Kun olen ajellut pitkin ja poikin Suomen tiestöä, olen pannut merkille kumman asian: Kun rakennetaan uusi silta tai alikäytävä, niin kannen ja siihen liittyvän tienpenkan yhtymäkohtaan syntyy heti uudeltaan melkoinen painauma, joka ajaessa tuntuu aikamoisena heittona.
Useimmiten painuma joudutaan sitten korjaamaan heti tienosan valmistuttua, mistä osoituksena on sitten paikka asvaltissa heti kannen vieressä.
Olen vain ihmetellyt, eikö nykyisellä tienrakennuskalustolla kyetä enää riittävästi tiivistämään tällaisia penkan ja betonirakenteen liittymäkohtia. Pitäisikö tienrakennuksessa palata takaisin lapion ja pölkkyjuntan käyttöön, jotta homma onnistuisi heti kerralla?
Osaaminen hukassa?
5
547
Vastaukset
- Anssi
Jossain on aina se kohta jossa painumaton ja painuva tien osa kohtaa ja siihen tulee mahdollisesti heitto.
- Hämmästynyt
En sitä olisi ihmetellytkään, jos siihen tulisi selvä porras. Mutta kun muodostelma on selvä notko - leveys siinä pari metriä - heti kannen ja penkan yhtymäkohdassa. Kauempana ei painuma ole juurikaan näkyvissä.
- Wazaa
Hämmästynyt kirjoitti:
En sitä olisi ihmetellytkään, jos siihen tulisi selvä porras. Mutta kun muodostelma on selvä notko - leveys siinä pari metriä - heti kannen ja penkan yhtymäkohdassa. Kauempana ei painuma ole juurikaan näkyvissä.
käynti optikolla auttaa.
- wellu
Täällä ei työnlaadulla ole millään alueella kehumista.Suomalainen "osaaminen" on vanha myytti ajalta kun sotakorvauksia maksettiin ja ukkopekkoja verrattiin vneukkulaiseen työhön.Tosiasiassa täällä työnlaatu on euroopan häntäpäätä joka alalla nyös tienrakennuksessa.
Kaikki rakennukset sortuu ilamn maanjäristyksiäkin ja uusi asfaltti on urilla jo kahden vuoden päästä.
Kannattaa ostaa laatua hakiessaan muualla tehtyä.- pekka2
Paimiossakin on jo osattu paikkailla pariin kertaankin tuliterää tienpätkää. Saa nähä tuleeko Muurla Lohjanharjuvälistä sitten kunnollinen, kun joku ulkolainen rakentaja tullee sen tekemään?
Suomalaiset huippuosaajathan ovat varmaankin tekemässä sitä "tievientiä", niin kuin muutama vuosi sitten oli ajatuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412