”vastaan”. Kun Sitten Henki osoittaa epäkohtia, ja Sanasta tulee nuhteita, jopa varoituksia, niin alkaa kitinä ja ulina... Voi, voi, meitä ihania uskovia taas tuomitaan!

Tämä osoittaa, että on ajauduttu jo pitkälle terveen uskon ja opin tieltä! Jumalan nuhteet, kuritus ja hänen pyhät tuomionsa kuuluvat terveeseen uskonelämään aivan yhtä adekvaattisesti kuin armo ja siunaukset! ( Apt 3:26) Nykyajan hapatukset: menestysteologia, viihdekristillisyys, kevytkenkäinen siunausten bongaaminen, markkinavoimien palvominen – ne ovat kertakaikkisesti vääristäneet sen ”terveen opin” - jota mm. alkuseurakunnan aikana harjoitettiin.

Tuomitsemisesta?

Herra Jeesus itse käyttää pyhää tuomiovaltaa – syntiin nähden, uskovien keskellä. Ja tätä tuomiovaltaa käytti siis Paavali Korintton seurakunnan sukurutsausasiassa. Mutta optimaalisen asetelma on tämä, että jokainen uskova vapaasta tahdostaan ja normaalina asiana ”tutkii, koettelee” itseään, Sanalla, ja sitten hylkää synnit ym:t tuomittavina asioina. Tunnustettuaan synnit, erehdykset, väärän mielenlaadun, lihallisen tason, jne. Jeesus antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä! Matkavaate on taas valkaistu Karitsan verellä!
        Mutta kun tämä normaali ”itsensä pesupaikalle” vieminen laiminlyödään, alkaa patologinen kehitys. Pinttyminen. Usein pikkuhiljaa. Pahuus ottaa yhden sormen... sitten koko elämä on kuin hämähäkin verkoissa, näkymättömissä pimeyden köysissä... Pimeys valtaa.

Alkuseurakunnan aikana ehtoollista vietettiin ahkerasti. Joka päivä (Apt 2:46). Ehtoolliseen liittyi aina itsensä koettelu, tutkiminen. Korintton seurakunnassa asiat olivat huonolla mallilla. Ja tässä yhteydessä näkyy opetus Herran kurituksesta ja tuomiosta.
        ”Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi, mutta kun meitä tuomitaan se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.” ( 1 Kor 11:28-32)

Kun meitä tuomitaan. Juuri näin Paavali kirjoitti. Ja tuomio on Herran kuritusta. Ja näitä Pyhiä Jumalan kasvatusväleineitä lihalliset kristityt vastustavat. He kitisevät ja napisevat, ja kapinoivat Herran kuria ja järjestystä vastaan. Mutta hengellinen uskova? Tämä kiittää Jumalaa siitä, että Hän näkee meissä vaivaa! Että Hän pysäyttää, laittaa viestiä: Tehkää parannus! Ollaan jo pitkällä pimeyden agentteina, jos – kun – parannusta vihataan!

”Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi kun hän sinua nuhtelee. Sillä jotka Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa.”
        Mutta jos te olette ilman kuritusta,, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan olette äpäriä ettekä lapsia. (---) Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.”
        (Heb 12:5-29) Ja, Jeesus itse lausui, Laodikean seurakunnalle..

”Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee PARANNUS.” ( Ilm 3:19)

On elämää ja uskon kasvua ylläpitävä voima, että me vapaasta tahdostamme annamme Sanan kaksiteräisen miekan tehdä työnsä! (Heb 4:12-16) Jotka hylkäävät Herran Sanan, nuhteen, heivät Herra myös tulee hylkäämään. Jos rakastaa Jeesusta, pitää Hänen Sanansa. ( Joh 14:23-24)

Eipä ole tähän lisättävää. Se on niin ja aamen.

• Unohdus?

Unohdit sanoa mitä tapahtuu ja tapahtuman tarkan päivämäärän.

Päivämääriä ei viljellä, tiedoksi.

• Ilmiantaja.
        **** kirjoitti:

Päivämääriä ei viljellä, tiedoksi.

Eli et aio lainkaan keskustella profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista vaan ainoastaan listailla Raamatun jakeita. Tämä viestiketju on siis palstan aiheen vastainen ja se on ilmiannettava ylläpidolle.

• Tee parannus!

"Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi.
      Mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi." 1 Kor 11:31-32

"Kaikki joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee PARANNUS" - sanoi Jeesus Laodikean seurakunnalle. Ilm 3:19

• Herran rauha!

Aloittaja kunnioittaa Raamatun sanaa ja Herramme Jeesuksen opetuksia. Eikä ole KOSKAAN ennustanut ainuttakaan päivämäärää, missään asiassa, koska ----- Jeesus kielsi sen, Apt 1:7.
        Meistä kukaan ei tiedä edes seuraavaa hetkeä? Milloin lähtö tulee? Siksi Jeesus sanoi:

"Valvokaa siis, sillä ette tiedä minä päivänä teidän Herranne tulee."
        Matt 24:42.

Ihmiselle on ensiarvoisen tärkeää, että hänellä on asiat kunnossa Jumalan, ihmisten, itsensä - koko elämän laajuudessa. Silloin on toissijaista, milloin Jumala kutsuu tästä ajasta. Siihen saakka on viisasta rakastaa Herraa yli kaiken ja lähimmäisiä niinkuin itseään. ON viisasta ahkeroida oikeissa asioissa, ja rukoilla Jeesuksen opetuksen mukaan: Isä meidän...

Silloin ei ole pelkoa. On syvä rauha ja turvallisuus. Jumalan Kädet kantavat.
        Pyhä Henki, Puolustaja on läsnä. Syyttäjällä ei asiaa, ei tilaa reviirillä!

Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, se varjelee!

• Siunausta ja voimaa!
        Herran rauha! kirjoitti:

Aloittaja kunnioittaa Raamatun sanaa ja Herramme Jeesuksen opetuksia. Eikä ole KOSKAAN ennustanut ainuttakaan päivämäärää, missään asiassa, koska ----- Jeesus kielsi sen, Apt 1:7.
        Meistä kukaan ei tiedä edes seuraavaa hetkeä? Milloin lähtö tulee? Siksi Jeesus sanoi:

"Valvokaa siis, sillä ette tiedä minä päivänä teidän Herranne tulee."
        Matt 24:42.

Ihmiselle on ensiarvoisen tärkeää, että hänellä on asiat kunnossa Jumalan, ihmisten, itsensä - koko elämän laajuudessa. Silloin on toissijaista, milloin Jumala kutsuu tästä ajasta. Siihen saakka on viisasta rakastaa Herraa yli kaiken ja lähimmäisiä niinkuin itseään. ON viisasta ahkeroida oikeissa asioissa, ja rukoilla Jeesuksen opetuksen mukaan: Isä meidän...

Silloin ei ole pelkoa. On syvä rauha ja turvallisuus. Jumalan Kädet kantavat.
        Pyhä Henki, Puolustaja on läsnä. Syyttäjällä ei asiaa, ei tilaa reviirillä!

Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, se varjelee!

Viesti, minni01

Hyvä Minni! Tämä maailma ja aika on tosi pelottavaa! Et ole ainoa joka pelkää?
        Pelko on aina ollut ihmisen vakioseuralainen...

Tämä aika on niin sekavaa, väkivaltaistakin. Kun esim. terveydenhoitaja tapetaan tämän ollessa kotikäynnillä, tervehtimässä äitiä ja 6 viikon ikäistä vauvaa... ( = Lappeenrannassa tällä viikolla) , ja kun missä tahansa kaupungin kaduilla voi joutua hakatuksi, ammutuksi ravintolassa, jne. on täysin loogista, että ihmisille tulee turvaton olo! Pelko jäytää.

Minni! Tulit tänne palstalle, esitit asiasi. Sen voin kokeneena uskovana todeta, että tämä palsta kirjoituksineen ei ole pelkäävän paratiisi! Täällä pelotellaan ihmisiä miehityksillä, maanjäristyksillä, tempauksilla, ja vaikka millä! Ja alvariinsa lukee erilaisia päivämääriä, niin ja näin. Että sitä ja tätä tapahtuu!

Siis pelot eivät täällä parane, vaan kumuloituvat! Katsos Minni, kun tämä ei ole mikään evankelioimispalsta, ei sielunhoitopalsta, ei rukouspyyntöpalsta, ei minkään lajin vertaistukipaikka edes! Tämä palsta ei sovi pelokkaille, ei epävarmoille uskovillekaan! Tämä on repivä foorumi.

Jos sallit, vielä muutama sana?

* Pelot on hyvä kohdata, puhua niistä jonkun luotettavan ihmisen kanssa.
        Mieluummin sellaisen, joka ei itse pelkää. Pelko on kuin "tarttuva tauti". Jos kaksi pelkäävää alkaa puhua peloistaan, he kohta näkevät haamuja, kuulevat ääniä, jne.
        Eli, sen jonka kanssa pelkojasi käsittelet on hyvä olla tasapainossa oleva ihminen. Ammatti-ihminen. Seurakunnan pappi, diakoni, sielunhoitaja, taikka psykologi, terapeutti, tms. Mieluummin sellainen, joka ottaa asiasi objektiivisesti ja ammatillisesti, ja noudattaa vaitiolovelvollisuutta.

* Paras ja tehokkain pelkojen parantumistie on, että saa terveen perusturvallisuuden Jumalan suurella kämmenellä! Muistat ehkä nuorten virren? 517. "Herra kädelläsi asua mä saan, turvallisin Käsi päällä maan..."

Sen voin sanoa, että jo pian 41 vuotta on Jumala minulle antanut ihmeellisen rauhan ja poistanut pelot. Uskoon tultuani, ja erilaisissa elämän kriiseissä aina uudelleen Hän on tuonut syvän rauhan ja turvallisen olon! Se perustuu siihen, että kokee Jumalan rakkauden, huolenpidon ja johdatuksen arkisessa elämässä. Tuntee, että Hän rakastaa, välittää! Hän auttaa niin työasioissa, kuin asuntoasioissa, kaikessa!

* Mutta pidemmittä - rukoilen puolestasi, että rakastava JUmala antaisi Sinun löytää avun! Ihmisten kautta, Raamatun Sanasta, rukoillen, miten Hän sen tekeekin! Hän on luvannut, että etsivä löytää! Iloa ja rohkeutta siis etsimiseesi!

Herran lammas...

• Tänäänkin Jeesus on

Raamatun hengen mukaista kirjoitustakin löytyy, kuten esim. nim. siunausta ja voimaa.
      Kaikki viestit tuomioista, pasuunoista ja raamatun kopionnista näillä sivustoilla ovat nimensä mukaisia. Eli tapahtukoon kirjoittajalle uskonsa mukaan.
      Kirjoittajan lähde löytyy helposti. Saako teksti pelkäämään vai sisältääkö teksti rakkaudellista ja Kristusta kirkastavaa sanomaa.

Jeesus kutsuu aina rakkaudella. Ei laita kuormaa taakoitetun harteille, vaan haluaa sanoa, että tule sellaisena kuin olet, Minä kuolin puolestasi, Minä armahdan sinua.

Lue Jeesuksen vertaus tuhlaajapojasta, syntisestä naisesta, spitaalisista ym. Jeesus ei vaadi sinulta muuta kuin, että uskot Häneen. Pyydät synnit anteeksi,Hän johdattaa ja opastaa sinua. Vahvistut uskossa. Luota ja katso Häneen, joka kaiken voi.
      (älä katso niihin, jotka kauhua kylvävät- he korottavat omaa isäntäänsä)

• vanha sanonta

Vanha sanonta- lukee kuin piru raamattua- eli ottaa Raamatusta sen, minkä haluaa, mutta ei ymmärrä tärkrintä sanomaa. Tätä tuomionpasuunat tekee työkseen. kun yksi ketju katoaa, aloitetaan toinen. Isäntäänsä kirkastavat. (sitä pirua)

• aloittaja11

Siunausta ja voimaa viestin kirjoittaja on sama kuin aloittaja.

Jokaiselle tulee kirjoittaa ja puhua, niinkuin Jeesus esimerkin näytti...

Syntisille, särjetyille ilosanomaa
        Tekopyhille, omhyvv'isille ja ylpeille parannuksen sanomaa...

• tosi on ja

Hyvänä ja totuudellisena pidetty Raamatun opetus saattaa olla punainen vaate tuomionenkeleille. Mutta yksi oikea ja virallista opetusta Raamatusta antava taho on esim. esim. Suomen Raamattuseura, googlaamalla löytyy opetukset raamattutunneilta. Matka halki raamatun ja luennot/opetukset.

• höppeli

Aina kun kirjoitus aiheuttaa pelkoa, se on siltä, joka ei mene taivaaseen, eikä halua, että muutkaan menisi.
      Lopeta höpötys nim. kirjoittamistasi syyhyistä, korvista,höyrypäisyydestä ja muusta komentelusta ja järjestyssääntöjen rikkeistä puheen ollen. Olet ainoa, joka sortuu sopimattomiin, loukkaaviin ja lukijoissa pelkoa aiheuttaviin kirjoituksiin. En poistata kirjoituksiasi, sillä minullahan on jo kokoelma niitä.

• Kenttätiedettä!

Höppeli on väärässä paikassa.
        Jos ei palsta maistu, voi vaikka lukea Aku Ankkoja? Tms.

Olet tosiaan höppeli, väärässä paikassa. Et kestä tätä palstaa.

Mutta kannattaa olla varma kenen kirjoituksia kokoelmiinsa laittaa?

Saattaa näe tulla paha yllätys? Se ei ollutkaan se, jota luuli?

Tieteelliset tutkimukset kun ovat joskus kenttätutkimuksia.... ja niillä saadaan hyvät näytöt?

Kerää vain kokoelma: Anonyymit aforismit & Tuntemattoman Tuomioprofeetan teesit....

Ja yllätyt kovasti, kun se jota LUULET ei olekaan se jota luulit...

Intoa harrastukseesi...

T: tutkimusryhmä....

• Luulo, ei tieto!

Joo, aattelin samaa.... etät kun moni "luulee" omassa päässään. Että se on SE; joka kirjoittaa .... ja siis joku kerää kokoelmaa --- mutta ei sen vertaa tajua, että... mitä.... kuka kirjoittaa? Jos ne tietäs? Mutta joskus hämmästyvät!!!

• Tiedetty on

Höppeli kuuluu palstakiusaajiin, ei aitoihin keskustleijoihin.

• hallelujahalle

Onnittelen oikean opetuksen lukemisesta. Ihan katsoin kellosta, että kauanko meni aikaa kun pääsit tekstin loppuun. Eikös ollutkin hyvää opetusta raamatunopettajalta 1. Laki saa aikaan vihaa ja vielä opetus 2: Hengellisen elämän karikot. Nytpä tiedät arvostetun raamattunopettajan mielipiteet.
      Sitä minä vaan, että kuinkas se raamatun opetus niin kauan sai näkyä, senhän ehti lukea monikin jo.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      365
      2554
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      60
      2064
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1722
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1425
    5. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      76
      1411
    6. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      186
      1405
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      28
      1384
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1277
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1253
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1106
    Aihe