Loru Sorbusten Herrasta

Eufrosyne

Eihän tää tänne osastolle välttämättä kuuluiskaan, mutta kirja käsittelee suht. läheisesti TSH:ta. Mitä mieltä? Minä pidin aika lailla. (olenko outo?) En sano, että Loru ois parempi, kuin Taru (olisin silloin eri planeetalta!), mut Loru oli kyl hyvä! Just tollasesta huumorista mä pidän! Kaverit ihmettelee sitä, mut minkäs sitä itselleen mahtaa... Mutta toistan kysymyksen: Mitä mieltä te muut? Siis siitä kirjasta (ja jos välttämättä haluat, niin minusta). Epävirallinen numeroni on 9½

9

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just me...

      se oli ihan hyvä,tosin välillä sen huumori meni yli ymmärryksen. Harmitti että siitä puuttu paljon henkilöitä ja hyvinhauskoja kohtia oli harvassa...mutta on se kirja ainakin 8 arvoinen:)
      mutta yksi asia jäi kirjassa vaivaamaan...oliko hobiteilla oikeasti häntä....???!!!:D

      • Öh...

        Ei niillä ainakaan elokuvassa ollu häntää... Kirjasta en tiedä. Mut mä sain käsityksen, et Lorun kirjoittaja vaan laitto niille hännän oman mieltymyksensä mukaan... En oo varma.


      • Kalinka Jogurtti

        Ensinnäkin, Loru on parodiaa. Hobiteilla saa olla siis häntä jos kirjoittaja niin haluaa vaikkei Tolkien olisi niin tarkoittanutkaan. Kirjalla ei ole muuta tekemistä TSH:n kanssa kuin se että se tekee siitä pilaa.
        Ei, hobiteilla ei ole häntää. Ja Lorussa emme edes puhu hobiteista, emmehän?


      • Eräs
        Kalinka Jogurtti kirjoitti:

        Ensinnäkin, Loru on parodiaa. Hobiteilla saa olla siis häntä jos kirjoittaja niin haluaa vaikkei Tolkien olisi niin tarkoittanutkaan. Kirjalla ei ole muuta tekemistä TSH:n kanssa kuin se että se tekee siitä pilaa.
        Ei, hobiteilla ei ole häntää. Ja Lorussa emme edes puhu hobiteista, emmehän?

        Kaikkihan tietävät, että Lorussa on höpötit ja Tarussa hobitit! Eli jos kysytään, onko HOBITILLA häntä, niin sitä myös tarkoitetaan! Jos taas kysytään, onko HÖPÖTILLÄ häntä, tarkoitetaan höpöttiä! Loogista, eikö totta? Ja Lorun on pakko olla parodiaa! Muuten se olisi todella kehno jäljitelmä tai jotain.


      • L.P
        Eräs kirjoitti:

        Kaikkihan tietävät, että Lorussa on höpötit ja Tarussa hobitit! Eli jos kysytään, onko HOBITILLA häntä, niin sitä myös tarkoitetaan! Jos taas kysytään, onko HÖPÖTILLÄ häntä, tarkoitetaan höpöttiä! Loogista, eikö totta? Ja Lorun on pakko olla parodiaa! Muuten se olisi todella kehno jäljitelmä tai jotain.

        tottakai se on parodiaa. Ja tämänpä takia sen ei ole tarkoituskaan sisältää kaikkia tapahtumia.
        Ihan mainio opushan tuo on, suuri kiitos siitä kuuluu kirjan suomentajalle Pekka Markkulalle (R.I.P), jonka muita mainioita suomennoksia ovat mm. Linnunradan käsikirja liftareille -sarjan kolme ensimmäistä osaa.


    • Ashe

      Luin samaisen kirjan englanniksi (eli siis Bored of the Rings) ja ihan hyvä oli. Ei mikään loistava mutta ihan huvitta.

      Harmittaa että näin myös Hobitista tehdyn parodia version mutta nyt en löydä sitä enää. Sitä ei kyllä ainakaan tietääkseni olla suomennettu että se löytyy vain englannin kielisenä.

    • samwise.gamgee

      mun mielestä se loru sorbusten herrasta on aivan ihana kirja x)mun arvio on sille täys 10...
      et oo yhtään outo..

    • ???

      Saako kirjastoista? Olen kuullut olevan hyvä.

      • samwise

        kirjastosta en tiä,kannataa kysyy kijasto"tädeiltä"...niit on ainakin kirjakaupoissa..pitäis olla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe