Koiran täyttäminen?

aina lähellä

Jos ei halua luopua omasta rakkaasta lemmikistä poismenon jälkeen. Niin mitä mieltä täyttämisestä. Paljon maksaa ja onko keskisuomen lähellä täyttäjiä?

245

7265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

      En tiedä.

      • suomen paras

        mikkelin lähellä on täyttäjä.otavassa ja on hyvä ammattitaitoinen olisko suomen paras.


      • piparienkeli
        suomen paras kirjoitti:

        mikkelin lähellä on täyttäjä.otavassa ja on hyvä ammattitaitoinen olisko suomen paras.

        Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina jostain sieltä huoneen nurkasta vielä poismenonsa jälkeenkin. Mun mielestä se on sairasta että halutaan pitää lemmikkejä "elossa" ja mukana elämässä vielä kuoleman jälkeenkin... se on luonnotonta ): Mutta kaikilla omat mielipiteensä, mun mielestä vaan eläinten on saatava oikeus kuoleman rauhaan, niin kuin ihmisilläkin.


      • Lepää rauhassa
        piparienkeli kirjoitti:

        Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina jostain sieltä huoneen nurkasta vielä poismenonsa jälkeenkin. Mun mielestä se on sairasta että halutaan pitää lemmikkejä "elossa" ja mukana elämässä vielä kuoleman jälkeenkin... se on luonnotonta ): Mutta kaikilla omat mielipiteensä, mun mielestä vaan eläinten on saatava oikeus kuoleman rauhaan, niin kuin ihmisilläkin.

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.


      • 7+17
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        Unohda!
        Edellinen kirjoittaja ehti jo kertoa, mitä ajattelin. Täyttäisitkö oman isoäitisi olohuoneen nurkkaan seisomaan? Ajatuksenakin sairasta. Kuolleet ovat kuolleita, anna heidän mennä...
        En kyllä usko, että ruumis kerää mitään henkivoimia, kun sielu on poistunut. Mutta jotkut sielut jäävät asuinpaikoilleen "kummittelemaan". Voit varmasti vielä kuulla tai tuntea koirasi, mikäli olitte läheisiä.


      • No onhan noita
        7+17 kirjoitti:

        Unohda!
        Edellinen kirjoittaja ehti jo kertoa, mitä ajattelin. Täyttäisitkö oman isoäitisi olohuoneen nurkkaan seisomaan? Ajatuksenakin sairasta. Kuolleet ovat kuolleita, anna heidän mennä...
        En kyllä usko, että ruumis kerää mitään henkivoimia, kun sielu on poistunut. Mutta jotkut sielut jäävät asuinpaikoilleen "kummittelemaan". Voit varmasti vielä kuulla tai tuntea koirasi, mikäli olitte läheisiä.

        vahakabineteissa ja museoissa ollut täytettyjä ja veistettyjä sekä valettuja kuvia elävistä ihmisistä kuolemansa jälkeen kautta maailmanhistoorian. Mitä ihmeellistä siinä muka on`?


      • jepjee1
        piparienkeli kirjoitti:

        Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina jostain sieltä huoneen nurkasta vielä poismenonsa jälkeenkin. Mun mielestä se on sairasta että halutaan pitää lemmikkejä "elossa" ja mukana elämässä vielä kuoleman jälkeenkin... se on luonnotonta ): Mutta kaikilla omat mielipiteensä, mun mielestä vaan eläinten on saatava oikeus kuoleman rauhaan, niin kuin ihmisilläkin.

        http://www.youtube.com/watch?v=lUskbvD5720&list=WLNtDRCldCx10W3uKn8dkYbWIUEUAnTiwN


      • killurself
        No onhan noita kirjoitti:

        vahakabineteissa ja museoissa ollut täytettyjä ja veistettyjä sekä valettuja kuvia elävistä ihmisistä kuolemansa jälkeen kautta maailmanhistoorian. Mitä ihmeellistä siinä muka on`?

        Siinä on kanssa yks terävä kynä penaalissa :DDD, urpo vertaa vahanukkea ja täytettyä ihmistä keskenään, voi elämän kevät mikä junttieinari, aaaahhaahaaa


      • iem
        suomen paras kirjoitti:

        mikkelin lähellä on täyttäjä.otavassa ja on hyvä ammattitaitoinen olisko suomen paras.

        Johan pomppas. Niitä varmasti löytyy Suomen parhaita täyttäjiä ja ottaa niiltä höperöiltä rahat pois, samoin, kuin on villitys tuhkaamisesta. Höpö höpö. Ite olen haudannut metsään ja tulen hautaamaan, niin on tehty siiheen asti, kun tuli nuo hienostelijat, joilla koirapolonen ei saa edes kävellä, kun se (anteeksi hän) on jatkuvasti sylissä ja kun ne poloset laittaa vielä hänet, eli koiran lasten edelle.HYI. Eläimenpito kieltoon sellaiset.


      • preparoija lapista
        killurself kirjoitti:

        Siinä on kanssa yks terävä kynä penaalissa :DDD, urpo vertaa vahanukkea ja täytettyä ihmistä keskenään, voi elämän kevät mikä junttieinari, aaaahhaahaaa

        kyllä onnistuu apaut 3000 e
        kokemusta linnuista hirviin


      • mkoiu789
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        erikoinen ajatus.mutta erikoista on tämäkin että niille lemmikeille annetaan ihmisarvo.
        on lemmikin nimeä joulukortissa ja perhe kuvassa se elukka on myös mukana,aivan
        käsittämätöntä. ja entäs kaikki ne tv mainokset missä eläin "puhuu" ihmisen äänellä,
        ällöttävää.


      • Täysin hyväksyttävää
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        Uskovaiset taas hölisemässä omia juttujaan. Ei mitään rationaalisuutta. Mitään kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassakaan ja vain yksinkertainen ihminen uskoo tuollaisiin vouhutuksiin.

        On ihan hyväksyttävää täyttää eläin ja silloin lemmikki on ikään kuin aina luona. Sitä voi katsoa ja silittääkin. Itse hieman kadun että en täyttänyt lemmikkiäni. Täyttäminen voi kuitenkin epäonnistua ja silloin eläimestä voi tulla ikävä muisto.


      • Eläin ei ole roska
        iem kirjoitti:

        Johan pomppas. Niitä varmasti löytyy Suomen parhaita täyttäjiä ja ottaa niiltä höperöiltä rahat pois, samoin, kuin on villitys tuhkaamisesta. Höpö höpö. Ite olen haudannut metsään ja tulen hautaamaan, niin on tehty siiheen asti, kun tuli nuo hienostelijat, joilla koirapolonen ei saa edes kävellä, kun se (anteeksi hän) on jatkuvasti sylissä ja kun ne poloset laittaa vielä hänet, eli koiran lasten edelle.HYI. Eläimenpito kieltoon sellaiset.

        Hyi vaan itsellesi. Oletko koskaan ollut edes eläinrakas? Vain oudot ihmiset hautaavat rakkaan lemmikkinsä jonnekin metsään, kunhan käsistään pääsevät ruumiista. Onko vaikeaa ymmärtää, että toisille lemmikki on PERHEENJÄSEN? Toiset rakastavat lemmikkiään ja toiset rakastavat vain itseään.


      • iem
        Eläin ei ole roska kirjoitti:

        Hyi vaan itsellesi. Oletko koskaan ollut edes eläinrakas? Vain oudot ihmiset hautaavat rakkaan lemmikkinsä jonnekin metsään, kunhan käsistään pääsevät ruumiista. Onko vaikeaa ymmärtää, että toisille lemmikki on PERHEENJÄSEN? Toiset rakastavat lemmikkiään ja toiset rakastavat vain itseään.

        En ole väittänyt, että eläin on roskaa. Jos sinä ämmä luulet, etten osaa hoitaa lemmikkiä, niin taisit erehtyä. Eläin on eläin, se, eli hän, vaatii jokapäivästä hoitoa, ihminen, eli se, pärjäilee itekseen. Ihmiset haudataan hautausmaalle, tai tuhkataan, koirat haudataan metsään, tai eläinten hautausmaalle. Ennen muuten sanottiin ihmisestä hän ja eläimestä se, nyt sanotaan toisin päin, eli eläimestä on tullut ihmistä arvokkaampi. Muistahan muumioittaa itsesi.


      • RHS58
        Täysin hyväksyttävää kirjoitti:

        Uskovaiset taas hölisemässä omia juttujaan. Ei mitään rationaalisuutta. Mitään kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassakaan ja vain yksinkertainen ihminen uskoo tuollaisiin vouhutuksiin.

        On ihan hyväksyttävää täyttää eläin ja silloin lemmikki on ikään kuin aina luona. Sitä voi katsoa ja silittääkin. Itse hieman kadun että en täyttänyt lemmikkiäni. Täyttäminen voi kuitenkin epäonnistua ja silloin eläimestä voi tulla ikävä muisto.

        SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!


      • ....................
        killurself kirjoitti:

        Siinä on kanssa yks terävä kynä penaalissa :DDD, urpo vertaa vahanukkea ja täytettyä ihmistä keskenään, voi elämän kevät mikä junttieinari, aaaahhaahaaa

        Taidetta ihmisruumiista.
        http://www.bodyworlds.com/en.html

        Voisinpa oikeastaan itsekin lahjoittaa kroppani tuonne. Ei se minua hetkauta enää kuolemani jälkeen, mitä ruumiillani tehdään, mutta ajatus siitä, että minusta tehtäisiin jonkinsortin taidetta tuntuu paremmalta, kuin mullissa mätäneminen.

        Aloittaja voi minun puolestani jättää konkreettisen ja uljaan muiston kaveristaan, eikä se ole millään tavalla julmaa. Tässä yhteiskunnassa ollaan vain totuttu tekemään asiat tietyllä tapaa ja jos siitä poikkeaa, niin ihmiset haukkuvat jo sairaaksi. Tämäkin yksi pipipää, jolle vastaan katsoo tällaisen asian takia asialliseksi käskeä aloittajaa tappamaan itsensä.


      • !!!!! !!!!!
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        Koira on koira ja eläin, ihminen on eriasia. Tuossa juuri näkee kuinka itsekeskeisiksi ihmiset tulleet kun laittavat jonkun rakin samaan asemaan kun entisen lähimmäisensä. Ihminen ei useinkaan halua kun alistaa toista luontokappaletta ja tehdä itsensä sille muka korvaamattomaksi.


      • mökkelö
        Eläin ei ole roska kirjoitti:

        Hyi vaan itsellesi. Oletko koskaan ollut edes eläinrakas? Vain oudot ihmiset hautaavat rakkaan lemmikkinsä jonnekin metsään, kunhan käsistään pääsevät ruumiista. Onko vaikeaa ymmärtää, että toisille lemmikki on PERHEENJÄSEN? Toiset rakastavat lemmikkiään ja toiset rakastavat vain itseään.

        Miten niin oudot. Mitä väliä on sillä missä se lemmikki maatuu? Miksi sen pitäisi olla joku tietty paikka jolle tehdä aina joku pyhiinvaellus, eikö sitä rakasta ystävää voi muistaa ihan missä tahansa ja jos ehdottomasti haluaa niin tehdä vaikka pieni "alttari" kotiin ja sytyttää kynttilä valokuvan edessä.

        Samoin voisi ajatella että jonkun maallisen kuoren ja muumioiden palvominen on outoa. Mitä se kuollut eläin on muuta kuin luuta, lihaa ja nahkaa ja maahan haudatessa ajan kuluessa tai poltettaessa ei edes sitäkään. Aivan kuten ihmisilläkään se rakas luonne ja ihmisen "sisin" ei ole sidottu siihen ulkoiseen kehikkoon.

        Toiset rakastavat läheisiään ja toiset niiden ulkokuorta, vai? Itsekin rakastan läheisiäni mutta en näe suurempaa syytä ruumiinpalvonnalla. Sen että hoidetaan homma suunnilleen lakien mukaan, niin se riittää. Sen jälkeen rakkaat sitten elävät muistoissa.


      • :D o9iyutygf

        :D kikkelitonttu on aivan sairaan hyvä nimimerkki, ja vastaus on vielä parempi :D Nauroin ääneen vaikka kuinka kauan! Hoh-hoh, mauttomuus hyvällä maulla on kaikkein parasta.


      • Baatso
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        Mie haluisi et miut täyttettäs ku mie kuole. Sie mie henkisi kaikkii voimii ja sie mie eläsin vähä niiku ikuisesti. Oisinks mie sit melkee ku jumala?


      • illmslcufmal
        Täysin hyväksyttävää kirjoitti:

        Uskovaiset taas hölisemässä omia juttujaan. Ei mitään rationaalisuutta. Mitään kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassakaan ja vain yksinkertainen ihminen uskoo tuollaisiin vouhutuksiin.

        On ihan hyväksyttävää täyttää eläin ja silloin lemmikki on ikään kuin aina luona. Sitä voi katsoa ja silittääkin. Itse hieman kadun että en täyttänyt lemmikkiäni. Täyttäminen voi kuitenkin epäonnistua ja silloin eläimestä voi tulla ikävä muisto.

        hahh kiva syyttää uskovaisia. Yleistämistä..

        Aiheeseen, mun mielestä on aika outoa täyttää se eläin ja kyl vähän pelottais katella kuollutta rakasta lemmikkiä päivittäi.. Mut toisaalta iha ok. Mut se on enään vaan ruumis, pelkkä kuori eli se o sama mitä sille teet. Ite haluun et mut haudataan pahvilaatikkoon, tuhkataan tai viedään vaikka koeleikeltäväks koska kun olen kuollut en tunne enää mitään. Sun pitää luopua siitä lemmikistä, niin en ymmärrä miten voit ns. Korvata lemmikkisi sen raadolla! Et voi ikinä pitää mitään ikuisesti, et edes lemmikkiä vaikka kuinka täyttäisit. Mutta samapa se. Itse en täyttänyt, otin karvaa muistoksi ja paljon kuvia. Kuvat säilöö sen ilosen hetken, mulle täytetty eläin tois vaan tuskaa mieleen ja aina joutuis muistelemaan ja tulis mieleen se kipu ku eläimestä joutu luopumaan. Toi henki juttu, njaa tuskimpa se mtn henkiä houkuttelis.. Mutta pelottava ois. Ite näin kristittynä, teesinä tohon sun uskovais vastaiseen tekstiin. Voisit kunnioittaa muita vaikka ite et oo nähny sitä miks me uskotaan.


      • mmvöj
        Täysin hyväksyttävää kirjoitti:

        Uskovaiset taas hölisemässä omia juttujaan. Ei mitään rationaalisuutta. Mitään kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassakaan ja vain yksinkertainen ihminen uskoo tuollaisiin vouhutuksiin.

        On ihan hyväksyttävää täyttää eläin ja silloin lemmikki on ikään kuin aina luona. Sitä voi katsoa ja silittääkin. Itse hieman kadun että en täyttänyt lemmikkiäni. Täyttäminen voi kuitenkin epäonnistua ja silloin eläimestä voi tulla ikävä muisto.

        ps. Vaan yksinkertanen ihminen uskoo siihen että yhtäkkiä -ei-mihinkään- syntyi piste, josta yhtäkkiä laajeni tämä universumi, joka laajenee kokoajan, jonne syntyi atomit antiatomeineen, jonka elämä kehittyi, sillä SATTUMALTA kaikki olivat kohdallaan: lämpötila, sijainti auringosta, fysiikan lait, etc.. Elämä kehittyi ja lopulta päästii n ihmiseen joka fiksuimpana olentona mietiskelee näitä. Ateistit on suurimpia uskovaisia,koska Jumalan olemassaolo on todennäköisempää kuin se piste josta tuli big bang. Vaatii paljon uskoa ja ennen kaikkea halua uskoo tollaseen. Tiede on parasta mutta sattumalta ei synny mitään. Sitä miten Jumala vai se piste synty, ei ikinä voida selvittää, mutta helpompi se on uskoa Jumalaan. Ihmiset ei vaan halua koska sit pitäis lukea raamattua ja totella käskyjä ja pidättäytyä yms...kaikki on kiinni asenteesta. Sulla on varmaan selitys kaikille paranormaaleille ilmiöille? Mutjuu tää taas lisäprotestina. Älä kiitos ala väittelemään, mietivaan uudelleen kantas ja älä hauku muita.


      • rest in peace1
        piparienkeli kirjoitti:

        Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina jostain sieltä huoneen nurkasta vielä poismenonsa jälkeenkin. Mun mielestä se on sairasta että halutaan pitää lemmikkejä "elossa" ja mukana elämässä vielä kuoleman jälkeenkin... se on luonnotonta ): Mutta kaikilla omat mielipiteensä, mun mielestä vaan eläinten on saatava oikeus kuoleman rauhaan, niin kuin ihmisilläkin.

        Eihän se tuijota,kun olisit teettänyt siitä hienot sormikkaat..Nyt taitaa olla myöhäistä, jos olet sen haudannut.

        Olisi kannattanut viedä corgisi nahkurille,silloin siitä olisi ollut hyötyä

        Tämän lisäksi olisit voinut todeta lemmikkisi olevan mukana vielä monta vuotta....Ja lämmöllä.


      • Anonyymi
        piparienkeli kirjoitti:

        Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina jostain sieltä huoneen nurkasta vielä poismenonsa jälkeenkin. Mun mielestä se on sairasta että halutaan pitää lemmikkejä "elossa" ja mukana elämässä vielä kuoleman jälkeenkin... se on luonnotonta ): Mutta kaikilla omat mielipiteensä, mun mielestä vaan eläinten on saatava oikeus kuoleman rauhaan, niin kuin ihmisilläkin.

        "Mua ahdistais tajuttomasti jos mun rakas pieni corgini suurine ihmismäisine silmineen tuijottaisi aina "

        Di hätää, silmät voi täytettäessä vaihtaa pienempiin tai jättää ne pois


      • Anonyymi
        Lepää rauhassa kirjoitti:

        Voiko olla irvokkaampaa ajatusta kuin kuolleen lemmikin täyttäminen!
        Ihan sama jos ihmiset täytettäisiin kuoleman jälkeen töllisteltäviksi.
        Lisäksi estetään ko elämän siirtyninen eteenpäin tuonpuoleisessa.
        Ja kaiken lisäki kuollut vetää monenlaisia henkivoimia ympärillensä, niin hyviä kuin huonoja.

        Onko nyt ajatuksesi koiran täyttämisestä yhtään järkevää. Elävää et siitä saa.
        Jos sinulla olisi pakka, johon voisit koirasi haudata, niin käytä se mahdollisuus, tai tuhkaa koirasi,, saat kaunin uurnan, jonka voit asettaa kotiisi, minne tahansa.


      • Anonyymi
        7+17 kirjoitti:

        Unohda!
        Edellinen kirjoittaja ehti jo kertoa, mitä ajattelin. Täyttäisitkö oman isoäitisi olohuoneen nurkkaan seisomaan? Ajatuksenakin sairasta. Kuolleet ovat kuolleita, anna heidän mennä...
        En kyllä usko, että ruumis kerää mitään henkivoimia, kun sielu on poistunut. Mutta jotkut sielut jäävät asuinpaikoilleen "kummittelemaan". Voit varmasti vielä kuulla tai tuntea koirasi, mikäli olitte läheisiä.

        Voi ei ole tämän kommentin alkuperäisen kirjoittajan tyhmyydellä mitään rajaa.


      • suomen paras kirjoitti:

        mikkelin lähellä on täyttäjä.otavassa ja on hyvä ammattitaitoinen olisko suomen paras.

        Varmaankin sama ihminen joka täytti meille jo yli 20 vuotta sitten sähköjohtoihin lentäneen teeren. Hieno työ. Teeri on hieno punaisine merkkeineen. Oli laitettu istumaan isohkolle männyn oksalle joka myös on hyvin aidon värinen ja kaikkineen hyvä. Kun tietää niin voi nähdä sähkölangan polttaman paikan mutta jos ei tiedä niin ei sitä näe.


      • Anonyymi
        mkoiu789 kirjoitti:

        erikoinen ajatus.mutta erikoista on tämäkin että niille lemmikeille annetaan ihmisarvo.
        on lemmikin nimeä joulukortissa ja perhe kuvassa se elukka on myös mukana,aivan
        käsittämätöntä. ja entäs kaikki ne tv mainokset missä eläin "puhuu" ihmisen äänellä,
        ällöttävää.

        Lemmikit ovat tärkeitä useille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lemmikit ovat tärkeitä useille.

        Ilman seksileluja on vaikea elää.


    • Sikuria

      Täyttö riippuu eläimen koosta ja koiralla se varmaan heiluu 500 euron ja 1500 (ketun ja suden täyttöhinnat) euron välimaastossa.

      Harva täyttäjä kuitenkaan suostuu käsittelemään lemmikkikoiria, koska niistä on vaikea, lähes mahdoton saada alkuperäisen näköisiä. Ammattitaidon pitää olla huippuluokkaa, että kykenee veistelemään nahan alle tulevan täytteen täsmälleen yksilön omaan muotoon.

      http://www.cylex.fi/eläintentäyttäjä.html

      Tuossa nopea lista täyttäjistä.

    • muuten ok

      Laki taitaa kieltää ihmisten täyttämisen.

      • Lenin2

        Taas yksi kielto tässä kieltoviidakkomaassa! Juuri kun ajattelin tätä ketjua lukiessani, että minut voisi kuolemani jälkeen täyttää ja laittaa parvekkeellleni seisomaan. Suuhun sähkösavuke, jonka päässä vilkkuisi punainen hehku. Kaiteen viereen teellä puolilleen täytetty viskipullo.


      • Anonyymi
        Lenin2 kirjoitti:

        Taas yksi kielto tässä kieltoviidakkomaassa! Juuri kun ajattelin tätä ketjua lukiessani, että minut voisi kuolemani jälkeen täyttää ja laittaa parvekkeellleni seisomaan. Suuhun sähkösavuke, jonka päässä vilkkuisi punainen hehku. Kaiteen viereen teellä puolilleen täytetty viskipullo.

        Jos! minusta joskus aika jättää, Pullo Calvadosia, VSQP olisi parempi kuin kukkaset. Kuopan päälle, kiitos. sieltä joku voisi sen hakea. Ei ole omaisia eikä edes viranomaiset ole kiinnustuneita.


    • Pekka Siitin

      Meidän Ressu täytettiin viime jouluna. Täytön suoritti ammattilainen ja täytyy sanoa ettei koira ollut eläissään yhtä virkeän näköinen kuin nyt. Ja tuollainen täytetty koira tulee myös halvemmaksi. Se ei syö eikä kuse ja pasko nurkkiin enää. Suosittelen kyllä.

      • täytättelijä

        täytätin akvaariokalani viimevuonna, ihan hyvin on värit ja kiilto pysyny, jopa suht elävän näkösiä ovat. ainoa pitkä miinus on ettei ne ui enää, kelluvat vaan akvaarion pinnalla..


      • seppo suutin

        Sinut pitäisi kuristaa ja täyttää sen jälkeen varoitukseksi, että idioottien kannattaa käyttää ehkäisyä.


      • Las_vegas1

        Täytähän kuule ittes kun oot delannut, niin saadaanhan sitten ihmetellä miltä aito pölvästi näyttää.


      • aatteleva.
        täytättelijä kirjoitti:

        täytätin akvaariokalani viimevuonna, ihan hyvin on värit ja kiilto pysyny, jopa suht elävän näkösiä ovat. ainoa pitkä miinus on ettei ne ui enää, kelluvat vaan akvaarion pinnalla..

        Vaimo oli vienyt akvaariokalat metsään töissä ollessani. Sanoi niitten olevan nyt kalojen taivaassa.

        Minä olisin vienyt ne akvaariokauppaan.


    • teeeeeeeeeee

      Mikset nyljetytä sitä ja tee siitä taljaa ? Mulla on koiran talja ja mukavasti on lämmittäny pyllyn alla kylminä aikoina :D.

    • fgbfg

      Koiran päästä saisi hienon trofeen takkahuoneen seinälle. Lisäksi taljasta voisi tehdä hienot rukkaset lämmittämään sormia talvipakkasilla.

      • oravan nahka

        Tai takapäästä sängyn viereen hyvän keino...no jääköön nyt sanomatta


      • 698788954569958656
        oravan nahka kirjoitti:

        Tai takapäästä sängyn viereen hyvän keino...no jääköön nyt sanomatta

        Hyi helevetti! Oot kiinnostunut zoofiliasta. Mee hoitoon!


      • Anonyymi

        Älä provosoi. Koirat on usein parhaita kavereita. Eihän entisistä miehistä/vaimoista tahdota trofeita seinälle.


    • Muistot Sydämmessä

      Toivottavasti tämä on provo!

      Mieti hyvä ihminen mitä teet täytetyllä lemmikillä?
      Se on vain pelkkä hiljainen kuori, ilmeettömine lasisilmineen kaikkineen.

      Säilytä muistot sydämmessäsi ja mieti ihania yhteisiä aikoja mitä koirasi kanssa sait viettää.
      Uskon että jossakin vaiheessa alkaa täytetty otus vielä inhottamaan ja siitä voi olla hankaluus hankkiutua eroon.
      Tuhkaa koira mielummin ja hanki kiva uurna.

      Itsekkin jouduin luopumaan rakkaasta koirastani ihan liian aikaisin, koiran ollessa hieman alle 2 vuotias.
      Ikävä on edelleen kova ja ylitsepääseminen tuntuu todella vaikealta.
      Mutta ikinä en olisi rakasta ystävääni ajatellutkaan täyttäväni. Siellä se lepää vanhemmillani, ison kuusen alla, muiden edesmenneiden lemmikkien kanssa. Parhaan kissaystävänsä sai myös vierelleen, kun joutui sekin taivaan kotiin.

      Säilytä mielummin kauniit muistot sydämmessäsi, äläkä hanki elotonta kuorta, se ei ainakaan helpota ikävää.

    • huhhuh.

      Minun koirani kyllä menevät maan alle kuin kuolevat, minulle riittää valokuvat ja muistot koirasta, vaikka koiriani rakastankin. sairasta, ei se täytetty koira ole elossa enää. Jokainen kuolee joskus se on tosiasia.

      • elämä jatkuu

        Aivan. Se että haluaa täyttää lemmikin kertoo siitä ettei pysty luopumaan. Jo koiraa hankittaessa on varauduttava siihen että jonakin päivänä siitä pitää luopua ja jatkaa omaa elämää eteenpäin.


    • biig

      Minä haluan koirani taljan takan eteen, kun tuosta kuolee. On harvinaisen kaunis pitkäkarvainen turkki.

      • Anonyymi

        Älä provosovoi. Koirat pitäkoot turkkinsa siellä maan alla.


    • meri

      Kammottava ajatus. Anna lemmikkisi vaan yksilö- tai joukkotuhkaukseen tai haudattavaksi mullan alle. Muistele haudalla, on paljon parempi ajatus.Minusta olisi kauheaa katsella elotonta lemmikkiä, hui olkoon.
      en tekisi ikinä omalle koiralleni täyttöjuttua.

    • täyttäjä

      www.jytkykonna.kotisivukone.com täytin oma elukan tuolla

      • lol18

        Ammattimaista jälkeä tulee varmasti, kun kebabeläimen kaltaisen harvinaisen lajin täyttäminenkin onnistuu!


    • ei ei ei

      Vaikeempi on surua käsitellä jos koiras seisoo huoneen nurkassa tuijottamassa.Sä et ikinä voi suhtautuu siihen niin et nyt se on kuollut.Minä olen hulluna koiraani,joka vasta kohta 5v,ja joskus jo mietin kuinka selviin kun on aika erota,mut en ikinä ikinä ajattele täyttämistä.Kauniit muistot sydämessä ja vaikka välillä pahatkin mut älä ajattele tollasta.

    • gdfgdgd

      Kai nyt jokainen saa tehdä wuffensa raadolle mitä ikinä haluaa, jos se on laillista...

    • 6-feet under

      Laita kuoppaan ja täytä se kuoppa mullalla. Muistele lämmöllä.

      • kikkelitonttu

        Entäs routa?


      • ,..
        kikkelitonttu kirjoitti:

        Entäs routa?

        Olen kuopannut koiran talvella pieneläinhautausmaalle,tais olla helmikuuta.Kyl monttu tuli kun pääs ensin rautakangen avulla roudan läpi.Oli valmiita kuoppia talveksi mutta olivat kaikki jo menneet.


    • porsas.

      routa koiran kotiin ajaa.

    • Ruccaset

      Tee koirastasi rukkaset. Minäkin tein aikanaan koirastani sellaiset. On hyvä muisto ja käytännöllinen, on niin lämpimät jotta. Kestää miehen iän ja miksei myös naisenkin.

    • Norman Bates

      Olen miettinyt samaa äidin suhteen.

    • Diamond for ever

      Jos rahasta ei ole kiinni, niin tuhkaa koira ja toimita tuhka yritykseen, joka puristaa siitä kauniin sinisen timantin. Näin koirasi on timanttina mukanasi loppuelämäsi.

      • en muista

        Olen kuullut tästä, mutta nyt itkettää...

        Mietin realistina, oliko se minun koirani tai minun äitini tuhka niissä uurnissa, mitä kannoin? Taas itkettää....

        Voihan timantteja tai mitä tahansa esineitä/ ajatuksia kantaa mukanaan ja muistella rakkaitaan.


    • ruskea koira

      Varmasti googlettamalla löytyy. Jo koiran elinaikana kannattaa kysellä valmiiksi. Ehkäpä koirasta voi ottaa muotin tai kaavan jo elinaikana.
      Muille toopeille tiedoksi, että esimerkiksi Vatikaanissa
      on paavien hautausmaa ja siellä ompi palsamoituja paaveja,
      muistaisin että ihan joku oli näkyvilläkin.
      Ja laumoittain ihmisiä pitämässä hartauksia paavin arkun äärellä. Siellä oli aika monta paavia.

    • koirarakas 123

      hyi hemmetti miten karmee ajatus!

    • hyvähomma....

      Meillä on 3kpl täytettyjä koiria, kaikki mitä on omistettu, ja jotka ovat lähteneet lopulliselle matkalle koirataivaaseen. Ihan mukavia ovat tuossa lattialla, tulee vanhoja muistoja mieleen kun niitä katselee, ja mitään haittaahan niistä ei kenellekkään ole. Täytä vaan oma koirasi jos tuntuu että haluat niin menetellä, eikä ole hinnasta kiinni.

    • ikinä en

      En laittaisi seinälle minkäänlaista täytettyä eläintä hyi hitto sentään.

      • Sitä voi

        kaiketi pitää myös lattialla?


    • eusebius11

      Ystäväni mietti noita muistoasiota myös. Miltähän neljä entisen vaimon päät siinä takan päällänäyttäisi. Ankaan nykyimnnen vaimo ei sitä hyväksyisi. vaan vihjaili, että perinnössä jäis hänelle huone jossa neljän naisen pään rinnalla olisi vielä yksi miehenpää.

    • siivostihautaan

      ompa joku tehnyt karvakintaatkin koirastansa. omat koirani olen haudannut maan poveen ja niin lemmikille kuuluu tehdä. Omistajan velvollisuus on huolehtia että lemmikki saa arvoisensa kohtelun niin eläissään kun kuollessaankin. Monet antavat eläimen kärsiä iän tai sairauden takia vain omaa itseään aatellen, luopuminen on kova juttu mutta sen kestää. hyvät muistot riittää ja jos niitä ei ole ei ole ansainnut lemmikkiäänkään

    • No elä oo tyhmä sehän on sama ku täytäisit oman siskosi tai veljesi,koira on perheen jäsen siinä missä sun vanhemmatkin.joten oikeesti vaikka se koira on kuoleekin ni se pitää saaha oikeanlainen kuolema eli haudata se.

      • En Hund

        Koira on perheenjäsen, kyllä. Vaan koira ei ole sisko eikä veli, vaan koira. Mistä näitä luonnottomasti lemmikeihin suhtautuvia oikein sikiää.

        Lisäksi koira on perheenjäsenenä arvoasteikossa viimeinen. Se ei myöskään tarkoita huonoa kohtelua.


    • lepo3

      Itsekästä ja et selvästi pidä koiraasi elävänä olentona vain jonkin sortin esineenä.

    • Muumion paluu

      Kyllä omaisten balsamointi avaisi suomeen ihan uuden yritysalan. Suomi lähtisi pjrkl:nmoiseen nousuun ja talouskasvu olisi ennennäkemätöntä. Seurakuntien hautapaikkapulakin helpottaisi kummasti. Ei olisi haudan ylläpitokustannuksia. Pölyhuiskalla vain pölyt rakkaan omaisen naamalta. Meillä kun on niin erinomainen hallitus, niin toivottavasti huomaavat ottaa tuollaisen uuden yritysalan harkintaan. Egyptissäkin muumiointi oli ns. paremman väen etuoikeus. Ei sielläkään rupusakkia balsamoitu. Uskon, että saisi todella valtavan suosion eliitin parissa, kun omaiset seisoisivat suoraselkäisinä ja ryhdikkäinä muumioina vuodesta toiseen.

      • näin toimitaan

        Itkin, nyt vasta alkoi naurattaa....


    • koi.ruus

      Mulla on ollu parhaimmillaan 7 koiraa,joskin metsästys semmoisia.(suomenajokoiria,karhukoiria)Osan olen joutunut lopettamaan ittse,ja osan on lopettanut lääkäri,ja voin sanoa että jotkut koirat on ollu tosi läheisiä minulle,kuin myös tämä nykyinenen Karhukoira.Eipä ihan heti tulismieleen laittaa koiraa täytettynä nurkkaan,itke itkut pois,ja laita koira hautaan..

    • jotainrajaa2012

      En missään nimessä täyttäisi koiraa, mutta mun kultainen noutaja
      tuhkattiin ja on uurnassa.

      Uurna ei ole näkyvällä paikalla sekään.

    • 6+12

      tuonne talon taakse ollaan kaikki koirat haudattu ilman ihmeempiä haloota

    • sairasta..

      Sairas jo ajatuksena. Ei ikinä moista sen jälkeen kun aika jättää.

    • Hautaaminen talon lähelle tai uurnaaminen parempi vaihtoehto voit laittaa aina kun mieli tekee niin kynttilän viereen! uurnan viereen voi laittaa valokuvankin =) Täytettynä olisi pelottava ja karniva =O hyi !

    • hähöhä?

      Saako anoppinsa täyttää?

      • kikkelitonttu

        Miksipäs ei!


      • Las_vegas2

        Niinkö paljon siitä anopistako tykkäät, et haluut sen vielä nähdä täytettynäkin, huh! :)


    • Jaska5

      Täyttäisin exäni mielelläni!

    • koiran omistanut

      Huh, huh, et varmaan muitakaan rakkaitasi täyttäisi

    • eimuutavoisanoa!

      sairasta....

    • eitäyttöä

      Täytäisinkö mieheni kun hän kuolee vai täyttäysikö hän minut yök ... annetaan vaan rauha kaikille tuonelaaan mennelle ... niin ikävältä kun tämä asia tuntuu

    • minä täytin

      mun gerbiilit (5kpl) ja annoin ne joululahjaksi
      lapsilleni. Ikimuistoisin joulu ikinä.

    • ällistysmies87

      Onko isoisäsi pää myös kirjahyllyllä tuijottamassa? Sairasta.

    • tottakai lemmikit

      ovat rakkaita ja ovat perheenjäseniä, mutta se, että asettaa koiran
      samalle viivalle esim. siskon tai veljen kanssa on sairasta.
      Jos veljesi ja koirasi putoisi jäihin, kumman pelastaisit ensin???????

      • Mietipä tota

        Tottakai koira pelastetaan ensin, sitten muut.
        Koska ihminen pääsee yleensä ite ylös, kun antaa apu välineitä,
        mutta koirat ei pääse.


      • Anonyymi

        Koiran tietysti.


      • Anonyymi

        Koiran.


    • Voin täyttää, ja jos haluat, niin sinutkin voin täyttää, mutta kaloja älä tuo, sitä en osaa.

      • HYVÄT NAURUT

        ISOOOO :o))))))))


    • näkymätön mies

      toi koirantäyttöjuttuhan on vallan hieno ajatus , sehän jatkais elämäänsä kuolleenakin ja olis varmaan komea koriste ja muisto itsestään.
      akan jos täyttäisin ... niin sen täyttäisin betonilla ja laittaisin uimaan johonkin syvänteeseen.
      ei koira oo perheenjäsen eikä sukulainen vaan se on eläin niinkun esim, hevonen tai possu . possu on syötävä eläin ,hevoinen on työkone ja voi olla myös syötävä hevosen liha onkin hyvää leivänpäällä vaikka. tästä onkin ollu aikaisemmin keskustelua ja on sanottu että hevonen saa arvokkaan ja arvoisensa kuoleman jos se laitetaan lihoiksi kun se on niin hieno eläin.
      hieno eläin on koirakin ja hyödyllinen vahtina ja metsästyksessä ym palvelustehtävissä ja mun mielestä se sais kyllä oikein arvokkaan tehtävän kuoltuaan kun sais vahtia vielä sen jälkeenkin ja olla silmän ilona ja muistona,
      kiinaasahan se koirakin laitetaan pataan .
      mut ihmisiä ei enää pataan laiteta kun jossain hyvin syrjäisillä uudenseelannin saarilla vissiin vielä saatetaan näinkin tehdä.
      jotkut pimeet ämmät pitää koiraa tai kissaa parempana tai ainakin yhtä arvokkaana kun omia lapsiaan ja se on kyllä sairasta.
      toki koirastahan voi joutua tonninkin maksamaan mut lapset saa itse tehtyä.

    • kissani mun

      En suosittele, lemmikistäsi tulee tämän jälkeen esine, ja kun se alkaa näyttämään pahalta, joudut heittämään sen pois tai varastoimaan johonkin hukkaan. Mielestäni se ei ole oikeaa kohtelua rakasta lemmikkiäsi kohtaan.

      Jos haluat hyviä muistoja niin teetä studiossa vaikka mielummin kunnon kuvia. Tai palkkaa joku kuvaamaan järkkärillä sinua ja koiraasi metsällä, lenkillä, rannalla jne.

    • painakaa sairaat

      KALLOONNE. KOIRA EI OLE SAMALLA VIIVALLA IHMISTEN KANSSA!!!!!!
      TÄMÄ ON TARKOITETTU TUNNEKÖYHILLE KOIRAHULLUILLE, JOILLA
      EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ KOIRAHÖSSÖTYSTENSÄ LISÄKSI!!!

      • rörhjetjh'et5y

        Hmmm... oot joskus tainnu jäädä jollekkin eläimelle kakkoseksi... kantsis tehdä jotain tolle traumalle.


      • hauskaa joulua

        Voit ihan itse miettiä,
        kenellähän sitä tunneköyhyyttä on?
        Ei kukaan, ei koira, eikä ihminen, ole verrannollisia keskenään,
        ymmärsit kai sen?


      • Anonyymi

        Miksi painaa asiasta sinua. Joku tykkää koirista, Sinä saat tykätä mistä tahansa. Itse tykkään koirien lisäksi naisista, oluesta, viinasta ja jännityksestä elämässä. Koitan elää ihmisiksi.


    • ackumulator

      Voi herranjestas!!! Oletko ihan pimee???

    • PIMU 16v

      Olen haudannut muutaman vuoden aikana kaksi Rakasta Poikaa kuusen alle.!
      Äiti on vielä elossa, mut vanha.
      Oli kyllä raskasta kokea Heidän traaginen kuolemansa auyon alle, mut en MISSÄÄN NIMESSÄ voisi täyttää Hyvää ystävää...
      Muistot ja kuvat pitää heidät hengissä muistoissa ja tekee aina NIIN H E L V E T I N Kipeää muistella..!!!

    • Jokkeri oulusta

      Eipä tuo tullut mieleenikään tässä syksyllä, kun jouduimme lopettamaan vanhan koiramme (16v.),
      En tahtonut edes tuhkausta.
      Vaan koiramme laskettiin maanpoveen joenrantaan.
      Minusta tuntui, että koiramme pitää saada nyt rauha ja palata takaisin luonnonkiertokulkuun.

      • sälli lapista1

        Mikset ottanut turkkia talteen?

        Hukkaan meni sekin ns.Luonnon kiertokulku!

        Oliko turkki niin huonossa kunnossa,ettet edes saanut siitä kunnon karvalakkia???

        Tämähän on luomua parhaimmillaan ja jätit sen käyttämättä?Haloo onko ketään kotona.


    • ittenem

      se on kyllä niin.

      tee talja, mikä kulkee ajasta aikaa
      seuraaville polvillekin.

      ei matto.

      pälkäneellä ennenvanhaan ketunkin...


      isän tyttö

      ps. isä koiransa menetti

      • ????!!!

        mun narsisti uskovainen vanhapiikatätini teki taljan lattialle takan eteen...ja piti olla niin "eläinsuojeluviranomaista",oli se joku konekirjoittaja Treen poliisissa


    • hdtara

      Koirani, joka nukkuu nyt tuossa vieressäni, saa oikean hautapaikan tulevaisuudessa ja nahkan se saa ihan varmasti ottaa mukaansa.
      Kammottava ajatus ,,,hui

    • kkk...kkk...kkk...

      olet narsisti,omaa luopumisen tuskaa jo etukäteen pohtiva,"oma rakkaasi" kuuluu hautaan ei toisten nurkkiin pölyttymään ja sitten roskikseen (kun sinusta on aika jättänyt etkä enään pyöri itsesäälissä..voi voi,minun Mustini....)

    • etusivun nostot

      Ja samat aiheet ne täälläkin pyörii jatkuvasti,tosin tämä käytiin viimeksi läpi heinäkuussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10753229 siitä kiitosta ylläpidolle. Tietyt aiheet toistuvat yleensä aina muutaman viikon taikka viimeistään kuukauden välein,miksi ylläpito,eikö teitä kyllästytä???

    • tl61

      pelkkä ajatuskin omasta rakkaasta koirasta täytettynä, aivan sairasta!!!!!!!!todellisuus paennut näemmä tolta `` ihmiseltä``.......OMG!!!!!!

    • Ei ole.

      Tarvetta täytää omaa koiraa, uuden ELÄVÄN koiran saa rahalla.

    • 14+6

      Kyllä koira ansaitsee tulla haudatuksi arvokkaasti, mutta mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta sanoa, etteikö rakasta koiraansa saisi pitää ihmisiä tärkeämpänä. Ei kaikilla ihmisillä ole sellaisia niin merkityksellisiä ihmisiä elämässään, että ihmiset ansaitsisivat olla rakasta lemmikkiä ylempänä. Itse olen kokenut ihmisten takia niin synkkiä asioita, että en usko että olisin edes elossa, mikäli mulla ei olisi koiraani. Tätä en ole kenellekään sanonut, koska en halua sukulaisilta huolestunutta huomiota itseeni, mutta tarkoitin kyllä mitä sanoin edellisessä lauseessa. Joten eläimien väheksyminen tuntuu lähinnä raivostuttavalta, joillekin eläimet ovat elämän ainoita aitoja valonlähteitä.

    • btjjugh

      sairasta. Parhaat muistot säilyvät sydämessä niin kauan kuin itse elää. Mikään ei korvaa menetettyä , ei edes palsamoitu koiranmuumio. Se on irvikuva koirasta , joka on joskus ollut paras ystäväsi eikä ansaitse moista kohtelua. Ei edes kuolleena.

    • hohhotihoijaa

      Miksi ei samantien täytettäis kaikkia läheisiä ihmisiäki?

    • Ei kannata

      Kaikesta tässä elämässä joutuu luopumaan.

    • tjtrjt

      Auts!!! No ite en todellakaan täytä! Kauhea ajatuskin että elukalta vedetään sisukset ulos kun teurastamolla jne. Mut sehän on tietty jokaisen ihan oma asia... jos sinusta itestäs siltä tuntuu.

      Itelläni on pari kissaa tuhkattu, ja uurat on tuolla tallessa, koira on haudattu pihapiiriin, se kuoli nyt alkusyksystä kesken lenkin, ja keväämmällä olis tarkoitus teettää muistolaatta ja istuttaa mitä kaunein kukkapenkki paikalle.

      Edelleen... jokainen tosiaan tekee just niinkun its parhaakseen näkee ja kokee, eipä siinä ole kellään nokankoputtamista.

    • ei tajua

      Kuvottavaa. Haluat varmaan myös syödä koirasi lihan että se "jää elämään sinussa ikuisesti" tai jotain muuta yhtä creepyä....
      Kaikki me täältä joskus lähdetään enkä tunne ketään joka haluaisi itsensä täytettäväksi kuoleman jälkeen. Taidat olla niitä omituisia koiraihmisiä joita ei normaali ihminen tajua.
      Itsellänikin on koiria ja rakkaita ovat kyllä, niin rakkaita että kun aika heistä kerran jättää niin etsin ihanan hautapaikan ja käyn siellä heitä muistelemassa enkä itsekkyydessäni riistä heiltä arvokasta kuolemaa :(

      • Ei niin mustavalkois

        Mitä arvokkaampaa on tuhkauksessa kuin täyttämisessä? Taitaa olla uskovaiset taas vauhdissa, kun niin kuvottaa, että joku haluaa täyttää lemmikkinsä. Ei ole ihan normaalia jos täytetty eläin kuvottaa. Pelkäätkö ylipäätään kuolemaa?

        Tuliko myös mieleen, että niitä ihania hautapaikkoja ei ole olemassa, erityisesti eläinten hautausmaat ovat melkoisen rämettyneitä. Kaikki eivät myöskään asu omakotitalossa, jonka pihalle eläimen voisi haudata. Kun myyt asunnon, niin se vasta arvokasta onkin kun uusi asukas löytää puutarharemontin yhteydessä lemmikkisi luut maasta. Vai kaivatko luut maasta kun muutat? Se vasta outoa olisikin.


      • Anonyymi

        Ei kiinostaisi nahkani joutuvan lattiamatoksi, eikä koiranikaan tai vaimoni. Sinne maan alle nahkoineen päivineen kun aika koittaa. Olen omituinen koiraihminen.


      • Anonyymi
        Ei niin mustavalkois kirjoitti:

        Mitä arvokkaampaa on tuhkauksessa kuin täyttämisessä? Taitaa olla uskovaiset taas vauhdissa, kun niin kuvottaa, että joku haluaa täyttää lemmikkinsä. Ei ole ihan normaalia jos täytetty eläin kuvottaa. Pelkäätkö ylipäätään kuolemaa?

        Tuliko myös mieleen, että niitä ihania hautapaikkoja ei ole olemassa, erityisesti eläinten hautausmaat ovat melkoisen rämettyneitä. Kaikki eivät myöskään asu omakotitalossa, jonka pihalle eläimen voisi haudata. Kun myyt asunnon, niin se vasta arvokasta onkin kun uusi asukas löytää puutarharemontin yhteydessä lemmikkisi luut maasta. Vai kaivatko luut maasta kun muutat? Se vasta outoa olisikin.

        Myin kiinteiston, jossa on koirani hauta ja Isäni uurna maan alla. En kerro ostajalle eikä ehkä koskaan tule ilmi. Levätkoot rauhassa.


    • olis se metka jutku

      minulla on tässä työhuoneessa vieressä täytetty majava.toisella seinällä,saukko pyy varpushaukka ym täytettynä.olis olis se aika hauska juttu jos olis oma koira täytettynä,tai edesmennyt kissani.miksei se olisi hieno juttu.mutta kunnioitan kyllä koraani joka on metsällä aina mukanani että laittaisin kyllä haudan lepoon sen ja muistelisin sitä ajatuksissani.tietysti omalle tontille ja muistokivi myös.

      • 2+6

        Taidat tykätä vainajista? Seuraavaksi vaimo tai isä täytettynä seinälle? Kaikenlaisia perversioita on.


    • tide_ruusu

      Valokuvat on keksitty.

    • joku

      Sinulla ei ole kaikki kotona ,kyllä elämä on pelkkää luopumista . Jos ei pysty edes eläimestä luopumaan niin meinaatko vanhenpasi myös täyttää ????

    • Kuolonkankeus

      Hyi, ajatuskin karmii. Kuulostaa lähinnä sairaalta.

    • esko1114

      joo leppäkoskella janakkalassa on suomen paras eläinten täyttäjä

    • muistoissa vaan

      Ei tule mieleenikään että täyttäisin kuolleen lemmikkini. Valokuva kehyksissä, siitä pölyjä pyyhkiessä voi muistella lemmikkejään.

    • minni781

      Jouduin viemään koiramme lopetettavaksi maaliskuussa.Rakkaan ystävän tuhkat uurnassa takkahuoneessamme.Ei ikinä olisi tullut mieleen viedä täytettäväksi.Surua ei pysty koskaan käsittettelemään jos koira täytettynä kotona.On raskasta muutenkin saatella ystävä ikuiseen uneen.Edelleen kauhea ikävä.

      • muisto elää1

        Oisko siitä saanut kunnon karvalakin tai edes rukkaset?Olisi jäänyt paremmat muistot, ja vielä lämmittävät talven pakkasissa!

        Silloin siitä olisi ollut todellinen hyöty,ja kunnon karvalakki/hienot nahkakäsineet olisivat seurannut mukanasi vielä monta vuotta.

        Tietenkin, jos on pieni koira,niin edes rukkaset/hanskat.....Kyllä moni tekee näin ja lämmittää todella paljon,kun on aitoa turkista,eikä mitään tekofeikkiä.

        Surra voi silti.


      • Anonyymi
        muisto elää1 kirjoitti:

        Oisko siitä saanut kunnon karvalakin tai edes rukkaset?Olisi jäänyt paremmat muistot, ja vielä lämmittävät talven pakkasissa!

        Silloin siitä olisi ollut todellinen hyöty,ja kunnon karvalakki/hienot nahkakäsineet olisivat seurannut mukanasi vielä monta vuotta.

        Tietenkin, jos on pieni koira,niin edes rukkaset/hanskat.....Kyllä moni tekee näin ja lämmittää todella paljon,kun on aitoa turkista,eikä mitään tekofeikkiä.

        Surra voi silti.

        Ei perkele. Ei kaverista tehdä rukkasia tai mattoa takan eteen. Oli sitten koira tai ihminen.


    • -taksirenki-

      Silloin kun kierrätys oli vielä kunniassaan vaikka koko termiä ei oltu edes keksitty talon isäntä teetti uskollisesta koirastaan aina rukkaset. Sellaiset olivat lämpimät, hienot, kadehditut ja arvokkaat. Siinä koira sai kunniaa kuolemansakkin jälkeen.
      Nykyisin ei koirannahkarukkasia enää tarvita mutta voisihan puudelista teetättää vaikka koketin hatun tai susikoirasta hienon seefferiturkin tai ainakin puoliturkin sekin olisi hieno.
      Susiturkin veroinen mutta ekologisempi.

      Oikeasti en tajua koirien, enkä muidenkaan kotieläinten vuosikausien surua.
      Nuorempana olin stadissa taksirenkinä. Jouluaattona sain kyytiin tyylikkään ja varakkaanoloisen iäkkään rouvan.
      Ensin käytiin vaikka missä ja sitten kukkakaupassa. Rouva puhui koko ajan jostain hänelle rakkaasta henkilöstä jonka ymmärsin olleen rouvan vastakuollut mies. Ihania kokemuksia ja sattumia oli elon aikana sattunut ja rakkaus ja uskollisuus oli ollut syvää. Minä oikein herkistyin kuunnellessani ja olin hyvilläni että joillain on mennyt hieosti eikä kuin minulla, vasta eronneella miehellä.
      Sitten ajettiin kukkakaupalle jossa oli tilattu hieno kukka/havukoriste ja kynttilälyhty.
      Matkaa jatkettiin hautausmaalle.
      Kysyin että Hietaniemeen vai Honkanummelle ja yritin olla kovin korrekti. Kumpaankaan ei kuitenkaan asiakas halunnut vaan eläinten hautausmaalle. En maalaistollona edes tiennyt sellaista paikkaa olevankaan ja jouduin kyselemään.
      Perillä sovimme että rouva menee haudalle ja minä odottelen. Tunnin jälkeen alkoi tuntua että pitääköhän mennä katsonaa ettei vaan ole sattunut jotain. Varovasti hiippailin alueelle ja näin että rouva alkoi pikkuhiljaa tointua liikutuksestaan ja läksi autolle.
      Paluumatkalla selvisi että koira oli kuollut jo parikymmentä vuotta sitten mutta edelleen rakas.
      Minun kävi sääliksi vanhaa naista että eikö elämässä ole ollut muuta kuin surua jo mullaksi muuttunutta elukkaa kohtaan.
      Rahat ja tipit kyydistä sain mutta ikävä muisto jäi.

      • 16+6

        Kaunis tarina,
        ymmärrän hyvin, on ihmisiä, joille oma lemmikki on elämän tärkein suhde.


      • Anonyymi
        16+6 kirjoitti:

        Kaunis tarina,
        ymmärrän hyvin, on ihmisiä, joille oma lemmikki on elämän tärkein suhde.

        nm. 16 Todella monille hmisille eläin on se kaikkein tärkein asia, mutta sitä ei uskala sanoa äänen, koska voi joutua pilkatuksi.
        Oma mieheni ja vanhempani ovat kuolleet, mutta onneksi minulla eläimet, joita mikään ei voi korvata.


      • Anonyymi

        Isoiso vanhemmillani oli maalla koiria. Apuna metsästyksessä ja vahteina. Kun koira kuoli, yleensä ammuttiin metsällä kun tuli vanhaksi ja sairaaksi. Haudattiin kunnioituksella eikä tehty rukkasia.


    • tottuus
    • strange.cyborg

      Saattaisit olla jossain vaihessa täynnä koko lemmikkiä.

    • Feilet

      Jos hautaaminen omaan pihaan on laitonta ja
      täyttäminen laillista niin eihän siinä mitään!
      Jos kerran metsästetty eläinkin täytetään miksei lemmikki!☻

    • tiimi5

      Miksi? ilmeisesti haluat provosoida!

    • amanda571

      En suosittele täyttämistä! Ota valokuvia ja katsele niitä sitten kun koira on kuollut! Koira tulee olemaan sun luonasi kuoleman jälkeenki.

    • puskii1

      Keitähän te olette, jotka kirjoittelette tänne näitä valopääjuttuja. Pelottaa kohta koko yhteiskunta, joka tästä suomi 24:stä paljastuu. Joskus kun luen näitä, sama se mitä mieltä teistä kukin mistäkin on, nauran hämmästyneenä suuresta idiotismista niin, että mahaan koskee. - ja ei kun hyökkäämään kimppuun, puskii.

    • tiimi5

      Kenelläkään täys järkisellä ei oikeutta tehdä noi! Sure rauhassa.

    • vvvvv14

      Hyi hitto mikä ajatus! Sairaalta kuulostaa..
      Ei se eläin sun luona pysy vaikka kuinka sen täyttäisit, sen henki on muissa maailmoissa kun kerran pois lähtee.

    • valoja päälle

      Nyt sitten ihmiset valojapäälle......antakaa nyt niille eläimille rauha, montun pohjalle ne kuuluu, eikä olohuoneeseen. Ota toinen koira tilalle niin helepottaa. Pitäs varmaan noi navetan 60 lehmääkin kohta täyttää...... onhan nuihinkin tietynlainen tunneside, mutta pihvilihaks ne menee.

    • Minä vaan

      Hyi hyi hyi! En ikinä antaisi kenenkään täyttää rakasta Emppuani! Mieti nyt: Rakas lemmikkisi katsoisi tyhjyyteen, eikä enää ikinään haistaisi sinua tai nuolisi sinua. Se ei edes näkisi sinua. Se vain olisi, venyttämässä olemassaoloaan, vain siksi, että sinä tahdot niin. Anna sen levätä, vaipua rauhassa maailmaan, jossa ei ole kipua, tuskaa, surua tai ikävää. Se kaipaa omaa rauhaansa ja sinua, se on koko elämänsä sinulle antanut, ollut luottavainen ja tunnollinen, rakastanut sinua. AINA, JA IKUISESTI, RAKASTAN OMAA KOIRAANI, ENKÄ IKINÄÄN SITÄ ANNA TÄYTTÄÄ!

    • Hirvimies 5

      Koira on eläin. Tosin joillekin ihmisen korvike. Tee sen turkista talja, rukkaset tai lakki.

    • lullapuu

      Nii voisko sitä oman puolisonkin täyttää tai balsamisoida ja laittaa viekkuun-asentoon :D

    • 5789534534tjhgoei

      Ei taida kaikki oll aihan kotona sulla, sorry nyt vaan tai sitten tämä on näitä TROLLEJA

    • Toisten komentteja lukematta.....Mielestäni sama kuin ihmisten kanssa........Eli kun kuollut on niin haudataan...Ei paljon vaihtiksia......

    • 13 hau hau

      oletko täysillä?Et tee seillaista hullua vai oliko tuo tsoukki?

    • Jäihin ja odottamaan

      Meillä on pakastettuna (-30 astetta) jo kaksi koiraa olleet muutaman vuoden. Jos ei omana elinaikanani niin tieto menee lapsenlapsilleni ja siitä eteenpäin, tiede kehittyy koko ajan uskon että nuo jo muutaman 10 v vuoden/ sadan vuoden päästä saadaan puhallettua takaisin henkiin, sääli luopua lopullisesti hyvästä sorsakoirasta. Poikani kanssa olen jo sopinut että kun meikäläinen potkaisee tyhjää niin kokonaisena vaan 500 Litran arkkuun odottelemaan. Menee useita vuosia ennenkuin kukaan kyselee perään ja pojan olen ohjeistanut kertomaan että äijä lähti ulkomaille ja senkoomin ei ole näkyny. Sairaalan ei passaa mennä se on kuoltava kotona ja pysyttävä siellä kun 80 tulee mittariin niin alkaa kuolemisen todennäköisyys kasvaa.

    • Terveiset Genevestä

      Täällä Sveitsissä on luvallista täyttää ihminenkin jos hän antaa suostumuksena kirjallisesti ennen kuolemaansa. Kovin suosittua tämä ei ole koska hinta kaikkineen on lähes 100000 euroa, ja tällä taataan 95-98 prosenttisesti vainajan pysyminen edustuskelpoisena vaikka lempituolillaan olohuoneessa pitkälti yli 100 vuotta. Rikkaille raha ei ole iso ja yhä useampi haluaa esitellä isoisänsä muutenkin kuin kuvista tuleville polville. Toimenpiteessä on kyse pidemmälle viedystä balsamoinnista, joka ei nykytekniikalla tuota vaikeuksia. Suolisto suuren bakteerikantansa vuoksi toki pitää poistaa kokonaisuudessaan mutta uusimmat tekniikat kemikaalit mahdollistavat aivojen ja sydämen jättämisen omistajalleen. Tästä oli hiljakkoin juttua paikallisessa "tekniikanmaailmassa" ja pitääpä alkaa tutkia asiaa oikein ajan kanssa.

    • Sairasta

      Sairasta. Täyttää nyt eläintä! Kas kun et samantien ala vanhempiasi balsamoimaan kun ne kuolee tai tuhkaa niitä ja säilytä takan reunalla! SAIRASTA! Kuolleen ainoa paikka on maassa, olipa eläin tai ihminen.

      • Kaino-Vieno-Toivo

        Minä kyllä toivoisin, että minut poltettaisiin ja siroteltaisiin mereen.


    • unsu1

      Rakas koirasi on sinun perheenjäsen. Täytä se jos tekisit saman esim. aviopuolisostasi hänen poismenonsa jälkeen.

    • kaheleita

      No jopas on idea!!!! Voi perk..!!
      Taidanpa hierasta pask.. lautaselle ja lähettää sen palsamoitavaks,ni saa jälki polvi ihastella sitä sitten hamassa tulevaisuudessa,millaisia ulostuksia sitä tehtiin mailmanlopun nurkilla..:O

      *UNOHDA AJATUS*

    • Joo tai anopin. On se säitä pidellyt.

    • 1.anoppi

      Olen ajatellut samaa, tosin rakkaasta anopistani.
      Pidetään yhteyttä, kunhan ammattitaitoinen konservaattori löytyy.

    • teeeeeeeeee

      Voithan aina tietysti haudata ja jos tulee ikävä ja niin kaiva ylös ! Ota pari luunkappaletta muistoks, matoineen. Jos ikävä tulee talvis aikaan sit onkin hankalampi homma... Mulla on edelleen koiran talja. Samoin suhtaudun kun olis lehmän talja lattialla. Tuo ammuttu maija. Kyljen reiästä päätellen. Tosin en tiedä oliko maija hänen nimensä. Tuo koiruuden talja on lämmittäny pulkassa lastenkii pyllyt ja on sillä tavoin mukana. Tosin koira ei ollu minun vaan mummovainaan. Ja tuo on tehty reippaasti 30vuotta sitten. Suosittelen. Jos se on laillista.

    • Namnamhauhau

      Kuullostaa tuhlaukselta. Pataan vaan, nyt joulun aikaan varsinkin.

    • suomi24 höpinöitä

      Täytetään kuolleet ihmiset.

    • 2 vaihtoehtoa

      Sinulla on lapsi ja koira.
      Molemmat ovat vakavasti sairastuneita.
      Rahat riittää vain toisen leikkaukseen.
      Kumman henki on tärkeämpi???
      Siinä teille vähän pohdittavaa...

    • ------

      Saitko idean Suru-koirasta? John Irwingin romaanista.

      Oma koira pääsi ansaittuun lepoonsa mullan alle, minne se minusta kuuluukin.

    • lepakko1234

      Kirjoitus on trolli, täyttäjät eivät täytä lemmikkejä.

    • hyvä esimerkki
    • nuori vuori

      Oon tosi kiintynyt autoon Ford Focus. On palvellut tosi uskollisesti. Kun tulee 400tkm mittariin, haluaisin täyttää sen ja laittaa vitriiniin.

    • hullumaailma

      En kyllä täyttäisi, todellakaan.

      Hiljattain rakas koiramme kuoli yhtäkkiä ilman mitään oireita, tämän vuoksi veimme sen ruumiinavaukseen saadaksemme syyn selville. Etukäteen ja vielä jälkeenkin mietin että olisiko pitänyt antaa koiran ruumiille rauha sillä oli kuolinsyy mikä hyvänsä niin ei koiraa saa enää takaisin.

      Täyttäminen menisi kyllä todellakin yli.

    • nyt on

      Hyvin sairas ajatuskin !

    • Herranjumala sentään

      Hieman kummastuttaa nuo SAIRAS SAIRAS SAIRAS huutelut mitä tulee täytettyihin eläimiin jne.

      Miulla on eläinten pääkalloja eikä niissä ole mitään GARMIWAA. Ne ovat vain pala luonnon muovaamia asioita, ainakin minulle, enkä näe niissä mitään sen mystisempää tai perkeleellistä. Toisaalta jos on tiukka uskossaan, saattaa ihan luonnollisetkin asiat ja esineet symboloida jotain ääretöntä paranormaalia pahuutta, kuten vuohen sarvet tai luut. Ateistina en intoilijoita oikein ymmärrä, mutta lifestylensa kullakin...

    • äly ohoiii

      Kyllä pikkusen kipee täytyy olla, jos lemmikkinsä haluaa täytettävän sen kuoltua!

    • heikki ilmari

      Hittojako se muille kuuluu? Mulla on erinomaisen, etten sanoisi museotasoisen hienosti täytetty kettu tuossa lipaston päällä ja jos joku haluaa koiransa täytettynä säilyttää niin hänen oma asiansahan se on.

    • ehheheehhee

      Varmasti paras provo pitkään aikaan, aloittaja! Seuraavalla kerralla miten olisi - täyttäisinkö ex-mieheni?

    • hillitön kurvi

      koira vois vanheta arvokkaasti täytettynä kyllä.
      anopista sais helevetinhyvän nahkiaissyötin kun laittais jokeen upoksiin.
      kissasta ei saa muutakun säämiskän ja kebappia.
      täytetty hirvikin olis komee olohuoneessa.
      ei nyt hukkaan ainakaan kannata heittää jos vaan jotain käyttöä olis.

    • ih quu

      Niin onhan se kiva sitten puhua sille täytetylle koiralle ja käydä aina silittelemässä sitä. Lisäksi se ei enää hauku ja sitä ei tarvi viedä lenkille. Itseasiassa se on unelmalemmikki mitä se ei eläessään ollut.

    • nylkijä

      Tekaiset vain rukkaset, jää lämmin muisto ihan näin konkreettisesti

    • Hyh hyh

      ..mitä pervoilua.

      Koirahan on perheenjäsen siinä missä puoliso tai lapsetkin ja niitä ei ole ollut tapana täytellää muutakuin ruualla elinaikanaan ja naaraspuolisia sitten hieman sieltä toisestakin päästä (ei kuitenkaan naaraspuolisia lapsia sentään.. hyi helvetti koko ajatustakin, mutta jouduin sanomaan tuonkin , ettei tarvi alkaa kenenkään saivartelemaan pedofiilisista jutuista)...

      Kohta varmaankin kysyt sitten, että missäköhän voisi ton ukkonsa täytättää sitten, kun heittää lusikan nurkkaan. No toki se ei varmaankaan niin rakas olem etteikö seuraava sulhasehdokas täyttäisi tyhjäksi jäänytttä aukkoa.

    • Kukkahattu ämmä

      Yhyhyy nyyh öhööhöö. Se vasta onkin sairasta kun metsästäjät täyttävät uhrieläimensä. HUJUJUIIIII!!!

    • voi venäjä

      pikkusen täytyy kyllä ihmisellä vipata päässä jos haluaa lemmikkinsä täyttää:P

      • Liinukka

        Kuka nyt edes haluaisi... Koko viestiketju muuten alkoi bulvaaniviestistä ( kts ensimmäinen postaus ).


    • har434gh

      Ei siitä lemmikistä tule samannäköistä. Mistään täytetystä eläimestä ei tule entisen elävän itsensä näköisiä, koska sen täyttö ja kaikkien tiettyjen lihasten esilletuominen on vaikeaa.

    • lämminmuistoseinällä

      Meillä tehtiin ajokoirasta talja takkahuoneeseen muistoksi hyvästä jäniskoirasta!

      • OU NOUUUUU

        Tämän täytyy olla jonkin huumoria. Kauhiaa


    • teeeeeeeeeeee

      Varmaan sen koiran käyttäsin leikkauksessa. Luuletko näin.

    • Kylmät kädet

      Rakkaan lemmikkieläimen täyttäminen on sairasta. Menee Psykon piiriin (se äiti siellä kellarissa) /spoiler.

      Muistan, kun undulaattini kuoli. Surin sitä, kuin läheisen ihmisen kuolemaa. Sen täyttäminen olisi ollut aivan sairasta. En täyttäisi äitiäni, siskoani tai veljeäni.

      Täytyy olla todella sairas ihminen, jos täyttää itselleen rakkaan entiteetin.

    • OLE NIIN KILTTI JA

      Anna sen kullan levätä rauhassa.Ethän sinäkään haluaisi täytettäväksi kuoltuasi.
      Suruajan jälkeen hankit seuraajan koiralle rakkaalle.

    • essu2

      kummallista keskustelua. Eiköhän jokaisella saa olla mielipide tästäkin asiasta ilman, että eroavan mielipiteen omistajan täytyy lähteä käännyttämään toisen näkemystä? Mielenkiintoinen ajatus tuo koiran täyttäminen. Varmasti varteenotettava vaihtoehto maahan kaivamisen sijaan. Kuollut kun ei tunne enää mitään.

      • Elävät tuntevat

        Samahan se sille kuolleelle on, hölmö.


    • 5+12

      Meidän koira tuhkattiin ja tuhkat laitettiin täysin samannäköista koiraa esittävään patsaaseen joka meillä oli jo ennestään. Patsaaseen teetettiin puinen pieni jalusta johon pieni kyltti jossa koiran nimi ja syntymä-ja kuolinvuosi.

    • eläinrakas!

      OOTKO PIKKUSEN SAIRAS IHMINEN!

    • iIkimys

      Sairaita ovat lähinnä ne jotka huutavat että sairasta.

      Komppaan heikki ilmaria: mitä se kellekään kuuluu? Miten se teitä häiritsee jos jollain on täytetty koira?

    • koirannahkakinnas

      Teetä kintaat niin on siitäkin jotain todellista hyötyä.

    • Luuranko takalla

      On sekin mautonta jos tuhkaa koiransa, ja niitä luutuhkia säilyttää takkansa päällä.. Come one, jauhoksi tuhkattu luuranko seisoo takan päällä? Ihan sairasta ja tosiaan päässä vippaa!

      Samoin on sairasta laittaa lemmikki maan alle, sen Viattomat kasvothan vääntyy ihan järkyttäviin ilmeisiin kun madot syö sen hampaat näkyviin sun muuta... Kuka perverssi nyt sitä haluaisi?

      Kyllä nyt ihan kammottaa, luuranko takan päällä tai matoja kuhiseva hymy. Melkein oksennan!

    • miten on?

      Täyttäisitkö edesmenneen puolisosi?

    • täytetty

      sinivalas olisi rankka joululahja....

    • päävika

      Kuolleen eläimen täyttäminen sairasta?
      typerät ihmiset koristelee itseään elävänä... on tatuointeja, lävistyksiä, viiltoja, upotuksia ja vaikka mitä.... sitten kuolleen lemmikin täyttö on totaalisen sairasta???
      Hohhoijjaa!

      • ...

        kyllä vaan minusta ruumiin täyttö on aika paljon oksettavampaa ja sairaampaa kuin nuo edellämainitsemasi piteet. haluaisit varmaan että sinutkin täytettäisiin ja tuojottaisit kaikkia lasinen katse silmissäsi :).


    • 77888888999999999999

      Entäs jos sellainenkin olisi mahdollista että voisi täyttää vakkapa entisen muijansa tämän kuoltua.

      • Kukas sitten

        sellaista kehtaisi näyttää sen täytetyn muijan "manttelin perijälle" (eli seuraavalle hoidolle). Voisi olla jottei kauheesti flaksi saamisen suhteen kävisi, kun ehdokkaat törmäisivät makuuhuoneen ovella täytetyyn exään...


    • Mettämies52

      Minä olen tehnyt ja teetättänyt useista edesmenneistä koiristani karvahattuja, rukkasia ja on tuolla seinällä taljakin päineen ja korvineen. On useita kymmeniä itseammuttuja elukoita seinällä ja hyllynpäällä muutenkin. Löytyy hienoimpana itse ammuttu karhu myös päineen ilman kalloa toki.

      • Täytetty vaimo

        Mielelläni täyttäisin kuolleita ystäviä ja vaimoni tekisi mieli täyttää ainakun se rupea kälättämään ja nalkuttamaan. Hyvä idea olisi täyttää myös omat lapset jos ne sattuis kuolemaan ennen minua. Siinähän ne olis edelleen samassa tuvassa ja kerrankin rauhassa ja hiljaa. Eikä tarvitsisi harrastuksiin viedä eikä käyttää rahaa niihin:) idea voisi olla hyvä. Eikä olisi hautauskulujakaan kun se lapsi tulisi takaisin kotiin täytettynä...onkohan kukaan näin tehnyt?? Mielestäni on julmaa laittaa ihminen kuoleman jälkeen hautaan mätänemään kun voisi tehdä toisin ja kunnioittaa ihmisen muistoa niin että kuollut olisi läsnä täytettynä joka päivä. Mielestäni hautaaminen vasta sairasta onkin tuohon täyttämisvaihtoehtoon verrattuna


      • fifteeen-fifteeen
        Täytetty vaimo kirjoitti:

        Mielelläni täyttäisin kuolleita ystäviä ja vaimoni tekisi mieli täyttää ainakun se rupea kälättämään ja nalkuttamaan. Hyvä idea olisi täyttää myös omat lapset jos ne sattuis kuolemaan ennen minua. Siinähän ne olis edelleen samassa tuvassa ja kerrankin rauhassa ja hiljaa. Eikä tarvitsisi harrastuksiin viedä eikä käyttää rahaa niihin:) idea voisi olla hyvä. Eikä olisi hautauskulujakaan kun se lapsi tulisi takaisin kotiin täytettynä...onkohan kukaan näin tehnyt?? Mielestäni on julmaa laittaa ihminen kuoleman jälkeen hautaan mätänemään kun voisi tehdä toisin ja kunnioittaa ihmisen muistoa niin että kuollut olisi läsnä täytettynä joka päivä. Mielestäni hautaaminen vasta sairasta onkin tuohon täyttämisvaihtoehtoon verrattuna

        jostain syystä repesin sun jutulles:D taidat olla täysi pöpi?


      • ...
        Täytetty vaimo kirjoitti:

        Mielelläni täyttäisin kuolleita ystäviä ja vaimoni tekisi mieli täyttää ainakun se rupea kälättämään ja nalkuttamaan. Hyvä idea olisi täyttää myös omat lapset jos ne sattuis kuolemaan ennen minua. Siinähän ne olis edelleen samassa tuvassa ja kerrankin rauhassa ja hiljaa. Eikä tarvitsisi harrastuksiin viedä eikä käyttää rahaa niihin:) idea voisi olla hyvä. Eikä olisi hautauskulujakaan kun se lapsi tulisi takaisin kotiin täytettynä...onkohan kukaan näin tehnyt?? Mielestäni on julmaa laittaa ihminen kuoleman jälkeen hautaan mätänemään kun voisi tehdä toisin ja kunnioittaa ihmisen muistoa niin että kuollut olisi läsnä täytettynä joka päivä. Mielestäni hautaaminen vasta sairasta onkin tuohon täyttämisvaihtoehtoon verrattuna

        haluaisitko että sinut täytettäisiin kun kuolet? vain sairaat ajattelevat tuollaisia.


    • normi hautaus

      typerä ajatus.mutta jos haluat tehdä jotain vielä rajoja rikkovampaa viet koiran tuhkaukseen ja syöt aamuisin puuron kanssa.

    • Olin täällä

      Ei se ole ollenkaan sama! Haluatko sinä osiaan että lemmikkisi katsoo sinua jostain olohuoneen nurkasta lasisilmin kuin jokin metsästäjän saalis, eikä liiku? Ei koiraasi täyttämällä takaisin eloon saa. Pidä vain muistosi ja kuvasi hänestä, ne ovat paljon vähemmän surullisia kuin täytetty eläin.

    • Braun, E.

      Vai yritätkö tyhjentää koiraa?

    • ulkoiluttamaan

      Mut voihan siihen täytettyyn koiraan ruuvata renkaat jalkoihin, ja ulkoiluttaa sitä muina miehinä tai naisina. Sitä en tiedä, mitä koirapuistossa sanovat..

    • empäs tiijä

      Jokaisella on omat mielipiteensä, mutta itse en saisi rauhaa, jos oma koira tuijottaisi jostain huoneen nurkasta. Omat lemmikkini lasken haudan lepoon, mutta kuten sanottu, ihmisillä on mielipiteitä.

    • dfhdfghfdg

      Tietääkö kukaan, että voiko muijan täyttää myös? Hän kuoli mennä viikolla ja haluaisin hänet täytettynä nurkkaan.

    • rauha koiralle

      Ota hyviä kuivia koirastasi ja talleta ne paperiversioina niin varmasti
      säilyvät lopun elämmääsi . silloin voit muistella koiraasi ja katsoa
      kuvia hänestä . Täyttäminen ei kuulosta oikein terveeltä.

    • ...

      HYI SAIRASTA!!!!!

    • koirakoirakoira

      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira
      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira
      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira

      Todella sairasta, kuka pöllö koirista valokuvia ottaisi, kysyn vaan ???

      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira
      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira
      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira

    • koirakoirakoira

      saata_nan vääräuskoiset koirat

      koirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoirakoira

    • joo on se raskas

      Anopin voisi vaikka heti täyttää eikä tartte olla kuollutkaan kun voi jo aloittaa. En oikein tiedä kyllä onko se ihan kokonaan eläväkään mutta kieli ainakin toimii . maksoi mitä vaan niin halpaa on. Täyttää vaikka rotanmyrkyllä tai jollain kunhan vaan on paljon kaksiin nahkoihin. Täyttäjä voi olla ihan miltä plaeentalta vaan.
      Sijoituspaikka mahdollisimman kauas sitten.Ei mulla muuta tällä kertaa.

      • Sakari H.

        Tottakai koiran voi täyttää. Ja kannattaa. Minulla on ollut kaksi irlannin susikoiraa; ensimmäisen täytätin ammattilaisella, hintaa tuli euroiksi muutettuna n. 500. Aika paljon, mutta oli työtäkin, Matti painoi yli 100 kg. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen, tosi elävän näköinen, karva on pysynyt. Toisen täytin sitten itse, en todellakaan suosittele, aivan pirunmoinen homma. Suolistus, kuivaus, täyttö, kovetus, silikonit ja liimaus päälle. Onneksi on kokemusta nukkeharrastuksen parista.. Tulos oli ok, mutta silmiä on vaikea saada pysymään kohdistettuna yhteen pisteeseen. Lisäksi karvat alkaa tippumaan, ilmeisesti käytin kumminkin väärää liimaa. Matti seisoo kuono pystyssä olohuoneessani, mutta Iinekseen jouduin viemään taloyhtiömme vintille.


    • Kun nalkutusloppuu

      Muijani haluaisin minäkin täyttää...kohta voisi olla hyvä aika täyttäminen laittaa alulle kun on niin vanhakin. Laittaa sitten tuohon pirtin nurkkaan. Ja ei muuten nalkuta!

    • Eero Väkäleuka

      Kaksi sanaa: ÄLÄ TÄYTÄTÄ!!!

      • Touni L

        Minäkin mietin ensin,että mitä teen lasteni gerbiileille (6kpl) !

        No teetin niistä lämpimät rukkaset lapsilleni(eivät tiedä tätä),mutta kehuivat niitä todella lämpimiksi 20-25 asteen pakkasissa.Raadot vein metsään muiden syötäväksi.

        Nyt tuo karjalan karhukoira tarvitsisi piikin/kuulan otsaan,kun on jo 16vuotias! Siitä teetän kunnon karvalakin itselleni, ja jos jää yli, niin vielä todella lämpimät rukkaset.

        Tulee tosiaan tarpeeseen ja hyötykäyttöön!

        Näin täällä pohjois-suomessa toimitaan.


    • jjn81

      Loistava ajatus. Mulla on akvaario, jossa on tällä hetkellä 3kpl suurehkoja kultakaloka. Perinteinen vesihautaus rituaaleineen kylpyhuoneessa ei näiden veitikoiden siirtyessä ajasta iäisyyteen tulisikaan kyseeseen, joten tässä mainio vaihto-ehto. Täytetty kultakala.

      Ja vakavammin.. Oikestaan mun mielestä kaikki täytetyt eläimet on enemmän tai vähemmän irvokkaita/ etovia :)

      Mahtava keskustelun avaus, oli aivan pakko kommentoida.

    • kaitsu lapista

      Älä maksa mitään,vaan vie se nahkurille,niin teet luomupalveluksen itsellesi ja muille!

      Saat hyvät sormikkaat/rukkaset siitä.Elä heitä hyvää tavaraa hukkaan.

      Täyttää ei kannata,koska saat sillä rahalla paljon muutakin.Jos on tuuheakarvainen iso koira,niin kunnon turkislakin vielä päälle..Mieti?Se on luomua se, ja vielä hyvän mielen kaupan päälle.

      Kestää muuten 15-20v kunnon turkislakki, ja on taatusti aito luomutuote.

    • Mun paras ystävä

      Olen ajatellut täyttää oman koirani sen kuoleman jälkeen. Toisaalta se voi olla raastavaa , kun se ei enää kommunikoisi mitenkään. Toinen mahdolisuus on tuhkata se ja sitten aikanaan kun itse kuolen sekoittaa sen tuhka omani joukkoon.
      Niin raksa se on minulle.

      Isoäitiä, äitiä tai isää en nurkkaan huolisi täytettynä. Sen verran ahdistavaa porukkaa he olivat. Saavat levätä rauhassa , missä ovatkin.

      Mutta koira on ihan eri asia, aina hyvällä tuulella, ei yhtään pahaa sanaa, ja miten hauskaa sen kanssa onkaan. Menee kirkkaasti ykköseksi mitä läheisiin tulee.

      • kaitsu lapista

        Älä täytä,vaikka se todella paljon harmittaakin,vaan teetä siitä hyvällä nahkurilla kunnon karvalakki hanskat!

        Näin se on sinun seurana lämmöllä vielä kauan,mieti mikä luomutuote tämä rakas koirasi on sen jälkeen..

        Voit silittää sen turkkia poismenon jälkeen,ja seuraa aina mukanasi!!Jopa 25vuotta.Lisäksi lämmittää sinua kauas tulevaisuuteen.

        Mikä onkaan parempaa, kuin tuoksut,jotka turkislakista tulevat?Muistot ovat aina läsnä, kun laitat turkislakin päähäsi lämmittämään sinua.

        Ajattele mikä luomuteko tämä on!

        Näin minä tein aikoinaan,ja on turkislakki aina mukana, kun lähden tunturiin matkaamaan.


    • KAKSI LISÄÄ

      TÄYTÄ KUMMINKIN

    • nanananandelta

      Sairasta hommaa sanon minä. En ikinä vois täyttää lemmikkiä...

      • juu tämmöstä!

        Kyllä sen voi täyttää ruudilla/dynamiitilla, ja pamauttaa ilmaan uudenvuoden kunniaksi!

        Tulilanka kannattaa muuten laittaa rakin persreikään siten,että se ulottuu räjähteeseen ja mielellään jossain kauempana ihmisistä,ettei roiskeet lennä naamaan tai vaatteisiin.

        Tulee muuten sopivan kokoisia kappaleita kettujen yms. Syötäväksi!

        Sitä ennen turkki talteen,ettei mene pilalle!!!!!


    • Eko Piski

      Kannattaa varmaan telotaa se piski ennen kuin se kuolee omaa hölmöyttään. Sitten voi syödä sen lihatkin. Koira kun on herkullista lihaa. On varsin kohtuullista käyttää koiran ruho hyödyksi, näin saadaan edes hieman pienennettyä koiran hiilijalanjälkeä. Ekologisin koira on täytettynä.


      Täyttäessä kannataa jättää koiran sisälle tilaa, johon voi myöhemmin asentaa elektoniikkaa, esimerkikisi koiran ääntä uliseva mp3 soitin. Lasisilmien taakse voisi laittaa vaikka ledejä, joista saisi kivat jouluvalot.

      • Anonyymi

        Nahan sisälle saa kokonaisen robotin, Boston Dynamics tekee. Joskin niitä ei kai vielä ole myytävänä. Tulossa on kuittenkin, niitä tullaan aluksi käyttämään esim lähettihommissa (tuovat kamaa kaupasta tilaajalle). USA:n armeijalla on jo jonkinlaisia robotiksi laskettavia, mutta nää prototyypit voi olla esim ihmisen muotoisia ja osaa tehdä voltin takaperin. Youtubessa on videoita


    • timoteu5

      Ihan sairasta hommaa, kuka nyt koirasta valokuvia ottaisi ??

    • Ööh...

      //timoteu5

      Ihan normaalit ihmiset...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jenkeissä ihan tavallista täyttää koiransa. Ja onhan vaikka Wläinmuseokin täynnä täytetyjä eläimiä, esim se kaksipäinen vasikka


    • Anonyymi

      Lailla on kiellettävä koiran täyttäminen koristeeksi. Kuka normaali ihminen mieleltään edes noin ajattelee. Tuli mieleen joku ulkolainen elokuva, jossa poika tappoi äitinsä ja täytti. Äiti istui kiikkutuolissa kuolleena ja katseli poikaansa. Myös näitä kadonneita ihmisiä voi joku murhattuaan säilyttää kotonaan. Onhan ainakin ulkomailla löydetty jopa pakastinaltaasta. Eikö näiltä tyttöystävänsä murhannelta saada ulos vainajan paikka. Mitä hyssyttelyä tällainen murhaajien paapominen on.

      • Anonyymi

        Niinpä, turha täyttää koristeeksi, mutta voihan niitä käyttää seksileluina vielä kuoltuaankin. Pistää vaikka sähkömoottorin sisälle.


      • Anonyymi

        Rukkaset voi aina tehdä tai taljan lattialle. Lämmittää vaikka traktorin penkillä.


      • Anonyymi

        Tämä "joku ulkolainen elokuva" oli Hitchcockin Psyko tai sen uusintaversio. Kuka on noin juntti että sanoo yhdestä elokuvamaailman klassikoista "joku ulkolainen elokuva."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, turha täyttää koristeeksi, mutta voihan niitä käyttää seksileluina vielä kuoltuaankin. Pistää vaikka sähkömoottorin sisälle.

        Puolisoni kuolrua täytin hänet ja laitoin säklömoottorin sisälle, PALJON parempi näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisoni kuolrua täytin hänet ja laitoin säklömoottorin sisälle, PALJON parempi näin!

        Kyllä koirulit on käteviä puolisona. Kai teit lihasopan vai annoitko lihat uudelle koirulille?


    • Anonyymi

      Parempi koiran olla mullan alla. Itseltä on kuollut neljä koiraa ja vaimo. Olisi aika kummitustalo jos kaikki heistä olisi täytettyinä.

      • Anonyymi

        Minun koira on koirien taivaassa, muistoissa aina,unissakin.


    • Anonyymi

      Joululahjaksi saatu aikanaan täytetty pystykorva. Pienten koirulitassujen tilalle laitetty täytettäessä pyörät, helppo vetää pitkin ja poikin.

      • Anonyymi

        Sähkömoottorit niin saa lapset hyvän lelun.


    • Anonyymi

      Hyvä idea

    • Anonyymi

      Ihan hyvä idea, samalla voi asettaa koiran silmät katsomaan kieroon. Tulee kuulkaas hieno koriste olohuoneeseen.

    • Anonyymi

      Tai sitten täyttää kasviksilla, grillaa ja syö, kulkee sitten mukana omassa kehossa.

    • Anonyymi

      Mäyriksemme Eero on täytettynä vierashuoneen nurkassa. Yövieraat silittelevät Eero-vainajaa innokkaasta.

      • Anonyymi

        Onko Eero jäykkänä?


    • Anonyymi

      Täytimme oman rotunarttumme, sekin jöpöttää vierashuoneessa. Bonuksena asennutimme siihen silikonisen keinopillun, täytettyä koiraa voivat miespuoliset vieraamme nylkyttää lailla koiran. Toki täytetty koirankyrpä löytyy pariskunnan naaraspuoliselle ihmiselle.

      • Anonyymi

        Minkälainen voitelu keinopilluun järjestetty. Siinä kulli alkaa siertymään jos ei mitään voiteluainetta, silikoni hiertää kovalla kalua nylkytyksellä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe