ONKO SE NIIN KAMALA ASIA KUN JOUTUU PALVELEMAAN IHMISIÄ!
VAI PITÄISIKÖ MAKSAA TIPPIÄ, ETTÄ SAISI KOHTELIASTA KOHTELUA!?
HAHAAA!
MIKSI TAKSIKUSKIT OVAT NIIN YRMEITÄ!
28
710
Vastaukset
- yrmeä kuski
Siksi, että teistä monet asiakkaat ovat sellaisia, jotka omalla käytöksellään saatte kuskien sisun kiehumaan. Siksi.
Miksi muuten huudat?- NuuhkijaMIES !
Ai kun saisi joskus omaksi taksin naiskuljettajan monta ajovuoroa jalassa olleet sukkahousut tai legginsit....
Tippiäkin silloin saattaisin antaa .......
- ei tippiä
Tippiä, voi v---u. Maksa ensin mittarin osoittama maksu jos likviditeetti antaa myöten. Tekstistäsi päätellen sinulla on haaraliike ja et ole saanut korvausta tuotteesi myynnistä, etkä tippiä vaikka on luvattu.
- renzukentsuy
Monesti asiakas näkee kuskin yrmeänä jo ennakkoluulojensa takia. Ja ehkä asiakas itse on pirteällä juhlatuulella, jolloin kaikki ei-hihkuva kuulostaa yrmeältä. Monta kertaa asiakkaat alkaneet kuittailemaan jostain mielestäni ihan normaaliin sävyyn sanomastani, tyyliin: asiakas:"pihlajamäkeen" - minä:"joo.." - asiakas:"hehe, taidatpa olla kyrpiintynyt ajamaan sinne! vituttaako työ yleisestikin?" minä: "......."
Vaikka onhan niitä ihan oikeastikin yrmeitä kuskeja alalla paljon. Toisaalta on myös niitä papupatoja, jotka eivät tajua pitää rumia päitään kiinni silloin kun heiltä ei ole mitään kysyttykään. - 4+17
Kummasti jaksan aina palvella sitä vanhaa setää, joka matkaa arkisin päivällä terkkariin tai kauppaan, mutta sitten se perjantai-illan keskustaan menevä porukka pääsee jotenkin ihon alle. Mistäköhän mahtaisi johtua? Varmaan siitä, että ovat astuneet lumisilla kengillä penkille, läikyttäneet kaljaa, vaatineet soittamaan energyä ihan vitun kovaa ja sanoneet jotain muka hauskaa tai suoranaisesti loukkaavaa jo ennen kuin on ajettu metriäkään. Ja volyymi on koko ajan sillä tasolla, että jos työsuojelutarkastaja tulisi desibelimittarin kanssa matkalle, vaatisi hän työnantajaa ostamaan kuljettajilleen kuulosuojaimet.
- Yrmeä kuski
Kikki tuo on totta. Sitten vielä saamme ajaa tätä kaljatölkkiporukkaa lähes samalla taksalla kuin päivisinkin, muutaman euron yölisällä korotettuna. Tulevat avattuine kaljatölkkeineen lupaa kysymättä. Jos huomautat asiasta, alkaa sen päiväinen v ittuilu. Tätä saa kuunnella koko matkan ajan, ellei heitä pokaa ulos. Sitten joku typerä aloittaja kehtaa vielä kysyä, miksi me ollaan yrmeitä. Kysyjän kannattaisi joskus kokeilla taksarin ammattia, ajaa pari viikonlopun yötä ja kysyä sitten yrmeydestä.
- fsdfdsfdsfsdfds
Ehkä onkin niin että asiakkaiden käytös aiheuttaa tämän?
- renzkengs
Joskus, mutta ei aina. Kyllä niitä syntymäyrmeitäkin alalta löytyy. Joillakin yrmeyden ovat aiheuttaneet edelliset asiakkaat. Näissä tilanteissa on jo kyse puutteista ammattitaidossa, sillä ei seuraavien asiakkaiden pitäisi joutua kärsimään edellisten sikailuista.
- Fghhgffghhgf
renzkengs kirjoitti:
Joskus, mutta ei aina. Kyllä niitä syntymäyrmeitäkin alalta löytyy. Joillakin yrmeyden ovat aiheuttaneet edelliset asiakkaat. Näissä tilanteissa on jo kyse puutteista ammattitaidossa, sillä ei seuraavien asiakkaiden pitäisi joutua kärsimään edellisten sikailuista.
Sitten on näitä syntymätyhmiä taksirenkejäkin.....
- renzokentsu
Fghhgffghhgf kirjoitti:
Sitten on näitä syntymätyhmiä taksirenkejäkin.....
Lähes kaikki paitsi alalla väliaikaisesti käyvät opiskelijat. Mutta onneksi kaikki syntymätyhmät taksikuskit (rengit isännät) eivät ole myös syntymäyrmeitä. Ehkä vain puolia vaivaavat nämä kummatkin.
- ........
renzokentsu kirjoitti:
Lähes kaikki paitsi alalla väliaikaisesti käyvät opiskelijat. Mutta onneksi kaikki syntymätyhmät taksikuskit (rengit isännät) eivät ole myös syntymäyrmeitä. Ehkä vain puolia vaivaavat nämä kummatkin.
Syntymätyhmällä se nikki vaihtuu alati? Miksi?
- lk,mjoinhgfd
Yrmeän taksikuskin kun kohtaat,tiedät olevasi kusipää mulkku asiakas.Et muuten pikkujoulu aikaan saa kyytiä,euroopan omistajan elkeesi ei pysäytä autoa kohdallesi tai sun ollessa eka ajaa fiksut/suomalaiset kuskit ohi ja pääset kamelikuskin kyydis ylihintaan kotia
- Renki rengin tuntee
Minä kysyn aina taksikuskilta , että oletko isäntä vai renki ja siitäkös moni vetää herneen nekkuunsa. Näkeehän sen jo päältäkin jos on renki kun ei muutoin saa ajaa melko tuoreella autolla , niin pitää sitten esittää isäntää , kun on taksiliiton pilottitakki päällä ja halpahallista ostetut siniset suorathousut.
- aito isäntä 45
Kysytkö joka kerta kaupan tiskilläkii,et ootko myyjä vai peräti kauppias? Miten se voi muuten niin v#####i kiinnostaakkaan? Oletko itse myös vastaamaan kotipihassasi kuskin kysymykseen,et asutko omassa vai vuokrakämpässä?!
- hehhehhee1
Jos kyytiin nousee ihminen, joka lopettaa kysymyslauseen nauruun (HAHAAA!), minä ainakin muutun niin huomaamattomaksi kuin mahdollista, ja saatan siinä tilassa vaikuttaa yrmyltä.
En ole sitä, mutta en vaan haluaisi olla missään tekemisissä kaltaisesi idiootin kanssa, joten pidän pientä profiilia toivoen, ettet enää matkan aikana sano mitään . - Sellaista_ 84
Olen matkustanut arkena ja viikonloppuna, muutaman kerran lentokentälle ja sieltä kotiin, muutaman kerran kaupungille (Helsingin keskustaan) ja sieltä pois, muutaman kerran harrastukseen, töihin tai opiskelupaikkaan taksilla, yhteensä luulisin noin 30 kertaa parin viime vuoden aikana.
Näistä kerroista kuski on ollut asiantunteva (löytää perille) ja kohtelias, ystävällinenkin, yhteensä 5-6 kerralla.
Loput kuskit ovat olleet aivan uskomattomia tapauksia.
Esimerkkejä.
1 Levveetä murretta haasteleva kuski joka jatkaa sitkeästi kovaäänistä yksinpuheluaan vaikka en ole juttutuulella, tuijotan ikkunasta ulos enkä vastaa (jos vastaan niin jotain tyyliin "mm-mm") hänelle. Juttutulvaa ei katkaise edes se kun laitan kuulokkeet korviini.
2 Hiljaisuuden ystävä, joka ei jostain syystä halua laittaa radiota päälle ja huokailee kovaäänisesti koko matkan ajan. Tuijottaa pistävästi peruutuspeilin kautta. Lättää vaihtorahat kouraani sanomatta sanaakaan.
3 Viikonloppuyön hurjastelija, joka kaahailee aivan uskomatonta vauhtia ja tekee sitten äkkijarrutuksia vaikka näkee ja kuulee puheesta että asiakas on ottanut alkoholia.. Itse en maksaisi siivouslaskua tuollaisen ajelun jälkeen.
Näitä on sattunut kohdalle useita. Tiedän eron hyvään, pemeästi ja sulavasti ajavaan taksikuskiin koska heitäkin sattuu kohdalle onneksi toisinaan.
4 Kuski joka ei avaa ovea eikä auta painavan matkalaukun kanssa vesi-/lumisateessa vaan istuu tyynesti paikoillaan lämpimässä autossaan.
Kerran ilmoitin eräälle kuskille että hän saa jatkaa matkaansa ilman asiakasta, moisen käytöksen jälkeen.
Minulle ei tarvitse osoittaa mieltä, en ole tehnyt sinulle mitään.
5 Kuski joka hölisee rasistisia/ seksistisiä juttujaan ja kuvittelee että naisporukka innostuu niistä. Heh-heh vaan sinullekin.
Jos kuvittelit että et joudu porukan pilkan kohteeksi ja naurunalaiseksi niin olit väärässä.
6 Kivikasvo, joka ei vastaa asiallisiin ja ystävällisiin kysymyksiin (joita on 2 kpl)
Vastaukseksi tulee pelkkää murahtelua.
7 Kuski joka antaa 10 euroa takaisin 20 snt ja 50 snt kolikoina, koska hänellä ei nyt sattunut olemaan muuta
8 Kuski joka ei löydä Helsingin Tuomiokirkkoa.
Ja näin minä käyttäydyn ;
Menen kyytiin pelkääjänpuolen takaovesta, tervehdin kuskia ja kerron osoitteen.
En ole kamalan puhelias mutta jos olen juttutuulella niin rupattelen kyllä kuskin kanssa jos hän on mukava. Olen ystävällinen ja kohtelias.
En ole koskaan kaatokännissä, (enkä oikeastaan humalassa muutenkaan) , en ole koskaan sammunut tai oksentanut taksiin, en melua enkä muutenkaan aiheuta mitään häiriötä kuskille, annan hänen tehdä työnsä rauhassa.
Perille päästyä kiitän ja maksan käteisellä ja tasarahalla (tai hieman yli).
Ja silti hyvä ja ystävällinen palvelu on Helsingin takseissa harvinaisuus, ihmettelen että miksi. Metsä ei vastaa niinkuin sinne huudetaan ?- 2+18
"5 Kuski joka hölisee rasistisia/ seksistisiä juttujaan ja kuvittelee että naisporukka innostuu niistä. Heh-heh vaan sinullekin.
Jos kuvittelit että et joudu porukan pilkan kohteeksi ja naurunalaiseksi niin olit väärässä."
Niin että kuljettajalle on eri standardit kuin porukalle? Aika vanhakantainen ajattelutapa. Kuljettajan pitää palvella hattu kourassa eikä saa kertoa loukkaavia juttujaan, mutta herraskansa voi sitten naureskella ja pilkata lakeijoitaan hyvällä omallatunnolla kun nämä ovat kuitenkin niin tyhmiä ja rumia ja sivistymättömiä.
Hyvä palvelu on Helsingin takseissa harvinaisuus sen takia, että matkustajilla on vääristynyt käsitys hyvästä palvelusta. Yhteiskunta on muuttunut, mutta taksin kohdalla ihmiset kuvittelevat edelleen elävänsä jotain 1920-lukua. Miksette yhtä hyvin vaadi lähiöpubiin pöytään tarjoilua ja elokuvateattereihin paikannäyttäjiä? Ja entäpä junat, joissa täytyy itse nostaa matkalaukkunsa sisään, vaikka matkalippu on pirun paljon kalliimpi nykyään kuin 1960-luvulla?
Hain kerran keskustan hotellista ruotsalaista pariskuntaa ja kun otin matkalaukun kantaakseni sen autoon mies kysyi, että eikö se olisi hänen hommansa. Vastasin, että eipä siitä ole ongelmaa. Matkalla lentoasemalle mies kertoi ajaneensa opiskeluaikanaan taksia ja vihanneensa sitä kun moni asiakas piti kuljettajaa jonkinlaisena kantojuhtana ja juoksupoikana, vaikka kuljettajan tehtävä on ajaa autoa. Perillä kentällä sain runsaa tipin.
Tippaaminenkin oli kuulemma 40 vuotta sitten ihan tyypillistä jopa Helsingin takseissa, mutta nykyään melko harvinaista. Palvelutaso ei tietenkään saa laskea, mutta ekstraa ei voi antaa kun kortilla maksetaan ja muutenkin on niin kallista. Sanoo insinööri-merkonomi-sairaanhoitaja-virkamies, joka tienaa enemmän nyt kuin koskaan maamme historiassa. Taksinkuljettaja muuten tienaa vähemmän nyt, mutta eihän sillä ole palveluammatissa mitään väliä. Tietenkään?
- MESE Taksari
Taksikuskit kuuluu parhaaseen A- ryhmään , , omalla alallaan , jotenka pilipaliasiakkaat turpa kii !.
- jallitettu
ja mersu takaa sen että renkiä kusetetaan ihan häpeilemättä
- bjholikp
Aika monesti se on asiakkaasta kiinni millaista palvelua saat : sitä saa mitä tilaa. Turha on kuvitella että näillä taksoilla ainakaan asiakkaan p*rsettä rupeaisi lipittämään.....
- neitisuhari
Sori, en ole koskaan yrmeä, en olisi lähtenyt tähän ammattiin ellen olisi valmis kohtaamaan moninaisia ihmisiä. Jokainen asiakas saa haluamansa palvelun....hiljaista ja turvallista kyytiä.....railakasta ja turvallista kyytiä.....poppikone saa soida jos asiakas niin haluaa.....olen hiljaa jos asiakas niin haluaa....pääaisia on se että ajan turvallisesti sinne minne asiakas halua, palvelua saa, ainakin minun kyydissä.
- TAKSIKUSKI SAWOSTA
Kuski on varmasti taksityöhistoriansa alussa ollut ehkä hauska, mukava, kiva tai jopa miellyttävä, mutta ette varmasti usko kuinka rasittavia ja vastenmielisiä esimerkiksi humalainen ja/tai elämäänsä kyllästynyt ja pettynyt asiakas voi olla. Vaikka taksikuski olisi ammattitaitoinen sekä pitäisi edelleen työstään ja kokisi olevansa oikealla alalla, niin kuljettajalla on paljon kokemuksia useista asiakkaisa joille ei yksinkertaisesti vain kelpaa yhtään mikään, eikä siihen voi ennalta varautua mikä on asiakkaan v-käyrä, koska se ei aina näy asiakkaasta päällepäin. On vain helpompi olla pärstä peruslukemilla ja olla vain hiljaa, ajella sinne minne asiakas haluaa ja kyydin päätteeksi rahastaa, koska työstään pitävä kuljettaja suojelee sillä vain itseään, ettei tämäkään asiakas pääse pilaamaan työpäivää.
- remmikenkäää
Kuuluu työnkuvaan ajaa naama peruslukemilla osoitteeseen, eikä alkaa esittämään stand-up komiikkaa savolaisittain. Asia erikseen jos aloite huulenheittoon tulee asiakkaalta.
- palkkatietoinen
ihan vaan sen vuoksi, että isänniltä pakkaa unohtumaan palkasta 30-40%
- iuygh9p0+uu
Ihanko oikeasti kuvittelet, että palkasta puuttuu 30-40 % ? Eli arvelet että jos ns. lisät maksettaisiin täytenä, niin provikka säilyisi sitten nykyisenlaisena ? Voin sanoa ettei kannattaisi kenenkään teetättää töitä sillä kulurakenteella.....
- lupaehdot..
iuygh9p0+uu kirjoitti:
Ihanko oikeasti kuvittelet, että palkasta puuttuu 30-40 % ? Eli arvelet että jos ns. lisät maksettaisiin täytenä, niin provikka säilyisi sitten nykyisenlaisena ? Voin sanoa ettei kannattaisi kenenkään teetättää töitä sillä kulurakenteella.....
No miksi sitten teetätte? Käsittääkseni työntekijä ei ole yrittäjävastuussa ja nykyisellä käytännöllä työntekijä on juuri se joka on siinä yrittäjävastuussa eikä liikenne lupaa saa lain mukaan luovuttaa muille.
- ex taksirenki
Taksi kuskit ovat niin nyrpeitä, koska heidän oma henkilö kemiansa on saman laista, kun ulkovessan alus kesähelteellä.
- hki3
On se niin kumma että taksi kuskit on se kaiken pahan alku ja juuri. Katelkaa vähän muitakin palvelualoja, onko siellä aina auringon paistetta. Monta monituista kertaa asiakkaan korvista on savu tullut, milloin mistäkin, ja minähän se syyllinen olen. Ihme kumma monessakin tapauksessa pitää käyttää psygologiaa ja kas kummaa lopussa asiakas on jopa hymyillyt, parhaimmissa pyytänyt anteeks ja tipit päälle. Jonnekin se paha mieli pitää pyrkaa, ja mikäs se parempi kuin kuski, koska asiakas on aina oikeassa. Onhan näitä suhareita jotka jo valmiiksi on ottaneet ajatuksen, vittu mikä duuni, pitäiskö tässä vielä palvella. Ei pidä yleistää, on meitä muunlaisiakin olemassa tällä alalla, uskokaa tai älkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841