Osallistuitteko Hyvä joulumieli keräykseen?

Myyjätär

Itse lahjoitin 20€ mutta moista virhettä en tee toiste.

-Työskentelen eräässä marketissa kassalla, ja tänään (24.12.2012) kassalle tuli aamupäivällä naishenkilö, joka esitti 3kpl 70€ lahjakortteja maksun yhteydessä, joilla osti 5kinkkua n.7kg/kpl, sekä tavaraa lattianpesuaineista vaatteisiin, ja kodin elektroniikkaa.

-Ostokset maksoivat 381€ josta nainen antoi 210€ edestä noita lahjakortteja. Soitin myymäläjohtajalle voiko yksi henkilö käyttää näin monta lahjakorttia kerralla. Lopulta johtaja antoi luvan. Maksuna siis 3kpl 70€ lahjakortteja yht.210€ ja visa kortilta loput 171€ (köyhillä ei käsittääkseni ole visa kortteja?)

-Nainen kertoi olevansa SPR.llä töissä, ja lahjakortteja oli kuulemma jäänyt ylimääräisiksi. En kyllä olisi halunnut lahjoittaa 20€ keräykseen tuon naisen isoihin ostoksiin.

-Mainittakoon, että samana päivänä myöhemmin kävi kaupassa vanhahko, likainen mies, joka osti jouluaatokseen 5kpl makaroni pusseja sekä lihaliemi paketin. Maksoi pullokuitilla ja pikku hiluilla.

-Eikö tuolle miehelle olisi kuulunut ennemmin yksi lahjakortti, kuin sille varakkaalle naiselle 3korttia?

2

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjästä paha...

Aikaisemmin kun olin paremmin varoissani, aina jonkun lantin laitoin keräyksiin. Nykyään vaan yhteisvastuukeräykseen annan.
      Kun kerääjät saavat yhteystiedot, postista tulee jokaiselle viikolle eri kerjäyslähetyksiä. Laitan ne saman tien paperinkeräykseen.

• Tuohtunut

Mielestäni sinun pitäisi ilmoittaa asiasta SPR:lle ja poliisille. Tuo asia sietää tutkia. Olet itse melko skeptinen järjestöjen "puhtauteen". Olemmehan saaneet lukea UFF:n veroparatiiseista sekä SPR:n työntekijöiden kavalluksista jne. Jos Hyvä mieli lahjakortteja on väärinkäytetty loppuvat lahjoitukset välittömästi. Nimmerkillä ison lahjoituksen antanut!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7200
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2597
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2170
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1598
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1119
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      43
      1005
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      999
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      951
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      753
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      749
    Aihe