meillä on vajaa vuoden ikäinen cruze ja olen vaihtanut jo 3:nnen kerran ajovalojen polttimot, eli "lyhyet"!? Mistä voi johtua, jännitteen vaihtelu, jokin tärinä tms.?
cruze polttaa valoja!
37
2326
Vastaukset
- Pisiikej
Onko takuuta?
- käämit palaa kohta!
Eipä korvaa takuu polttimoita!
Ainakaan Turun Metroauton mukaa... - Niinpäsniin
Ovatko lyhyiden valojen polttimot mallia H7? Ne ovat noin yleisesti melko heikkoja. Ei se auton vika ole. Jonkin verran parannusta voi saada "Long life"-polttimoilla, jollaiset löytyy ainakin Osramin ja Philipsin valikoimista. Osram lupaa niiden kestävän kolminkertaisesti vakiolamppuun verrattuna. Valoteho vastaavasti hivenen heikkenee, mutta ei mitenkään ratkaisevasti. Kyllä niilläkin näkee, jos umpiot ovat kunnossa.
- h-nelkut
Ei ole meillä vaihdettu vielä yhtään polttimoa mutta polttimot on H4. Vaihda polttimomerkkiä. Koita vaikka Philipsin Double lifeä.
- Soihdut sammuu..
Cruzen myrskylyhtyjen ainoana hvänä puolena on voinut pitää sitä, että nykyään jo antiikkinen H4 on yleensä ollut erittäin pitkäikäisen polttimotyypin maineessa, mutta eipä sekään valtti taida sitten Cruzen kohdalla pitää kutiaan.
- Epäluotettava H7
Nykyään H4 polttimoita ole missään uudessa autossa. Ne on H7, joka on tosi heikko kestämään .Nykyisessä autossani, joka on 1v.9kk. vanha on polttimot vaihdettu 3 kertaa 2x ajovalot ja kerran toinen parkki. Eikä ole Cruze.
- H4-H7
Epäluotettava H7 kirjoitti:
Nykyään H4 polttimoita ole missään uudessa autossa. Ne on H7, joka on tosi heikko kestämään .Nykyisessä autossani, joka on 1v.9kk. vanha on polttimot vaihdettu 3 kertaa 2x ajovalot ja kerran toinen parkki. Eikä ole Cruze.
Ihan sama onko H4 vai H7. Molemmat kestävät tai eivät kestä sen mukaan mikä on todellinen jännite joka tulee lampulle. Kaikkia lamppuja saa sekä H4 että H7.
- On se vielä.
Epäluotettava H7 kirjoitti:
Nykyään H4 polttimoita ole missään uudessa autossa. Ne on H7, joka on tosi heikko kestämään .Nykyisessä autossani, joka on 1v.9kk. vanha on polttimot vaihdettu 3 kertaa 2x ajovalot ja kerran toinen parkki. Eikä ole Cruze.
Cruzessa todellakin on jo historian havinaan jäänyt H4 umpio. Harvinainen se alkaa olemaan H7/H1 nelivalojärjestelmien ja muiden uudempien systeemien syrjäyttäessä tuon perinteisen kakslankaisen polttimotyypin. H4 taitaa olla enään uusista autoista Cruzen lisäksi parissa halvimmassa pikkuautossa ja joissain pakuissa. Fiat Grande Puntossa ainakin oli H4 ja Suzuki Altossa. Niin ja Dodge Caliberissa oli H4.
H4 on huokeampi valmistaa kun siinä on vain yksi linssi ja yksi polttimo sähkövedot/ umpio. Valoumpio on tästä syystä myös pienempi.
Nelivalojärjestelmässä pitkien ja lyhyiden edestakainen vaihto ei ole valaisueroltaan niin jyrkkä, kun lyhyet palavat kokoajan myös pitkillä valoilla.
Tästä on etua myös huonolla säällä kun etuala on valaistu kokoajan myös pitkillä ajettaessa.
Lisäksi H4 on aina kompromissi, kun nelivaloilla pitkien ja lyhyiden linssit voidaan muotoilla yksilöllisesti kullekkin valaisukantamalle. - hyvin toimii
On se vielä. kirjoitti:
Cruzessa todellakin on jo historian havinaan jäänyt H4 umpio. Harvinainen se alkaa olemaan H7/H1 nelivalojärjestelmien ja muiden uudempien systeemien syrjäyttäessä tuon perinteisen kakslankaisen polttimotyypin. H4 taitaa olla enään uusista autoista Cruzen lisäksi parissa halvimmassa pikkuautossa ja joissain pakuissa. Fiat Grande Puntossa ainakin oli H4 ja Suzuki Altossa. Niin ja Dodge Caliberissa oli H4.
H4 on huokeampi valmistaa kun siinä on vain yksi linssi ja yksi polttimo sähkövedot/ umpio. Valoumpio on tästä syystä myös pienempi.
Nelivalojärjestelmässä pitkien ja lyhyiden edestakainen vaihto ei ole valaisueroltaan niin jyrkkä, kun lyhyet palavat kokoajan myös pitkillä valoilla.
Tästä on etua myös huonolla säällä kun etuala on valaistu kokoajan myös pitkillä ajettaessa.
Lisäksi H4 on aina kompromissi, kun nelivaloilla pitkien ja lyhyiden linssit voidaan muotoilla yksilöllisesti kullekkin valaisukantamalle.Hyvin toimii H4 Cruzessa. Vertailussa näytti myös pisimmälle.
- säälipisteitä
hyvin toimii kirjoitti:
Hyvin toimii H4 Cruzessa. Vertailussa näytti myös pisimmälle.
Kuten sanottu, H4 on kompromissi nelivalohalogeeneihin verrattuna, Cruzessa oli kapein lähivalokeila, kumma että sai kuitenkin samat pisteet kuin muut.
- H4FEVER
On se vielä. kirjoitti:
Cruzessa todellakin on jo historian havinaan jäänyt H4 umpio. Harvinainen se alkaa olemaan H7/H1 nelivalojärjestelmien ja muiden uudempien systeemien syrjäyttäessä tuon perinteisen kakslankaisen polttimotyypin. H4 taitaa olla enään uusista autoista Cruzen lisäksi parissa halvimmassa pikkuautossa ja joissain pakuissa. Fiat Grande Puntossa ainakin oli H4 ja Suzuki Altossa. Niin ja Dodge Caliberissa oli H4.
H4 on huokeampi valmistaa kun siinä on vain yksi linssi ja yksi polttimo sähkövedot/ umpio. Valoumpio on tästä syystä myös pienempi.
Nelivalojärjestelmässä pitkien ja lyhyiden edestakainen vaihto ei ole valaisueroltaan niin jyrkkä, kun lyhyet palavat kokoajan myös pitkillä valoilla.
Tästä on etua myös huonolla säällä kun etuala on valaistu kokoajan myös pitkillä ajettaessa.
Lisäksi H4 on aina kompromissi, kun nelivaloilla pitkien ja lyhyiden linssit voidaan muotoilla yksilöllisesti kullekkin valaisukantamalle.Ja Honda Jazzissa on H4
- jeps jeps.
H4FEVER kirjoitti:
Ja Honda Jazzissa on H4
Juurikin näin. H4 on käytössä lähinnä pienissä ja halvoissa autoissa.
- 2.0 D4D
jeps jeps. kirjoitti:
Juurikin näin. H4 on käytössä lähinnä pienissä ja halvoissa autoissa.
Uudessa Toyota Yarisissa on myös H4
- Onhan näitä
2.0 D4D kirjoitti:
Uudessa Toyota Yarisissa on myös H4
Ainakin tällaisissa uusissa tai muutaman vuoden vanhoissa autoissa on tullut H4-lamppuja vastaan:
-Mini
-Corolla
-Subaru Forester
-Nissanin Pathfinder
Eipä tuolla halogen-lampun kannalla juuri merkitystä ole. Eroa tulee kun halogenista vaihdetaan ksenoniin. - jeps jeps.
Onhan näitä kirjoitti:
Ainakin tällaisissa uusissa tai muutaman vuoden vanhoissa autoissa on tullut H4-lamppuja vastaan:
-Mini
-Corolla
-Subaru Forester
-Nissanin Pathfinder
Eipä tuolla halogen-lampun kannalla juuri merkitystä ole. Eroa tulee kun halogenista vaihdetaan ksenoniin.Mutta eiväthän nuo ole pieniä tai halpoja autoja.
- Ihan erilaiset
Onhan näitä kirjoitti:
Ainakin tällaisissa uusissa tai muutaman vuoden vanhoissa autoissa on tullut H4-lamppuja vastaan:
-Mini
-Corolla
-Subaru Forester
-Nissanin Pathfinder
Eipä tuolla halogen-lampun kannalla juuri merkitystä ole. Eroa tulee kun halogenista vaihdetaan ksenoniin.H4-järjestelmissä palaa yhtäaikaa 2 lankaa kahdessa heijastimessa, kun H1/H7 järjestelmissä 4 lankaa neljässä umpiossa. Minusta siinä on aika vissi ero. Nelivalojärjestelmässä watteja heitetään auton eteen likimain puolet enemmän.
- pieni lisäys
Ihan erilaiset kirjoitti:
H4-järjestelmissä palaa yhtäaikaa 2 lankaa kahdessa heijastimessa, kun H1/H7 järjestelmissä 4 lankaa neljässä umpiossa. Minusta siinä on aika vissi ero. Nelivalojärjestelmässä watteja heitetään auton eteen likimain puolet enemmän.
Näin siis pitkillä valoilla ajettaessa. Ja, kaukovalo-pätkillähän sitä tehoa ja valaisua eniten tarvitaan.
- jeps jeps.
pieni lisäys kirjoitti:
Näin siis pitkillä valoilla ajettaessa. Ja, kaukovalo-pätkillähän sitä tehoa ja valaisua eniten tarvitaan.
Ja siellähän Cruzen erinomaiset valot ovat eniten kehuja saaneetkin. Toiset vain osaavat.
- paska lentää
Oon ajellut kalossilla 6.5 vuotta ja 160 000 km ja edelleen on alkuperäiset tehtaalla asennetut H4 polttimot ehjät, enkä aio vaihtaa ennen kuin palaa. Ei voi kuin ihmetellä kestoikää.
- LTZ Cruze
Avohoitopotilas jälleen keksii vikoja Cruzeen. Polttimot palavat vain polkuautossasi, eivät oikeassa premium-Cruzessa. Siinä ne kestävät ikuisuuden.
- Cruzeman
Tosi on. Cruzessa lamput kestävät vähintään tuplasti muihin autoihin esim. Audiin ja BMW:hen verrattuna. Näitä laadukkaampia lamppuja saa hakea ja turhaan.
Siis on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan skeidaa Cruzen muka-huonoista valoista.
Cruze on ollut kaikkien valotestien ylivoimainen ykkönen. Olkoon vaan H4, onpa edullista uusia kun aika tulee. Itsellä kestänyt jo yli 200tkm eikä loppua näy. Ja valotehoa riittää niin, että joskus vilkutellaan pitkiä vastaantulijoiden toimesta. - Chevyä harkitseva
Cruzeman kirjoitti:
Tosi on. Cruzessa lamput kestävät vähintään tuplasti muihin autoihin esim. Audiin ja BMW:hen verrattuna. Näitä laadukkaampia lamppuja saa hakea ja turhaan.
Siis on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan skeidaa Cruzen muka-huonoista valoista.
Cruze on ollut kaikkien valotestien ylivoimainen ykkönen. Olkoon vaan H4, onpa edullista uusia kun aika tulee. Itsellä kestänyt jo yli 200tkm eikä loppua näy. Ja valotehoa riittää niin, että joskus vilkutellaan pitkiä vastaantulijoiden toimesta.Se on hyvä vaan jos on H4. Nämä nykyiset H7 polttimot ei kestä mitään. 40tkm. ajettu nykyisellä autolla ja kolme ajovalo polttimoa mennyt ja yksi seisontavalo. Olisin vaihtanut H4:n tilalle,mutta kanta ei sovi. Edellisessä oli H4 ja 70tlm.ajettiin eikä kertaakaan joutunut vaihtaa.
- Cruisailija
Cruzeman kirjoitti:
Tosi on. Cruzessa lamput kestävät vähintään tuplasti muihin autoihin esim. Audiin ja BMW:hen verrattuna. Näitä laadukkaampia lamppuja saa hakea ja turhaan.
Siis on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan skeidaa Cruzen muka-huonoista valoista.
Cruze on ollut kaikkien valotestien ylivoimainen ykkönen. Olkoon vaan H4, onpa edullista uusia kun aika tulee. Itsellä kestänyt jo yli 200tkm eikä loppua näy. Ja valotehoa riittää niin, että joskus vilkutellaan pitkiä vastaantulijoiden toimesta.Heheheh!!
Juu eihän Cruzessa voi mitään vikoja olla!!
Onhan se kuitenkin halpis premiumi parhaimmillaan!! - Chevy Cruze Ecotec.
Cruzeman kirjoitti:
Tosi on. Cruzessa lamput kestävät vähintään tuplasti muihin autoihin esim. Audiin ja BMW:hen verrattuna. Näitä laadukkaampia lamppuja saa hakea ja turhaan.
Siis on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan skeidaa Cruzen muka-huonoista valoista.
Cruze on ollut kaikkien valotestien ylivoimainen ykkönen. Olkoon vaan H4, onpa edullista uusia kun aika tulee. Itsellä kestänyt jo yli 200tkm eikä loppua näy. Ja valotehoa riittää niin, että joskus vilkutellaan pitkiä vastaantulijoiden toimesta.Meikäläisen 1,6 premium-Cruzella on ajettu ilman ongelmia samoilla ensisennus- tehdashuippu-öljyilläkin jo 180 thkm!! Että ihan turha tulla kateellisten avohoito-amispoikien väittämään yhtään mitään.
Polttimot eivät todellakaan näissä pala, ne ovat ikuisia, kuten nämä öljytkin.
Tämä 1,6 on aika laiska kulkemaan, mutta parempi vaan, että on hiukan vanhempaa tekniikkaa konepellin alla ja lampuissakin. Ompahan helpompi itse tehdä jotain jos 500 thkm jälkeen jotain tarvitsee huoltaa, mutta tuskin silloinkaan.
Volvo V70:llä ajava kaverini muuten luuli näitä H4:sia xenoneiksi heittäessään testilenkin, kun ovat kuulemma niin kirkkaat ja täyteläiset. Ehdottomasti parhaat ajovalot, mitä autoissani on koskaan ollut. Pesee mennen tullen useimmat tupla-xenonitkin.
Kyllä premium on premiumia, ja H4 kuuluu ehdottomasti premiumin kärkikastiin. Kaikenmaaliman kääntyvät adaptiiviset ja ulkovalaistukseen mukautuvat pelleilysysteemit ovat halpisrimpuloiden kastiin kuuluvaa kikkarointia. - Cruzeman
Chevy Cruze Ecotec. kirjoitti:
Meikäläisen 1,6 premium-Cruzella on ajettu ilman ongelmia samoilla ensisennus- tehdashuippu-öljyilläkin jo 180 thkm!! Että ihan turha tulla kateellisten avohoito-amispoikien väittämään yhtään mitään.
Polttimot eivät todellakaan näissä pala, ne ovat ikuisia, kuten nämä öljytkin.
Tämä 1,6 on aika laiska kulkemaan, mutta parempi vaan, että on hiukan vanhempaa tekniikkaa konepellin alla ja lampuissakin. Ompahan helpompi itse tehdä jotain jos 500 thkm jälkeen jotain tarvitsee huoltaa, mutta tuskin silloinkaan.
Volvo V70:llä ajava kaverini muuten luuli näitä H4:sia xenoneiksi heittäessään testilenkin, kun ovat kuulemma niin kirkkaat ja täyteläiset. Ehdottomasti parhaat ajovalot, mitä autoissani on koskaan ollut. Pesee mennen tullen useimmat tupla-xenonitkin.
Kyllä premium on premiumia, ja H4 kuuluu ehdottomasti premiumin kärkikastiin. Kaikenmaaliman kääntyvät adaptiiviset ja ulkovalaistukseen mukautuvat pelleilysysteemit ovat halpisrimpuloiden kastiin kuuluvaa kikkarointia.Sama täällä. Öljyt vaihdettiin n. 180tkm kohdalla. Miksi vaihtaa kun Chevyn lajiteltu ensiasennuslaatuöljy ylittää kaikki normit. Bemareissa ja Audeissa kannattaa vaihtaa heti kun pääsee liikkeestä kotiin. Niihin kuulemma laitetaan kustannussyistä halvinta mineraalia tehtaalla. Ja sitäpaitsi Cruzessa on parempi takuu kuin muissa. On luvattu, että on ruostumaton 10 vuotta. Aikas hyvin siis...
- Jopas
on säälittävää kun pitää keksiä noita vikoja. Onhan se tietysti hyvä että mielikuvitusta riittää. Kaikki yritykset vaan niin huonoja joita kukaan ei usko.
esim. jarrut jäässä ja H4:t palaa.- älkääpä panikoiko
miksi noiden pikkuvikojen pitäisi olla keksittyjä??
Kyllähän polttimoita aina palaa ja usein talvella jarrut jäätyvät! Käsijarru varsinkin on ainakin epicassa usein jäätynyt itselläni jumiin, mutta irtoaa kun autoa liikuttaa! - jiniknin
Kyllä mulla entisessä Nubirassa paloi polttimot melko tiuhaan, syytä en tiedä. Vaihto oli helppoa kuin mikä.
Tässä Cruzessa ei vielä ole tarvinnut polttimoita vaihtaa.
Valot eivät ole huippua mutta näkee riittävästi ja tekniikka 1,6 myös perinteisen luotettavaa. Hyvää kyytiä tarjoaa Chevy entisiin Toyotiin nähden. - Chevy is best!!
jiniknin kirjoitti:
Kyllä mulla entisessä Nubirassa paloi polttimot melko tiuhaan, syytä en tiedä. Vaihto oli helppoa kuin mikä.
Tässä Cruzessa ei vielä ole tarvinnut polttimoita vaihtaa.
Valot eivät ole huippua mutta näkee riittävästi ja tekniikka 1,6 myös perinteisen luotettavaa. Hyvää kyytiä tarjoaa Chevy entisiin Toyotiin nähden.Cruzen sähkölaitteet ovat melko yksinkertaisia, esim. autossa ei ole lainkaan CAN-väylää.
Takaa pitkän kestävyyden komponenteille ja ovat melko yksinkertaisia korjata myös hiukan vaatimattomimmilla työkaluilla, esim. testeriä ei tarvitse jokaisen vian toteamiseen. Joka kotoa löytyvällä yleismittarilla pääsee jo melko pitkälle. Tälläisten yksinkertaisten perusautojen soisi yleistyvän kaikilla merkeillä. - ------
Chevy is best!! kirjoitti:
Cruzen sähkölaitteet ovat melko yksinkertaisia, esim. autossa ei ole lainkaan CAN-väylää.
Takaa pitkän kestävyyden komponenteille ja ovat melko yksinkertaisia korjata myös hiukan vaatimattomimmilla työkaluilla, esim. testeriä ei tarvitse jokaisen vian toteamiseen. Joka kotoa löytyvällä yleismittarilla pääsee jo melko pitkälle. Tälläisten yksinkertaisten perusautojen soisi yleistyvän kaikilla merkeillä."Like all modern cars the Cruze has a CANBUS (Controller Area Network Bus) module which manages the electronics."
- Yksinkertainen....
------ kirjoitti:
"Like all modern cars the Cruze has a CANBUS (Controller Area Network Bus) module which manages the electronics."
Cruzen vetokoukun sähkösarja maksaa esim. motonetilla n. 85 euroa ja parissa muussa tarvikkeita myyvässä paikassa vielä vähemmän.
Viittaa aika vahvasti siihen, että Cruze ei ole CAN-väylää nähnytkään. Väylä-autoissa koukun yleensä "älyllä" varustettu sähkösarja maksaa pari-kolme kertaa enemmän. - LTZ.
Yksinkertainen.... kirjoitti:
Cruzen vetokoukun sähkösarja maksaa esim. motonetilla n. 85 euroa ja parissa muussa tarvikkeita myyvässä paikassa vielä vähemmän.
Viittaa aika vahvasti siihen, että Cruze ei ole CAN-väylää nähnytkään. Väylä-autoissa koukun yleensä "älyllä" varustettu sähkösarja maksaa pari-kolme kertaa enemmän.Tosi huono juttu jos sähkösarjan saa edullisesti.
- Cruzeman
Yksinkertainen.... kirjoitti:
Cruzen vetokoukun sähkösarja maksaa esim. motonetilla n. 85 euroa ja parissa muussa tarvikkeita myyvässä paikassa vielä vähemmän.
Viittaa aika vahvasti siihen, että Cruze ei ole CAN-väylää nähnytkään. Väylä-autoissa koukun yleensä "älyllä" varustettu sähkösarja maksaa pari-kolme kertaa enemmän.Jos CAN-väyläisen auton johtosarja/sähkösarja koukulle maksaa noin vähän, se tarkoittaa sitä, että ko. autossa on korkeintaan alkeellinen moottorinohjaus-CAN ohjaimen ja moottorin eri osien välillä. Muu auto on siis normaali kylmä.
Se on halvin tapa toteuttaa se Jenkeissä ym. pakollinen varkaudenestojärjestelmä. Monessa moottoripyörässä käytetään samankaltaista riisuttua CANia.
Hyvin halpa ratkaisu verrattuna esim. VAG-konsernin koko auton kattavaan järjestelmään. - Älä höpötä
Yksinkertainen.... kirjoitti:
Cruzen vetokoukun sähkösarja maksaa esim. motonetilla n. 85 euroa ja parissa muussa tarvikkeita myyvässä paikassa vielä vähemmän.
Viittaa aika vahvasti siihen, että Cruze ei ole CAN-väylää nähnytkään. Väylä-autoissa koukun yleensä "älyllä" varustettu sähkösarja maksaa pari-kolme kertaa enemmän.Miksi pitää kirjoittaa kaikkea sontaa, kun ei tiedä asioista yhtään mitään? Cruzessa on aivan samanlainen CAN-väylä käytössä kuin muissakin GM:n autoissa. Tämä asennusohje on yhteinen näille kaikille (Astra, Cruze, Insignia, ym.) Asennussarjasta löytyy myös controller-boxi.
http://www.kfzpoint.de/montageanleitung/e-satz/chevrolet0186.pdf
Elektrosatz mit CAN-Datenbus Anhängemodul
Cruze Kombi, Station Wagon ab BJ 06/2012
https://www.mvg-ahk.de/Anhaengerkupplungen-mvg/CHEVROLET/Cruze/Cruze-Kombi-Station-Wagon-ab-BJ-06-2012/Anhaengerkupplung-abnehmbar.html - das idiot?
Cruzeman kirjoitti:
Jos CAN-väyläisen auton johtosarja/sähkösarja koukulle maksaa noin vähän, se tarkoittaa sitä, että ko. autossa on korkeintaan alkeellinen moottorinohjaus-CAN ohjaimen ja moottorin eri osien välillä. Muu auto on siis normaali kylmä.
Se on halvin tapa toteuttaa se Jenkeissä ym. pakollinen varkaudenestojärjestelmä. Monessa moottoripyörässä käytetään samankaltaista riisuttua CANia.
Hyvin halpa ratkaisu verrattuna esim. VAG-konsernin koko auton kattavaan järjestelmään.CAN-väylä on yksinkertaisempi koska laitteiden välillä on väylä eikä erillisiä johdotuksia joka laitteelle. VAG:ssa lieneekin siis perinteinen väylätön järjestelmä :)
- Cruzeman
das idiot? kirjoitti:
CAN-väylä on yksinkertaisempi koska laitteiden välillä on väylä eikä erillisiä johdotuksia joka laitteelle. VAG:ssa lieneekin siis perinteinen väylätön järjestelmä :)
Cruzen uutuusinnovaatio, ilman kaapelia hyppivä sähkö? ;-) Kyllä sentään väyläohjatuissa autoissakin kaapelilla viedään tieto.
Helppo tapa testata väylän taso: ota jokin lamppu pois esim. parkki ja pane virta päälle. Vikavalo tai vikakoodi aktivoituu/syttyy. Asenna polttimo takaisin ja jos lamppu syttyy samantien niin autossa ei ole ainakaan koko auton kattavaa väyläohjausta .
Täysväyläautoissa vaaditaan virran katkaisu ja kytkeminen (kuten esim. VAG-tuotteissa), virran kytkeminen muutaman kerran tai vikakoodin/vikatiedon poisto ohjelmallisesti.
Vai että das idiot? Niitä on kyllä tällä Cruze-palstalla. Sen voi todeta vaikkapa autovalinnasta. - das idiot?
Cruzeman kirjoitti:
Cruzen uutuusinnovaatio, ilman kaapelia hyppivä sähkö? ;-) Kyllä sentään väyläohjatuissa autoissakin kaapelilla viedään tieto.
Helppo tapa testata väylän taso: ota jokin lamppu pois esim. parkki ja pane virta päälle. Vikavalo tai vikakoodi aktivoituu/syttyy. Asenna polttimo takaisin ja jos lamppu syttyy samantien niin autossa ei ole ainakaan koko auton kattavaa väyläohjausta .
Täysväyläautoissa vaaditaan virran katkaisu ja kytkeminen (kuten esim. VAG-tuotteissa), virran kytkeminen muutaman kerran tai vikakoodin/vikatiedon poisto ohjelmallisesti.
Vai että das idiot? Niitä on kyllä tällä Cruze-palstalla. Sen voi todeta vaikkapa autovalinnasta.Sitten Volkkarissa ei ole "koko auton kattavaa väyläohjausta". Riittää kun vaihtaa polttimon ja valo on hävinnyt. Enpä ole sinunlaistasi jankkaavaa ja aina väärässä olevaa ääliötä vähään aikaan tavannut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841