re-make leffat.

Radio Kupari

Mitä ihmiset mieltä Remake leffoista, radioon ollaan tekemässä anonyymia kyselyä leffoista, ja olisi kiva saada mielipiteitä. Onko esim. jotkut remakit täysin turhia, vai onko turhaa ylipäätänsä tehdä Remake leffoja. Entäs sitten niin sanottu "jenkki efekti" kuten kaunan kohdalla. Alunperin kauna leffat oli korealaisten tekemiä, sitten jenkit tekivät ovat versionsa, jotka on niitä tunnetuimpia.

3

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkää saastaa

Meikä ainaskin vihaa kaikkia remeikkeijä tasapuolisesti!

• Elenthil.

Yleensä remaken tekeminen on ollut merkki siitä että nyt ovat ideat olleet lopussa ja on päätetty rahastaa ekan filmin ystäviä. Lähes järjestään remaket ovat myös alkuperäisfilmiä heikompia. Joskus saatetaan päästä samalle tasolle kun saadaan esim. efektit päivitettyä paremmiksi. Mutta vain muutama filmi tulee mieleen missä remake on ollut aluperäistä parempi.

Carpenterin Thing hakkasi 1951 vuoden leffan The Thing From Another World mennen tullen. Uusimmasta versiosta en ole kuullut mitään hyvää...

1992 The Last of the Mohicans oli definitiivinen versio kyseisestä Fenimoren kirjasta. Itse olen tosin nähnyt vain sen lisäksi vain 1936 vuoden version mutta en usko että ne muut puolisen tusinaa versiota pääsevät lähelle tuota.

1998 Rautanaamio päihitti edeltäjänsä, jos nyt uskallan vielä mennä sanomaan. 1977 vuoden version ainakin, mutta 1939 vuoden versio on vielä katsomatta vaikka olenkin jo saanut sen itselleni ja se on saanut IMDB:ssä paremmat pisteet.

2001 Ocean's Eleven oli paljon parempi kuin 1960 versio.

Sitten pari tapausta missä uuden paremmuus on lähinnä mielipidekysymys. Eli ainakin minä pidin enemmän Anthony Quinnin 1990 The Old Man and the Sea leffasta kuin 1958 Spencer Tracyn versiosta joka sekin oli hyvä. Ja pidin Armand Assanten 1990 On The Beach tv-versiosta enemmän kuin 1959 leffasta vaikka siinä olikin yksi suosikkinäyttelijöitäni, eli Gregory Peck.

• Kysymyksen aloittaja

Kiitos vastauksista, lähetin myös mikseriin kysymyksiä samasta aiheesta, ja on tullut mielipiteitä puolin ja toisin. Osa on vastaan osa on puolesta ja taas puolet on sekä että. Itse olen hieman sekä että, en sinänsä näe pahaa remakin tekemisessä jostakin leffasta, mutta kuten Elenthil sanoit, yleensä merkki siitä että ideat ovat loppumassa. Ensi kuussa aloitetaan lähetykset Radio Kuparilla, joka siis on pohjois-karjalan ammatti- ja aikuisopiston pyörittämä harjoittelija radio, en lupaa mitään mullistavaa mutta voipi olla että teidän mielipiteet täällä tullaan mainitsemaan jollakin tasolla. Rekisteröityjä nimimerkkejä teillä ei tuossa taidakaan olla, mutta ilman lupaa emme tietenkään niitä mene radiossa mainitsemaan. Kiitos ja kumarrus, nyt menen itse katsomaan hobitti leffaa, saas nähdä saako siitä puheenaihetta radioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2775
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      431
      2329
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2185
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2050
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      138
      1723
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1246
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1164
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe