aletaan taas myydä ilotulitteita. Niitähän saisi paukutella vasta uudenvuoden aattona kello 18 jälkeen. Vaan tiedän kokemuksesta, että niitä pamautellaan jo 27 päivä, jolloin niitä saa ostaa. Koirani pelkää pauketta kovasti. Hyväksyisin asian, jos paukuteltaisiin vasta silloin kun laki sallii. Vaan eihän se tietysti ole mahdollista, vanhemmat eivät pysty vahtimaan lapsosiaan kun ovat jo ihan kännissä. Niinpä olenkin päättänyt kierrellä siellä missä paukutellaan ja otan kuvia, jotka sitten julkaisen Facebookissaa. Saavat vanhemmat sitten loppuikänsä katsoa jälkikasvustaan kuvia rikollisessa tilanteessa. Miksi se on niin vaikeaa noudattaa lakisääteisiä aikoja?
Joulun jälkeen
11
174
Vastaukset
- Miksi et muuta
vaikka etelänavalle?
Saisit olla ihan itseksesi, pölvästi.- ja pysy kanssa
Muuta itse sinne paukuttelemaan!
- 4+4
ja pysy kanssa kirjoitti:
Muuta itse sinne paukuttelemaan!
Muuta maalle jos häiritsee normaalit äänet.
- puhkokaa silmänne
4+4 kirjoitti:
Muuta maalle jos häiritsee normaalit äänet.
Onko ilotulitus normaalia ääntä? Äsken se nähtiin, yritin käyttää koiraani ulkona jo ennen kello 17. Pauke oli jo kova. Ymmärtäisin, jos lailliseen aikaan paukuteltaisiin, sen näille toki soisin.Ehdotankin, että poliisit kyttäävät näitä alaikäisiä rikollisia ja mätkäyttäisivät vanhemmille ainakin 1000 euron sakon. Myös lapsi pitää ottaa huostaan. Ei vanhemmat pysty näitä kasvattamaan. Siinä on meillä muutaman vuoden kuluttua aikuiset rikolliset. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Kun jo alaikäisenä rikotaan lakia, mitä näistä isona tulee. Eikö nyt vielä noin tunnin olisi voinut odottaa. Onko näissä paukuttelijoissa niin pieniä, että eivät tunne kelloa? Taas vanhemmat ovat jo änkyräkännissä. Myös sosiaalityöntekijät uudenvuodenaattona valjastettava kyttäämään ja ottamaan huostaan rikollisen lapsen. Joukossa on varmaan änkyräkännisiä aikuisia. Ehkäpä loukkaavat itsensä pahastikin, se heille suotakoon.
Milloin ihmeessä saadaan sellainen laki, että ilotulitteita ei myydä yksityisille ollenkaan. Vain tällaiset rakettienampumistapahtumat olisivat oikein. Eikö lainsäätäjät Suomessa ymmärrä, ettei noita aikoja voida noudattaa?
- tiukka vihreä pipo
Kyllä aloittaja puhuu ihan totta.
Samaan kuvattavien kategoriaan liittäisin kernaasti myös mopohäiriköt, jotka ajaa sataa ja tuhatta rämisevillä savukoneillaan, sekä koirankakan ja pissan levittäjät karvaisinen rakkeineen.
Laitan saman viellä paikallislehden yleisönosoastolle, niin siitäs saatte ! - tajuton ja peloton
Koiran räksytyksestä tuntuvat sakot. Päivästä toiseen, vuodesta toiseen, aamusta iltaan...räyh räyh räyh räyh.
Mun hermorakenne ei kestä sitä. Mutta ketäpä kiinnostaa kun en ole koira.
Omilla koirilla säännöt ja muutenkin vähennetään moisia stressitekijöitä. Koirahan helposti kehittää itselleen stressin ties mistä asiasta ja omistaja näitä aina tehostaa.
Nyt on muotia olla närkästynyt raketeista. Jos ei koira vielä pelkää niin ollaan itse niin tuohuksissaan ja rähjätään niin kyllä se koira siitä sitten alkaa ymmärtää pelätä. Tuolla eräällä palstalla jos kertoo, että tekee jotain muuta kuin peittää koiran pimeimpään nurkkaan räiskinnän ajaksi, niin on välinpitämätön ja hakee verta nenästään. En ymmärrä. - ean1.
Provojahan nää, mutta viimevuoden juttuja.
Mun mielestä paukuttelu meni hienosti. Ei juuri ennen klo 18, eikä paljon puolenyön jälkeenkään. "Vanhat hyvät ajat" ovat takanapäin, jolloin pommitettiin monta päivää ja siellä olin mukana itsekin ja kivaahan se kyllä oli, ei voi kieltää.- ennustin oikein
No niin, tulihan niitä silmävammoja! Jos ei Keravalla, mutta muualla, ei ole ihmiset oppineet. Niin kauan kuin läträtään alkoholin kanssa, lapset saa kärsiä (esim, 7-vuotias, jonka naamalle raketti räjähti). Toivottavasti tuo lapsi otetaan huostaan!
- thunderlight
Ei sulla ennustaja liene omia lapsia kommenteista päätellen.
Kelle vaan voi sattua mitä vaan, eikä kenellekään saa toivottaa pahaa, eikä onnettomuutta, saati lasten huostaanottoa.
Häpeäisit kivisydän.- lapsi kärsii!
Lapseni ovat jo aikuisia ja heillä on omat perheensä. Lapsenlapseni hoidetaan uudenvuodenyönäkin hyvin, ei lapseni läträä viinan kanssa. Lähinnä moitin tuossa aikuisia, jotka eivät huolehdi lapsistaan, vaan antavat pienille lapsille ilotulitteita. Siksi nämä vanhemmat ovat kelvottomia ja lapset otettava huostaan. Totta tietysti on, että kenelle tahansa voi sattua onnettomuuksia, mutta tällaiset silmävammat ovat kuin tahallisesti aiheutettu. Ihan sama kuin äiti tai isä suuntaisi raketin päin lapsen naamaa. Muuhun vuoden aikaan silmävammat ovat todellisia onnettomuuksia, eikä niitä varmaan hirveästi satu.
älkää puhuko silmävammoita mulle,on harmaa ja viherkaihit molemmissa silmissä,enkä ole raketteja posautellut,ajokortti otettiin pois,silmätipat sumentaa kuulema niin rankasti,laseria venttaillaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774