Työttömän elämä on kivaa

Ihana olla vaan

Kyllä mä nautin olosta ilman duunia. Saa nukkua pitkään aina, kesällä olla rannalla, ja talvella sisällä lämpimässä. Kun toiset kuuraa 6.00 autoa ja palelee, meikä vaan nukkuu ja popsii aamupalaa ja lukee lehteä rauhassa. Menee ulos jos viitsii.
Ei elämä ole työttömänä kurjaa, aina sen verran on puuhaa ja tekemistä kotonakin. Olen kova tekemään kaikkea, askartelen teen käsitöitä, piirrän, kirjoitan ja luen, ja olen vaan.
En ole syjräytynyt, ystäviä on paljon ja muutoinkin kaikki hyvin. Rahaa ei pajon ole, mutta riittää tarpeelliseen.
Töihin meen jos löytyy kivaa ja kiinnostavaa ja hyvä palkka. Ilmaiseksi en mene.
Joten työtön sana on väärä, en ole työtön, kotona on paljon työtä. Sanotaan että olen kotiministeri jokatoiminainen

29

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkdnhdhhhj

      Sama täällä, saa nukkua ja kun herää voi soitella sähkökitaraa ja harrastaa autoilua, mennä tallille roplaan moottoripyörää tai kuntosalille, lenkille.

      • YHGYTRE

        PROVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO NUORKAKKKAKOKKAREIDEN PUOLUETOIMISTOSTA! PUOLUETUET POIS!


    • haluu kanssa!

      Mä haluun kanssa alkaa kotiministeri jokatoiminaiseksi. Miten, jos jää omatoimisesti töistä pois, niin siitä tulee kai se 3 kk karenssia ja sen jälkeen alkaa sitten juosta päivärahat? Kyllä mä sen 3 kk eläisin ihan hyvin säästöillä, jos tietäisi että sitten tulee rahaa.

      Olisi kyllä ihanaa kun saisi olla valoisaan aikaan ulkona hiihtelemässä eikä tarvitsisi istua kaiket päivät toimistolla. Töissä olo on ihan p-tä.

      • näin se menee

        Ehei, jos jäät itse pois töistä, saat oikeuden työttömyyskrovaukseen vasta kun olet ollut 9 kk töissä.


    • toimenpiteeseen

      Käytännössä olet yhteiskuntakelvoton, ainoastaan otat, et anna yhteiskunnalle mitään. (riippakivi)

      Sinunlaisesi todistavat sen, että sosiaaliavustuksilla eläminen ei ole kituuttamista vaan mukavaa eloilua päivästä toiseen puuhaten sitä sun tätä.

      Näistä esimerkeistä tulisikin päättäjien ottaa opiksi ja muokata etuuksia siten, että henkilölle jolle maksetaan työnhausta/työllistymiseen johtavista toimenpiteistä rahaa veronmaksajien kukkarosta, ei tulisi olla mahdollista "jumiutua" tilaan, jossa itsensä elättäminen omilla ansiotuloilla tuleekin toisarvoinen tavoite -


      "Töihin meen jos löytyy kivaa ja kiinnostavaa ja hyvä palkka"

      - en usko että "kiva" toiveesi toteutuu. Oikea paikka sinulle saattaa ollakin 6kk työharjoittelua jolla sinut saadaan lähemmäksi oikeaa työelämää ja samalla sinut saadaan vieroitettua 24/7 "kivasta".




      "En ole syjräytynyt, ystäviä on paljon ja muutoinkin kaikki hyvin"

      - asenteeltasi olet työelämästä jo täysin syrjäytymyt, ja tämä seikka on ainoa joka veronmaksajia sinussa kiinnostaa.

      Toivotaan että pääset pian takaisin veronmaksajaksi, ilman suurempia vieroitusoireita. Voisit itse aloittaa asian jo huomenna sillä, että menet auttamaan naapuriasi 06:00 aamulla parkkipaikalle kun hän "kuuraa" autoaan. Hänhän sinun elatuksen maksaa, muistapa se.

      • rahsata kiinni

        Ihan sama mitä olen.. jonkun mielestä. Pääasia että itsellni on kiva olla. Kaikistahan pahaa puhutaam aina on kaikisa jotain vikaa, olit tössä tai et...

        Miten se minuun vaikuttaa jos joku niin sanoo. Mulle ei vielä kukaan ole henkilökohtaisesti sitä sanonut että olen kelvoton... olen ollut 20 v työtön ja kertaakaan kukaan ei ole päin naamaa niin sanonut. Kaikkea voi lehdistä lukea, mutta ei se minuun vaikuta mitä jotkut sanoo ja kirjottaa.

        Pääasia että itse viihdyn elämässäni, ja tulen toimeen korvausrahoillani. Se riittää.

        Työharjoitteluun kerran tuli osoitus, mutta ei huolinnu, kun tämä haastattelija sanoi että sun ansiot pienenee jos hän ottaa sinut.. että kannatttaa olla työttömänä. Ja niin se paikka jäi jollekin muulle. Olin iloinen. Hyvin fiksu haastattelija, ajatteli taloudellista tilannetta eikä sitä, että rahatilanne laskee.

        Sitä minäkin toivon että saan palkkatyötä, joss saan kunnon palkkaa, toki meneisin, mutta se on rahasta aina kiinni. Palkka pitää olla hyvä että kannattaa työnteko.


      • toivojat hah hah
        rahsata kiinni kirjoitti:

        Ihan sama mitä olen.. jonkun mielestä. Pääasia että itsellni on kiva olla. Kaikistahan pahaa puhutaam aina on kaikisa jotain vikaa, olit tössä tai et...

        Miten se minuun vaikuttaa jos joku niin sanoo. Mulle ei vielä kukaan ole henkilökohtaisesti sitä sanonut että olen kelvoton... olen ollut 20 v työtön ja kertaakaan kukaan ei ole päin naamaa niin sanonut. Kaikkea voi lehdistä lukea, mutta ei se minuun vaikuta mitä jotkut sanoo ja kirjottaa.

        Pääasia että itse viihdyn elämässäni, ja tulen toimeen korvausrahoillani. Se riittää.

        Työharjoitteluun kerran tuli osoitus, mutta ei huolinnu, kun tämä haastattelija sanoi että sun ansiot pienenee jos hän ottaa sinut.. että kannatttaa olla työttömänä. Ja niin se paikka jäi jollekin muulle. Olin iloinen. Hyvin fiksu haastattelija, ajatteli taloudellista tilannetta eikä sitä, että rahatilanne laskee.

        Sitä minäkin toivon että saan palkkatyötä, joss saan kunnon palkkaa, toki meneisin, mutta se on rahasta aina kiinni. Palkka pitää olla hyvä että kannattaa työnteko.

        "Sitä minäkin toivon että saan palkkatyötä"

        Näitä onnettomia "toivojia" on maa täyttä. Tekijät ottavat toivojien paikat, näin se elämässä on.

        Siinä vaiheessa jos avustukset lopetettaisiin niin "toivojat" kilpailevat siivoojan ja tiskarin paikoista keskenään.


        Työkkärin pitäisi perustaa oma osasto "toivojille" jossa toivojat käskytetään milloin mihinkin.


      • oleilijat nähty
        toivojat hah hah kirjoitti:

        "Sitä minäkin toivon että saan palkkatyötä"

        Näitä onnettomia "toivojia" on maa täyttä. Tekijät ottavat toivojien paikat, näin se elämässä on.

        Siinä vaiheessa jos avustukset lopetettaisiin niin "toivojat" kilpailevat siivoojan ja tiskarin paikoista keskenään.


        Työkkärin pitäisi perustaa oma osasto "toivojille" jossa toivojat käskytetään milloin mihinkin.

        "Toivojat" ovat juuri niitä joilla riittää työnhaun uusinnassa "tarinaa" mitä tulevat tekemään työllistymisensä eteen jatkossa (lue: pelkäävät etukäteen kaikkea joka saattaisi muuttaa nykyistä oleilua viranomaisten puolelta).

        Nähty on. Harjaantuneet virkailijat kyllä spottaavat nämä ja laittavat tekemään jotain, nämä kun jatkaisivat oleilua vuositolkulla.


      • Hvyhteiskunta

        Oon töisssä mut en välitä yhteiskunnasta, yhteiskunta ei oo antanu mulle mitään nii miks mun täytyy antaa mun verorahat pois? Elätän pääsääntöisesti nistejä ja korruptoitunutta valtiota, hv koko yhteiskunta mun puolesta.


    • hmmm...

      Työttömyys voi olla ihan mukavaa ensimmäiset 500 pv kun saa ansiosidonnaisen pv rahan. Sen jälkeen alkaa ankeus. Ainakin rahallisesti. Ei harrasteta ja matkusteta mihinkään kun raha riittää vain ruokaan. Itse olin 11 kk työtön ja sain 1840 euroa/kk ansiosidonnaista....Mutta kyllä sitä' silti kaipasi töihin. Varsinkin talvella..

    • Vapaa taiteilija

      Jäin työttömäksi viime lokakuun lopussa määräaikaisesta työsuhteesta. Inhosin rauhatonta työympäristöäni yli kaiken. Olen ollut todella onnellinen nyt ansiosidonnaista saadessani. Tuli tosin pitkä karenssi lomarahojen takia. En vaihtaisi tätä työntekoon mistään hinnasta! Ihanaa aamulla, kun ei ole kiirettä mihinkään vaan voi rauhassa juoda kahvin ja lukea lehden perusteellisesti. Sitten voi suunnitella kunkin päivän ohjelman, kun ei tarvitse aikatauluttaa. Minulla työvuosia olisi enää 7 jäljellä, mutta tuskinpa enää työllistyn. Jokin vuokratyösuhde voi olla mahdollinen. Ei se rahakaan siis kaikkea merkitse... Elämässä on paljon muutakin... Voi keskittyä nauttimaan ihanista lastenlapsistaan, joita töissä ollessa ei ehtinyt näkemään juuri koskaan. Onneksi säästöjä on sen verran, ettei edes ansiosidonnaisen loppuminen haittaa...

    • eipä kiinnosta......

      Ainakaan minua tuollainen aloittajan mainitsema "kotiminsterin " ura ei kiinnostaisi tippaakaan...) Ja hänellä jatkunut jo yli 20vuotta!
      Ehdin askarrella, tehdä koti-sekä piha-ja puutarha ym. työt vapaapäivinä ja lomilla, sekä myöskin ennen tai jälkeen työvuorojen, ei niitä varten ole tarvinnut jäädä kotiin makoilemaan.Joskus myös työaikanakin ehtii lukea ja piirtää..:)
      Jollekin voi sopia tuollainen lorvailu, itse en ikinä luopuisi työstäni jäädäkseni kotihommille, niitä aina ehtii tehdä, ja mikä menetys se on rahallisestikin!
      Työn lomassa jää kyllä ihan tarpeeksi aikaa perheelle, harrasteille, matkailuun ym, joihin myös tarvitaan rahaa.

    • ihan totta..::))

      No tuskin aloittajalla on kovin suurta vaaraa työllistyä, jos tuo kertomansa tilanne on jatkunut jo 20vuotta! Saa jatkaa rauhassa "kotimisterin" uraansa::)
      Työttömyys on jo hänelle elämäntapa ja tuskimpa enää työhön oppiikaan, ja palkan pitäisi olla suuri tietenkin, vaan millainen koulutus aloittajalla mahtaa olla, suuriin palkkoihin vaaditaan yleensä myöskin korkeaa koulutusta.
      Liekö aloittaja käynyt mitään ammatillista koulututusta, kertomansa perusteella aika epätodennäköistä, ja kiinnostavaa ja hyväpalkkaista työtä on etsinyt jo yli 20vuotta:::))!Niin sitä pitää, Onnea vaan hälle!

    • siperia opettaisi

      "Ihana olla vaan"

      Minusta olisi ihanaa ja kivaa jos "Ihana olla vaan" kavereineen asuisi vaikka siperiassa. Siellä ikipummit voisivat pitää "kivaa" miten lystäisivät eivätkä olisi minun tilipussia pienentämässä vähän väliä.

    • jkop

      niin on

    • Järkimies75

      Ap on varmaankin trolli, mutta kyllä näitä kotiministerejä Suomessa riittää. Tosiasiassa pian eläkeiässä oleville alkaa olemaan myöhäistä, kun työpaikoista on huutava pula ja CV näyttää vuosia/vuosikymmeniä työttömänä. Kituuttaminen pienellä eläkkeellä on edessä. Vapaa taiteilijakaan ei aiheuta suurempia ongelmia, töissä on kuitenkin oltu ja säästöjä kuulemma löytyy. Puliukkoja ei työkuntoon saa millään, terveys on juotu. Harmi juttu, mutta omalle tyhmyydelle ei voi mitään.

      Mutta, te nuoremmat. Pysähtykääpä hetkeksi. Ajattelitte sitten että jollei sitä kivaa työpaikkaa isolla palkalla löydy, tehän että periaatteesta suostu "p***aduuniin"? Ajattelitte etsiä samanhenkisiä ystäviä ja bilettää tai pärrätä teinibemareilla kylän lenkkiä kolmikymppisiksi? Ehkä huomasitte ettei mongolialaisten kansantanssien tutkijana työllisty, vaan edessä on kortisto tai joku vähemmän kivan alan työ?

      Niin, ottakaas kaksi askelta taaksepäin. Kotiministerin virka on peruttu. Meillä ei ole varaa antaa teidän laiskotella toisten rahoilla. Luvassa on pakollisia työkkärikäyntejä, harjoittelujaksoja sillä rakastetulla 9 euron korvauksella, opi hakemaan töitä-kursseja, jne. Jos työ ei ole tähän mennessä kiinnostanut, nyt on syytä alkaa kiinnostamaan. Meininki on muuttumassa, takaan sen.

      • ,,,,,,,,,,,,,....:)

        Todella muuttuu, nuorillehan tulee ns. takuutyö, vai millä nimikkeellä tuo uudistus lieneekään, mutta pian ei enää aloittajan suosittelema ja ihannoima elämänmuoto onnistu Suomessa.

        Aloittajalla tuskin lienee minkään alan koultutusta, siksi ihmetyttää tuo vaatimus hyvästä palkasta.( Minne hän muuten hävisi kommentoimasta?!)
        Ja työelämäänhän hänellä ei enää 20 työttömyysvuoden jälkeen liene asiaa, kuka palkkaa 20vuotta työttömänä olleen. Kysyn vaan.

        nm. ikänsä työelämässä, palkkaan, vapaa-aikaan ym tyytyväinen. Kyllä normaali ihminen ehtii vapaa-ajalla tehdä nuo jutut , joita varten aloittajan tarvii olla kotona päivät pitkät...))


    • Tyytyväinen

      Oli töissä tai työtön tärkeintä on olla kiitollinen ja iloinen elämästään. Työttömän iloinen asenne antaa iloa myös työssä käyvälle ja toisin päin. ei kannata kaehtia ketään. Toisilla vain on raahaa ja toisilla taasen aikaa. Itse olen ollut välillä töissä ja välillä en kummassakin tilanteessa voi olla katkera tai kiitollinen. Katkeruus sairastuttaa ja kiitollisuus pitää terveenä. Joten työttömät odotelkaa, pitäkää huolta itsestänne kyllä tekin varmaan jossakin välissä töihin pääsette, mutta ressaamisesta ei ole mitään hyötyä, ainoastaan työkyky menee. HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA KAIKILLE!!! Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

    • rotatstna

      MENKÄÄ HOMOT TÖIIIHIN!

      • KaukanaTöistä

        Onneksi me heterot saamme olla laiskoina ja sinä kustannat tämän lystin.


    • Taasjoku

      kokoomuspelle joka provoilee köyhänä. Miksiköhän kokkareita pidetään mulkkuina?

    • Nautinelämäst

      Sairaspäiväraha on isompi kuin peruspvraha. Hakekaa sairaslomaa,jos yrittävät orjatyöhön laittaa. Elämä on kivaa. Kyllä työtön pärjää,kun ei osta turhuuksia.

    • luffus56

      On se työttömän arki vain ihanaa. Just minut herätti mallityttöystäväni aamusuukolla ja tarjosi aamiaisen sängyssä (hanhenmaksapalleroita rapean ranskanleivän päällä ja samppanjaa). Kohta pitää harrastaa parin tunnin aamuseksiä. Huh, mikä kärsimys työttömän elämä on.

    • palkkapäiväääää

      Palkkapäivä tänään ja alotan joulujoloman jo nyt ja töihin vasta vuoden alusta, niin palkan ensimmäinen numero on 4.........

    • Onkohan tänäpäivänä mukava olla työttömänä?
      Minusta tuntuu, että mukavuus on kaukana, kun heitä kohdellaan tosi kovalla tavalla. Itse pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle n. vuonna 2013, niin ei ole ollut vuosiin kokemusta työttömänä olosta, mutta kovin kuulostaa kauhealta meiningiltä tämän päivän kohtelu työttömiä kohtaan.

      • Työttömyys

        Kohtelu on aika karua riippuen millainen ihminen sieltä TE:estä soittaa ja miten muuten palvelut toimivat, usein tosi kohtelu on aika turhauttavaa mikä varmasti nopeasti masentaa monet jotka vielä edes jaksavat yrittää työllistyä vielä mutta valitettavasti ne jotka eivät enään edes jaksa yrittää mitään leimataan ja kaikki kärsivät siinä samalla on se mukavaa olla työtön tänä päivänä :)

        Mutta 1 vuoden työttömyyden aikana olen huomannut että ei pahemmin palvelut kunnolla toimi.. Tuli tussa työ tarjous 16h viikossa ja sellainen 100km työ matkaa missä ei matka korvauksia edes haluttu maksaa niin kyllä ihmettelin :).


      • roletaari

        Työttömän kohtelu?
        Työttömyysvuosieni aina työkkäri ei kohdellut minua mitenkään.
        Aivan alkuviikkoina ehdotti työn hakemisen opettelukurssia mutta silmäiltyään työhistoriaani, perui ehdotuksensa.
        Ei ehdotettu puuhastelua eikä kursseja. Olin jo reilusti yli 50v.
        Aina ehdotus oli, että uusisin työnhaun puhelimitse puolen vuoden välein. Kerran lipsahti pitkäksi.

        Minun kannaltani työkkäri oli täysin hyödytön laitos!


    • sehhs

      Eipä kukaan päin naamaa ole haukkunut vaikka oliskin työtön. Voi pari kertaa miettiä miks vaan tänne nettiin sitä tullaan niitä paska juttujaan laukomaan. Suurin osa tänne kirjottelijoista on itsekin työttömiä / tai sitten veloissa olevia niin tottahan se ei oo oma vika jos oli velkaa ottanut. Toi on ihan perseestä. Työtön ei saa edes lainaa buaaaaaaahh.

    • roletaari

      Pitkäaikainen työttömyys oli hyvää valmistelua eläkkeelle siirtymiseen.
      Ei tullut mitään kulttuurishokkia kuten monelle viimeiseen tippaan töissä rimpuilleelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe