alien

paras

mikä on paras alien elokuva?mun mielestä ehdottomasti alien kakkonen:)

20

2506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkm

      aino oike alien elokuva on ykkönen, muissa on joko liikaa ammuskelua eikä mitään todellista jännistystä...

      • alienit

        Alienit kannattaa katsoa numerojärjestyksessä iloisesti kuppia kallistellen. Taso laskee nimittäin kuin lehmän häntä. Ykkösen voi katsoa selvinpäin mutta viimeistään kakkosen alussa kannattaa avata pullo. Kolmonen (molemmat versiot) menevät vielä läpi kohtalaisessa sivutuulessa mutta nelosen aikana kannattaa olla jo ihan sammumispisteessä...

        Eli ykkönen paras, loput vaativat oikeaa mielentilaa.


    • ehdottomasti

      on se ykkösosa. Siinä jätetään ne kauheudet enemmänkin katsojan mielikuvituksen varaan kuin näytetään kaikki. Lisäksi siinä on onnistuttu luomaan tosi klaustrofobinen tunnelma. Ehdottomasti paras niistä neljästä leffasta. Kolmonen on heikoin, kakkonen toiseksi huonoin.

      • Jere

        Aliens -paluu nyt menee vielä, lähinnä varmaan siksi että muksuna siitä piti kovasti ja toiminta tekee siitä katsottavan. Kaukana kuitenkin ykkösen elementit ja tunnelma. Kolmosenkin vielä ihan hikiseen katsoi (kysymys...molemmat versiot? onko niitä erilaisia vai siis pätkitty ja pätkimätönkö ovat ne joita tarkoitettiin?), mutta Resurrection oli jotain niin kauheaa kökköä että ei paremmasta väliä.

        Tai olihan siinä nyt pari ihan toimintakohtauksena hyvin tehtyä nelosessakin mutta ei todellakaan lähellä sellaista perinteisistä alieneista ei ollut kyllä mitään jäljellä. Tai no, nimi ja pääosan esittäjä mutta siihen se jäikin. Muutoin kyllä ihan samanlaista kuin olisi katsellut mitä tahansa b-luokan nykyscifiä.


      • Hulivili
        Jere kirjoitti:

        Aliens -paluu nyt menee vielä, lähinnä varmaan siksi että muksuna siitä piti kovasti ja toiminta tekee siitä katsottavan. Kaukana kuitenkin ykkösen elementit ja tunnelma. Kolmosenkin vielä ihan hikiseen katsoi (kysymys...molemmat versiot? onko niitä erilaisia vai siis pätkitty ja pätkimätönkö ovat ne joita tarkoitettiin?), mutta Resurrection oli jotain niin kauheaa kökköä että ei paremmasta väliä.

        Tai olihan siinä nyt pari ihan toimintakohtauksena hyvin tehtyä nelosessakin mutta ei todellakaan lähellä sellaista perinteisistä alieneista ei ollut kyllä mitään jäljellä. Tai no, nimi ja pääosan esittäjä mutta siihen se jäikin. Muutoin kyllä ihan samanlaista kuin olisi katsellut mitä tahansa b-luokan nykyscifiä.

        3:sta on Alien Quadrilogy paketissa directors cut -versio.

        Yllätyin itse erittäin positiivisesti kun sen näin. Siihen oli lisätty tavaraa aika paljon ja juoni tuli paljon selkeämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.


    • mää

      Paremmuusjärjestys: 1, 3, 4, 2

      • Kitrus

        2,1,4,3

        siis aliens on ihan paras. ja kolmonen huonoin.


      • Minä

        2,3,1,4


      • Hömppä=)
        Minä kirjoitti:

        2,3,1,4

        1,2,3,4. Mun mielipide.. Nyt sitten odotellaan että millainen on Alien vs Predator.. 29.10.04 ois ensi-ilta. Mitäs veikkaatte, onko hyvä vai huono? Traileri vaikuttaa ihan lupaavalta.. Mutt ainahan trailereihin pistetään parhaat palat..


    • Susanne

      Numero ykkönen on numero ykkönen. :)

      Paras käsikirjoitus, näyttelytyö jne.

      Neloselle voi antaa kunniamaininnan onnistuttuaan kloonaamaan Ripleyn.

    • Jucifer

      Ns. Alien 5, eli Alien vs. predator, no eikä. Jospa jätän predatorit tämän ulkopuolelle. Mun on vaikea arvioida alien-leffoja, vaikka olen ne kaikki vähintään 15 kertaa katsonut. 1 oli hyvä, 2 oli parempi, 3 piti vielä pintansa, mutta 4 meni vähän pieleen. Se oli alieniin sopimaton, se uusi alien, hyi olkoon. Toivon mukaan alien vs. predator leffa nostaa tämän uudelle tasolle ja poikii yhden tai kaksi alien jatko-osaa. Tai sitten voi jatkua tuollaisina alien predator paketteina. Riippuen miten tuo 29.10 saapuva leffa päättyy. Toiminnan puolesta aliens-paluu on kuningas. Ikinä en kyllästy niihin leffoihin. Alien Quadrilogy on ehdottomasti suositeltava paketti! Olen kaikkien kanssa yhtä mieltä ainakin siitä, että neljäs on kaikista surkein, muttei kuitenkaan aivan paska...

    • bishop

      Kyllä se kakkonen oli se leffa, mistä sillon pikkupoikana sain painajaisia. Eli se kakkonen on paras "p*skat housuihin"-leffa ikinä... Harmi etten nykyään enää näe kunnon painajaisunia, koska nyt mä ampuisin unissani niitä alieneita ihan mielelläni :)

      Ja onhan ne kaikki alienit ihan katsottavaa tavaraa ja se Alien vs. Predatorinkin menen varmasti katsomaan, vaikken kyseisiä pelejä olekkaan pelannut...

      • Hulivili

        Minä olen teurastanut unissani alieneja Aliens-elokuvan malliin. Tulivat penteleet katon läpi meidän kämppään! Pitihän sitä muita suojella ja M41A Pulssikiväärillä päästellä kun kerran sai ;)


    • friikki

      Asiasta toiseen...

      Ekasta Alienista julkaistiin suomessakin 80-luvun alussa helkutan hyvä sarjakuvaversio. Kyseinen albumi on aika harvinainen ja sen liimasidonta ei ole ihan parhaasta päästä, eli ehjän kappaleen löytäminen on vielä vaikeampaa.

      Siitä huolimatta paperi on priimaa, kuvitus aivan upeaa, loistava väritys ja tarina sekä tunnelma on saatu siirrettyä, silti taiteilijan omalla persoonalla maustettuna, kiitettävästi paperille. Yleenä kaikki sarjisversiot leffoista ovat rahastuspaskaa, mutta ei tämä.

      Älkää sekoittako tätä 90-luvun alun Jalavan julkaisemaan mustavalkoiseen Alien sarjaan (3 albumia).

    • Sami79

      Varmaan kaikkien mielestä Alien 2 parhain Alien elokuva. Mikään muu Alien elokuva ei ole läheskään niin hyvä kuin 2.

      • oma

        tietääkö kukaan mikä alien/joku avaruusolio elokuva oli se jossa kaunis blondi oli avaruusolio,ja se yritti vietellä miehiä lisääntymään sen kaa...?vastailkaa jos on mitään tietoa asiasta....


      • Ying
        oma kirjoitti:

        tietääkö kukaan mikä alien/joku avaruusolio elokuva oli se jossa kaunis blondi oli avaruusolio,ja se yritti vietellä miehiä lisääntymään sen kaa...?vastailkaa jos on mitään tietoa asiasta....

        Species I & II

        aika skeidaa, menee kaveriporukalla muutaman kaljan kera hörötellessä :)

        se muija muistaakseni oli Natasha Hestridge tai vähän sinnepäin, imdb:stä löytyis, muttenjaksa etsiä, sori.


      • Hulivili
        Ying kirjoitti:

        Species I & II

        aika skeidaa, menee kaveriporukalla muutaman kaljan kera hörötellessä :)

        se muija muistaakseni oli Natasha Hestridge tai vähän sinnepäin, imdb:stä löytyis, muttenjaksa etsiä, sori.

        Ihan kuhtuullista, kunnes näytetään se eukko mörmönä. Pikselimössö on niin pelottavaa.

        Parasta antia ne unikohtaukset...

        Tuli siitä ihmispoppoosta, joka lähetetään sen mörrin perään, mieleen ihan D&D -seikkailuiden porukka jako... Yks on taistelija, yks on maagi (se ihme empaatti) sit pitää olla tiiffi jne. blaah


    • Hulivili

      Vähän vaikea pistää kahta ensimmäistä järjestykseen, kun ovat niin erilaisia elokuvia. Parhaita omalla tavallaan.

      Alien: kauhua avaruudessa
      Aliens: Sota avaruudessa

      Loput sitten

      Ennen quodrilogya:
      Alien Resurrection
      Alien3

      Quadrilogyn jälkeen:
      Alien3
      Alien Resurrection

      Muutos johtuu yksinomaan Alien3:sen Directors Cut -version juonen muutoksista. Edelleenkin siinä kuitenkin tökkii se, että mistä helvetistä ne munat pääsi sinne Nostromolle? OK kuningatar riehui siellä mutta ei sillä ollut munia kainalossa, kun se tuli ylös sillä hissillä (Aliens lopussa: "BISHOP! God damn YOU!")

      Elikkä:

      Ykköstilan jakavat Alien ja Aliens. Kolmos paikasta tasaista kilpaa käyvät Alien3 ja Alien Resurrection.

      • Anjel

        Voisiko joku kertoa paljon se Alien 3 muuttuu kun sitä ei ole leikattu? Eli tarkotan tolla että jos joku jaksaa niin voisiko joku kertoa mitä niissä puuttuvissa kohissa tapahtuu? Itse en ole nähnyt sitä leikattua versiota ja rahaa ei ole ostaa DVD boxia. Itse olen kanssa aina miettinyt pääni kipeäksi siitä miten ne munat joutu sinne alukselle ja miten sen tytös kapseli meni rikki ja muuta juttuja. Yksi teoria siihen miten ne munat joutui sinne alukselle on se että kuningater muni ne sinne salaa ennen kuin se iski sen hännän sitä robottia päin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe