Minäkin, kuten moni pitkänlinjan bussikuski, haluaisi pysyvästi tehdä lyhyempää päivää eläkkeelle siirtymiseen asti, eli minun tapauksessa vielä 10 vuotta. Esim. minulle kävisi 55-60 h./ 2 vk.ja sen voisi järjestää siten, että teen 8x4,45 h. päiviä ja 2 x 9,5-10 h. päiviä.
Mutta AKT estää tämän, koska AKT ei hyväksy tälläisia sopimuksia, vaikka työntekijä niin haluaisi ja työnantaja sitä haluaisi tarjota.
Tässä ratkaisu pitkiin päiviin
57
661
Vastaukset
- ei uupunut bussikusk
joulukuun alusta 5 h palkan joutuu minimi. maksamaan joten ei onnistu alle 5 h pävät
- Totta mooses...
Työnantaja varmastikkin haluaa tuota, koska silloin ei tarvise antaa pekkasia ollenkaan.
- Ala Vaihdettu
Kerroppa viisas kun olet ,missä se työnantaja on ,niin menen heti ja pari kaveria kaupanpäälle.
- Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Kerroppa viisas kun olet ,missä se työnantaja on ,niin menen heti ja pari kaveria kaupanpäälle.
Mene mihin tahansa akt sopimuksen alaiseen taloon, mutta jos olisit edes hiukan kartalla, niin tietäisit sen ettei sopimus salli liian monia osa aikaista työntekijää/varikko.
Osaatkos sinä edes kertoa vuoden tarkkudella, milloin ne pitkän aikaa mainostamasi muutoksen Helbille tulee? - Ala Vaihdettu
Totta mooses... kirjoitti:
Mene mihin tahansa akt sopimuksen alaiseen taloon, mutta jos olisit edes hiukan kartalla, niin tietäisit sen ettei sopimus salli liian monia osa aikaista työntekijää/varikko.
Osaatkos sinä edes kertoa vuoden tarkkudella, milloin ne pitkän aikaa mainostamasi muutoksen Helbille tulee?Osaan toki kertoa ,vaan en saa. Mutta älä huli vaikka pdottavan aikahan on tunnetusti pitkä ,mutta pitkistä ajoistahan sinä tykkäät kun kirjoituksistasi päätellen pitkiä työpäiviäkin kannatat. Mitä lisäksi tulee kartalla olemiseeni ,tiesin jo ennemmin kuin sinä tuon AKT-työnantajaystävällisen sopimuspykälän jonka mainitsit ja siksihän kysyinkin sinulta viisaammalta ,koska tiesin sen olevan vähintäänkin lähes ,jos ei peräti täysin mahdotonta päästä lyhyiksi ajoiksi.
- alaa vaihtanut
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Osaan toki kertoa ,vaan en saa. Mutta älä huli vaikka pdottavan aikahan on tunnetusti pitkä ,mutta pitkistä ajoistahan sinä tykkäät kun kirjoituksistasi päätellen pitkiä työpäiviäkin kannatat. Mitä lisäksi tulee kartalla olemiseeni ,tiesin jo ennemmin kuin sinä tuon AKT-työnantajaystävällisen sopimuspykälän jonka mainitsit ja siksihän kysyinkin sinulta viisaammalta ,koska tiesin sen olevan vähintäänkin lähes ,jos ei peräti täysin mahdotonta päästä lyhyiksi ajoiksi.
miksi et muka saa kertoa vai etkö sittenkään osaa? Jos sä itse asetat itsesi johonkin sellaiseen asemaan, että voit määritellä asioita, niin silloin sulla on myös auktoriteettia kertoa niistä vaikutteista, joihin nuo sun väittämäs pohjaa. Tosin olen 100% varma, että nuo sun itsesiylentämiset ovat vain sitä katkeruutta, jota useimmat ulosajetut esittää. Jos ja kun esität omaavasi otain "hallitsevaa", niin konkeretisoi se niin, että sun tarinoilla on jotain todellisuus ja sitä kautta uskottavuus arvoa. Muutoin sä olet vain silkka höpöttäjä , tosin et ainoa tällä palstalla.
- jos ja kun
Osaatkos sinä edes kertoa vuoden tarkkudella, milloin ne pitkän aikaa mainostamasi muutoksen Helbille tulee?vuoden 2004 jälkeen olisi AKT toimestya hyväksytty tarpeelliset pätkän tekijät, niin nyt ei tarvitsisi kenenkään valittaa pitkistä päivistä. Mutta kun on lusikalla annettu, niin turha on kauhallisia pyytää.
- Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Osaan toki kertoa ,vaan en saa. Mutta älä huli vaikka pdottavan aikahan on tunnetusti pitkä ,mutta pitkistä ajoistahan sinä tykkäät kun kirjoituksistasi päätellen pitkiä työpäiviäkin kannatat. Mitä lisäksi tulee kartalla olemiseeni ,tiesin jo ennemmin kuin sinä tuon AKT-työnantajaystävällisen sopimuspykälän jonka mainitsit ja siksihän kysyinkin sinulta viisaammalta ,koska tiesin sen olevan vähintäänkin lähes ,jos ei peräti täysin mahdotonta päästä lyhyiksi ajoiksi.
Voihan sitä väittää mitä haluaa, mutta en usko sinulla olevan juuri mitään tietoa tuosta helbin kohtalosta. Olen aina sanonut ettei pitkä päivä itsessään ole ongelma, vaan ratkaisevaa on se miten se on tehty. Sarjasuunnittelulla voidaan pilata minkä pituinen päivä tahansa, mutta hyvällä sellaisella myös pitkä päivä ei tunnu missään. Tuo tietenkin on pitkälti myös riippuvainen millaisia linjoja ajaa.
Osaatko myös kertoa milloin minä tiesin tuon AKT:n osaaikaisten kuskien vastaisen sopimuksen? Toivon ettei noita osa-aikaisia hyväksyttäisi ilman muutoksia pekkasiin. - Ala Vaihdettu
Voihan sitä väittää mitä haluaa, mutta en usko sinulla olevan juuri mitään tietoa tuosta helbin kohtalosta. Olen aina sanonut ettei pitkä päivä itsessään ole ongelma, vaan ratkaisevaa on se miten se on tehty. Sarjasuunnittelulla voidaan pilata minkä pituinen päivä tahansa, mutta hyvällä sellaisella myös pitkä päivä ei tunnu missään. Tuo tietenkin on pitkälti myös riippuvainen millaisia linjoja ajaa.
Osaatko myös kertoa milloin minä tiesin tuon AKT:n osaaikaisten kuskien vastaisen sopimuksen? Toivon ettei noita osa-aikaisia hyväksyttäisi ilman muutoksia pekkasiin.Asioista päättämässä mukana olevilla vaitiolovelvollisuus. Se on lyhykäisyydessään vastaus Mosselle ja sille toiselle joka turhia luulee.
- Kahvipahvi
Eikös pekkaset tule työtuntien mukaan?
- Kyll ny kelppa!!!!!!
Onneksi on ikää ja osa-aikaeläke. Vapaata 2 vkoa ja duunia 2vkoa.
Kyll ny kelppa!!!! - hyväelake
Kohtuullinen tuleva elake edellyttää vuoden 2005 jälkeen tehdyistä työskentely vuosista mahdollisimman hyvän vuosiansion. Jokaisesta työskentely vuodesta lasketaan erikseen tuleva kuukausi eläke kertymäsi.
- vielä kun jaksaa
näitä urvelo kolleegoita 6 vuotta sietää, niin sitten täydelle eläkkeelle. Siihen oheen vapaaehtoisesti kartutettu eläke sekä yrittätoimesta kerrytetty eläke, niin tuskin sopparaha loppuu. Velkaa kun ei ole, muksut maailmalla ja ainoat kuluttaja on itseni lisäksi kissa. n. 3000€ nettotulolla kyllä pärjää, ilman suurta tuskaa.
- Tölvis
vielä kun jaksaa kirjoitti:
näitä urvelo kolleegoita 6 vuotta sietää, niin sitten täydelle eläkkeelle. Siihen oheen vapaaehtoisesti kartutettu eläke sekä yrittätoimesta kerrytetty eläke, niin tuskin sopparaha loppuu. Velkaa kun ei ole, muksut maailmalla ja ainoat kuluttaja on itseni lisäksi kissa. n. 3000€ nettotulolla kyllä pärjää, ilman suurta tuskaa.
Käde haaveilee tulevaisuuden kuvissaan eläkkeen tasosta, johon ei yllä milloinkaan edes työssä ollessaan. Vuokraluukku, homeinen, on se johon Arilla on oikeasti varaa!
Jos 3000 euroa netto on sinulle hyvätuloisuuden mittari, niin sen tienaavat vain parhaimmin palkatut osaajat, eivät bussikuskit! Siitähän sinä vain haaveilet.
Sinä suollat pelkkää huttua, kun olet ahdistettu nurkkaan. Ja miksi sinun Carelian Factor-sivuilla on pelkkiä Jenkkitalojen kuvia, niin kuin olisit itse (firmasi) remontoinut talot? - käde ihan ite
Tölvis kirjoitti:
Käde haaveilee tulevaisuuden kuvissaan eläkkeen tasosta, johon ei yllä milloinkaan edes työssä ollessaan. Vuokraluukku, homeinen, on se johon Arilla on oikeasti varaa!
Jos 3000 euroa netto on sinulle hyvätuloisuuden mittari, niin sen tienaavat vain parhaimmin palkatut osaajat, eivät bussikuskit! Siitähän sinä vain haaveilet.
Sinä suollat pelkkää huttua, kun olet ahdistettu nurkkaan. Ja miksi sinun Carelian Factor-sivuilla on pelkkiä Jenkkitalojen kuvia, niin kuin olisit itse (firmasi) remontoinut talot?poika mä en haaveile miostään,vaan mä teen el'ämästäni sitä moitä mä haluun. Sä et ehkäole riittävän valaistu ut sillä jnos sanot että nuo munirman kotisivutr kuvaisi jotain jenkki koteja., niin ammut tosi pahasti harhaan.. Kuvat kun on kotimaisia ja miten tuon nyt ilmaisisi.... No jätetään katsojille ain a oma ajtuksellisuutensa, ehkä he tarvitsevat sen. niille joilla on remontintarvetta, niin http://www.carelianfactor.fi/
- Tölvis
käde ihan ite kirjoitti:
poika mä en haaveile miostään,vaan mä teen el'ämästäni sitä moitä mä haluun. Sä et ehkäole riittävän valaistu ut sillä jnos sanot että nuo munirman kotisivutr kuvaisi jotain jenkki koteja., niin ammut tosi pahasti harhaan.. Kuvat kun on kotimaisia ja miten tuon nyt ilmaisisi.... No jätetään katsojille ain a oma ajtuksellisuutensa, ehkä he tarvitsevat sen. niille joilla on remontintarvetta, niin http://www.carelianfactor.fi/
Sama juttu aina kun olet saanut siipeesi ja olet täynnä raivoa että uhoa. Ensinnäkään kirjoituksistasi ei saa silloin Erkkikään tolkkua, niin täynnä kirjoitusvirheitä ne on ja uho sen kuin kasvaa.
Luepas itse uudestaan oma postauksesi ja arvioi se! - Mulosentäs akkahimas
vielä kun jaksaa kirjoitti:
Heh heh, vai bussikuski porskuttaa 3000 euron nettotuloilla! Kolmeen eurotonniin tällä duunilla ei yllä kuin tuleva avohoitolaitoksen potilas.
Ajakko ihan oman säätiösi nimiin 0-prossalla? Maksatko veroo olleska? Jos et niin sitten bonjaan. Muuten toi ei onnaa. Muista että verottajalla on pitkä muisti.
Oot sitten kait aina työssä näiden kellonympäryspäivien lisäksi ja teet kaikenhuipuksi sallitun vuotuisen ylityömäärän? Ilmankos eukko on lähtenyt vitoon.
Itse en viitsi kuin koittaa vaan jaksaa paahtaa. Näissä aina vaki 12 h normipäivissäkin on ihan tarpeeks kestämistä. Paljoo ei raaski funderata sitä, että saman pikkusen korvauksen sais paljo vähemmäl työllä. Tulee vaan vihaseks.
Virmassa on ylityöhalukkaitten lista, jossa ei ikinä oo nimeeni ollu. Eikä tuu oleen. Mulle on ihan tarpeeks kestämistä ja suorituspaineita tässä normaalipäiväduunissa. Siinä 8 viikon kiertävässä listassa on kaks vaparia/vko ja joka viikko on peräti yks ilta jollonka pääsen kunnolla lenkille. Ja päivät pukkaa oleen aamusta iltaan. Saa paahtaa tosi pitkää päivää.
Asun melkein töissä. Voisin muuttaa sinne jos sais. Oon siellä enemmän aikaa kuin kotona.
- Venkula3
Tölvis, tölväisi totuuden, tämä Hakunilan käkkyrä(nim. vielä kun jaksaa) on joka paikassa tuomassa itseään esiin, asuu kaupungin vuokra-asunnossa veronmaksajien tukemana ja bussin ajon lisäksi siivoaa vessoja omalla toiminimellä heh, heh.
Käkkyrä Käkätin osaa puhua paskaa, kantaa pomoille lättyjä ja hilloa varikolla, haukkuu muita ja kehuu kuljettajien pitkiä päiviä, ei kuulu liittoon, on toiminut lakkorikkurina, vastustaa kaikkia, pyrkimyksiä parantaa työoloja ja edustaa nykyään Kokoomusta, vaikka vuokra-asumisen ja muiden tuella elämisen suurkuluttaja. - Hakunila talkoomies
Käde, kikkura Heh, on palipelle koko äijä, ei vähääkään uskottavuutta ja puoluetta vaihtaa kuin paitaa ja vessapaperia kuluu varikolla paljon ja nisua.
- Veolian kuljettaja.
Eikös tämä Käkkyrä kinastellut jonkun Jugin kanssa työpaikallaan , puhuvat Rt:n montussa, että tämä Jugi oli käynyt antamassa Käkkyrälle baarissa, semmoisen korvapuustin, että oli pökät kastuneet Käkkyrältä. Heh, pikkuisen huvittaa kyllä tää käkkyrä kun se pällistelee pullonpohjalasien takaa Rt.llä on hiukka katveessa tähän päivään.
- Paikalliskulj.
Veolian kuljettaja. kirjoitti:
Eikös tämä Käkkyrä kinastellut jonkun Jugin kanssa työpaikallaan , puhuvat Rt:n montussa, että tämä Jugi oli käynyt antamassa Käkkyrälle baarissa, semmoisen korvapuustin, että oli pökät kastuneet Käkkyrältä. Heh, pikkuisen huvittaa kyllä tää käkkyrä kun se pällistelee pullonpohjalasien takaa Rt.llä on hiukka katveessa tähän päivään.
Saiko Kikkura selkäänsä, en kyllä ihmettele, on ärsyttänyt kuljettajia jo pitkään, nuolemisellaan ja muiden vähättelyllä.. Tälle Jugille pitäis pullo ostaa, siellä hakunilassa.
- Pakkotyötä pakosta
Palkasta sen verta, että jo 1990-luvulla sain asennustöistä suunnilleen 2012-luvun bussikuskin liksaa.
Työaika 07:00-15:42. kaksi kahvitaukoa, ruokatunti, vessa käytettävissä tarvittaessa. Ylitöistä maksettiin.
Toista on nyt. Päälle 80 tunnin menevät ovat pohjapalkkatunteja.
Kotona ei juuri ehdi olemaan vaikka teen 80-tunnin periodia.
Surkeeta on mutta pakko on painaa. - Sekatyöduunari
Tuo Akt on jokapaikan jarru, osa-aikaiset työntekijät ovat useasti itse halunneet olla tuntitekijöitä, tässä nähdään että paikallisella sopimisella on merkitys, itse aikoinaan kuljetusalalla olleena ajaen rekkaa, bussia tms..tuo akt:n ja luottamusmiesten toiminta oli todella törkeää, pakotettiin littoon liittymään kantamalla liitymispaperit nenän eteen "meillä kaikki kuuluu liittoon" vaan jos ei halua kuulua???
Siirryin pienempään firmaan jossa työehdot neuvottelin itse, ajoin kolme päivää viikossa ja työnanantaja hommasi kekkamiehen ajamaan loppuviikon, helppoa ja joustavaa, sain opiskelut vietyä kivasti työn ohella läpi, vaan silloisessa transbus yhtiöissä(nyk nobina) ei tämä ois millään onnistunu...nyt onneksi olen muissa hommissa ja palkan olen itse neuvotellut ja työehdot sopinut, ei siinä tarvita liittojen apuja, ytk takaa työttömyysturvan ja kun hommat hoitaa niin eipä ongelmiakaan tule, jos on ongelma firma niin työpaikkaa vaihdetaan éikä jäädä mutisemaan ja ihmettelemään!!!!ihme valittamista kun on ongelmia sitä ja tätä aina voi hommia vaihtaa tai lähteä koulunpenkille, onhan hoitoalallakin opiskelijat parhaimmilaankin yli 60 vee ihmisiä!!!!- Työläiset! Yhtykää
Ei liittoon kuuluminen tai kuulumattomuus ratkaise niitä raskaita epäkohtia, jotka ovat bussikuskeilla.
Myös on saman tekevää mihin ammattiliittoon tai loimaaseen kuuluu.
Nämä suuret epäkohdat, mm aina kellon ympäri työssä, ratkeavat vain päättäväisellä yhteistoiminnalla, LAKOLLA. - Talkoo-Taavetti
Työläiset! Yhtykää kirjoitti:
Ei liittoon kuuluminen tai kuulumattomuus ratkaise niitä raskaita epäkohtia, jotka ovat bussikuskeilla.
Myös on saman tekevää mihin ammattiliittoon tai loimaaseen kuuluu.
Nämä suuret epäkohdat, mm aina kellon ympäri työssä, ratkeavat vain päättäväisellä yhteistoiminnalla, LAKOLLA.Nimenomaan ja valtakunnallisella sellaisella ! Ei se riitä etä yksi tai kaksi kaveria ovat lakon kannalla. Kaikki firmat poseen ja rikkureille kunnon sanktiot ,tai pitäisikö sanoa sankoruiskiot. Siankusta päin naamaa sankoruiskulla jos yrittävät lakonalaisiin töihin. Nykyään kunon valitettavasti niitä ruskeakielisiä joten sen pomon jöötin lisäksi olisi tarjolla kyytipojaksi nestemäistä kunnon kepulaista sianlietettä.
- kerros kaikille
Talkoo-Taavetti kirjoitti:
Nimenomaan ja valtakunnallisella sellaisella ! Ei se riitä etä yksi tai kaksi kaveria ovat lakon kannalla. Kaikki firmat poseen ja rikkureille kunnon sanktiot ,tai pitäisikö sanoa sankoruiskiot. Siankusta päin naamaa sankoruiskulla jos yrittävät lakonalaisiin töihin. Nykyään kunon valitettavasti niitä ruskeakielisiä joten sen pomon jöötin lisäksi olisi tarjolla kyytipojaksi nestemäistä kunnon kepulaista sianlietettä.
talkoo taavetti että mitä käy jos kaikki firmat pannaan poseen? Tai kerro miksi rikkureille(mikä lie määritelmä) pitäisi asentaa jotain sanktioita? Eikö jokaisella ihmisellä ole oikeus tehdä työtä itsensä ja mahdollisen perheensä eteen, sinäkö olet jokin määräävä auktoriteeti joka sen kieltää? Unohdat sellaiset eroavaisuudet kuten lain kirjain ja AY-säännöstö. Laki on kuitenkin se mitä meidän jojaisen pitää noudattaa Unohdat myös meidä perustuslakiin pohjaavan säännöstön. Meillä on oikeus työtaisteluun, mutta ei pakkoa. AY-liikeen lienee syytä tavoitella elettävää aikautta, eli 2012 ja siitä eteenpäin. Laulun sanoja lainaten, aika entinen ei koskaan enää palaa. , eikä todellisuudessa ole edes toivottavaa Katdotaan nytmitä äm'ä uusi AKT.n ppomo saa aikaiseksi tai miten hänellä riittää kykyö todellisiin asioihin ja sitä kautta vaatimuksiin. Pelkillä vaatimuksilla kun ei mennä eteenpäin, vaan itseasiassa luodaan avoimia ovia jäsenistön ulosmarsseille. BTW tätähä non jo nähty!
. - Kom -Mari
kerros kaikille kirjoitti:
talkoo taavetti että mitä käy jos kaikki firmat pannaan poseen? Tai kerro miksi rikkureille(mikä lie määritelmä) pitäisi asentaa jotain sanktioita? Eikö jokaisella ihmisellä ole oikeus tehdä työtä itsensä ja mahdollisen perheensä eteen, sinäkö olet jokin määräävä auktoriteeti joka sen kieltää? Unohdat sellaiset eroavaisuudet kuten lain kirjain ja AY-säännöstö. Laki on kuitenkin se mitä meidän jojaisen pitää noudattaa Unohdat myös meidä perustuslakiin pohjaavan säännöstön. Meillä on oikeus työtaisteluun, mutta ei pakkoa. AY-liikeen lienee syytä tavoitella elettävää aikautta, eli 2012 ja siitä eteenpäin. Laulun sanoja lainaten, aika entinen ei koskaan enää palaa. , eikä todellisuudessa ole edes toivottavaa Katdotaan nytmitä äm'ä uusi AKT.n ppomo saa aikaiseksi tai miten hänellä riittää kykyö todellisiin asioihin ja sitä kautta vaatimuksiin. Pelkillä vaatimuksilla kun ei mennä eteenpäin, vaan itseasiassa luodaan avoimia ovia jäsenistön ulosmarsseille. BTW tätähä non jo nähty!
.Ootko kerros kaikille, sitä mieltäkö että annetaan vaan kaikki periksi eikä Taavetin tavoin pistetä yhtään vastaan ?
- Luulen etten kestä!
Te arvoisat matkustajat ette voi kuvitellakaan miten raskasta tämä työ on. Tämä jos mikä on orjan työtä. Ei ole muuta kuin työ. Terveyttään, saatika suhteita ei ehdi hoitamaan. Onneksi ei ole lapsia. Ei siitä mitään tulisi. Tässä 2n viikon työlista josta työtunteja tulee vähän yli 80. Lista kiertää 6n viikon periodilla.
Viime viikon ja tämän viikon nousin ylös 03:15-04:45 välisenä aikana. Työni alkoi joka päivä 04:45-06:15 välillä.
Kotona olin aina kello 19 jälkeen. Nukkuminen jää pakosta liian vähäiseksi joten ei paljoa viitsi hymyillä ja ärtyy pikkuasioistakin.
iltaisin ei voi mitään tehdä. Suihku, kevyt iltapala ja valmistautuminen seuraavaan aamuun. Siinä se vaikka työmatka kestää 25 min..
Oli vain yksi päivä kummallakin viikolla jolloinka ehdin keppikävelemään 5 kilsan lenkin ja saunotella. Perjaintaina 05:50 työ alkoi ja päättyi 18:45.
Kelin vuoksi sai taistella koko päivän ja meni talkootyöksi.
Illalla olin kotona vasta klo 20 jälkeen. Seinät kaatuilivat päälle. Varoa sai äkkinäisiä liikkeitä.Tuntuu kuin taju olisi mennyt. Piti mennä saunaan mutten uskaltanut. Olisin saanut sairaskohtauksen.
Suihkun jälkeen pikku huikkapala, tuijotin telkkua ja join oluen. Nukkua ei pysty sängyssä. Korvat suhisee ja pyörryttää. Telkasta en mitään tajunnut koska kaikki heilui ja hojui. Vaimo herätteli kello 02. Kuorsasin ja pääni oli jalkarahilla.
Pisteenä i:n päälle kuskin tuolissa on ergonomia täysin kateissa. Niskat ja selkä menivät jumiin koska tuolissa on vikaa. Se oli vino ja istuinosa liian pitkä. Kaikenlisäksi sitä ei saanut tarpeeksi alas. Piti varpaan kärjellä painella petaaleita. Korin madallutuskatkaisimeen jotuu kurottelemaan. Istuintyynyn takaosaan on muotoiltu patti josta valuu alamäkeä eteenpäin. Ristiselkä ei saa tukea kuin hetken, kunnes takamus luistaa. Koko ajan saa korjata hankalaa asentoaan.
Pelolla odotan tulevaisuutta koska tämä tulee taas 5n viikon kuluttua. Eivät muutkaan viikot helppoja ole. Joku 4n tunnin päivä ja yleensä 10-12 tuntia päivittäin.- kokemusta on
lekurilta saa parhaat työvuorot.
- Hakeudu muualle!
.siis älä edes selitä tullaista tuubaa. kerrot näin. Nousin joka aamu ylös 03:15-04:45 välisenä aikana. Työni alkoi joka päivä 04:45-06:15 välillä.
Kotona olin aina kello 19 jälkeen. Arvaa kuka tuota uskoo? Sun tarinasta selviää slkeitä epäolennaisuuksia, tai sitten tuöskentelet jossai tuntemattomassa kivikylän yhteisössä. kommentoin hieman, jo sallit. klo- 03.15-19.00. Huommaatko asiassa jotain? Jos et, niin jo siinä vaiheessa tuomitset aloituksesi pelkäksi trolliksi, jota et ole edes ajatellut kun sitä loit! Mitä taas mennään tuohon ergonomiaan, niin nyt on päivän innovaatipoita, ja penkit jotka luotaa tämän päivän vaateita ja jotka sisältää kaikenmaailman säätöjä jokaiselle sopivaksi. On toki vieläkäytössä busseja joissa noita kaikkia herkkuja ei ole, mutta ei men ku vuopsi niin noista vanhoista raadoista päässään eroon! (joskin nuo raadot ovat olleet ihan miellyttäviä työkaluja. Tulen henkilökohtaisesti kaipaamaan niitä) - LAATUaikaa EI OLE
Hakeudu muualle! kirjoitti:
.siis älä edes selitä tullaista tuubaa. kerrot näin. Nousin joka aamu ylös 03:15-04:45 välisenä aikana. Työni alkoi joka päivä 04:45-06:15 välillä.
Kotona olin aina kello 19 jälkeen. Arvaa kuka tuota uskoo? Sun tarinasta selviää slkeitä epäolennaisuuksia, tai sitten tuöskentelet jossai tuntemattomassa kivikylän yhteisössä. kommentoin hieman, jo sallit. klo- 03.15-19.00. Huommaatko asiassa jotain? Jos et, niin jo siinä vaiheessa tuomitset aloituksesi pelkäksi trolliksi, jota et ole edes ajatellut kun sitä loit! Mitä taas mennään tuohon ergonomiaan, niin nyt on päivän innovaatipoita, ja penkit jotka luotaa tämän päivän vaateita ja jotka sisältää kaikenmaailman säätöjä jokaiselle sopivaksi. On toki vieläkäytössä busseja joissa noita kaikkia herkkuja ei ole, mutta ei men ku vuopsi niin noista vanhoista raadoista päässään eroon! (joskin nuo raadot ovat olleet ihan miellyttäviä työkaluja. Tulen henkilökohtaisesti kaipaamaan niitä)Haku muualle on päällä ja tuntuu onnaavan. En ole jumahtanut tähän "tosi miesten" ja tosi sairaiden bussikuskien ammattikuntaan loppuiäkseni.
Onneksi tämän ikäinen täysterve 26, saa vielä töitä muulta alalta.
Enkä ole mikään mamis. Sotakokemusta on afgoista. Siihen duuniin verrattuna tässä bussikuskin hommassa tuntee itsensä arvottomaksi koiraksi. Syljetään päälle kuin afgojen koiraa.
Käy tämmösinä viikkoina siinä sitten hoitamassa suhteita ja kuntoasi!
Sitä muuttuu kankeaksi, sairaaksi apaattiseksi ääliöksi eikä pysty vaihtamaan työhön, jossa on inhimilliset työajat. Mahkut alan vaihtoon menee. Ei huolita muualle. Bussikuskia ei noteerata miksikään muilla ammattialoilla jos tähän jumiutuu vuosiksii.
Tuon auton penkki on kyllä uusittu, on kaikkein halvin ilman painesäätöjä. Päivä siinä niin keho on jumissa.
Näihin töihin ei lähdetä suoraan petistä ilman aamupalaa.
Enkä minä mene konttoriin työhön jossa on kaikki mukavuudet. Mulla ei ole bussissa mukavuuksia.
Työpäivään on todella valmistauduttava. En elä pelkällä kahvilla ja ole suolet kurnien puoleenpäivään asti.
Näistä syistä aikaa menee:
On herättävä tunti ja 25 min ennen työajan alkua.
03.15 munat roikuun jotta talviaikaan ehtii ajoissa linjalle. Auto on taivasalla lumessa ja umpijäässä.
On tehtävä eväät ja kahvit pulloon, juotavaa ja syötävää. Aamupala on nautittava ja käytävä baskalla. Vessaan kun ei pääse 4.5 tuntiin. Aikaa kotona menee noin vajaa tunti ja sitten työmatka 25 min päälle. Kiirettä saa pitää kun oma koslakin on taivasalla.
Päivällä on tunnin palkaton katko ja sidonnaista. Työtunteja tulee vain 8.10
Iltasin annettu työaika kesälläkään ei riitä. Talvella se pidentää päivää 04:45-17:15 lisää äkkiä 20 min. Syyt tiedät; 3-kymppiä nussivat pikkuautot, ruuhkat silloin ja liukkaus pysäkeillä.
Työaika ei riitä. Illasta menee helposti puoli kuuteen. Kotona oon sitten kuuden kieppeillä.
On siinä päivällä pituutta! 03:15-18:00 ja iltapuhteet päälle. Sitten vasta alkaa oma vapaa-aika. Mitä siinä ehtii? - Totta mooses...
LAATUaikaa EI OLE kirjoitti:
Haku muualle on päällä ja tuntuu onnaavan. En ole jumahtanut tähän "tosi miesten" ja tosi sairaiden bussikuskien ammattikuntaan loppuiäkseni.
Onneksi tämän ikäinen täysterve 26, saa vielä töitä muulta alalta.
Enkä ole mikään mamis. Sotakokemusta on afgoista. Siihen duuniin verrattuna tässä bussikuskin hommassa tuntee itsensä arvottomaksi koiraksi. Syljetään päälle kuin afgojen koiraa.
Käy tämmösinä viikkoina siinä sitten hoitamassa suhteita ja kuntoasi!
Sitä muuttuu kankeaksi, sairaaksi apaattiseksi ääliöksi eikä pysty vaihtamaan työhön, jossa on inhimilliset työajat. Mahkut alan vaihtoon menee. Ei huolita muualle. Bussikuskia ei noteerata miksikään muilla ammattialoilla jos tähän jumiutuu vuosiksii.
Tuon auton penkki on kyllä uusittu, on kaikkein halvin ilman painesäätöjä. Päivä siinä niin keho on jumissa.
Näihin töihin ei lähdetä suoraan petistä ilman aamupalaa.
Enkä minä mene konttoriin työhön jossa on kaikki mukavuudet. Mulla ei ole bussissa mukavuuksia.
Työpäivään on todella valmistauduttava. En elä pelkällä kahvilla ja ole suolet kurnien puoleenpäivään asti.
Näistä syistä aikaa menee:
On herättävä tunti ja 25 min ennen työajan alkua.
03.15 munat roikuun jotta talviaikaan ehtii ajoissa linjalle. Auto on taivasalla lumessa ja umpijäässä.
On tehtävä eväät ja kahvit pulloon, juotavaa ja syötävää. Aamupala on nautittava ja käytävä baskalla. Vessaan kun ei pääse 4.5 tuntiin. Aikaa kotona menee noin vajaa tunti ja sitten työmatka 25 min päälle. Kiirettä saa pitää kun oma koslakin on taivasalla.
Päivällä on tunnin palkaton katko ja sidonnaista. Työtunteja tulee vain 8.10
Iltasin annettu työaika kesälläkään ei riitä. Talvella se pidentää päivää 04:45-17:15 lisää äkkiä 20 min. Syyt tiedät; 3-kymppiä nussivat pikkuautot, ruuhkat silloin ja liukkaus pysäkeillä.
Työaika ei riitä. Illasta menee helposti puoli kuuteen. Kotona oon sitten kuuden kieppeillä.
On siinä päivällä pituutta! 03:15-18:00 ja iltapuhteet päälle. Sitten vasta alkaa oma vapaa-aika. Mitä siinä ehtii?Pakostikkin ajat kaukoliikennettä tuon kertomasi mukaan?
Sidonnaistunteja tulee yli 3t/päivä, mutta onko ne miten sijoittuneet päivän sisällä?
Mitä teet noilla pitkillä tauoilla?
- Kuunteles....
En ole tuo iforin mies mutta kyllä ainaskin meillä paikkureissa löytyy samanlaisia viikkojaksoja. Työtä sikana niinkun JARNO SARJANEN oivasti viisuaa kappaleet 'BUSSIKUSKI' ja 'TAKSIKUSKI'.
Siinä arvottomat ja päälle syljettävät paahtavat duunia kuudesta kuuteen....
Mistä se muuten johtuu, että juuri autonkuljettaja on nykysin miltei täysarvottoman koiran virassa? Ainakin musta tuntuu siltä, että kun maahanmuuttajat tulevat tähän työhön, sen loppukin pieni arvostus suomal.silmissä katoaa. Joskus tämä ala oli sairaanhoitajien edellä palkkauksessa. Onkohan vielä? - Entinen kuski
Ratkaisu pitkiin päiviin on lopettaa bussikuskin koiran hommat, kuten itse tein.
3 vuotta jaksoin.
Nyt mukavasti liiton rahoilla seuraavat 500 päivää.
Jos päivät olisivat olleet normaaleja niin olisin vielä töissä, mutta en viitsi terveyttä ja ihmissuhteita pilata talkootyön takia.- no sä oletkin
entinen kuski pelkkä luuseri ja yhteiskunnan elätti. jaksoit peräti 3 vuotta! Mikä työn sankari. Tuostakin ajasta todennäköisesti oli keinotekoisilla saikuilla kolmanneksen tai jopa puolet ajasta. Oikeaksi kuskiksi susta ei ole, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan työhön. Velttopaska mikä velttopaska.
- Mika. Nyt Espoossa
Minäkin vaihdoin alaa jo tammikuussa. Palasin piruuttani tälle sivulle. Edellinen kommentoija vaihtaisi välittömästi työnsä jos hällä siihen olis mahkut.
Suoraan sanottuna: hölmöä tehdä tuota työtä jos muutakin osaa.
Miksi rääkätä itseään, saada monet sairaudet liiasta istumisesta kun korvauksena kaikesta saa pikku palkan olemalla koko päivän 12-14 tuntia työssä.
Päivien pituus, arvostus, kiire, olosuhteet ja moni muu seikka aiheuttaa sen, että Ihminen muuttu kyyniseksi ja sairaaksi monella tapaa. Liika päivittäinen istunta aiheuttaa jopa sen, ettei kohta se molokaan toimi, järjestä nyt puhumattakaan.
Kaiken sen näkee tuosta edellä olevan kommentista. Mieli muualle mutta ei pysty. Muualta ei hommaa irtoa. Sitä sanotaan pukille jumahtamiseksi. Mitä muuta työtä bussikuski osaisikaan? Siksi alan vaihto ei ole helppo. Kantsii ajoissa vaihtaa....
Hän on erittäin veetuuntunut kuskin hommaansa, leikkii ulospäin urheaa miestä vaikka hampaat irvessä sokeritautinsa, verenpaineensa ja vatsahaavansa . (=työperäisiä sairauksia) kanssa koittaa selviytyä tästäkin päivästä. Hän tietää ettää muuta hommaa ei oo eikä tuu. Kamalaa tehdä työtä pakosta.
Miksi istua siinä kuskin pallilla kellon ympäri ja antaa päivittäin lentää sen kaiken norsunveenaaman sylkisaastan silmilleen?
Saman rahan saa muualla muissa töissä paljon pienemmällä vaivalla ja ajalla menettämättä sosiaalisia suhteita ja terveyttään.
Fiksumpi, kuten minä 24v, vaihdoin tammikuussa 2012 kokonaan pois rattihommista. Enkä takaisin tuu.
Bussikuskin hommassa on niin paljon häikkää, että sitä ei pysty ihmisiässä ennen eläkeikääni korjaamaan. Siksi vaihdoin ammattia.
Työnantaja haraa jokaista parannusuudistusta vastaan. Tämän näkee päivien pituudessa ja aikataulujen kireydessä. Koska työpäivät muka lyhenevät? Onko niitä aikatauluja rukattu sopivaksi? Siksi lähdin inhimilliselle alalle jossa palkka on vähän parempi, on katto päällä, oma ruokala ja kaikki mukavuudet. - ihmiskauppaa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288525227619.html?pos=ok-nln
vähänku bussikuskin työ - Sama ku äsköne
Tos lehtijutussa aasialaisella kokilla teetetään 13 tuntisia päiviä.
Miten mukamas tää bussikuskin duuni eroo siitä? Saman verta me olla töis. Me ollaa 80 tunnin yli pohjapalkalla tuntikausia sidottuna tyänantajaan. Eikä niitä tuntei lasketa tyäaikaan! Mitä aikaa se sitte oikke on jossei työaikkaa? Tyänantajan halvala haisevalla patjalla varrotaan kelloo kattoen. Siin ei oo ku koti mieles ja se o kaukan.
Kyllä me ollaan ihan samanlaises asemas ku noi huijatut aasialaiset. Aina duunis eikä koton oikke koskaan.
Toll tyäsopimuksel vois pyyhkii berseensä. Siinä ei oo bussikuskeilla mitään etuja. Ainoot vappaat on sitte ne kokonaiset vappaapäivät. Enne niit o sitte koton lähell pual yät. Ei yhtikäs aikasemmi. Siinäki men ain yks vappailta koton haaskuse. - hehe
se on eri asia noi aasialaiset on ollut töissä 7pvä 13 tuntia. en tiedä missä firmas oot mut jos teet samalaista töitä niin sun pitäis olla jo oikeudes. meillä on vaan muutamia pitkiä päiviä ja ei nekaa oo hyviä.mut mitä sil voi.
- Orjii me olla!
Funderaa tätä! Meil on senttä 2 vappaata. Muuten me olla 5 päivää töis enemmänki kun 12 tunti. Iha samanlaissi orjii me olla. Nykkin tähän tiliin tulee liki sata tuntii työs kahes viikos. Aikas huanolt näyttä!
- Ala Vaihdettu
Orjii me olla! kirjoitti:
Funderaa tätä! Meil on senttä 2 vappaata. Muuten me olla 5 päivää töis enemmänki kun 12 tunti. Iha samanlaissi orjii me olla. Nykkin tähän tiliin tulee liki sata tuntii työs kahes viikos. Aikas huanolt näyttä!
Nyt Jouluna , ei bussi ,mutta muulla alalla, on 5 päivää vapaata. Sitten 2 töitä ja taas vapaata. Tili tulee , mutta ei orjan tavalla.
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Nyt Jouluna , ei bussi ,mutta muulla alalla, on 5 päivää vapaata. Sitten 2 töitä ja taas vapaata. Tili tulee , mutta ei orjan tavalla.
Älä yleistä, kaikilla pelkkää arkivuoroa ajavilla bussikuskeilla on myös tuo 5 vapaata, sitten 2 töitä, 2 vapaata, 1 töitä, 1 vapaa, 3 töitä, 2 vapaata jne...
- ----0---------00----
helbkuski kirjoitti:
Älä yleistä, kaikilla pelkkää arkivuoroa ajavilla bussikuskeilla on myös tuo 5 vapaata, sitten 2 töitä, 2 vapaata, 1 töitä, 1 vapaa, 3 töitä, 2 vapaata jne...
Kyllä vapaat voi mennä kuinka vaan kunhan niitä on kaksi viikossa.
Niitäkin voi piruuttaan lyhentää panemalla vapaan alkamaan iltavuorosta. Oot kotona klo 24 sitten vapaa.
Jos vapaa alkaa aamuvuoron jälkeen, tuntuu se vapaa-aika paljon pidemmältä. On koko ilta käytössä. Tätä seikkaa ei kaikissa firmoissa tajuta.
- Jouluvapaat?
Vai Jouluna vapaata!? Tänään työssä, Huomenna lauant työssä, sitten vapaa, aattona työssä, tapanina työssä, välipäivät työssä, Uudenvuoden aattona työssä, 1/1 vapaa...
Ei tarvi paljoo jouluna kotona olla. Eikä tilipussikaan liho kun ei oo pyhiä. Missä on kuskin pitkät pyhävapaat? Ei ainakaan mulla. Yksi pekkanenkin kuluu joulupäivänä.
Tässä hommassa ei voi tehdä päiviä etukäteen sisään niinkuin muualla.
Perhettäkin olisi mutta isi ei oo kotona.Äkkiä laskien tuosta tulee 5 vapaapäivää, 8 työpäivää... normaalia minun mielestäni... kun et aja normaalisti pelkkiä arkivuoroja...
- Mistä lähtien
Onko Tapaninpäivä muuttunut arkipäiväksi kun ei tule pyhäkorvauksia? Kaikilla ei voi olla koko Joulu vapaata mutta suurimmalla osalla on kun ajetaan vähemmän vuoroja.
- Tapaninpäivä.
Miten niin ei tule pyhäkorvauksia, kyllähän siitä pitää tulla, ota liittoon yhteyttä, kyllä joulupyhät ja kaiikki pyhät ovat pyhäkorvauksella tehtäviä.
- .....
Mulla on parempi ratkasu ja aion kokeilla... ...vaihdan alaa ja joku toinen saa kuskata apinat! !!
- Totta mooses...
Kaksi viimeistä sanaa kertoo aika paljon asenteestasi työhön.
- cccd1
Jokaisella on varmaan ollut työajat tiedossa alalle ryhtyessään. Jos ne ei sovi vaihtakaa alaa ja lakatkaa se saa****n valittaminen ÄMMÄT. Enkä tarkota tällä naiskuskeja jotka hoitavat työnsä asiallisesti!
Parturiin jä töihin sanon minä! - nuiyy
Kyselkääpäs rekkakuskien työaikoja. Jos on lähi- ajossa niin 11-18 tuntia ja aika yleisesti koko viikon pois kotoa.
- rekkamies45
Ei voi rekkakuskin hommaa verrata mitenkään bussikuskiin. Itsellä on molemmista kokemusta.
Täysin eri asia ajaa pitkää matkaa tai vaikkapa ulkomaille kun 10 tuntia helsingissä bussia.
Jokainen voi kokeilla ajaa pitkää matkaa vaikkapa mökille tai sama aika pyöriä ruuhkassa. Vähän huono esimerkki mutta jotakuinkin noin.- Ala Vaihdettu
Rekkamies ihan oikeassa. Ensin se kellonympärys viikon verran aikataulunmukaisessa ruuhkaliikenteessä. Sitten loppuverryttelyksi 230 km mökille heti vapaalle päästyä , niin ei se mökkimatka niin myrkkyä ollut , joskin hyvä farmariauto alla ja perillä odotti mukava mökkiviikonloppu.
- mitä jopa
230km mökille! Tuo maka vaatii max 1,5 H suorituksen. PE-SU = ksm 60h vapaata. jos ei tuossa ajassa ehdi toipua työ suorituksesta, niin on syytä hakeutua terapeuttiseen kuntoutukseen.
- rekkatyyne
Mitä jopalle. Mä ajan rekalla 230 kilometrin matkan 50 minuuttia.
- Jotain rajaa
Kova olet ajamaan nim mitä jos, jos vedät 230 km, maks 1,5 tuntia, heh heh heh...
- Kuljettaja konkari.
Oikeasti tuommoiseen 230 kilometin matkaan menee 2, 5 tuntia ja kirjoittaja tarkoitti, että kun ajaa 10-12 tuntia paikallisliikenteessä linja-autoa, niin sen päälle, vielä mökkimatka.
Aivan eri maailma ajaa rekalla pitkiä sivuja, kuin kaupunkiliikenteessä 10-11 tunnin päiviä, bussilla, pysähdys on 50 metrin välein, tiukka aikataulu, rahastus, koko ajan kova rumba päällä , itse mm bussia, taksia ja rekkaa ajaneena, voin todeta, että kaikista kovin homma, näsitä on se kaupunkibussikuskin homma, päivä on työhön nähden aivan liian pitkä, olet koko ajan paineessa, taksissa oli luppoaikaa paljon ja heitit keikan, välillä, ei tarvinnut joka pysäkillä rahastaa, rekkahommissa taas pitkät ajomatkat, huomattavasti helpompia, kun lyhyt kaupunkiajo ja aikaa meni lastauksissa ja purkamisessa myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708