...JOS turkistarhaus saataisiin loppumaan? Pitäisikö köyhien kettutyttöjen hommata kalliit sukelluslaitteet ja ryhtyä saksimaan kalankasvattajien allasverkkoja? Kamala, kun ne kalat elää siellä niin ahtaasti ja epäluonnollisesti!
Tai voishan ne ryhtyä suojelemaan matoja ja kärpäsentoukkia kalamiesten koukuilta. Ajatelkaa vaikka oloja, joissa kärpäsentoukkia kasvatetaan syöteiksi ja niitä kärsimyksiä, joita viattomat lierot kokevat tullessaan pujotetuksi koukkuun.....etenkin, kun ensin ovat noin 50 lajitoverinsa kanssa viruneet ikänsä pienessä muovipurkissa jonkun marketin jääkaapissa
Ehkä se kuitenkin on niin, että jos otus ei oo riittävän sympaattinen, ei sääliä heru edes kettutytöiltä?
Pitäisikö sittenkin käydä ravustajien kimppuun? Ajatelkaapa itseänne elävänä tiputettavaksi kiehuvaan vesikattilaan?
Kuuluuko eläinsuojeluun tietty kaksinaismoraali? Vain haitallisia eläimiä saa tappaa? Pitäiskö rotanmyrkky kieltää, koska rotathan kuolevat hitaasti sisäiseen verenvuotoon? Annetaan siis rottien vallata kaupungit. Tai nostakoon kätensä se kettutyttö, joka ei elämänsä aikana tarkoituksellisesti ole listinyt ensimmäistäkään hyttystä, joka on viattomana tullut hakemaan ravintoa jälkeläisilleen kettutytön nahasta!
Miten julmasti eläimet luonnossa saalistavat toisiaan? Miksi ihminen olisi poikkeus muiden eläinten joukossa?
Totta kai tarpeeton, tahallinen tai silkasta sadismista aikaansaatu kärsimys on turhaa, mutta mielestäni se useimmiten työtön ja olemiseensa pitkästynyt kettutyttö voisi kanavoida ylimääräisen energiansa vaikka tehokkaaseen opiskeluun ja työnhakuun.......
Entä sitten...
1
58
Vastaukset
- Ihmisillä -
Ihmisillä on ihmisten tarpeet ja eläimillä eläinten tarpeet. Näitä ei pidä sotkea keskenään.
Ei kaikki eläimet todellakaan välitä virikkeistä, vaikka osa ihmisistä on sitä mieltä. Ei ainakaan meidän kissamme halua leikkiä jollain pallolla tai tekohiirellä. Mieluummin se on sylissä rapsuteltavana. Haluaako aikuiset eläimet leikkiä - saattavat ehkä aluksi tutkia, mutta sitten jää siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401