opintolaina/kela/takaisinmaksu

auttakee

Opintolainan kesän korko jäänyt rästiin ja jostain syystä pankin lähettämä maksusuunnitelma kirje ei ole minua tavoittanut..

nyt sitten kela toivotti hyvää joulua kirjeellä jossa summana seisoi 1700€ ja maksupäivänä 27.12

mitenkähän kela suhtautuu siihen että en millään voi tuota summalla kerralla maksaa (itse asiassa en saa pennin pyörylää mistään kun työttömyystukiasiat lähti vasta alkuviikosta vireille ja elän vain "miehen siivellä"

eli auttaako minun mennä enää neuvottelemaan tuon summan jakamisesta useaan osaan vai onko sen vain annettava valua ulosottoon?

4

551

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKHS

Kelan kanssa voi aina neuvotella. Joudut sen maksamaan (muistaakseni) 7% korolla. Eli soittele asiasta Kelaan, ja selitä tilanne (älä suoraan pyydä tiettyä ratkaisua, koska Kelan väki tuntennee mahdollisuudet paremmin.

Kieltämättä kehno tuki tuo valtiontakaus, kun sillä saadaan vain kalliimpi velka. Oletettavasti jos ei ole varaa pankin korkoihin, tuskin on varaa Kelan korkoon

• KKHS

Lisätään nyt vielä että jos vain miehelläsi on varaa se maksaa, se mahdollisuus kannattaa käyttää. Jos saat siipeillä, on teillä varmasti ainakin osittain yhteinen talous, jolloin kyseinen vaihtoehto olisi molemmille edullinen

• auttakee

no siis ihan noin suureen siipeilyyn ei ole vara, vaan jos edes 4jään osaan saisi ja ensimmäisen maksun vasta tammikuulle-niin olisi ennen kesää kuitenkin maksettu... no ei auta ku huomenna käydä konttorissa ja sormet ristissä toivoa että saisi hyvän ratkaisun

• 11+18

Kyllä Kelan kanssa voi sopia pieniäkin eriä. Mulla joskus pärähti vähän samanlainen summa opintotukia palautettavaksi. Kysyin että käykö 50e/kk ja suostuivat mukisematta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe