On Venäjän etu mitä korkeammalle öljynhinta nousee,koska Venäjä saa vientitulonsa lähes kokonaan öljynviennistä
Ja Irakin öljynviennin estäminen nostaa parhaiten öljynhintaa
Siten on erittäin todennäköistä että Venäjä rahoittaa ja aseistaa Irakissa toimivia terroristeja
USA varmasti epäilee samaa ,mutta ei tee mitään ennnen täysin pitävää näyttöä
Venäjä aseistaa
12
669
Vastaukset
- joku
Onko USA:n tai kenenkään edun mukaista saada Aasia, varsinkin Kiina ja Intia, sekä joskus tulevaisuudessa Afrikka mukaan tähän kiihtyvään kulutukseen?
Osa syynä tähän USA:n vimmaan saada koko maailma kuluttamaan on tietysti lyhytnäköinen voiton tavoittelu.- Tieto on varma
Nyt se sitten paljastetaan:aiheen avaaja itse aseistaa Irakin terroristeja ja yritti tietenkin vierittää syyn toisille:Ne taas jotka taistelevat USA:n verikoirien häätämiseksi Irakin maaperältä eivät ole terroristeja.Todelliset terroristit ovat USA:n asevoimat ja sen häntyrit.Tämän keskustelun avaaja siis tukee terroristeja ja me kaikki tuemme rahallisesti,vaikka suurin osa ei haluaisikaan,syöttää USA:n verikoiria.Monet Suomessa toimivat yhtiöt ovat(esim. Nokia)USA:osittain omistamia ja osakkeen omistajat maksavat veronsa tietysti kotimaahansa..jne....
- Ressu
Utopistinen väite. Perätöntä puhetta.
- Alain
Venäjänpuolustaja-Ressu iski jälleen.
- hannibal
Venäjänpuolustaja-Ressu iski taas.
- analysoija
Tuntuisi ihan loogiselle. Tosta tuskin saa Erkkikään ikinä mitään todisteita selville.
- megagodzilla
Venäjähän on Iranin suurin asetoimittaja ja iranilaiset puolestaan ovat saamillaan aseilla varustaneet Irakin shiia-taistelijoita.
Molempien maiden etu on sekä öljyn korkea hinta että amerikkalaisten häätäminen Irakista. Tosin barbaarisella sodallaan Kaukasuksella/Tsetseniassa venäläiset ovat saaneet suuren osan muslimimaailmaa ärsyyntymään.
Siis vaikka yhteinen vihollinen löytyykin niin liittosuhde tuskin on kovin lämmin... - Tuomas
Irakin hajonneen armeijan jäljiltä Irakissa on aivan riittävästi aseita, lisäksi maan rajat tietenkin vuotavat kuin seula. Irakin vastarintaliike ei tarvitse venäläisten apua eikä Putinin hallitus sitä tuskin olisi antamassakaan.
- Jah Jah
Irakissahan on enemmän aseita kuin ihmisiä ja ruokaa on vaikeampi hankkia kuin tulikeppejä. Tuskinpa Venäjällä paljoa aseistamista olisi edes jäljellä.. Ja toisaalta, kyllä Amerikkalaisetkin varmasti olisivat huomanneet mikäli kapinallisilla olisi ollut tuliteriä venäläisiä PST-Ohjuksia yms..
- Minna
Ja jenkitkö ei sitten hyödy sodasta mitään? Saanen huomauttaa, että jenkit tuottaa venäläisiäkin enemmän tuota mustaa kultaa joka heidät on Irakiinkin kieli pitkänä houkutellut.
- MAVI
Kyllä kirjoituksessasi on tiettyä loogisuutta, jos
asiaa ajattelee hyvin lyhytnäköisesti.
Mutta enpä usko että venäläiset ajattelevt noin.
Heillä kun on erittäin huonoja kokemuksia näistä terroristien aseistamisista ja avustamisista.
Luulenpa että Putin & pitävät hyviä suhteita USA:han paljon tärkeämpinä, kuin lyhytnäköisesti
yrittää pitää öljyn hintaa muutaman dollarin tynnyriltä korkemmalla. - Höh
Samalla logiikalla paljon todennäköisempiä aseistajia ovat kuitenkin Saudi-Arabia, Iran, Jemen, Kuwait...Kaikkihan hyötyvät öljyn korkeasta hinnasta. Myös Norja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542794
- 88954
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11935- 49876
- 81805
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35751- 88663
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85586- 48565