Onko ns rivi-vl ansainnut kaiken tämän ryöpytyksen? Eivätkö nämä maan hiljaiset tarvitsekin jo puolustajia tuollaisia vihaluonnehäiriöisiä melpereitä vastaan?
Vanhoillis-lestadiolaiset tarvitsevat jo puolustajia?
76
725
Vastaukset
- 24-7
Tarvitsevat puolustajia. Olen itse tehnyt tätä puolustustyötä jo kuukausia, vaikken vl olekaan. Tervetuloa joukkoon mukaan, kuta useampi meitä on, sitä paremmin puolustaminen käy.
Kun muistelen jo kuolleita vl-vanhempiani, niin mikään syyte mikä vl-uskovaisia vastaan esitetään, ei päde heihin, he olivat tosi kunnon ihmisiä ja niin uskon suurimman osan vl-ihmisistä olevan nytkin.
- Kuuluvat olleen
Devoit kirjoitti:
Kun muistelen jo kuolleita vl-vanhempiani, niin mikään syyte mikä vl-uskovaisia vastaan esitetään, ei päde heihin, he olivat tosi kunnon ihmisiä ja niin uskon suurimman osan vl-ihmisistä olevan nytkin.
Omien vanhempiensa kehumisella on aika pieni todistusarvo. Pitäis olla vähän laajempi otanta esim naapurien ym:n arvio. Hyvät vanhemmat oli mullakin vaikka ei olleetkaan lestoja, mitä lienee muiden mielestä olleet.
Kuuluvat olleen kirjoitti:
Omien vanhempiensa kehumisella on aika pieni todistusarvo. Pitäis olla vähän laajempi otanta esim naapurien ym:n arvio. Hyvät vanhemmat oli mullakin vaikka ei olleetkaan lestoja, mitä lienee muiden mielestä olleet.
Jo se osoittaa että vanhempani olivat kunnon ihmisiä, kun joutuivat hoitokokouskiusatuiksi.
- Kuuluvat olleen
Devoit kirjoitti:
Jo se osoittaa että vanhempani olivat kunnon ihmisiä, kun joutuivat hoitokokouskiusatuiksi.
No, se on kyllä aika vankka todiste heidän kunnollisuudestaan. Ei millään pahalla, mutta sinäkin ilmeisesti tiedät, miten noita ja - voi naputella mielin määrin, mulle se ei ole auennut
Kuuluvat olleen kirjoitti:
No, se on kyllä aika vankka todiste heidän kunnollisuudestaan. Ei millään pahalla, mutta sinäkin ilmeisesti tiedät, miten noita ja - voi naputella mielin määrin, mulle se ei ole auennut
****Ei millään pahalla, mutta sinäkin ilmeisesti tiedät, miten noita ja - voi naputella mielin määrin, mulle se ei ole auennut ***
En tiedä mistä moiseen johtopäätökseen tullut, mutta en tiedä sen taivaallista miten niitä naputellaan mielinmäärin.- Kuka mitäkin harrast
Devoit kirjoitti:
****Ei millään pahalla, mutta sinäkin ilmeisesti tiedät, miten noita ja - voi naputella mielin määrin, mulle se ei ole auennut ***
En tiedä mistä moiseen johtopäätökseen tullut, mutta en tiedä sen taivaallista miten niitä naputellaan mielinmäärin.Säälittävää pelleilyä noiden merkkien kanssa. Kaikkiin viesteihisi vastaukset ovat negatiivisia, mutta merkit vaan lisääntyy. No huvinsa kullakin, varsinkin ...
Kuka mitäkin harrast kirjoitti:
Säälittävää pelleilyä noiden merkkien kanssa. Kaikkiin viesteihisi vastaukset ovat negatiivisia, mutta merkit vaan lisääntyy. No huvinsa kullakin, varsinkin ...
Kiitos makoisista nauruista :-D Minulle on yks hailee, onko plussaa vai miinusta, kun tiedän itse kirjoitukseni oikeaksi.
- Just just
Devoit kirjoitti:
Kiitos makoisista nauruista :-D Minulle on yks hailee, onko plussaa vai miinusta, kun tiedän itse kirjoitukseni oikeaksi.
***kun tiedän itse kirjoitukseni oikeaksi.***
Narsisti kommentoi. - Tar--
vitsevat.
Luulen kuitenkin, että rivi-vl:n pahimmat viholliset istuvat SRK:n johdossa sekä muissa ry:itten johtotehtävissä.
Sitten kun lopetetaan naisten alistaminen ja todetaan mies ja nainen tasa-arvoiseksi keskenään, voidaan puhua yhtenäisestä ja tasavertaisesta uskon liikkeestä.
Utopiaako?Voi olla utopiaakin wariska, tai sitten ei, Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Ymmärräthän Wariska että melperin tapaiset luonnevikaiset eivät tosi asiallisesti ole auttamassa ns rivi vanhoillislestadiolaista, vaan hän tyydyttää sairasta viettiään vain heidän kustannuksellaan?
Devoit kirjoitti:
Voi olla utopiaakin wariska, tai sitten ei, Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Ymmärräthän Wariska että melperin tapaiset luonnevikaiset eivät tosi asiallisesti ole auttamassa ns rivi vanhoillislestadiolaista, vaan hän tyydyttää sairasta viettiään vain heidän kustannuksellaan?
Niinpä, meitä on moneen junaan.
Nykyajan vl-ihmisiä ei oikein voi verrata sinun vanhempiesi ikäluokkaan. Tavalliset kirkkouskovaisetkin olivat erilaisia.
He todella uskoivat Jumalaan ja uskoivat Raamatun todeksi. Luulen, että nykyihmisellä, olipa hän sitten vl tai kirkkouskovainen niin usko sinänsä ei ole se tärkein asia vaan se, miltä kaikki näyttää ulospäin. Kulissiuskovaisuutta. Yhä harvempi paneutuu uskonsa sisältöön ja totuuteen. Varsinkin vl-leirissä on hyvin tärkeää se, miltä ulkoinen olemus näyttää muiden silmissä, mikä on se tekijä joka erottaa uskovaisen ja ei-uskovaisen.
Lapsien lukumäärä, tukan väri, korut...
Kaikki tuollainen ulkokultaisuus, vaikka pitäisi miettiä, miten tämä maailma saataisiin paremmaksi elää ja miten uskon kautta saataisiin rauha joka kolkkaan.
Ennen ei ehditty ajattelemaan turhia typeryyksiä, oli kiire rakentaa Suomi uudelleen ja pitää leivässä perheet. Nyt ihmisillä on aikaa miettiä turhuuksia, paitsi tietenkin ylityöllistetyillä vl-äideillä, no, hehän eivät näitä turhia sääntöjä olekkaan itse olleet laatimassa. :))))))))))
- dfldjkfldjg
VL:set ovat kunnon ihmisiä. Ainoastaan noudattaessaan SRK:n mielevaltaisesti asettamia toinen toistaan typerämpiä sääntöjä, he muuttuvat kahjoiksi laumasieluiksi.
Wariska kirjoitti:
Aamen.
Kirjoitat asiaa wariska, mutta ymmärrätkö pointtini? Tällä palstalla vl-uskovaiset ovat joutuneet vihaluonnehäiriöisten/n kohteeksi, joka/jotka eivät välitä tosi asiallisesti paskaakaan siitä mitä vl-sorretun hyvinvointi vaatisi, eli aitoa empatiaa.
Devoit kirjoitti:
Kirjoitat asiaa wariska, mutta ymmärrätkö pointtini? Tällä palstalla vl-uskovaiset ovat joutuneet vihaluonnehäiriöisten/n kohteeksi, joka/jotka eivät välitä tosi asiallisesti paskaakaan siitä mitä vl-sorretun hyvinvointi vaatisi, eli aitoa empatiaa.
Keskustelun taso on tosiaankin monilta osin heikko. Pohdintoja tai suoria kannanottoja ei ole vaan nälvimistä ja nimittelyä, joka on aivan ala-arvoista käyttäytymistä.
Jos tämä olisi eri palsta, vaikkapa ihmisrotu palsta, niin monet kommentit olisivat silkkaa rasismia.
Mikähän siinä on, että jotkut saavat kiksejä toisten nimittelyistä?
Olen itsekkin kirjoittanut provosoivia kommentteja, mutta olen pyrkinyt olemaan nimittelemättä ketään tai mitään.Wariska kirjoitti:
Keskustelun taso on tosiaankin monilta osin heikko. Pohdintoja tai suoria kannanottoja ei ole vaan nälvimistä ja nimittelyä, joka on aivan ala-arvoista käyttäytymistä.
Jos tämä olisi eri palsta, vaikkapa ihmisrotu palsta, niin monet kommentit olisivat silkkaa rasismia.
Mikähän siinä on, että jotkut saavat kiksejä toisten nimittelyistä?
Olen itsekkin kirjoittanut provosoivia kommentteja, mutta olen pyrkinyt olemaan nimittelemättä ketään tai mitään."Olen itsekkin kirjoittanut provosoivia kommentteja, mutta olen pyrkinyt olemaan nimittelemättä ketään tai mitään. "
Kukapa meistä olisi synnitön w? Kuitenkin lähtökohtana meillä on auttaa sorrettua vl-ihmistä ymmärtämään että olemme hänen puolellaan..- Kuka mitenkin sairas
Devoit kirjoitti:
Syytät hyvin mielellään viesteissäsi ihmisiä luonnehäiriöisiksi ja sairaiksi ihmisiksi. Tuohon asiaan sanoisin kohdallasi, että hmhy.
Kuka mitenkin sairas kirjoitti:
Syytät hyvin mielellään viesteissäsi ihmisiä luonnehäiriöisiksi ja sairaiksi ihmisiksi. Tuohon asiaan sanoisin kohdallasi, että hmhy.
***Syytät hyvin mielellään viesteissäsi ihmisiä luonnehäiriöisiksi ja sairaiksi ihmisiksi.****
Ei pidä paikkaansa- Kuka mitenkin sairas
Devoit kirjoitti:
***Syytät hyvin mielellään viesteissäsi ihmisiä luonnehäiriöisiksi ja sairaiksi ihmisiksi.****
Ei pidä paikkaansa"Voi olla jopa vakavampi mielenvinksaus kuin narsismi...Tällaisetr melperit tekevät tosi paljon hallaa sille yritylkselle vakuuttaa ns rivi-vl, että olemme kuitenkin heidän puolellaan SRK,n inkvisiota vastaan.. "
Yksi lievimmistä ilmaisuistasi, tuossa pari viestiä alempana. Lukuisia esimerkkejä löytyy sikäli mikäli ylläpito ei ole niitä poistanut Kuka mitenkin sairas kirjoitti:
"Voi olla jopa vakavampi mielenvinksaus kuin narsismi...Tällaisetr melperit tekevät tosi paljon hallaa sille yritylkselle vakuuttaa ns rivi-vl, että olemme kuitenkin heidän puolellaan SRK,n inkvisiota vastaan.. "
Yksi lievimmistä ilmaisuistasi, tuossa pari viestiä alempana. Lukuisia esimerkkejä löytyy sikäli mikäli ylläpito ei ole niitä poistanutMinun luonnehdintani on melperistä, ja seison joka sanan takana. Hän on vihaluonnehäiriöinen, joka löytää vl-stä kohteen vihalleen. Nythän on ollut näössä että hänen vihansa kohdistuu jopa ex-vl,iin. Ei melperi rakkaudesta riehu, vaan se on sairauden ilmentymä.
- Kuka mitenkin sairas
Devoit kirjoitti:
Minun luonnehdintani on melperistä, ja seison joka sanan takana. Hän on vihaluonnehäiriöinen, joka löytää vl-stä kohteen vihalleen. Nythän on ollut näössä että hänen vihansa kohdistuu jopa ex-vl,iin. Ei melperi rakkaudesta riehu, vaan se on sairauden ilmentymä.
Täällä on toitotettu Melperin henkilötietoja ja nyt sinä summamutikassa annat diagnooseja hänen terveydentilastaan. Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi olla jotain vikaa, kun joka paikassa joudut riitoihin.
Täällä on toitotettu Melperin henkilötietoja ja nyt sinä summamutikassa annat diagnooseja hänen terveydentilastaan. Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi olla jotain vikaa, kun joka paikassa joudut riitoihin.
***Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi olla jotain vikaa, kun joka paikassa joudut riitoihin.****
Näköjään sovellat itseesi eri sääntöjä mitä muille kirjoitat, juuri edellisessä lauseessa kritisoit summamutikassa annettuja diagnooseja :) Mistä tuollaiseen johtopäätökseen tulit? Tunnetko minut?
melperiä ei tarvitse summamutikassa kritisoida, hänen kaikki kirjoituksensa ovat kuin suoraa sairauskertomusta.
Huom, sinä et ilmeisesti joudu riitoihin kun osaat olla ruskeakielinen kaikkien nuoleskelija?- Kuka mitenkin sairas
Devoit kirjoitti:
***Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi olla jotain vikaa, kun joka paikassa joudut riitoihin.****
Näköjään sovellat itseesi eri sääntöjä mitä muille kirjoitat, juuri edellisessä lauseessa kritisoit summamutikassa annettuja diagnooseja :) Mistä tuollaiseen johtopäätökseen tulit? Tunnetko minut?
melperiä ei tarvitse summamutikassa kritisoida, hänen kaikki kirjoituksensa ovat kuin suoraa sairauskertomusta.
Huom, sinä et ilmeisesti joudu riitoihin kun osaat olla ruskeakielinen kaikkien nuoleskelija?Olenkos esim sua nuoleskellut , päinvastoin!
Olenkos esim sua nuoleskellut , päinvastoin!
Miksi sitten kehoitat minua nuoleskelemaan ja alistumaan vääryyteen, jos itsekin inhoat sellaista?
- 2. ystäväsi
Devoit kirjoitti:
Miksi sitten kehoitat minua nuoleskelemaan ja alistumaan vääryyteen, jos itsekin inhoat sellaista?
Olisikohan syytä noudattaa "ystäväsi" ohjetta ja räksyttää vaan sieltä puskasta käsin.
- Hau hau
2. ystäväsi kirjoitti:
Olisikohan syytä noudattaa "ystäväsi" ohjetta ja räksyttää vaan sieltä puskasta käsin.
Devoit = rakkikoira.
- fantastic.
Devoit kirjoitti:
Tuo sairas ihminen joka puolustaa sairasta melperiä on hän itse. Kukaan toinen ei puolustaisi narsistia täällä(kään).
On se niin sairas että osaa trollata jopa itseään. - Koirien ystävä
Hau hau kirjoitti:
Devoit = rakkikoira.
Älä loukkaa rakkikoiraa
>> Onko ns rivi-vl ansainnut kaiken tämän ryöpytyksen?
- Kuka tietää?
Onko admata ja Devoit avopari?
****Erilaiset nuhtelut ovat melpereille vain bensaa liekkeihin. Narsistit eivät välitä toisista ihmisistä, eivätkä kavahda Jumalaakaan. He ovat kaikenlaisen normaalin inhimillisen vaikuttamisen tavoittamattomissa. Näin - olipa kyseessä sitten lestadiolainen tai helluntailainen melperöijä. ****
Voi olla jopa vakavampi mielenvinksaus kuin narsismi...Tällaisetr melperit tekevät tosi paljon hallaa sille yritylkselle vakuuttaa ns rivi-vl, että olemme kuitenkin heidän puolellaan SRK,n inkvisiota vastaan..- 6+6+1
Ns. rivi vl:t ovat osallisia niihin rikoksiin Jumalan edessä mistä he ovat tienneet mutta vaienneet yhteisen rakkauden koossa pysymiseksi, he ovat uhranneet nämä viattomat lapset yhteisön edestä jotta laiton rikosten salailu oppi voisi jatkua. He ovat rikkoneet kahta suurinta käskyä joista Jeesus kirkasti Raamatussa selkeästi. Srk on jo ilmeisesti paatumuksen rauhassa kun eivät ymmärrä edes hävetä. Suunta vl liikkeessä on vain ylöspäin, tämän alemmas ei voi juurikaan kristillinen yhteisö vajota.
- SRK häviää tämän.
SRK häviää tämän sodan.
- SRK:lla riittää uhoa
SRK häviää tämän. kirjoitti:
SRK häviää tämän sodan.
Kyllä SRK saataa hyvinkin pitää ympärillään pienen hännystelijöiden ja rikollisten porukan, joka hyötyy näistä sairaista opeista. Mutta kyllä rehelliset ja empatiakykyiset vl-uskovaiset ovat jo hyvin kaukana SRK:n opeista ja rikollisuuden salaamisesta.
- 5+18
S24 voisi bannata nämä luonnehäiriöiset, jotka tekevät palstalle oikein volyymilla sairaita aloituksiaan.
Sen sijaan vl-liikkeen väärinkäytöksistä on voitava puhua vapaasti, vaikka se pahoittaisikin rivi-vl:en mieltä. Ei voida ajatella niin, että estettäisiin puhumasta vl-liikkeen henkisestä ja hengellisestä pahoinpitelystä. Se on sananvapautta, ja vähintä, mitä voidaan tehdä.
Rivi-vl on ansainnut ryöpytyksen siinä mielessä, että kuuluu liikkeeseen, joka hyväksyy henkisen pahoinpitelyn esim. hoitokokousten yms. pahoinpitelyn muodossa. Moni rivi-vl:n lapsi joutuu aikuisena käymään monen vuoden terapiassa selvitäkseen vl-lapsuudestaan. Rivi-vl:t osaavat kyllä olla todella armottomia esim. omia lapsiaan kohtaan kiltin ja kunnollisen kuorensa alla.- hihiii..
Keskustele vapaasti, kerää tarvittaessa adressiin nimiä :D:D:D
hihiii.. kirjoitti:
Keskustele vapaasti, kerää tarvittaessa adressiin nimiä :D:D:D
Tässäkin kommentissa näkee sen, että oikeista ja todellisista epäkohdista vl-liikkeen sisällä, ei haluta puhua.
Ja ymmärrän sen. On paljon helpompi naurahtaa negatiivisille asioille ja pistää ne huuhaan piikkiin, kuin alkaa ajattelemaan omalla järjellä ja tulla yllättäviin johtopäätöksiin.
On paljon helpompi tehdä niinkuin suurin osa muistakin tekee, on paljon helpompi totella sääntöjä kuin laittaa niitä ehdolle. On paljon helpompaa lukea ulkoa Isä meitää ja uskontunnustusta kuin alkaa analysoimaan sitä, mitä sanoo ja että mitä todella sanoo.
On paljon helpompaa uskoa, että saarnaaja voi antaa anteeksi pahat teot, kuin että menisi ne oikeasti sovittamaan sille jolle on pahaa tehnyt.
Ja on todella helppoa korottaa itsensä niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät ajattele uskonasioista samalla tavalla, olla parempi ihminen.- .piste.
Wariska kirjoitti:
Tässäkin kommentissa näkee sen, että oikeista ja todellisista epäkohdista vl-liikkeen sisällä, ei haluta puhua.
Ja ymmärrän sen. On paljon helpompi naurahtaa negatiivisille asioille ja pistää ne huuhaan piikkiin, kuin alkaa ajattelemaan omalla järjellä ja tulla yllättäviin johtopäätöksiin.
On paljon helpompi tehdä niinkuin suurin osa muistakin tekee, on paljon helpompi totella sääntöjä kuin laittaa niitä ehdolle. On paljon helpompaa lukea ulkoa Isä meitää ja uskontunnustusta kuin alkaa analysoimaan sitä, mitä sanoo ja että mitä todella sanoo.
On paljon helpompaa uskoa, että saarnaaja voi antaa anteeksi pahat teot, kuin että menisi ne oikeasti sovittamaan sille jolle on pahaa tehnyt.
Ja on todella helppoa korottaa itsensä niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät ajattele uskonasioista samalla tavalla, olla parempi ihminen.Yleensä noita-akat erottuvat joukosta jo kahdesta sanasta. Oksettavat sellaset jo yhdestä...
Devoit ja admata puhuvat vain asiaa. Yhdyn heihin 100%:sti.
Itse en kuulu kirkkoon, en silti ole hellarikaan ja kenellekään ei kuulu mikä olen taustaltani. Jo lapsena opetettiin se, että räkänokastakin tulee ihminen, mutta ei noita-akkamaisesta räksyttäjästä.
SRK kritisoiminen, johon yhdyn itsestään selvyytenä ja melperin narsismi eivät kuulu samaan keskusteluketjuun, niin kuin noita-akat haluavat asiat yhdistää. SRK:ta ei kritisoida rämemajava pilkalla, eikä yksittäisillä henkilötiedoilla julkisella foorumilla.
Moisella ei ole mitään tekemistä ihmisarvoisen sivistyksen kanssa. Melperi on sairas ihminen ja ainoa asia mitä hänen kohdalla pitäisi tehdä olisi hoitoonohjaus. Häneen epäsuorasti yhtyvät ovat osallisia hänen ilkeämielisiin taipumuksiin... - etsivä-xx
Wariska kirjoitti:
Ja on todella helppoa korottaa itsensä niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät ajattele uskonasioista samalla tavalla, olla parempi ihminen.warsika kirjoitta nyt taas asenteillaan.
"On paljon helpompaa lukea ulkoa Isä meitää ja uskontunnustusta kuin alkaa analysoimaan sitä, mitä sanoo ja että mitä todella sanoo."
Minulle sanoi yksi kirkollisvaalien ehdokas että uskontunnustus pitää poistaa jumalanpalveluksista koska kaikki eivät siihen usko. Näin siis meitin evl kirkossamme.
olenko ymmärätänyt oikein aiemmat kommenttisi wariska että olet uskonnoton, anteeksi jos olen saanut väärän käsityksen asoista, mutta näin olen tulkinnut. etsivä-xx kirjoitti:
warsika kirjoitta nyt taas asenteillaan.
"On paljon helpompaa lukea ulkoa Isä meitää ja uskontunnustusta kuin alkaa analysoimaan sitä, mitä sanoo ja että mitä todella sanoo."
Minulle sanoi yksi kirkollisvaalien ehdokas että uskontunnustus pitää poistaa jumalanpalveluksista koska kaikki eivät siihen usko. Näin siis meitin evl kirkossamme.
olenko ymmärätänyt oikein aiemmat kommenttisi wariska että olet uskonnoton, anteeksi jos olen saanut väärän käsityksen asoista, mutta näin olen tulkinnut.Olet aivan oikeassa, en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Mutta uskon kyllä Jumalaan.
Isä meidän rukous ja uskontunnustus on luterilaisen kirkon tunnuksia ja rinnastan ne ihan mihin tahansa mantraan joita eri uskontojen piireissä hoetaan. Mantroja tarvitaan ihmisen rauhoittamiseen ja rohkeuden luomiseen.
Siinä on vain se paha asia, että luterilaisen kirkon mantrat opitaan rippikoulussa ja niiden sanoma jää suurelta osalta ihmisistä ymmärtämättä.
"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Itse en voi tätä hyvällä omalla tunnolla sanoa, sillä haluaisin, että Jumala antaisi minulle anteeksi vaikka itse en pystyisikään antamaan anteeksi lähimmäiselleni, jonka olen kokenut rikkoneen minua vastaan.
Miksi sanoisin sellaista mikä ei tule sydämestäni?- järkiolento.
Wariska kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Mutta uskon kyllä Jumalaan.
Isä meidän rukous ja uskontunnustus on luterilaisen kirkon tunnuksia ja rinnastan ne ihan mihin tahansa mantraan joita eri uskontojen piireissä hoetaan. Mantroja tarvitaan ihmisen rauhoittamiseen ja rohkeuden luomiseen.
Siinä on vain se paha asia, että luterilaisen kirkon mantrat opitaan rippikoulussa ja niiden sanoma jää suurelta osalta ihmisistä ymmärtämättä.
"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Itse en voi tätä hyvällä omalla tunnolla sanoa, sillä haluaisin, että Jumala antaisi minulle anteeksi vaikka itse en pystyisikään antamaan anteeksi lähimmäiselleni, jonka olen kokenut rikkoneen minua vastaan.
Miksi sanoisin sellaista mikä ei tule sydämestäni?Eikö tuossa pyydetä antamaan samalla mitalla. Jos annat vastaantikkoneelle vain pienen osan anteeksi, niin rukoilet, että Jumala antaisi samalla mitalla sinulle :" niin kuin mekin annamme"
- Lisää keskustelua
Hyvin kirjoitettu!
Nyt käydään keskustelua nimemomaan väärinkäytöksistä, jotka koskevat vain tiettyjä henkilöitä ja heidän käyttäytymistään. Niin pedofia kuin väkivaltahoitamisetkin ovat asioita, joitten käsittelyä tulee jatkaa. Hoitoväärintekijä saattaa olla jopa puhuja tms. muussa pikku tehtävässä eikä kukaan uskalla puuttua tyrannin tekemisiin. Tämä kielii/antaa kuvan tällä hetkellä siitä, että väkivalta hyväksytään koko yhteisössä. Jokainen varmasti tietää, että yhteisön arvojen mukaan elävä ihminen elää ja toimii myös uskonsa mukaisesti. Wariska kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Mutta uskon kyllä Jumalaan.
Miksi sanoisin sellaista mikä ei tule sydämestäni?"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Itse en voi tätä hyvällä omalla tunnolla sanoa, sillä haluaisin, että Jumala antaisi minulle anteeksi vaikka itse en pystyisikään antamaan anteeksi lähimmäiselleni, jonka olen kokenut rikkoneen minua vastaan."
Siinä se on tosi selvästi sanottu: Sillä mitalla sinulle mitataan, millä itsekin olet mitannut toisille.- Olisi kiinnostanut
Devoit kirjoitti:
"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Itse en voi tätä hyvällä omalla tunnolla sanoa, sillä haluaisin, että Jumala antaisi minulle anteeksi vaikka itse en pystyisikään antamaan anteeksi lähimmäiselleni, jonka olen kokenut rikkoneen minua vastaan."
Siinä se on tosi selvästi sanottu: Sillä mitalla sinulle mitataan, millä itsekin olet mitannut toisille.Mitä se Devoitti "mammailee", kun on piilottannut profiilinsa?
Olisi kiinnostanut kirjoitti:
Mitä se Devoitti "mammailee", kun on piilottannut profiilinsa?
***Mitä se Devoitti "mammailee", kun on piilottannut profiilinsa?****
Raamattupalstalla sain kimppuuni nniin sairasta porukkaa että katsoin parhaimmaksi piilottaa profiilini.
Hyvää Uutta vuotta 2013 kaikille.- Niin metsä vastaa...
Devoit kirjoitti:
***Mitä se Devoitti "mammailee", kun on piilottannut profiilinsa?****
Raamattupalstalla sain kimppuuni nniin sairasta porukkaa että katsoin parhaimmaksi piilottaa profiilini.
Hyvää Uutta vuotta 2013 kaikille.Kertoisitko miten itse käyttäydyit kyseisellä pastalla?
- Näin se on
Niin metsä vastaa... kirjoitti:
Kertoisitko miten itse käyttäydyit kyseisellä pastalla?
"Kilahtanut" vetää kärpäsiä puoleensa.
Lisää keskustelua kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu!
Nyt käydään keskustelua nimemomaan väärinkäytöksistä, jotka koskevat vain tiettyjä henkilöitä ja heidän käyttäytymistään. Niin pedofia kuin väkivaltahoitamisetkin ovat asioita, joitten käsittelyä tulee jatkaa. Hoitoväärintekijä saattaa olla jopa puhuja tms. muussa pikku tehtävässä eikä kukaan uskalla puuttua tyrannin tekemisiin. Tämä kielii/antaa kuvan tällä hetkellä siitä, että väkivalta hyväksytään koko yhteisössä. Jokainen varmasti tietää, että yhteisön arvojen mukaan elävä ihminen elää ja toimii myös uskonsa mukaisesti.****Hoitoväärintekijä saattaa olla jopa puhuja tms. muussa pikku tehtävässä eikä kukaan uskalla puuttua tyrannin tekemisiin. Tämä kielii/antaa kuvan tällä hetkellä siitä, että väkivalta hyväksytään koko yhteisössä***
Ulkopuolisen on helppoa ottaa tuollainen näkökanta asioihin. Mitä vähemmän tietää, sen enemmän luulee.
- Pitää lähteä pois.
Itse en voisi olla lainkaan koko yhteisössä jäsenenä, koska siell harrastetaan sellaista, mitä joudumme lehdistä jatkuvasti lukemaan.
- Minne pakenet?
Miten voit olla suomalainen, kun suomessa tapahtuu sellaista?
Kerro, millä paikkakunnalla ei ole syntisiä, tai mihin yhteisöön ei kuulu syntisiä?
Oletko rakentanut elämäsi juorulehtien varaan?
Jeesus on syntisten ystävä. - Rikoslaki on ok.
Minne pakenet? kirjoitti:
Miten voit olla suomalainen, kun suomessa tapahtuu sellaista?
Kerro, millä paikkakunnalla ei ole syntisiä, tai mihin yhteisöön ei kuulu syntisiä?
Oletko rakentanut elämäsi juorulehtien varaan?
Jeesus on syntisten ystävä.Suomen valtio ei hyväksy ja salaa lasten raiskaamista, kuten te teette. Keskusjohtoanne myöten.
Rikoslaki on ok. kirjoitti:
Suomen valtio ei hyväksy ja salaa lasten raiskaamista, kuten te teette. Keskusjohtoanne myöten.
***Suomen valtio ei hyväksy ja salaa lasten raiskaamista, kuten te teette. Keskusjohtoanne myöten.****
Tavallinen rivi-vl ei hyväksy eikä salaa rikoksia, eikä näin ollen voi olla syyllinenkään toisten rikoksiin ja niistä salaamiseen.
Päivän selvää on se, ettei Jumala puolusta tekopyhyyttä eikä valehtelijoita. Jos anotte ihmispuolustajia, niin se on täysin turhaa.
- Sisäinen rauha
Kaikissa uskonnoissa ja uskonyhteisöjen ulkopuolellakin on näitä rehellisiä nöyriä maan hiljaisia. Joita kohtaan kaikilla pitäisi olla syvä kunnioitus. Sitten on seassa mätiä kaloja ,röyhkeitä epärehellisiä kauppiaita, pedofiileja, alistajia, juoruajia ym. jotka pilaavat koko uskonyhteisön maineen. Sellainen, joka on elävä uskostansa ,olipa se mistä hyvänsä yhteisöstä, huokuu olemukseltaan sellaista sisäistä rauhaa, jota me kaikki kaivattaisiin sydämmiimme.
- del
Ensin pitäisi määritellä se, että mitä tarkoittaa sanalla "maan hiljainen". Tarkoittaako se sitä, että yrittää pysyä sivussa kaikista sellaisista tilanteista ja paikoista, joissa tapahtuu jotakin ikävää. Mikäli tarkoitat sellaisia , olen kanssasi ainakin osittain , ellen kokonaan, eri mieltä.
Entä jos huokuu sisäistä rauhaa, niin saattaako sellainen ollakin susi lammasten vaatteissa: mihinkään kantaa ottamaton lälly.
Eikö Jeesuskin ollut tulisielu? - Kaikki syyllisiä!
del kirjoitti:
Ensin pitäisi määritellä se, että mitä tarkoittaa sanalla "maan hiljainen". Tarkoittaako se sitä, että yrittää pysyä sivussa kaikista sellaisista tilanteista ja paikoista, joissa tapahtuu jotakin ikävää. Mikäli tarkoitat sellaisia , olen kanssasi ainakin osittain , ellen kokonaan, eri mieltä.
Entä jos huokuu sisäistä rauhaa, niin saattaako sellainen ollakin susi lammasten vaatteissa: mihinkään kantaa ottamaton lälly.
Eikö Jeesuskin ollut tulisielu?VL-uskonnon keskusjohto on mätä. Samassa tilassa ovat myös paikallisjohto ympäri maamme. Miten sellaisessa yhteisössä voi kukaan kuvitella olevansa näistä rikoksista "ulkopuolinen"?
- pipa 16
"Onko ns rivi-vl ansainnut kaiken tämän ryöpytyksen? Eivätkö nämä maan hiljaiset tarvitsekin jo puolustajia tuollaisia vihaluonnehäiriöisiä melpereitä vastaan? "
Minunkin vanhempani ovat ihania vl-ihmisiä ja eivät varmaankaan ansaitse kaikkea sitä ryöpytystä, mitä täällä esitetään. Tosin itsekin kritisoin täällä vanhoillislestadiolaisuutta, mutta en pilkkaa heitä. Vaikka käyn paljon vapaissa suunnissa, niin vanhempani hyväksyvät minut ja käydään yhdessä lähes joka kuukausi seuroissa ry:llä. Voimakkaana yhdistävänä tekijänä meillä on rakkaus Jeesukseen Kristukseen Lunastajana ja syntien Anteeksiantajana. - Missä anteeksianto
Osoita "poika itseäsi sormella".
"Onko ns rivi-vl ansainnut kaiken tämän ryöpytyksen"
Ymmärrätkö pas.an vertaa, mitä kirjoitat.
Jos vanhuksia heitellään saatan.lle "naurussa suin", pakkaseen,
tuhansittain mitä pienistäkin asioista, on vila lahkon opeissa.
Ja lahkon opit tulevat opetuksestä..Ei siis ihme, että kun hyväksytte hoitokokoukset, pedofiilit, salamissynnit jne. tulee suuren yleisön viha.
Ymmärätkö siis sen, vai oletko "SIKA", pf.
Ja että anteeksipyyntöä ei perke.e ikinä tule mistää saa.ana. ***Jos vanhuksia heitellään saatan.lle "naurussa suin", pakkaseen,
tuhansittain mitä pienistäkin asioista, on vila lahkon opeissa.
Ja lahkon opit tulevat opetuksestä..Ei siis ihme, että kun hyväksytte hoitokokoukset, pedofiilit, salamissynnit jne. tulee suuren yleisön viha.
Ymmärätkö siis sen, vai oletko "SIKA", pf.
Ja että anteeksipyyntöä ei perke.e ikinä tule mistää saa.ana. ****
Siinä taas osoitus täydellisestä typeryydestä. Ei tavallisen vl,n vihavainoaminen poista noita mainitsemiasi ongelmia tippaakaan.
Puhun jopa kokemuksesta. Jouduin kouluaikanani melkein lynkatyksi sen vihamielialan johdista mitä vl.iä vastaan oli. Olinko mielestäsi kohde joka ansaistsi vihan mitä vl johtajat aikaansaivat?- Kysymys
Kuka teistä pitää veljenään tätä Kotimaa lehdessä kirjoittavaa Johannes Alarantaa? Hänhän jo tervehtii blogeissaan Jt tervehdyksellä kaikenkarvaista hengellistä lukijakuntaa ja siellä kirjoittajia ja kommentoijia!
Kysymys kirjoitti:
Kuka teistä pitää veljenään tätä Kotimaa lehdessä kirjoittavaa Johannes Alarantaa? Hänhän jo tervehtii blogeissaan Jt tervehdyksellä kaikenkarvaista hengellistä lukijakuntaa ja siellä kirjoittajia ja kommentoijia!
Minä voisin pitää johannesta veljenäni :)
- Johannes on veljeni
Kysymys kirjoitti:
Johannes tuomitsee vl-lastenraiskaamisen ja siihen liittyvät sairaat oheisoppinne. Siksi vihaatte Johannesta.
- Ei hyvä
Kysymys kirjoitti:
Täytyy todeta, että en voi yhtyä hänen näkemyksiinsä ja tämä näkemys perustuu erääseen ohjelmaan, jossa hän oli keskustelemassa.
- Voi raukkaa
Avaaja = säälittävä REPPANA.
Vai niin melperi, että sillain. Epäilen että osaisit tuntea sääliä aidosti, säälisi on vain halveksuntaa.
- :))
Devoit kirjoitti:
Vai niin melperi, että sillain. Epäilen että osaisit tuntea sääliä aidosti, säälisi on vain halveksuntaa.
Onko kaikki melpereitä, jotka näkevät sinun reppanamaisuutesi?
:)) kirjoitti:
Onko kaikki melpereitä, jotka näkevät sinun reppanamaisuutesi?
"Onko kaikki melpereitä, jotka näkevät sinun reppanamaisuutesi? "
Ainakin melperin hengenheimolaisia. Olen mielelläni sitten vaikka reppana, jos se tulee siitä kun puolustan sorrettuja.- En ole huomannut
Devoit kirjoitti:
"Onko kaikki melpereitä, jotka näkevät sinun reppanamaisuutesi? "
Ainakin melperin hengenheimolaisia. Olen mielelläni sitten vaikka reppana, jos se tulee siitä kun puolustan sorrettuja.Mitähän sorrettuja sinä puolustat. Voitko tuoda esiin viestisi, jossa puolustat esim. pedofilian uhreja
- ex-veeäl
Jo on rakentavaa keskustelua:)
- Mitä mahtais olla?
Pitäisikö tuosta viestistäsi löytää, jotain rakentavaa?
- Maan hiljaiset???
Aloittaja jaksaa jankuttaa "maan hijaisista rivi-vl:stä"
Eikö se hiljaa pysytteleminen ole juuri sitä asioiden salaamista ja yhteisön maineen suojelemista.
Ne muutamat rohkeat (naiset) jotka ovat uskaltaneet tuoda asiota julki, ovat saaneet osakseen myös rivi-vl:n paheksumisen ja asioiden vähättelyn. - sivusta seurannut
"Maan hiljaiset" eivät uskalla puhua tai erottautua siitä mielikuvasta, millainen on hyvä vl liikkeen sisällä. Tullaan rukoushuoneelle kuulemaan sanaa,olipa saarnaaja millainen hyvänsä. Ei uskalla erottautua, kertoa omaa mielipidettään, epäröidä tai olla edes pois rukoushuoneelta, koska se saisi aikaan puheita, huhuja ja jopa hyljeksintää.Uskosta on tullut erilaisten tapojen noudattamista, joka ei perustu Raamattuun vaan siihen, että ollaan puhtoisia ihmisten silmissä?
Vai olenko ihan väärässä? - näin se näkyy
Milloinka saamme lukea täältä tämän vlporukan johtomiesten liikettä ja kokonaisuuttarakentavia tekstejä !
Minä luulen ettei ikinä sellaista tule tapahtumaan.
miksi ei !?
Koska heille kaikki sama mikä ääni heidän piikkilankansa ulkopuolelta on heille samantekevää, eli kyse on todella megaluokan ylpeydestä ja ylimielisyydestä.
He eivät alennu vuoropuheluun "tulijärveen matkaavien" kanssa millään tasolla muutakuin ääripakosta. - sivusta seurannut
Se, joka ylentää itsensä, se alennetaan. Annetaanpa vain ajan kulua muutaman kymmenen vuotta, niin v-liike on jo kadonnut tai ainakin loppuaan lähellä. Niinhä ne ovat muutkin ääriliikkeet kadonneet.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901