Itse lahjoitin 20€ mutta moista virhettä en tee toiste.
-Työskentelen eräässä marketissa kassalla, ja tänään (24.12.2012) kassalle tuli aamupäivällä naishenkilö, joka esitti 3kpl 70€ lahjakortteja maksun yhteydessä, joilla osti 5kinkkua n.7kg/kpl, sekä tavaraa lattianpesuaineista vaatteisiin, ja kodin elektroniikkaa.
-Ostokset maksoivat 381€ josta nainen antoi 210€ edestä noita lahjakortteja. Soitin myymäläjohtajalle voiko yksi henkilö käyttää näin monta lahjakorttia kerralla. Lopulta johtaja antoi luvan. Maksuna siis 3kpl 70€ lahjakortteja yht.210€ ja visa kortilta loput 171€ (köyhillä ei käsittääkseni ole visa kortteja?)
-Nainen kertoi olevansa SPR.llä töissä, ja lahjakortteja oli kuulemma jäänyt ylimääräisiksi. En kyllä olisi halunnut lahjoittaa 20€ keräykseen tuon naisen isoihin ostoksiin.
-Mainittakoon, että samana päivänä myöhemmin kävi kaupassa vanhahko, likainen mies, joka osti jouluaatokseen 5kpl makaroni pusseja sekä lihaliemi paketin. Maksoi pullokuitilla ja pikku hiluilla.
-Eikö tuolle miehelle olisi kuulunut ennemmin yksi lahjakortti, kuin sille varakkaalle naiselle 3korttia?
Osallistuitteko Hyvä joulumieli keräykseen?
2
86
Vastaukset
- tyhjästä paha...
Aikaisemmin kun olin paremmin varoissani, aina jonkun lantin laitoin keräyksiin. Nykyään vaan yhteisvastuukeräykseen annan.
Kun kerääjät saavat yhteystiedot, postista tulee jokaiselle viikolle eri kerjäyslähetyksiä. Laitan ne saman tien paperinkeräykseen. - Tuohtunut
Mielestäni sinun pitäisi ilmoittaa asiasta SPR:lle ja poliisille. Tuo asia sietää tutkia. Olet itse melko skeptinen järjestöjen "puhtauteen". Olemmehan saaneet lukea UFF:n veroparatiiseista sekä SPR:n työntekijöiden kavalluksista jne. Jos Hyvä mieli lahjakortteja on väärinkäytetty loppuvat lahjoitukset välittömästi. Nimmerkillä ison lahjoituksen antanut!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378652Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1651237Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17876Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657