Datava on siis elektroniikkaa myyvä verkkokauppa , mikä kuitenkin toimii erittäin huonosti. Tilasin tuotteen reilu kuukausi sitten kyseisestä paikasta ja silloin toimitusajaksi arvioitiin 9 päivää. No tuotetta ei kuitenkaan saapunut ja tämän jälkeen toimitusarvio on pettänyt sivun mukaan joka päivä.
Kuluttajansuojaviraston mukaan asiakasta kuuluisi informoida mahdollisista viivästyksistä, mutta näin ei kuitenkaan ole tapahtunut kertaakaan ennen kuin on itse kysynyt asiasta pariin otteeseen. Mutta ei. Sähköpostitsekin heidän antamansa arviot ovat pettäneet jo kuusi kertaa. Esimerkiksi 20päivää sitten tuli viesti, että tilauksesi on edelleen voimassa ja lähetetään pian. Mutta toisin kävi... Viimeisimmän kerran tuote luvattiin eiliseksi, mutta ei näy. Nyt kun ottaa puhelimitse yhteyttä mutistaan toisessa päässä, että ehkä parin viikon päästä.
Datava vielä mainostaa itseään näin "Seuraavan sukupolven verkkokauppa joka myös palvelee" toivotaan, että seuraavan sukupolven verkkokaupat eivät toimi ihan näin huonosti. Ja käsitteestä palvelu ei taideta edes tietää kyseisessä paikassa. Suosittelen miettimään muutamaan otteseen ennen kuin tilaat täältä yhtään mitään!
Datava surkea verkkokauppa!
104
5546
Vastaukset
- samanlaistasoppaa
Tämän vuoksi maksan aina luottokortilla sillä laskutus kyllä todennäköisesti toimii.
Voi sitten ilmoittaa luottokuntaan, että tätä ei sitten veloiteta tililtä. - älyhoiotayhteyskaupp
Arviot on aina arvioita. Jos valmistaja / tai maahantuoja ei pysty toimittamaan tavaraa, peru tilaus, niin saat rahat takaisin.
Ei ole mitenkään outoa, että valmistaja ilmoittaa maahantuojalle, että tavaraa tulee 30 päivän päästä, mutta erä saapuukin 60 päivän päästä. Tai jopa myöhemmin.
Tämmösissä tilanteissa jos valmistajalta ei tavaraa saa, niin harvemmin löytyy kilpailevista liikkeistä, kun varastossa nykyään pidetään se 2 kpl. - Kokenut odottaja
Tilaava asiakas ei usein tosiaan ymmärrä että toimitusaika-arvio on tosiaan arvio joka perustuu tukkurin ilmoittamaan tietoon. Opin tämän kantapään kautta kun tilasin viime vuonna Verkkokauppa.com:ista valkokankaan jonka toimitusajaksi arvioitiin 4-6 viikkoa. No kaiken kaikkiaan toimitus kesti 8 kuukautta jonka odotin hartaasti koska halusin kyseisen tuotteen. Että näin nämä toimii kun käy huono tuuri.
- pettynytasiakas1
Kyllähän tuo toimitusaika on vielä jollakin tapaa ymmärrettävissä,mutta se miten palvelu muulla tapaa toimii tekee kyseisestä paikasta melko heikko laatuisen.
Ja sinä älyhoiotayhteyskaupp viestisi oli kyllä yhtä lyhyesti ajateltu kuin datavan asiakaspalvelun otit asiasta sen yhen kohdan ja pureuduit vain siihen. - pettynytasikas2
Kyllä olis pitäny uskoa neuvoasi ja olla tilaamatta kyseisestä liikkeestä. Kuitenki tilasin ja tilausta ei kuulu. Toista kuukautta menny yli luvatun ajan. Tilauksen seuranta ei kerro kuin, että tilaus ja maksu on otettu vastaan. Puhelimella ei pääse kyseiseen firmaan. Onneksi maksoin visalla. Luottokuntaan pitää tehtä reklamaatio ja luvattiin hyvittää tilauksen summa.
En kyllä suosittele kenellekkään kyseistä Datavan verkkokauppaa. - Huijausta
Tein juuri itsekin saman virheen kuin edellinen, tilasin tuotteen ja maksoin saman tien maanantaina, laitoin jopa verkkopankin kuitin todisteeksi jos olisi nopeuttanut asiaa. Tilauksen tila ei muuttunut miksikään moneen päivään, otin yhteyttä jolloin lupasivat toimituksen perjantaiksi. Perjantaina kyselin toimituksesta kun tila ei ollut vieläkään muuttunut, en saanut vastausta. Tänään päätin perua tilauksen ja odotan todella innolla mitä tuo "Maksusuoritukset palautetaan asiakkaalle pääsääntöisesti viikon kuluessa siitä kun palautus on käsitelty." tarkoittaa, että onko kestääkö käsittelyssä sen pari viikkoa ja sitten vielä muutaman päivän "vahingossa" viivästyy tuo rahojen palautus.
Ymmärrän että tuotteiden toimitus voi kestää ja he ilmoittavat sen itsekkin sivuilla toimitustiedoissa, mutta sitä en ymmärrä että miten he voivat toimittaa nopeimmalla (ja kalleimmalla) toimitustavalla tuotteen 1-2 päivässä, mutta sitten matkahuollon kautta kestäisi pari viikkoa (tietty jos tilaukset toimitetaan matkahuoltoon kerran viikossa, ihan ymmärrettävää mutta ei yritys noin voi toimia).
Jos ei rahat kuulu takaisin niin eiköhän niitä sitten jotain kautta peritä, tuntuu tuo kiire aina loppuvan kun rahat kuitenkin jo tilillä on ja laskutusmahdollisuuttakaan ei tunnu olevan saatavilla. - huijausta
Ihan huijari firma, verkkosivuilla luvataan toimitusajaksi 1-2 vrk. Laitoin mieliä ettei tilaus etene, ei kuulunut mitään. Soitin firmaan jossa sanottiin että tuotteet myydään tukun varastosta ja sitten tulee heille ja postin kotiinkuljetus kestää 9 päivää. Täysi huijari firma.
Ymmärrän kyllä että joskus voi varaston saldot heittää ja tavara joudutaan tilaan, mutta kun tämä firma myy tietoisesti toisen varastosta minne tehdään tilaus sitten joskus. Tavarat lähtevät heiltä sitten joskus riippuen toimitustavasta
Täyttä kusetus - KUSETETTU
Olet oikeassa Datava on perseestä ei toimi ei. Nyt on tehtävä rikos ilmoitus et saa rahat takaisin danske pankin visalta.
EI ENÄÄ IKINÄ ALLEKIRJOITTANUT TILAA DATAVASTA !!! - Pettynytasiakas3
Täällä taas yksi.
Uskokaa kun toiset yrittävät varoittaa teitä ja jättäkää ton Datavan kanssa asiointi suosiolla.
Muitakin halpoja liikkeitä löytyy, jotka myös hoitavat tilaukset kunnialla loppuun.
Jotenkin vaikuttaisi, että ainoat positiiviset jutut ovat heidän itsensä kirjoittamia???
Mene ja tiedä.
Rikosilmoitus myös täällä kohta ajankohtainen jos asia ei selviä.
TÄMÄKÄÄN ALLEKIRJOITTANUT EI ENÄÄ IKINÄ TILAA DATAVASTA !!! - Pettynytasiakas3
Datavan kanssa homma sovittu ja rahat saatu eli kaikki OK.
Silti tuo viimeinen lausahdus pätee, eli en henk. koht. enään tilaa kyseisestä firmasta.
Toivon heille kuitenkin parempaa jatkoa, yrittäminen kun ei varmaan ole aina ihan helppoa hommaa.
Over and Out. - TyytyväinenAsiakas
Itsellä Datavasta pelkästään hyviä kokemuksia. Facebook-tykkääjät ja positiivisten juttujen kirjoittelijat kaikki keksittyjä? Joo niin se varmaan on.
Ettei vaan kilpailijat mustamaalaa täällä taas toisiaan kun joulu tulossa. Tsemppiä Datavan väelle!- kokemusta on
ÄLÄ koskaan tilaa kyseisetä liikkeestä. Minä tilasin eikä tullut tuotteet eikä palautettu rahoja. Nyt vätämässä reklamaatio luottokuntaa jossa käsittelyaika noin 3 kk.
- aspa1
kokemusta on kirjoitti:
ÄLÄ koskaan tilaa kyseisetä liikkeestä. Minä tilasin eikä tullut tuotteet eikä palautettu rahoja. Nyt vätämässä reklamaatio luottokuntaa jossa käsittelyaika noin 3 kk.
Hei Suomi24:n lukijat,
Tällaista reklamaatiota ei ole tapahtunut koska meihin ei ole oltu yhteydessä asiaan liittyen. Itse asiassa luottokunnasta ei ole oltu meihin yhteydessä kertaakaan koko toiminta-aikana. Tällaisten keksittyjen tarinoiden kirjoittamisessa kannattaa olla varovainen.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsahti-isot-sakot
Datavan asiakaspalvelu - xmnxn3889
aspa1 kirjoitti:
Hei Suomi24:n lukijat,
Tällaista reklamaatiota ei ole tapahtunut koska meihin ei ole oltu yhteydessä asiaan liittyen. Itse asiassa luottokunnasta ei ole oltu meihin yhteydessä kertaakaan koko toiminta-aikana. Tällaisten keksittyjen tarinoiden kirjoittamisessa kannattaa olla varovainen.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsahti-isot-sakot
Datavan asiakaspalvelu"Ettei vaan kilpailijat mustamaalaa täällä taas toisiaan kun joulu tulossa".
Tämä lause paljastaa armotta että kirjoittaja on liikkeen leivissä. Teidän kilpailijoilla on tasan tarkkaan parempaa tekemistä kuin mustamaalata jotain pientä kilpailevaa firmaa, sikäli kun mustamaalaus on edes laillista. En edes tiedä/muista koskaan olleen yhtään tapausta Suomessa missä firma olisi mustamaalannut toista julkisesti.
Säälittävää. Jos kirjoittaa valheellisia arvioita niin kannattaa edes yrittää kirjoittaa uskottavasti. Tuosta vuoden takaisesta tekstistä ei voi 6:ta parempaa kouluarvosanaa antaa. - yrittäjä
xmnxn3889 kirjoitti:
"Ettei vaan kilpailijat mustamaalaa täällä taas toisiaan kun joulu tulossa".
Tämä lause paljastaa armotta että kirjoittaja on liikkeen leivissä. Teidän kilpailijoilla on tasan tarkkaan parempaa tekemistä kuin mustamaalata jotain pientä kilpailevaa firmaa, sikäli kun mustamaalaus on edes laillista. En edes tiedä/muista koskaan olleen yhtään tapausta Suomessa missä firma olisi mustamaalannut toista julkisesti.
Säälittävää. Jos kirjoittaa valheellisia arvioita niin kannattaa edes yrittää kirjoittaa uskottavasti. Tuosta vuoden takaisesta tekstistä ei voi 6:ta parempaa kouluarvosanaa antaa.Vaihdoitpa tyylikkäästi aihetta, taisi osua arkaan paikkaan vai vastasitko väärään viestiin?
- paavopekka
Tilasin Datavalta tuotteen tänään. Tilausvahvistus ja ennakkolasku tullut sähköpostiin, tuote toimitetaan vasta kun lasku on maksettu. En nyt sit kuitenkaan laskua maksanut, koska sitten huomasin nämä tekstit ja aloin epäröimään Datavan luotettavuutta. Voinko siis jättää vain laskun maksamatta ja unohtaa kokohomman vai pitääkö se tilaus nyt sitten jotenkin perua?
- Asiakaspalvelu
Hei Suomi24:n lukijat,
Tämä ketju sisältää jo sen verran virheellistä tietoa että haluamme oikaista räikeimmät.
Kaikki rahapalautukset on hoidettu toimitusehtojen mukaisesti.
Näin ollen rikosilmoituksiin ei ole ollut aihetta eikä tällaisia ole meille myöskään saapunut.
Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta. 1-2 päivää liittyy aina pikatoimituksiin (Itella Express Business Day). Esimerkiksi Matkahuollon toimitusarvio tällä hetkellä 4-10 päivää.
Toimitusajoista, saatavuudesta ja muista tilauksiin tai tuotteisiin liittyvistä asioista voi aina kysyä lisää myynnistämme.
Terveisin,
Datavan asiakaspalvelu - The Best
Tilasin tiistaina datvasta tietokoneen ja keskiviikko iltana se oli jo perillä täällä Kainuun korvessa. Soitin datavaan. Asiakaspalvelu oli varattu, mutta sieltä soitettiin hetken päästä takaisin. Varmistin vain puhelulla, että tuotetta todellakin on heillä varastossa. Sieltä luvattiin, että kone saadaan jo samana päivänä lähtemään. Matkahuolto toimitti sen perille reilussa vuorokaudessa . Itella ei mahda tähän pystyä, varsinkaan näin joulun alla.
Näinpä datava sai uuden tyytyväisen asiakaan :) - Datavaignored
Hyvä että Datava vastasi viestiketjuun, mutta homma ei edelleenkään toimi. Mun tuotteeni on monta viikkoa myöhässä. Jos ei kohta kuulu, niin kaupan peruutus on edessä.
Jos aikovat pitää firman pystyssä, niin on vähän korkea aika alkaa tekemään tekoja ja selittämään vähemmän.- DatavaRulez
Itsellä Datavasta hyviä kokemuksia.
Oletko kysynyt mistä viivästys johtuu? Tuskin istuvat tuotteesi päällä ilkeyttään =)
Olen tehnyt viisi tilausta joista kaksi joulun alla. Kaikki tulleet luvatussa ajassa et silleen.
- palvelua
sp-elektroniikka. on kunnon elektroniikkakauppa, ja toimitukset pelaa tänne hesaanki, vaikka firma on oulus!
kannatan! - Datavaignored
Kyselty on ja maniana vastauksia saatu useampiakin. Hyvä siis että edes jonkinlaisia vastauksia. Mutta tulihan se toimitus viimein.
Se on vaan tuo mainos 1-2vrk melko harhaanjohtava, eikä 10vrk:aan näköjään sekään riitä. Asiakkaalle 3 asiaa on tärkeitä: raha, aika ja laatu.
Tuohon aika asiaan mun firmassa on softa, jossa kulkee loki-tieto mukana. (Kysytty tavaran toimittajalta/toimittaja vastasi että/kuljetusliikkeelle ilmoitus lähetetty jne) Tuo tieto pitäisi olla seurattavissa, niin valitukset vähenivät kun näkee missä tökkii. Toimittajan tehtävä on vähintään joka toinen päivä tarkastaa toimitustensa tilanne ja kertoa siitä asiakkaalle. Näinhän se pitäisi mennä. Nythän on vain pelkää 0/1 tietoa, joka nyt ei kerro tilanteesta juuri mitään. Antaa lähinnä viivästyttyään kuvan, että tilaus on unohdettu.- DatavaRulez
Hyvin on toimitukset pelanneet meidän tilauksissa.
Tuskin se sinunkaan firmasi jokaista tilausta on 1-2 päivässä lähettänyt. Ei pidä yleistää. Tilauksen seurannan lokit ovat huonot, siinä ainakin petraamisen paikka.
Kuten kirjoitin, itsellä hyviä kokemuksia.
Tässä yksi kokemus lisää: Tilasin ja maksoin tuotteen 20.01.2014. Valitsin Datavan, koska tuotteen toimitusaika oli 1 päivä ja tarvitsin tuotteen synttärilahjaksi 31.01. mennessä. 24.01. seurannasta huomasin, ettei lähetys ole vielä lähtenyt. Tarkistin sivustolta, että toimitusaika on edelleen 1 päivä. Tiedustelin asiakaspalvelusta. Vili vastasi asiallisesti, että voipi tulla 28.01. tai sitten joskus myöhemmin. Tänään 02.02. ei vieläkään mitään... sivustolle on sentään korjattu toimitusaika-arvioksi 8 päivää.
Pojat myy virtuaalituotteita, ja jos joku jotain tilaa, niin sitten vasta lähdetään tukkurilta kysymään, jotta onkohan tämmösiä vielä jossain olemassa...???
Ei tilata noilta enää mitään, eihän ?- justjuuniin
Mistä kaupasta aiot jatkossa tilata syntymäpäivälahjat viime tingassa? Entä pidätkö jatkossakin kiireelliset tilaukset voimassa vaikka tiedät toimitusaika-arvion muuttuneen? Samoja tukkureita ne kaikki käyttää, et ilmeisesti tiedä verkkokauppojen toiminnasta mitään tai sitten tämä on taas yksi kilpailijan provoviesti. Eikö kauppa käy =)
- asiantuntijasa
Datava on vuoden sisällä konkursissa, että kannattaa miettiä sitä tilausta... Datavalla ei ole mitään omassa varastossa, vaan Datavan sivuilla olevat saldot ovat tukuista.
Tilatkaa vaan ja itkekää sitten, kun tuotetta ei tule. Samat tuotteet on kuitenkin 30 muussa verkkokaupassa heti "oikeasti" varastossa.- Asiakaspalvelu
Hei Suomi24:n lukijat,
Tässä oikaisu "asiantuntijan" viestiin jotta kenellekään ei jäisi väärää käsitystä asiasta:
Datavan tuotteita myydään sekä omasta varastosta että tukkureiden saldoista. Näin toimivat kaikki tietotekniikan verkkokaupat suomessa. Toimintaamme liittyvät kysymykset kannattaa aina lähettää suoraan meille. Vastaamme mielellämme näihin kysymyksiin koska se palvelee aina niin asiakasta kuin myyjääkin. Tämän tyyppisillä keskustelupalstoilla tahtoo aina olla äänessä asiantuntijoita jotka esittävät virheellistä tietoa joko tarkoituksellisesti tai tahattomasti.
Terveisin,
Datavan asiakaspalvelu
- Ongelmallinen takuu
Yritin saada ostamaani tykkiä takuukorjaukseen. Datava ei ottanut myyjänä tykistä muuta vastuuta kuin kehotti ottamaan yhteyttä valmistajaan.
- Rikkinäinen puhelin
Jos valmistaja tarjoaa maksuttoman asiakaspalvelunumeron niin itse ainakin asioin mieluummin suoraan heidän kanssaan ilmaan turhia välikäsiä. Itsehän tiedän parhaiten miten tuote on viallinen. Jos tarjolla on vain maksullinen numero niin se onkin taas eri juttu.
- Asiakaspalvelu
Hei,
Pyrimme aina antamaan toimintaohjeet joilla takuuasiat saadaan hoidettua mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti. Jos asia on vielä kesken ja tarvitset apua niin otathan meihin yhteyttä.
Välillä tuotevian kuvaus on liian lyhyt tai epäselvä jolloin myyjän on mahdotonta vastata valmistajan esittämiin tarkentaviin kysymyksiin. Esimerkiksi näissä tapauksissa asia ratkeaa nopeammin kun asiakas itse kuvailee ongelman valmistajan valtuuttamalle takuuhuollolle.
Terveisin,
Datavan asiakaspalvelu
- Tyytyväinen
Oma tilaukseni sujui aivan niin kuin pitikin; tilasin toimituksen Matkahuollon kautta ja tavarat oli noudettavissa viidentenä arkipäivänä kätevästi naapurin Valintatalon noutopisteestä. Osui siis mukavasti ilmoitetun 3-10 päivän toimitusajan haarukkaan. Ei valittamista!
- ekatilaus
Tilasin modeemin ja maksoin etukäteen, toimitusaika oli 1-2 päivää mutta viikon se vei. Muuten homma toimi hyvin, ei moittimista.
- Ekaa kertaa minäkin
Tilasin Windows 7 -käyttiksen viime sunnuntaina. Paketti oli kotona postilaatikossa tiistai-iltana. Nopeaa toimintaa. Tuote ok. Ei voi moittia. Hyvä hyvä...
- Anonyymi
Ekaa kertaa minäkin kirjoitti:
Tilasin Windows 7 -käyttiksen viime sunnuntaina. Paketti oli kotona postilaatikossa tiistai-iltana. Nopeaa toimintaa. Tuote ok. Ei voi moittia. Hyvä hyvä...
Minkälainen älykääpiö tilaa käyttiksen postitse?
- sgdgfs
tilasin 7.5 ja maksoin samantien toimitusaika-arvio 2-3 työpäivää,nyt menny 12 työpäivää,ei vittu mitä pelleilyä ton puljun touhu
- jusu9
Tilasin Datavalta Samsungin wireless lan adapterin. Hinta oli verkkokauppojen edullisin ja tuotekin saapui 3-4 päivän kuluttua postiin noudettavaksi.
Tämän keskustelun perusteella epäilin aluksi tilata, mutta voin suositella ja aion tilata myös jatkossakin Datavan kautta.
Koirat haukkuu, tyytyväiset kehrää kotona.. ;)
- 9+6
Datavan kannettavien tietokoneiden nettisivu ilmoittaa, että tarjolla on 1011 konetta. Ensimmäinen niistä on Dellin 11,90 euroa maksava hiiri! :o)
Voi olla, että ostelen muualta. - EkaJaVikaTilaus
Täällä myös yksi toimitusajoilla kusetettu, rahat kyllä kelpas.
Nyt jännätään saako rahoja ikinä takaisin, vai pitääkö tehdä rikosilmoitus. Asiakaspalvelu ei ainakaan vastaa sähköposteihin.
ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MAKSAKO ENNAKKOON YHTÄÄN MITÄÄN.- 4+9
Ihan kiinnostuksesta, mitä tilasit? Täällä tuntuu meinaan olevan näitä keksittyjä kusetustarinoita...
- NopeaToimitus
Tilasin mikroaaltouunin lauantaina, maksoin ennakkoon ja oli noudettavissa Matkahuollosta tiistaina. Varmistin saatavuuden ennen tilausta, en tiedä oliko merkitystä. Aioin tilata jatkossakin Datavalta.
- Tyytyväinenasiakas
Ostin mikroaaltouunin. Tuote oli noudettavissa Tampereen noutopisteessä jo kahden päivän päästä tilauksesta. Tilausvahvistusta ei tullut heti maksun yhteydessä, mutta tuli kuitenkin pyysettäessä myöhemmin. Tosi mukavasti meni kaupat ja sain hyvän mikron edullisemmin kun muualta. Suosittelen.
- Pekka4
Tilasin Datavasta lisävirta akun puhelimeen. Tuote tuli luvattuna päivänä ja lisäksi oli edullinen.
Tarkistin soittamalla toimitusajan, palvelu oli ystävällistä. - datavaneveragain
Tilasin tuotteen syyskuun alussa, en saanut edes tilausvahvistusta ja lokakuussa laitoin sähköpostia tiedustellakseni missä tilaus menee, en saanut vastausta. Soitin ja numeroon ei saanut yhteyttä. Seuraavana päivänä vastattiin ja sanottiin tuotteeni saapuvan lokakuun loppupuolella.
Tänään sain sähköpostia että tuotetta ei enää saa heidän kauttaan. Kerroin sähköpostilla huonosta asiakaspalvelusta ja ihmettelin heidän toimintaansa. Vastauksena sain vain syyttelyä tukkureitten suuntaan.
Kyseinen liike on täysin epäluotettava ja ei ota vastuuta omista virheistään.
Jos tulevaisuuden verkkokauppa on tälläistä niin tulee olemaan huonot ajat. - todellaoutoa
Jotain mätää tässä on. Vertaa.fi jos joku antaa negatiivisen arvion ko. yrityksestä niin samantien tulee kolme ylistävää arvosanaa.
Mitään en väitä, mutta suosittelen suhtautumaan yltiöpositiivisiin kokemuksiinkin varauksella. - baader
Kukaan ei ole paikalla, eikä kukaan vastaa puhelimeen.
Tilatut tavarat pitäisi olla siellä mutta en saa niitä haettua.
Ajattelin että saan nopeasti kun asun ihan vieressä, ja aina mukava kannattaa paikallista, mutta olin väärässä. 1-2 päivää onkin kuulemma vain postitilauksissa eikä liikkeestä noudettaessa, vaikkei siitä kyllä mitään mainittu sivuilla. Lisäksi kommunikaatio on olematonta.
Eipä tarvi toiste tilata.- aspa3
Tilaus toimitettu asiakkaan kotiovelle ilman lisäkuluja ja asia sovittu.
Palveluhäiriöön liittyvä tiedote löytyy Facebook-sivuiltamme:
https://www.facebook.com/Datava.net
Datavan asiakaspalvelu
- Mitä?
Kun vastaisivat edes puhelimeen niin ois hyvä, mutta turha toivo?
- Toinenkin pettynyt
Lieneekö konkurssissa koko yhtiö ? Rahat kelpasi, mutta tavaraa ei ole tullut. Asiakaspalvelu ei vastaa puheluihin eikä sähköposteihin.
- sören
sain tavarat tänään datavasta, toimitus kesti n.yksi viikko, ei yhtään mitään ongelma!
ja maksoin kaikki etukäteen..- sören
ja vielä, lähetin s.posti asiakaspalveluun kysyin tilanne,ja sain melkein heti vastaus..
kaikki toimi niinkuin pitäis
- ItJustWorks
Positiivista paukkuu niin että heikompaa hirvittää. Varsinkin vertaa.fi:ssä näkyy olevan taas oikein kehumisbuumi.
Pakkohan tän on olla paras firma ikinä, ei monet isommatkaan saa positiivista palautetta tolla tahdilla.
Tahti näyttää olevan selkeä, yhtä erittäin pettynyttä asiakasta kohden tulee heti puoli tusinaa todella tyytyväistä... Eli selkeesti palvelua tsempataan, jos kohta välillä notkahtaakin...
Etukäteismaksu ja kortilla maksamisesta veloittaminen vuonna 2014, tulevaisuuden verkkokauppaa juuh okei. - Uber
Tosi tulevaisuuden verkkokauppa juu :D
Menneet näköjään paytrailin kanssa kimppaan maksurajapintojen suhteen joten jotain takuuta voinee olettaa saavansa mikäli jatkavat aspan mykkäkoulua.
Ja viimekädessä sitten luottokunnalta reklamoimaan.
Nykypäivänä toimiva asiakaspalvelu on olellisinta, jotta kuluttaja ei saa edes ajatusta tulleensa kusetetuksi.
Voisi Datavan henkilökunta hieman tsempata tekemisissään, tai muuten taitaa oikeasti loppua tällainen leikki... - Yksi ostos riitti
Ihan karsea kauppa! Eivät vastaa viesteihin, viivyttelevät kaikessa. Tökeröintä asiakapalvelua Suomessa. VÄLTTÄKÄÄ tätä kauppaa!!!
- leeena4
Tuore kokemus. Ostin kannettava tietokone, joka tuli riikkinäisenä, enkä pystynyt siitä käyttämään lainkaan. Lain mukaan minulla oli oikeus saada uus kone tilalle tai rahat takaisin. Siitä kysyinkin datavalta, mutta vastaukseksi sain, että täytyy odottaa riikkinäisen koneen takuuhuoltoa. Siitä olenkin kiltisti odottanut vaaja 2 kk. Nyt soitin kuluttajavirastoon ja sain hyvät neuvot. Kauppa purettu. Aika ja hermot menivat.Paska paikka.
- aspa3
Hei Jelena,
Kauppa peruttiin heti ilmoituksesi mukaan ja kauppasumma palautettiin.
Pahoittelut vielä viallisesta tuotteesta.
Datavan asiakaspalvelu
- Köyhääkin_köyhempi
En ihan vielä tiedä, mikä kauppa tämä datava oikein on, mutta tilanne ei tällä hetkellä vaikuta kovin hyvältä, koska sähköpostitiedusteluuni ei ole vastattu. Arviot on arvioita, mutta asiakaspalvelu on palvelua, joka kuuluu kauppiaalle. Siis kun asiakas jotain kysyy, siihen olettaa suomessa saavan myös vastauksen. Jos ei hoida hommaansa, kannattaa lopettaa kaupittelu. Odotan vielä huomiseen ja sen jälkeen pyydän rahat takaisin ja haen tuotteeni muualta.
- Köyhääkin_köyhempi
Itselleni kommentoiden, tais vaan mennä rahat jonkun taskuun, kun eivät vastaa sähköpostiin eivätkä puhelimeen. S**tana mitä veivausta. Ymmärtäisin nämä temput, jos olisivat vaikka kiinassa nämä firmanpyörittäjät, mutta kun sieltä kiinastakin sentään vastataan kyselyihin ja tavarat laitetaan postiin heti eikä ens kesänä.
- Toimitusaika-arvio
Tilasinpa itsekin viikko sitten tuotteen Datavasta. Toimitusaika-arvio 1-2 päivää. Yli puolitoista viikkoa mennyt. Kaikissa suomalaisissa verkkokaupoissa ja melkein kaikissa ulkomaisissakin nämä ovat pitäneet ja kohtuu paljon olen tilaillut. Kannattaisi vaihtaa tuo arvio normaalitoimituksen aikoihin tai korjata mikä nyt onkin ongelmana. Tämä ketju tulee toisena google-haulla Datavasta. Ei varmasti hyvää mainosta.
- Tilaukset
Omat kokemukset Datavasta olleet hyviä ja tilauksia tehty useita parin vuoden aikana. Jos tarvitsen tuotteen nopeasti niin varmistan aikataulun ennen tilausta. Ei vaikeeta ja hyvin toimii.
- Pettynyt_Datavaan
Valitettavan huonosti näyttää asiansa ajavan tämä Datava. Älkää hyvät ihmiset ostako tuolta yhtään mitään.
Kalevi - turhautunut_odottelemaan
Tähän lafkaan ei rahojaan kannata kiinnittää. Pari kuukautta menee että saa takaisin, jos ei pommita sähköpostia ja pidä huolta niin ikinä ei varmaan rahojaan näe. Liekö tahallista vai välinpitämätöntä, paha sanoa. Paha maku jäi kuitenkin.
- Tyytyväinen25
Tilasin Thrustmasterin Ratin ja pelipenkin, toimitus oli perilläseuraavalla viikolla ja toimitusarvio osui haarukkaan. Kaikkiin kysymyksiin tuli vastaus saman tien. Kiitos hyvästä palvelusta!
- Toinentyytyväinen25
Luin tämän ketjun vasta oman tilaamiseni jälkeen mutta en missään vaiheessa jaksanut huolestua asiasta koska en uskoisi että kyseinen firma olisi mitenkään toiminnassa jos toiminta olisi ketjun tyylistä.
Juuri äskön hain tilaamani rattipoljinsetin valintatalosta joka tuli aivan luvatussa toimitus haarukassa. Asiakaspalvelustakin sain asiallisen vastauksen kolmessa tunnissa.
Toivon vain et kaikki jotka lukevat tätä ketjua niin lukevat loppuun asti eikä ainostaan törkeää otsikkoa ja alkupään kommentteja.
Iso peukku hinnasta ja palvelusta! - Pettt
En suosittele. Tuotteen kohdalla luki toimitusaikana 1-2 päivää. No velyi 1.5viikkoon, sitten sovittiin että kaupat on peruttu puhelimessa että myös sähköpostilla, viikon päästä kuitenkin vielä lähetti tuotteen. Postista selvisi että oli käynyt lähettämässä muutamia päiviä sen jälkeen kun oli sovittu että kaupat on peruttu.
- OdottavanAikaOnPitkäVai
Ostin maanantai-iltana heiltä objektiivin ja maksoin verkkopankissa. Tänään kertoivat aamulla, että maksu näkyy. Tulee kuitenkin kuulemma ensi viikolla... Objektiivi tilattiin Itella Express Business Day -palvelulla. Sen mukaan tulee huomenna ennen klo 14.00, koska maksu on tänään perillä ennen 16.00. Saas nähdä kuis käy...
- OdottavanAikaOnPitkäVai
No niin, arvasit varmaan, ettei pakettia ole näkynyt ja asiakaspalvelu ei vastaa kyselyyni.
- OdottavanAikaOnPitkäVai
No niin, peruttiin kaupat. Nyt odotellaan rahoja...
- OdottavanAikaOnPitkäVai
No, rahat palautui sentään...
- huijarifirma
Tein tilauksen viikko sitten perjantaina, toimitusaika 2-3 päivää. Tilausseurannassa näkyy vain että maksettu ja vastaanotettu. Eivät vastaa sähköposteihin eikä puheluihin.
- Kuluttaja
Datavassa on tosiaan surkea palvelu. Ostin Samsungiini laturin, joka tuli pitkän odottelun jälkeen. Laite oli kuitenkin viallinen ja palautin sen puolitoista kuukautta sitten. Datava totesi myös sähköpostitse viallisuuden, kun kysyin itse tilannetta. Datava ei ole ottanut minun yhteyttä. Tuon viallisuuden toteamisen jälkeen Datava ei ole vastannut viesteihini ja yhteyden olen sanut sinne vain puhelimella. Puolitoista viikkoa sitten laite luvattiin minulle tämän viikon maanantaiksi. Eipä ole tullut.
- EnSuosittele
Tilasin 14.6.2015 polkimet ja vaihdekepin, toimitusaika oli 2-3 päivää. Nyt on pian menny kuukausi eikä ole tavaroita näkynyt!! Kahteen viestiin on vastannut että on "työn alla"! En voi kyllä suositella kenellekkään tälläistä kauppaa!!! Valitettavasti löytyy Suomestakin tälläsiä kauppoja!
- niinbä
Veikkaan että ostit tuon TH8A:n. Näyttäisi olevan loppu varastosta koska toimitusarvio 12-21pv. Sama tilanne näyttää olevan muissakin verkkokaupoissa.
- xsml
Tilasin yli puolitoista kuukautta sitten kännykkääni latauskuoren ko. firmasta. No ei oo näkyny, toimitusaika-arvio oli 12-21 päivää.
Kun ensimmäisen kerran tiedustelin asiasta sähköpostilla, en saanut mitään vastausta. Nyt pistin uudestaan viestiä, katsotaan vastaavatko. Olisi kiva tietää, että onko se tuote koskaan tulossa, vai pitääkö yrittää perua tilaus.- 3plus4
Samsungin latauskuorissa ollut ihan yleisesti toimitusongelmia. Valmistaja ei ole saanut tavaraa suomeen. FYI..
- xsml
3plus4 kirjoitti:
Samsungin latauskuorissa ollut ihan yleisesti toimitusongelmia. Valmistaja ei ole saanut tavaraa suomeen. FYI..
Nyt tuli onneksi ensimmäiseen sähköpostiin vastaus, että kuorien toimituksessa heille päin on jotakin ongelmaa. Ei ole tietoa milloin saavat, joten pyysin perumaan tilauksen.
Nyt vain odottelemaan, että milloin rahat palautuvat. Toivottavasti se tapahtuu nopeammin kuin sähköpostiin vastaaminen, niin pääsisi metsästämään kuorta jostakin kivijalkaliikkeestä, vaikka se kalliimpaa onkin. Ei uskalla ennemmin ostaa uutta, ettei sitten joudu säätämään kahden kuoren kanssa.
Lähinnä tämä kahden kuukauden turha odottelu harmittaa, kun koko ajan odotellut, että milloin se tulee, vai tuleeko. Ymmärtäähän sen, että eivät he voi toimittaa osaa jota eivät saa, mutta tiedotusta ja kommunikaatiota voisi parantaa ja nopeuttaa. - xsml
No, pistetään nyt sen verran positiivistakin palautetta, että rahat palautuivat ihan ripeästi kauppojen perumisen jälkeen.
Ehkä se asiakaspalvelun hitaus alussa johtui siitä, että he ajattelivat vielä odotella tuotteen saapumista tms., eivätkä tienneet miten ilmaisisivat asian asiakasta karkoittamatta.
Tuotteen hinta oli kyllä ihan kohtuullinen. Harmi, etteivät he saaneet sitä varastoonsa, nyt pitää ostaa se jostain muualta hieman kalliimmalla.
- TyytyväinenAsiakas3
nostoa..
Luin tämän ketjun vasta oman tilaamiseni jälkeen mutta en missään vaiheessa jaksanut huolestua asiasta koska en uskoisi että kyseinen firma olisi mitenkään toiminnassa jos toiminta olisi ketjun tyylistä.
Juuri äskön hain tilaamani rattipoljinsetin valintatalosta joka tuli aivan luvatussa toimitus haarukassa. Asiakaspalvelustakin sain asiallisen vastauksen kolmessa tunnissa.
Toivon vain et kaikki jotka lukevat tätä ketjua niin lukevat loppuun asti eikä ainostaan törkeää otsikkoa ja alkupään kommentteja.
Iso peukku hinnasta ja palvelusta! - Epätilaaja
Olin jo tilaamassa, mutten uskaltanut tämän ketjun kommentien takia. On monia liikkeitä, joilla netissä pelkästään positiivista palautetta. Jos puolet palautteesta on negatiivistä, alkaa pelottaa.
- Asiakaspalvelu2
Toimitamme kuukausittain tuhansia tilauksia ja siihen suhteutettuna negatiivinen palaute on ollut hyvin vähäistä. Tähän ketjuun ne kaikki ovat oikeastaan kertyneet neljän vuoden ajalta. Ei muuta kuin hankkimaan niitä omia kokemuksia!
Terveisin,
Datavan asiakaspalvelu - GGGGWP
Joo, näin aina ja varmasti.
Uskottavaa kun liike yrittää muodostaa itsestään positiivista kuvaa vähättelemällä kuluttajan mielipidettä.
- LinusM
Vuonna 2013 tilasin Datavalta tulostimen hp m475dw joka oli satoja euroja edullisempi verrattuna verkkokauppa.com:iin. Vuonna 2014 hp m570dw joka oli myös edullinen ja se lähetettiin seuraavana päivänä. Tänään tilasin pienen mokkulan ja esitin kysymyksen ja sain vastauksen minuuttien sisällä. Jos haluatte säästää rahaa ja aikaa voitte hyvin tilata datavalta. Suosittelen!
- käsittämätöntä
Tässä olen koittanut tavoittaa puhelimella aamusta asti. Yritys vain mainostaa puhelinvastaajassaan vastaavansa puhelimeen lauantaisin 10-18. Miten hyvin meni noin omasta mielestä?
- whatisgoingon
Täälläkin tänään koko päivän koitettu soittaa, mutta vastaajaan ohjautuu. Eilen lupasi herra laittaa sähköpostia liittyen tilaukseeni heti, kun pääsisi autosta takaisin tietokoneen ääreen. Vastaaja väittää, että sähköpostitse saisi kiinni, saapa nyt nähdä. Vahvasti haisee kusetukselta koko homma.
- hopihop
Sain vastauksen sähköpostilla 15 minuutissa. Ehkä kannattaa laittaa postia jos vastaaja oli päällä ja kehotti niin tekemään =)
- whatisgoingon
Laitoin kyllä sähköpostia, tulihan sieltä tunnin sisään sähköpostia takaisin mutta kummasti liittyen eiliseen asiointiin eikä vastauksena tuohon kyseiseen viestiin. Jos vastaajassa luvataan että puheluja vastaanotetaan lauantaisin 10-18 niin ihmetyttää vain kun ei niin tehdä. On kai se turhauttavaa kun n. minuutin puhelun sijaan asioita joutuu jauhamaan tuntikaupalla edestakaisin sähköpostin kanssa.
- Lauri11
Olen nyt 2kk odottanut tuotetta jonka piti olla 2 päivän päästä minulla.
- kvg2
Mitä tilasit? Laita vaikka tuotekoodi niin katson mistä saisi nopeasti. Jos tilasit windows 95:n niin unohda, ei sitä saa enää.
- mulletoi
Kestää kestää ja kestää. Eikä sähköpostiin vastata. Aivan mahtavaa asiakaspalvelua! On halvempi, kyllä. Mutta jos ei saa jo maksettua tavaraa. Niin hinta ei ratkaise.
- sullemitä
Mitä tilasit?
- hyvinmeni
Tilattu tulostin tuli kolmessa päivässä ja sähköpostikyselyihin sain vastauksen melkein heti.
- prkl_s
Jahaas, olisinpa nähnyt tän aiheen aikaisemmin. Tilasin kaksi viikkoa sitten, eikä ole kuulunut mitään vaikka toimitusajaksi luvattiin 1-2 päivää. Maksoin tyhmydessäni verkopankista.
En ole saanut vastausta sähköpostiin, puhelimessa vastataan arkisin ainoastaan klo 16-18. Datavan verkkosivu valehtelee että vastattaisiin klo 9-18.
Ei ikinä enää.- Aspa2015
Hei,
Joulun alla vastusviive yleensä kasvaa. Yritämme purkaa ruuhkaa mahdollisimman nopeasti. Puhelinaika on 16-18, muina aikoina vastaamme sähköpostin kautta.
Tuo 1-2 päivää liittyy tilauksiin joille valittu pikatoimitus. Olisiko tilaukselle valittu jokin muu toimitustapa? Laitatko vielä meille viestiä niin tarkistetaan.
Terveisin,
Datavan asiakaspalvelu
- uusi-ja-vanha-asiakas
Tilaus tehty ja rahat menneet, mutta tilausvahvistusta ei kuulu ja sähköpostiin ei vastata. Voin varmaan sanoa hyvästit rahoilleni.
1-2 päivän toimitusaika osoittautui vitsiksi.. toivottavasti ei koko toimitus ole sellainen. - Npjk
Joo, tilasin tuotteen ja maksoin verkkopankissa. Tuotetta ei näy eikä sposteihin vastata. Puhelin menee vastaajaan... Kiva joululahja.
- Vanha-asiakas
Itse sain tänään sain vastauksen parin minuutin viiveellä. Tilaus sisässä ja toimitus luvattu loppuviikolle. Tämä kuudes tilaukseni tästä liikkeestä.
- Ei-pihaustakaan
Ei kannata uskoa datavan kauppiaita, jotka kirjoittavat tähän ketjuun. Viikko sitten lähetettyyn sähköpostiin en ole saanut mitään vastausta ja puhelimella ei saa kiinni. Rahat kyllä menivät heti.
- Uusi-asiakas
Odotin itse muutaman tunnin vastausta ja laitoin sen jälkeen viestiä fb-sivuilta. Sieltä tuli vastaus muutamassa minuutissa. Hyvä palvelu, suosittelen.
- homma_sukaa
Tilasin suojakuoret Sony Xperia Z5 Compactiin joulukuun lopulla. Maksoin etukäteen: ei tilausvahvistusta, ei vastausta tiedusteluihin. Ja verkkosivuilla lukee toimitusarvio 5 päivää.
- homma_sukaako
Sain vastauksen sähköpostiini, lupasivat palauttaa rahat... sitä nyt odotellessa.
- homma_sukaa
10 päivää kulunut vastauksesta, mutta rahoja ei vaan kuulu eikä näy.
- homma_ok
Sain rahat takaisin. Harvinaista rotia, vaikka liike lopetti toimintansa
- suuret_luulot
Datava selvästi pitää asiakkaita aivottomina idiootteina. "Seuraavan sukupolven verkkokauppa"
- Datavapaska
Räkäistä naurua, datava on tosiaan nurin! Ei ihme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818