Eli kuinka portaikko menee noissa miten veroviraston sisällä veroilmoitukset ja käsittelyt menevät..?
Itse tiedän homman vain siihen asti että paperilla olen sellaisessa asemassa jotta veroilmoitus täytyy jättää ns. maatalouspuolelle. Sinne aina sen olen vienyt ja sitten vain odotellut lokakuun loppuun meneekö verottajan näkemys yksiin itseni kanssa. Aika pitkälle tosin on mennyt ja mätkyjä tullut harva se kerta...Sen verran vähän ikää vasta itsellä että olen vain konemaisesti aina toimittanut paperit mutta ei ole tullut mietittyä asiaa sen kummemmin.
Sen verran kuitenkin olen käsittänyt että tuolla paikallisessa verotoimistossa virkailija laskee ja niputtaa viemäni ilmoituksen liitteineen ja sieltä se lähtee jonnekin "ylemmäs". Tuosta ei sitten mitään hajua että kun se tuolta paikallisesta lähtee niin mitä kaikkea se vielä kiertää?
Aina esim. on sanottu että "nyt on täällä laskettu näin ja näin ja sitten lähetetty eteenpäin, kaiken pitäisi mennä kuten on laskettu mutta jos vaativat vielä lisää jotakin paperia tms. niin ilmoittavat". Tosin koskaan ei ole pyydetty enää lisää mutta olisi vain mielenkiintoista tietää että missä kaikkialla ilmoitukset kiertävät.
Mielenkiinnosta
2
191
Vastaukset
- pohtinut
Veroilmoitus menee siten, että joku sen ottaa vastaan ja kirjaa, sitten se menee asianomaiselle verovalmistajalle, yleensä henkilöllä A on sukunimet A-H, ja seuraavalla seuraavat, monissa toimistoissa vaihdetaan näitä henkilöitä vuoden-kolmen välein. Jos verovalmistelija katsoo, että ilmoituksesi on oikein tehty, seuraa pelkkä laskenta, oletko maksanut tarpeeksi veroa vai tuleeko "mätkyjä". Ei niitä papereita kiikuteta taas seuraavan portaan tarkastettaviksi. Jos on jotain epäselvyyttä, tämä sinun verovalmistelija tekee kysymyksen ja haluaa kirjallisen vastauksen. Verotarkastukset taas ovat eri asia.
- Jere
Vai sillä lailla tuo menee.
Tuolle alimmaksi olettamalleni portaalle yleensä on joka vuosi tarvinnut joku lappu kiikuttaakin. Tänä vuonna esim. olin niin noviisi muutamassa myyntihommassa että pyydettiin 3 kertaa täydennyksiä...On muuten erittäin mukavaa toimitella papereita ja vastailla selvityspyyntöihin joista ei ymmärrä aina heti edes kysymystä.
Mutta tilanne nyt on ollut omalla kohdalla eri syiden takia vähän kinkkinen. Nyt onneksi helpottaa tämäkin ruljanssi ja välittömästi kun pystyy niin menen veroehdotuksen piiriin.
Mutta kiitoksia vastauksesta, tuossahan tuo selvisikin. Tässä vaan kun pulannut milloin minkäkin sotkun kanssa niin joskus tullut mieleen nuo sisäiset kuviot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602