Tatuoinnit synti?

Onko.minua.kusetettu

Onko tatuoinnit synti? Monet jehovan todistajat ovat minulle sanelleet, kuinka Raamatussa sanotaan päläpäläpälä, onko tämä totta? Missä kohtaa Raamatussa tarkalleen ottaen sanotaan, että tatuoinnit ovat väärin? En ymmärrä..

11

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps12

      vanhassa testamentissa jumala sanoo juutalaisille ettei ne saa tatuoida mitään ihoonsa JUUTALAISILLE... Sun täytyy muistaa että vanha testamentti on kirjoitettu JUUTALAISILLE, ei kristityille... Me kristityt noudatamme uutta testamenttia ja uudessa testamentissa en oo moiseen jakeeseen törmännyt.. eli oo huoletta.. Jos haluut ittees piirtää jotakin ja olet sinut asian kanssa ja omatuntosi ei sinua asiasta syyllistä niin go ahead... Uusi testamentti puhuu siitä että kukin olkoon omassa tunnossaan varma.. Eli jos omatuntosi sinua asiasta syyttää älä sellasia ota, koska jos omatuntosi siitä sinua syyllistää ja otat silti sillon teet syntiä =)

      • Jumalan tahto

        Vanhan testamentin aikaan ei vielä kristittyjä ollutkaan... Huom. Jeesuskin oli juutalainen ja noudatti juutalaisten tapoja!!! Ja me kristityt puolestaan pyrimme seuraamaan Jeesusta sen minkä kykenemme ja Jumala auttakoon siinä, mihin emme itse pysty.

        Uuden Testamentin mukaan Jumala haluaa meidän kristittyjenkin olevan sydämeltään juutalaisia:

        Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. (Room.2:29)

        Me kristityt noudatamme Uutta Testamenttia. Totta!
        Vanhasta testamentista voi kuitenkin löytää Jumalan tahdon niiltä osin, mitä ei ole uuden testamentin puolella kumottu, sillä Jumala on aina ollut, on ja on aina oleva sama!

        Raamatun sanan perusteella uskon, että Jumala ei halua meidän ottavan tatuointeja, lävistyksiä eikä muutoikaan halua, että rikomme Jumalan luomaa.


    • OttoPetteri

      >>...jehovan todistajat ovat minulle sanelleet...

    • vanha liitto

      Kohta, johon JT:t todennäköisesti viittasivat, on 3. Moos. 19:28. http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.19.html#o24

      Vanha Testamentti on tosiaankin täynnä juutalaisille annettuja puhtaus- ja moraalisääntöjä, joita ei oikein voi soveltaa tähän aikaanja joista suurin osa ei kristitylle ole relevantteja. Mm. vaatteissa ei saanut olla kahta erilaista lankaa, tupsuja piti olla tietty määrä, nainen on kuukautisten aikaan saastainen, eikä kukaan esim. voi istua istuimella, jota hän on käyttänyt, sikaa tai vaikkapa katkarapuja ei saa syödä jne.

      Enemmän kannattaa miettiä sitä, miten kohtelee itseään ja lähimmäistään.

    • Tällä palstalla viitattiin 3.Mooseksen kirja 19:28:" Ette saa myöskään tehdä viiltoja
      lihaanne kuolleen sielun tähden ettekä saa panna itseenne tatuointimerkkiä. Minä
      olen Jehova." Jae 32:" Sinun tulee nousta harmaahapsisen edessä, ja sinun on
      otettava vanhus huomioon, ja sinun on pelättävä Jumalaasi. Minä olen Jehova."
      Jae 33:" Ja mikäli muukalaisasukas asustaa luonasi maassanne , ette saa kohdella häntä huonosti." Täsä jokunen Raamatunjae.

    • Etsi Jumalan tahtoa

      VT / TATUOINNIT & VIILTELY
      Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra. (3.Moos.19:28)

      Uudesta testamentissa ei puhuta tatuoinneista, mutta tätä ei ole myöskään kumottu niinkuin esimerkiksi epäpuhtaan ruuan syöminen tai uhrieläimet.

      UT / EPÄPUHDAS RUOKA
      Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on." Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia. En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon toisen. (1.Kor.10:25)

      UT / UHRIT
      Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin. Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua miellyttäneet. Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala. Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. (Hepr.10:5-10)

      Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa! (1.Kor.6:19-20)

    • ps12

      Niinkuin sanoin, jokainen olkoon omassatunnossaan varma. Jos omatuntosi sinua jostakin syyllistää niin sillon teet väärin. Mä tiedän monia kristittyjä jotka ovat ottaneet tatuointeja ja ottavat. Itsekkin meinasin sormuksen haluta tatuoituna koska sit mun ei tartte ikin ottaa sitä pois.
      Vanhatestamentti on meille opiksi, nuhteeksi jne. jos olisimme sen lain alla niin siel on satoja käskyjä mitä meidän pitäisi pitää.. On totta että jumala ilmaisi ettei tykkää niistä, ilmeisestikään mutta, jos sun omatuntosi sanoo et se on okei. JUMALA on antanut meille omantunnon.
      Juu ja jumalan laiki on meillä sydämissä sen ympärileikkauksen takia, mut kyl mä esim käytän kristittynä miesten kenkiä ku naisien mallistossa ei oo tarpeeksi isoja, käytän miesten sukkia, miesten verkkareita, huppareita ja noihan on vanhassa liitossa kiellettyjä kuten 600 muutakin asiaa... Juu ja sillon ku mul ois menkat niin mun tuleva mies eis sais ees nukkua samassa sängyssä mun kans, kukaan ei sais istua samalla tuolilla mun jälkeen ja meidän kaikkien pitäis tehdä puhdistautumisrituaaleja lähestulkoon jatkuvasti.. Jos rikot lakia jossakin kohdassa rikot koko lain, niinhän raamatussa sanotaan... ELI et voi sieltä vanhastatestamentista vaan ottaa joitakin lainkohtia ja noudattaa niitä ja sit taas jättää loput pois.. KOKO laki tai ei mitään, niinhän se menee....

    • ON syntiä!

      Raamatussa kielletään ihon kuvioiminen. Samoin horoskoopit ja kaikki merkeistä ennustaminen on syntiä lukee raamatussa nekin.

    • on syntiä2

      Tatuoinnit on syntiä, eikä tukan värjääminenkään hyvä juttu...

    • niinhän

      Ainakin joutais olla syntiä, on ne niin rumia.

    • hhuuuuuuuu

      Onko tatuointi synti.

      Itse olen kai vanhoillinen, mutta tatuointi samoin kuin meikkaaminenkin on synti jos kerran nämä asiat yleensä synnin näkökulmasta tarkastellaan. Meikkaaminen on Jumalan työn turhentamista Ihminen ei ole silloin tyytyväinen siihen millaiseksi Jumala on hänet alkujansa tarkoittanut vaan haluaa parannella Jumalan töitä. sama se on tatuointikin ne eivät kuulu ihmisen iholle. Jos näitä molempia asioita tarkstellaan synnin näkökulmasta, niin yhtä hyvin meikki kuin tatuoiminenkin on synti. Jos näillä Jehova naisilla on meikki niin voit huomauttaa heitä siitä jos he mieltävät sinun tatuointisi synniksi. Raamattu ei ole mikään luetelo synneitä vaan asiat on ymmärrettävä uskon hengen mukaisesti. Minä ymmärrän tämän asiuan uskovana niin kuin yllä kirjoitin. SIUNAUSTA!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      631
      22497
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      128
      21921
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      118
      11860
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9867
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      270
      6886
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5841
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      150
      3069
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2295
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1798
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe