Laatikkoviinin avaus

13,5%

On se yhtä p..kelettä kun yrittää availla näitä 3 litran pahvipakkauksia.
Pahvihan aukeaa helposti, mutta yritäpäs saada se foliopakkauksen hana ulos sieltä rikkomatta ja puhkomatta koko hoitoa , niin siinäpä onkin tekemistä. Ei ole mitään järkee tuollaisissa pakkauksissa. Eivät kai osaa suunnitella mitään tai sitten eivät ole ikinä juoneet pakkaamiaan vinettojaan.

Itse avaan sen sillei, että avaan koko lootan sieltä hantaakipuolelta kokonaan, jolloin on helpompi asennella se hana ulos oikeasta aukostaan niinkuin on tarkoitus. Ja valuttamatta kaikkea rikkoutuneesta pussista ulos.

Luulen kuitenkin, että se alkuperäinen kuvittelija luulee, että se hana tulee heti mukavasti sieltä ulos kun avaa sen hanan pahvireiän pelkästään.

Mitenkä se muilla onnistuu? Eri valmisteilla on näköjään erilaiset systeemit. Toiset helpompia ja toiset hankalampia.

Kohta lopetan koko vinettojen käytön jos ei pakkaukset parane!

9

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+1

      Eipä ole tullut moisia koskaan ostettua, mutta mitä nyt olen niitä avattavan nähnyt, niin ihan hyvin tuo on tuntunut sujuvan.

    • Pöntöt kunniaan

      Laatikkoviineissä löytyy laadukkaita tuotteita. Itse suosin niitä koska säästyy pulloshowlta.

      Olen myös törmännyt kyseiseen avausongelmaan. Kyseessä lienee jonkun opiskelijan suunnitteluvirhe useimmissa tapauksissa.

      Suunnittelijalle ei ole alun alkaenkaan annettu tarpeeksi ainetta kokeiltavaksi tai sitten hän on saanut sitä vähän liikaa :)

      • 10+19

        Laadukkaita? Jos tarkoitat että laatikoista löytyy joitain edullisemman pään viinejä saman laatuisena kuin pulloissa, niin kyllä.

        Isompi "show" sen laatikon kanssa tosin on, ainakin minun mielestäni. Joutuu aina dekantoimaan erikseen ja arvioimaan paljonko sitä nyt kulloinkin menee.

        Vaan eipä siinä, selkeästi niillekin löytyy ostajakuntansa, ja voisin toki itsekin kuvitella tarttuvani laatikkoon jos pitäsi esim. jonnekin mökkijuhlille viedä useamman hengen juhliin viinit.


    • Latkiainen

      Kymmeniä ja taas kymmeniä BiB-viinipakkauksia avanneena en osaa muuta todeta kuin että homma on hyvinkin helppoa, kun sen osaa.

      Moni muukin asia on kädettömille uusavuttomille vaikea, olen huomannut.

      • lipilipittäjä

        BiB ??


      • Latkiainen
        lipilipittäjä kirjoitti:

        BiB ??

        BiB = Bag in Box – varsin yleisesti tunnettu viinien pahvipakkauksen nimilyhenne.


    • ttppii

      Kuka muu kuin alkoholisti ostaa noita?
      Mihin muuhun voi tarvita c-luokan viinä hirveän määrän kuin juopotteluun?

      • Latkiainen

        Luuletko huomaavasi eron, jos saat sokkotestissä maistaaksesi samaa viiniä pullotteena ja laatikkoviininä?

        Sinullako on varaa pelkästään A-luokan viineihin?

        Onko 3 litraa hirveä määrä? Ei kai pari ihmistä sitä kerralla tuhoa, vaan pänikästä riittää toisemmaksikin illaksi!

        Kummallekin pakkaustyypille on käyttönsä ja ostan molempia. Viime ostosreissulta tuli yli kaksi kolmasosaa pullotteina (neljä 6 pullon laatikkoa pari irtopulloa) ja loput (2 × 3 litran BiB) laatikkoviineinä, joskus saattaa mennä toisinkin päin.

        Alkossa asioin vähän (hintakysymys!) Yleensä ostan silloin pullotteita, koska Alkossa hintaero laatikko- ja pulloviinin välillä on mitätön. Suomenlahden eteläpuolella on toisin.

        Ja joo – saat vapaasti pitää minua alkoholistina, jos saat "raittiudestasi" ylemmyydentuntoisia kicksejä!


      • totta töriset...
        Latkiainen kirjoitti:

        Luuletko huomaavasi eron, jos saat sokkotestissä maistaaksesi samaa viiniä pullotteena ja laatikkoviininä?

        Sinullako on varaa pelkästään A-luokan viineihin?

        Onko 3 litraa hirveä määrä? Ei kai pari ihmistä sitä kerralla tuhoa, vaan pänikästä riittää toisemmaksikin illaksi!

        Kummallekin pakkaustyypille on käyttönsä ja ostan molempia. Viime ostosreissulta tuli yli kaksi kolmasosaa pullotteina (neljä 6 pullon laatikkoa pari irtopulloa) ja loput (2 × 3 litran BiB) laatikkoviineinä, joskus saattaa mennä toisinkin päin.

        Alkossa asioin vähän (hintakysymys!) Yleensä ostan silloin pullotteita, koska Alkossa hintaero laatikko- ja pulloviinin välillä on mitätön. Suomenlahden eteläpuolella on toisin.

        Ja joo – saat vapaasti pitää minua alkoholistina, jos saat "raittiudestasi" ylemmyydentuntoisia kicksejä!

        Tallinnasta, kun ostaa niin hinta/laatu on erinomainen. Laatikkoviineistä löytyy muutamia todella hyviä viinejä. Ja se iso määrä tarkoittaa isoa porukkaa, ihan turha jauhaa alkoholismista... Noitten hanojen kanssa ei ole ollut ongelmia tämmöselle pitkäsormiselle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1713
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1190
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      947
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      70
      840
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      819
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      40
      785
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      768
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      690
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe