Tavoite kristinuskossa?

eksynyt lammas

Mihin kristityn tulisi pyrkiä elämässään?

1. Saada puheyhteys Jeesukseen?

2. Pyrkiä Paavalin oppien mukaiseen elämään, eli elämään rauhanomaisesti kaikkien kanssa?

3. Pyrkiä Matteuksen oppien mukaiseen elämään, eli vastustaa nykyistä järjestelmää ja tuoda paremmat olot heikoille sekä oikeudenmukaisemman maailman?

4. Pyrkiä Mooseksen oppien mukaiseen elämään? Se onkin sitten minulle jossain määrin epäselvä mihin hän pyrki elämässään. Ilmeisesti Mooses pyrki pyhyyteen ja sai puheyhteyden Jumalaan sekä noudatti Jumalan käskyjä. Onko pyhyys se mihin pyrimme?

Tulisiko meidän saada puheyhteys Jumalaan tai Jeesukseen ja tuoda uudenlaisia näkemyksiä tai oppeja muille ihmisille elämisen suhteen vai koskevatko Jumalan tai Jeesuksen opit ainoastaan meitä henkilökohtaisesti?

9

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l-h

1 rauhaan Jumalan kanssa
      2 rauhaan itsensa kanssa
      3rauhaan lahimmaisensa kanssa..

1 tuon antaa usko Jeesukseen..
      2tuo tulee uskon myota..
      3 sovi,jos sinulla on eripuraa
      lahimmaisellesi..

Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
      Mitä on tämä hiljaisuus?
      Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
      tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
      ja metsässä puhuvat puut.
      Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
      ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
      kaikk' on niin hellää ja hyvää.
      Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
      ja tuoksuvat rauhaa syvää.
      Eino Leino

• MHM2

Tavoite on tuntea Jeesus. Kuten toinen ihminen tunnetaan ja häntä rakastetaan.
      Jeesus on Jumala joka rakastaa meitä ja haluaa tuntea meidät henk koht.

Kun tulet uskoon voit alkaa uuden elämän Jeesuksen kanssa ja oppia tuntemaan Hänet. Hän kyllä sitten puhuu sulle,

Jeesuksen oppii tuntemaan lukemalla Raamattua.

• ps12

KUKA sen Jeesuksen takana on??? ISÄ Jumala.. Raamattu opettaa meille kaiken tarpeellisen miten eletään ja mihin pyritään. Sitä ei opi muulla tavalla kuin lukemalla raamattua. Vanha testamentti kuului Juutalaisille, meille kristityille uusi testamentti on se mitä me noudatetaan mutta niinkuin paavali sanoi että koko kirja on meille hyväksi, ojennukseksi, lohdutukseksi jne mutta me olemme uudessa liitossa, uuden testamentin tavan alla. Uudesta testamentista et voi vaan otta jotain ja jättää jotain pois, se on koko kirja tai ei mitään. Jeesus kutsui meidät seuraamaan häntä ja tekemään niinkuin hän teki ja sen mitä hän teki selviää lukemalla raamattua. Siihen samaan hän meitä kutsuu, hän on meidän esimerkki. Kenen kanssa hän oli suhteessa, ISÄN, Isän kanssa meidänkin tulee haluta suhteeseen ja kukapa ei haluaisi olla oman isänsä kanssa suhteessa... Kukapa ei haluaisi miellyttää isäänsä, kukapa lapsi ei sitä haluaisi ja parhaiten ISÄÄ miellyttää olemalla kuuliainen hänen sanalleen =)

• MHM5

aamen , hyvä kirjoitus :)

• tempdude

Minä ymmärrän sen niin että kristityn pitäisi pyrkiä eroon synninteosta, ja tehdä parannus, oppia tekemään Jumalan tahtoa omaksi parhaakseen. Oikeuden tekeminen on myös tärkeää ja henkilökohtaisen suhteen luominen Jumalaan rukouksen kautta.

• jooseppi78

Naurettavaa paskaa.

• Jumalan vanhurskaus

on se päämäärä, ja rakkaus on tärkein Hengen hedelmän piirre, samoin paljon muuta sisältää tämä termi "vanhurskaus".

• "paljon muuta sisältää tämä termi "vanhurskaus""

Ennen kaikkea se tarkoittaa oikeaa mielenlaatua - sitä, joka tuli ilmi Jeesuksessa ja jonka Jumala on lahjoittanut Henkensä kautta jokaiselle lapselleen.

• "Mihin kristityn tulisi pyrkiä elämässään?"

Tässä päälinja:

"Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa." 1Joh 4:9

"sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa." 1 Joh 4:17

"Olkaa siis Jumalan seuraajia niin kuin rakkaat lapset. Vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti meitä..." Ef 5:1-2

"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli." Fil 2:5

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      16
      2121
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      201
      1670
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      170
      1624
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      101
      1389
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      39
      1229
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      151
      1029
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      50
      1009
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      978
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      889
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      861
    Aihe