Näppylöitä sheivauksen jälkeen, MITÄ TEHDÄ?

Jestamandeera

Niin, mulle käy aina niin, että päivä kainaloiden ja alapään sheivaamisen jälkeen sheivatut kohdat ihosta on aivan täynnä finnejä, alue punoittaa ja karvat kasvavat sisäänpäin. Olen kokeillut eri sheiveri merkkejä, ajan varovasti, kuorin ihoa ennen sheivausta, rasvaan ihoa ja olen myös käyttänyt Rfsun sheivausaineita, joiden pitäisi ehkäistä sisäänpäin kasvavia karvoja. Ei auta.

Ongelma on nolo, sillä jos perjantaina sheivaan, niin lauantaina mahdollisen seksikumppanin tullessa vastaan häpeilen jo valmiiksi järkyttävän näköistä ihoa ja joskus jäänyt välistäkin sessiot tämän takia. Näpyt ja punoitus kestää monta päivää, mutten myöskään halua jättää ajamatta, kun karvoitus on minulla melko tuuhea. En halua näyttää gorillalta, mutten myöskään kestä näppyjä, apua!

6

8849

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökj

kokeli VEETiä tai ite käytän blitzblankiä. Saattaa jäädä hyvin lyhyt karvoitus mutta se on niin pieni että ei haittaa. Veettiä en ole kokeillu ollenkaan. Olen mies.

• asdfasdf123

sisäänpäin kasvaneet karvat syntyvät kun sänki hankaa vaatteita vasten, jolloin se työntyy sisäänpäin. ensimmäiset 1-2pv sheivauksen jälkeen käytä löysiä vaatteita niin ongelmaa ei pitäisi olla.
      yksi vaihtoehto on myös laser karvanpoisto, jolloin karvat eivät kasva takaisin.

• Hannasmooty93

No mulla oli samaa ongelmaa mutta sitten sain siihen vinkkiä...
      Eli jos on paljon karvaa leikkaa ne saksilla niin lyhyeksi kun saa, sitten pitkä suihku ja saunakin jos mahdollista ja kun iho on kunnolla pehmennyt niin saippuoi tai vaahdota karvat kunnolla. Ajele sitten terävällä/uudella höylällä selkeillä pitkillä vedoilla karvat pois, älä turhaan hankaa ihoa rikki. Kun karvat on ajettu suihkuttele hyvin äläkä hankaa kuivatessa. Kuivauksen jälkeen voitele esim pepanthenia koko ajetulle alueella äläkä laita housuja heti, nuku vaikka yön yli ilman housuja. Tätä kun toistelee joka ajelukerta niin pimpan iho kyllä tottuu ja se pysyy ihanan posliinisena ilman näppyjä...

• helpot ohjeet

Muistan kun nuorempana ollessani ehkä 14v äitini kerran sanoi että sheivaa vasta ihan viimeeksi saunomisen jälkeen. Hän teki aina niin ja en koskaan nähnyt hänellä mitään näppyjä tai sen sellaista alapäänalueella vaikka sheivasi kaikki karvat.
        Sauna ja kuuma suihkukin pehmittää ihon ja karvan jotta lähtee paremmin sekä ehkäisee ihon rikkoutumista. Etenkin lahkeelliset tiukat alkkarit on syytä vaihtaa puuvillaisiin löysempiin oli myös äidiltä saatu neuvo joka pitää paikkansa. Kun sheivaan illalla niin vasta aamulla laitan vartalovoidetta.

• näääin

Mulla tulee heti näppylöitä jos en rasvaa. Yleensä kuorin myös ihon ja tosiaan rasvaa joka päivä.

• 18+11=29

Kuinka pitkään sulla noi ongelmat on sheivauksen jälkeen. Mulla on välil sama ongelma haluisin vaa tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      82
      4206
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3191
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      167
      2566
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1925
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe