Naispappeus

Sami

Miksi mormonit eivät hyväksy naisia papeiksi (piispoiksi)?

Naisilla on paikka tässä yhteisössä, mutta tuntuu olevan 'kyökin puolella'. Avustavissa tehtävissä yms.

Kaikki muutkin johtavat virat miehitetty yleensä valkoisilla miehillä...

8

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaana

ovat olleet näille CIA vetoisille lahkoille ainakin korkeall organisaatiossa tiedustelutyössä todellinen ongelma.

Perheen isä ei saa kertoa edes perheelleen mitä puuhailee kun ollaan korkealla tasolla hierarkiassa syorittamassa "lähetystyötä".
      Lapsisita puhumattakaan.

On käynyt useasti niin kertovat CIA n tekstit: Vaimot kun tiesivät miestensä hommasta ja ikävystyivät kotirouvina, he menivät itseptuntoaan kohottaakseen lärvimään naapureille miten tärkeää työtä heidän miehensä tekeekään!

Ja sitten tulikin kutsu päämajaan ja hommat loppuivat siihen.

Mormonit kun tulevat lähetystyöhönsä: rakastuminen on maanpetturuutta vastaava asia-kotiin lähtö tulee.

Tässä koulutetaan tulevat agentit sokeaaan uskollisuuteen.

Mormonismi on yksi amerikan peitetarinoista vakoiluun kuten Watchtowerkin ja monet sen Raamattu Puhuu lahkoista. Rahaa jaetaan eri mailleja puolueillenäitten kautta, sotkeudutaan maitten hallituksiin.

Tämä on karkea totuus koko sopasta.

Rivimormoneista seulotaan johtoon tarkoin lojaalit miehet - seula on todella huikea.

Parhaat yliopistot avautuvat näilleveljille automaattisesti. Vaimoiksi katsotaan umpiluotettavia CIA hyväksymiä tytteleitä-mormoneja.

Kuulostaako lennokkaalta- mutta totta se vaan on.

Rivimormoni joka ei saavuta tasoa häntä ei vihitä millään mihinkään tärkeään,vaan saa olla ja kuolla siinnä luulossa että palveli "hyviä miehiä".

Täällä kirjoittavista suuri osa on ulalla.

• jaana

tuon edellisen kirjoittanut.Ei feikkaaja.

• jaana

ovat tunnetuista suvuista -esim 12 koorumin porukan vaimot ovat sisäsiittoisesti CIA suvuista järjestään. Voit tarkistaa asian.

Kehoitetaan ottamaan avoimesti "selvää " tulevasta puolisosta myös JT porukassa. Meillähän tällainen laskelmointi johtaisi välien rikkoontumiseen- mokoma "selvänotto", eiole suomalaista aitoa kulttuuria.

Sehän näissä harmittomilta näyttävissä Amerikanlahkoissa on: ne korruptoivat ja saatuttavat asenteillaan niin hienojakoisesti oman kulttuurinsa tännekin että huomaamme vaan miten lapset alkavat lopulta räiskiä pyssyillä kouluissa samaan tyyliin kuin USA ssa ja käyttäytyä porukka kuin kuulaan olisi vain oma etu ensinnäja väkivallalla oikeus ryöstää toistenkin maitten omaisuus-ja Jeesuksen nimessämuka.

Näitälahkoja ollaan tehtailtu niin moneen lähtöön että se pakka haravoi kaikenlaisilla asenteilla varustetut ihmiset haaviinsa:

on sivari JT t,jotka eivät olepoliittisia muka
        on aktiivipoliittikko Mormonit ja muut
        jne

kaikki vievät asenteellaan samalle sylttytehtaalle:niitten johtajat ovat poikkeuksetta CIA vetoisia.

Esim. jopa Reagania ampunut Hinckley oli uskonnollisen oikeistolaisen lahkon vetäjä...moneen on pastoreista USA ssa!

• jaana
        jaana kirjoitti:

ovat tunnetuista suvuista -esim 12 koorumin porukan vaimot ovat sisäsiittoisesti CIA suvuista järjestään. Voit tarkistaa asian.

Kehoitetaan ottamaan avoimesti "selvää " tulevasta puolisosta myös JT porukassa. Meillähän tällainen laskelmointi johtaisi välien rikkoontumiseen- mokoma "selvänotto", eiole suomalaista aitoa kulttuuria.

Sehän näissä harmittomilta näyttävissä Amerikanlahkoissa on: ne korruptoivat ja saatuttavat asenteillaan niin hienojakoisesti oman kulttuurinsa tännekin että huomaamme vaan miten lapset alkavat lopulta räiskiä pyssyillä kouluissa samaan tyyliin kuin USA ssa ja käyttäytyä porukka kuin kuulaan olisi vain oma etu ensinnäja väkivallalla oikeus ryöstää toistenkin maitten omaisuus-ja Jeesuksen nimessämuka.

Näitälahkoja ollaan tehtailtu niin moneen lähtöön että se pakka haravoi kaikenlaisilla asenteilla varustetut ihmiset haaviinsa:

jne

kaikki vievät asenteellaan samalle sylttytehtaalle:niitten johtajat ovat poikkeuksetta CIA vetoisia.

Esim. jopa Reagania ampunut Hinckley oli uskonnollisen oikeistolaisen lahkon vetäjä...moneen on pastoreista USA ssa!

tuokin. Täällä on feikki liikenteessäja kirjoittaa nimissäni potaskaa, siksi varmistan.

• äly hoi
        jaana kirjoitti:

tuokin. Täällä on feikki liikenteessäja kirjoittaa nimissäni potaskaa, siksi varmistan.

kun tuo kirjoittelusi on niin sekavaa niin ihan kiva että selvitit että oot oikea etkä väärä jaana. Ja ihanaa tuo sun logiikkasi: että "väärä" jaana ei voisi todistaa tekstejään kirjoittamalla "oikean jaanan" nimellä että on oikea jaana.
        hii haa huu ja puh pah pelistä pois

• jaana
        äly hoi kirjoitti:

kun tuo kirjoittelusi on niin sekavaa niin ihan kiva että selvitit että oot oikea etkä väärä jaana. Ja ihanaa tuo sun logiikkasi: että "väärä" jaana ei voisi todistaa tekstejään kirjoittamalla "oikean jaanan" nimellä että on oikea jaana.
        hii haa huu ja puh pah pelistä pois

Onkohan tuo sekavaa? Kyllä siitä selvän saa jos haluaa?

• Pappi
        jaana kirjoitti:

jne

Tiedän vain kaksi mormoonia jotka ovat töissä CIA:lla tai jossain vastaavassa. Toinen sanoi minulle että jos kertoo minulle mitä tekee hänen täytyy tappaa minut samantien ;).

Hän muuten oli ollut lähetystyössä Suomessa aikoinaan. Epäilyttävää eikö?

• arvosta

Tämä on aihe johon ei varmaankaan oikein voi vastata tyydyttävästi heille joiden mielestä kaikilla pitäisi olla mahdollisuudet kaikkiin tehtäviin.

Mutta selitetään nyt kuitenkin mormonien ajatuksia naisten ja miesten eroista.
      Miehillä on pappeus. Sen takia he ovat johtotehtävissä. Naiset toki ovat johtajia Apuyhdistyksessä (kirkon naisjärjestö) samoin kuin miehet johtavat omia miesten pappeuskoorumeitaan. Seurakunnan (ja kirkon)ylimmässä johdossa voi kuitenkin olla vain mies, jolla on pappeus. Pappeus on voima jonka valtuudella kirkkoa johdetaan ja toimituksia suoritetaan.

Miksi naisilla ei sitten ole pappeutta, voi kysyä. Tässä voisi ajatella sitä, mikä on kirkon mukaan tärkeintä tässä elämässä oman henkilökohtaisen edistymisen lisäksi: perhesuhteet. Perheet joissa äidit ovat keskeisellä sijalla. Melkein yhtä hyvin voisi esittää kysymyksen että miksi miehet eivät voi synnyttää kuin ihmetellä että miksi naisilla ei ole pappeutta. Kyse on molemmissa Jumalan antamasta voimasta ja erityisestä tehtävästä.

Voi kuulostaa sovinistiselta ja vanhanaikaiselta tässä nykyajan maailmassa, mutta ei kirkko ole koskaan pyrkinytkään olemaan maailmasta, vaan Jumalasta.

Naiset ovat äitejä. Jopa ne naiset jotka eivät syystä tai toisesta voi tässä maailmassa saada omia lapsia voivat olla äitejä ja auttajia muille ihmisille ja lapsille. Naisten jumalallinen tehtävä on oikeastaan todella tärkeä, vähintään yhtä tärkeä kuin miesten ellei tärkeämpikin.. ;) Pitää maailma pystyssä.
      Mies taas on perheen hengellinen johtaja, pappeuden haltija joka huolehtii perheensä tarpeista ja toimeentulosta ja hengellisistä tarpeista. Siunaa ja opettaa lapsiaan.
      Äiti kasvattaa ja opettaa lapsiaan, hoitaa heitä ja usein luo kotiin Jumalan henkeä kaunistamalla sitä.
      Yhdessä mies ja vaimo huolehtivat perheestään ja sen ajallisista ja hengellisistä tarpeista. Tasaveroisina, toisiaan täydentävinä kumppaneina.

Itse olen kolmen ihanan lapsen onnellinen äiti. Opiskelen mieleistäni alaa joka ei kuitenkaan vie aikaani kokonaan pois perheeltä. Perheeni on tärkein kaikessa elämässäni evankeliumia ehkä lukuunottamatta (tosin ne sisältyvät toisiinsa). Ja uskokaa tai älkää, en koe olevani yhtään alistettu tässä mormoneiksi kutsutussa yhteisössä, päinvastoin arvostettu ja kunnioitettu. Minunkin mielipiteilläni on väliä vaikka olenkin vain tälläinen "rivimormoni" eikä minulla tällä hetkellä edes ole mitään tehtävää kirkossa.
      Voin opiskella ja harrastaa. Tosin minulla ei edes ole mitään halua laiminlyödä lapsiani viettämällä liikaa aikaa pois perheeni luota.

Koskaan minua ei ole harmittanut se ettei naisilla ole pappeutta. Saan pappeuden siunaukset aivan samalla tavalla kuin ketä tahansa mies. Eiväthän hekään voi itseään siunata. Minä saan kaiken hyvän mieheni pappeuden kautta ja naimattomat naiset saavat samat siunaukset seurakuntansa ja kotiopettajiensa kautta.

Pappeus ei ole voima jonka siunaukset tulevat vain sen kantajille. Voisi jopa sanoa että naiset saavat aivan yhtä paljon siunausta pappeudesta kuin miehetkin mutta miehillä on pappeutensa takia isommat velvollisuudet ja ankarammat rangaistukset rikkomuksista. Itse olen kokenut useasti sen ihanan tunteen kun pappeutta käytetään. Minun kohdallani siunausta saadessa. Se todella tuntuu kuin olisi suora väylä taivaaseen pään päällä kun kelvollinen pappeuden haltija laskee kätensä pääni päälle ja antaa siunauksen.

Vasta kun ymmärtää Jumalan suuren suunnitelman tässä maailmassa, voi hyväksyä sen että kaikilla on tehtävänsä ja kaikilla on paikkansa. Myös miehillä ja naisilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      501
      2345
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1484
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe