"SAKRAMENTTI"

"KIRKKO" ja

Kielellisesti sana "sakramentti" on johdettu latinan sanasta sacramentum (salaisuus), josta hakuteokset yl. esittelevät alkumerkityksenä vala; kirkollisena merkityksenä, perustelematta -kuin itsestäänselvyytenä- "pyhä toimits ", Näin esim. Facta, osa 8, s. 251, v. 1974. Latinan kielessä sana sacramentum on vastine kreikan sanalle mysterion (salaisuus).

Tämä vala tarkoitti tarkemmin ottaen roomalaisen sotilaan lippuvalaa, mikä puolestaan oli uskollisuudenvala keisarille ja armeijalle. Vala oli luonteeltaan salaisuus, johon liitettiin maagisia voimia = mvsterion eli "sakramentti".
Myös vanhoihin mysteeriuskontoihin käytiin sisälle "sakramenttien" kautta.
Näin mm. Iisis-Osiris-Horus ja Mithras -kulteissa, samoin Eleusiin, Attiksen, Dionysioksen ym. palvonnassa. "Sakramentti" oli mysteeri, salaisuus, jota ei voitu kuvata sanoin, eikä sitä ollut lupa opettaa opillisin käsittein. Mysteeri yhdisti sakramentissa mysteiksi vihityt toisiinsa ja "jumaluuteen".
Olennaista oli elämän täydellinen uudistuminen, jonka sai aikaan sakramentin vaikuttama kuolema ja ylösnousemus. Sakramentti oli kuljettanut vihityn pimeyden läpi valoon.. (kuin suoraan kirkkojen tunnustuskirjoista - huh, huh!) Sakramenttien välityksellä tultiin sisälle kaikkien maailmanvaltojen valtauskontoihin, ja kaikkien niiden ytimenä oli eri nimillä muinaisen Baabelin/Babylonian uskonnon Taivaan kuningatar-Äiti-lapsikultti.
Ja sellaisena se oli myös viimeisessä, Uuden Liiton alkuseurakunnan aikana vaikuttaneessa Rooman maailmanvaltakunnassa, josta se sekoitettiin kristinuskon kanssa alkuseurakunnan turmeltuessa ja enemmistön luodessa seurakunnan rinnalle kirkkolaitoksen, lopullisesti 300-luvulla jKr.
Siitä lähtien myös "kristinuskontoon" on tultu sisälle kulttipapin toimittaman "sakramentti"-riitin välityksellä. Ensimmäisiä merkkejä löytyy jo toiselta vuosisadalta jKr., heti apostolien jälkeiseltä ajalta.

Kristinusko ja sakramentti eivät tietenkään liity Raamatussa toisiinsa mitenkään. Näin jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Raamatussa ei ole koko sakramenttikäsitettä.
Se, että UT:ssa (Joitakin kertoja myös VT:n kreikannoksessa, Septuagintassa) esiintyy kreikan mysterion = salaisuus, esim. "Kristuksen salaisuus", ei tietenkään merkitse mitään yhteyttä "Sakramenttiin", joka selvästi saa kaiken merkityksensä pakanallisista mysteereistä ja magiasta.

Ensimmäinen (tunnettu; pakanallinen) kristinuskon ja "sakramentin" toisiinsa liittäminen on kirjeessä, jonka keisari Trajanuksen (53-117 jKr) käskynhaltijana Bityniassa toiminut Plinius nuorempi (n.62-113 jKr) - oik. Gaius Plinius Caecilius Socundus - lähetti hänelle v. 112 jKr tiedustellen, mitä pitäisi tehdä kristityille, joilla on "sakramentteja".
Plinius, joka oli pakana ja mysti eli osallinen (koska kuului keisarin hallintokoneistoon) pakanallisiin vihkimyksiin ja mysteerimenoihin, sakramentteihin, "näki" kristityilläkin olevan "sakramentteja".

Kirkkohistoriassa ensimmäinen merkittävä sakramenttikäsitteen ja -oppien luoja oli kirkkoisä Tertullianus (160-225 jKr). Hänen jälkeensä merkittävin opin kehittelijä oli kirkkoisä Augustinus (354-430 jKr).

UT:ssa siis mysterion - sana ei esiinny koskaan niiden asiain (sikäli, kun niitä yl. esiintyy !) yhteydessä, joita kirkkolaitos nimittää "sakramenteiksi" (katolisessa ja ortodoksisessa k:ssa kaste, konfirmaatio, ehtoollinen, rippi, viimeinen voitelu, papiksivihkiminen ja avioliitto; luterilaisessa k:ssa kaste ja ehtoollinen).
- Sakramentti on siis kokonaan Babylonialais-Roomalaisen pakanuuden keksintö! Sakramenttien lukumäärän katolinen kirkko määräsi 7:ksi 1100-luvulla. Kaikki sakramenttiopit ja määrittelyt ovat puhtaasti kirkollisia asettamuksia ja tulkintaa - ei Raamatun.

Raamattuun sacramentum-sana tuli. kun katolinen kirkko toimitti raamatun latinankielisenkäännöksen, Vulgatan. v. 404 jKr. Käännöksen laati kirkkoisä Hieronymus (340-420 jKr). Vulgata määrättiin ohjeelliseksi katolisessa kirkossa Tridentin kirkolliskokouksessa v. 1546. (huom: EI hepr./kreikkal. alkuteksti. vaan latinankielinen käännös).
Mutta sinänsähän latinan kielen sacramentum-sanalla (salaisuus) ja kirkollisella "sakramentilla' ("pyhä toimitus") on vain äänneasullinen ja keinotekoinen yhteys, ei mitään asiallista yhteyttä.

Sakramentin mysteeri on sidottu kirkkoon. Tässä on tehty kehällinen oppirakennelma, jossa Jumalan Sanan väitetään asettaneen sakramentit, sakramentit luovat kirkon ja sakramentteja käyttää kirkko.
Raamatun sanaan ja uskoon tämä liitetään kirkon opeissa lisäksi siten, että Jumalan sanotaan asettaneen sakramentin, ja kirkollisen papinviran hoitamaan sakramenttia. Myöskin luterilainen uskonvanhurskausoppi, jota kirkko markkinoi "yksin uskosta, yksin armosta" -tunnuslauseella.. on tosiasiassa aivan puhtaaksiviljeltyä katolista sakramentalismia ja magiaa, uskonnollista okkultismia, joka on täydellisesti puhdistettu Jumalan Sanastaja raamatullisesta uskosta. Uskosta, joka itsessään vanhurskauttaa (so. julistaa syyttömäksi), Rm 10: 10.

85

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkkojasakramentti

      Luterilaisten kirkkojen ("muuttamaton) päätunnustus, Augsburgin tunnustus (Confessio Augustana,, v. 1530), määrittelee vanhurskauttamisen (ja siten siis osallisuuden Jumalan armoon, syntien anteeksiantamukseen; uudestisyntymisen, Pyhän Hengen saamisen ja liittämisen seurakuntaan ("kirkkoon") seuraavasti:


      "..ihmiset eivät voi tulla vanhurskautetuiksi omin voimin ..heille annetaan vanhurskaus.. kun he uskovat, että heidät otetaan armoon... CA IV

      Pyydetään siis uskomaan armoon ottamiseen. Miten sitten saamme uskon tähän armoon ottamiseen?

      "Jotta saisimme tämän uskon, on asetettu evankeliumin opettamisen ja sakramenttien jakamisen virka..." CA V

      Tämä "evankeliumi"' pyytää siis uskomaan, että meidät "otetaan armoon ". Mutta kuinka tapahtuu tämä armoon ottaminen", johon pitäisi uskoa?


      "Kasteesta.. että se on välttämätön.. Jumalan armo annetaan kasteen (sakramentin) välityksellä.. sakramenteilla on.. tehonsa, vaikka niitä jakaisivat jumalattomatkin.., kunhan sakramentit vain "jaetaan oikein" (so. kirkon oppien mukaan). CA VII-IX

      Ehtoollisesta (sakramentista) opetetaan.."että Kristuksen ruumis ja veri ovat todellisesta läsnä ja jaetaan niille, jotka sen nauttivat..." CAX


      "Kirkko on .._jossa (tämä) evankeliumi puhtaasti julistetaan ja sakramentit oikein toimitetaan. Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys (tämän) evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. Sensijaan ei ole välttämätöntä, että ..traditiot ..tahi seremoniat .. ovat kaikkialla samanlaiset ..." CA VII


      Suhteesta katolisen kirkon tai Rooman kirkon oppiin, todetaan Augsburgin tunnustuksen artiklan 21. loppusannoissa, että "..voidaan todeta, ettei siinä ole mitään, mikä on ristiriidassa .. katolisen kirkon tai Roomankaan kirkon kanssa..." CA XXI

      Ja tämä on totisesti totta:

      Martti Luther sanoo Vähässä Katekismuksessaan (luterilaisen kirkon) sakramenteista, mm.:

      "Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemasta ja perkeleestä sekä antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat (nämä?) Jumalan sanat ja lupaukset." VK IV

      Ehtoollisesta: "..tässä sakramentissa annetaan meille synnit anteeksi, elämä ja autuus. Sillä missä syntien anteeksiantamus on, siinä on myös elämä ja autuus." VK VI


      Kirkkojen "uskonvanhurskausopit" on sakramenteilla vanhurskauttamista: sakramentit vaikuttaiat, sen, mitä ne kuvaavat;- niissä pyydetään uskomaan sakramentin vanhurskauttavaan voimaan.
      Uskon kohde on siis sakramentti ja sen vanhurskauttava voima. -Ja se on pakanuutta, uskonnollista okkultismia ja valkoista magiaa, joka on sellaisenaan tuontitavaraa Baabelin uskonnosta. Puhutaan tosin myös "uskosta Jeesukseen", mutta se on ehdottomasti aina "alistettu sakramentille".
      -Ei Jumala kahdella tavalla vanhurskauta - eikä varsinkaan Raamatulle tuntemattomilla tavoilla !!!

      • kirkkojasakramentti

        Raamatun vanhurskauttamisoppi on Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikuttamaa parannusta (kr. metanoeoo = ajatella toisin, muuttua mieleltään; katua), kääntymistä (epistrefoo = kääntvä, palata jnk luo) sekä sydämen uskoa Jeesuksen sovintovereen ja ylösnousemukseen:

        -"Ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen Nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista", Luuk 24:47;
        - ..ja saavat lahjaksi vanhurskauden .. uskon kautta Hänen vereensä..", Room. 3:24,25;
        -".. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksena pelastutaan..", Room. 10:9-13.


        Uskon kohde on siis Jeesus. Hänen sovintoverensä ja ylösnousemuksensa.

        Tästä Raamatun uskonvanhurskausopista kirkot ja Augsburgin tunnustus sanovat, että se on kerettiläistä harhaoppia, koska siinä väitetään Jumalan toimivan ilman sakramentin aineellisen välikappaleen ja kirkon viran mysteerioyhteistoimintaa.
        Sen uskottomuuden (haureuden), josta johtuen Suuri Babylon on Portto, perusolemus onkin juuri siinä, että Jumalan Sanalla Hengestä syntyvä seurakunta ja siihen perustuva hengellinen todellisuus on siinä korvattu valheellisella (sakramenttien) väärennöksellä, jonka seurauksena Jumalan seurakunnaksi väitetty onkin todellisuudessa Antikristuksen kirkko.

        Raamatun ilmoittamassa Jumalan järjestyksessä ei ole mitään sakramentteja, jotka välittäisivät Jumalan armoa ja anteeksiantamusta. Ei ole myöskään mitään papinvirkaa (ylipäätään) eikä myöskään virkaa, joka olisi asetettu hoitamaan jotakin sakramentteja.
        Jumalalla on Uudessa Liitossa vain "pyhä papisto", uudestisyntyneiden ihmisten muodostama "Jumalan kansa", joka on kutsuttu tästä maailmasta ulos, julistamaan Hänen evankeliumiaan, joka on pimeydestä kutsunut meidät ihmeelliseen vaikeuteensa, 1Piet. l: 1-3, 22, 23; 2:9, 10. Tällä papistolla on kyllä eri palvelustehtäviä, mutta ei lihan mukaista virka-asemaa, eikä "sakramentteja" hoidettavanaan.

        Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. 'Kristuksen kirkko" jota mieluusti viljellään, on puhtaasti porton keksintöä.
        Raamatun Kristuksella ei ole tässä maailmassa ensinkään mitään kirkkoa, joka olisi jotenkin "Herralle kuuluva", ja jota Hän rakentaisi. Kirkko-sana ja käsite eivät myöskään kuuluneet Jeesuksen ja apostolien sanavarastoon. Viimeksimainitun osoittavat myös monet tunnetut teologit (mm. Gunnar Westin, Uppsalan yliopiston kirkkohistorian prof., 1975, s. 10; Martti Simojoki, arkkipiispa, 1968, s. 10 -- Osmo Tiililä, systemaattisen teol.prof. , 1962, s.71; Mauri Larkio, teol.tri, 1975 s. 1051,1052. Kirjallisuusviittaukset lopussa).

        Kirkko-sanan todellinen alkujuuri onkin aivan muualla kuin Raamatun kielessä ja Uuden Testamentin Kreikassa. Kirkko-sanan varhaisin alkujuuri on puhtaasti pakanallinen kelttiläinen kirch, mikä tarkoitti alkuaan piirissä, kehässä tapahtuvaa pakanallista verirituaalia (vrt. esim. saksan kielen kirche - kirkko, ja engl. church - kirkko).

        UT:ssa kahdesti esiintyvä adjektiivi kyriakos (1 Kr 11:20 kyriakon, "Herran (ateria)"; ja Ilm l: 10 kyriakee, "Herran (päivä"), ei muodosta vähäisintäkään perustetta vääntää siitä seurakunnan (ekklesia) "nimeksi" kirkko! Kirkko-sanan liittäminen UT:n kreikankielen kyriakos-sanaan onkin nähtävissä selkeästi kirkollisen teologian läpinäkyväksi yritykseksi valheellisesti hengellistää kirkko-sana, koettaa saada se näyttämään raamatulliselta ja peittää sen pakanallinen tausta.

        "Kirkko" ="herralle kuuluva", niin kuin se mieluusti. yl. "käännetään", on kyllä erittäin käyttökelpoinen termi siihen käyttöön mihin se on synnytetty, eli siihen, että kääntymättömät ihmiset, jotka eivät ole koskaan tulleet uloskutsutuiksi tämän maailman pakanuudesta, julistelevat toisiaan sakramentti-riitillä "herralle kuuluviksi".
        Tätä käyttökelpoisuutta on nyt sitten koetettu entisestään lisätä näinä "viimeisinä aikoina", kun suuren uskonnollisen porton, maailmankirkon, rakentaminen tarvitsee "raamatullista" tukea kirkko-käsitteelle.
        Raamattuja on ryhdytty väärentämään tästäkin kohdasta tunkemalla sinne seurakunta-sanan (ekklesia) paikalle röyhkeästi "kirkko". Ruotsissa -81 (församling/kyrka), Suomessa -92 (Mt 16:18 -- Apt 9:31 sekä väliotsikoissa Ef/ Kol), Englannissa (church) jo 1611 (King James).


      • kirkkojasakramentti
        kirkkojasakramentti kirjoitti:

        Raamatun vanhurskauttamisoppi on Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikuttamaa parannusta (kr. metanoeoo = ajatella toisin, muuttua mieleltään; katua), kääntymistä (epistrefoo = kääntvä, palata jnk luo) sekä sydämen uskoa Jeesuksen sovintovereen ja ylösnousemukseen:

        -"Ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen Nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista", Luuk 24:47;
        - ..ja saavat lahjaksi vanhurskauden .. uskon kautta Hänen vereensä..", Room. 3:24,25;
        -".. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksena pelastutaan..", Room. 10:9-13.


        Uskon kohde on siis Jeesus. Hänen sovintoverensä ja ylösnousemuksensa.

        Tästä Raamatun uskonvanhurskausopista kirkot ja Augsburgin tunnustus sanovat, että se on kerettiläistä harhaoppia, koska siinä väitetään Jumalan toimivan ilman sakramentin aineellisen välikappaleen ja kirkon viran mysteerioyhteistoimintaa.
        Sen uskottomuuden (haureuden), josta johtuen Suuri Babylon on Portto, perusolemus onkin juuri siinä, että Jumalan Sanalla Hengestä syntyvä seurakunta ja siihen perustuva hengellinen todellisuus on siinä korvattu valheellisella (sakramenttien) väärennöksellä, jonka seurauksena Jumalan seurakunnaksi väitetty onkin todellisuudessa Antikristuksen kirkko.

        Raamatun ilmoittamassa Jumalan järjestyksessä ei ole mitään sakramentteja, jotka välittäisivät Jumalan armoa ja anteeksiantamusta. Ei ole myöskään mitään papinvirkaa (ylipäätään) eikä myöskään virkaa, joka olisi asetettu hoitamaan jotakin sakramentteja.
        Jumalalla on Uudessa Liitossa vain "pyhä papisto", uudestisyntyneiden ihmisten muodostama "Jumalan kansa", joka on kutsuttu tästä maailmasta ulos, julistamaan Hänen evankeliumiaan, joka on pimeydestä kutsunut meidät ihmeelliseen vaikeuteensa, 1Piet. l: 1-3, 22, 23; 2:9, 10. Tällä papistolla on kyllä eri palvelustehtäviä, mutta ei lihan mukaista virka-asemaa, eikä "sakramentteja" hoidettavanaan.

        Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. 'Kristuksen kirkko" jota mieluusti viljellään, on puhtaasti porton keksintöä.
        Raamatun Kristuksella ei ole tässä maailmassa ensinkään mitään kirkkoa, joka olisi jotenkin "Herralle kuuluva", ja jota Hän rakentaisi. Kirkko-sana ja käsite eivät myöskään kuuluneet Jeesuksen ja apostolien sanavarastoon. Viimeksimainitun osoittavat myös monet tunnetut teologit (mm. Gunnar Westin, Uppsalan yliopiston kirkkohistorian prof., 1975, s. 10; Martti Simojoki, arkkipiispa, 1968, s. 10 -- Osmo Tiililä, systemaattisen teol.prof. , 1962, s.71; Mauri Larkio, teol.tri, 1975 s. 1051,1052. Kirjallisuusviittaukset lopussa).

        Kirkko-sanan todellinen alkujuuri onkin aivan muualla kuin Raamatun kielessä ja Uuden Testamentin Kreikassa. Kirkko-sanan varhaisin alkujuuri on puhtaasti pakanallinen kelttiläinen kirch, mikä tarkoitti alkuaan piirissä, kehässä tapahtuvaa pakanallista verirituaalia (vrt. esim. saksan kielen kirche - kirkko, ja engl. church - kirkko).

        UT:ssa kahdesti esiintyvä adjektiivi kyriakos (1 Kr 11:20 kyriakon, "Herran (ateria)"; ja Ilm l: 10 kyriakee, "Herran (päivä"), ei muodosta vähäisintäkään perustetta vääntää siitä seurakunnan (ekklesia) "nimeksi" kirkko! Kirkko-sanan liittäminen UT:n kreikankielen kyriakos-sanaan onkin nähtävissä selkeästi kirkollisen teologian läpinäkyväksi yritykseksi valheellisesti hengellistää kirkko-sana, koettaa saada se näyttämään raamatulliselta ja peittää sen pakanallinen tausta.

        "Kirkko" ="herralle kuuluva", niin kuin se mieluusti. yl. "käännetään", on kyllä erittäin käyttökelpoinen termi siihen käyttöön mihin se on synnytetty, eli siihen, että kääntymättömät ihmiset, jotka eivät ole koskaan tulleet uloskutsutuiksi tämän maailman pakanuudesta, julistelevat toisiaan sakramentti-riitillä "herralle kuuluviksi".
        Tätä käyttökelpoisuutta on nyt sitten koetettu entisestään lisätä näinä "viimeisinä aikoina", kun suuren uskonnollisen porton, maailmankirkon, rakentaminen tarvitsee "raamatullista" tukea kirkko-käsitteelle.
        Raamattuja on ryhdytty väärentämään tästäkin kohdasta tunkemalla sinne seurakunta-sanan (ekklesia) paikalle röyhkeästi "kirkko". Ruotsissa -81 (församling/kyrka), Suomessa -92 (Mt 16:18 -- Apt 9:31 sekä väliotsikoissa Ef/ Kol), Englannissa (church) jo 1611 (King James).

        Tätä ei voi selittää sillä, että monien kielten (mm. engl., ranska, ven.) sama sana merkitsee sekä kirkko että srk, koska näillä kielillä on kyllä sanat ilmaista srk ilman "kirkkoa" VT: n puolella. -Ja kun Raamatun alkukieliä (heprea ja kreikka) käännellään toisikseen, on sama sana (qahal / ekklesia) aivan ongelmitta seurakuntaa tarkoittavana sekä VT:n että UT:n puolella.

        Eli kysymys on siis nimenomaan teologisesta tarkoitushakuisesti tuotetusta sanasta ja käsitteestä. Niiden kielten (yl. ns. romaaniset k.), joissa srk:aa / kirkkoa tarkoittava sana johtuu Raamatun (kreikan) ekklesiasta, kuten esim. lat. ja ranska, on sanalle annettu vähitellen kirkko- sanan käsitesisältö; niiden kielten (esim. germaaniset kielet) kohdalla, joissa sana ei johdu Raamatun ekklesiasta, vaan pakanallisesta sanasta kirch, on pakanuus tuottanut Raamatulle vieraat. sekä kirkko-sanan. että -käsitteen.

        Evankeliumin Sanalla (mielenmuutoksen ja Herran puoleen kääntymisen kautta) maailmasta uloskutsuttu seurakunta on kiusallisesti täysin yhteensopimaton sen kokemustodellisuuden kanssa, mikä kääntymättömällä pakanalla on.
        Sen sijaan se, että "minut on - niin kuin muutkin - ilman omaa tietoisuuttani toisten toimesta tehty "herralle kuuluvaksi", toimii erinomaisesti!

        Jumala on kuitenkin puhunut Sanansa ihmiselle siten, että kannanotto on kunkin ihmisen asia. Jokainen vastaa itse Jumalalle. Ei Jumala ole mikään pelle niin, että "yksin uskosta - yksin armosta" sulkisi kokonaan tapahtumien ulkopuolelle sen, jota asia koskee: ".. Minä olen sinut nimeltä kutsunut........ tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen".. Eikä tämä ole mitään omilla teoilla vanhurskautumisen oppia, vaan Jumalan edellyttämä ihmisen myönteinen vastaus Jumalan tekemään kutsuun ja lahjavanhurskauden tarjoukseen.
        Jumalalla on tässä maailmassa seurakunta, joka on maailmasta uloskutsuttu (ekklesia, ek = ulos; kaleoo = kutsua), kun se on Jumalan Sanan mukaisesti tehnyt parannuksen, muuttunut mielellään ja kääntynyt Jeesuksen sovintovereen turvaten Jumalan puoleen, avuksi huutaen Herran nimeä. -Näin seurakuntaan kuuluvat ovat saaneet syntinsä anteeksi (Lk 24: 45-48; Apt 2:2 1, 37 - 39; 3:19; 26:17, 18; Ilm 5:9; 7:13 - 15).

        Ja sillä kansalla, joka on osallinen Kristuksesta, on Jumalalliset hedelmät, joista se tunnetaan (Mt 7:13-23; Gal 5:22). Aivan erityisen huomionarvoinen asia, kun koetamme nähdä Jumalan seurakunnan, ja Antikristuksen kirkon eroa, on tässä se, että seurakunnan kohdalla toteutuu tämä: "Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämmiimme Pyhän Hengen kautta .. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa ..." (Rm 5:5; 13: 10); ja: "Katsokaa minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsuttaisiin (alkut.) Jumalan lapsiksi .." 1 Jh 3: 1.

        Vastaavasti Porton teot ovat yhtä ilmeiset: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti. Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä.. (Ilm 17:1-6; 18:23, 24). Portto harjoittaa haureutta maan kuninkaiden kanssa ja sillä on "valkeuden enkelinäkin" herransa (so. Perkeleen) teot/ hedelmät.

        Kirkkolaitos on eri historiallisten lähteiden mukaan tappanut 30-60 milj. ihmistä, harjoittaessaan haureutta maan kuninkaiden kanssa. Tapetuista suuri joukko on ollut Jeesuksen todistajia.
        Meidän saksalaisessa uskosta puhdistamisen perinteeseen nojaavassa kouluopetuksessa (pyhäkoulu, oppivelv.koulu, rippikoulu ja yliopisto) tämä on perinteisesti laitettu yl. pelkästään katolisen kirkon tiliin. Tosiasia kuitenkin on, että kaikki keskeiset ns. "uskonpuhdistuksen" isät menettelivät täsmälleen samoin. Luther, Melancthon, Zwingli ja Calvin vaativat Raamatun opettaman uskovien kasteen ottaneiden ja sitä otettavien tappamista. Ja niin totisesti tehtiin - Jumalan kunniaksi! Teloitustapoina yleisimmin polttorovio, miekka ja hukuttaminen.-"Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä!"

        Tänä päivänä ovat asiat niin pitkällä, että lisääntyvästi opetetaan noiden murhaajien olleenkin (olevan) kristittyjä, ja murhattujen olleen harhaoppisia pakanoita. -Jeesuksen ja apostolien opetukset hedelmistä tuntemisesta ovat kuitenkin edelleen voimassa (Mt 7:12-2 1; Gal 5:19-22 - huom. j. 21 alkut. myös "murhat'). Ja, kiitos Jumalalle, voimassa ovat myös Jeesuksen Sanat "..Minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita", Mt 16:18. - "Amen, tule Herra Jeesus!"

        Kirkkolaitos-instituutio on Pyhien Kirjoitusten ja muun historiatiedon valossa kiistattomasti pakanuuden tuottama valheellinen väärennös Raamatun tarkoittamasta Jumalan seurakunnasta. Se on luonut itse itsensä ja korvannut Jumalan Sanan järjestyksen itse sepittelemillään opeilla.
        Sen keskeiset perustukset ovat pakanallisissa Sakramentti-riiteissä ja se myös kutsuu itseään johdonmukaisesti pakanallisella nimellä.


      • kirkkojasarkramentti
        kirkkojasakramentti kirjoitti:

        Tätä ei voi selittää sillä, että monien kielten (mm. engl., ranska, ven.) sama sana merkitsee sekä kirkko että srk, koska näillä kielillä on kyllä sanat ilmaista srk ilman "kirkkoa" VT: n puolella. -Ja kun Raamatun alkukieliä (heprea ja kreikka) käännellään toisikseen, on sama sana (qahal / ekklesia) aivan ongelmitta seurakuntaa tarkoittavana sekä VT:n että UT:n puolella.

        Eli kysymys on siis nimenomaan teologisesta tarkoitushakuisesti tuotetusta sanasta ja käsitteestä. Niiden kielten (yl. ns. romaaniset k.), joissa srk:aa / kirkkoa tarkoittava sana johtuu Raamatun (kreikan) ekklesiasta, kuten esim. lat. ja ranska, on sanalle annettu vähitellen kirkko- sanan käsitesisältö; niiden kielten (esim. germaaniset kielet) kohdalla, joissa sana ei johdu Raamatun ekklesiasta, vaan pakanallisesta sanasta kirch, on pakanuus tuottanut Raamatulle vieraat. sekä kirkko-sanan. että -käsitteen.

        Evankeliumin Sanalla (mielenmuutoksen ja Herran puoleen kääntymisen kautta) maailmasta uloskutsuttu seurakunta on kiusallisesti täysin yhteensopimaton sen kokemustodellisuuden kanssa, mikä kääntymättömällä pakanalla on.
        Sen sijaan se, että "minut on - niin kuin muutkin - ilman omaa tietoisuuttani toisten toimesta tehty "herralle kuuluvaksi", toimii erinomaisesti!

        Jumala on kuitenkin puhunut Sanansa ihmiselle siten, että kannanotto on kunkin ihmisen asia. Jokainen vastaa itse Jumalalle. Ei Jumala ole mikään pelle niin, että "yksin uskosta - yksin armosta" sulkisi kokonaan tapahtumien ulkopuolelle sen, jota asia koskee: ".. Minä olen sinut nimeltä kutsunut........ tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen".. Eikä tämä ole mitään omilla teoilla vanhurskautumisen oppia, vaan Jumalan edellyttämä ihmisen myönteinen vastaus Jumalan tekemään kutsuun ja lahjavanhurskauden tarjoukseen.
        Jumalalla on tässä maailmassa seurakunta, joka on maailmasta uloskutsuttu (ekklesia, ek = ulos; kaleoo = kutsua), kun se on Jumalan Sanan mukaisesti tehnyt parannuksen, muuttunut mielellään ja kääntynyt Jeesuksen sovintovereen turvaten Jumalan puoleen, avuksi huutaen Herran nimeä. -Näin seurakuntaan kuuluvat ovat saaneet syntinsä anteeksi (Lk 24: 45-48; Apt 2:2 1, 37 - 39; 3:19; 26:17, 18; Ilm 5:9; 7:13 - 15).

        Ja sillä kansalla, joka on osallinen Kristuksesta, on Jumalalliset hedelmät, joista se tunnetaan (Mt 7:13-23; Gal 5:22). Aivan erityisen huomionarvoinen asia, kun koetamme nähdä Jumalan seurakunnan, ja Antikristuksen kirkon eroa, on tässä se, että seurakunnan kohdalla toteutuu tämä: "Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämmiimme Pyhän Hengen kautta .. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa ..." (Rm 5:5; 13: 10); ja: "Katsokaa minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsuttaisiin (alkut.) Jumalan lapsiksi .." 1 Jh 3: 1.

        Vastaavasti Porton teot ovat yhtä ilmeiset: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti. Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä.. (Ilm 17:1-6; 18:23, 24). Portto harjoittaa haureutta maan kuninkaiden kanssa ja sillä on "valkeuden enkelinäkin" herransa (so. Perkeleen) teot/ hedelmät.

        Kirkkolaitos on eri historiallisten lähteiden mukaan tappanut 30-60 milj. ihmistä, harjoittaessaan haureutta maan kuninkaiden kanssa. Tapetuista suuri joukko on ollut Jeesuksen todistajia.
        Meidän saksalaisessa uskosta puhdistamisen perinteeseen nojaavassa kouluopetuksessa (pyhäkoulu, oppivelv.koulu, rippikoulu ja yliopisto) tämä on perinteisesti laitettu yl. pelkästään katolisen kirkon tiliin. Tosiasia kuitenkin on, että kaikki keskeiset ns. "uskonpuhdistuksen" isät menettelivät täsmälleen samoin. Luther, Melancthon, Zwingli ja Calvin vaativat Raamatun opettaman uskovien kasteen ottaneiden ja sitä otettavien tappamista. Ja niin totisesti tehtiin - Jumalan kunniaksi! Teloitustapoina yleisimmin polttorovio, miekka ja hukuttaminen.-"Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä!"

        Tänä päivänä ovat asiat niin pitkällä, että lisääntyvästi opetetaan noiden murhaajien olleenkin (olevan) kristittyjä, ja murhattujen olleen harhaoppisia pakanoita. -Jeesuksen ja apostolien opetukset hedelmistä tuntemisesta ovat kuitenkin edelleen voimassa (Mt 7:12-2 1; Gal 5:19-22 - huom. j. 21 alkut. myös "murhat'). Ja, kiitos Jumalalle, voimassa ovat myös Jeesuksen Sanat "..Minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita", Mt 16:18. - "Amen, tule Herra Jeesus!"

        Kirkkolaitos-instituutio on Pyhien Kirjoitusten ja muun historiatiedon valossa kiistattomasti pakanuuden tuottama valheellinen väärennös Raamatun tarkoittamasta Jumalan seurakunnasta. Se on luonut itse itsensä ja korvannut Jumalan Sanan järjestyksen itse sepittelemillään opeilla.
        Sen keskeiset perustukset ovat pakanallisissa Sakramentti-riiteissä ja se myös kutsuu itseään johdonmukaisesti pakanallisella nimellä.

        Ps. Väärinkäsitysten välttämiseksi todettakoon, että esitetyillä "sakramentti" -ja "kirkko"- käsitteiden tarkastelulla ei suinkaan tarkoiteta, että kaikki kirkkojen jäsenet olisivat kääntymättömiä, vanhurskauttamattomia ja uudestisyntymättömiä pakanoita. - Mutta sitä sillä kyllä tarkoitetaan, että niitä, jotka heistä ovat vanhurskautettuja, ei ole vanhurskautettu kirkon pakanallisilla sakramentti-mysteereillä, vaan tässä tarkastelussa viitatulla Jumalan tavalla. Samoin tarkoitetaan, että yhdelläkään uskovalla ei tulisi olla mitään osallisuutta noihin pimeyden hedelmättömiin tekoihin.

        JUMALAN SEURAKUNNAN ILMOITUSUSKO, JA KAIKKIEN IHMISTEN SÄÄTÄMYKSEEN PERUSTUVIEN USKONTOJEN (Synagooga, Kirkot ja muut Uskonnot) TUNNUSTUKSET

        "..mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti..." (5Ms 29:29);
        "..te teette Jumalan Sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette..." (Mk 7:13).
        "..ne Sanat, jotka Minä Olen teille puhunut, ovat Henki ja ovat elämä..."(Jh6:63; 14:26; 16:8-15).

        Jumalan seurakunta elää suoraan Sanasta, Jumalan ilmoituksesta. Tunnustusten laatiminen kuuluu olennaisena siihen, kun kääntymättömät ihmiset harjoittavat muotoilemaansa uskontoa. Se on ensimmäisiä askeleita myös silloin, kun seurakunnassa langetaan pois elävästä uskonyhteydestä Raamatun Jumalaan - silloin, kun usko vaihtuu uskonnoksi. Tunnustukset syntyvät, kun ei eletä yhteydessä siihen hengelliseen todellisuuteen, että Jumala puhuu Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta kansalleen ja että seurakunnalle Hänen Sanansa on tunnustus.
        Kaikki uskonnot asettavat omat säätämyksensä - tunnustuksensa - perinnäissääntöinä asemaan, jolla tosiasiassa "tekevät tyhjäksi" Jumalan Sanan. Tunnustuksen säätäminen on ensimmäinen "virallinen" askel pois Raamatusta. Sitten tulevatkin jo erilaiset ohjesäännöt ja "kirkkojärjestykset", joilla näin perustetun kirkkokunnan elämää ohjaillaan. Perustettu kirkkokunta on aina syntyneen seurakunnan vastakohta ja taistelee sitä vastaan.
        Ihmisten säätämät tunnustukset sisältävät aina epäsuorasti sen, että Jumalan asettama asiainjärjestys - Hänen Sanansa Pyhässä Hengessä - julistetaan kykenemättömäksi saattamaan ihmisiä ymmärrykseen ja oikeaan tilaan, ja vasta ihmisten oma määrittely sellaiseksi, josta asiat selviävät yhdellä tavalla ja oikein. Tunnustukset voivat olla ns. hyvässä tarkoituksessa laadittuja, mutta ne ovat aina vähemmän kuin koko totuus ja usein myös muuta, kuin totuus - ja sellaisina ne tulevat Sanan ilmoitustotuuden paikalle. Siksi ne ovat aina vääriä. Ja kaikki tunnustukset ovat periaatteessa samanlaisia.


      • kirkkojasakramentti
        kirkkojasarkramentti kirjoitti:

        Ps. Väärinkäsitysten välttämiseksi todettakoon, että esitetyillä "sakramentti" -ja "kirkko"- käsitteiden tarkastelulla ei suinkaan tarkoiteta, että kaikki kirkkojen jäsenet olisivat kääntymättömiä, vanhurskauttamattomia ja uudestisyntymättömiä pakanoita. - Mutta sitä sillä kyllä tarkoitetaan, että niitä, jotka heistä ovat vanhurskautettuja, ei ole vanhurskautettu kirkon pakanallisilla sakramentti-mysteereillä, vaan tässä tarkastelussa viitatulla Jumalan tavalla. Samoin tarkoitetaan, että yhdelläkään uskovalla ei tulisi olla mitään osallisuutta noihin pimeyden hedelmättömiin tekoihin.

        JUMALAN SEURAKUNNAN ILMOITUSUSKO, JA KAIKKIEN IHMISTEN SÄÄTÄMYKSEEN PERUSTUVIEN USKONTOJEN (Synagooga, Kirkot ja muut Uskonnot) TUNNUSTUKSET

        "..mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti..." (5Ms 29:29);
        "..te teette Jumalan Sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette..." (Mk 7:13).
        "..ne Sanat, jotka Minä Olen teille puhunut, ovat Henki ja ovat elämä..."(Jh6:63; 14:26; 16:8-15).

        Jumalan seurakunta elää suoraan Sanasta, Jumalan ilmoituksesta. Tunnustusten laatiminen kuuluu olennaisena siihen, kun kääntymättömät ihmiset harjoittavat muotoilemaansa uskontoa. Se on ensimmäisiä askeleita myös silloin, kun seurakunnassa langetaan pois elävästä uskonyhteydestä Raamatun Jumalaan - silloin, kun usko vaihtuu uskonnoksi. Tunnustukset syntyvät, kun ei eletä yhteydessä siihen hengelliseen todellisuuteen, että Jumala puhuu Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta kansalleen ja että seurakunnalle Hänen Sanansa on tunnustus.
        Kaikki uskonnot asettavat omat säätämyksensä - tunnustuksensa - perinnäissääntöinä asemaan, jolla tosiasiassa "tekevät tyhjäksi" Jumalan Sanan. Tunnustuksen säätäminen on ensimmäinen "virallinen" askel pois Raamatusta. Sitten tulevatkin jo erilaiset ohjesäännöt ja "kirkkojärjestykset", joilla näin perustetun kirkkokunnan elämää ohjaillaan. Perustettu kirkkokunta on aina syntyneen seurakunnan vastakohta ja taistelee sitä vastaan.
        Ihmisten säätämät tunnustukset sisältävät aina epäsuorasti sen, että Jumalan asettama asiainjärjestys - Hänen Sanansa Pyhässä Hengessä - julistetaan kykenemättömäksi saattamaan ihmisiä ymmärrykseen ja oikeaan tilaan, ja vasta ihmisten oma määrittely sellaiseksi, josta asiat selviävät yhdellä tavalla ja oikein. Tunnustukset voivat olla ns. hyvässä tarkoituksessa laadittuja, mutta ne ovat aina vähemmän kuin koko totuus ja usein myös muuta, kuin totuus - ja sellaisina ne tulevat Sanan ilmoitustotuuden paikalle. Siksi ne ovat aina vääriä. Ja kaikki tunnustukset ovat periaatteessa samanlaisia.

        Esimerkiksi näin:

        I SUOMEN EVANKELISLUTERILAISEN KIRKON TUNNUSTUS (KirkkoL 1§)

        Suomen evankelisluterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka, perustaen Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden Testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, on lausuttu julki vanhimman kirkon kolmessa päätunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ynnä muissa luterilaisen kirkon niin sanottuun Sovintokirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa, ja pitää tunnustuksen korkeimpana lakina sitä näissä tunnustuskirjoissa selvästi lausuttua järkähtämätöntä totuutta, että Jumalan pyhä sana on ainoa ohje, jonka mukaan kaikkea oppia kirkossa on tukittava ja arvosteltava.

        Koska kirkon tunnustus kerran on muotoiltu siten, että tunnustuskirjat täydellisesti määräävät käytännön, olisi paljon rehellisempää ja oikeampaa kirjoittaa tunnustus suoraan esimerkiksi seuraavaan muotoon:

        Suomenevankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka on lausuttu julki vanhimman kirkon kolmessa päätunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa .ynnä muissa luterilaisen kirkon niin sanottuun Sovintokirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa, ja pitää tunnustuksen korkeimpana lakina näissä, tunnustuskirjoissa selvästi lausuttua järkähtämätöntä totuutta, jonka mukaan kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvosteltava.

        II JUMALAN SEURAKUNNAN TUNNUSTUKSESTA

        Seurakunta ei voi laatia tunnustusta, koska Jumala on sen ilmoituksellaan jo tehnyt, ja siinä kieltänyt muuta tekemästä (so. ilmoitus kokonansa, mitään lisäämättä, mitään poistamatta).

        Mutta mikäli vajavainen inhimillinen ymmärrys yrittäisi - totuudessa - ilmaista vilpitöntä pyrkimystään pitäytyä tosiasiallisessa riippuvuudessa yksin Sanasta, voisi "tunnustus" kuulua - kirkkolain "kaavaa" mukaellen - esimerkiksi seuraavasti:

        Seurakunta tunnustaa sitä uskoa, joka on ilmoitettu Jumalan Pyhässä Sanassa, Vanhan ja Uuden Liiton profeetallisissa ja apostolisissa Kirjoituksissa, ja pitää tunnustuksen korkeimpana lakina sitä selvästi lausuttavaa järkähtämätöntä totuutta, että Jumalan Pyhä Sana on ainoa ohje, jonka mukaan kaikkea oppia on seurakunnassa tutkittava ja arvosteltava.

        Jotakin edellä olevan kaltaista olisi sellainen puhe, jolla ilmaistaisiin tosiasiallista halua olla Jumalan ilmoitussanan "alla"- ei sen "päällä." Silloin voi julistuksessakin päästä toteutumaan tämä: "..Hän puhui heille Sanaa" (Mk 2:2).

        "..ja halatkaa niin kuin vastasyntyneet lapset Sanan v ä ä r e n t ä m ä t ö n t ä maitoa... (1 Pt 2:2).


      • Anonyymi
        kirkkojasakramentti kirjoitti:

        Tätä ei voi selittää sillä, että monien kielten (mm. engl., ranska, ven.) sama sana merkitsee sekä kirkko että srk, koska näillä kielillä on kyllä sanat ilmaista srk ilman "kirkkoa" VT: n puolella. -Ja kun Raamatun alkukieliä (heprea ja kreikka) käännellään toisikseen, on sama sana (qahal / ekklesia) aivan ongelmitta seurakuntaa tarkoittavana sekä VT:n että UT:n puolella.

        Eli kysymys on siis nimenomaan teologisesta tarkoitushakuisesti tuotetusta sanasta ja käsitteestä. Niiden kielten (yl. ns. romaaniset k.), joissa srk:aa / kirkkoa tarkoittava sana johtuu Raamatun (kreikan) ekklesiasta, kuten esim. lat. ja ranska, on sanalle annettu vähitellen kirkko- sanan käsitesisältö; niiden kielten (esim. germaaniset kielet) kohdalla, joissa sana ei johdu Raamatun ekklesiasta, vaan pakanallisesta sanasta kirch, on pakanuus tuottanut Raamatulle vieraat. sekä kirkko-sanan. että -käsitteen.

        Evankeliumin Sanalla (mielenmuutoksen ja Herran puoleen kääntymisen kautta) maailmasta uloskutsuttu seurakunta on kiusallisesti täysin yhteensopimaton sen kokemustodellisuuden kanssa, mikä kääntymättömällä pakanalla on.
        Sen sijaan se, että "minut on - niin kuin muutkin - ilman omaa tietoisuuttani toisten toimesta tehty "herralle kuuluvaksi", toimii erinomaisesti!

        Jumala on kuitenkin puhunut Sanansa ihmiselle siten, että kannanotto on kunkin ihmisen asia. Jokainen vastaa itse Jumalalle. Ei Jumala ole mikään pelle niin, että "yksin uskosta - yksin armosta" sulkisi kokonaan tapahtumien ulkopuolelle sen, jota asia koskee: ".. Minä olen sinut nimeltä kutsunut........ tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen".. Eikä tämä ole mitään omilla teoilla vanhurskautumisen oppia, vaan Jumalan edellyttämä ihmisen myönteinen vastaus Jumalan tekemään kutsuun ja lahjavanhurskauden tarjoukseen.
        Jumalalla on tässä maailmassa seurakunta, joka on maailmasta uloskutsuttu (ekklesia, ek = ulos; kaleoo = kutsua), kun se on Jumalan Sanan mukaisesti tehnyt parannuksen, muuttunut mielellään ja kääntynyt Jeesuksen sovintovereen turvaten Jumalan puoleen, avuksi huutaen Herran nimeä. -Näin seurakuntaan kuuluvat ovat saaneet syntinsä anteeksi (Lk 24: 45-48; Apt 2:2 1, 37 - 39; 3:19; 26:17, 18; Ilm 5:9; 7:13 - 15).

        Ja sillä kansalla, joka on osallinen Kristuksesta, on Jumalalliset hedelmät, joista se tunnetaan (Mt 7:13-23; Gal 5:22). Aivan erityisen huomionarvoinen asia, kun koetamme nähdä Jumalan seurakunnan, ja Antikristuksen kirkon eroa, on tässä se, että seurakunnan kohdalla toteutuu tämä: "Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämmiimme Pyhän Hengen kautta .. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa ..." (Rm 5:5; 13: 10); ja: "Katsokaa minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsuttaisiin (alkut.) Jumalan lapsiksi .." 1 Jh 3: 1.

        Vastaavasti Porton teot ovat yhtä ilmeiset: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti. Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä.. (Ilm 17:1-6; 18:23, 24). Portto harjoittaa haureutta maan kuninkaiden kanssa ja sillä on "valkeuden enkelinäkin" herransa (so. Perkeleen) teot/ hedelmät.

        Kirkkolaitos on eri historiallisten lähteiden mukaan tappanut 30-60 milj. ihmistä, harjoittaessaan haureutta maan kuninkaiden kanssa. Tapetuista suuri joukko on ollut Jeesuksen todistajia.
        Meidän saksalaisessa uskosta puhdistamisen perinteeseen nojaavassa kouluopetuksessa (pyhäkoulu, oppivelv.koulu, rippikoulu ja yliopisto) tämä on perinteisesti laitettu yl. pelkästään katolisen kirkon tiliin. Tosiasia kuitenkin on, että kaikki keskeiset ns. "uskonpuhdistuksen" isät menettelivät täsmälleen samoin. Luther, Melancthon, Zwingli ja Calvin vaativat Raamatun opettaman uskovien kasteen ottaneiden ja sitä otettavien tappamista. Ja niin totisesti tehtiin - Jumalan kunniaksi! Teloitustapoina yleisimmin polttorovio, miekka ja hukuttaminen.-"Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä!"

        Tänä päivänä ovat asiat niin pitkällä, että lisääntyvästi opetetaan noiden murhaajien olleenkin (olevan) kristittyjä, ja murhattujen olleen harhaoppisia pakanoita. -Jeesuksen ja apostolien opetukset hedelmistä tuntemisesta ovat kuitenkin edelleen voimassa (Mt 7:12-2 1; Gal 5:19-22 - huom. j. 21 alkut. myös "murhat'). Ja, kiitos Jumalalle, voimassa ovat myös Jeesuksen Sanat "..Minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita", Mt 16:18. - "Amen, tule Herra Jeesus!"

        Kirkkolaitos-instituutio on Pyhien Kirjoitusten ja muun historiatiedon valossa kiistattomasti pakanuuden tuottama valheellinen väärennös Raamatun tarkoittamasta Jumalan seurakunnasta. Se on luonut itse itsensä ja korvannut Jumalan Sanan järjestyksen itse sepittelemillään opeilla.
        Sen keskeiset perustukset ovat pakanallisissa Sakramentti-riiteissä ja se myös kutsuu itseään johdonmukaisesti pakanallisella nimellä.

        Erittäin katkeraa tekstiä ja mustamaalaavaa uudestikastajan tekstiä!
        Noita valheellisia juttuja on netti täynnä ja mieluisaa valhetta jakaa, jota suomenkin helluntaiherätys on vuosikymmeniä jakanut omilleen. Onko se kristillisyyttä,no ei ainakaan siitä katkeruusasteesta päätellen.
        Ja pùu hedelmistään tunnetaan,joka aina pitää paikkaansa!!!


      • Anonyymi

        "Uskon kohde on siis sakramentti ja sen vanhurskauttava voima. -Ja se on pakanuutta, uskonnollista okkultismia ja valkoista magiaa,"

        Höpö höpö. Joko olet ymmärtämätön tai tarkoitushakuisesti epärehellinen. Salaisuus tai mysteeri tarkoittavat ainoastaan sitä, että ihminen voi parhaimmillaankin ymmärtää vain osittain Jumalan maailmaa.

        Paavali ymmärsi tämän sanoessaan, että näemme täällä maailmassa Jumalan totuudet kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin. Tai puhuessaan ylösnousemuksesta: "katso, minä kerron teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme"

        Kasteessa tai ehtoollisessa käännytään Jumalan puoleen, ei veden, leivän tai viinin puoleen. Ne ovat vain välineitä tai symboleja. Jumalan ja ihmisen kohtaamista kutsutaan mysteeriksi siksi, että se on yliluonnollinen tapahtuma. Sen tunnustaminen osoittaa on nöyryyttä ja viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskon kohde on siis sakramentti ja sen vanhurskauttava voima. -Ja se on pakanuutta, uskonnollista okkultismia ja valkoista magiaa,"

        Höpö höpö. Joko olet ymmärtämätön tai tarkoitushakuisesti epärehellinen. Salaisuus tai mysteeri tarkoittavat ainoastaan sitä, että ihminen voi parhaimmillaankin ymmärtää vain osittain Jumalan maailmaa.

        Paavali ymmärsi tämän sanoessaan, että näemme täällä maailmassa Jumalan totuudet kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin. Tai puhuessaan ylösnousemuksesta: "katso, minä kerron teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme"

        Kasteessa tai ehtoollisessa käännytään Jumalan puoleen, ei veden, leivän tai viinin puoleen. Ne ovat vain välineitä tai symboleja. Jumalan ja ihmisen kohtaamista kutsutaan mysteeriksi siksi, että se on yliluonnollinen tapahtuma. Sen tunnustaminen osoittaa on nöyryyttä ja viisautta.

        "Jumalan ja ihmisen kohtaamista kutsutaan mysteeriksi siksi, että se on yliluonnollinen tapahtuma."

        Ef. 5: 24
        "Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa."


    • >>Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. >>

      Montako kirkkoa olet polttanut?

      • Anonyymi

        Sakramentti=salaisuus=secret. Sakramentti on nimi: hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"


      • Anonyymi

        >>Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. >>

        Kaikenlaisia aivopieruja. Kuka sanoi: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu? Jeesus. Kuka käski viettämään ehtoollista muistokseen? Jeesus. Kuka siis asetti sakramentit? Jeesus.

        Suomen kielen sanan kirkko juontaa juurensa kreikankielen sanasta kyriakon (= Herran oma). Seurakunta tulee kreikan sanasta ekklesia, joka tarkoittaa väenkokousta. Englanninkielisessä UT:ssa ekklesia on aina käännetty sanalla church eli kirkko.

        Kirkko tarkoittaa siis "Herran omaa" 1) maailmanlaajuista seurakuntaa, 2) kirkkokuntaa ja 3) kirkkorakennusta. Paikallisseurakunta, eli ekklessia, on osa Kristuksen kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. >>

        Kaikenlaisia aivopieruja. Kuka sanoi: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu? Jeesus. Kuka käski viettämään ehtoollista muistokseen? Jeesus. Kuka siis asetti sakramentit? Jeesus.

        Suomen kielen sanan kirkko juontaa juurensa kreikankielen sanasta kyriakon (= Herran oma). Seurakunta tulee kreikan sanasta ekklesia, joka tarkoittaa väenkokousta. Englanninkielisessä UT:ssa ekklesia on aina käännetty sanalla church eli kirkko.

        Kirkko tarkoittaa siis "Herran omaa" 1) maailmanlaajuista seurakuntaa, 2) kirkkokuntaa ja 3) kirkkorakennusta. Paikallisseurakunta, eli ekklessia, on osa Kristuksen kirkkoa.

        Nykyisin kai voidaan sanoa, että kirkko on puolueiden temmellyskenttä. Puolueet kilpailevat siitä, kuka uskaltaa mennä pisimmälle Raamatun polkemisessa. Eräät piispat ovat kunnostautuneet siinä erinomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. >>

        Kaikenlaisia aivopieruja. Kuka sanoi: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu? Jeesus. Kuka käski viettämään ehtoollista muistokseen? Jeesus. Kuka siis asetti sakramentit? Jeesus.

        Suomen kielen sanan kirkko juontaa juurensa kreikankielen sanasta kyriakon (= Herran oma). Seurakunta tulee kreikan sanasta ekklesia, joka tarkoittaa väenkokousta. Englanninkielisessä UT:ssa ekklesia on aina käännetty sanalla church eli kirkko.

        Kirkko tarkoittaa siis "Herran omaa" 1) maailmanlaajuista seurakuntaa, 2) kirkkokuntaa ja 3) kirkkorakennusta. Paikallisseurakunta, eli ekklessia, on osa Kristuksen kirkkoa.

        Jeesus ei asettanut sakramentteja, vaan käski kastaa uskovat ja viettää ehtoollista Hänen muistokseen. Et pelkää etkä kunnioita Jumalaa, vaan häijyyttäsi lisäsit Jumalan ilmoitukseen yhden sana 'sakramentti', eli porton nimen:
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei asettanut sakramentteja, vaan käski kastaa uskovat ja viettää ehtoollista Hänen muistokseen. Et pelkää etkä kunnioita Jumalaa, vaan häijyyttäsi lisäsit Jumalan ilmoitukseen yhden sana 'sakramentti', eli porton nimen:
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

        Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen joita sakramenteiksi kutsutaan. Uskovia ei Jeesus missään käskenyt kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen joita sakramenteiksi kutsutaan. Uskovia ei Jeesus missään käskenyt kastamaan.

        ". Uskovia ei Jeesus missään käskenyt kastamaan."

        Taas meni pieleen!

        Jeesushan nimenomaa sanoi: "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu."
        Ei uskomattoman vauvan kastaminen pelasta ketään.

        Mikähän sokeus tuota trollia vaivaa?

        Filippus sanoi hoviherralle kasteesta:
        Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."
        Ap 18:27


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Uskovia ei Jeesus missään käskenyt kastamaan."

        Taas meni pieleen!

        Jeesushan nimenomaa sanoi: "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu."
        Ei uskomattoman vauvan kastaminen pelasta ketään.

        Mikähän sokeus tuota trollia vaivaa?

        Filippus sanoi hoviherralle kasteesta:
        Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."
        Ap 18:27

        Eikö tuo porttolahkon trolli tunne Raamattua? Jeesushan sanoi juui kuten sanoit, eikä hän käske siinä kastamaan ketään vaan lupasi että jos uskoo ja on kastettu niin pelastuu.

        Mikä sokeus tuota trollia vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo porttolahkon trolli tunne Raamattua? Jeesushan sanoi juui kuten sanoit, eikä hän käske siinä kastamaan ketään vaan lupasi että jos uskoo ja on kastettu niin pelastuu.

        Mikä sokeus tuota trollia vaivaa?

        En tiedä, lieneekö lupaus ja käsky menneet sekaisin. Matteuksen kastekäskyssä ei ole kohteena "uskovat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Uskovia ei Jeesus missään käskenyt kastamaan."

        Taas meni pieleen!

        Jeesushan nimenomaa sanoi: "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu."
        Ei uskomattoman vauvan kastaminen pelasta ketään.

        Mikähän sokeus tuota trollia vaivaa?

        Filippus sanoi hoviherralle kasteesta:
        Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."
        Ap 18:27

        Sinä se sokea olet !

        Tuossa ei lue kastetaan VEDELLÄ !

        Se kaste, josta tuossa puhutaan on Jeesuksen suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen, joka tapahtuu uudestisyntymän hetkessä !

        Eli Pyhä Henki toimii pelastuksemme merkkinä ja vakuutena, eikä vesi !

        Miten Jeesus itse ohjeisti Paavalia ???

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan


    • Anonyymi

      Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Jeesus ei asettanut niitä sakramenteiksi. Ihmiset ovat tehneet niistä sakramentteja, papit pääasiassa. Sakramentit ovat rituaaleja, joilla ei ole Raamatun tai ihmisen pelastumisen kannalta mitään merkitystä.

      Kristillisen kasteen merkitys on siinä, että vanha ihminen haudataan siinä kasteen hautaan ja uusi ihminen liitetään Kristuksen voittoon ja ylösnousemukseen ja seurakuntaan.

      Ehtoollinen on muistoateria, jossa muistetaan Jeesuksen elämää ja varsinkin ristinkuolemaa seurakunnan puolesta.

      Kasteeseen tai ehtoolliseen ei sisälly mitään salaisuutta tai mystiikkaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sakramentti = Jumalan sana aine.

      Eli, kun Jumalan oma sana yhdistyy aineeseen, esim. HPE tai kastevesi.

      Viini ja leipä ovat viini ja leipä, kunnes niihin rukoiltu ja siunattu, uskossa lausuttu Jumalan sana yhdistyy ehtoollistarkoituksessa: enää se ei ole viini ja leipä, vaan ON Kristuksen pyhä ruumis ja veri.

      Vesi on vesi, kunnes se siunataan Jumalan sanalla kasteen tarkoituksessa. Enää se ei ole vain vesi, vaan pyhä kastevesi.

      Myös avioliiton voi katsoa sakramentiksi: Jumalan sana luo siinä miehen ja naisen yhdeksi.

      Tämä kaikki löytyy UT:sta. Mutta jonka anabaptistit / helluntailaiset kieltävät ja alati tätä vastaan hyökkäävät, tälläkin foorumilla, kaikkialla ja etenkin pilkkanauruin seurakunnissaan (olen kuullut erinäisen määrän). Jumalan omaa sanaa vastaan. MOT.
      ~

      • Anonyymi

        Tuo pilkka perustuu helluntailaiseen, nestoriolaiseen järkeis-harhaoppiin: "Mutta tuohan on mahdotonta!"
        ~


      • Anonyymi

        Myös uudestisyntynyt ihminen itsessään on sakramentaalinen: Jumalan sana liittyneenä halpaan maan tomuun, itsessään syntiseen ihmiseen, joka Jumalan sanan vaikutuksesta, uskon kautta, on nyt pyhä.

        Mutta tämänkin "salaisuuden" helluntailaiset kieltävät, vaikka Sana selvästi sanoo:

        Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

        Hell.uskonto: "Ei siinä mitää salaisuutta ole, tai mystiikkaa! Ihminen vaan tekee parannuksen, muuttaa itse itsensä, hautaa itsensä veteen ja alkaa käyttäytyä niinku Jeesus! Eihän nyt Jeesus tällaista tee puolestamme, kyllähän se laiskoille sopisikin! Eheiii... kyllä itse on muutettava itsensä! Jumala ei syntisiä huoli Taivaaseen!"

        *Entäs tuo "kasteen hauta"? Mikä hauta?
        *Ei mitää oikeaa kasteenhautaa tietenkää oo! Se on vaa vertauskuva, vesi mikä vesi! Sinne vaa upoksiin kokonaan niin synnit hukkuu!
        *Mitenkä ne synnit sinne tavalliseen uima-allasveteen uppoaa...?
        *Kyllä huomaa, että on antikristuksen paavia ja lutteria kuunneltu! Sinun pitää uudestisyntyä niinkuin me hellarit!
        *Kuinkas se tapahtuu?
        *Älä puhu sontaa! Soffiina taas kyselemässä tyhmiä! Lopetat vaan kaiken synninteon! Ei siinä muuta salaisuutta ja mystiikkaa ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös uudestisyntynyt ihminen itsessään on sakramentaalinen: Jumalan sana liittyneenä halpaan maan tomuun, itsessään syntiseen ihmiseen, joka Jumalan sanan vaikutuksesta, uskon kautta, on nyt pyhä.

        Mutta tämänkin "salaisuuden" helluntailaiset kieltävät, vaikka Sana selvästi sanoo:

        Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

        Hell.uskonto: "Ei siinä mitää salaisuutta ole, tai mystiikkaa! Ihminen vaan tekee parannuksen, muuttaa itse itsensä, hautaa itsensä veteen ja alkaa käyttäytyä niinku Jeesus! Eihän nyt Jeesus tällaista tee puolestamme, kyllähän se laiskoille sopisikin! Eheiii... kyllä itse on muutettava itsensä! Jumala ei syntisiä huoli Taivaaseen!"

        *Entäs tuo "kasteen hauta"? Mikä hauta?
        *Ei mitää oikeaa kasteenhautaa tietenkää oo! Se on vaa vertauskuva, vesi mikä vesi! Sinne vaa upoksiin kokonaan niin synnit hukkuu!
        *Mitenkä ne synnit sinne tavalliseen uima-allasveteen uppoaa...?
        *Kyllä huomaa, että on antikristuksen paavia ja lutteria kuunneltu! Sinun pitää uudestisyntyä niinkuin me hellarit!
        *Kuinkas se tapahtuu?
        *Älä puhu sontaa! Soffiina taas kyselemässä tyhmiä! Lopetat vaan kaiken synninteon! Ei siinä muuta salaisuutta ja mystiikkaa ole!

        Sakramentit ovat porttokirkon menoja ja taikuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit ovat porttokirkon menoja ja taikuutta.

        Sakarementit ovat jumalattomien ihmisen osa ja heidän höpinöitään. "sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakarementit ovat jumalattomien ihmisen osa ja heidän höpinöitään. "sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo".

        Sakramentit ovat Jeesuksen asettamia eikä niillä ole yhteyttä taikuuteen vaikka porttolahkon inisijät mitä väittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit ovat Jeesuksen asettamia eikä niillä ole yhteyttä taikuuteen vaikka porttolahkon inisijät mitä väittävät.

        Sakramentit ovat pappien taikuutta ja noituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit ovat pappien taikuutta ja noituutta.

        Helluntailaisille kaste je ehtoollinen ovat noituutta, kristityille ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisille kaste je ehtoollinen ovat noituutta, kristityille ei.

        Jeesus on heille noita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisille kaste je ehtoollinen ovat noituutta, kristityille ei.

        Luterilaisilla taitaa olla myös valehtelemisen sakramentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisilla taitaa olla myös valehtelemisen sakramentti.

        Hiiii Jeesus on noita hellareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiiii Jeesus on noita hellareille.

        Noituudelta haiskahtaa kyllä tuo Kristuken mollaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisille kaste je ehtoollinen ovat noituutta, kristityille ei.

        Kaste ja ehtoollinen ovat kaste ja ehtollinen, eivät sakramentteja eli noituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit ovat porttokirkon menoja ja taikuutta.

        Kielsit juuri Jumalan sanan voiman.

        Mutta tehän voitte sikailla uskossanne miten vain, koska ette tunnusta tekevänne syntiä ja syntinne te kaunistelette "vain virheiksi, erheiksi ja vajavuuksiksi, jotka - teidän mukaanne, - Jumala teissä hyväksyy". Olen omin korvin tuota oppianne kuullut, joten kieltää ei kannata.

        Helluntailaisuus on avointa satanismia. Onhan sen perustajatkin tunnettuja ku klux klanilaisia seksuaalipervoja. Suomessa joku Olsen-Smith, josta aikoinaan hellareiden huijaamana, en ollut koskaan kuullutkaan. Tämä netti on ihmeellinen, totuus löytyy lopulta, kun sitkeästi etsii.

        Homo Olsen-Smith, pedo Parham ja koko kukkuli-kaarti asustaa edelleenkin Hgin Saalem srk:n korkkimattojen alla. Heidän hengessään tuo seurakuntajengi pitää okkultistisia ja haureellisia menojaan, tunnetut talousrikolliset perhekunnat johtavat ylistystansseja heidän herralleen jne...

        Mutta jo esim. Jyväskylän hell.srk, joskin on ulospäin valkeaksikalkittu, on maalannut huoneidensa sisäseinät todellisen herransa tunnusvärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielsit juuri Jumalan sanan voiman.

        Mutta tehän voitte sikailla uskossanne miten vain, koska ette tunnusta tekevänne syntiä ja syntinne te kaunistelette "vain virheiksi, erheiksi ja vajavuuksiksi, jotka - teidän mukaanne, - Jumala teissä hyväksyy". Olen omin korvin tuota oppianne kuullut, joten kieltää ei kannata.

        Helluntailaisuus on avointa satanismia. Onhan sen perustajatkin tunnettuja ku klux klanilaisia seksuaalipervoja. Suomessa joku Olsen-Smith, josta aikoinaan hellareiden huijaamana, en ollut koskaan kuullutkaan. Tämä netti on ihmeellinen, totuus löytyy lopulta, kun sitkeästi etsii.

        Homo Olsen-Smith, pedo Parham ja koko kukkuli-kaarti asustaa edelleenkin Hgin Saalem srk:n korkkimattojen alla. Heidän hengessään tuo seurakuntajengi pitää okkultistisia ja haureellisia menojaan, tunnetut talousrikolliset perhekunnat johtavat ylistystansseja heidän herralleen jne...

        Mutta jo esim. Jyväskylän hell.srk, joskin on ulospäin valkeaksikalkittu, on maalannut huoneidensa sisäseinät todellisen herransa tunnusvärillä.

        Eivät ole sakramentit noituutta vaan sakramentit ovat kaste ja ehtoollinen.


    • Anonyymi

      Sarkamentti ei ole mikään taikatemppu, johon osallistumalla saadaan synnit anteeksi ja pelastutaan. Sakramenttioppi on katolisen kirkon keksintöä: sitä ei ole Raamatussa. Siitä tulee sanoutua irti, jos on langennut sitä totena pitämään ja osallistuu vieläpä sakramentteihin pelastumisen toivossa.

      • Anonyymi

        Vääristelet sakramentin merkitystä, sekä annat väärän todistuksen kirkosta.

        Tuo vääristely on teille tunnusomaista: valehtelette aina sillai ihan hiukan, luotte väärän mielikuvan... Niin tuttua ent. hell.uskonnon uhrille. Kuuntelin ja kuuntelen teidän puheitanne tarkkaan ja muistan ne.

        Muistan tämänkin valheesi. Sillä kirkko ei opeta sakramenteista esittämälläsi tavalla. Jätit vain sanomatta jotain oleellista, jotta syntyi väärä mielikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet sakramentin merkitystä, sekä annat väärän todistuksen kirkosta.

        Tuo vääristely on teille tunnusomaista: valehtelette aina sillai ihan hiukan, luotte väärän mielikuvan... Niin tuttua ent. hell.uskonnon uhrille. Kuuntelin ja kuuntelen teidän puheitanne tarkkaan ja muistan ne.

        Muistan tämänkin valheesi. Sillä kirkko ei opeta sakramenteista esittämälläsi tavalla. Jätit vain sanomatta jotain oleellista, jotta syntyi väärä mielikuva.

        Sakramenttioppia ei ole Jumalan Sanassa. Sakramentti oppi on valhe ja eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramenttioppia ei ole Jumalan Sanassa. Sakramentti oppi on valhe ja eksytys.

        Kaste ja ehtoollinen on Jumalan Sanassa.

        Mutta noituudesta kärsiville hellreille Kristus on valhe ja eksytys, ateistien tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ja ehtoollinen on Jumalan Sanassa.

        Mutta noituudesta kärsiville hellreille Kristus on valhe ja eksytys, ateistien tavoin.

        Luterilaiset hörhöt ovat hävinneet kaikki väittelyt täällä ja siksi heillä ei ole enää muuta asetta kuin valehteleminen ja vastustajien herjaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset hörhöt ovat hävinneet kaikki väittelyt täällä ja siksi heillä ei ole enää muuta asetta kuin valehteleminen ja vastustajien herjaaminen.

        Kato, sehän on se kusipää joka on hävinnyt kaikki väittelyt ja jolle Kristus on noituutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato, sehän on se kusipää joka on hävinnyt kaikki väittelyt ja jolle Kristus on noituutta!

        Siinä taas malliesimerkki tuosta rienaamisen sakramentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ja ehtoollinen on Jumalan Sanassa.

        Mutta noituudesta kärsiville hellreille Kristus on valhe ja eksytys, ateistien tavoin.

        Kaste on kaste, eikä kaste on kaste eikä kaste ole sakramentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on kaste, eikä kaste on kaste eikä kaste ole sakramentti.

        Sakramentti eli salaisuus on porton nimi ja kirjoitettuna porton otsassa, niin että varmasti kaikkein pitäisi tunnistaa portto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentti eli salaisuus on porton nimi ja kirjoitettuna porton otsassa, niin että varmasti kaikkein pitäisi tunnistaa portto.

        Portoilla on tuo herjaamisen ja noituuden sakrmentti. He pitäät kastetta noituutena. Jeesusta noitana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portoilla on tuo herjaamisen ja noituuden sakrmentti. He pitäät kastetta noituutena. Jeesusta noitana.

        Siinä taas malliesimerkki hellareiden taiasta joka on suoraan saatanalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portoilla on tuo herjaamisen ja noituuden sakrmentti. He pitäät kastetta noituutena. Jeesusta noitana.

        Porttkirkolla on tosiaan, "tuo herjaamisen ja noituuden sakrmentti."
        Sana ilmoittaa: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentti eli salaisuus on porton nimi ja kirjoitettuna porton otsassa, niin että varmasti kaikkein pitäisi tunnistaa portto.

        Ei Vulgata käytä sanaa sacramentum, vaan sanaa mysterium puhuessaan tuosta portosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Vulgata käytä sanaa sacramentum, vaan sanaa mysterium puhuessaan tuosta portosta.

        Onko uudestijastajahalko siis portto? Ilmankos kaste on niille taikaa.


    • Anonyymi

      Sakrametti käsite keksittiin aikana, jossa kansalla ei ollut lukutaitoa. Raamatun sisällön tuntemisen mahdollisuutta. Kirkko näin hallitsi koko kansaa sakramettiopillaan.

      • Anonyymi

        Voi, kun kirkko opettaa kasteeta ja ehtoollisesti voi että !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, kun kirkko opettaa kasteeta ja ehtoollisesti voi että !!

        Kolminaisuus -käsitekin keksittiin myöhemmin, hirttäydy seuraavaksi siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, kun kirkko opettaa kasteeta ja ehtoollisesti voi että !!

        Valehtelet, hellarit eivät pidä kastetta noituutena. Mutta lutterin uskovaisten vauvakaste on taikuutta ja noituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, hellarit eivät pidä kastetta noituutena. Mutta lutterin uskovaisten vauvakaste on taikuutta ja noituutta.

        Tällä itse todistatte että kaste on noittutta kuten arpahmin uskoivlla menee. Vauvakastetta ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä itse todistatte että kaste on noittutta kuten arpahmin uskoivlla menee. Vauvakastetta ei ole olemassakaan.

        Parhamin uskoville kaste on noittuuta, kristityille ei.


    • Anonyymi

      Luterilaisesta seurakunnasta ei löydy enää ketään, joka osaisi asiallisesti hävitä nämä keskustelut, vain tuollaisia valehtelijoita ja törkimyksiä sieltä löytyy.

      • Anonyymi

        Sieltä löytyy vain niitä jotka opsaa asiallisesta voittaa nämä keskustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä löytyy vain niitä jotka opsaa asiallisesta voittaa nämä keskustelut.

        Siellä ei ole tuollaisia valhelijoitaja tökimyksiä joille kaste on vaikaaa ja noittuuta.


    • Anonyymi

      Noituuta on kaste ja ehtoollinen. Luther taisi keksiä molemmat joo niin se on

      • Anonyymi

        Luther keksi oman kasteen ja oman ehtoollisen. Lutterin kastetta eikä Lutterin ehtoollista löydy Sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther keksi oman kasteen ja oman ehtoollisen. Lutterin kastetta eikä Lutterin ehtoollista löydy Sanasta.

        Joku Lutteriko keksi oman kasteen? Onpas hellareilla ihan oma kirkkohistoriansa, tämä toki on teistä tiedetty jo vuosikymmeniä.

        Ettekös te jossain välissä ole väittäneet, että paavi sen keksi?

        Teillä valheet vaihtuu nopeasti kuin kolikko- tai korttitempussa, jossa pöydällä nopeasti siirrellään näitä ja kysytään oikeaa kolikkoa tai korttia. Juuri tällaisia, alati puheitanne muuttavia huijareita te olette aina olleet.

        Takaako Yrjölä myös tämän helluntaivalheen, että joku Lutteri (itselleni tuntematon henkilö, tai sitten te väärennätte jopa ihmisten nimiä) keksi kristillisen kasteen? Mitä sanoo asiasta Yökkääjä?


      • Anonyymi

        Tää kyllä lyö laudalta kaikki helluntaiväitteet ja opetukset, näin se on. Uskomatonta, mutta näin tuossa lukee:

        >>Noituuta on kaste ja ehtoollinen. Luther taisi keksiä molemmat joo niin se on<<

        Saalemin mikrofoonin takaako tuon opin kuulit, vai ihanko hellaridemoni tuon sinulle suoraan kuiskasi.

        Kuitenkin hellarit itse paasaavat kasteesta, niin että tuo noituuden kaste pitää heillä jopa uusia, tiedän hellarin, joka aikoinaan oli ehtinyt kastattaa itsensä heidän omalla "noituudenkasteellaan" jo peräti 7 kertaa, joka ryyppyreissunsa jälkeen. Nyt jo varmasti 20 upotus-noitakasteella, sen suuntaiselta ryyppymieheltä tuo säkkipukuinen todistaja aikoinaan vaikutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Lutteriko keksi oman kasteen? Onpas hellareilla ihan oma kirkkohistoriansa, tämä toki on teistä tiedetty jo vuosikymmeniä.

        Ettekös te jossain välissä ole väittäneet, että paavi sen keksi?

        Teillä valheet vaihtuu nopeasti kuin kolikko- tai korttitempussa, jossa pöydällä nopeasti siirrellään näitä ja kysytään oikeaa kolikkoa tai korttia. Juuri tällaisia, alati puheitanne muuttavia huijareita te olette aina olleet.

        Takaako Yrjölä myös tämän helluntaivalheen, että joku Lutteri (itselleni tuntematon henkilö, tai sitten te väärennätte jopa ihmisten nimiä) keksi kristillisen kasteen? Mitä sanoo asiasta Yökkääjä?

        Et pysty näyttämään yhtäkään Sanan paikkaa, missä taikoja tehden vauvojen päähan lirutetaan vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty näyttämään yhtäkään Sanan paikkaa, missä taikoja tehden vauvojen päähan lirutetaan vettä.

        Sellaista kun tehdä missään. Taikojen käyttäminen on uudestikastajien keksintö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista kun tehdä missään. Taikojen käyttäminen on uudestikastajien keksintö

        Pappi piirtää kädellään merkkejä ja lausuu loitsuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi piirtää kädellään merkkejä ja lausuu loitsuja.

        Onko teille rukous sama kuin loitsu? Ei ihme että kaste on teille noituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teille rukous sama kuin loitsu? Ei ihme että kaste on teille noituutta.

        "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi." (lainaus Wikipediasta).
        Se, kaste minä lutterin papit loitsuja lausujen ja taikojaan piirtäen toimittaa, ei ole laisinkaan kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi." (lainaus Wikipediasta).
        Se, kaste minä lutterin papit loitsuja lausujen ja taikojaan piirtäen toimittaa, ei ole laisinkaan kaste.

        Sama kaste se on kuin muillakin kristillisillä seurakunnilla. Myös hellareilla on omat "loitsunsa" joita ei kristittyjen ole tapana loitsuksi sanoa. Mutta noituuutta näköjään harrastatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kaste se on kuin muillakin kristillisillä seurakunnilla. Myös hellareilla on omat "loitsunsa" joita ei kristittyjen ole tapana loitsuksi sanoa. Mutta noituuutta näköjään harrastatte.

        Luterilaisten loitsuilla vauva siirretään Jumalan seurakunnan jäseneksi, mutta hellarit kastavat niitä, jotka ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia ja kuuluvat Jumalan seurakuntaan, eikä hellarit tarvitse pappien tapaan loitsuja siirtämään ketään Jumalan valtakuntaan.
        Luterilaisten pappien kastekäytäntö täyttää loitsun määritelmän: "aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten loitsuilla vauva siirretään Jumalan seurakunnan jäseneksi, mutta hellarit kastavat niitä, jotka ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia ja kuuluvat Jumalan seurakuntaan, eikä hellarit tarvitse pappien tapaan loitsuja siirtämään ketään Jumalan valtakuntaan.
        Luterilaisten pappien kastekäytäntö täyttää loitsun määritelmän: "aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti".

        Kyllä, kasteessa siirretään Jumalan seurakunnan jäseneksi mutta loitsulla ei ole asian kansa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kasteessa siirretään Jumalan seurakunnan jäseneksi mutta loitsulla ei ole asian kansa mitään tekemistä.

        Jumalan valtakuntaan synnytään, ei kasteen kautta tulla osallisiksi Taivasten valtakunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan valtakuntaan synnytään, ei kasteen kautta tulla osallisiksi Taivasten valtakunnasta.

        Jumalan valtakuntaan nimenomaan synnytään uudesti. Kaste on portti Kristuksen seurakuntaan.


    • Anonyymi

      Surkea on niiden luterilaisten kohtalo, jotka ovat tällä palstalla hävinneet kaikki keskustelunsa mutta vielä surkeammaksi se muuttuu, jos he eivät ymmärrä tehdä parannusta synneistään. Jumalan sanan väärentäminen ja ihmisille valehteleminen pelastusasioissa on Jumalan kasvojen edessä vakava rikos.

      • Anonyymi

        Oletko sinä tehnyt parannuksen synneistäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä tehnyt parannuksen synneistäsi?

        Minä en ole väärentänyt Raamattua tai valehdellut ihmisille peelastusasioissa tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole väärentänyt Raamattua tai valehdellut ihmisille peelastusasioissa tällä palstalla.

        Olet haukkunut tällä muita. Kysymys kuului: oletko tehnyt parannuksen synneistäsi?


      • Anonyymi

        Ai? Teemmekö ME syntiä? Emme "vain virheitä, erheitä ja vajavaisuuksia, joita teidän herranne myös meissä suvaitsisi"?

        Tasan ei käy onnen lahjat. Helluntailaisuus on puolueellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet haukkunut tällä muita. Kysymys kuului: oletko tehnyt parannuksen synneistäsi?

        En ole haukkunut.


    • Anonyymi
    • >>Luterilaisesta seurakunnasta ei löydy enää ketään, joka osaisi asiallisesti hävitä nämä keskustelut, vain tuollaisia valehtelijoita ja törkimyksiä sieltä löytyy.>>

      Minä häviän mielelläni väittelyt sille joka selittää uskonasioita järjellä.

      Minun ei tarvitse pönkittää omaa heikkoa egoani kuten toisten.

      • Anonyymi

        Hyökkäys sakramentteja vastaan on suora, demoninen hyökkäys Jumalan omaa sanaa ja Pyhän Hengen voimaa vastaan, eikä se muuta todistusta tarvitse.

        He, jotka tätä tekevät, ovat jo todistaneet itse itsestään sekä omasta kuppikunnastaan, mikä sen todellinen henki on. Tämä ei ole uutta, vaan yhtä ja samaa, jo anabaptisteista ja sittemmin myös suomalaisen helluntailaisuudenkin alusta asti. Jo pikkulapsena kuulin tunnettujen, suomalaisten helluntaisaarnaajien pilkkaavan kristillisiä kirkkoja ja uskoa. Se oli juuri tätä samaa, pilkkaavaa, valheellistakin lässytystä ja naurua.

        Tämä on tosiasia, puheet on puhuttu, teot tehty, sanat lausuttu, eivätkä ne koskaan katoa: Totuus todistaa aina heitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys sakramentteja vastaan on suora, demoninen hyökkäys Jumalan omaa sanaa ja Pyhän Hengen voimaa vastaan, eikä se muuta todistusta tarvitse.

        He, jotka tätä tekevät, ovat jo todistaneet itse itsestään sekä omasta kuppikunnastaan, mikä sen todellinen henki on. Tämä ei ole uutta, vaan yhtä ja samaa, jo anabaptisteista ja sittemmin myös suomalaisen helluntailaisuudenkin alusta asti. Jo pikkulapsena kuulin tunnettujen, suomalaisten helluntaisaarnaajien pilkkaavan kristillisiä kirkkoja ja uskoa. Se oli juuri tätä samaa, pilkkaavaa, valheellistakin lässytystä ja naurua.

        Tämä on tosiasia, puheet on puhuttu, teot tehty, sanat lausuttu, eivätkä ne koskaan katoa: Totuus todistaa aina heitä vastaan.

        Siis sinulle sakramentti on jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys sakramentteja vastaan on suora, demoninen hyökkäys Jumalan omaa sanaa ja Pyhän Hengen voimaa vastaan, eikä se muuta todistusta tarvitse.

        He, jotka tätä tekevät, ovat jo todistaneet itse itsestään sekä omasta kuppikunnastaan, mikä sen todellinen henki on. Tämä ei ole uutta, vaan yhtä ja samaa, jo anabaptisteista ja sittemmin myös suomalaisen helluntailaisuudenkin alusta asti. Jo pikkulapsena kuulin tunnettujen, suomalaisten helluntaisaarnaajien pilkkaavan kristillisiä kirkkoja ja uskoa. Se oli juuri tätä samaa, pilkkaavaa, valheellistakin lässytystä ja naurua.

        Tämä on tosiasia, puheet on puhuttu, teot tehty, sanat lausuttu, eivätkä ne koskaan katoa: Totuus todistaa aina heitä vastaan.

        Onko sinulla valehtelemisen sakramentti?

        Ei usko sakramentteihin pelasta ketään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla valehtelemisen sakramentti?

        Ei usko sakramentteihin pelasta ketään!

        Sinulla on valehtelemisen sakramentti. Jeesus pelastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on valehtelemisen sakramentti. Jeesus pelastaa.

        Jumalan valtakunnassa koronaan kuolleita 189,964. (Tuorein tieto.) Jos sakramentit eivät pelasta, ei myöskään helluntailaisuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      3495
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

      Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      80
      1301
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

      GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      51
      1267
    4. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1202
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

      Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1122
    6. Mikä teki vaikutuksen

      että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1057
    7. Autolla puuhun

      Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      29
      1010
    8. Luuletko, että löydämme vielä

      Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      54
      911
    9. Tunnustan

      Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      892
    10. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    Aihe