Tässä teille pureskeltavaa. Ja vieläpä amerikkalaisen lehden lista.
http://m.iltasanomat.fi/inf/infomo;JSESSIONID=DFAD0529FD32694F0E19C3F99C14F6BB?site=ilta-sanomat&view=osatautot&feed:a=a_autot&feed:c=is_autot&feed:i=1288525782731&uutiset_page=0
Premiumia
21
228
Vastaukset
- qwewer
"Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” ja ”kuviteltua”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin kuviteltu ominaisuus."
- Ai yllätys vai??
Sehän on päivänselvää, että halpoihin kauppakassi Aveoihin, Sparkeihin, Amerikoissa lava, sekä pakettiautoihin erikoistunut ja hinnastojen edullisimpiin kuuluvia perheautoja pykäävä nyky-Chevrolet ei kuulu premium-luokkaan, kuka sellaista nyt edes tosissaan kuvittelee??
Tuo määritelmä, jossa sanottiin premiumauton ostajan olemaan valmis maksamaan extraa saman kokoluokan (jopa pienemmän) autosta, on hyvin paikkaansa pitävä.
Perusperheautot, kuten Cruze ja vastaavat, eivät tietenkään kuulu tuohon kastiin.
Esimerkkinä premiumina tunnettu Audi, jonka A3:sen hinnat karvalakeimpana kaksiovisena ja Cruzea huomattavasti pienempänä autona vasta alkavat samalta tasolta kuin Cruze hinnastossa jo ylempää päätä edustavan LTZ turbo-farmarin.
Normaalit perheautot kilpailevat aina jossain määrin hinnalla tai hinta/laatusuhteella. Premium-luokassa valmistajan ei niinkään tarvitse huolehtia loppuhinnasta, jolloin laadun tuntuun voidaan satsata enemmän euroja. Autoille löytyy aina ottajia ja ne myyvät hintalapusta huolimatta, koska brändistä ja premium-laadusta on tietty asiakasryhmä aina valmis maksamaan.
Voidaankin sanoa, että premium-laatu on eräänlainen tietoisesti hinnoiteltu ominaisuus siinä, missä tehokas moottori tai farmariperäkin.
Ne valmistajat, jotka tekevät premium-autojen ohella halpoja kauppakasseja, ovat yleensä perustaneet tai ostaneet yhtiöön premium-brändin kansanmerkin rinnalle.
Esim. Toyota -> Lexus, VW -> Audi, Nissan -> Infinity......niin ja tietysti Chevrolet -> Cadillac. Ja aikanaan näin teki Fordkin ostamalla Jaguarin, asiat ovat tosin sittemmin muuttuneet.
Samaa asiaa sivusi aikanaan Opelkin premium-luokkaan pyrkivällä Senatorillaan. Autohan perustui Omegaan, mutta Senator nimellä haluttiin ikäänkuin lopullisesti erottaa auto perheosastolta edustusluokkaan kuuluvaksi.
Nykyään, kun on kysyntää kehittyville markkinoille erityisen halvoille autoille joissa tingitään lähes kaikesta, voidaan perustaa vielä perinteisen tunnetun merkin alle halpamerkki, kuten Renault teki Daciallaan. Veikkaan, että nämä tulevat vielä lisääntymään tulevaisuudessa.- Halb ja kvaliteetne
Audi A3, hah, sehän on ylihinnoiteltu VW Golf. Jotkut ihmiset vain kuvittelevat sen olevan jotenkin parempi. Kuten itsekin kirjoitit: "laadun TUNTUUN voidaan satsata euroja. Ja tyhmät maksaa siitä euroja. Premium on jotain, jota ei voi mitata, sen on vain ihmisen käsitys, jonka mainosmiehet ovat luoneet. Saahan sitä rahaa polttaa vaikka olohuoneen takassa, mutta järkevää se ei ole, eihän?
- gs birotor
Erittäin hyvä kirjoitus.
Myös merkin sisällä voi jokin malli olla "premium" vaikka muu mallisto ei sitä olisikaan, otetaan esim volkkarilta phaeton malli. - Selittämätön hyvyys
Halb ja kvaliteetne kirjoitti:
Audi A3, hah, sehän on ylihinnoiteltu VW Golf. Jotkut ihmiset vain kuvittelevat sen olevan jotenkin parempi. Kuten itsekin kirjoitit: "laadun TUNTUUN voidaan satsata euroja. Ja tyhmät maksaa siitä euroja. Premium on jotain, jota ei voi mitata, sen on vain ihmisen käsitys, jonka mainosmiehet ovat luoneet. Saahan sitä rahaa polttaa vaikka olohuoneen takassa, mutta järkevää se ei ole, eihän?
Premiumissa ei olekkaan kyse, käytännöllisyydestä, ulkonäöstä, kestävyydestä tai hinta-laatusuhteesta. Ihminen, jolla on varaa, on valmis maksamaan premiumista ja merkki-imagosta. Kyllähän 4 euron kellostakin näkee ajan aivan yhtähyvin kuin 20 tuhannen euron rolexista. Valtionpäämiehet voitaisiin hakea kentältä yhtähyvin Dacialla kuin S-Mersullakin. Premium-imago on premiumia-imagoa, siitä on joko varaa maksaa tai sitten ei. Cruzeen, Meganeen tai Nissaniin päätyvällä ei halua siitä maksaa.
Ei premiumia voi selittää millään kongrettiisella asialla, se arvo ansaitaan. - totta juu...
gs birotor kirjoitti:
Erittäin hyvä kirjoitus.
Myös merkin sisällä voi jokin malli olla "premium" vaikka muu mallisto ei sitä olisikaan, otetaan esim volkkarilta phaeton malli.Phaeton on kieltämättä ominaisuuksiltaan puhdasta premiumia. Upeasti viimeistelty, hiljainen, varusteltu auto, mutta siitä ei ikinä tullut mitään myyntimenestystä, eikä se pystynyt tosissaan kilpailemaan myynnissä isojen Mersujen, Bemareiden ja vastaavien kanssa. Veikkaan, että syynä oli juurikin imago-ongelma. Moni ei ollut valmis maksamaan Audi A8:sin hintaa Volkswagenista, vaikka sinäänsä puitteet olivatkin kunnossa.
- Todella selittämätön
Selittämätön hyvyys kirjoitti:
Premiumissa ei olekkaan kyse, käytännöllisyydestä, ulkonäöstä, kestävyydestä tai hinta-laatusuhteesta. Ihminen, jolla on varaa, on valmis maksamaan premiumista ja merkki-imagosta. Kyllähän 4 euron kellostakin näkee ajan aivan yhtähyvin kuin 20 tuhannen euron rolexista. Valtionpäämiehet voitaisiin hakea kentältä yhtähyvin Dacialla kuin S-Mersullakin. Premium-imago on premiumia-imagoa, siitä on joko varaa maksaa tai sitten ei. Cruzeen, Meganeen tai Nissaniin päätyvällä ei halua siitä maksaa.
Ei premiumia voi selittää millään kongrettiisella asialla, se arvo ansaitaan.Premiumia ostetaan siis vain pröystäilläkseen, ja vaikka maksaa itsensä kipeäksi, niin saakin auton, jossa on vikoja enemmän kuin laki sallii. Tätähän siis tarkoitit.
Valtionpäämiesten kuskaaminen on ihan oma stoorinsa, nyt puhutaan meistä taviksista jotka ostamme automme omilla rahoillamme. Minä ainakin haluan ostaa auton joka käy ja kukkuu, pelkällä premium-sanalla ei pitkälle pötkitä. Miksi siis pitäisi maksaa kymppitonni lisää jostain ihmeen imagosta kun käyttökelpoisen paketin saa paljon pienemmälläkin rahamäärällä? - Ei näy listalla
Todella selittämätön kirjoitti:
Premiumia ostetaan siis vain pröystäilläkseen, ja vaikka maksaa itsensä kipeäksi, niin saakin auton, jossa on vikoja enemmän kuin laki sallii. Tätähän siis tarkoitit.
Valtionpäämiesten kuskaaminen on ihan oma stoorinsa, nyt puhutaan meistä taviksista jotka ostamme automme omilla rahoillamme. Minä ainakin haluan ostaa auton joka käy ja kukkuu, pelkällä premium-sanalla ei pitkälle pötkitä. Miksi siis pitäisi maksaa kymppitonni lisää jostain ihmeen imagosta kun käyttökelpoisen paketin saa paljon pienemmälläkin rahamäärällä?Niin saakin eikä siitä olekkaan ollut kyse vaan siitä kun tällä palstalla Cruzea hehkutetaan premiumiksi mitä se ei ole. Ompahan vain ehkä kelpo kulkine luokassaan mutta ei todellakaan premiumia.
- Mielipide tuokin
Ei näy listalla kirjoitti:
Niin saakin eikä siitä olekkaan ollut kyse vaan siitä kun tällä palstalla Cruzea hehkutetaan premiumiksi mitä se ei ole. Ompahan vain ehkä kelpo kulkine luokassaan mutta ei todellakaan premiumia.
Kun vertaa Cruze LTZ alle 40k€ Bemariin tai Audiin, ei niistä ainakaan Cruzea voi pitää vähiten premiumina. Tai voi jos haluaa olla epärehellinen.
- Kyllä niissä eroa on
Mielipide tuokin kirjoitti:
Kun vertaa Cruze LTZ alle 40k€ Bemariin tai Audiin, ei niistä ainakaan Cruzea voi pitää vähiten premiumina. Tai voi jos haluaa olla epärehellinen.
Cruzea vähättelemättä, ajamalla uutta Audi A4:ää ja sen perään Cruzea, kyllä niissä eroa vaan tahtoo esim. Audin hyväksi olla. Niin laatuvaikutelmassa kuin ajettavuudessakin. Uusi Cruze ei vain kertakaikkiaan ole yhtä jämäkkä ajaa kuin uusi A4......jos päinvastaista väittää, valehtelee itselleen.
Eron autoissa huomaa jo vetämällä oven kiinni. Premium-auto on paremmin viimeistelty ja sen huomaa tyylikkäistä yksityiskohdista, hallintalaitteista ja yleisestä äänimaailmasta. Jo oven aukaiseminen keskuslukolla kertoo jotain: Audissa ei kuulu mitään ääntä, valot vain välähtää kun Cruzessa ovien sisältä kuuluu äänekäs heläys.
Myös äänentoistossa on käytetty Audissa ja Bemarissa laadukkaita Bosen tai vastaavan laatuvalmistajan tuotteita, kun Cruzessa on jotkut halvat kiinalaiset pahvikartiot. Tälläisistä jutuista se premium-laatu koostuu.
Audissa jousituksessa ei ole mitään halpoja yhdysheiluri-tyylisiä kompromissiratkaisuja, vaan alustassa on käytetty niitä ratkaisuja, joilla saadaan paras ajettavuus. Ajonvakautus on viimeistä huutoa jne.
Perusperheautoissa materiaaleissa ja viimeisimmissä ajo-ominaisuuksissa ja jousituksessa on aina hiukan oikaistu.
20 tuhatta euroa vähemmän auton hiomiseen aina näkyy, ei ehkä esitteitä lukemalla vaan tutustumalla autoihin. Täytyy olla kyllä todella sokea, jos ei mitään eroa huomaa.
Kestävyys on sitten eri asia. Siinä voi halvempi pärjätä aivan hyvin. Varmasti perusvarma Toyota Yaris on pitkällä juoksulla vähintään yhtä varma auto remonttien suhteen, kuin vaikkapa Audi A6 tai iso Mersu. - wrewe
Kyllä niissä eroa on kirjoitti:
Cruzea vähättelemättä, ajamalla uutta Audi A4:ää ja sen perään Cruzea, kyllä niissä eroa vaan tahtoo esim. Audin hyväksi olla. Niin laatuvaikutelmassa kuin ajettavuudessakin. Uusi Cruze ei vain kertakaikkiaan ole yhtä jämäkkä ajaa kuin uusi A4......jos päinvastaista väittää, valehtelee itselleen.
Eron autoissa huomaa jo vetämällä oven kiinni. Premium-auto on paremmin viimeistelty ja sen huomaa tyylikkäistä yksityiskohdista, hallintalaitteista ja yleisestä äänimaailmasta. Jo oven aukaiseminen keskuslukolla kertoo jotain: Audissa ei kuulu mitään ääntä, valot vain välähtää kun Cruzessa ovien sisältä kuuluu äänekäs heläys.
Myös äänentoistossa on käytetty Audissa ja Bemarissa laadukkaita Bosen tai vastaavan laatuvalmistajan tuotteita, kun Cruzessa on jotkut halvat kiinalaiset pahvikartiot. Tälläisistä jutuista se premium-laatu koostuu.
Audissa jousituksessa ei ole mitään halpoja yhdysheiluri-tyylisiä kompromissiratkaisuja, vaan alustassa on käytetty niitä ratkaisuja, joilla saadaan paras ajettavuus. Ajonvakautus on viimeistä huutoa jne.
Perusperheautoissa materiaaleissa ja viimeisimmissä ajo-ominaisuuksissa ja jousituksessa on aina hiukan oikaistu.
20 tuhatta euroa vähemmän auton hiomiseen aina näkyy, ei ehkä esitteitä lukemalla vaan tutustumalla autoihin. Täytyy olla kyllä todella sokea, jos ei mitään eroa huomaa.
Kestävyys on sitten eri asia. Siinä voi halvempi pärjätä aivan hyvin. Varmasti perusvarma Toyota Yaris on pitkällä juoksulla vähintään yhtä varma auto remonttien suhteen, kuin vaikkapa Audi A6 tai iso Mersu.Laauvaikutelmassa Audi on Cruzen tasoa tai ainakin lähellä. Stereoissa, ajettavuudessa, ovien kiinnimenoäänessä ym. ei eroa löydy vaikka kuinka vertailisi. Audin 120 hv perusmoottori on todella säälittävä tapaus vaikkei edes hintaa huomioisi.
Mutta Audissa pitää tinkiä vähän sieltä sun täältä, että katteet saadaan kohdalleen eli valtaviksi. Silti se on ihan hyvä perusauto matti meikäläiselle. - mieli kuvia
wrewe kirjoitti:
Laauvaikutelmassa Audi on Cruzen tasoa tai ainakin lähellä. Stereoissa, ajettavuudessa, ovien kiinnimenoäänessä ym. ei eroa löydy vaikka kuinka vertailisi. Audin 120 hv perusmoottori on todella säälittävä tapaus vaikkei edes hintaa huomioisi.
Mutta Audissa pitää tinkiä vähän sieltä sun täältä, että katteet saadaan kohdalleen eli valtaviksi. Silti se on ihan hyvä perusauto matti meikäläiselle.Voi Cruzesta ja A4:stä eroja hakea ja löytääkin. Eniten ihmettelisin sitä, että niillä on ero hinnassa, vaikka ne koeajolla vaikuttavat täysin saman hintaluokan autoilta.
- xxx1xxx
mieli kuvia kirjoitti:
Voi Cruzesta ja A4:stä eroja hakea ja löytääkin. Eniten ihmettelisin sitä, että niillä on ero hinnassa, vaikka ne koeajolla vaikuttavat täysin saman hintaluokan autoilta.
Niin monta on mieltä kuin miestäkin. Nämä keskustelut eivät johda koskaan mihinkään.
- ei ratkaisua...
xxx1xxx kirjoitti:
Niin monta on mieltä kuin miestäkin. Nämä keskustelut eivät johda koskaan mihinkään.
Eipä niin. Cruzen omistajan mielestä Audi A4:ssa ei tietenkään ole mitään eroa Audin hyväksi, Chevy on jopa parempi!!
No joo, itse en omista kumpaakaan, mutta on ollut tilaisuus kokeilla kumpaakin autoa melko uutena ja minusta kyllä aivan rehellisesti sanottuna Audi on kaikinpuolin laadukkaamman oloinen ja parempi ajaakkin.
Omistajilta, etenkin näiden edullisten autojen - puuttuu välillä totaalinen objektiivisuus mielipiteistään, kun omaa valintaa pitää kehua suu vaahdossa.
Itse kyllä pystyn myöntämään että oma eräs toinen korealainen uudehko keskiluokan auto ei ole ominaisuuksiltaan uuden Audi A4:n veroinen, jos kohta käyttäjäkokemuksia lukeneena omani on luultavasti käyttövarmempi ja tiloissakin Audin A4:seen aivan vertailukelpoinen. Laadukkuus, kyyti ja ajettavuus ei ole samalla tasolla, enkä sitä 20 tuhatta halvemman auton omistajan häpeä myöntää, näin tulee ollakkin.
Tämän saman havainnon tekee kyllä muillakin palstoilla: Eräs Dacia Sanderon omistaja kuvaili autoaan parhaaksi mahdolliseksi reissuautoksi, aivan huipuksi ajaa ja kyydiltään loistavaksi.......No ei siinä mitään, mutta herää kyllä kysymys kuinka montaa muuta uutta autoa hän on eläessään päässyt kokeilemaan.
Ilmeisesti Chevrolet on sitten keksinyt jonkun taikatempun ja autotuotannollisen ihmeen, jolla 20 tuhannen euron maailmanauto, jota myydään myös kehittyvillä markkinoilla, on laadukkaampi ja parempi ajaa kuin ajettavuudestaan arvostettu premium-auto, joka on suunnattu harvempien saataville ja varakkaammalle ostajakunnalle (lue vaativalle).
Luulisi, että tuolla reseptillä Cruze myisi Suomessakin kuin siimaa ja voittaisi kaikki vertailut. Totuus taitaa olla kuitenkin hieman eri. - mieli kuvia
ei ratkaisua... kirjoitti:
Eipä niin. Cruzen omistajan mielestä Audi A4:ssa ei tietenkään ole mitään eroa Audin hyväksi, Chevy on jopa parempi!!
No joo, itse en omista kumpaakaan, mutta on ollut tilaisuus kokeilla kumpaakin autoa melko uutena ja minusta kyllä aivan rehellisesti sanottuna Audi on kaikinpuolin laadukkaamman oloinen ja parempi ajaakkin.
Omistajilta, etenkin näiden edullisten autojen - puuttuu välillä totaalinen objektiivisuus mielipiteistään, kun omaa valintaa pitää kehua suu vaahdossa.
Itse kyllä pystyn myöntämään että oma eräs toinen korealainen uudehko keskiluokan auto ei ole ominaisuuksiltaan uuden Audi A4:n veroinen, jos kohta käyttäjäkokemuksia lukeneena omani on luultavasti käyttövarmempi ja tiloissakin Audin A4:seen aivan vertailukelpoinen. Laadukkuus, kyyti ja ajettavuus ei ole samalla tasolla, enkä sitä 20 tuhatta halvemman auton omistajan häpeä myöntää, näin tulee ollakkin.
Tämän saman havainnon tekee kyllä muillakin palstoilla: Eräs Dacia Sanderon omistaja kuvaili autoaan parhaaksi mahdolliseksi reissuautoksi, aivan huipuksi ajaa ja kyydiltään loistavaksi.......No ei siinä mitään, mutta herää kyllä kysymys kuinka montaa muuta uutta autoa hän on eläessään päässyt kokeilemaan.
Ilmeisesti Chevrolet on sitten keksinyt jonkun taikatempun ja autotuotannollisen ihmeen, jolla 20 tuhannen euron maailmanauto, jota myydään myös kehittyvillä markkinoilla, on laadukkaampi ja parempi ajaa kuin ajettavuudestaan arvostettu premium-auto, joka on suunnattu harvempien saataville ja varakkaammalle ostajakunnalle (lue vaativalle).
Luulisi, että tuolla reseptillä Cruze myisi Suomessakin kuin siimaa ja voittaisi kaikki vertailut. Totuus taitaa olla kuitenkin hieman eri.Cruze on yksi maailman myydyimpiä automalleja. Syynsä siihenkin.
- A444
mieli kuvia kirjoitti:
Cruze on yksi maailman myydyimpiä automalleja. Syynsä siihenkin.
ilman premiumlisää hinnassa olisi audikin myyntimenestys
- 18+9
totta juu... kirjoitti:
Phaeton on kieltämättä ominaisuuksiltaan puhdasta premiumia. Upeasti viimeistelty, hiljainen, varusteltu auto, mutta siitä ei ikinä tullut mitään myyntimenestystä, eikä se pystynyt tosissaan kilpailemaan myynnissä isojen Mersujen, Bemareiden ja vastaavien kanssa. Veikkaan, että syynä oli juurikin imago-ongelma. Moni ei ollut valmis maksamaan Audi A8:sin hintaa Volkswagenista, vaikka sinäänsä puitteet olivatkin kunnossa.
Kappas vaan, minkähän takia tälläinen hyvä keskutelu meinaa jäädä Chevy-porukalta unohduksiin.
- luesiitä
alkuperäisestä linkistä mitä se tarkoittaa.
>>Kuviteltua vai todellista?
>>Premium-termiä käytetään laajasti myös autojen markkinoinnissa ja >>mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai >>tuotteisiin, jotka koetaan antavaksi kuluttajalle todellista tai kuviteltua lisäarvoa >>korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” ja ”>kuviteltua”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa >>täysin kuviteltu ominaisuus.
Cruze on ihan riittävän hyvä ilman korkeaa hintaakin.- 18+6
Juu niin onkin, mutta se ei ole premiumia kuten tällä palstalla väitetään.
- Seonsiis
SUBJEKTIIVINEN käsite. Ymmärrät varmaan mitä se tarkoittaa.
subjektiivinen=henkilökohtainen, yksilöllinen, ei-yleispätevä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875