johti panssari divisioonaa.
miksi lagus
57
257
Vastaukset
- Koska oli siihen
paras mies. Kävi mm. välirauhan aikana opintomatkalla Saksassa ja otti mallia heidän hyökkäystaktiikastaan.
- Opintomatka Saksaan
Näitä taitoja tarvittiin kun Suomi lähti Saksan rinnalle Operaatio Barbarossaan.
- niin--miksi
eikö paras mies hommaan olisi ollut se joka todella koulutti panssari miehiä.
- Lagus ansioitui
1. Jääkäriprikaatin komentajana ylivertaisesti. Itse asiassa kilpailijaa ei edes ollut.
- niin--miksi
Lagus ansioitui kirjoitti:
1. Jääkäriprikaatin komentajana ylivertaisesti. Itse asiassa kilpailijaa ei edes ollut.
jääkäri prikaati.
puhe on panssari komppanja josta kehittyi panssari patalioona jne.
loppujen lopuksi se oli D. ja lagus sai siinä vaiheesa kunnian jonka joku toinen oli pohjustanut. - niin--miksi
Lagus ansioitui kirjoitti:
ja muutenkin mitä hyvää lagus teki prikaatille. jääkäri patalioonien komentajat oli päteviä.
- niin--miksi
entäs tyyppi joka koulutti ennen lagusta. olikos lagus lähelläläkää sitä yksikköä.
- Jos tarkoitat
Björkmania, niin hänellä ei ollut Laguksen ansioita. Hän sai komentoonsa panssariprikaatin, Sen puolen hän hallitsi.
Panssaripataljoona alistettiin Lagukselle jo rauhan aikana. Sitten uudestaan heinäkuun lopussa -41.
Laguksen ps-divisioona koostui pääosiltaan nuorista ja Laguksen vaatimuksesta erinomaisesti koulutetuista sotilaista. Se oli kesäkuun alussa Suomen oloissa iskujoukko vailla vertaa kun se kesäkuun alussa 1944 siirrettiin Kannaksella alkavaan lihamyllyyn.
- Älähän nyt!!!
PsD perustettiin kesällä -42.
Kannakselle se siirrettiin helmikuussa -44. - niin--miksi
eikös nämä nuoret tyypit olleet vasta -44 koulutettuja, koska panssari vaunuja säästettiin, ja aika käytettiin juuri koulutukseen.
entä ne jatkosodan aikana jo paapat jotka olivat saaneet koulutusta. Älähän nyt!!! kirjoitti:
PsD perustettiin kesällä -42.
Kannakselle se siirrettiin helmikuussa -44.Olkoon sitten helmikuu. Joka tapauksessa se joutui Kannaksella koviin taisteluihin kesäkuussa 1944. Hyökkäys Kuuterselässä oli kova suoritus!
niin--miksi kirjoitti:
eikös nämä nuoret tyypit olleet vasta -44 koulutettuja, koska panssari vaunuja säästettiin, ja aika käytettiin juuri koulutukseen.
entä ne jatkosodan aikana jo paapat jotka olivat saaneet koulutusta."eikös nämä nuoret tyypit olleet vasta -44 koulutettuja, koska panssari vaunuja säästettiin, ja aika käytettiin juuri koulutukseen."
Nuoret olivat ps-divisioonan jv-osissa eli jääkäripataljoonissa.
"entä ne jatkosodan aikana jo paapat jotka olivat saaneet koulutusta."
Ps-vaunuissa (etenkin uusissa rynnäkkötykeissä) oli kokenut miehistö runkona.- Sorvari Vorosilov
lipfert kirjoitti:
Olkoon sitten helmikuu. Joka tapauksessa se joutui Kannaksella koviin taisteluihin kesäkuussa 1944. Hyökkäys Kuuterselässä oli kova suoritus!
Psv divisioonaa säästeltiin ja annosteltiin tipoittain, kun oikea doktriini oli täystyrmäys, ja Klimeillä tällainen oli helppo toteuttaa.
Psd olisi pitänyt alistaa tykistölle tykinvetäjksi ja asettaa tuliasemien ympärille suojaamaan aseman vaihtoja. - Tarkasti ottaen
lipfert kirjoitti:
"eikös nämä nuoret tyypit olleet vasta -44 koulutettuja, koska panssari vaunuja säästettiin, ja aika käytettiin juuri koulutukseen."
Ps-vaunuissa (etenkin uusissa rynnäkkötykeissä) oli kokenut miehistö runkona.vain panssareissa.
"Ps-vaunuissa (etenkin uusissa rynnäkkötykeissä) oli kokenut miehistö runkona."
Rynnäkkötykkeihin otettiin miehistö kenttätykistön vapaaehtoisista.
Jääkäriprikaati nuorennettiin talvella -42 vuoden 1922-23 ikäluokista. - niin-miksi
lipfert kirjoitti:
"eikös nämä nuoret tyypit olleet vasta -44 koulutettuja, koska panssari vaunuja säästettiin, ja aika käytettiin juuri koulutukseen."
Ps-vaunuissa (etenkin uusissa rynnäkkötykeissä) oli kokenut miehistö runkona.esitä "kokenut miehistö"
niin-miksi kirjoitti:
esitä "kokenut miehistö"
Riittävän kokenut siihen, että tuhosivat yli 60 neukkupanssaria pienin omin tappioin.
- 5 viikkoa
niin-miksi kirjoitti:
esitä "kokenut miehistö"
osa saksasssa koulutettuja 3 upseeria, 14 aliupseeria, 22 miestä eli kovan koulun kautta kokenut miehistö. kuuterselän taistelu sen osoittaa kuinka opetus oli mennyt perille
- Olimme kuonaa
Lue tuosta,
https://kirja.elisa.fi/sites/default/files/bookpreviews/14013/index.html
Kenttätykistö oli ihan oikeasti 1942 sitä luokkaa, että osumatarkkuus oli Perkjärven ampumamaastossa maailman luokkaa. Onnetonta oli vain ettei tykkejä oikein saatu millään liikkeelle.
Psd ei voinut olla valiojoukkoa, sillä he harjoittelivat kovilla vain muutaman laukauksen ennen taisteluja.
Meitä ei kukaan voinut sanoa sotilaiksi, jos mittapuuna pidetään osallistumista sotaan ja taisteluihin. Ei sinne päinkään. Me tulimme suoraan Varkauden koulutuskeskuksesta ja sinnekin olimme tulleet vasta kaksi kuukautta sitten. Mielestäni me olimme armeijan kuonaa. Niinhän kouluttajatkin painottivat Varkaudessa, että kaikkia helvetin ukkoja armeija huolii riveihinsä ja kaiken lisäksi vielä yhteen kovimpaan ja kuuluisimpaan divisioonaansa.
Me olimme rikollisia ja vanhoja linnankävijöitä, varkaita, väärentäjiä ja pontikankeittäjiä. Vaikka ei se minun mielestäni rikos ole, jos pontikkaa keittelee ja sillä elää, kun kerran muusta ei saa limppua irti.- Siinä taas sitä
"asiantuntemusta". Lähteenä romaani.
- Rubinhollaomatarina
Siinä taas sitä kirjoitti:
"asiantuntemusta". Lähteenä romaani.
Kyseessä on, niin mitätön osasto, että Repen autenttinen kertomus kuvastaa tilannetta parhaiten.
- PSD oli aivan
Rubinhollaomatarina kirjoitti:
Kyseessä on, niin mitätön osasto, että Repen autenttinen kertomus kuvastaa tilannetta parhaiten.
ehdottomasti valioyhtymä henkilöstön ja osittain myös kaluston puolesta. Kesän -44 täydennys oli sitten surullinen luku.
- niin--miksi
no, mitäs sitten tapahtui tälle rauhan ajan komentajalle. menikö jv. D.'n komentajaksi.
laguksella ei ollut mitään ps.v. kokemusta ennen sotaa. siis miksi.- Ei ollut rauhan ajan
ps-divsioonaa. Oli vain ps-pataljoona, komentajana lopuksi Björkman.
- niin--miksi
Ei ollut rauhan ajan kirjoitti:
ps-divsioonaa. Oli vain ps-pataljoona, komentajana lopuksi Björkman.
eikös peräti prikaati, ennen uber lagusta.
- niin--miksi
tää näyttää olevan vaikee juttu,,,,,,,,,,,,, putkiaivoille. lagus lagus lagus, plää plää.
oliko edes muita kuin lagus. - niin--miksi
mun johtopäätös on.
lagus vedettiin mottimettästä ja hänelle annettiin koulutusta muutaman hetken ajan ydinfysiikasta.- Lagus toimi
hyökkäysvaiheen aikana 1. Jääkäriprikaatin, 5. D:n ja Osasto Laguksen komentajana.
Hän oli ensimmäinen Mannerheim ristin ritari 22.7.41 ja ylennettiin kenraaliksi 3.10. 41 yhtenä ensimmäisistä jatkosodan rintama-ansioin ylennetyistä.
PsD:n komentajaa valittaessa Lagus oli itsestäänselvyys.
- Mun johtopäätös
on, että olet vielä tavanomaistakin tyhmempi inttäjä.
- Kaivakaasemaahan
Pzkw II kehitettyä 75 mm kanuunaa pidetään täällä ihmeaseena.
- jo tulvii tietoa
Hetken jo ajattelin, että kirjoittaisin pienen tietopläjäyksen tänne, mutta suuri osa kirjoittajista vaikuttaa sen verran harhaisilta, että hukkaanpa tuo menisi.
- Taitaa olla sama
jo tulvii tietoa kirjoitti:
Hetken jo ajattelin, että kirjoittaisin pienen tietopläjäyksen tänne, mutta suuri osa kirjoittajista vaikuttaa sen verran harhaisilta, että hukkaanpa tuo menisi.
heppu, joka jokin aika sitten ei ymmärtänyt Tuompon toimista mitään.
- niin--miksi
luin joku aika sitten netissä panssari kilta r.y.'n ja panssariprikaatin tekemän muistion panssari aseesta, mutta en muista, eikä sitä löydykään vaan joku toinen.
- niin----miksi
ruben lagus oli 1920 luvulla KEVEIDEN JOUKKOJEN käyttöä tutkineen lauri hanenin esimies.
voisiko tämä ihmistuntija joka sanoi minun olevan joku tyypi joka ei ymmärä tuompoa, kerta miten hän itse korkeudessaan ymmärtää edellä olleen.- No voivoi sentään
Katsos, kun Lagus oli everstiluutnantti ja Huoltopataljoonan (tai rykmentin) komentaja ja Hanen oli majuri ja Laguksen rykmenttiin kuuluvan Huoltokoulun johtaja. Tällöin arvossa ja tehtävässä ylempi eli Lagus on arvossa ja tehtäväsä alemman esimies eli Hanenin. Ymmärrätkö?
Näkyy olevan niin, että Tuompon lisäksi et ymmärrä Lagustakaan. Tekee yhteensä jo kaksi kenraalia, joita et ymmärrä. Miten on everstiporras? - niin---miksi
No voivoi sentään kirjoitti:
Katsos, kun Lagus oli everstiluutnantti ja Huoltopataljoonan (tai rykmentin) komentaja ja Hanen oli majuri ja Laguksen rykmenttiin kuuluvan Huoltokoulun johtaja. Tällöin arvossa ja tehtävässä ylempi eli Lagus on arvossa ja tehtäväsä alemman esimies eli Hanenin. Ymmärrätkö?
Näkyy olevan niin, että Tuompon lisäksi et ymmärrä Lagustakaan. Tekee yhteensä jo kaksi kenraalia, joita et ymmärrä. Miten on everstiporras?lagus oli huoltopatalioonan komentaja???
pitääkö tähän taivaalliseen totuuteen vastata jotain. on se ihan hyvä että on sinun kaltaisia ihmisiä jotka osaa selittää suomen sotien aikaisien johtajien ajatukset.
laitas sähköposti osoitteesi.
silloin kun lagus oli mainitsemasi ja ymmärtämäsi huoltopatalioonan komentaja oli suomessa jo panssarivaunu komppanja josta lagus ei tiennyt mitään.
olet aika vilipertti. - VOI TAIVAAN TÄHDEN.
Näkyy olevan niin, että Tuompon lisäksi et ymmärrä Lagustakaan. Tekee yhteensä jo kaksi kenraalia, joita et ymmärrä. Miten on everstiporras?laita nyt hyvä ihminen se sähköposti osoitteesi niin voit selittää muidenkin komentajien ajatukset.
- niin---miksi
Näkyy olevan niin, että Tuompon lisäksi et ymmärrä Lagustakaan. Tekee yhteensä jo kaksi kenraalia, joita et ymmärrä. Miten on everstiporras?minkä mahtavan historian professorin suomi on sinussa menettänytkään.
armias jumala sentään. - Novoivoi sentään2
niin---miksi kirjoitti:
lagus oli huoltopatalioonan komentaja???
pitääkö tähän taivaalliseen totuuteen vastata jotain. on se ihan hyvä että on sinun kaltaisia ihmisiä jotka osaa selittää suomen sotien aikaisien johtajien ajatukset.
laitas sähköposti osoitteesi.
silloin kun lagus oli mainitsemasi ja ymmärtämäsi huoltopatalioonan komentaja oli suomessa jo panssarivaunu komppanja josta lagus ei tiennyt mitään.
olet aika vilipertti.Lagus oli huoltopataljoonan/rykmentin komentaja, koska hänet katsottiin siihen tehtävän sopivaksi. Hän kun oli ansioitunut yleisesikuntaupseeri.
Panssarivaunuja ostettiin Suomeen 1919. Niitä oli alkuun peräti rykmentti.
Panssarivaunujen käytöstä Lagus tiesi sen, minkä muutkin ye-upseerit.
Kenraali on sinulle ihan liian vaikea ymmärrettävä. Josp aloittaisit vänrikistä?
- seli seli seli
huoltopatalioonassako sitä seli seli selittäjä ihmistuntijan mukaan panssarivaunu sotaa opitaan.
jos everstiluti on huoltokomentaja niin siitä on normien mukaista ponnistaa panssarivaunu divisioonan komentajaksi.
jep, sä olet ihmistuntija. johan sulle nauraa nausrismaan aidatkin. vai oikeen huolto komentaja jopa rykmentin.- Voivoi sentään3
"huoltopatalioonassako sitä seli seli selittäjä ihmistuntijan mukaan panssarivaunu sotaa opitaan."
Missä tuollaista on väitetty? Sekoilet aina vain. Et näköjään tunne Laguksen uraa ollenkaan.
Lagus määrätiin everstiksi ylennettynä ensin Polkuypyörä- ja sitten Jääkäriprikaatin komentajaksi välirauhan aikana. Se harjoitteli hyökkäystä yhdessä Panssaripataljoonan kanssa.
Keväällä -41 Lagus teki opintomatkan Saksan panssarijoukkoihin tavaten mm. itsensä Guderian. Lagus tuli sieltä tulisieluisena panssarimiehenä. - niin---miksi
Voivoi sentään3 kirjoitti:
"huoltopatalioonassako sitä seli seli selittäjä ihmistuntijan mukaan panssarivaunu sotaa opitaan."
Missä tuollaista on väitetty? Sekoilet aina vain. Et näköjään tunne Laguksen uraa ollenkaan.
Lagus määrätiin everstiksi ylennettynä ensin Polkuypyörä- ja sitten Jääkäriprikaatin komentajaksi välirauhan aikana. Se harjoitteli hyökkäystä yhdessä Panssaripataljoonan kanssa.
Keväällä -41 Lagus teki opintomatkan Saksan panssarijoukkoihin tavaten mm. itsensä Guderian. Lagus tuli sieltä tulisieluisena panssarimiehenä.pääseekö sitä armeijassa virkaan muutenkin kuin määräämällä, jos ei niin louskutat paljon turhaa.
keväällä -41 lagus teki opintomatkan,,,,,
et oiken ymmärrä kysymystä, me kaikki tiedämme kyllä laguksen.
taitaa olla että sekoitat kysymystä ihan tahallasi, siinä tapauksessa mene pois. - Olen vain väääntänyt
niin---miksi kirjoitti:
pääseekö sitä armeijassa virkaan muutenkin kuin määräämällä, jos ei niin louskutat paljon turhaa.
keväällä -41 lagus teki opintomatkan,,,,,
et oiken ymmärrä kysymystä, me kaikki tiedämme kyllä laguksen.
taitaa olla että sekoitat kysymystä ihan tahallasi, siinä tapauksessa mene pois.rautalangasta Laguksen uraa ennen psd:n komentajuutta. Et näy ymmärtävän asiaa lainkaan.
Ryhdy vain miettimään vänrikkejä. Ehkä ällisi riittää siihen.
Armeijassa ja kaikkialla muuallakin virkaan tarvitaan nimitys. Armeijassa myös pätevyys. - niin---miksi
Olen vain väääntänyt kirjoitti:
rautalangasta Laguksen uraa ennen psd:n komentajuutta. Et näy ymmärtävän asiaa lainkaan.
Ryhdy vain miettimään vänrikkejä. Ehkä ällisi riittää siihen.
Armeijassa ja kaikkialla muuallakin virkaan tarvitaan nimitys. Armeijassa myös pätevyys.laguksen ura on wikipediassa.
kysymys oli ihan toinen. kun et ymmärrä kysymystä mene pois.
miksi huoltopatalioonan everstiluutnantti oli paras mies panssari d.:n johtoon, siihen aikaan oli jo vähintään panssari komppanja jota johti ihan toinen tyyppi, miksi häntä ei lähetetty aikoinaan saksaan tai ranskaan.
huoltopatalioonan mies oli paras mies, hän oli jopa vuonna -41 saksassa päivän guderianin vieressä. ja kehtaat wittuulla että en tajua, vaikka itse ihan tööt. - Onneksi et
niin---miksi kirjoitti:
laguksen ura on wikipediassa.
kysymys oli ihan toinen. kun et ymmärrä kysymystä mene pois.
miksi huoltopatalioonan everstiluutnantti oli paras mies panssari d.:n johtoon, siihen aikaan oli jo vähintään panssari komppanja jota johti ihan toinen tyyppi, miksi häntä ei lähetetty aikoinaan saksaan tai ranskaan.
huoltopatalioonan mies oli paras mies, hän oli jopa vuonna -41 saksassa päivän guderianin vieressä. ja kehtaat wittuulla että en tajua, vaikka itse ihan tööt.teeskentele, vaan olet oikein rehellisesti typerys.
Lagus toimi hyökkäysvaiheen aikana 1. Jääkäriprikaatin, 5. D:n ja Osasto Laguksen komentajana. Kaikki panssarit olivat hänen johdiossaan.
Hän oli ensimmäinen Mannerheim ristin ritari 22.7.41 ja ylennettiin kenraaliksi 3.10. 41 yhtenä ensimmäisistä jatkosodan rintama-ansioin ylennetyistä.
Panssariupseeriksi ehkä katsottava everstiluutnantti Björkman määrättiin Panssariprikaatin komentajaksi. - niin----miksi
Onneksi et kirjoitti:
teeskentele, vaan olet oikein rehellisesti typerys.
Lagus toimi hyökkäysvaiheen aikana 1. Jääkäriprikaatin, 5. D:n ja Osasto Laguksen komentajana. Kaikki panssarit olivat hänen johdiossaan.
Panssariupseeriksi ehkä katsottava everstiluutnantti Björkman määrättiin Panssariprikaatin komentajaksi.mä en sulle enää muuta sano kuin että laguksen ura on wikipediassa.
- niin---miksi
aika melkoinen hemmo toi ymmärtäjä.
- niin---miksi
että taistelu huolto patalioonan komentajuudesta ratkaisi panssidivisioonan komentajan.
näin siis tämän ymmärtäjän mielestä.- Mikä taistelu?
Lagus komensi huoltopataljoonaa/rykmenttiä 1936-39.
Panssaridivisioonan komentajaksi hänet nimitettiin 28.6. 42.
- niin--miksi
huoltopatalioonan komentaja oli suomen guderian.
että tälläistä. - niin-----miksi
en ole opettaja joten kysyn kysymys lauseen siksi että haluan saada vastauksen.
en katso hyvällä ymmärtäjiä jotka sanoo kysyjälle taivaallisessa korkeudessan että kysyjä ei tiedä mitään.
jos ei tiedä mitään ei myöskään osaa kysyä.
ja jos sama tyyppi vielä esittää wikipediassa olevia asioita vastauksena niin tälläinen tyyppi on todella halveksittava- älä dissaa!
äläs kuule dissaa laaguksia! vertaappa laaguksia omaan sukuus! mitä hyvää sun sukulaiset on muka ikinä saanut aikaan?? Minä ITSE olen laagusten eli toiselta nimeltä hirvensalojen sukua! ei kuule turhaan laagukset oo aatellisia. ite oon epäviralliselta nimeltä kreivi von laagus hirvensalo ''''''. MUTTA käytän omista syistäni toista nimeä enkä aatelis nimeä. jota en julkisuudessa paljasta (on ikään kuin toinen henkilöllisyys).
- älä dissaa!
älä dissaa! kirjoitti:
äläs kuule dissaa laaguksia! vertaappa laaguksia omaan sukuus! mitä hyvää sun sukulaiset on muka ikinä saanut aikaan?? Minä ITSE olen laagusten eli toiselta nimeltä hirvensalojen sukua! ei kuule turhaan laagukset oo aatellisia. ite oon epäviralliselta nimeltä kreivi von laagus hirvensalo ''''''. MUTTA käytän omista syistäni toista nimeä enkä aatelis nimeä. jota en julkisuudessa paljasta (on ikään kuin toinen henkilöllisyys).
ja korjauksena tohon olis pitänyt kirjoittaa lagus mut kirjotin ajatuksissani aina laagus =P
- niin----miksi
älä dissaa! kirjoitti:
no, isoisän kolme veljeä kuoli talvi- ja jatkosodassa.missä sun laagus oli silloin.
on se dissaamista kun kyselee miten huoltopatalioonan jopa huoltorykmentin komentaja oli paras mies panssari divisioonan johtoon. - älä dissaa!
niin----miksi kirjoitti:
no, isoisän kolme veljeä kuoli talvi- ja jatkosodassa.missä sun laagus oli silloin.
on se dissaamista kun kyselee miten huoltopatalioonan jopa huoltorykmentin komentaja oli paras mies panssari divisioonan johtoon.No se oli ollu saksassa sillon ja se oppi siellä paljon kaikkee ja tuskin se oli sen syy että ne kuoli.
- Lagus määrättiin
niin----miksi kirjoitti:
on se dissaamista kun kyselee miten huoltopatalioonan jopa huoltorykmentin komentaja oli paras mies panssari divisioonan johtoon.Panssaridivisioonan komentajaksi ansioistaan 1. Jääkäriprikaatin, 5.D:n ja Ryhmä Laguksen komentajana kesällä -41. Hän oli ylivoimaisesti etevin hyökkäyssotatoimien johtaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847