”1,4-litraisen Cruzen moottori on tuttu GM-tuote, sitä on nähty aiemmin muun muassa Opeleissa. Joustavassa turbokoneessa on 140 hevosvoiman teho. Voimaa alkaa ilmestyä 1500 kierroksen jälkeen. Koeajon aikana kulutus pysyi noin puolen litran sisällä valmistajan ilmoittamista lukemista: bensaa kului keskimäärin 6,3 litraa sadalla kilometrillä. Osasyynä tähän lienevät hyvän manuaalivaihteiston pitkät ylimmät välitykset. Start-stop -pysäytysautomatiikkakin karsii turhaa janoisuutta.” Taloussanomat
”Suomessa suosituimmaksi moottorivaihtoehdoksi noussee uusi 1,4-litrainen turbo, joka kehittää 103 kW (140 hv) ja 200 Nm vääntömomentin. Aiemman vapaasti hengittävän 1,8-litraisen bensiinimoottorin korvaava uusi voimanlähde on ajossa erittäin miellyttävä, sillä suurin vääntömomentti on käytössä erittäin laajalla käyntinopeusalueella 1 850 - 4 900 r/min.” Autotoday
” Ajo-ominaisuuksista sekä turvallisuudesta ei uudessa tuotteessa ole kuitenkaan tingitty; näiltä osin Cruze on Euroopassa valmistettujen sisarmalliensa tasalla. Kuljettaja saa ajoasennon mieleisekseen runsaiden säätövaihtoehtojen avulla ja istuimen reilu koko soveltuu myös isokokoiselle ajajalle. Chevrolet Cruze Wagon 1,7 D LT yllättää hyvillä tiloilla, taloudellisuudella, ajo-ominaisuuksillaan sekä voimakkaalla panostuksella turvallisuuteen. Se on hyvä valinta paljon ja pitkiä matkoja ajavalle.” Automerkit.fi
” Uudistuksen myötä kaikissa Cruze-malleissa ja erityisesti uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on pyritty panostamaan hiljaisuuteen. Apurungot on eristetty korista kumikiinnikkein ja ääntä sekä värinöitä vastaan on lisätty eri puolille koria paljon äänieristysmateriaaleja. Esimerkiksi ovissa on lasikuitumatto esteenä ääntä, ilmavirtaa ja vettä vastaan. ” Autotalli.com
” Uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on panostettu hiljaisuuteen, minkä kuulee autolla ajaessa alhaisena melutasona.” Autouutiset.com
”Tavaratila on Cruzessa mietitty loppuun asti. On tavaraverkkoa, kiinnityskoukkua, koteloa lattian alla, jopa matala säilytyskotelo takapenkin selkänojien takana. Farmariautossa nämä elementit lisäävät merkittävästi turvallisuutta ja mukavuutta, kun irtotavarat eivät pyöri avoimessa tavaratilassa Cruze-farmarin matkustamo tarjoaa sen verran väljyyttä, että Cruze-farmari saatetaan nähdä jopa taksina-takajalkatilaa etenkin voi kiitellä..” IL
Cruzesta sanottua!
65
827
Vastaukset
- ashafh
Cruze on premium ilman premiumlisää hinnassa.
- Olen tyytyväinen!
Cruze on auto ilman heikkouksia ja tyyppivikoja. Huippumukavaa, hiljaista ja taloudellista matkantekoa!
- Golfmiekkonen
BMW:tä parempaa kyytiä ja laatua ihan tavallisen Volkkarin hinnalla. Hiljaisuus ja lämpimyys ovat käsittämätöntä luokkaa Volkkariin tottuneelle.
- oujees määän!!
itseasiassa reilusti volkkaria halvemmalla!!
- hintoja
oujees määän!! kirjoitti:
itseasiassa reilusti volkkaria halvemmalla!!
Cruze SW turbo alk. 23046.-
Golf Variant turbo alk. 21882.- - gs birotor
hintoja kirjoitti:
Cruze SW turbo alk. 23046.-
Golf Variant turbo alk. 21882.-Kannattaa myös huomata, etteti golf farkusta ole muita kuin turbolla varustettuja moottoreita valikoimassa ja täkkä hetkellä siitä ei myöskään ole 140hv versiota.
Mitäs teet, jos haluat isolla panorama kattoluukulla varustetun auton tuossa luokassa, saati muutoin hiukan lisävarusteita ottaa? - hintoja
gs birotor kirjoitti:
Kannattaa myös huomata, etteti golf farkusta ole muita kuin turbolla varustettuja moottoreita valikoimassa ja täkkä hetkellä siitä ei myöskään ole 140hv versiota.
Mitäs teet, jos haluat isolla panorama kattoluukulla varustetun auton tuossa luokassa, saati muutoin hiukan lisävarusteita ottaa?LTZ:ssä on varusteita riittävästi ja siihen saa tilattua vielä lisää. Kattoluukusta en tiedä, jenkeissä sitä ainakin myydään.
- gs birotor
hintoja kirjoitti:
LTZ:ssä on varusteita riittävästi ja siihen saa tilattua vielä lisää. Kattoluukusta en tiedä, jenkeissä sitä ainakin myydään.
Tuossa tullaankin siihen ettei ainakaan netissä ole mitään lisävarustelu listaa muuta kuin metaalivärit.
Joillaan tullaan siihen ettei ilmeisesti maahantuoja halua edes tarjota sitä taikka ei vain ole tarjolla eurooppaan tai ole edes valmistuksessa.
Esim löytyykö xenon valoja cruzeen ollenkaan, saati nahka/alkantara verhoilua, spottiistuimia jne...?
Ei tuossa LTZ varustetasossa ole oikeasti mitään ihmeellistä.
Kyseessä on ns. bulkki tuote, mutta se ei edelleenkään tee siitä välttämättä huonoa. - hintoja
gs birotor kirjoitti:
Tuossa tullaankin siihen ettei ainakaan netissä ole mitään lisävarustelu listaa muuta kuin metaalivärit.
Joillaan tullaan siihen ettei ilmeisesti maahantuoja halua edes tarjota sitä taikka ei vain ole tarjolla eurooppaan tai ole edes valmistuksessa.
Esim löytyykö xenon valoja cruzeen ollenkaan, saati nahka/alkantara verhoilua, spottiistuimia jne...?
Ei tuossa LTZ varustetasossa ole oikeasti mitään ihmeellistä.
Kyseessä on ns. bulkki tuote, mutta se ei edelleenkään tee siitä välttämättä huonoa."ns. bulkki tuote"
Kannattaa tutustua paremmin ennen kuin esittää kommentteja. Suomeen saa kaikkea, mitä Saksaankin. Ainakin kokonahkapenkit, navigaattori ja keyless entry on saatavana. Muista varusteista en osaa sanoa. Jenkkilistalta näkyy varmasti kaikki, mitä löytyy mutta saatavuus on ? - löytyykö
hintoja kirjoitti:
"ns. bulkki tuote"
Kannattaa tutustua paremmin ennen kuin esittää kommentteja. Suomeen saa kaikkea, mitä Saksaankin. Ainakin kokonahkapenkit, navigaattori ja keyless entry on saatavana. Muista varusteista en osaa sanoa. Jenkkilistalta näkyy varmasti kaikki, mitä löytyy mutta saatavuus on ?Entäpä panoraamakatto, bi-xenonit, kaistavahti, taskupysäköintiavustin ja adaptiivinen vakionopeussäädin???
Cruzessa taitaa muuten LTZ:ssa olla puolinahkapenkit vaikka joku täällä väitti toisin, koko nahkaisista ei tietoa?? - iteltä löytyy...
löytyykö kirjoitti:
Entäpä panoraamakatto, bi-xenonit, kaistavahti, taskupysäköintiavustin ja adaptiivinen vakionopeussäädin???
Cruzessa taitaa muuten LTZ:ssa olla puolinahkapenkit vaikka joku täällä väitti toisin, koko nahkaisista ei tietoa??Tarkoititko aktiivinen vakionopeuden säädin?? Se on loistava lisävaruste, en luopuisi enään!!
Entä DVD-soitin ja näytöt etuniskatukiin, sähkösäätöisiä penkkejä eteen, jäähdytettäviä penkkejä, tuulilasin lämmitystä??? - LTZ.
Maahantuojan sivuilta näkee LTZ:n varusteet. Se onkin niin hulppea varustetaso, ettei mihinkään Ceediin voi edes haaveilla sellaisesta. Se onkin ymmärrettävää koska Kian ostaja hakee vain perusautoa, jolla pääsee ehkä paikasta A paikkaan B.
- preemiumilla ajetaan
LTZ. kirjoitti:
Maahantuojan sivuilta näkee LTZ:n varusteet. Se onkin niin hulppea varustetaso, ettei mihinkään Ceediin voi edes haaveilla sellaisesta. Se onkin ymmärrettävää koska Kian ostaja hakee vain perusautoa, jolla pääsee ehkä paikasta A paikkaan B.
ei ehkä KIAn mutta muiden merkkien omistajille ovat aika tavanomaisia varusteita...jotakin hyviä puuttuukin...
- Beemarist
preemiumilla ajetaan kirjoitti:
ei ehkä KIAn mutta muiden merkkien omistajille ovat aika tavanomaisia varusteita...jotakin hyviä puuttuukin...
LTZ on hyvä varustelutaso verrattuna BMW:n varustelutasoihin. Missä autossa on parempi varustelutaso ja mitä siinä on enemmän ja mitä puuttuu LTZ:aan verrattuna?
- Älä viiti valehdella
LTZ. kirjoitti:
Maahantuojan sivuilta näkee LTZ:n varusteet. Se onkin niin hulppea varustetaso, ettei mihinkään Ceediin voi edes haaveilla sellaisesta. Se onkin ymmärrettävää koska Kian ostaja hakee vain perusautoa, jolla pääsee ehkä paikasta A paikkaan B.
LTZ on Cruzen paras varusteluvaihtoehto. Kia cee´dissä on TX.
Vaikea jonkun sanoa lippulaiva LTZ-varustelua cee´din lippulaivavarustelua paremmaksi vai löytyykö Cruzesta cee´din TX-vakiot:
Kaksialueilmastointi
Lämmitettävä tuulilasi
Kääntyvät xenonvalot
Panoraamakatto jossa sähköinen kattoluukku
Tummennetut takaikkunat
Lämmitettävä ohjauspyörä
HAC mäkilähtöavustin
PTC lämmityskenno tehostamassa lämpiämistä myös talvella
kuljettajan oven edustan valaistus
rengaspainetunnistin
Sekä follow me home, että welcome valaistusjärjestelmä
Smart Key avaimeton järjestelmä
Niin ja ne 17" tuuman vanteet, bluetooth, parkkitutka ja puolinahkaverhoiluhan tuosta kans löytyy , mitä Cruze-miehet aina mainostaa. Antakaas tulla varusteita mitä Cee´d TX:stä ei löydy Cruze LTZ:aan nähden. Voi tulla vähän hiljasta.
Lisävarustelistallahan on Kialla vielä sitten vaikka mitä taskuparkkeerausjärjestelmää, kaistavahtia ja muuta mitä Cruzeen ei saa edes rahalla, kun ei siihen saa edes kunnon valoja.
Tosiasia on, että huippuvarusteltu Cee´d tX on varustelultaan aivan toiselta planeetalta kuin melko normivarusteltu Cruzen huippuvarustelutaso LTZ. Kuten sanottua, sieltä valmistajien sivuiltahan ne varusteet näkee.
Turha jankata, kattokaa ite ja päätelkää kummassa on ihan tosissaan paremmat vakiovarusteet lisävarusteiden saatuvuudesta puhumattakaan.
http://www.delta.fi/kia/Etusivu/Mallit/ceed/Varusteet/tabid/575/Default.aspx
https://www.chevrolet.fi/eap/cruze-sw.pdf
Sanoisin, että cee´din alemman varustetason EX:kään ei ole kaukana Cruzen LTZ :sta.
Kyllä se on kuulkaas niinpäin, että Cruze-mies haaveilee Cee´din varusteista eikä päinvastoin. Kantsis ehkä vähän lukea muidenkin valmistajien sivustoja, eikä vaan kuolata sitä omaa Cruze-saittia, niin ei menis puheet ihan palturiksi. - LTZ.
Älä viiti valehdella kirjoitti:
LTZ on Cruzen paras varusteluvaihtoehto. Kia cee´dissä on TX.
Vaikea jonkun sanoa lippulaiva LTZ-varustelua cee´din lippulaivavarustelua paremmaksi vai löytyykö Cruzesta cee´din TX-vakiot:
Kaksialueilmastointi
Lämmitettävä tuulilasi
Kääntyvät xenonvalot
Panoraamakatto jossa sähköinen kattoluukku
Tummennetut takaikkunat
Lämmitettävä ohjauspyörä
HAC mäkilähtöavustin
PTC lämmityskenno tehostamassa lämpiämistä myös talvella
kuljettajan oven edustan valaistus
rengaspainetunnistin
Sekä follow me home, että welcome valaistusjärjestelmä
Smart Key avaimeton järjestelmä
Niin ja ne 17" tuuman vanteet, bluetooth, parkkitutka ja puolinahkaverhoiluhan tuosta kans löytyy , mitä Cruze-miehet aina mainostaa. Antakaas tulla varusteita mitä Cee´d TX:stä ei löydy Cruze LTZ:aan nähden. Voi tulla vähän hiljasta.
Lisävarustelistallahan on Kialla vielä sitten vaikka mitä taskuparkkeerausjärjestelmää, kaistavahtia ja muuta mitä Cruzeen ei saa edes rahalla, kun ei siihen saa edes kunnon valoja.
Tosiasia on, että huippuvarusteltu Cee´d tX on varustelultaan aivan toiselta planeetalta kuin melko normivarusteltu Cruzen huippuvarustelutaso LTZ. Kuten sanottua, sieltä valmistajien sivuiltahan ne varusteet näkee.
Turha jankata, kattokaa ite ja päätelkää kummassa on ihan tosissaan paremmat vakiovarusteet lisävarusteiden saatuvuudesta puhumattakaan.
http://www.delta.fi/kia/Etusivu/Mallit/ceed/Varusteet/tabid/575/Default.aspx
https://www.chevrolet.fi/eap/cruze-sw.pdf
Sanoisin, että cee´din alemman varustetason EX:kään ei ole kaukana Cruzen LTZ :sta.
Kyllä se on kuulkaas niinpäin, että Cruze-mies haaveilee Cee´din varusteista eikä päinvastoin. Kantsis ehkä vähän lukea muidenkin valmistajien sivustoja, eikä vaan kuolata sitä omaa Cruze-saittia, niin ei menis puheet ihan palturiksi.TX on mielenkiintoinen varustelutaso. Se on hinnoiteltu 4500,- kalliimmaksi kuin EX eikä niitä ole maassa kuin muutama esittelyauto. LTZ taas on 1650.- kalliimpi kuin LT ja on suosittu malli. TX on siis teoreettisesti melko hyvin varusteltu vaikka käytännössä hinnoittelunsa takia täysin epäonnistunut paketti.
Olennaisia LTZ:n varusteita siitä TX.stä puuttuu:
-7" viihdemediakeskus
-peruutuskamera
-puolinahkapenkit
Tärkein puute autossa on tietysti ajo-ominaisuuksien ja turbon puute sekä melu. - -Cruze-
LTZ. kirjoitti:
TX on mielenkiintoinen varustelutaso. Se on hinnoiteltu 4500,- kalliimmaksi kuin EX eikä niitä ole maassa kuin muutama esittelyauto. LTZ taas on 1650.- kalliimpi kuin LT ja on suosittu malli. TX on siis teoreettisesti melko hyvin varusteltu vaikka käytännössä hinnoittelunsa takia täysin epäonnistunut paketti.
Olennaisia LTZ:n varusteita siitä TX.stä puuttuu:
-7" viihdemediakeskus
-peruutuskamera
-puolinahkapenkit
Tärkein puute autossa on tietysti ajo-ominaisuuksien ja turbon puute sekä melu.Ceedin TX-paketissa on muutamia asiallisia varusteita, mitä olisin voinut ottaa itsellekin. Astraan ne olisi saanut mutta silloin taas olisi jotain LTZ:n varusteita jäänyt pois. Ceed ei ole minullekaan vaihtoehto koska vaadin autolta kunnon ajettavuuden, tilaa, hiljaisuutta sekä bensa-autolta kunnon alaväännön.
- TX runsauden sarvi
LTZ. kirjoitti:
TX on mielenkiintoinen varustelutaso. Se on hinnoiteltu 4500,- kalliimmaksi kuin EX eikä niitä ole maassa kuin muutama esittelyauto. LTZ taas on 1650.- kalliimpi kuin LT ja on suosittu malli. TX on siis teoreettisesti melko hyvin varusteltu vaikka käytännössä hinnoittelunsa takia täysin epäonnistunut paketti.
Olennaisia LTZ:n varusteita siitä TX.stä puuttuu:
-7" viihdemediakeskus
-peruutuskamera
-puolinahkapenkit
Tärkein puute autossa on tietysti ajo-ominaisuuksien ja turbon puute sekä melu.Luxury packissä nuokin saa Cee´diin, 7" näytöllä.
Cee´d TX:ssä on muuten on puolinahkapenkit vakiona. Oli jo edellisessä mallisukupolvessa.
Lisäherkkuna löytyy täyssähkösäädöt muistilla, jos sellaiset haluaa ruksata, kuten ruksattua saa myös tuon kameran, tutkahan siinä on jo vakiona.
Eli toisinsanoen LTZ:taan pystyi nimeämään 2 cee´distä puuttuvaa varustetta, cee´diin heti heittämällä 12 kappaletta, mitä ei ole Cruzessa, eikä edes saa lyömällä rahaa pöytään!!!! Että siinä ne cee´d miehen LTZ-varuste haaveet.
Jos kattoo nettiautoa, 104 kpl myynnissä olevista Cruzeista 9 kpl on LTZ:ja Joten eipä silläkään osastolla voi sanoa LTZ:n olevan mikään myyntihitti. Muttaa alunperin puhehan oli siitä, että LTZ:aan saa muka varusteita niin paljon, että cee´d miehet vain haaveilevat niistä. Niin ei taida olla kuten hyvin näette.
Ajo-ominaisuudet ovat makuasia, Cruzea kokeilleena en voi sanoa auton olevan mitenkään huomattavasti parempi ajaa kuin cee´d, samaa nykytasoa kummatkin. Minusta Cruzessa oli talvirenkailla jopa yllättävän tunnoton keskialue ohjauksessa, vaikka sen tuntoa on kehuttu. Lisäksi Cruzessa on minusta hieman cee´diä lötkömpi alusta, etenkin takana.
Bensaturbon puutteesta en osaa sanoa mitään, koska alla on vääntävä crdi automaatilla. Minusta tärkein puute Cruzen bensiinimallistossa on nykyaikaisen DCT-vaihteiston puute, jos kohta Kialta puuttuu pikkuturbo. Eli siinäkin homma menee fifty-fifty. Toinen arvostaa toista ja toinen toista.
Yksi omistamisen kannalta tärkeä asia on myös Kian ylivoimainen takuu. Se löytyy jo halvimmasta Picantostakin ja siihen ei voi toistaiseksi mikään merkki vastata. Kiassahan on vielä ensimmäiset 3 vuotta (Cruzen koko takuun pituus) ilman kilometrirajaa......
Minusta aika liioiteltua yllä oleva kommentti:
"Maahantuojan sivuilta näkee LTZ:n varusteet. Se onkin niin hulppea varustetaso, ettei mihinkään Ceediin voi edes haaveilla sellaisesta"
Varusteitten hyötyä voi jokainen painottaa mielensä mukaan, mutta kyllä itse pidän upeampana varusteena esim. kattoluukkua yhdistettynä koko katon mittaisen lasiruudun tuomaa valoa autooni, kuin Cruzen 7" viihdenäyttöä, josta puuttuu sitäpaitsi se tärkein, eli navigaattori. Myös ratin lämmitystä, xenoneita ja tuulilasinlämmitystä osaa arvostaa näin talvella.
Hankala pistää cruzen 7" radionäyttöä tai siihen ilmestyvää pakkikameraa kunnon valojen edelle. - halogen-1
TX runsauden sarvi kirjoitti:
Luxury packissä nuokin saa Cee´diin, 7" näytöllä.
Cee´d TX:ssä on muuten on puolinahkapenkit vakiona. Oli jo edellisessä mallisukupolvessa.
Lisäherkkuna löytyy täyssähkösäädöt muistilla, jos sellaiset haluaa ruksata, kuten ruksattua saa myös tuon kameran, tutkahan siinä on jo vakiona.
Eli toisinsanoen LTZ:taan pystyi nimeämään 2 cee´distä puuttuvaa varustetta, cee´diin heti heittämällä 12 kappaletta, mitä ei ole Cruzessa, eikä edes saa lyömällä rahaa pöytään!!!! Että siinä ne cee´d miehen LTZ-varuste haaveet.
Jos kattoo nettiautoa, 104 kpl myynnissä olevista Cruzeista 9 kpl on LTZ:ja Joten eipä silläkään osastolla voi sanoa LTZ:n olevan mikään myyntihitti. Muttaa alunperin puhehan oli siitä, että LTZ:aan saa muka varusteita niin paljon, että cee´d miehet vain haaveilevat niistä. Niin ei taida olla kuten hyvin näette.
Ajo-ominaisuudet ovat makuasia, Cruzea kokeilleena en voi sanoa auton olevan mitenkään huomattavasti parempi ajaa kuin cee´d, samaa nykytasoa kummatkin. Minusta Cruzessa oli talvirenkailla jopa yllättävän tunnoton keskialue ohjauksessa, vaikka sen tuntoa on kehuttu. Lisäksi Cruzessa on minusta hieman cee´diä lötkömpi alusta, etenkin takana.
Bensaturbon puutteesta en osaa sanoa mitään, koska alla on vääntävä crdi automaatilla. Minusta tärkein puute Cruzen bensiinimallistossa on nykyaikaisen DCT-vaihteiston puute, jos kohta Kialta puuttuu pikkuturbo. Eli siinäkin homma menee fifty-fifty. Toinen arvostaa toista ja toinen toista.
Yksi omistamisen kannalta tärkeä asia on myös Kian ylivoimainen takuu. Se löytyy jo halvimmasta Picantostakin ja siihen ei voi toistaiseksi mikään merkki vastata. Kiassahan on vielä ensimmäiset 3 vuotta (Cruzen koko takuun pituus) ilman kilometrirajaa......
Minusta aika liioiteltua yllä oleva kommentti:
"Maahantuojan sivuilta näkee LTZ:n varusteet. Se onkin niin hulppea varustetaso, ettei mihinkään Ceediin voi edes haaveilla sellaisesta"
Varusteitten hyötyä voi jokainen painottaa mielensä mukaan, mutta kyllä itse pidän upeampana varusteena esim. kattoluukkua yhdistettynä koko katon mittaisen lasiruudun tuomaa valoa autooni, kuin Cruzen 7" viihdenäyttöä, josta puuttuu sitäpaitsi se tärkein, eli navigaattori. Myös ratin lämmitystä, xenoneita ja tuulilasinlämmitystä osaa arvostaa näin talvella.
Hankala pistää cruzen 7" radionäyttöä tai siihen ilmestyvää pakkikameraa kunnon valojen edelle.On liioiteltu minustakin sanoa varusteita hulppeammiksi kuin Ceediin saatavana olevat vaikka olen samaa mietä, ettei Ceedin TX ole hinnoiteltu oikeasti ostettavaksi.
Mutta ajettavuus on aivan eri luokkaa Cruzessa. Cruzessa on muuten todella jämäkkä jousitus, joka kestää vaikka satoja kiloja ylikuormaa. Siinä ei ole lötkömpi alusta kuin Ceedeissä. Se on roskapuhetta.
Cruzen halogeenit ovat parhaasta päästä halogeneja ja Philipsin 100% polttimoilla niin hyvät, että xenoneita en olisi ottanut kuitenkaan.
Navigaattorin saa niin Cruzeen kuin Ceedinkin lisähintaan. Cruzen viihdekeskus osaa käyttää kännykän navia 7" näytöllä seuraavan softapäivityksen jälkeen. Minulla ei ole sille tarvetta kun otin tehdasnavin. - TX runsauden sarvi
halogen-1 kirjoitti:
On liioiteltu minustakin sanoa varusteita hulppeammiksi kuin Ceediin saatavana olevat vaikka olen samaa mietä, ettei Ceedin TX ole hinnoiteltu oikeasti ostettavaksi.
Mutta ajettavuus on aivan eri luokkaa Cruzessa. Cruzessa on muuten todella jämäkkä jousitus, joka kestää vaikka satoja kiloja ylikuormaa. Siinä ei ole lötkömpi alusta kuin Ceedeissä. Se on roskapuhetta.
Cruzen halogeenit ovat parhaasta päästä halogeneja ja Philipsin 100% polttimoilla niin hyvät, että xenoneita en olisi ottanut kuitenkaan.
Navigaattorin saa niin Cruzeen kuin Ceedinkin lisähintaan. Cruzen viihdekeskus osaa käyttää kännykän navia 7" näytöllä seuraavan softapäivityksen jälkeen. Minulla ei ole sille tarvetta kun otin tehdasnavin.Olen kyllä oikeasti kokeillut Cruzea ja jo sen vanhemmankin cee´din nelivalojärjestelmä oli Cruzen H4:sia parempi - tämän uudemman cee´din xenoneista puhumattakaan, jotka ovatkin sitten aivan eri luokkaa kumpaankin edellisiin verrattuna.
Cruzen valot eivät ole kovinkaan hyvät, sen voi kuka vain sanoa ajamalla autoa pimeällä maantiellä. Kyllä niillä nyt jotenkin pärjää, mutta eivät ole tätä päivää, lähinnä pikkuautotasoa. Jos paljon ajaa pimeällä, ehdottomasti lisävaloja kaipaa Cruzen keula. Itse en myöskään pitänyt "Volvo"-tyylisestä valonvaihdin viiksestä, jossa joka toinen eteenpäin työntö pistää pitkät ja joka toinen lyhyet, mutta siihen varmaan tottuu.
Alustaa ei voi nyt ihan lötköksi sanoa, siinä ehkä liioittelin sananmuodossa, mutta minusta se on löysemmän tuntuinen kuin cee´din, jossa on etenkin TX:n 17" renkailla on jämy alusta. Tämä on minun mielipide.
Ajettavuus on myös subjektiivinen asia, kun puhutaan suoraan paperilta luettavissa olevista varustefaktoista, mutta erot ajettavuudessa ovat nykyautoissa pieniä ja myös cee´d ja Cruze kummatkin täyttää ohjauksen osalta tehtävänsä. En ole niistä löytänyt mitään mullistavaa eroa, toisessa toinen asia hiukan paremmin kuin toisessa jne.
TM taisi arvostaa farkkuvertailussa Cee´din ajettavuuden paremmaksi kuin Cruzen, mutta kummatkin on aivan hyviä ajaa. Jos joku haukkuu jommankumman ohjausta kelvottomaksi, liioittelee.....Cruze on ehkä hiukan hiljaisempi, mutta rajoitusten mukaisilla nopeuksilla ja taajamissa siinäkin ero on hyväksyttävissä.
Uusissa samanluokan tai hintaluokan autoissa ajettavuusasiat ja meluasiatkin ovat yleensä aina hyväksyttävällä tasolla, joten kaupan ratkaisee yleensä ihan joku muu seikka.
cee´d TX on kallis, sitä ei käy kieltäminen, mutta kyllä autoon saa sitten jo tavaraakin jopa Cruzen LTZ:kin verrattuna, kuten olemme jo tässäkin keskustelussa todenneet. Mitään ei saa ilmaiseksi.
Eikä kyllä Cruzekaan enää LTZ:na ja turbona ole mikään varsinainen halpa-auto, miltei 25 th euron lähtöhinnallaan. Siihen kun pistää metallivärit ja pakolliset lämmittimet, rengassetit, roiskeläpät, alkaa hinta/laatu/suhde/Cruzellekkin 30 th euron rajapyykki lähestymään, mutta samat kulut ne tulee toki Kiaankin ja hintalappu senkuin kasvaa. Alkaa tuolla rahalla irtomaan jo TSI Golfia ja muita kilpailijoita joiden yhteyteen ei lisätä hinta/laatu-argumenttejä. Joten saapa nähdä miten Chevrolet saa myytyä jatkossa LTZ:aa, vielä se ei ole ollut hitti, kuten ei cee´din TX:kään. Muutenhan cee´din myyntiluvuissa ei liene kysyttävää.
Edullisuutta hakeville löytyykin kirjaimet LS,LT ja LX, EX.
Monelle LT ja EX ovat jo riittävän runsaita, mutta kun kerran alettiin katsomaan mitä saa kun rahaa lyö tiskiin niin tässäpä sitä iskettiin faktaa pöytään.....:)
Niin joo, turvallisuushan on myös perheautoissa tärkeää ja se on molemmissa hyvässä kunnossa. Etutörmäysturvallisuus on Cruzessa selvästi paremmilla pisteillä kuin uudessa cee´dissä, muut 3 turvallisuusosiota cee´d voittaakin.
Mm. turvallisuusvarustelu on vakiona parempaa uudessa cee´dissä. - -Cruze-
TX runsauden sarvi kirjoitti:
Olen kyllä oikeasti kokeillut Cruzea ja jo sen vanhemmankin cee´din nelivalojärjestelmä oli Cruzen H4:sia parempi - tämän uudemman cee´din xenoneista puhumattakaan, jotka ovatkin sitten aivan eri luokkaa kumpaankin edellisiin verrattuna.
Cruzen valot eivät ole kovinkaan hyvät, sen voi kuka vain sanoa ajamalla autoa pimeällä maantiellä. Kyllä niillä nyt jotenkin pärjää, mutta eivät ole tätä päivää, lähinnä pikkuautotasoa. Jos paljon ajaa pimeällä, ehdottomasti lisävaloja kaipaa Cruzen keula. Itse en myöskään pitänyt "Volvo"-tyylisestä valonvaihdin viiksestä, jossa joka toinen eteenpäin työntö pistää pitkät ja joka toinen lyhyet, mutta siihen varmaan tottuu.
Alustaa ei voi nyt ihan lötköksi sanoa, siinä ehkä liioittelin sananmuodossa, mutta minusta se on löysemmän tuntuinen kuin cee´din, jossa on etenkin TX:n 17" renkailla on jämy alusta. Tämä on minun mielipide.
Ajettavuus on myös subjektiivinen asia, kun puhutaan suoraan paperilta luettavissa olevista varustefaktoista, mutta erot ajettavuudessa ovat nykyautoissa pieniä ja myös cee´d ja Cruze kummatkin täyttää ohjauksen osalta tehtävänsä. En ole niistä löytänyt mitään mullistavaa eroa, toisessa toinen asia hiukan paremmin kuin toisessa jne.
TM taisi arvostaa farkkuvertailussa Cee´din ajettavuuden paremmaksi kuin Cruzen, mutta kummatkin on aivan hyviä ajaa. Jos joku haukkuu jommankumman ohjausta kelvottomaksi, liioittelee.....Cruze on ehkä hiukan hiljaisempi, mutta rajoitusten mukaisilla nopeuksilla ja taajamissa siinäkin ero on hyväksyttävissä.
Uusissa samanluokan tai hintaluokan autoissa ajettavuusasiat ja meluasiatkin ovat yleensä aina hyväksyttävällä tasolla, joten kaupan ratkaisee yleensä ihan joku muu seikka.
cee´d TX on kallis, sitä ei käy kieltäminen, mutta kyllä autoon saa sitten jo tavaraakin jopa Cruzen LTZ:kin verrattuna, kuten olemme jo tässäkin keskustelussa todenneet. Mitään ei saa ilmaiseksi.
Eikä kyllä Cruzekaan enää LTZ:na ja turbona ole mikään varsinainen halpa-auto, miltei 25 th euron lähtöhinnallaan. Siihen kun pistää metallivärit ja pakolliset lämmittimet, rengassetit, roiskeläpät, alkaa hinta/laatu/suhde/Cruzellekkin 30 th euron rajapyykki lähestymään, mutta samat kulut ne tulee toki Kiaankin ja hintalappu senkuin kasvaa. Alkaa tuolla rahalla irtomaan jo TSI Golfia ja muita kilpailijoita joiden yhteyteen ei lisätä hinta/laatu-argumenttejä. Joten saapa nähdä miten Chevrolet saa myytyä jatkossa LTZ:aa, vielä se ei ole ollut hitti, kuten ei cee´din TX:kään. Muutenhan cee´din myyntiluvuissa ei liene kysyttävää.
Edullisuutta hakeville löytyykin kirjaimet LS,LT ja LX, EX.
Monelle LT ja EX ovat jo riittävän runsaita, mutta kun kerran alettiin katsomaan mitä saa kun rahaa lyö tiskiin niin tässäpä sitä iskettiin faktaa pöytään.....:)
Niin joo, turvallisuushan on myös perheautoissa tärkeää ja se on molemmissa hyvässä kunnossa. Etutörmäysturvallisuus on Cruzessa selvästi paremmilla pisteillä kuin uudessa cee´dissä, muut 3 turvallisuusosiota cee´d voittaakin.
Mm. turvallisuusvarustelu on vakiona parempaa uudessa cee´dissä.Jos joku on tyytyväinen Ceediinsä, se on minulle ihan OK. Minä olen sen huolellisesti koeajanut ja jo kerroinkin ne syyt, miksi se en sitä voinut edes harkita.
TSI-Golfin olisi saanut halvemmalla tai kalliimmmalla varusteista riippuen. Siinä oli moottori ajonsa puolesta kunnossa. Meluisuus, kylmyys sekä TSI:n jakoketjuongelmat eivät kuitenkaan herätä omistamisen halua.
Cruzessa oli kaikki kunnossa. Samoin Astrasta olisi löytynyt sopiva paketti mutta varustelu ei oikein osunut kohdalle.
Minulla ei ole TM-vertailua mutta muistaisin Cruzen vakiolamppujen näyttäneen pisimmälle. Cruze on myös testattu vähän monipuolemmissa kolaritesteissä rapakon takana. Ceediä ei siellä myydä. Olisikohan Forte lähimpänä. Turvallisuus ei ainakaan näillä ole samaa tasoa.
http://www.cars.com/chevrolet/cruze/2012/safety-ratings/
http://www.cars.com/kia/forte/2013/safety-ratings/
Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä muiden autojen keskustelupalstoille lähteä selvittämään oman autoni paremmuutta koska ostin sen, joka minusta oli paras ja jonka halusin. - LTZ.
TX runsauden sarvi kirjoitti:
Olen kyllä oikeasti kokeillut Cruzea ja jo sen vanhemmankin cee´din nelivalojärjestelmä oli Cruzen H4:sia parempi - tämän uudemman cee´din xenoneista puhumattakaan, jotka ovatkin sitten aivan eri luokkaa kumpaankin edellisiin verrattuna.
Cruzen valot eivät ole kovinkaan hyvät, sen voi kuka vain sanoa ajamalla autoa pimeällä maantiellä. Kyllä niillä nyt jotenkin pärjää, mutta eivät ole tätä päivää, lähinnä pikkuautotasoa. Jos paljon ajaa pimeällä, ehdottomasti lisävaloja kaipaa Cruzen keula. Itse en myöskään pitänyt "Volvo"-tyylisestä valonvaihdin viiksestä, jossa joka toinen eteenpäin työntö pistää pitkät ja joka toinen lyhyet, mutta siihen varmaan tottuu.
Alustaa ei voi nyt ihan lötköksi sanoa, siinä ehkä liioittelin sananmuodossa, mutta minusta se on löysemmän tuntuinen kuin cee´din, jossa on etenkin TX:n 17" renkailla on jämy alusta. Tämä on minun mielipide.
Ajettavuus on myös subjektiivinen asia, kun puhutaan suoraan paperilta luettavissa olevista varustefaktoista, mutta erot ajettavuudessa ovat nykyautoissa pieniä ja myös cee´d ja Cruze kummatkin täyttää ohjauksen osalta tehtävänsä. En ole niistä löytänyt mitään mullistavaa eroa, toisessa toinen asia hiukan paremmin kuin toisessa jne.
TM taisi arvostaa farkkuvertailussa Cee´din ajettavuuden paremmaksi kuin Cruzen, mutta kummatkin on aivan hyviä ajaa. Jos joku haukkuu jommankumman ohjausta kelvottomaksi, liioittelee.....Cruze on ehkä hiukan hiljaisempi, mutta rajoitusten mukaisilla nopeuksilla ja taajamissa siinäkin ero on hyväksyttävissä.
Uusissa samanluokan tai hintaluokan autoissa ajettavuusasiat ja meluasiatkin ovat yleensä aina hyväksyttävällä tasolla, joten kaupan ratkaisee yleensä ihan joku muu seikka.
cee´d TX on kallis, sitä ei käy kieltäminen, mutta kyllä autoon saa sitten jo tavaraakin jopa Cruzen LTZ:kin verrattuna, kuten olemme jo tässäkin keskustelussa todenneet. Mitään ei saa ilmaiseksi.
Eikä kyllä Cruzekaan enää LTZ:na ja turbona ole mikään varsinainen halpa-auto, miltei 25 th euron lähtöhinnallaan. Siihen kun pistää metallivärit ja pakolliset lämmittimet, rengassetit, roiskeläpät, alkaa hinta/laatu/suhde/Cruzellekkin 30 th euron rajapyykki lähestymään, mutta samat kulut ne tulee toki Kiaankin ja hintalappu senkuin kasvaa. Alkaa tuolla rahalla irtomaan jo TSI Golfia ja muita kilpailijoita joiden yhteyteen ei lisätä hinta/laatu-argumenttejä. Joten saapa nähdä miten Chevrolet saa myytyä jatkossa LTZ:aa, vielä se ei ole ollut hitti, kuten ei cee´din TX:kään. Muutenhan cee´din myyntiluvuissa ei liene kysyttävää.
Edullisuutta hakeville löytyykin kirjaimet LS,LT ja LX, EX.
Monelle LT ja EX ovat jo riittävän runsaita, mutta kun kerran alettiin katsomaan mitä saa kun rahaa lyö tiskiin niin tässäpä sitä iskettiin faktaa pöytään.....:)
Niin joo, turvallisuushan on myös perheautoissa tärkeää ja se on molemmissa hyvässä kunnossa. Etutörmäysturvallisuus on Cruzessa selvästi paremmilla pisteillä kuin uudessa cee´dissä, muut 3 turvallisuusosiota cee´d voittaakin.
Mm. turvallisuusvarustelu on vakiona parempaa uudessa cee´dissä.Kaikki varusteet näkee kun valitsee LTZ Auto.
http://www.chevrolet.com/cruze-compact-car/features-specs/options.html#
Tiedä sitten saako kaikkia tilaamalla Suomeen. - TX runsauden sarvi
-Cruze- kirjoitti:
Jos joku on tyytyväinen Ceediinsä, se on minulle ihan OK. Minä olen sen huolellisesti koeajanut ja jo kerroinkin ne syyt, miksi se en sitä voinut edes harkita.
TSI-Golfin olisi saanut halvemmalla tai kalliimmmalla varusteista riippuen. Siinä oli moottori ajonsa puolesta kunnossa. Meluisuus, kylmyys sekä TSI:n jakoketjuongelmat eivät kuitenkaan herätä omistamisen halua.
Cruzessa oli kaikki kunnossa. Samoin Astrasta olisi löytynyt sopiva paketti mutta varustelu ei oikein osunut kohdalle.
Minulla ei ole TM-vertailua mutta muistaisin Cruzen vakiolamppujen näyttäneen pisimmälle. Cruze on myös testattu vähän monipuolemmissa kolaritesteissä rapakon takana. Ceediä ei siellä myydä. Olisikohan Forte lähimpänä. Turvallisuus ei ainakaan näillä ole samaa tasoa.
http://www.cars.com/chevrolet/cruze/2012/safety-ratings/
http://www.cars.com/kia/forte/2013/safety-ratings/
Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä muiden autojen keskustelupalstoille lähteä selvittämään oman autoni paremmuutta koska ostin sen, joka minusta oli paras ja jonka halusin.Mainitsemasi 3-vuotias Forte on eri sukupolven auto kuin tänä vuonna tullut Kia Cee´d. Täysin uusi 2013 Forte K3 on juuri Los Angelesin autonäyttelyssä esitelty ja sen tuloksia ei luultavasti ole vielä julkaistu, koska myyntikään ei ole vielä päässyt kunnolla alkuun.
Tämä uusi Forte perustuu löyhästi myös uuteen cee´diin ja jos cee´din pärjäämistä Amerikan törmäystesteissä spekuloi, testiä tulee tulevaisuudessa verrata tämän uuden Forten kanssa..
Euro ncap on minulle riittävän perusteellinen testi esp-väistökokeineen, sekä pylvästesteineen. Tuohon amerikkalaiseen testiin en ole perehtynyt.
Mitä tulee Cruzeistien muilla palstoilla pyörimiseen, sitä on nyt nähty ihan riittämiin viime aikoina. Juuei sinusta en tiedä, mutta näin se on. Varmasti yksi syy tämän palstan provo-hyökkäyksiin.
http://www.livelifedrive.com/malaysia/news/view/1692/2013-all-new-kia-forte-officially-revealed-before-los-angeles-debut
On muuten poikkeuksellisen komea sedan, vähän kuin kutistettu Optima. - Ei helpolla saa
LTZ. kirjoitti:
Kaikki varusteet näkee kun valitsee LTZ Auto.
http://www.chevrolet.com/cruze-compact-car/features-specs/options.html#
Tiedä sitten saako kaikkia tilaamalla Suomeen.Voi olla vakea saada, jos eivät ole suomessa hinnoiteltuja. Maahantuojat ovat yleensäkkin aika haluttomia tuomaan varusteita, joita eivät ole listoihin hinnoitelleet.
Voi olla helpompaa tuoda varusteltu auto vaikkapa Saksasta, kuten eräs kaverini teki erään kaikkien tunteman tsekkimerkin kanssa.
Tai jos väkisin vänkää, varusteet voi saada, mutta hinta on Cruzeen aivan tolkuton ja auton tilausaika venyy kuukausiksi. - LTZ.
Ei helpolla saa kirjoitti:
Voi olla vakea saada, jos eivät ole suomessa hinnoiteltuja. Maahantuojat ovat yleensäkkin aika haluttomia tuomaan varusteita, joita eivät ole listoihin hinnoitelleet.
Voi olla helpompaa tuoda varusteltu auto vaikkapa Saksasta, kuten eräs kaverini teki erään kaikkien tunteman tsekkimerkin kanssa.
Tai jos väkisin vänkää, varusteet voi saada, mutta hinta on Cruzeen aivan tolkuton ja auton tilausaika venyy kuukausiksi.Vaikka hinnastosta ei löydykään, kaikkia niitä varusteita saa Suomeen helposti, mitä Saksaankin.
- Ei se helppoa ole
LTZ. kirjoitti:
Vaikka hinnastosta ei löydykään, kaikkia niitä varusteita saa Suomeen helposti, mitä Saksaankin.
Meneppä sille suomalaiselle myyjälle, joka myy Chevroletiä yhdessä nurkassa jonkun muun merkin ohessa ja koita tilata autoosi vaikka kattoluukku. Lyön vetoa, että alkaa yskiminen ja naaman vääntely. Ei niitä varusteita ihan helposti saa, jos ei ole hinnoiteltu suomeen, se on aivan varma.
Chevrolet Cruze on auto, joka mielellään myydään varastosta tai yhdenmukaisesta erästä pienten myyntimäärien takia. Joskus jopa harvinaisemman värin tilaaminen voi saada joissain tapauksessa pasmat sekaisin, tämäkin on koettu.
Ei myyjilä ole mitään motivaatioo alkaa Suomeen erikseen tilailemaan autoa erikoisvarusteilla yhdelle tai kahdelle kiinnostuneelle. Tämä on niin nähty asia, ei tosin Chevyn, mutta niin monen muun merkin kohdalla.
Myös pieninä määrinä valmistettavat RS, GTI ja nelivetoversiot voivat olla saatavuudeltaan toisinaan tuskan takana, vaikka kuulostaa hassulta. Ainahan sitä kuvittelee, että kun asiakkaana lyöt rahat pöytään, myyjä lähtee sitä autoa vaikka koreasta hakemaan. Mutta ei se kyllä niin ole.
Ja jos saat vaikkapa sen kattoluukun väkisin vängättyä tilaukseen, hinta voi olla aivan käsittämätön suomen autoveron takia. Maahantuoja neuvottelee eri varusteille ja varustetasoille bulkkihinnat tehtaan kanssa ja siksi varustelistat seisovat sellaisina kuin ne on maahantuojien sivuilla.
Noiden listojen ohi tilaaminen tulee yleensä järjettömän kalliiksi auton hintaan nähden. Tai sitten saat odottaa autoasi todella kauan. - LTZ.
Ei se helppoa ole kirjoitti:
Meneppä sille suomalaiselle myyjälle, joka myy Chevroletiä yhdessä nurkassa jonkun muun merkin ohessa ja koita tilata autoosi vaikka kattoluukku. Lyön vetoa, että alkaa yskiminen ja naaman vääntely. Ei niitä varusteita ihan helposti saa, jos ei ole hinnoiteltu suomeen, se on aivan varma.
Chevrolet Cruze on auto, joka mielellään myydään varastosta tai yhdenmukaisesta erästä pienten myyntimäärien takia. Joskus jopa harvinaisemman värin tilaaminen voi saada joissain tapauksessa pasmat sekaisin, tämäkin on koettu.
Ei myyjilä ole mitään motivaatioo alkaa Suomeen erikseen tilailemaan autoa erikoisvarusteilla yhdelle tai kahdelle kiinnostuneelle. Tämä on niin nähty asia, ei tosin Chevyn, mutta niin monen muun merkin kohdalla.
Myös pieninä määrinä valmistettavat RS, GTI ja nelivetoversiot voivat olla saatavuudeltaan toisinaan tuskan takana, vaikka kuulostaa hassulta. Ainahan sitä kuvittelee, että kun asiakkaana lyöt rahat pöytään, myyjä lähtee sitä autoa vaikka koreasta hakemaan. Mutta ei se kyllä niin ole.
Ja jos saat vaikkapa sen kattoluukun väkisin vängättyä tilaukseen, hinta voi olla aivan käsittämätön suomen autoveron takia. Maahantuoja neuvottelee eri varusteille ja varustetasoille bulkkihinnat tehtaan kanssa ja siksi varustelistat seisovat sellaisina kuin ne on maahantuojien sivuilla.
Noiden listojen ohi tilaaminen tulee yleensä järjettömän kalliiksi auton hintaan nähden. Tai sitten saat odottaa autoasi todella kauan.Kattoluukkua en osaa kommentoida mutta joillekin kysymilleni esitteistä puuttuville varusteille on löytynyt suoraan listahinta. Chevroletia tulee Koreasta koko Eurooppaan ja kaikkia näitä autoja saa käsittääkseni minne vain Euroopassa. Tehdastilaukset kestävät 3-4kk eli yhtä kauan kuin esimerkiksi Volkswagenin Meksikon tilaukset.
- Jepsistä jee
LTZ. kirjoitti:
Kattoluukkua en osaa kommentoida mutta joillekin kysymilleni esitteistä puuttuville varusteille on löytynyt suoraan listahinta. Chevroletia tulee Koreasta koko Eurooppaan ja kaikkia näitä autoja saa käsittääkseni minne vain Euroopassa. Tehdastilaukset kestävät 3-4kk eli yhtä kauan kuin esimerkiksi Volkswagenin Meksikon tilaukset.
Jos varusteelle löytyy listahinta, silloin sen saaminen ei tietenkään ole ongelma. Se kyllä ihmetyttää, miksei sitten kaikkia saatavissa olevia varusteita ei ole esitteessä tai sivustolla mainittu, vaan niitä pitää osata "tiskin alta" kysyä. Moni voi jo tehdä pitkällekkin meneviä ostopäätöksiä tutkimalla maahantuojan sivuja ja jos varusteita eikä niiden hintoja ole julkaistu, saattaa tulla luulo, ettei niitä edes saa ja katseet siirtyy kilpailevaan tuotteeseen, jossa saatavissa olevat varusteet on selvästi luetteloitu ja hinnoiteltu...eikä niiden saatavuuutta tarvitse yksitellen alkaa kyselemään.
Edelleen väitän, että jos varusteelle ei löydy maahantuojalta hintaa, voi tie kyseisen varusteen kanssa nousta helposti pystyyn. tiedä sitten miten on Chevroletillä, mutta monella muulla merkillä asia on ollut niin.
- beemer-gary
Välillä itsekin hämmästelen, miten Cruze voi olla hiljaisempi ja mukavampi ajaa kuin bemarini. Bemarinhan pitäisi olla premium ja jollain tavalla parempi kuin tavalliset autot.
- kehitys kehittyy
Tällaista tasoeroa ei parhaiden autojen välillä enää ole. Ja jos onkin, välillä toisin päin kuin ajateltaisiin.
- Bimmer Jacka
HEHEH!!
niin kannattaisko Gary vaihtaa jo se 2002 uudenmpaan Bemuun??
Tuo crutzehan on etuveto kinneri, halpis ja tehooka siihen ei saa...kone sanoo poks!! - beemer-gary
Bimmer Jacka kirjoitti:
HEHEH!!
niin kannattaisko Gary vaihtaa jo se 2002 uudenmpaan Bemuun??
Tuo crutzehan on etuveto kinneri, halpis ja tehooka siihen ei saa...kone sanoo poks!!Mulla on 2009 bmw. Kone ei ole vielä sanonut poks.
- Bimmer Jacka
beemer-gary kirjoitti:
Mulla on 2009 bmw. Kone ei ole vielä sanonut poks.
niin 2002 on BMW:n malli 70luvulta ja sitä voisi ehkä juuri verrata Cruzeen!!
Vaikka siinäkin on laadukkaampi sisustus...
Mutta tuotahan ei 90luvulla syntynyt voinut tietää!! - nyt kaupoille hopi!
kehitys kehittyy kirjoitti:
Tällaista tasoeroa ei parhaiden autojen välillä enää ole. Ja jos onkin, välillä toisin päin kuin ajateltaisiin.
Nyt Cruzen osto KANNATTAA!!!
Saat renkaiden ja huoltojen lisäksi myös 400€ Lahjakortin Giganttiin!!!
Eli varmaan parin tonnin edut!!!
Katsokaa tuolta ylä bannerista kaikki!!!!! - halpaa ku leipä
nyt kaupoille hopi! kirjoitti:
Nyt Cruzen osto KANNATTAA!!!
Saat renkaiden ja huoltojen lisäksi myös 400€ Lahjakortin Giganttiin!!!
Eli varmaan parin tonnin edut!!!
Katsokaa tuolta ylä bannerista kaikki!!!!!Nyt se vasta kannattaa, kun saa toisen kaupan tekijäisiksi!!!!!!!!!!
- -Cruze-
Seurailen välillä sivusta tätä touhua ja joskus mukaan liittyvää nimimerkkiä gs birotor. Tietyt kirjoitusvirheet paljastavat täydellä varmuudella, että kirjoitat muillakin nimimerkeillä tai ilman varsinaista nimimerkkiä.
Nimimerkki gs birotor kirjoittaa asialliseen tyyliin ja muut eivät. Voi tavallaan huudella nurkan takaa ja edessä esiintyä asiallisesti. Sikäli sääli, että keskustelu voisi olla asiallista koko ajan. Kun joku (kuka?) alkaa tätä "etuveto kinneri, halpis ja tehooka siihen ei saa...kone sanoo poks!!" niin muut joko sitten huutelevat takaisin tai lähtevät muualle.
Sääli.
-Cruze-, tällä kertaa se oikea.- asiallinen kysymys
Mielestäsi asiallista tyyli on, jos Cruzea kehutaan?! Mutta jos jollakin onn eriävä mielipide on hän öykkäri, vaikka olisi puheilleen todellista tietoa!?
Onko nämä chevy-palstan jankuttajat asiallisia jotka jauhavat omaa mantraansa vailla mitään faktaa??
cruze on premium, testivoittaja ja maailman myydyin??? - gs birotor
Olet oikeassa osittain, mutta kirjoitan 99,99% juttuni tuolla nimimerkillä ja kerrotko mikä on se toinen, jota olen käyttänyt muutan kerran ja sitäkään en viiteen päivään.
Toivonsinkin ,että yrittäisiin pysyä asialinjalla kirjoittelussa.
- zzzkkll
Chevrolet Cruze 1.4T LTZ pistettiin tilaukseen. Joskus kannattaa tätä Suomi24:n keskusteluakin lukea. Olin jo vaihtamassa BMW:ni uuteen samanlaiseen kun Cruze-kirjoittelu kiinnitti huomioni.
- perään pettynyt
Muuten kohtuu hyvännäköinen auto, mutta miksi takavalojen pitää sedanissa olla tuollaiset pyöreät jotka oli monessa autossa 10vuotta sitten!!??
Edestä kuintekin on nykyaikainen räyhäkkään menijän näköinen ja korkea keula!! - VAGinisti
Olen nähnyt aika paljon pyöreämpiäkin valoja kuin nämä. Ehkäpä on mennyt autot sekaisin.
https://www.chevrolet.fi/autot/cruze-4ovinen/ - perään pettynyt
Tänään ajoi aamulla pimeässa cruze edelläni, niin samalta tosiaan näytti kuin vanhassa passatissa tai mondeossa..vaikka valoasetelma on erilainen!
http://otoloso.blogspot.fi/2010/08/2011-new-chevrolet-cruze-performance.html
Katoppa kuva suoraan takaa..
Eihän se nyt paha asia ole välttämättä, mutta ottipa vaan kovin silmään!!
Mielestäni Farkku on kyllä muutenkin tyylikkäämpi...mutta mietitään nyt vielä ja koeajetaan pari muutakin vaihtoehtoa...- VAGinisti
Onhan ne aika paljon samannäköiset valot päällä kuin Jettassa. Näyttää sellaiselta ledikehältä. Jettan jarruvaloja on hankala nähdä auringonpaisteella jostain syystä.
- perään pettynyt
VAGinisti kirjoitti:
Onhan ne aika paljon samannäköiset valot päällä kuin Jettassa. Näyttää sellaiselta ledikehältä. Jettan jarruvaloja on hankala nähdä auringonpaisteella jostain syystä.
Jetassa taitaa olla vieläkin niin..On muuten korimallikin vähän saman tyylinen molemmissa, kun kuvia vertailee!
onko Cruzessa muuten LEDit takana?
Se on aika hullun tuntunen villitys tänne lumituiskun maahan!! on muutama Audi tullu ihan sokkona peräedellä vastaan, kun ei takavalot näy lumen seasta!!! - VAGinisti
perään pettynyt kirjoitti:
Jetassa taitaa olla vieläkin niin..On muuten korimallikin vähän saman tyylinen molemmissa, kun kuvia vertailee!
onko Cruzessa muuten LEDit takana?
Se on aika hullun tuntunen villitys tänne lumituiskun maahan!! on muutama Audi tullu ihan sokkona peräedellä vastaan, kun ei takavalot näy lumen seasta!!!Jettaan vaihtui takavalot vähän aikaa sitten. Ne ei ole enää pyöreät. Cruzesta ei ole mitään hajua käyttääkö ledejä. Pitäisi päästä ihan läheltä katsomaan. Ei saisi minustakaan Suomessa käyttää ledivaloja.
jettan takavalot löytyy kun selaa eteenpäin tästä
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.nsf/0/E2C47E85C8EE8A31C2257822003E02D5?OpenDocument - copy- paste- ready
perään pettynyt kirjoitti:
Jetassa taitaa olla vieläkin niin..On muuten korimallikin vähän saman tyylinen molemmissa, kun kuvia vertailee!
onko Cruzessa muuten LEDit takana?
Se on aika hullun tuntunen villitys tänne lumituiskun maahan!! on muutama Audi tullu ihan sokkona peräedellä vastaan, kun ei takavalot näy lumen seasta!!!se on nääs hetken kestäny et koreanpoika on ehtiny kopioimaan valot ja korinmuodot!! Sitte se onki jo uutena heti vanhanaikaista!!
- weter
copy- paste- ready kirjoitti:
se on nääs hetken kestäny et koreanpoika on ehtiny kopioimaan valot ja korinmuodot!! Sitte se onki jo uutena heti vanhanaikaista!!
Väärin meni mutta jälkeenjääneestä voi tuntua siltä.
- karpenter
weter kirjoitti:
Väärin meni mutta jälkeenjääneestä voi tuntua siltä.
jaa ne valot meni väärin vai?? Koreanpojasta ei tiedä miten asentaa juu!!
- weter
karpenter kirjoitti:
jaa ne valot meni väärin vai?? Koreanpojasta ei tiedä miten asentaa juu!!
Ei ihme, ettet selvinnyt edes ammattikoulusta ennen kuin mielenterveytesi jo pettikin.
- karpenter
weter kirjoitti:
Ei ihme, ettet selvinnyt edes ammattikoulusta ennen kuin mielenterveytesi jo pettikin.
juu en ole ammattikoulua käynyt. Mutta lukion ja AMKn kylläkin...en vain ymmärrä kommenttejasi, mitä kouluja itse olet käynyt??
- Ave lähti
Monta autoa tuli ajettua ennen kuin täältä Suomi24:ltä keksin Cruzen. Kaikki lehdistön kehut ovat totta. Cruzen turbofarkku on ehdottomasti tämän hetken parhaita autoja!!!
- LTZ.
Älä kehu millään tavalla Cruzeasi. Meillä on täällä mielenterveyspotilas, joka on normaalisti suljetulla osastolla. Nyt hänellä on ollut useamman päivän avohoitojakso, jonka voi päättää Cruzen kehumisen aiheuttama täydellinen henkinen romahtaminen. Siksi olemme kaikki mahdollisimman hiljaa täällä ja nautimme Cruzen premiumkyydeistä.
- Biroktor
Vielä kun muutama muukin kuin ne n. 60 ostajaa kuukaudessa olisi samaa mieltä kanssasi.
- Cruz Craz
Hmm Cruzesta sanottua oman kokemuksen kautta,elikkä:
Vaihdoin auton pois 2v jälkeen,koska siitä sai viela jotain (oli 1v takuuta jäljellä)
15000km ja 1 kerta kone auki (1,8 nykimisongelma olikin hieman isompi juttu)
,parkkitutkat 2kertaa sökönä (kesti 2kk ekan korjauksen jälkeen), takaluukunlukko 2kertaa ja siinä oli loppusointu Cruzella ajelulle,kun rupesi iskarit "klotamaan" ,joten oli mukavampi vaihtaa veke ja luovuttaa ongelmat jollekkin muulle. Olihan tuo välillä ihan ok ja mukava,mutta ei enää uutta tule samalta valmistajalta. Onnea kaikille Cruzen valinneille,toivottavasti teidän tötteröt toimii paremmin.- Cruz Craz
Ja vielä mainitsisin, että olen aina kuolannut Cruzea mutta rahani eivät siihen tule koskaan riittämään. Siksi keksin kateuksissani vikoja ym. Cruzeen kokopäivätoimisesti.
- plus plus plus
Kyllähän me sinut, gs birotor, heti tunnistimme. Sinua enempää ei kukaan voi premium-Cruzea kadehtia.
- gs birotor
Pieleen meni "teillä", mutta sehän ei yllätänyt minua.
Kerro nyt ihmeessä, miksi kadehtisin jotain autoa?
Saas nähdä kykenetkö vastamaan? - plus plus plus
gs birotor kirjoitti:
Pieleen meni "teillä", mutta sehän ei yllätänyt minua.
Kerro nyt ihmeessä, miksi kadehtisin jotain autoa?
Saas nähdä kykenetkö vastamaan?Miksi kadehdit? Sen tiedät vain sinä itse.
- Cruz Craz
Harmi jos totuus ei kelpaa,vai ottaako koville,kun joku oikeasti kertoo OMAT kokemuksensa,että noinkin voi käydä? On vain koomista että jotkut ottavat itseensä tuommoisesta,ehkä ette vain oikeasti kestä,kun joku kertoo miten on käynyt. Nykyajan autot on liukuhina massatuotanto roinaa ja tehty liikkumiseen paikasta a paikkaan b,joten eivät ne juuri ainakaan mulle tuota mitään suuria väristyksiä. Enkä mitenkään ymmärrä miten saitte tuosta väännettyä,että olisin kateellinen jostain autosta,bah tämä taitaa vain olla joillekkin se arkapaikka,kun rakkaasta lelusta voi löytyä tulevaisuudessa juuri nuo viat (voihan ne tietty olla ominaisuuksiakin). Mulle kulkuväline ei ole elimenjatke vaan kulkuväline.
Siinä vaiheessa,kun omaanne tulee nuo viat,niin muistakaa miten väititte sitä kateellisten panetteluksi. Vanha Cruzeni oli vm 2011 sedan. No niin hatun nosto teille kera anteeksi pyynnön jos jotenkin loukkasin jotain.- LTZ.
Eihän sinun tarinaasi taida kukaan uskoa. Iskarin tai parkkitutkan anturin voisi vielä uskoa mutta koneen avaaminen meni vähän yli. Mutta sinä sait kertoa tarinasi ja sehän oli tärkeintä.
- Cruz Craz
Ehkä oli vain huonoa tuuria,että kone avattiin,sillä eikös virheitä ja huonoja mahdu mukaan,kun tehdään suuria sarjoja ? Niinkuin mainitsin eikös nuo ole niitä massatuotanto laitteita. Kone oli auki viime kesänä ja saatin kondikseen ennen lomia,joten huolto toimi hyvin niinkuin aina. Se oli hyvä puoli. Kiitos ja anteeksi
- samoja kokemuksia
enpä epäile koneen avaamistakaan yhtään!!
Nuo iskarin kolinat, takaluukun kytkin ja rikkoontuvat parkkitutkathan ovat Cruzessa ominaisuuksia!! Ja ne riittivät minulle ja vaihtoon lähti, koska toistuivat korjauksenkin jälkeen!
Vaihdossa toiseen merkkiin toisessa liikkeessä ei 2011 1.8 paljon enää makseta, mutta pääasia että pääsi eroon ennen takuun loppumista!! Kunhan vain kestäisi kasassa sen aikaa,kun uusi auto saadaan maahan ja ajoon!! - werewre
samoja kokemuksia kirjoitti:
enpä epäile koneen avaamistakaan yhtään!!
Nuo iskarin kolinat, takaluukun kytkin ja rikkoontuvat parkkitutkathan ovat Cruzessa ominaisuuksia!! Ja ne riittivät minulle ja vaihtoon lähti, koska toistuivat korjauksenkin jälkeen!
Vaihdossa toiseen merkkiin toisessa liikkeessä ei 2011 1.8 paljon enää makseta, mutta pääasia että pääsi eroon ennen takuun loppumista!! Kunhan vain kestäisi kasassa sen aikaa,kun uusi auto saadaan maahan ja ajoon!!Kovat ovat sekopääbirotorin kokemukset olleet autosta, jota hän ei ole koskaan nähnytkään mutta josta haaveilee joka päivä.
- samoja kokemuksia
werewre kirjoitti:
Kovat ovat sekopääbirotorin kokemukset olleet autosta, jota hän ei ole koskaan nähnytkään mutta josta haaveilee joka päivä.
Taidat olla itse sekoamassa, kun et voi myöntää että Cruzessasikin voi olla vikoja!!!!
Ja minä EN ole käyttänyt IKINÄ nimeä "birotor", mutta sen sijaan omistin Cruze 1.8 vuosimallin 2011 ja ajan sillä vieläkin ennekuin uusi autoni toimitetaan!!!
Konetta siitä ei tarvinnut aukaista, mutta etuiskarit kolisivat ja parkkitutka korjattiin (takuuseen) kerran ja takaluukun kytkin(takuuseen) 2kertaa!!!
Miten voivat toimia takuun jälkeen??? - gs birotor
werewre kirjoitti:
Kovat ovat sekopääbirotorin kokemukset olleet autosta, jota hän ei ole koskaan nähnytkään mutta josta haaveilee joka päivä.
En ole kirjoittanut ensimmäistäkään omistaja/käyttäjä kokemusta cruzesta tänne.
Kerro miten voi haaveilla autosta jota ei ole nähnytkään?
Kerro miksi ihmeessä minun tarvitsisi haaveilla cruzesta?
Jos sellaisen ehdottomasti haluaisin, niin menisin kauppan ja ostaisin sellaisen, ei ole tuon vaikeampaa.
Ymmärränhän minä, että tarkoitusperäsi on vain saada keskustelu sivuraiteelle.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865