Miksi ateistit puhuvat innokkaasti Jumalasta?

Samueljuu

En oikein ymmärrä teitä ateistit miksi te puhutte niin innostuneesti Jumalasta. Jos te ette usko niin eikö se ole aivan turhaa touhua? Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja.

Taitaa olla kuitenkin niin että meistä jokainen tietää syvällä sisimmässään että kaiken luonut Jumala on olemassa. Yritätte vain turhaan pyristellä vastaan. Miettikää perusteellisesti tätä.
En tarkoittanut tätä kiusaksi ja verenpaineen nostamiseksi vaan olen aidon utelias.

47

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "En oikein ymmärrä teitä ateistit miksi te puhutte niin innostuneesti Jumalasta."

Voisitko täsmentää minkä uskonnon jumalaa mahdat nyt tarkoittaa?

"Jos te ette usko niin eikö se ole aivan turhaa touhua?"

Pelkkä jumalasta puhuminen on toki turhaa. Harmi on, että liian moni silti on taikauskoinen joka aiheuttaa maailmalla ongelmia.

"Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja."

Miten sananvarastoon kuuluminen liittyy millään tavalla siihen mitä ihminen on?
      Ethän sinäkään usko Zeukseen tai Odiniin. Ja silti tiedät misät jumalista puhutaan tai mistä he ovat kotoisin.

"Taitaa olla kuitenkin niin että meistä jokainen tietää syvällä sisimmässään että kaiken luonut Jumala on olemassa."

Niin mikä jumala ja kenen jumala?

"Yritätte vain turhaan pyristellä vastaan. Miettikää perusteellisesti tätä."

Niin mitä?

"En tarkoittanut tätä kiusaksi ja verenpaineen nostamiseksi vaan olen aidon utelias."

En minäkään. Vastasin vain kysymyksiin. :)

• A the ist

Anna kun arvaan: Olet lueskellut vähän Suolikaksnelosta ja vedellyt hiukan johtopäätöksiä? Urpo.

En minä mieti tuota perusteellisesti. Väitteesi on typerä, eikä siinä ole mitään miettimistä. Ö-mappiin.

• 1000sanaa1totuus

"Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja."

Eli ateistit hiljaa, jos tosiateisteja haluatte olla? Mistä me sitten saamme puhua, jotta sunlaisen tyypit eivät leimaisi meitä ateisteja "muka-ateisteiksi"?

• -7-

Jumala on eräs tärkeimmistä roolihenkilöistä fiktiivisessä kirjasarjassa nimeltä Raamattu. Jumalia esiintyy myös muissa vastaavissa teoksissa.

Roolihenkilöistä voi keskustella aivan vapaasti uskomatta niiden olevan todellisia.

Mitä mieltä muuten itse olet Bilbo Reppulista? Annatko itsellesi luvan ottaa kantaa kyseisestä hobitista vai kiellätkö sen itseltäsi, koska et pidä hobitteja todellisina?

• Mistä jumalasta? Niitä on niin hirveän paljon, että voisitko vähän tarkentaa..?

• Mitä jos vaihteeksi miettisitte itse. Miksi me mielestäsi yritämme turhaan pyristellä vastaan jos kerran tiedämme.

Mieti ihan oikeasti, jos keksit jonkinlaisen, edes hivenen järjellisen vastauksen sen tavanomaisen uskovaistuuban sijaan olisi se hatun noston arvoinen teko.

Tätäkään ei ole tarkoitettu kiusaksi, vaan jos tämä saisi ajattelemaan sitä, miten typeriä uskovaiset täällä joskus kirjoittelevat.

• tepi

Sinä puhut innokkaasti jumalasta isolla jiillä, mutta minä en. Noita jumalia ovat ihmiset keksineet vaikka kuinka paljon, niitä ei oikeasti ole olemassa. Jos olisi, niin niistä olisi todisteita, mutta eipä vaan ole.

Minua kiinnostaa uskontojen vaikutukset yhteiskuntaan. Ne ovat pääosin negtiivisia.

Jos haluat provota, niin yritä tehdä se taidokkaammin.

• Kalapagos (ei kirj.)

Alla olevalla videolla aloittajan järjetön kysymys tuhotaan palasiksi. Itse en jaksa enään jankatä näin tyhmien kysymysten äärellä, joten ohjattakoon kysyjä oikeaan paikkaan.

Esimakuna: mitä aloittaja miettisi jos Suomessa aloitettaisiin palvomaan sarjakuvahahmo Voltronia ja hänen seuraajilleen annettaisiin lupa kerätä kansalta veroa, jotta he voisivat rakentaa Valtavan Voltron patsaan Helsingin keskustaan.. Tämän lisäksi Voltronille pyhitettäisiin juhlapäiviä ja kouluissa alettaisiin vannomaan Voltronin nimeen.

Olisiko aloittaja hiljaa vain alkaisiko hän puhua Voltronista ja olisiko hän kriittinen Voltronin palvojille tarjjotuista erityisoikeuksista? Aloittaja ei tajua kysyyksensä typeryyttä, mutta video tuo sen mainiosti esille.

http://www.youtube.com/watch?v=xnbXlkNavwo&list=SP4ECF7F31E503230B&index=3

• cdddddddddcd

"Tiede ja sen ohella sivistys menee eteenpäin kritiikin ja kieltämisen yhtä hyvin kuin rakentamisen ja positiivisten keksintöjen kautta. Kun ihmisellä on kyky käydä tehokkaasti valheen, ennakkoluulojen ja petkuttajien kimppuun, niin hänen velvollisuutenaan on, jos ylipäänsä mitään yhteiskunnallisia velvollisuuksia on olemassa, käyttää tätä kykyään." -- J.B. Bury, Ajatuksen vapauden historia

• Samueljuu
      kysyi
      >>>Miksi ateistit puhuvat innokkaasti Jumalasta?>Jos te ette usko niin eikö se ole aivan turhaa touhua?>Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja.>Taitaa olla kuitenkin niin että meistä jokainen tietää syvällä sisimmässään että kaiken luonut Jumala on olemassa.>Yritätte vain turhaan pyristellä vastaan. Miettikää perusteellisesti tätä.>En tarkoittanut tätä kiusaksi ja verenpaineen nostamiseksi vaan olen aidon utelias.

• Julmala elää

Julmala elää ja voi hyvin monen uskiksen mielikuvituksessa.

• miss ei kirj.

Pöljä. Enuff said.

• vaikeaa keskustelua

Jos uskovainen puhuu ateismipalstalla Jumalasta, keskustelusta tulisi melko vaikeaa, jos ateisti ei puhuisi samasta asiasta, vaan vaikkapa säästä tms.

• Tieteilijä

Ihan samalla tavalla varmaankin ateistit puhuu jumalasta ja uskovista, kuin tiedemies havainnoistaan tutkiessaan innostuneena sieniä tai siittiöitä. Se on ilmiö eliömaailmassa.

• Samueljuu:" Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja."

Pieni skenaario, ateismi edustaa kuudetta valtionmahtia.

• Mietipä niin

En oikein ymmärrä teitä uskikset miksi te puhutte niin innostuneesti Ateismista ja tyrkkäätte itseänne tälle palstalle. Jos te uskotte, niin eikö se ole aivan turhaa touhua? Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Ateismi jos olette tosi uskiksia.

Taitaa olla kuitenkin niin että meistä jokainen tietää syvällä sisimmässään että mitään kaiken luonutta jumalaa ei on olemassa. Yritätte vain turhaan pyristellä vastaan. Miettikää perusteellisesti tätä.
      En tarkoittanut tätä kiusaksi ja verenpaineen nostamiseksi vaan olen aidon utelias

• Samueljuu

Kiitoksia paljon vastauksista kaikille. Olivat ehkä odotetunlaisia mutten tullut oikein vakuuttuneeksi.

"Voisitko täsmentää minkä uskonnon jumalaa mahdat nyt tarkoittaa?"

Nyt vasta huomaan tuon koska itsellä on vain yksi näkövinkkeli mistä asioita tarkastelen eli on vain Yksi Kolmiyhteinen Kristinuskon Jumala. Muita Jumalia ei ole.

"Eli ateistit hiljaa, jos tosiateisteja haluatte olla? Mistä me sitten saamme puhua, jotta sunlaisen tyypit eivät leimaisi meitä ateisteja "muka-ateisteiksi"? "

Toki saatte keskustella ja on hyväkin että vaihdatte ajatuksia Jumalasta ja uskonnoista. En leimaa teitä mihinkään kategoriaan vaan olette samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Joku uskoo ja monet eivät ja se on henkilökohtainen asia.

"Mieti ihan oikeasti, jos keksit jonkinlaisen, edes hivenen järjellisen vastauksen sen tavanomaisen uskovaistuuban sijaan olisi se hatun noston arvoinen teko"

En edes yritä sillä usko on uskon asia ja sitä ei voi teidän haluamallanne tavalla todistaa. Jos nyt Raamatusta sen verran että eivät kaikki uskoneet Jeesukseen silloin kun hän teki yliluonnollisia ihmetekoja(vaikka näkivät ja kokivat) vaan monet halusivat tappaa hänet, niin kuin siteen kävikin.

"Minua kiinnostaa uskontojen vaikutukset yhteiskuntaan. Ne ovat pääosin negtiivisia"

On olemassa vääriä uskontoja ja oikea uskonto.
      Jotkut ovat niin fanaattisia oman uskonnon puolesta puhujia että muut voi vaikka surmata. Monet uskovaiset kuitenkin todella pyyteettömästi auttavat hädässä olevia ihmisiä,keräävät ja lahjoittavat rahaa köyhille sekä aidosti välittävät ihmisistä.
      Se on totta että negatiiviset tapahtumat näkyvät helpommin joka mediassa mutta ne hyvät jutut eivät.

"Esimakuna: mitä aloittaja miettisi jos Suomessa aloitettaisiin palvomaan sarjakuvahahmo Voltronia ja hänen seuraajilleen annettaisiin lupa kerätä kansalta veroa, jotta he voisivat rakentaa Valtavan Voltron patsaan Helsingin keskustaan.. Tämän lisäksi Voltronille pyhitettäisiin juhlapäiviä ja kouluissa alettaisiin vannomaan Voltronin nimeen"

Todella hassu juttu mutta eilen kun kirjoitin aloituksen niin mielessäni oli laittaa tuon tyylinen vertaus tähän mutta se jäi. Tässä tilanteessa voitaisiin keksiä mitä tahansa uskontoja mutta omastani en voisi luopua mistään hinnasta.

"Teitä yhdistää vain varma usko omaan uskoonne ja se, että suurin osa teistä uskovista on varmasti väärässä"

Monet tulevat olemaan väärässä. Itse olen kokeillut kaikenlaista hypnooseista taikauskoon sekä luullut että tiede on se johon voi luottaa kuin vuoreen. Olen lukenut kasapäin kirjoja itsensä kehittämisestä ja tarkoituksen löytämisestä elämässä. Mutta kun sitten löysin yläkerran Herran ei enää tarvinnut kyseenalaistaa. Se oli siinä. Ennen uskoontuloa en edes oikein tiennyt mitä ne uskovat oikein ovat. Itseasiassa naureskelin heidän touhuilleen mutta nyt olen aivan uusi ihminen. Väärässä ehkä teidän mielestä mutta oikeassa omasta mielestä. Enkä tee kenellekkään vahinkoa vaikka uskon mitä nyt joskus erehdyn täällä kyselemään...

• 234er

"Itse olen kokeillut kaikenlaista hypnooseista taikauskoon sekä luullut että tiede on se johon voi luottaa kuin vuoreen"

Tuo kertookin sinusta kaiken olennaisen. Auktoriteettinarkkari.

• 234er kirjoitti:

"Itse olen kokeillut kaikenlaista hypnooseista taikauskoon sekä luullut että tiede on se johon voi luottaa kuin vuoreen"

Tuo kertookin sinusta kaiken olennaisen. Auktoriteettinarkkari.

Siinäpä se olennainen paljastus.
        Aloittaja selvästikkin sovitti niin montaa totuutta päälleen, että löytyi lopulta tuki, turva, tarkoitus ja pelastus samoissa kansissa. Sopinee hänelle kuin valettu.
        Kun joku kertoo salin edessä totuuden, niin se on silloin kaikilla kavereillaan sama. Ei tule turhaa pohdiskelua tai miettimistä siitä, mites jokin juttu on, kun kysymys ja vastaus tulee samassa paketissa. Itselleen ja kavereilleen jää vain iloinen ahaa-ilme kasvoille.
        Hyvää jatkoa Sinulle
        tv ikiateisti

• "Väärässä ehkä teidän mielestä mutta oikeassa omasta mielestä."

Jep jep. X)

"Enkä tee kenellekkään vahinkoa vaikka uskon mitä nyt joskus erehdyn täällä kyselemään..."

Kyselemällä tuskin harmia aikaan saat. Tosin se mihin uskot ja miten uskot. Ja mitä olet valmis tekemään uskosi puolesta onkin toinen juttu.

• Mars tulimereen

"Teitä yhdistää vain varma usko omaan uskoonne ja se, että suurin osa teistä uskovista on varmasti väärässä"

Tälläkin hetkellä maailman noin 7 miljardista ihmisestä noin 5 miljardia ei usko ollenkaan kristinuskoon eikä sen jumaliin (siis niihin kolmeen). Takavuosisatoina tuo ero oli varmasti vieläkin suurempi, kun rauhan ja rakkauden uskontoa ei vielä oltu keritty levittää kaikkialle maailmaan miekalla ja verellä ja piinapenkeillä ja ruoskilla ja polttorovioilla ja elävältä nylkemisillä.

Eikö sinua yhtään häiritse sellainen ajatus, että koko ihmiskunnan historian aikana täysin ylivoimaisesti suurin osa ihmiskunnasta ei ole koskaa uskonut sinun uskoosi eikä sinun kolmijumalaasi?

Millä perusteella kaikki ne kymmenet miljardit ihmiset olisivat olleet väärässä?
        Onko sinusta kivaa ajatella, miten ne kaikki kymmenet miljardit ihmiset kituvat ikuisesti helvetin tulimeressä? Saatko siitä ajatuksesta suurtakin mielihyvää ja orgastista riemua?

• Mars tulimereen kirjoitti:

Tälläkin hetkellä maailman noin 7 miljardista ihmisestä noin 5 miljardia ei usko ollenkaan kristinuskoon eikä sen jumaliin (siis niihin kolmeen). Takavuosisatoina tuo ero oli varmasti vieläkin suurempi, kun rauhan ja rakkauden uskontoa ei vielä oltu keritty levittää kaikkialle maailmaan miekalla ja verellä ja piinapenkeillä ja ruoskilla ja polttorovioilla ja elävältä nylkemisillä.

Eikö sinua yhtään häiritse sellainen ajatus, että koko ihmiskunnan historian aikana täysin ylivoimaisesti suurin osa ihmiskunnasta ei ole koskaa uskonut sinun uskoosi eikä sinun kolmijumalaasi?

Millä perusteella kaikki ne kymmenet miljardit ihmiset olisivat olleet väärässä?
        Onko sinusta kivaa ajatella, miten ne kaikki kymmenet miljardit ihmiset kituvat ikuisesti helvetin tulimeressä? Saatko siitä ajatuksesta suurtakin mielihyvää ja orgastista riemua?

>>>Onko sinusta [Samueljuu] kivaa ajatella, miten ne kaikki kymmenet miljardit ihmiset kituvat ikuisesti helvetin tulimeressä?

• Samueljuu
        Mars tulimereen kirjoitti:

"Eikö sinua yhtään häiritse sellainen ajatus, että koko ihmiskunnan historian aikana täysin ylivoimaisesti suurin osa ihmiskunnasta ei ole koskaa uskonut sinun uskoosi eikä sinun kolmijumalaasi?"

Kaikki eivät tuo uskoansa esille joten emme tiedä tarkkaa määrää. Toki se häiritsee mutten voi sille mitään. Tätä on vaan vaikea selittää miksi uskoo mutta kaikki ne arjen rukosvastaukset, johdatukset, paranemiset, pienet ihmeelliset tapahtumat ja nälkä Jumalan sanaan ovat vakuuttaneet minut.

"Onko sinusta kivaa ajatella, miten ne kaikki kymmenet miljardit ihmiset kituvat ikuisesti helvetin tulimeressä? "

Se on äärettömän kauheaa mutta Jumala lupaa että kun kaikki saavat tuomionsa sen mukaan mitä pahaa tai hyvää ovat ruumiissansa tehneet se on täysin oikeudenmukainen.(Tietysti voit kysyä miksi hyvä Jumala on niin paha että tuomitsee ihmiset näin. Mutta tämä on vain lopullinen sinetti sillä on ihmisiä jotka eivät ikinä käänny, tapahtui mitä tahansa.)

Kun Jeesus oli ristillä ryövärit vieressään niin toinen pyysi että muistaisi häntä valtakunnassaan(Luuk. 23:43) ja Jeesus sanoi että tänä päivänä sinun pitää oleman kanssani paratiisissa.
        Myös viime hetkellä voi kääntyä emmekä siis millään tiedä mitä kaikkien ihmisten viimeisissä hetkissä tapahtuu. En voi tuomita ketään, vain Jumala voi.

"Aloittaja selvästikkin sovitti niin montaa totuutta päälleen, että löytyi lopulta tuki, turva, tarkoitus ja pelastus samoissa kansissa. Sopinee hänelle kuin valettu. "

Etkö itse etsi mitään? Oletko täysin tyytyväinen elämääsi nyt? Luotatko rahan voimaan vai tieteen kaikkivoipaisuuteen vai missä on tukesi ja turvasi?
        Minne olet tällä hetkellä menossa ja tarkoitan siis kuolemanjälkeistä?

Itse vain löysin polkuni joka on minusta aivan oikea.

"Kyselemällä tuskin harmia aikaan saat. Tosin se mihin uskot ja miten uskot. Ja mitä olet valmis tekemään uskosi puolesta onkin toinen juttu. "

Itse olen valmis tekemään ja teen hyviä tekoja.Teot ovat valintoja, hyviä tai huonoja ja pyrin tietenkin hyviin tekoihin. Syntiä minussa on kuitenkin samalla mitalla kuten teissä, siitä ei päästä eroon täällä maallisissa.
        Kristittyjä surmataan vuosittain jopa yli satatuhatta.
        Muuttuuko maailma silloin paremmaksi?

• ...
        Samueljuu kirjoitti:

"Eikö sinua yhtään häiritse sellainen ajatus, että koko ihmiskunnan historian aikana täysin ylivoimaisesti suurin osa ihmiskunnasta ei ole koskaa uskonut sinun uskoosi eikä sinun kolmijumalaasi?"

Kaikki eivät tuo uskoansa esille joten emme tiedä tarkkaa määrää. Toki se häiritsee mutten voi sille mitään. Tätä on vaan vaikea selittää miksi uskoo mutta kaikki ne arjen rukosvastaukset, johdatukset, paranemiset, pienet ihmeelliset tapahtumat ja nälkä Jumalan sanaan ovat vakuuttaneet minut.

"Onko sinusta kivaa ajatella, miten ne kaikki kymmenet miljardit ihmiset kituvat ikuisesti helvetin tulimeressä? "

Se on äärettömän kauheaa mutta Jumala lupaa että kun kaikki saavat tuomionsa sen mukaan mitä pahaa tai hyvää ovat ruumiissansa tehneet se on täysin oikeudenmukainen.(Tietysti voit kysyä miksi hyvä Jumala on niin paha että tuomitsee ihmiset näin. Mutta tämä on vain lopullinen sinetti sillä on ihmisiä jotka eivät ikinä käänny, tapahtui mitä tahansa.)

Kun Jeesus oli ristillä ryövärit vieressään niin toinen pyysi että muistaisi häntä valtakunnassaan(Luuk. 23:43) ja Jeesus sanoi että tänä päivänä sinun pitää oleman kanssani paratiisissa.
        Myös viime hetkellä voi kääntyä emmekä siis millään tiedä mitä kaikkien ihmisten viimeisissä hetkissä tapahtuu. En voi tuomita ketään, vain Jumala voi.

"Aloittaja selvästikkin sovitti niin montaa totuutta päälleen, että löytyi lopulta tuki, turva, tarkoitus ja pelastus samoissa kansissa. Sopinee hänelle kuin valettu. "

Etkö itse etsi mitään? Oletko täysin tyytyväinen elämääsi nyt? Luotatko rahan voimaan vai tieteen kaikkivoipaisuuteen vai missä on tukesi ja turvasi?

"Kyselemällä tuskin harmia aikaan saat. Tosin se mihin uskot ja miten uskot. Ja mitä olet valmis tekemään uskosi puolesta onkin toinen juttu. "

Itse olen valmis tekemään ja teen hyviä tekoja.Teot ovat valintoja, hyviä tai huonoja ja pyrin tietenkin hyviin tekoihin. Syntiä minussa on kuitenkin samalla mitalla kuten teissä, siitä ei päästä eroon täällä maallisissa.

''Kaikki eivät tuo uskoansa esille joten emme tiedä tarkkaa määrää.''
        ''Myös viime hetkellä voi kääntyä emmekä siis millään tiedä mitä kaikkien ihmisten viimeisissä hetkissä tapahtuu.''
        Ylivoimainen enemmistö maapallolla eläneistä ihmisistä, eivät koskaan ole kuulleet jumalastasi sanaakaan. Miten sellainen ihminen voi tehdä asialle viime hetkillään yhtään mitään?

• 123werfd
        Samueljuu kirjoitti:

Miten aiot viihtyä iäisyytesi valitsemasi jumalolennon hovinarrina samalla tietäen, että se osa ystävistäsi ja sukulaisistasi, jotka eivät ajattele kuten sinä, käristyvät samalla helevetin tulessa? Häiritseekö ajatus ollenkaan, vai oletko samaa mieltä kuin eräs kreationismi-palstalla yleisöä sangen ansiokkaasti viihdyttänyt ajattelija, jonka mukaan riittää, että suvussa on yksi oikeauskoinen, se pelastaa koko suvun?

• Samueljuu
        123werfd kirjoitti:

Miten aiot viihtyä iäisyytesi valitsemasi jumalolennon hovinarrina samalla tietäen, että se osa ystävistäsi ja sukulaisistasi, jotka eivät ajattele kuten sinä, käristyvät samalla helevetin tulessa? Häiritseekö ajatus ollenkaan, vai oletko samaa mieltä kuin eräs kreationismi-palstalla yleisöä sangen ansiokkaasti viihdyttänyt ajattelija, jonka mukaan riittää, että suvussa on yksi oikeauskoinen, se pelastaa koko suvun?

Kyllä ratkaisu pitää tehdä henkilökohtaisesti että pelastuu ja kun pääsemme taivaseen meillä on uusi kirkastettu ruumis.

"ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt" ilm. 21:4

Eli emme muista tuollaisia tapahtumia koska emme tarvitse niitä enää.

• K.R.S.
        Samueljuu kirjoitti:

Kyllä ratkaisu pitää tehdä henkilökohtaisesti että pelastuu ja kun pääsemme taivaseen meillä on uusi kirkastettu ruumis.

"ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt" ilm. 21:4

''Eli emme muista tuollaisia tapahtumia koska emme tarvitse niitä enää.''
        Tulee mieleen se robotti-vertaus, jota joskus kristittyjen selityksenä pahan olemassaololle kuulee. Muistin tyhjentäminen vaikuttaa myös aivopesulta. Taivaassa siis laulaa hoosiannaa lauma aivopestyjä robotti-orjia.

• 234reg
        Samueljuu kirjoitti:

Jumalasi siis tekee sinusta olennon, joka ei muista eikä tunne mitään.

Pidä hyvänäsi.

• -s-
        Samueljuu kirjoitti:

"Eli emme muista tuollaisia tapahtumia koska emme tarvitse niitä enää."

Oletko kertonut ei-uskoville ystävillesi, sukulaisillesi ja sisaruksillesi että kaipaat olotilaan, jossa et muista heitä enää? Onko sinulla ystäviä?

• uskon tyhjyys
        Samueljuu kirjoitti:

Eli taivaassa ei tule olemaan sinä, vaan kaikki sinun muistosi ja persoonasi on pyyhitty kokonaan pois ja tilalla on jokin uskonrobotti vailla omaa mieltä ja tahtoa. Äärimmäisen kammottava ajatus, aivan yhtä paha kuin ikuinen tulimerikin.

• ikuinen kidutus
        Samueljuu kirjoitti:

Kymmenet miljardit maailmassa eläneet ihmiset eivät ole koskaan kuulleetkaan sinun jumalastasi. Mutta sinun mielestäsi on siis täysin oikeudenmukaista, että heitä kidutetaan ikuisesti äärimmäisen julmasti ja tuskallisesti siksi, että he eivät valinneet jotain, mistä eivät tienneet mitään ja jota eivät siksi edes voineet valita

Sinulla on todella kummallinen käsitys oikeudenmukaisuudesta.
        Muistuttaa aika paljon Adolf Hitlerin näkemyksiä oikeudenmukaisuudesta.

Eikä se ikuinen kiduttaminen millään säälittävän epätoivoisella selittelyllä muutu rakkauden teoksi, vaan on kaikkein pahinta mitä ikinä voidaan tehdä. Jumalasi tekee siis kaikkein pahinta mitä ikinä voidaan tehdä, pahempaa kuin Hitler ja Stalin ja Pol Pot yhteensä.

• Samueljuu
        uskon tyhjyys kirjoitti:

Eli taivaassa ei tule olemaan sinä, vaan kaikki sinun muistosi ja persoonasi on pyyhitty kokonaan pois ja tilalla on jokin uskonrobotti vailla omaa mieltä ja tahtoa. Äärimmäisen kammottava ajatus, aivan yhtä paha kuin ikuinen tulimerikin.

" Muistin tyhjentäminen vaikuttaa myös aivopesulta. Taivaassa siis laulaa hoosiannaa lauma aivopestyjä robotti-orjia. "

"Jumalasi siis tekee sinusta olennon, joka ei muista eikä tunne mitään. "

"Oletko kertonut ei-uskoville ystävillesi, sukulaisillesi ja sisaruksillesi että kaipaat olotilaan, jossa et muista heitä enää? Onko sinulla ystäviä?"

Kommentit senkuin paranee. Eritttäin hyvä.
        Emme voi tarkkaan tietää millaista taivaassa on. Enkä usko että meidän pääkoppamme kokonaan tyhjennetään, persoonallisuus säilyy ja tuntemiseen ei sillä tietenkään ole mitään vaikutusta. Itkemme ja nauramme ja tunnemme sukulaisemme ja ystävämme.

"Kymmenet miljardit maailmassa eläneet ihmiset eivät ole koskaan kuulleetkaan sinun jumalastasi. Mutta sinun mielestäsi on siis täysin oikeudenmukaista, että heitä kidutetaan ikuisesti äärimmäisen julmasti ja tuskallisesti siksi, että he eivät valinneet jotain, mistä eivät tienneet mitään ja jota eivät siksi edes voineet valita"

Uskon siihen että jokainen tietää kuitenkin että Jumala on olemassa. Sisimmässään omassatunnossa on jonkinlainen tieto siitä kaikilla.

Miettikää sellaista jos lasketaan kaikki luonnonuskonnot, islam,hindulaisuus,budhalaisuus,voodoo,antiikin mysteeriuskonto,kristinusko,jehovan todistaja,mormonit,new age,tiede ja mitä niitä onkaan
        niin lähes kaikki ihmiset etsivät korkeampaa voimaa(Jumalaa) elämässään. Useat vain etsivät väärästä paikasta ja harhautuvat väärille poluille. Ne jotka etsivät "itseään" niin he etsivät sitä oikeaa polkua Jumalan luo.

Toivottavasti te ette vielä väsy vaan postaatte väkeviä kommentteja lisää.

• ...
        Samueljuu kirjoitti:

" Muistin tyhjentäminen vaikuttaa myös aivopesulta. Taivaassa siis laulaa hoosiannaa lauma aivopestyjä robotti-orjia. "

"Jumalasi siis tekee sinusta olennon, joka ei muista eikä tunne mitään. "

"Oletko kertonut ei-uskoville ystävillesi, sukulaisillesi ja sisaruksillesi että kaipaat olotilaan, jossa et muista heitä enää? Onko sinulla ystäviä?"

Kommentit senkuin paranee. Eritttäin hyvä.
        Emme voi tarkkaan tietää millaista taivaassa on. Enkä usko että meidän pääkoppamme kokonaan tyhjennetään, persoonallisuus säilyy ja tuntemiseen ei sillä tietenkään ole mitään vaikutusta. Itkemme ja nauramme ja tunnemme sukulaisemme ja ystävämme.

"Kymmenet miljardit maailmassa eläneet ihmiset eivät ole koskaan kuulleetkaan sinun jumalastasi. Mutta sinun mielestäsi on siis täysin oikeudenmukaista, että heitä kidutetaan ikuisesti äärimmäisen julmasti ja tuskallisesti siksi, että he eivät valinneet jotain, mistä eivät tienneet mitään ja jota eivät siksi edes voineet valita"

Uskon siihen että jokainen tietää kuitenkin että Jumala on olemassa. Sisimmässään omassatunnossa on jonkinlainen tieto siitä kaikilla.

Miettikää sellaista jos lasketaan kaikki luonnonuskonnot, islam,hindulaisuus,budhalaisuus,voodoo,antiikin mysteeriuskonto,kristinusko,jehovan todistaja,mormonit,new age,tiede ja mitä niitä onkaan
        niin lähes kaikki ihmiset etsivät korkeampaa voimaa(Jumalaa) elämässään. Useat vain etsivät väärästä paikasta ja harhautuvat väärille poluille. Ne jotka etsivät "itseään" niin he etsivät sitä oikeaa polkua Jumalan luo.

Toivottavasti te ette vielä väsy vaan postaatte väkeviä kommentteja lisää.

'' Itkemme ja nauramme ja tunnemme sukulaisemme ja ystävämme.''
        Myös ne jotka meni helv'ettiin?

• K.V.G

Kato v*ttu gooklesta!
      Lausahtaisi nykynuori.
      Otas kuule silimä käteen ja kato ilman jeesuksen himmeitä aurinkolaseja ketkä täällä hihhuli-aloituksia tehtailee!

• M@k3

Jumalaa ei ole olemassa, mutta ikäväkyllä hänen tuhojaan tekevä fan clubinsa on samalla planeetalla kuin me.

• "En oikein ymmärrä teitä ateistit miksi te puhutte niin innostuneesti Jumalasta. Jos te ette usko niin eikö se ole aivan turhaa touhua? Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja."

Jumalaan uskovia on olemassa.

"Taitaa olla kuitenkin niin että meistä jokainen tietää syvällä sisimmässään että kaiken luonut Jumala on olemassa."

Väärin. Me kyllä tiedämme, että jumaliin uskovia on olemassa.

"Miettikää perusteellisesti tätä. "

Persuteellisen mietinnän ja todisteiden perusteella olen huomannut, että jumaliin uskovia on olemassa. Siksi jumalista on usein syytä puhua. Ymmärrätkö?

• Skiigge Böy
    • ++++++++++

" Eihän teidän sanavarastoon edes pitäisi kuulua Jumalaa jos olette tosi ateisteja."

Eli sinun mukaan en voi esimerkiksi puhua Star Trekin kuvitteellisista hahmoista kuten Kirkistä, Spockista, Q:sta tai Picardista, koska se tarkoittasi sitä, että uskon näiden hahmojen olevan olemassa?

Tai että sinä uskoisit moniin Jumaliin, koska puhut niistä ainakin sen verran, että sanot ettet usko niihin.

Väitteessäsi ei ole mitään järkeä.

• murhajumala

MuMuistatko ajan ennen syntymääsi? Sitä kerkesi kulua kutakuinkin ikuisuus x ikuisuus potenssiin ikuisuus. Ai et muista? Hyvä, sillä siihen olotilaan olet kuolemassa palaavi :) se ei tunnu pahalta eikä kivalta, se ei tunnu miltään. Tajuntaa ei ole olemassa. Itse ainakin olen melko huojentunut ettei tarvi kykkiä jonkun massamurhaajan hovinarrina ikuisuutta.

• Samueljuu

"Tajuntaa ei ole olemassa. Itse ainakin olen melko huojentunut ettei tarvi kykkiä jonkun massamurhaajan hovinarrina ikuisuutta"

Mieti jos se ei menekkään niin kuin kuvittelet. Mitä todisteita sinulla on väitteesi puolesta, uskon ettei yhtään mitään. Ajattele jos Jumala on sittenkin olemassa ja jotka eivät häneen usko niin joutuvat kuumille lauteille. Joudut maksamaan hirvittävän kalliin hinnan periaatteesi puolesta jos et ymmärrä kääntyä. Yleenä minua ärsyttävät takinkääntäjät mutta tässä tapauksessa olisin vilpittömästi iloinen puolestasi. Sitäpaitsi et menettäisi mitään vaikka kääntyisit Herran puolee. Mutta mutta, sitä saa mitä tilaa, pidä tämä mielessä.

• ...
        Samueljuu kirjoitti:

"Tajuntaa ei ole olemassa. Itse ainakin olen melko huojentunut ettei tarvi kykkiä jonkun massamurhaajan hovinarrina ikuisuutta"

Mieti jos se ei menekkään niin kuin kuvittelet. Mitä todisteita sinulla on väitteesi puolesta, uskon ettei yhtään mitään. Ajattele jos Jumala on sittenkin olemassa ja jotka eivät häneen usko niin joutuvat kuumille lauteille. Joudut maksamaan hirvittävän kalliin hinnan periaatteesi puolesta jos et ymmärrä kääntyä. Yleenä minua ärsyttävät takinkääntäjät mutta tässä tapauksessa olisin vilpittömästi iloinen puolestasi. Sitäpaitsi et menettäisi mitään vaikka kääntyisit Herran puolee. Mutta mutta, sitä saa mitä tilaa, pidä tämä mielessä.

Ota kopio tekstistäsi, pistä talteen. Jos joskus tulet järkiisi, lue teksti, ehkä sitten tajuat miten sairasta tekstiä suollat.

• Samueljuu kirjoitti:

"Mutta mutta, sitä saa mitä tilaa, pidä tämä mielessä."

Tyhjällä uhkauksella ei ole merkitystä.

"Mieti jos se ei menekkään niin kuin kuvittelet."

Mieti sitä myös omalle kohdallesi. Mihin päädyit mietinnässäsi?

"Ajattele jos Jumala on sittenkin olemassa ja jotka eivät häneen usko niin joutuvat kuumille lauteille. Joudut maksamaan hirvittävän kalliin hinnan periaatteesi puolesta jos et ymmärrä kääntyä."

Ajattele, jos olet valinnut väärän jumalan. Ateistit eivät joudu "kuumille lauteille", koska eivät uskoneet väärään jumalaan ja sinä joudut.

Mietihän omalle kohdallesi. Ymmärrätkö?

• murhajumala
        Samueljuu kirjoitti:

Mnjoo no mikäs niistä tuhansista jumalista nyt sitten on se oikea mitä mun pitäs palvoa vasten omaa tahtoa ja järkeä?

• Samueljuu
        ertert kirjoitti:

"Mutta mutta, sitä saa mitä tilaa, pidä tämä mielessä."

Tyhjällä uhkauksella ei ole merkitystä.

"Mieti jos se ei menekkään niin kuin kuvittelet."

Mieti sitä myös omalle kohdallesi. Mihin päädyit mietinnässäsi?

"Ajattele jos Jumala on sittenkin olemassa ja jotka eivät häneen usko niin joutuvat kuumille lauteille. Joudut maksamaan hirvittävän kalliin hinnan periaatteesi puolesta jos et ymmärrä kääntyä."

Ajattele, jos olet valinnut väärän jumalan. Ateistit eivät joudu "kuumille lauteille", koska eivät uskoneet väärään jumalaan ja sinä joudut.

Mietihän omalle kohdallesi. Ymmärrätkö?

"Tyhjällä uhkauksella ei ole merkitystä"

Ei ollut tarkoitus uhkailla, vain selventää asioita. En myöskään voi tuomita toisia. Enhän tiedä loppupeleissä miten meidän kaikkien käy. Pohjaaan vain Raamatun sanomaan jota pidän oikeana. Jos kuitenkin esim. olet jossain pahassa mukana ja jäät kiinni niin yhteiskunta antaa sinulle rangaistuksen. Jos teet jotain hyvää niin eikö se lisää hyvää myös itsellesi.

"Mieti sitä myös omalle kohdallesi. Mihin päädyit mietinnässäsi?"

Mietin toki ja elän sen kanssa loppuun asti.

"Ajattele, jos olet valinnut väärän jumalan. Ateistit eivät joudu "kuumille lauteille", koska eivät uskoneet väärään jumalaan ja sinä joudut."

Itse asiassa en valinnut Jumalaa vaan Jumala valitsi minut(kutsui minua ja vastasin kutsuun. Uskon että kaikki saavat kutsun jossain vaiheessa mutta niin monet kieltävät sen.)

Se ettei usko niin ei tee tyhjäksi teidän ja minun lopullista tuomiota. Jos taas Jumalaa ei ole niin silloin, onko millään mitään väliä?

"Mnjoo no mikäs niistä tuhansista jumalista nyt sitten on se oikea mitä mun pitäs palvoa vasten omaa tahtoa ja järkeä? "

Mieti onko sinua herätelty?Oletko kuullut Jumalan kutsun?Toki ei sitä tarvitse odottaa, huudat vain Herralta(Jeesus Kristus) apua niin oikea Jumala löytyy myös sinun elämääsi. Jos pidät tätä pelleilynä etkä halua lähtä mukaan niin kokeile edes silloin jos elämässäsi tulee ylivoimaisen vaikea tilanne etkä muualta saa apua. Toivotaan kuitenkin ettei tule.

• Samueljuu kirjoitti:

"Tyhjällä uhkauksella ei ole merkitystä"

Ei ollut tarkoitus uhkailla, vain selventää asioita. En myöskään voi tuomita toisia. Enhän tiedä loppupeleissä miten meidän kaikkien käy. Pohjaaan vain Raamatun sanomaan jota pidän oikeana. Jos kuitenkin esim. olet jossain pahassa mukana ja jäät kiinni niin yhteiskunta antaa sinulle rangaistuksen. Jos teet jotain hyvää niin eikö se lisää hyvää myös itsellesi.

"Mieti sitä myös omalle kohdallesi. Mihin päädyit mietinnässäsi?"

Mietin toki ja elän sen kanssa loppuun asti.

"Ajattele, jos olet valinnut väärän jumalan. Ateistit eivät joudu "kuumille lauteille", koska eivät uskoneet väärään jumalaan ja sinä joudut."

Itse asiassa en valinnut Jumalaa vaan Jumala valitsi minut(kutsui minua ja vastasin kutsuun. Uskon että kaikki saavat kutsun jossain vaiheessa mutta niin monet kieltävät sen.)

Se ettei usko niin ei tee tyhjäksi teidän ja minun lopullista tuomiota. Jos taas Jumalaa ei ole niin silloin, onko millään mitään väliä?

"Mnjoo no mikäs niistä tuhansista jumalista nyt sitten on se oikea mitä mun pitäs palvoa vasten omaa tahtoa ja järkeä? "

Mieti onko sinua herätelty?Oletko kuullut Jumalan kutsun?Toki ei sitä tarvitse odottaa, huudat vain Herralta(Jeesus Kristus) apua niin oikea Jumala löytyy myös sinun elämääsi. Jos pidät tätä pelleilynä etkä halua lähtä mukaan niin kokeile edes silloin jos elämässäsi tulee ylivoimaisen vaikea tilanne etkä muualta saa apua. Toivotaan kuitenkin ettei tule.

"Ei ollut tarkoitus uhkailla, vain selventää asioita."

Riippumatta tarkoituksesta, oli se silti uhkailua.

"En myöskään voi tuomita toisia. Enhän tiedä loppupeleissä miten meidän kaikkien käy. Pohjaaan vain Raamatun sanomaan jota pidän oikeana. "

Riippumatta siitä, mihin pohjaat sanasi, olet sinä vastuussa sanoistasi.

"Jos kuitenkin esim. olet jossain pahassa mukana ja jäät kiinni niin yhteiskunta antaa sinulle rangaistuksen."

Kyllä. Yhteiskunta on myös todennettavasti olemassa ja niissä rangaistuksissa on useimmiten järjellinen pohja.

"Itse asiassa en valinnut Jumalaa vaan Jumala valitsi minut(kutsui minua ja vastasin kutsuun. Uskon että kaikki saavat kutsun jossain vaiheessa mutta niin monet kieltävät sen.)"

Uskollasi ei ole merkitystä. Itse en ole saanut kutsua.

"Se ettei usko niin ei tee tyhjäksi teidän ja minun lopullista tuomiota. Jos taas Jumalaa ei ole niin silloin, onko millään mitään väliä?"

Jätit kokonaan huomioimatta esittämäni skenaarion. Siitä hyvin huomaakin, että sinun esittämäsi skenaario on niin huonolla pohjalla, että joudut kokonaan ohittamaan ihan vastaavanlaisella pohjalla olevan skenaarion, koska se ei olisi lopputuloksen suhteen hyvä.

Se, että sinä uskot ja uskosi dogmassa päädyt haluamaasi lopputulokseen ei tee siitä yhtään sen todellisempaa vaan se on pelkkää toiveajattelua.

Kun tulet tänne esittämään tuollaisia skenaarioita, olisi hyvä, että pystysit katsomaan asiaa välillä muultakin kantilta kuin vain uskontosi dogman kantilta. Toistelet vain typeränä uskontosi mantraa, millä ei todellisuudessa ole mitään perusteita ja siksi se on ihan yhtä tyhjän kanssa.

• Samueljuu
        ertert kirjoitti:

"Ei ollut tarkoitus uhkailla, vain selventää asioita."

Riippumatta tarkoituksesta, oli se silti uhkailua.

"En myöskään voi tuomita toisia. Enhän tiedä loppupeleissä miten meidän kaikkien käy. Pohjaaan vain Raamatun sanomaan jota pidän oikeana. "

Riippumatta siitä, mihin pohjaat sanasi, olet sinä vastuussa sanoistasi.

"Jos kuitenkin esim. olet jossain pahassa mukana ja jäät kiinni niin yhteiskunta antaa sinulle rangaistuksen."

Kyllä. Yhteiskunta on myös todennettavasti olemassa ja niissä rangaistuksissa on useimmiten järjellinen pohja.

"Itse asiassa en valinnut Jumalaa vaan Jumala valitsi minut(kutsui minua ja vastasin kutsuun. Uskon että kaikki saavat kutsun jossain vaiheessa mutta niin monet kieltävät sen.)"

Uskollasi ei ole merkitystä. Itse en ole saanut kutsua.

"Se ettei usko niin ei tee tyhjäksi teidän ja minun lopullista tuomiota. Jos taas Jumalaa ei ole niin silloin, onko millään mitään väliä?"

Jätit kokonaan huomioimatta esittämäni skenaarion. Siitä hyvin huomaakin, että sinun esittämäsi skenaario on niin huonolla pohjalla, että joudut kokonaan ohittamaan ihan vastaavanlaisella pohjalla olevan skenaarion, koska se ei olisi lopputuloksen suhteen hyvä.

Se, että sinä uskot ja uskosi dogmassa päädyt haluamaasi lopputulokseen ei tee siitä yhtään sen todellisempaa vaan se on pelkkää toiveajattelua.

Kun tulet tänne esittämään tuollaisia skenaarioita, olisi hyvä, että pystysit katsomaan asiaa välillä muultakin kantilta kuin vain uskontosi dogman kantilta. Toistelet vain typeränä uskontosi mantraa, millä ei todellisuudessa ole mitään perusteita ja siksi se on ihan yhtä tyhjän kanssa.

"Kun tulet tänne esittämään tuollaisia skenaarioita, olisi hyvä, että pystysit katsomaan asiaa välillä muultakin kantilta kuin vain uskontosi dogman kantilta. Toistelet vain typeränä uskontosi mantraa, millä ei todellisuudessa ole mitään perusteita ja siksi se on ihan yhtä tyhjän kanssa."

Onko niin että teidän mielestä elämä siis raukeaa täysin tyhjiin eli mitään ei yhtään mitään ole kuoleman jälkeen???????
        Jos en ole pystynyt esittämään mitään vakuuttavia todisteita Jumalan olemassaolosta niin selittäkää minulle nämä kuolemanrajakokemukset. Monissa niistä ihmiset ovat kohdanneet Jeesuksen ja käyneet paratiisissa tai hel...siinä kuumassa tulijärvessä. Miten kokijat ovat voineet käydä todistettavasti muualla seuraamassa jotain tapahtumaa kun EEG piirtää suoraa viivaa. Miksi tapahtumat ovat yhteneväisiä väestöön,ikään,kansallisuuteen,uskonnollisuuteen tms. riippumatta.Miksi juuri Jeesus,paratiisi, kuuma paikka eikä allah,neitsyeet,tavallinen maa,hindujen miljoonat jumalat?

"Uskollasi ei ole merkitystä. Itse en ole saanut kutsua."

Minun uskollani on iankaikkinen merkitys. Puhut paljon Jumalasta ja uskosta, kiertelet ja kaartelet asian tiimoilla todistellen täysin tyhjää, ilman mitään konkretiaa,ehkä tämä on kutsu että sinun pitäisi tutustua asiaan syvällisemmin.

• kleppoo
        Samueljuu kirjoitti:

"Kun tulet tänne esittämään tuollaisia skenaarioita, olisi hyvä, että pystysit katsomaan asiaa välillä muultakin kantilta kuin vain uskontosi dogman kantilta. Toistelet vain typeränä uskontosi mantraa, millä ei todellisuudessa ole mitään perusteita ja siksi se on ihan yhtä tyhjän kanssa."

Onko niin että teidän mielestä elämä siis raukeaa täysin tyhjiin eli mitään ei yhtään mitään ole kuoleman jälkeen???????
        Jos en ole pystynyt esittämään mitään vakuuttavia todisteita Jumalan olemassaolosta niin selittäkää minulle nämä kuolemanrajakokemukset. Monissa niistä ihmiset ovat kohdanneet Jeesuksen ja käyneet paratiisissa tai hel...siinä kuumassa tulijärvessä. Miten kokijat ovat voineet käydä todistettavasti muualla seuraamassa jotain tapahtumaa kun EEG piirtää suoraa viivaa. Miksi tapahtumat ovat yhteneväisiä väestöön,ikään,kansallisuuteen,uskonnollisuuteen tms. riippumatta.Miksi juuri Jeesus,paratiisi, kuuma paikka eikä allah,neitsyeet,tavallinen maa,hindujen miljoonat jumalat?

"Uskollasi ei ole merkitystä. Itse en ole saanut kutsua."

Minun uskollani on iankaikkinen merkitys. Puhut paljon Jumalasta ja uskosta, kiertelet ja kaartelet asian tiimoilla todistellen täysin tyhjää, ilman mitään konkretiaa,ehkä tämä on kutsu että sinun pitäisi tutustua asiaan syvällisemmin.

Eiköhän nuo "kuolemarajakokemuksia" omaavat muslimit osaisi kertoa sulle allaheista ja muhammeteista, ja paraatiseista ja neitsyeistä.. Saakos kristityt paratiisissa naisia? Jos ei, niin sitten kannattais varmaan valita allah, jos joku pitäis valita. Mieluummin ikuisuus naisparven kanssa, kuin virsiä hoilaten. Joskin se ikuisuus muuttuisi kidutukseksi niiden naistenkin kanssa, mutta huomattavasti myöhemmin kuin virsiä veisatessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11705
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7946
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2983
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2248
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      153
      2187
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1646
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      54
      1096
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe