Kun Enkeli ilmoitti Joosefille Jeesuksen syntymisen, -
>>Matt 1:21" Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi (Jeesus*), sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
(*pelastus)>Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi (Immanuel)", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
"Ja hän =(Maria)on synnyttävä pojan, ja hänelle on annettava nimi- "YESHUA" =(pelastus) ,sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään"!
Kun VT,ssa Jaakob teki kuolemaansa ,niin hän siunasi poikansa ja profetoi -(1 Moos 49:18)-ja huudahti ->
"Sinulta minä odotan pelastusta ,Herra."
Todellisesti hän huudahti seuraavanlaisesti -"Jeesusta minä odotan, Herra"!
Elikä hän asetti "pelastus" toivonsa Jumalaan!, siis Herraan =(YESHUAAN)= "Jeesukseen"!.
>>Psalmi 91:
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet (pelastan); minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani (pelastuksen). (Yeshuan)-"Jeesuksen"!
Jesaja 12:2-3 mainitsee peräti kolme kertaa sanan "pelastus" =(Yeshua)!
>>2.Katso, Jumala on minun(pelastukseni)=(Yeshuani); minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle(pelastukseksi)=(Yeshuaksi)."
3.Te saatte ilolla ammentaa vettä (pelastuksen)=(Yeshuan) lähteistä.>Jesaja 62:11 Mainitsee ->
"11.Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille:
Katso, sinun (pelastuksesi)= "Yeshuasi" tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
"Sinä tulit kansallesi pelastukseksi.
Yeshuasi Messiaasi kanssa sinä murskasit- pahan huoneelta = (saatanalta)- pään"!
Nimi Jeesus esiintyy useasti VT,ssa ja löytyy edellä kerroituissa Raamatun kohdissa selvästi.
UT,ssa Luukkaan 2:29-30 Simon joka otti "Jeesuksen" syliinsä lausahti->
>>29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
30 sillä minun silmäni ovat nähneet sinun (autuutesi). = "pelastuksesi"!=(Yeshuasi/Jeesuksen)!
Jeesus on siis - "pelastus"!, eilen ,tänään ja iankaikkisesti! Amen!
Siunausta Jeesuksessa!
"Jeesus" VT,ssa
upotettu
0
141
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303918
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131869Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631334Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951276Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671146Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51001- 47921
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti331884Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26871En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39861