Kukaan ei tunnista narsistia

narsisti = lumimies

Oikeaa narsistia ei voi tunnistaa kukaan alan ammattilainen, maallikoista puhumattakaan. Narsisti on niin kiero ja sairas paskiainen päänsä sisällä, mutta ulkoisesti niin enkelimäinen ettei sellaista ristiriitaa voi kukaan koskaan havaita, Tämän vuoksi narsismidiagnoosit ovat yhtä tyhjän kanssa, sillä koskaan ei ole oikea narsisti saanut dignoosia, sillä oikea narsisti ei ole vielä tähän päivään mennessä joutunut tilanteeseen jossa hänet diagnosoitaisiin.

15

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma menee tälleen

Ensikosketus jättää heti kummallisen selittämättömän tunteen vilpillisyydestä. Ja koska julkisivu on moitteeton, ei osaa havainnollistaa mitä se voi olla. Jokaisella tapaamisella ilmenee jotain uutta pientä kummallista. Niitä pieniä kummallisuuksia tulee ensin seliteltyä itselle, kunnes kummallisuudet suurenevat. Narsistista kumpuavat kummallisuudet alkavat jakaantumaan ja näkymään kuin kulloiset vastapuolet niitä kylvisi. Ja siinä kohdassa kaikki ovat jo kyllä huomaamassa, kummasta ja kenestä ne kummallisuudet syntyvät. Narsisti synnyttää konflikteja tyhjästä, tietysti narsisti on mielestään ollut vähintään 100 km päässä konfliktien syntyhetkellä. Narsisti kieltää kaiken ja tyhmänä yrittää osoittaa muita syyllisiksi omiin naurettaviin ja erityisen naiiveihin temppuihinsa.
      Alkuhämmennys melkein itkettää, mutta kun vihdoin tajuaa mikä mielenvikaisuuslajiyksilö on saatu omaan elämään, on seuraavia temppuja säälittävää katsella. Naurussa on kyllä pitelemistä, mutta vakavalla naamalla on pakko yrittää "kestää", ettei narsisti ota siitä lisää potkua vainohulludelleen.
      Aina löytyy joku, joka jaksaa pokkuroida naurettavan narsistin helmoissa tai lahkeissa. Toimintaelokuvissa on aina porukan aivoina narsisti rikollispomo ja sillä lauma aivottomia pikkuapulaisia. Aivottomien joukossa, vähä-älyinen pomo vaikuttaa erityisen älykkäältä, sama pomo ei pärjää kauan älyllisessä seurassa paljastumatta. Tyypillinen asetelma täällä elämän näyttämöllä, jossa narsisti, joka on olevinaan tarinansa aivot, kerää hölmön yksinkertaista väkeä omaa nimeänsä kantavaan prokkikseen.

• Kokemusta piisaa

Omakohtaisella kokemuksella useammasta tapauksesta kuvio menee näin:

Alkuun sulla on tunne "Liian hyvää ollakseen totta"

Jonku ajan päästä alkaa tulla räjähtäneitä tilanteita, joista jää sulle pelkkiä kysymysmerkkejä, etkä oikein tiedä mitä tapahtui, mut silti "kaikki on jotenkin sun syytä".

Vuosien päästä (viimeistään) alkaa tulla tunne "Kun mikään ei riitä"...

Viimeistään tuossa kohtaa kannattaa AINA pysähtyä, sulkea korvat selityksiltä ja avata silmät teoille: Vastaako sanat ja teot toisiaan? Mikäli ei, niin ota ja häivy mahdollisimman pian!

• juudpasoossa

Komppaan täysillä "Kokemusta piisaa" nimimerkin kirjoitusta. Juuri noin se menee. Valitettavasti omien silmien avaamiseen meni pitkä aika, vaan koskaan ei ole myöhäistä. Pistin narsun pihalle, siellä se yhä koppuroi ja yrittää vaikka ja mitä. en reagoi mihinkään enää mitään, ihan saa issekseen siellä änkyröidä. Ja sitähän riittää....... jonain päivänä se loppuu, tiedän sen, silloin on hänellä jo uusi sylkykuppi...... näin se vaan menee, sääliksi käy sitä seuraavaa. Mutta minun on turha yrittääkään mitään ketään varoittaa, kukaan ei minua usko kuitenkaan. Surullsita mutta totta, näin se menee......

• Vahva ja voittaja

Olet aivan oikeassa. Kukaan ei todella tunnista aitoa narsistia. Aito narsisti on niin ovela,ettei sitä voi terve ihminen tajuta.
      Tunnen juuri tällaisen HIRVIÖN joka jatkaa tätä sairasta kaksoiselämää. Tällä on sairaat seksuaaliset tarpeetkin,niin sairaat ettei kukaan usko.
      Näitä sairaita yksilöitä pitää pitkään vakoilla ja laittaa ansoja,jotta saa todisteet. Hänen enkelimäiset valheet vesittävät muuten kaiken.

• tunnistettu

Jos kukaan ei tunnista ongelmaa nimeltä narsisti, eihän silloin ole olemassa ollenkaan koko ongelmaa nimeltä narsisti.

Kyllä tunnistamme ja meidän piiriin on tällainen #ilopilleri# eksynyt .

• Jopas nyt

"Kukaan ei todella tunnista aitoa narsistia.
        Aito narsisti on niin ovela,ettei sitä voi terve ihminen tajuta.
        Tunnen juuri tällaisen HIRVIÖN"

Mitä tuosta sinun kommentistasi nyt oikein pitäisi ajatella, kun lukee nuo peräkkäiset lauseet?

• jos otat et aja
        Jopas nyt kirjoitti:

"Kukaan ei todella tunnista aitoa narsistia.
        Aito narsisti on niin ovela,ettei sitä voi terve ihminen tajuta.
        Tunnen juuri tällaisen HIRVIÖN"

Mitä tuosta sinun kommentistasi nyt oikein pitäisi ajatella, kun lukee nuo peräkkäiset lauseet?

Kukaan AMMATTILAINEN ei tunnista narsistia. Narsisti on ovela ja näyttää todelliset kasvonsa vain sellaiselle henkilölle josta ei ole narsistille vaaraa. Tämän jälkeen narsisti tuhoaa uhrinsa niin että uhri itse näyttää syylliseltä.

• narsut narsut
        jos otat et aja kirjoitti:

Kukaan AMMATTILAINEN ei tunnista narsistia. Narsisti on ovela ja näyttää todelliset kasvonsa vain sellaiselle henkilölle josta ei ole narsistille vaaraa. Tämän jälkeen narsisti tuhoaa uhrinsa niin että uhri itse näyttää syylliseltä.

Tuota ajaakos tämä teidän narsistinne siis kännissäkin kaiken narsistisuuden
        lisäksikin?Muuten minkä-ikäinen tämä narsu on?

• tempun tarina

http://www.hs.fi/elama/Näin ajattelee narsisti/a1340531647897

..narsistin itsensä kertomaa. Liekö tämäkin sitten vain yksin hänen tavoistaan ja halustaan päästä julkisuuteen ja onko koko tarina tuulesta temmattu. Yksi ainakin on varma, vain lähisukulaiset pystyvät tunnistamaan varmuudella narsistin. Narsisistin uhri on tämän alan ammattilainen ja voi varmuudella tehdä diagnoosin. Kysyä silti sopii, kuka käytännössä hyötyy diagnoosista ja kenelle siitä on mitään hyötyä.

• Oma kohtaista kokemusta mullakin. Elin joskus vuonna 2008 noin. 6kk narsistin kanssa. Tajusin narsismin vasta jälkikäteen. Olin kuullut siitä ennen kokemustani, mutta se kuulosti kaukaiselta satu hahmolta ennen omaa kokemustani. Ja siis päädyin narsismin uhriksi.

Mut, siis alkuun se ihminen on jopa utospistisen hurmaava, se kuuntelee, sua suojelee tuntuu et se on jotekin et se on kaikki ettet vaan keksi pahaa siitä ihmisestä. Mut samalla se ihminen tuntuu ihan helvetin oudolta ja kummalliselta.

Sit juttu alkaa etenemään... Tää ihminen rupes hajoittamaan kaveri porukkaa, aina kun, oltiin sen kanssa aina naama norsunvitulla milloin mikäkin asia oli kussakin pielessä ja kuinka hirveä sen elämä oli. Aina tuntui et asiat loppu peleissä kääntyi sen ongelmiin. Ja, jos ei se manipuloi osaa porukkaa kääntymään toisiaan vastaan.

Sit sil tuntui olevan fyysisesti, joku pielessä yhtäkkiä joku kohtaus. Sit se keski olevansa raskaana itkien ja huutaen järjesti siitäkin hirveän kohtauksen. Ja ei se oikeesti ollut.

Se oli kauhean vainoharhainen tai musta tuntui et se esitti sitä näin jälkikäteen aina joku oli kääntynyt sitä vastaan ja kuinka kurja ja pieni se oli.

Sit se kun se sai noita ihme raivareita slaageja ym. Kaikki oli aina jonkun muu syy, välil se vaan huusi, ja kaikki ongelmat johtui yhtäkkiä musta, kuulema pelkäs mun ranteita ym. Se halusi tutustua mun kaikkiin kavereihin. Ja, kun huomasi et mul synkkäsi mun nykyisin parhaan ystäväni kanssa se teki kaikkensa et meiltä menisi välit. Se haukku aina sitä ym. Ja vaati et katkaisen välit, noh en mää sitä koskaan tehnyt.

Se söi kaiken yksityisyyden, loputa muistan et aloin hoksata et jokin on pielessä, mut olin niin lopussa ettei enään kauheesti kiinnostanut. Siis olin ennen tota jo tosi heikkona elämäni takia. Tästä syystä olin helppo uhri.

• takkanäköinen

Narsisti petkuttaa ja pystyy peittämään narsismin vieraalta silmältä (esim "alan ammattilaiselta") kyllä (teeskentelee ja näyttelee) narsistit ovat lipeväkäytöksisiä, joka saa jopa "alan ammattilaisen kyllä epäilemään. Mutta jokainen narsistin kanssa elämään ja työskentelemään joutuva kyllä tunnistaa narsismin hyvin pian.

• mangsku

minun elämäni narsistit

1. Lapsen opettaja( vanha )
      Päätti asioista minun puolesta ja yritti juoksuttaa minua ympäri kylää ja haukkui seurustelusuhteeni sosiaaliviranomaiselle.. miksi? ei hajuakaan.

2. lapsen isä. Kriminaali ja patologinen valehtelija. Käyttää pikkurikollisia pelinappuloina,( yksi jo kuoli). Käytti lastakin pelinappulana

3. n. 60-v pyörätuolipotilas. Väitti minua ystäväkseen ja samaan hengenvetoon haukkui minut ja sanoi että se kuuluu meidän keskeiseen vuorovaikutukseen.

4. Minua nuorempi ex poikaystävä, halusi minusta ihailijan ja palvelijan, ei suostunut jättämään rauhaan ennenkuin vaihdoin puhelinnumeron.

5. äitini ... tuurijuoppo

6. veljeni... pahin kilpailijani. aina kateellinen

7. eräs kolmas miespuolinen... viikon tuttavuuden jälkeen kun olin tullut hänen luokseen tyttären kanssa kylään, nakkasi meidät molemmat vain ulos... lumihankeen...

olen narsistimagneetti... johtuen osin kotioloista. minun syyni ei ole, mutta nykyistä parisuhdetta ajatellen... minun itsetuntoni ei ole ihan hyvä. joudun todistelemaan itselleni että kelpaan, koko ajan. minua välillä pelottaa, mutta haluan uskoa että aika parantaa... nykyisen miehen perhe on tosi kannustava ja rakastava ilmapiiriltään. minun pitää vain tunnistaa narskut paremmin. tuo omituinen ilmapiiri pitää hyvinkin paikkansa narskuja ajatellen.

lisätään yksi piirre vielä: tekee säännöt parisuhteelle tai ystävyydelle itse.

• sul viel hakusessa

Toimit kumileimasimen lailla...kaikki vaan samaan narsistilokeroon.
        Ei se nyt aivan noin yksinkertaista ole. Siis, ongelmatyyppejä löytyy valtavan paljon, muttei kaikki "kelpaa" narsistileimatuiksi.

No, narsistin tunnistaa vasta törmättyään ensimmäiseen.

• oot vähän kujalla

Mitä muita ongelmatapauksia muka on kuin narsisti?
      Eipä ole skitsot minulle tuleet skitsoilemaan, narsistit sen sijaan heristävät nyrkkiä. Kerro nyt yksikin esimerkki siitä miten joku muu kuin narsisti voisi aiheuttaa ongelmia?

• mangsku

Mie jotenki arvasin että jotain kommenttia vois tulla että onko oikeasti narsisti vai ei... Jotenkin minun pää vain ei kestä ajatusta tahallaan satuttavista ihmisistä että olisivat terveitä. Miten se vois olla tervettä? Pitäisikö argumentoida seuraavaksi että satuttiko se vai ei ja kuinka monta sellaiset satuttaa... Myönnän vain sen verran että en ole lääkäri en voi tehdä diagnoosia, mutta jos joku tulee sanomaan että on samanlaisia fiiliksiä ihmisistä niin ME voidaan keskustella miltä se tuntu.

Minusta on vain terveydenhoitaja sanonut että olen herkkä ihminen ja minun pitää vältellä näitä ihmisiä, oman itseni takia...

Mutta jokatapauksessa asioista puhuminen auttaa niinhän, enkä pistä pahaksi, vaikka minua arvosteltais, koska tuntemattomiahan täällä ollaan ja tämän luulisi olevan turvallista täällä. tiedän myös että narsistit tutkivat joskus itsestään hakien muista syitä, mutta luulen että osaan tunnistaa jo loukkaavan sävyn ja annan sen olla omassa arvossansa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe