Onko tatuoinnit synti? Monet jehovan todistajat ovat minulle sanelleet, kuinka Raamatussa sanotaan päläpäläpälä, onko tämä totta? Missä kohtaa Raamatussa tarkalleen ottaen sanotaan, että tatuoinnit ovat väärin? En ymmärrä..
Tatuoinnit synti?
11
345
Vastaukset
- ps12
vanhassa testamentissa jumala sanoo juutalaisille ettei ne saa tatuoida mitään ihoonsa JUUTALAISILLE... Sun täytyy muistaa että vanha testamentti on kirjoitettu JUUTALAISILLE, ei kristityille... Me kristityt noudatamme uutta testamenttia ja uudessa testamentissa en oo moiseen jakeeseen törmännyt.. eli oo huoletta.. Jos haluut ittees piirtää jotakin ja olet sinut asian kanssa ja omatuntosi ei sinua asiasta syyllistä niin go ahead... Uusi testamentti puhuu siitä että kukin olkoon omassa tunnossaan varma.. Eli jos omatuntosi sinua asiasta syyttää älä sellasia ota, koska jos omatuntosi siitä sinua syyllistää ja otat silti sillon teet syntiä =)
- Jumalan tahto
Vanhan testamentin aikaan ei vielä kristittyjä ollutkaan... Huom. Jeesuskin oli juutalainen ja noudatti juutalaisten tapoja!!! Ja me kristityt puolestaan pyrimme seuraamaan Jeesusta sen minkä kykenemme ja Jumala auttakoon siinä, mihin emme itse pysty.
Uuden Testamentin mukaan Jumala haluaa meidän kristittyjenkin olevan sydämeltään juutalaisia:
Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. (Room.2:29)
Me kristityt noudatamme Uutta Testamenttia. Totta!
Vanhasta testamentista voi kuitenkin löytää Jumalan tahdon niiltä osin, mitä ei ole uuden testamentin puolella kumottu, sillä Jumala on aina ollut, on ja on aina oleva sama!
Raamatun sanan perusteella uskon, että Jumala ei halua meidän ottavan tatuointeja, lävistyksiä eikä muutoikaan halua, että rikomme Jumalan luomaa.
- OttoPetteri
>>...jehovan todistajat ovat minulle sanelleet...
- vanha liitto
Kohta, johon JT:t todennäköisesti viittasivat, on 3. Moos. 19:28. http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.19.html#o24
Vanha Testamentti on tosiaankin täynnä juutalaisille annettuja puhtaus- ja moraalisääntöjä, joita ei oikein voi soveltaa tähän aikaanja joista suurin osa ei kristitylle ole relevantteja. Mm. vaatteissa ei saanut olla kahta erilaista lankaa, tupsuja piti olla tietty määrä, nainen on kuukautisten aikaan saastainen, eikä kukaan esim. voi istua istuimella, jota hän on käyttänyt, sikaa tai vaikkapa katkarapuja ei saa syödä jne.
Enemmän kannattaa miettiä sitä, miten kohtelee itseään ja lähimmäistään. Tällä palstalla viitattiin 3.Mooseksen kirja 19:28:" Ette saa myöskään tehdä viiltoja
lihaanne kuolleen sielun tähden ettekä saa panna itseenne tatuointimerkkiä. Minä
olen Jehova." Jae 32:" Sinun tulee nousta harmaahapsisen edessä, ja sinun on
otettava vanhus huomioon, ja sinun on pelättävä Jumalaasi. Minä olen Jehova."
Jae 33:" Ja mikäli muukalaisasukas asustaa luonasi maassanne , ette saa kohdella häntä huonosti." Täsä jokunen Raamatunjae.- Etsi Jumalan tahtoa
VT / TATUOINNIT & VIILTELY
Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra. (3.Moos.19:28)
Uudesta testamentissa ei puhuta tatuoinneista, mutta tätä ei ole myöskään kumottu niinkuin esimerkiksi epäpuhtaan ruuan syöminen tai uhrieläimet.
UT / EPÄPUHDAS RUOKA
Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on." Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia. En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon toisen. (1.Kor.10:25)
UT / UHRIT
Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin. Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua miellyttäneet. Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala. Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. (Hepr.10:5-10)
Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa! (1.Kor.6:19-20) - ps12
Niinkuin sanoin, jokainen olkoon omassatunnossaan varma. Jos omatuntosi sinua jostakin syyllistää niin sillon teet väärin. Mä tiedän monia kristittyjä jotka ovat ottaneet tatuointeja ja ottavat. Itsekkin meinasin sormuksen haluta tatuoituna koska sit mun ei tartte ikin ottaa sitä pois.
Vanhatestamentti on meille opiksi, nuhteeksi jne. jos olisimme sen lain alla niin siel on satoja käskyjä mitä meidän pitäisi pitää.. On totta että jumala ilmaisi ettei tykkää niistä, ilmeisestikään mutta, jos sun omatuntosi sanoo et se on okei. JUMALA on antanut meille omantunnon.
Juu ja jumalan laiki on meillä sydämissä sen ympärileikkauksen takia, mut kyl mä esim käytän kristittynä miesten kenkiä ku naisien mallistossa ei oo tarpeeksi isoja, käytän miesten sukkia, miesten verkkareita, huppareita ja noihan on vanhassa liitossa kiellettyjä kuten 600 muutakin asiaa... Juu ja sillon ku mul ois menkat niin mun tuleva mies eis sais ees nukkua samassa sängyssä mun kans, kukaan ei sais istua samalla tuolilla mun jälkeen ja meidän kaikkien pitäis tehdä puhdistautumisrituaaleja lähestulkoon jatkuvasti.. Jos rikot lakia jossakin kohdassa rikot koko lain, niinhän raamatussa sanotaan... ELI et voi sieltä vanhastatestamentista vaan ottaa joitakin lainkohtia ja noudattaa niitä ja sit taas jättää loput pois.. KOKO laki tai ei mitään, niinhän se menee.... - ON syntiä!
Raamatussa kielletään ihon kuvioiminen. Samoin horoskoopit ja kaikki merkeistä ennustaminen on syntiä lukee raamatussa nekin.
- on syntiä2
Tatuoinnit on syntiä, eikä tukan värjääminenkään hyvä juttu...
- niinhän
Ainakin joutais olla syntiä, on ne niin rumia.
- hhuuuuuuuu
Onko tatuointi synti.
Itse olen kai vanhoillinen, mutta tatuointi samoin kuin meikkaaminenkin on synti jos kerran nämä asiat yleensä synnin näkökulmasta tarkastellaan. Meikkaaminen on Jumalan työn turhentamista Ihminen ei ole silloin tyytyväinen siihen millaiseksi Jumala on hänet alkujansa tarkoittanut vaan haluaa parannella Jumalan töitä. sama se on tatuointikin ne eivät kuulu ihmisen iholle. Jos näitä molempia asioita tarkstellaan synnin näkökulmasta, niin yhtä hyvin meikki kuin tatuoiminenkin on synti. Jos näillä Jehova naisilla on meikki niin voit huomauttaa heitä siitä jos he mieltävät sinun tatuointisi synniksi. Raamattu ei ole mikään luetelo synneitä vaan asiat on ymmärrettävä uskon hengen mukaisesti. Minä ymmärrän tämän asiuan uskovana niin kuin yllä kirjoitin. SIUNAUSTA!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251607Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041