Kaikki Jumalan tahdon vastainen on syntiä.

Jeesus opettaa meitä

olemaan täydelliset kuin taivaallinen Isä Jumala, joten ei eksytä valheellisiin armokäsityksiin, sillä se meitä kasvattaa kaikkeen pyhitykseen eli eroon synnistä ja maailmallisista, tietysti usko ja toivo ja rakkaus ovat kestävät Pyhässä Hengessä ja tuottavat sitä hyvää iloa ja rauhaa ja vanhurskautta. Herra Jeesus on hyvä paimen, joten pannaan kaikki toivomme armoonsa ja vaelletaan Pyhän Hengen täyteydessä.

14

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armotaloudessa eläen

      Totta on, mutta emme saa katsoa itseemme ja omiin epäonnistumisiimme, vaan Jeesukseen, muuten me juutumme ja pelastumisen riemua ei enää ole.

      Elämä ilman Jumalaa on syntiä. Sen jälkeen, kun on antanut elämänsä Jumalalle, ihminen elää armahdettuna kristittynä, josta käsitykseni mukaan voidaan sanoa, että ihminen elää "armotaloudessa" (?) Toisin sanoen ihminen saa joka päivä kaikki synnit anteeksi, koska hän elää yhteydessä Jumalaan.

      Ja jos armahdettu lankeaa, "hän nousee jälleen", kuten Raamattu sanoo, koska Jeesus on tämän armoliiton toinen osapuoli, Hän pitää huolen siitä, että liitto kestää.

      Sananl. 24:16
      "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."

      Me uskovat saamme olla varmoja ja iloita ja kiittää pelastuksesta Jeesuksessa, koska Hän on Vapahtajamme ja pelastajamme! Vasta pelastusvarmuus, kiitos- ja ylistysmieli vaikuttaa sen, että haluamme elää Jumalan tahdon mukaisesti!

      Hepr. 10:22-23
      .."käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;"

      • Ei vain seitsemän

        kertaa tule antaa anteeksi vaan se on ihmisen osa aina tässä nykyisessä ajassa ja maailmassa ja ruumissaan myös. Tietysti silti autuaita kaikki pyhät, jotka ovat synnistä erotetut myös sydämen ja sielun ja mielen alueella.

        Tietysti Jumalan Hengen täyteydessä vaeltaminen on suurta Jumalan armoa ja samoin saamme turvata Jeesukseen vaikka emme sen Herran Hengen täyteydessä vaeltaisikaan. Ei kukaan voi mitään ottaa taivaasta, pois se, vaan anoville nöyrille annetaan ja Herra näkee meidän kaikki asiat, toki verille asti myös syntiä vastaan saamme taistella ja kannattaa pyhittyä samoin vaikka ei näekään täällä sitä Hengen yltäkylläisyyttä helposti kun lihan mieli on estämässä.


    • OttoPetteri

      Ja ihminen sitten tietää mikä on Jumalan tahdon vastaista? Todistuksena ihmisen kirjoittama kirja, jonka ihminen on julistanut Jumalan sanaksi ja tahdoksi?
      Ja Jumalan tahdon vastaista on kahvinjuonti, sianlihan syönti tai vaikkapa verenluovutus?
      Ja seksi on erityisen syntistä, paitsi silloin kun se on lapsenraiskaus tai pappien homoilu tai insesti? Nämähän on normaalia toimintaa, jonka lahko kyllä antaa johtajilleen anteeksi... Lain mukaan ne ovat rikoksia, mutta lahkot ovatkin adettuneet lain yläpuolelle.
      Onnneksi lahkot ja kirkkokunnat ovat saaneet luvan antaa synnit anteeksi liittymällä ao. järjestöön ja nöyrtymällä heidän määräyksiin.

      Näinkö?

      Minulla elämä on helppoa, kun en ole syntinen, enkä tee syntiä!

      • otto Petteri :lle
        Synnit antaa anteeksi vain Jeesus itse ei mikään lahkot,uudesti syntynyt kristitty voi vain arukoilla Jeesuksen nimeen syntejä anteeksi,jeesus antaa hänen kautta anteeksi.
        Minulla elämä on helppoa, kun en ole syntinen, enkä tee syntiä, olet yhtellä lailla synnin alainen kuin kaikki muutkin,koska liha on synnin alainen jo itsessään.
        Mutta uskovat ovat saaneet siitä armon, heitä ei syniti koske heilla on anteeksi antamus Jeesuksen veren kautta,ovat siis armahdettuja syntisiä,näin se menee,
        eikös olekin vaikea asia ymmärtää on toki jolla ei ole pyhää henkeä todistamassa että olemme jumalan lapsia.


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        otto Petteri :lle
        Synnit antaa anteeksi vain Jeesus itse ei mikään lahkot,uudesti syntynyt kristitty voi vain arukoilla Jeesuksen nimeen syntejä anteeksi,jeesus antaa hänen kautta anteeksi.
        Minulla elämä on helppoa, kun en ole syntinen, enkä tee syntiä, olet yhtellä lailla synnin alainen kuin kaikki muutkin,koska liha on synnin alainen jo itsessään.
        Mutta uskovat ovat saaneet siitä armon, heitä ei syniti koske heilla on anteeksi antamus Jeesuksen veren kautta,ovat siis armahdettuja syntisiä,näin se menee,
        eikös olekin vaikea asia ymmärtää on toki jolla ei ole pyhää henkeä todistamassa että olemme jumalan lapsia.

        En ole syntinen mitenkään. En kuulu yhteenkään uskonnolliseen yhdistykseen tai kirkkoon, joten heidän sääntönsä ja määräyksensä eivät koske minua.
        Lisäksi on huomattava, että eri porukoissa synti on erilainen: Joulukinkun syönti on syntiä tai verenluovutus - nuo vain esimerkkeinä.
        Onko Sinun Jumalasi sellainen, että minut tapaetaan ja poltetaan helvetin kiirastulessa, kun en tottele? Ja miten noita pitää pyytää anteeksi ja anoa armoa?

        Vai onko kyse kuitenkin siitä, että minun on alistuttava yhdistyksen tai lahkon määräyksiin ja sen jälkeen olenkin ns. synnitön, eikä minua poltetakaan?

        >>..liha on synnin alainen jo itsessään...


      • OttoPetteri kirjoitti:

        En ole syntinen mitenkään. En kuulu yhteenkään uskonnolliseen yhdistykseen tai kirkkoon, joten heidän sääntönsä ja määräyksensä eivät koske minua.
        Lisäksi on huomattava, että eri porukoissa synti on erilainen: Joulukinkun syönti on syntiä tai verenluovutus - nuo vain esimerkkeinä.
        Onko Sinun Jumalasi sellainen, että minut tapaetaan ja poltetaan helvetin kiirastulessa, kun en tottele? Ja miten noita pitää pyytää anteeksi ja anoa armoa?

        Vai onko kyse kuitenkin siitä, että minun on alistuttava yhdistyksen tai lahkon määräyksiin ja sen jälkeen olenkin ns. synnitön, eikä minua poltetakaan?

        >>..liha on synnin alainen jo itsessään...

        Otto petteri:lle
        Minun jumalain on sellainen joka tahtoo pelastaa,sinne joutumasta,syntisyys ei ole uskonnosta riipuvainen eikä mistään lahkoita,tiedoksivaan,ihmisen perus luone on josynnin alainen.
        Eri porukat voivat sanella erilaisia synnin muotoja,perus asia on kuintenkin se että koko ihmiskunta on synnin orja.
        Siitä pääse vain Jeesuksen sovitoverekatta vapaaksi,syntien anteekisi saaminen.


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        Otto petteri:lle
        Minun jumalain on sellainen joka tahtoo pelastaa,sinne joutumasta,syntisyys ei ole uskonnosta riipuvainen eikä mistään lahkoita,tiedoksivaan,ihmisen perus luone on josynnin alainen.
        Eri porukat voivat sanella erilaisia synnin muotoja,perus asia on kuintenkin se että koko ihmiskunta on synnin orja.
        Siitä pääse vain Jeesuksen sovitoverekatta vapaaksi,syntien anteekisi saaminen.

        >>...koko ihmiskunta on synnin orja.


      • OttoPetteri kirjoitti:

        >>...koko ihmiskunta on synnin orja.

        Ottp Petteri
        armon alaisuuteen kun sen ymmärtää on paljon.

        Ja kenen määrittelemänä?
        Minä en ole minkään synnin orja.Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Joh 8:34

        Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. Room 6:16
        Kaikki vääryys esim tai ahneus ne kaikki ovat synnin seurausta,eli vat sen orjia,himon orja haureuden orja ahneuden orja.
        On niitä.
        Armon saa rukoilemalla anteekisi antamusta,uskovan kanssa ei porukassa vaan seurkunnassa missä Jeesus on hallitsiana.


      • voi aikoja voi tapoj
        OttoPetteri kirjoitti:

        En ole syntinen mitenkään. En kuulu yhteenkään uskonnolliseen yhdistykseen tai kirkkoon, joten heidän sääntönsä ja määräyksensä eivät koske minua.
        Lisäksi on huomattava, että eri porukoissa synti on erilainen: Joulukinkun syönti on syntiä tai verenluovutus - nuo vain esimerkkeinä.
        Onko Sinun Jumalasi sellainen, että minut tapaetaan ja poltetaan helvetin kiirastulessa, kun en tottele? Ja miten noita pitää pyytää anteeksi ja anoa armoa?

        Vai onko kyse kuitenkin siitä, että minun on alistuttava yhdistyksen tai lahkon määräyksiin ja sen jälkeen olenkin ns. synnitön, eikä minua poltetakaan?

        >>..liha on synnin alainen jo itsessään...

        Kyllä tuo synti on epämääräinen käsite, suomeksi sanassa on viisi kirjainta, se on vain sana joka kattaa niin paljon että asiayhteys hämärtyy. Uskovaisille synti on koko elämän keskipiste, ilman varsinkaan muiden syntisyyttä, elämältä putoaisi pohja.
        Minä en ole myöskään syntinen, kuten ei kukaan muukaan ihminen, vaikka kuinka yrittäisitte paasata syntinne kanssa.
        Jumala, hän joka on suunnattomasti ihmisen yläpuolelella, varmaan on huvittunut kärvistelystänne, jos viitsii siihen kiinnittää huomiota.
        Synti ja rangaistus synnistä on keksitty pelottelemaan ihmisiä toimimaan jonkin aatteen mukaan. Johan järkikin sanoo että ei tuollainen olen Jumalasta.


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        Ottp Petteri
        armon alaisuuteen kun sen ymmärtää on paljon.

        Ja kenen määrittelemänä?
        Minä en ole minkään synnin orja.Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Joh 8:34

        Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. Room 6:16
        Kaikki vääryys esim tai ahneus ne kaikki ovat synnin seurausta,eli vat sen orjia,himon orja haureuden orja ahneuden orja.
        On niitä.
        Armon saa rukoilemalla anteekisi antamusta,uskovan kanssa ei porukassa vaan seurkunnassa missä Jeesus on hallitsiana.

        Uskovaisten itse kirjoittama kirja määrittelee synnin. Asia on tietenkin niin, jos ylipäätään uskoo noihin kirjoituksiin ja niihin liittyviin "opetuksiin" ja höpötyksiin. Ja kun minä en tee syntiä, niin en ole synnin orja. Mikään normaali elävään elämään liittyvä ei ole väärin eikä "syntiä". Kokonaan toinen asia on rikos ja vääryys, mutta ei ne syntejä ole vaan yleisesti ja yhdessä hyväksyttyjen määräysten ( = laki ) rikkomista. Ja niistä seuraa ao. rangaistus.
        Uskovaisten syntikäsite ei ole yleisesti ja yhdessä hyväksytty juttu. Semminkin kun syntikäsite vaihtelee lahkosta toiseen, kuten olen monesti kirjoittanut.
        Esim. tappaminen on rikos, mutta yksi uskovaisporukka sallii toisin uskovaisten tappamisen ja vaatii uskontonsa perusteella mm. naisia tapettavaksi kivittämällä.

        >>...jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta...> Armon saa...


      • OttoPetteri kirjoitti:

        Uskovaisten itse kirjoittama kirja määrittelee synnin. Asia on tietenkin niin, jos ylipäätään uskoo noihin kirjoituksiin ja niihin liittyviin "opetuksiin" ja höpötyksiin. Ja kun minä en tee syntiä, niin en ole synnin orja. Mikään normaali elävään elämään liittyvä ei ole väärin eikä "syntiä". Kokonaan toinen asia on rikos ja vääryys, mutta ei ne syntejä ole vaan yleisesti ja yhdessä hyväksyttyjen määräysten ( = laki ) rikkomista. Ja niistä seuraa ao. rangaistus.
        Uskovaisten syntikäsite ei ole yleisesti ja yhdessä hyväksytty juttu. Semminkin kun syntikäsite vaihtelee lahkosta toiseen, kuten olen monesti kirjoittanut.
        Esim. tappaminen on rikos, mutta yksi uskovaisporukka sallii toisin uskovaisten tappamisen ja vaatii uskontonsa perusteella mm. naisia tapettavaksi kivittämällä.

        >>...jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta...> Armon saa...

        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.Ef 2:8
        Ei tarvitsekaan tehdä,lahkolaisten mukaan,Jumala on se joka antaa armon Jeesuksen nimen takia,koska on kärsinyt meidän takia ristin kuoleman.


    • Jumalan armo

      opettaa: ei tehdä syntiä. Mutta jos joku tekee ei sekään erota lasta Isän rakkaudesta, toki kurituksena voi elämä päättyä nopeasti, mutta tulen läpi voi pelastua, mitä sitten tarkoittaakaan.

    • Toki synnin

      määritelmä ihan konkreettisesti käytännön tasolle tulkittuna voi erilaisia tulkintoja synnyttää. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään huonoa vaan tahtoo heidän parastaan on hyvä määritelmä ainakin lähimmäisenrakkaudesta tietysti Jumalan opetuksen pohjalta. Rakkaus Jumalaa kohtaan on myös tahtonsa tekemistä.

      • Henkinen väkivalta

        Ja kuinka paljon seurakunnissa on henkistä väkivaltaa lähimmäisiä kohtaan?

        Niin ja lestadiolaisen rakkauskäsitteen mukaan on insesti ja lapsenraiskaus ihan pelkkää rakkautta ja hyväntekoa.
        Kiinni kun jää, niin uhri syyllistetään lahkon toimesta ja rikoksen tekijälle annetaan anteeksi.
        Sitä se rakkaus on kun sitä tarkastelee lestadiolaisen vallankäytön suunnasta.
        Nuo Rauhanyhdistykset pitäisi julistaa laittomiksi ja rikollisjärjestöiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe