OSTAA KUUMAVREISEN

rakastan heppoja

ELiKKÄ!! HALUISIN KUUMAVERISEN PONIN OONKO VALMIS KUN OON RATSATANUT MELKEE JO VUODEN OON NYT 9 MUT TÄYTÄN KYMMENEN HELMIKUUSSA OSAAN KAIKEN TARPEELLISEN MAKSAISIN SEN ITTE KOSKA ÄITI EI SUOSTU MUT KUI PALJON SE MAKSAA???? PITÄISIN SITÄ MEIÄN NAVETASSA PAITSI EKA MÄ RAKENNAN SINNE SATULAHUONEN MUT SIT ELI OONKO VALMIS???? OMASTA MIELESTÖNI OON!!!! :)))))......................:))))

17

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larkkulove

      Itse en tuossa iässä vielä ostaisi omaa hevosta. Itse olen myös aika nuori, (13)
      mutta, saan kuitenkin oman, ratsastanut noin kolme vuotta.

      Se maksaa aivan maltaita. Itse hevonen voi maksaa yli 10 000€, ja siiten vielä kaikki muut, kuukaudessa minun lähi tallilla on kuukausivuokra, yli 500€
      Myös varusteet makavat. Hevosen kanssa mitään ei saa ilmaiseksi, ja jos heppa sairastuu? Siitä tulee "haitta" aina raha-asioihin.

      Navettakaan ei ole välttämättä mikään paras paikka. Sinne pitäisi rakentaa kaikki karsinat ja muut. Heinät ja väkirehut teidän pitäisi myös hommata itse.

      Olen puhunut, ja toivon että tästä selostuksesta oli hyötyä...

      • cady2

        et kyllä itsekään erityisen kokeneelta vaikuta...


    • cady2

      tän on pakko olla vitsi.

      ellei oo nii täs pari tiedotust naperolle:
      -et varmana saa ikinä kasaan hevoseen tarvittavia monia tuhansia euroja vuodessa
      -hevosta ei voi pitää ilman seuraa
      -et ole tarpeeksi kokenut, poni menee pilalle huonolla ratsastajalla ( alkaa riehua, laiskistuu, kunto huononee, alkaa purra )
      -en usko että jaksat käydä tallilla joka päivä ja asettaa ponin hyvinvoinnin ratsastuksen edelle.
      -et varmasti edes huomaa, milloin poni on terve, etkä osaa käyttää järkeä yllättävissä tilanteissa
      -osaatko varmasti hoitaa tarhat, lääkityksen, ruokinnan, kengityksen, madotuksen, raspauksen, loimituksen, ja ITSE RATSASTUKSEN
      -se on LÄMMINVERINEN, eli silloin myöskään poni.
      - en usko, että osaat laittaa hevoselle edes riimua päähän

      OLEN ITSE VAHVAST SITÄ MIELTÄ ETTÄ ÄLÄ OSTA PONIA ENNEN KUIN OLET RATSASTANUT VÄHINTÄÄN 8 VUOTTA JA OLET VÄHINTÄÄN 13-VUOTIAS!

    • Pakko olla vitsi... Ei kai lapsetkaan noin typeriä ole?
      ...Eihän?

      • vitu idiootti olin

        ei oo välttämättä vitsi :D itekki joskus 1luokkalaisena kavereiden kanssa oltiin rakentamassa pentä aitausta kepeistä koulun pihan metsään ponille jonka ajattelimme ostaa.. (Y)


    • rakastan heppoja

      MITEN NIIN VITSI????????? KYL MÄ TAJUUN MITEN HEPPAA HOIDETAAN, EN OO MIKÄÄN PÖLKKY!!!!!!!!! EN EHKÄ KAIKKEE OO KOKEILLU MUT OON LUKENU HEPPAKIRJOISTA , JA SIKS OSAANKI!!! JA MUN MILESTÄ MÄ OLLEN TAPREEKSI VANHA JA TAITAVA OSTAMAAN HEPAN JA SAAN SIIHEN RAHAA MENEMÄLLÄ KESÄTÖIHIN JA KUULKAA, MUN ISOSISKOKIN 15 VUOTA SAI KESÄTÖITO JOTEN MÄ SAAN IHAN HEPLOSTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • emmmaaaa

        viralliseen kesätyöhön voi osallistua vasta, kun on täyttänyt 14.


      • Eieieieiei

        Pakko on sanoa, että se ei ole noin yksinkertaista kun ajattelet. ''OON LUKENU HEPPAKIRJOISTA''


    • Just...

    • Ei tod kannata ottaa

      Sun ei kannata ottaa lämppärit ovat todlla kuumia ja höyryjä yleensä myös isoja jos otat saatat oikeasti katua isona voin olla varma että et tule pärjäämään sen kanssa jos sinulle ostettaisiin meillä on ollu 2 lämppäriä mut ne on äidin oon ollu 3 v lähtien äidin lämppäreiden kaa (Nykysi kolme lämppärii) ja oon 14 eli 11 vuotta lämppäreiden kaa ja vieläkin tulee välillä niiden kanssa ongelmia JOTEN OTA OPIKSESI! Joskus 8-9 v oon monesti tippunukki selästä ja 2 kertaa murtanu käteni sen takia koska en ole pärjännyt silloin niille ja olin harrastanu sillon 5-6 vuotta hyvät lämppärit joilla ei oo ongelmia eikä sairauksia maksaa 3000-20 000! Jos lämppäri maksaisi 3000 1kk ruuat 4000 *11 = 44000 vuodessa talli vuokra n.500 = 500 *11 44000=49500 yht. 49500€ Joten aika kallista en suosittele!!! ja muutenkin liian vähän heppa kokemusta ERI ASIA JOS OLISI ÄITISI TAI ISÄSI

    • heppafani1

      kesätöillä ei tiedokses vaa saa tarpeeks rahaa kokovuoden tuloihin..... Oot hullu jos ostat.

    • iitsu1

      tää on varmaan vitsi?! ja jos ei niin minkä laiset on lapsen vanhemmat jos antaa noin pienelle osaamattomalle lapselle hevosen/ponin?

    • rakastan heppoja

      SIIS EI VITTU OO MIKAAN VITSI!! MÄ OSAAN HOITAA HEPPOJA, JA JOS SILLE TULEE ESIM ÄHKY NII SIT SITÄ EI SAA LIIKUTTAA JA SEN PITÄÄ ANTAA OLLA RAUHASSA JA MURTUNEESEEN JALKAAN PINTELI!!! OOTTE ITE VAA KATEELLISIA KU MÄÄ OSAAN JA SAAN HEPAN!!!!!! JA MUN ÄITI ON SAIRAALASSA TÖISSÄ JOTEN SE VOI HOITAA MUN HEPPAA JOS SILLE TULEE SAIRAUKSII JOTEN EI MEE ELÄINLÄÄKÄRIKULUIHIN EUROOKAA JA PAPPA LUPAS KENGGITTÄÄ PONIN, SILLÄKIN OLI KAKSKYT VUOTTA SITTE HEPPA JA SE KENGGITTI SEN ITE. JA KYLLÄ MÄÄKI VARMASTI OPIN KENGGITTÄÄ! JA KESÄSIN SE EI TARVII MUUTA RUOKAA KU LAITUMELLE VAA JA TALVEKS KERÄÄN VARASTOON PELLOLTA PAAALJON RUOKAA!!!!!!! RATSASTAN ILMAN SATULAA JA SUITSII JA ÄITI TEKEE SILLE VILTISTÄ LOIMEN....!!!!!! SITTE TEEN SILLE AINA ITE RUUMUJA JA KAIKKEE!!!!!!

      • ,,,

        Jos hevosella on ähky niin sitä pitäisi kävelyttää eikä se saa missään nimessä maata!! Jos hevosella murtuu jalka niin (riippuen vakavuudesta) yleensä lopetetaan, mutta pinteli ei kyllä riitä, Hevonen pitää totuttaa pikkuhiljaa keväällä tuoreeseen ruohoon ja pelkkä ruoho ei riitä ratsuhevoselle sillä väkirehuja, heinää, kivennäisiä tarvitaan aina vuodenajasta riippumatta!!


    • Selssi

      Lopeta jo , ei noin tyhmää olekkaan! Selvä trolli.

    • trollollollo

      Niimpä... Hah!

    • ...

      Et ole valmis. Lämminverisiä poneja ei ole olemassa. Lämmiveriset ovat yleensä aika kuumia, reippaita ja eivät sovellu aloittelijoille. Kannattaa aloittaa käymällä ratsastustallilla VÄHINTÄÄN 3kertaa viikossa hoitamassa jotakin hevosta. Sitten siirtyä vuokraamaan jotain hevosta tai ponia ja käydä vaikka valmennuksissa. Olen ratsastanut 5vuotta ja vuokraan 8vuotiasta lämminveristä josta yritettiin saada ravuria muttei nnistunut koska rikkoi aina laukalle ja sillä on ratsastettu vasta 2vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe