Uskokaa minua ateistit!

reykjavik-1972

Olen aivan varma siitä että sellainen olento on olemassa kuin Jeesus Kristus. Mitä mieltä olette tästä ateistit? Olen lukenut Raamattua ja kokenut uskoontulon joten olen vakuuttunut siitä että Jeesus on todellinen.

En ole kovin innokas uskossani enkä aina ymmärrä miksi elämä pitäisi olla niin kaitaa tietä mutta uskon että Raamattu on totta.

Ehkä uskovaisuus on siksi niin kaitaa tietä jotta säästyisi ikävyyksiltä, joku syy siihen kai on. Raamattu on kirjoitettu meidän omaksi parhaaksemme.

Maailma vie helposti ihmisen mukanaan, myös uskovaisen.

Siunausta teille ateistit, olette mukavia!

20

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi olen herrasmies ja en yleensä käytä kovin karkeaa kieltä, mutta nyt käytän:

Suksi v.....n sinä trollipelle

• "Olen aivan varma siitä että sellainen olento on olemassa kuin Jeesus Kristus. Mitä mieltä olette tästä ateistit?"

Mielipiteeni on että, olet vapaa uskomaan vaikka hammaskeijuun. Mikäli niin haluat.

"Olen lukenut Raamattua ja kokenut uskoontulon joten olen vakuuttunut siitä että Jeesus on todellinen."

Olen lukenut Raamatun jo jokusen kerran. Ei tehnyt samanlaista vaikutusta. Enkä usko asioihin vain sen vuoksi kun joku kirja vain kertoo jonkin olevan totta.

"En ole kovin innokas uskossani enkä aina ymmärrä miksi elämä pitäisi olla niin kaitaa tietä mutta uskon että Raamattu on totta."

Olet sentäs innokkaampi kuin moni muu.

"Ehkä uskovaisuus on siksi niin kaitaa tietä jotta säästyisi ikävyyksiltä, joku syy siihen kai on. Raamattu on kirjoitettu meidän omaksi parhaaksemme."

Mikäli Raamattu olisi siitä syystä tehty. Niin luulisi Kristinuskon historian olevan täysin toisenlainen kuin mikä se nyt on.

"Siunausta teille ateistit, olette mukavia!"

May the force be with you!

• reykjavik-1972

Kiitos atac hyvästä ja ystävällisestä vastauksesta!

• KskK

Jos olet vielä niin onnellisessa asemassa, että taivaaseen pääset, niin mitä ajattelit siellä ikuisuuden pohtia? Toivottavasti sieltäkin löytyy kirja, joka selittää taivaan olemassaolon ja tarkoituksen.

• reykjavik-1972

En tiedä pääsenkö taivaaseen. En tiedä mitä sitten pohdin ikuisuuden jos sinne pääsen, en ole sitä suunnitellut. Ehkäpä siellä taivaassa ei tarvitse mitään kirjaa vaan kaikki tietävät siellä sitten kaiken oleellisen.

Mielenkiintoinen mietintä kyllä :)

• Kskk
        reykjavik-1972 kirjoitti:

En tiedä pääsenkö taivaaseen. En tiedä mitä sitten pohdin ikuisuuden jos sinne pääsen, en ole sitä suunnitellut. Ehkäpä siellä taivaassa ei tarvitse mitään kirjaa vaan kaikki tietävät siellä sitten kaiken oleellisen.

Minä tiedän nyt jo kaiken (minulle) oleellisen. Olenko siis taivaassa? Jos olen, niin kaikki kysymykset ovat edelleen auki.

• Kannattaako?
        reykjavik-1972 kirjoitti:

"Ehkäpä siellä taivaassa ei tarvitse mitään kirjaa "

Kannattaako taivaaseen kovin innokkaasti pyrkiäkään kun ei yhtään tiedä millaista puuhaa se lopulta on?

• No juu ei

Kirjoituksessasi oli vain sellainen virhe, että käytit muotoa on, kun oikea muoto kuolleista puhuttaessa pitää tietenkin olla imperfektissä eli oli. Kyllä luultavasti joskus oli joku Jeesuksen tapainen, entäpä sitten jos olikin. Heppu on ollut erittäin vakuuttavasti umpikuollut 2000 vuotta, eikä tosiaankaan ole tullut pian.

On aivan se ja sama, onko vai eikö ole joskus elänut joku Buddha, Jeesus, Kungfutse, Zarathustra, Muhammed tai Laotse. Kun silti kaikki todisteet mistään jumalista ovat edelleenkin tasan nolla. Lähes kaikkien suurten uskontojen taustalta löytyy ihan oikeasti eläneitä ihmisiä sekä oikeita historiallisia paikkoja ja oikeita historiallisia tapahtumia. Kyseisen uskonnon "totuuksista" ja jumalista nuo seikat eivät todista yhtään mitään.

Maksaako muuten joku sinulle palkkaa uskovien häpäisemisestä ja tekemisestä naurunalaisiksi idiooteiksi? Meinaan että jos ei maksa, niin kyllä pitäisi. Harva jos mikään asia todistaa uskon täydellisen idioottimaisuuden kuin kaltaisesi säälittävät kuuppajumit.

Siananusta sinullekin.

• vihtuilija

Uskovainen on henkilö joka uskoo uskontoon. Sanonnat että uskoo jumalaan (tai johonkin esim.raamatun hahmoon) ovat vain kiemurtelua. Keskuskustellaan sitten lisää, kun hyväksyt sen että sinut on saatu kertoilemaan tarinaa, jossa kerrot uskovasi uskonnon luomaan hahmoon.

• "Olen aivan varma siitä että sellainen olento on olemassa kuin Jeesus Kristus. Mitä mieltä olette tästä ateistit? Olen lukenut Raamattua ja kokenut uskoontulon joten olen vakuuttunut siitä että Jeesus on todellinen."

Kyllähän jokainen uskoo että uskova uskoo. Ei sinun sitä tarvitse todistella. Sitä mieltä minä olen.

• murhajumala

Jonset osaa kiriottaa muutakuin provosoivaa paskaa omista psykooseistas niin painuppa trolli vaikka Syyriaan.

Luuletko ihan tosissaan, että sun narkomaanin psykoositilaa muistuttava mielentilas oikeasti kiinnostaa täällä ketään? Lähinnä vain ärsyttää. Nyt, kun tiedät sen niin onko sun uskon mukaan sallittua/suositeltavaa ärsyttää kanssaihmisiä aivan tahallaan?

Olkoon saatana sinunkin sielusi kanssa, siunatkoon saatana sukusi ja tuokoon kiusauksen!

• Uskonto on sairaus!

Huhhuh... Kyllä se raamatun satu on vain niin tylsää ja sekavaa.
      Asiavirheiden määrä on niin suuri, että ei sitä jaksa edes enää vatkata.

Toivotan sinulle parantumista tästä harhaisesta tilasta, jota myös hurahtamiseksi sanotaan.

• Uskon hulluus

"Toivotan sinulle parantumista tästä harhaisesta tilasta, jota myös hurahtamiseksi sanotaan."

Tuossahan se ongelma piileekin - jos olet umpityhmä, sivistymätön ja sekaisin, mutta olet uskovainen, niin se onkin kaikki ihan ok ja tavallaan kuuluu asiaan. Kun suuri osa uskovista tuntuu aina olevan enemmän tai vähemmän sekaisin, eikä yleissivistyksessäkään ole hurraamista.

Mutta ilman sitä uskontoa olet vain umpityhmä hullu. Usko on siis uskovan ainoa oljenkorsi, ainoa tapa olla edes jotakin muuta kuin sekopäinen pölvästi.

Toki uskova sekoboltsi on umpityhmä hullu sen uskonsakin kanssa, mutta silloin ainakin yhteiskunnan ja uskovien yhteisön hyväksymällä tavalla, eikä vain omalla omituisella tavallaan. Uskonnollista hulluutta on kuitenkin aina siedetty perinteisestikin enemmän kuin pelkkää omaa hulluutta, josta joutuu helposti pakkohoitoon. Uskonnollisena hulluna saa mesota aikamoisen vapaasti, koska sellaiseen ei saa uskonnonvapauden vuoksi puuttua.

• zyrt

Vakuutu sinä mistä haluat, mutta ei sinun uskoontulosi jumalista totta tee.

• apina.

Valaskala ja puhuva käärme ovat siis totta!!!!!!! Missä niitä valaskaloja sitten on??? Entä puhuvia eläimiä?

• "Olen aivan varma siitä että sellainen olento on olemassa kuin Jeesus Kristus. Mitä mieltä olette tästä ateistit?"

Ihan sama ilmiö, kuin kaikissa muissakin uskonnoissa ja niihin uskovilla.

Vaikuttaahan se aika lapselliselta hommalta, mutta tuollainen taipumus on todella havaittavissa joillain lajitovereillamme.

"Olen lukenut Raamattua ja kokenut uskoontulon joten olen vakuuttunut siitä että Jeesus on todellinen."

Toivottavasti luet Narnia -sarjan hieman krittisemmällä mielellä.

"En ole kovin innokas uskossani enkä aina ymmärrä miksi elämä pitäisi olla niin kaitaa tietä mutta uskon että Raamattu on totta."

Tutustu eksegetiikkaan. Se on parhautta!

"Ehkä uskovaisuus on siksi niin kaitaa tietä jotta säästyisi ikävyyksiltä, joku syy siihen kai on."

Miten uskovaisuus on kaitaa? Kaikenhan saa anteeksi! Murhan ja kiduttamisenkin.

Uskonnottomuus se vasta kaitaa on! Vastaat ITSE jokaisesta teostasi.

"Raamattu on kirjoitettu meidän omaksi parhaaksemme."

Minun tulkintani mukaan se on kirjoitettu juutalaisuuden ja kristinuskojen vahvistamiseksi.

Ei ole kenenkään parhaaksi rajoittaa kriittistä ajattelua ja kehitystä.

• jos jumala on

niin varpaanvälien hajusta se ainakin tykkää,ei se muuten varpaita luonu oliskaan.

• >>En ole kovin innokas uskossani enkä aina ymmärrä miksi elämä pitäisi olla niin kaitaa tietä...

• No lestojen mielestä

kaikki muut ihmiset sinne hellvettiin päätyy kumminkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2431
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      389
      1954
    3. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1654
    4. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      107
      1447
    5. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      14
      1341
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1042
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      983
    8. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      65
      868
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      845
    10. Mitä todennäköisimmin teette kun

tapaat hänet seuraavan kerran?
      Ikävä
      43
      802
    Aihe