Eilen oli hyvä olo monet ihmiset olivat tyytyväisiä kun sain antaa hienoja lahjohja, mutta mulla meneepi varmaanki koko seuraava vuosi että saan maksettua noin luotto/osamaksu velat pois... Kyl tää alko vähän jo viime yönnä miettityttämään tulikohan vähän töpeksittyä iik n. - 4560€
JOULULAHJAT OSTETTU VELAKSI
81
6119
Vastaukset
- Rahaton ja velaton
Typerää! Ei ihmisten tyytyväisyys voi olla siitä paljonko lahjat maksaa! Kymmenesosa tuosta summasta olisi pitänyt riittää!! Sekin on jo paljon mun mielestä varsinkin jos kaikki meni kortille.
- kaamoskaappi
Mullaki meni melkein 30 e. Viduttaa olis voinu käyttää järkevämmin...
- KKHS
Ihan hyvä diili. Ihmiset saavat paljon lahjoja, ja antaja kokee antamisen ilon aina uudelleen ja uudelleen
- Hyvä diili?
Lahjoja velaksi antamisen iloksi? Loppuu se ilo aikanaan kun luottotiedot menee pakkasen puolelle. Onko teillä lahjan hintalappu suoraan verrannollinen hyvään mieleen? Jos on, niin äkkiä pikavippejä hakemaan.
- www.suomivippi.fi/
Hyvä diili? kirjoitti:
Lahjoja velaksi antamisen iloksi? Loppuu se ilo aikanaan kun luottotiedot menee pakkasen puolelle. Onko teillä lahjan hintalappu suoraan verrannollinen hyvään mieleen? Jos on, niin äkkiä pikavippejä hakemaan.
Juuri tällä tavoin antamisen ilon saa jatkumaan loputtomiin. Tervetuloa ihana elämä!
- Napsnapsnaps
Taitaa olla paras aloittajan leikata luottokotit juuri nyt. Sakset käteen ja napsnaps.
- näin meillä...
Taitaa tämä mennyt vuosi ollut ensimmäinen vuosikymmeneen kun kaikki hankinnat ja lomat vietetty käteisellä. Poikkeuksena uusi auto jonka tilasin itselleni keväällä.
Kesä lomareissu kreetalle ja sielä oleskelu käteisellä. Jouluksi taulu TV ja pojalle tehokas läppäri käteisellä. Suuremman porukan jouluruokahankinnat ja lahjat käteisellä. Ainoat luottokortti maksut on ollut bensa jota vastaan saannut pienellä viiveellä km-korvaukset työnantajalta. Vuodenvaihteen jälkeen ehkä vaihtuu rivari omakotitaloon joten velkaa tulee otettua. Lainalupaus saatu. Pistettiin pari vuotta sitten talous asiamme uuteen uskoon ja sen jälkeen on ollut helppo elää käteisellä. Eli turha kulutus pois.- kyllä kelpaa
Joudutko sinä ottamaan velkaa omakotitaloon??
Minä se säästin autosta ja lomareisuista ja kävelin ostamaan käteisellä kämpän... - hih hei......
kyllä kelpaa kirjoitti:
Joudutko sinä ottamaan velkaa omakotitaloon??
Minä se säästin autosta ja lomareisuista ja kävelin ostamaan käteisellä kämpän...Ilmanm perintöä tai lainaa mennään ostamaan käteisellä Iitin kunnasta vanhaa omakotitaloa 50-luvulta 50,000 eurolla. Onneksi olkoon... Saat juoda piikkiini pullakahvit ABC-kahvilassa(ainoa viihdepaikka siellä).
- suosittlen
hih hei...... kirjoitti:
Ilmanm perintöä tai lainaa mennään ostamaan käteisellä Iitin kunnasta vanhaa omakotitaloa 50-luvulta 50,000 eurolla. Onneksi olkoon... Saat juoda piikkiini pullakahvit ABC-kahvilassa(ainoa viihdepaikka siellä).
www.pikavippiluottotiedottomalle.com
Jos on tiedot menny, tollaiset paikat auttaa aiinakin mua.
- velaton javaraton
Itsellä ei ole velkaa senttiäkään ja kummastelen tätä menoa vaikka liki kaksituhatta ihmistä on tänäkin vuonna joutunut velkajärjestelyyn.
karkeasti niitä velkajärjestelyitä on kautta-aikain varmaa liki satatuhatta.
Mutta sitä minä olin sanomassa, että jos aplla ei ole kuin tuo vajaa 5000e velkaa ja on töitä niin laittaa sitten velanmaksuun heeti 500e/kk niin se on selvänä hyvinkin jo marraskuussa. Mutta ei siinä leveästi sit elellä.
Ja kortinkäyttö stop heti. Tosin taitaaolla jo jökissa- velaton2
Mekin käytiin aikoinaan velkajärjestely läpi. Ei tullut kuitenkaan omien velkojen ja luottokorttien käytön takia.
Asia joka johti velkajärjestelyyn oli nimen laitto takauspaperiin. Ei kaikki velkajärjestelyt johdu siihen päätyneen leveästä rahankäytöstä. Siellä on monenlaista tarinaa ja syytä tapahtuneelle. - ??????
velaton2 kirjoitti:
Mekin käytiin aikoinaan velkajärjestely läpi. Ei tullut kuitenkaan omien velkojen ja luottokorttien käytön takia.
Asia joka johti velkajärjestelyyn oli nimen laitto takauspaperiin. Ei kaikki velkajärjestelyt johdu siihen päätyneen leveästä rahankäytöstä. Siellä on monenlaista tarinaa ja syytä tapahtuneelle.Siis nimen pyöräyttäminen takauspariin ei muka ole leveätä rahankäyttöä? Sen leveämpäähän se mammonan viljely ei voi ollakaan. Pistää nyt nimi paperiin mistä saattaa joutua vuosikymmeniksi kuseen ilman omia toimia,,,hölmöläisten ja hyväuskoisten puuhaa. Omat asiat taataan, siinä rajat rahankäytölle.
- velaton2
?????? kirjoitti:
Siis nimen pyöräyttäminen takauspariin ei muka ole leveätä rahankäyttöä? Sen leveämpäähän se mammonan viljely ei voi ollakaan. Pistää nyt nimi paperiin mistä saattaa joutua vuosikymmeniksi kuseen ilman omia toimia,,,hölmöläisten ja hyväuskoisten puuhaa. Omat asiat taataan, siinä rajat rahankäytölle.
Niin. Miten monet vanhemmat takaa lapsiensakin asuntovelat ja osoittaa näin leveää rahan käyttöä. Todella typerää ja lyhytnäköistä toimintaa!
- terveellä pohjalla
velaton2 kirjoitti:
Niin. Miten monet vanhemmat takaa lapsiensakin asuntovelat ja osoittaa näin leveää rahan käyttöä. Todella typerää ja lyhytnäköistä toimintaa!
Jokainen meistä haluaa läheisilleen hyvän tulevaisuuden. Olen pitänytkin takauksissa tarkkaa rajaa eli asuntolainoja voin taata hyvin tuntemilleni sisaruksilleni ja lapsille. En takaa asuntolainaa kenellekään kaverille ja yritykseen liittyvää lainaa en takaa kenellekään sen korkean riskin vuoksi..
- velaton2
terveellä pohjalla kirjoitti:
Jokainen meistä haluaa läheisilleen hyvän tulevaisuuden. Olen pitänytkin takauksissa tarkkaa rajaa eli asuntolainoja voin taata hyvin tuntemilleni sisaruksilleni ja lapsille. En takaa asuntolainaa kenellekään kaverille ja yritykseen liittyvää lainaa en takaa kenellekään sen korkean riskin vuoksi..
Takaus on AINA riski oli kyse kenestä tahansa.
- ------------
?????? kirjoitti:
Siis nimen pyöräyttäminen takauspariin ei muka ole leveätä rahankäyttöä? Sen leveämpäähän se mammonan viljely ei voi ollakaan. Pistää nyt nimi paperiin mistä saattaa joutua vuosikymmeniksi kuseen ilman omia toimia,,,hölmöläisten ja hyväuskoisten puuhaa. Omat asiat taataan, siinä rajat rahankäytölle.
Kukahan hölmöläinen se on sullekin asuntolainapaperiin nimensä raapaissut?? Ei sitä lainaa saa jos ei jostakin löydy hölmöläisiä...
- velaton2
------------ kirjoitti:
Kukahan hölmöläinen se on sullekin asuntolainapaperiin nimensä raapaissut?? Ei sitä lainaa saa jos ei jostakin löydy hölmöläisiä...
Ei kukaan. 80-luvulla valtion takaus ja asunto takauksena. Nykyään ei enää näin.
- joopa jooo...
velaton2 kirjoitti:
""Miten monet vanhemmat takaa lapsiensakin asuntovelat ""
Niinhän se. vielä 20 vuotta sitten oli itsestään selvyys että mentiin takaamaan lastensta ja sukulaistensa lainoja. Sehän oli vaaan muodollisuus ja nimi paperiin. 90-luvun lama näytti sitten mitä ne takaukset konkretisoitui ja velat siirtyivät takaaijille. 10 vuotta sitten en halunnut käyttää takaajia. Ja onneksi pankki ei niin edes vaatinut. Asunto riitti vakuudeksi. Nyt ollaan neuvoteltu pankin kanssa 400,000 euron talon ostosta ja siitä tarvittavasta lisälainasta. Onneksi ei tälläkään kertaa takaajia tarvita. - ,,,,,,
joopa jooo... kirjoitti:
Niinhän se. vielä 20 vuotta sitten oli itsestään selvyys että mentiin takaamaan lastensta ja sukulaistensa lainoja. Sehän oli vaaan muodollisuus ja nimi paperiin. 90-luvun lama näytti sitten mitä ne takaukset konkretisoitui ja velat siirtyivät takaaijille. 10 vuotta sitten en halunnut käyttää takaajia. Ja onneksi pankki ei niin edes vaatinut. Asunto riitti vakuudeksi. Nyt ollaan neuvoteltu pankin kanssa 400,000 euron talon ostosta ja siitä tarvittavasta lisälainasta. Onneksi ei tälläkään kertaa takaajia tarvita.Nuoret ensiasunnon ostajat tarvitsevat tänä päivänä takaajan jos omaa rahoitusta ei ole 20% asunnon hinnasta. Muutama vuosi sitten sai 100% lainan ja asunto riitti vakuudeksi. Nykyään ei.
- untitles
terveellä pohjalla kirjoitti:
Se on muuten taivaantosi että takaamisilla on raja.
Aikuisen oikeasti et voi olla takaamassa kuin yhtä tai kahta asuntolainaa ja niitäkin rajallisella takuuvasstuulla koska jokaisen uuden takuusopimuksen sisällä on selvitys takuista ja veloista.
Hyvä uskoinen hölmö olet ja entä jos keinu kaatuu? - .......
untitles kirjoitti:
Se on muuten taivaantosi että takaamisilla on raja.
Aikuisen oikeasti et voi olla takaamassa kuin yhtä tai kahta asuntolainaa ja niitäkin rajallisella takuuvasstuulla koska jokaisen uuden takuusopimuksen sisällä on selvitys takuista ja veloista.
Hyvä uskoinen hölmö olet ja entä jos keinu kaatuu?Tietenkin on raja. Ei ole kiva maksella kuitenkaan sitäkään yhtä takausvelkaa.
- cashemall
joopa jooo... kirjoitti:
Niinhän se. vielä 20 vuotta sitten oli itsestään selvyys että mentiin takaamaan lastensta ja sukulaistensa lainoja. Sehän oli vaaan muodollisuus ja nimi paperiin. 90-luvun lama näytti sitten mitä ne takaukset konkretisoitui ja velat siirtyivät takaaijille. 10 vuotta sitten en halunnut käyttää takaajia. Ja onneksi pankki ei niin edes vaatinut. Asunto riitti vakuudeksi. Nyt ollaan neuvoteltu pankin kanssa 400,000 euron talon ostosta ja siitä tarvittavasta lisälainasta. Onneksi ei tälläkään kertaa takaajia tarvita.hohohoo, 400k asuntolainaa..Mahtaa hyvin nukuttaa....
- joopa jooo...
cashemall kirjoitti:
hohohoo, 400k asuntolainaa..Mahtaa hyvin nukuttaa....
Nukuttaa makoisasti koska omaa rahaa 300,000 uuden talon ostoon jonka hinta 400,000. Mistä sait päähäsi että talo ostetaan kokonaan velaksi. Suuri osa ostajista omistaa jo ennestään asunnon eikä kaikki ole ensiasunnon ostajia kuten nähtävästi sinä:)
""siitä tarvittavasta lisälainasta. Onneksi ei tälläkään kertaa takaajia tarvita. ""
HUOM!. Lisälaina..... - pellervo6
Velkajärjestelyyn kylläkin päästää, ei jouduta.
- piippp
joopa jooo... kirjoitti:
Nukuttaa makoisasti koska omaa rahaa 300,000 uuden talon ostoon jonka hinta 400,000. Mistä sait päähäsi että talo ostetaan kokonaan velaksi. Suuri osa ostajista omistaa jo ennestään asunnon eikä kaikki ole ensiasunnon ostajia kuten nähtävästi sinä:)
""siitä tarvittavasta lisälainasta. Onneksi ei tälläkään kertaa takaajia tarvita. ""
HUOM!. Lisälaina.....Osa omistaa jo ennestään asunnon mutta suuri osa on myöskin niitä ensiasunnon ostajia. Myös ennenestään omistavista on suurin osa ollut joskus ensiasunnon ostajia.
- joopa jooo...
piippp kirjoitti:
Osa omistaa jo ennestään asunnon mutta suuri osa on myöskin niitä ensiasunnon ostajia. Myös ennenestään omistavista on suurin osa ollut joskus ensiasunnon ostajia.
""Osa omistaa jo ennestään asunnon""
Jos tilastot eivät ole muutamassa vuodessa muuttuneet niin 68-70% suomalaisista asuu omistusasunnoissa. Joko velkaisissa tai velattomissa. Totta että hekin joskus olleet ensiasunnon ostajia kuten minäkin. Ensiasunnoksi harvemmin ostetaan 400,000 euron kämppää. - 100 000
joopa jooo... kirjoitti:
""Osa omistaa jo ennestään asunnon""
Jos tilastot eivät ole muutamassa vuodessa muuttuneet niin 68-70% suomalaisista asuu omistusasunnoissa. Joko velkaisissa tai velattomissa. Totta että hekin joskus olleet ensiasunnon ostajia kuten minäkin. Ensiasunnoksi harvemmin ostetaan 400,000 euron kämppää.Muualla euroopassa tuo suhde taitaa olla jostain syystä toisinpäin.
- Velaton akka
Voi VOI! Minä en ostanut ainuttakaan lahjaa. Eikä velkaa ole! Tyhmiä ootte kun ostelette lahjoja velaksi.
- 7+5
ostin pari taulua , Silverberg/Peltonen itselle puolisolle joululahjaksi ... suklaarasioita varalle jos joku tulee käymään niin semmosen saa.velkaa ei oo eikä tuu.
- velkavolvovolga
ostin pari taulua , Silverberg/Peltonen
mä ostin Gustavsbergin vessanpytyn ja Peltosen sukset,paskoja molemmat.... - 7+5
velkavolvovolga kirjoitti:
mä ostin Gustavsbergin vessanpytyn ja Peltosen sukset,paskoja molemmat....kuukkelilta löydät molemmat... nikolai silverberg ja h. peltonen.
- Ei velkaa
velkavolvovolga kirjoitti:
mä ostin Gustavsbergin vessanpytyn ja Peltosen sukset,paskoja molemmat....Osta sen verran lahjoja ettei tarvii myöhemmin miettiä velan maksua.
- fgkjsgfjsj
Kyllä ihmiset on sitten tyhmiä... Nimittäin ne jotka eivät ymmärrä että aloittaja on trolli.
- velaton varaton
Olkoon alkaja trolli tai ei, niin korviaan myöten jouluntakia kusessa olevia on paljon.
Neuvoni kiireesti isolla erillä maksamisesta ei ole.
Ja tiedän senkin ettei kusessa olevat lue näitä. - Viisastelija1
sulle fgkjsgfsj:
mitä väliä sillä on, onko trolli tai provo tai mikä. Asiahan on sama, ihmiset haluu keskustella tästä aiheesta tällä kertaa, kerton, miten tuli velat tai lahjaostokset hoidettu.
- Kyse kansantaloudest
Pitäisi suomalaisten alkaa vähän aktivoitua muutenkin kuin näihin mankumisiin. Meillä ei ole työtä, ei tietenkään sitten ole rahaakaan.
Kauppalehden keskutelu:
"Eduskunnan salattu todellisuus: Uusi maailmanjärjestys 2013
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=172674&tstart=0" - Ei velkaa
Ei mennyt kuin omiin joululahjoihin rahaa ja nekin ostin käteisellä.Vaellusvarusteita 3000€.
- afsd345q3yg
en ostanu koko jouluna mitään. rahaa mennyt 0 euroa.
Edellisellä viikolla kävin syömässä ravintolassa, sillä ei kylläkään ollut
mitään tekemistä joulun kanssa. En myöskään lähettänyt yhtään korttia.
Kolmelle ihmisille toivotin hyvää joulua.- köyhä,mut ei orja
ei rahaa menny joulu hömpötyksiin.nykyään on unohtunut että rahalla ei saa onnea iloa rakkautta.mutta rupeja takapuoleen,missä lähimäisen rakkaus,sitäkö se on,ei ole todellista.onko unohtunut laulunsanat ja sen sisältö:näin sydäämeeni joulu tee ja mielen rauhaisan yms,köyhä voi käydä halaamassa auttaa esim.kahvinkeitossa.yms.jos kahvia ei ole nin juo kuumaa vettä,sekin on talvela hyvää lämmittää kaiken puoleisesti.en ole syömässä ravintolassa,ei ole varaa näillä tuloilla,kiitän luojaa,ku joka päivä ois etes vettä leipää.no mitäs turhia,kyll luoja huolen omistaan pitää.kreikkaan yms,on rahaa,oma kansa kärsii tunnolliset.
- järkee kehiin
Jos puhut totta, niin olet täys kaheli!
Mitäs tuohon muuta voi sanoa ? Sinä sait antamisen ilon ja varmaan jonkinlaisen tyydytyksen.. mut ainahan on maksettava eikös juu..kukas tässä maailmassa velkaantuu =))
- svatta19634
Voi,hyvänen aika ,otan osaa :(((((
- visalla tottakai
Ostin 900 eurolla ja visalla maksoin.Maksan sitten tammikuussa pois kun joulukuussa ei tule yleensä laskuja paljon .Hyvä ostaa ja pitää pyörät pyörimässä koska sillalailla voidaan vaikuttaa työllisyyteen.Ja tulee bonuksia tilille kun maksaa visalla.
- piste
voi taivahan talikynttilät, en ymmärrä , mutta omapahan on asiasi. en ota edes osaa, enkä surkuttele.
Olet kunnon kansalainen.Käteinen sanoi,pitää kuluttaa ,Suomi nousuun.
- Markka on pyöreä
Minä pistän paremmaksi! Ostin lahjoja öpaut 7000€. Annoin lahjat itselleni. Maksoin suoraan lompakosta, ei tarvitse huolehtia lainantäppeistä heti vuoden alusta
- Uus vuos
Mennään huomenna tuttavalle juhliin. Olivat ostaneet viime vuonna raketteja 700eurolla. Tänä vuonna varmaan sama meno jatkuu... meillä 19,95maksanut rakettipaketti mukana. Hieman erilainen käsitys tästäkin kivasta mutta ei se mitään.
- kerran täällä ollaan
Uus vuos kirjoitti:
Mennään huomenna tuttavalle juhliin. Olivat ostaneet viime vuonna raketteja 700eurolla. Tänä vuonna varmaan sama meno jatkuu... meillä 19,95maksanut rakettipaketti mukana. Hieman erilainen käsitys tästäkin kivasta mutta ei se mitään.
Onhan se kiva näyttää naapureille ja lapsille tuohi-kortilla ostetuilla raketeilla, että kulutus on tasapainossa suhteessa talon ja auton hintaan. Maksetaan raketit sitten tammi-helmikuussa pitämällä lyhennysvapaata asuntolainasta kun korot on niin alhaalla. Vähän samppakaljaa ja herkkuja täytyy vielä hakea. Voi olla että maksan vasta keväämmällä, alkuvuoden lainanlyhennyksethän tulikin investointoitua joulun viettoon.
- EI RAKETTEJA
En osta koskaan Uutena Vuotena rakettaja.Sillä naapurit tuhlaa niihin vaikka kuinka paljon rahaa.Minä saan katsella niitä sitten ILMAISEKSI!!!Olen hiton tarkka mihin rahani laitan ja siksi olenkin VELATON!!Rahat sijoitan paremmin kun taivaalle paukkuen!!!HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ILMAN RAKETTEJA JA ILMAN VELKAA!!
Otan osaa, olet sitten tulevan vuoden velka kirteessä.
- -----------
Kyllä pitäisi ystävien säilyä halvemmillakin lahjoilla ja jos ei niin jotain on pielessä. En käytä tuollaista summaa itseenikään niin saati, että lahjoihin. Muutama satanen meni tänäjouluna lasten paketteihin ja sillä on pärjättävä!
- rahhoo1
Juu, kuluttaa pitää, jotta Suomi lähtee nousuun. Käteinen sen tietää.
Ostin auton, siitä rapiat kybätonni velalla, toisen kybän sain entisestä vaihdossa. Vaimolle muutamalla satasella keittiöjuttuja, käteisellä. Muksuille ja vaimolle sitten muut lahjat vielä käteisellä päälle.
asuntolainaa on, mutta korothan on alhaalla ja koronnousuun olen laskenut, että jää tarvittaessa varaa.
kulutus se on mikä kannattaa, kerran täällä eletään. Velkahelvettiä en kuitenkaan kenellekään toivo, olen senkin kokenut aiemmin. se on saatanasta se. Onneksi on takanapäin. - matemaatikko1
Onhan tosi hyvä juttu että löytyy sinunlaisia hölmöjä, pidätte talouden rattaat
pyörimässä. - jjkarju
Kyllä ihmiset tekee sitten tyhmiä tekoja, onneksi niistä oppii sitten. =)
- Hyvää vuotta 2013
Vuosi loppuu ja uusi alkaa hernesoppaa syöden. Jotkut ammuskelivat raketteja jo eilen ja eiköhän niistä saada tän iltanakin nautiskella vaikka itse ei niitä ostellakkaan.
Asuntolainaa on jäljellä alle tuhat euroa niin että eiköhän se siitä sitten hernekeittokin vaihdu kaalikeitoksi. - hihh heip
Miksi joululahjat pitää ostaa velaksi? Joulun ajankohta on aina tiedossa, joten on 11 kuukautta aikaa säästää ja ostaa sopivia lahjoja sitä mukaa, kun esim. alennusmyynneistä löytää jotain kivaa esim. kirjoja. Nytkin esim. joulupapereita ja -koristeita myydään 50 % alennuksella, joten nyt on oikea aika ostaa semmoisia. Laittaa vaan talteen ensi joulua varten.
Luottokortti pitäisi olla hätävara, jota käytetään sitten vasta, jos on joku isompi yllättävämpi meno esim. auton tai pesukoneen rikkoutuminen. Samoin luottokortti on kätevä silloin, jos varaa netin kautta ulkomaan matkoja.
Minä laitan toiselle tilille joka kuukausi muutaman kympin pahan päivän varalle. Tarkoituksena olisi saada jonakin päivänä säästöön 3 kk:n nettopalkkaa vastaava summa mahdollisen työttömyyden varalle. Valitettavasti on tullut isoja yllättäviä kuluja, mutta kyllä vielä jonakin päivänä saan varmuusrahastoa kasvatettua. Muut käyttäkööt kulutusluottoja, mutta minä kartan niitä kuin ruttoa.- ...
Löysin kirppikseltä uskomattoman nättejä lahjoja aikuisille. Tuntuivat vastaanottajat olleen samaa mieltä.
- jaj2
Onkohan aloittajalla kaikki tontut ollu kotona? Täytyy olla pöppyä koko juttu! Ei kukaan noin tyhmä voi olla.
- uuuuuuuuuu
On se sääli että ihmisiltä on unohtunut joulun varsinainen merkitys...
- jihuujihuu
Minulla ei ole yhtään luotollista korttia, eli OSTAN JOS ON RAHAA.
Hyvin olen pärjännyt ilman, näitä heräteostoksiakin, joita kortit edesauttaa.
Lähdenkin tästä rahapussini kanssa syömään. - Suomalainen mies
500 euroa ja sekin meni kristilliseen orpokotittyöhön. Heille, joilla ei ole mitään räiskyteltävää ilmaa pilaamaan niinkuin täällä Suomessa.
- sama mies
Tarkoitan Malawissa olevaa kristillistä orpokotia.
- TJ 1977
Itse ostin emännälle 34.000e auton, appiukolle kalastusveneen, Anopille matonkutomiskoneen (mikä hitto sen nimi oli??? Pohojammaalta kuitenkin) ja tyttärelle ponin perään kärryt.. KAIKKI VELAKSI!!! Mutta kun ne vaan on maksettu ensi jouluksi, voi taas velaksi ostaa. :D En yhtään ylpeile tuloillani, vaan annan peukut topikin aloittajalle, JOS on kuukaudessa varaa maksaa, niin miksei osta velaksi, harvalla säästöissä kuitenkin tuollaisia summia... SItä varten nämä luottofirmat on olemassa..... :) PS; Itse sain joululahjaksi kylpyläloman, norjalaisen villapaidan ja itsetehdyn siilin.... JA olen niistä ERITTÄIN ylpeä :)
- onneksi olkoon...
Heh, pitäähän ne tulevat maataloustuet johonkin käyttää. Vaikka sitten väkisin että jatkossakin saa veronmaksajien rahoja...
- timaha
Sattuuhan sitä kaikkea, turhaa sitä enää on murehtia. Tuskinpa haluat niitä lahjoja poiskaan hakea? Tehtyähän ei saa tekemättömäksi joten ei muuta kun katse eteenpäin ja muistat aivan varmasti ettet seuraavana kertana laita haisee.. Nyt sun kannattaa tehdä pienoinen budjetti jotta tiedät miten saat sen maksettua ettei nimi mene(mul on menny jo aikoja sitten, joten tiedän mistä puhun). Hyvää uutta vuotta.
itellä meni ihan vähän yli 100€ ja se on tarpeeksi, jos ostaa 7.lle ihmiselle lahjoja, tyytyväisiä olivat. :)
- unikuviako
Ei voi olla totta että ostit taas hyväksyntää suvultasi ottamalla lainaa. Uskomatonta typeryyttä. Kannattiko, arvostavatko he kuitenkaan sinua sen kummemmin. Enpä usko!
Itselläni ei mennyt euroakaan lahjoihin, voin muistaa heitä vuoden varrella (jos haluan) muutenkin. Ostin 10 Casino-arpaa. Se maksoi 50 euroa. Siinä mun lahjat :p
aikas ison potin oot ottanu veloiks... toivottavasti saat edes maksettua ton sit pois... aika vittumaistahan se olis joutua ongelmii sen takii jos ei pysty.
- Jepulisss
Itse en ostanut yhtään lahjaa ja olen täysin tyytyväinen.
- silakka ja peruna
Tuli. Ota opiksi, syö näkkileipää ja kaurapuuroa.
- hyvämielu
Itse olin kännissä koko joulun ja muiden rahoilla. Nyt on hyvä mieli
- Kokemusta on
Hei! Ei joulu ole sitä varten et pitäis pakkomielteellä ostaa jotain, mitä ihminen ei välttämäti ees tarvi!!! Paras joululahja on olla lähellä rakkaita ja rauhoittua vuoden puurtamisen jälkeen,, syödä läheisten seurassa ja nauttia olosta.. Sinulla menee todella pitkään, et saat kuitattua ajattelemattomuutesi, ps. kyllä sinusta välitetään muutenkin. Tämä on minun mielipiteeni, itse en voinut antaa lahjoja jouluna kenellekkään, koska tilanteeni oli se, et oli vain valittava vaihtoehdot ja silti sain parhaimpiin kuuluvan joulun nuorisoni seurassa, olen muina vuosina kyllä itsekkin soppaillut ja laittanut rahaa joulun viettoon enemmän kuin olis ollut mahollista...Tunnen tilanteen. T. Jukka
- realisti7
Idiootti.
- uusi vuosi
Kyllähän tuosta kannattaa ottaa opiksi. Jos et enää ensi jouluna hakkaisi päätäsi samaan seinään, niinkuin sanotaan. Voisit tehdä ensi vuonna näin: kivat itsetehdyt kortit kaikille, ja se olisi siinä.
Kaikilla on vaikeuksia jollain alueella, ja sinulla rahan käytössä.
Mutta se on ihan ok, koska vasta omista virheistään oppii :)
Hyvää uutta vuotta! - halpa4
itse ostin perheelle joululahjaksi 2 kg härän sisäfilettä josta loihdin mahtavan päivällisen uudeksivuodensi. 51e ja opiskelian budjetti pysyi kurissa.
yleensä syödään halpaa lihaa niin oli tosi hyvä ja onnistunut lahja:) - jgliyutoöiu
Liian kallis lahja on loukkaus, varsinkin kun antaja on köyhä.
- repe5
OLET PÖHKÖ!!!!
- göhgköhkh
Just, jos tuo ap:n tarina on tosi. Kannattaa käydä psykologilla juttelemassa. Sinulla saattaa olla ongelma jota yrität korvata ostelulla. Pitää käsitellä ongelmat, ei yrittää unohtaa.
Minä ostin miehelläni lahjaksi villapaidan, kalsarit ja muuta tarpeellista käyttötavaraa jota olisi muutenkin pitänyt ostaa perheen rahoista. Sisarukset sai villasukat joululahjaksi jotka olin itse tehnyt, Lisäksi hyviä ideoita ovat esim. leivonnaisten vienti piparit, joululimppu, itse tehtynä ja kauniisti pakattuna.
Erilaisia säästövinkkejä löydät www.martat.fi sivustolta.
Kirpparilahjoja ei kannata ostaa koska kaikki eivät niistä pidä.- näin meillä
En tiedä mitä aloittaja osteli niinkin suurella summalla mutta jouluna 2002 ostin vaimolle upouuden auton 13,000 eurolla joululahjaksi. Hän meni hieman sanattomaksi kun yhdestä paketista löyty rekisteriote ja auton avaimet sekä myyntiesite autosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681