KYMMENYKSET

mites on

Pakotetaanko helareissa maksamaan kymmenykset seurakunnalle

66

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläjakyllä

kyllä, tavalla tahi toisella.

• painostusta on

Ei nyt kurkusta kuristamalla, mutta kyllähän pahoja katseita saat srk:ssa, jos annat kolehtihaavin mennä ohitsesi sitä vilkaisematta.

• Tilillepanokortti

JOUTUUKO MAKSAMAAN KUUKAUSITTAIN TILILLE RAHAA

• Mulla on monta kertaa mennyt kolehtihaavi ohi, ihan senkin takia, kun ei oo rahaa tullut mukaan ja vaikka olisikin. Ja jos joku katsoo pahasti, niin saa katsoa, se ei vaikuta millään lailla minuun. Jos toimittaisi, kuten alkuseurakunnassa, niin mielelläni antaisin. Siis, että rahat menisi puutteenalaisten hyväksi. Niimpä olen katsonut parhaaksi antaa suoraan. Moni antaa seurakuntaan siksikin, että sillä ostetaan ns hyvä omatunto. Tämä ei ole moite, enkä yleistä, mutta arjessa ihmisten keskellä tämä ei aina toimi. Vastuu siirretään ikäänkuin seurakunnalle ja luotetaan siihen, että varat menee sitä kautta oikeisiin kohteisiin(niille joilla ei ole).
        Mehän olemme seurakunta, me kaikki uskovat ja meillä kaikilla on vastuu kuunnella Pyhää Henkeä.

• kortilla rahatta
        Tilillepanokortti kirjoitti:

JOUTUUKO MAKSAMAAN KUUKAUSITTAIN TILILLE RAHAA

EI JOUDU, KORTIN SAA KYLLÄ LÄHETTÄÄ VAIKKAPA NAAPURILLE JOULUNA JOS EI MUUTEN !

• aglius

Onko tässä maassa todella näin tietämättömiä ihmisiä vielä olemassa !

Vapaissa suunnissa ei ole koskaan kysytty keneltäkään penninkään maksuvaateita, ei ole minkäänlaista maksua eikä pakkoa ei cvaatimusta.

jokainen antaa omasta halustaan sen veran kuin antaa, ja sillä rahalla seurakunta toimittaa kaiken mitä sitten toimittaakin.

siinä se.

• maksu seurakuntia

Ookko ihan varma asiasta ettei oie toimittu seurakunnissa toisin..

• Knuutti exm
        maksu seurakuntia kirjoitti:

Ookko ihan varma asiasta ettei oie toimittu seurakunnissa toisin..

Olen kuullut monia uhripuheita ja opetusta kymmenyksistäkin helluntaiherätyksessä tunnetuilta saarnamiehiltä.
        Joskus puheet olivat aika painostavia.
        En ole aikoihin käynyt ko. paikassa enkä tiedä mikä on meno siellä nyt.

Joskus olen ollut toisessa srk:ssa laskemassa kolehtia, kerran noin vuoden sisällä.
        Minusta siellä oli hämmästyttävän vähän rahaa ja ihmettelin miten sillä määrällä voi toimintaa pyörittää.
        Muistelen laskeneeni, että jos noin viidesosa seurakunnasta laittaisi kymmenykset oltaisiin vuosibudjetin summissa.

• täti

Agilius on täysin tietämätön vapaiden suuntien rahankeräyssysteemistä. "Olet varas jos et maksa", sanoi Pauli Kemikin. Leo Meller kirjoitti kauhean ukaasin niille, jotka eivät maksa. Jumala kuulemma vie ja ottaa sinulta väkisin, vaikka eläkkeestäsi.

• aglius
        täti kirjoitti:

Agilius on täysin tietämätön vapaiden suuntien rahankeräyssysteemistä. "Olet varas jos et maksa", sanoi Pauli Kemikin. Leo Meller kirjoitti kauhean ukaasin niille, jotka eivät maksa. Jumala kuulemma vie ja ottaa sinulta väkisin, vaikka eläkkeestäsi.

Melleri ei liity helluntaihin millään tavalla, eikä evankelistoilla ole mitään perusteita puhua rahankeräämisestä yhtään mitään.

se ei ole evankelistan asia, varsinkaan jos on noin tietämätön Raamatun linjauksista.

Jos seurakunnassa pitää puhua rahasta, jokin on pahasti pielessä, ja se ei korjaannu muutenkuin korjaamalla se pielessä oleva.

ja tunne kyllä helluntain rahasysteemit ihan hyvin.

ja kaiken liäkäsi tunnen siihen liittyvän raamatullisen oikeellisuuden. ja siihen ei kuulu kymmenyssaarnat.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

Melleri ei liity helluntaihin millään tavalla, eikä evankelistoilla ole mitään perusteita puhua rahankeräämisestä yhtään mitään.

se ei ole evankelistan asia, varsinkaan jos on noin tietämätön Raamatun linjauksista.

Jos seurakunnassa pitää puhua rahasta, jokin on pahasti pielessä, ja se ei korjaannu muutenkuin korjaamalla se pielessä oleva.

ja tunne kyllä helluntain rahasysteemit ihan hyvin.

ja kaiken liäkäsi tunnen siihen liittyvän raamatullisen oikeellisuuden. ja siihen ei kuulu kymmenyssaarnat.

Just vastikään oli Melleristä myönteinen juttu RV:ssä.
        Vastuulliset neuvoa antavat veljet julistaisivat hänet harhaoppiseksi ja puppupuheen levittäjäksi.

• 19+8-100

Jos et laita rahaa haaviin, sinua katsotaan surullisesti.

• Nauris.

Mitä sanoo Raamattu? Matt.23:23 Luuk.11:42. Siis seuraavan kerran, uhrikoppaan vihanneksia.

• Knuutti exm

En muista koskaan nähneeni helluntaiseurakunnan kokouksissa kolehtihaavia.

• 32x
        Knuutti exm kirjoitti:

Helsingin Saalemissa oli aikoinaan hopeiset, litran maitotonkat.
        Tiedä vaikka olis edelleenkin.

Kun nyt kerran vaaditaan täsmällisyyttä.

• 14+4
        Knuutti exm kirjoitti:

En ole minäkään nähnyt kolehtihaavia ehkä kuin kerran, ilman vartta. Sen sijaan joku asia on. Joskus joku korin tapainen, joskus vähän niikuin keräyslippaan tapainen. Vaihtelee seurakunnittain.

• Valhetta!
        32x kirjoitti:

Helsingin Saalemissa oli aikoinaan hopeiset, litran maitotonkat.
        Tiedä vaikka olis edelleenkin.

Kun nyt kerran vaaditaan täsmällisyyttä.

Valhetta!

• 287x
        Valhetta! kirjoitti:

Valhetta!

Jälleen kiistätte tosiasian.

• 13x
        Valhetta! kirjoitti:

Valhetta!

Siis tietenkään ne eivät olleet maitotonkkia, mutta sen näköiset hopeiset kannut.

• 13c
        14+4 kirjoitti:

En ole minäkään nähnyt kolehtihaavia ehkä kuin kerran, ilman vartta. Sen sijaan joku asia on. Joskus joku korin tapainen, joskus vähän niikuin keräyslippaan tapainen. Vaihtelee seurakunnittain.

Määpäs väitän, että Helsingin Saalemissa ollaan langettu syvälle kirkottumiseen ja käytetään haavia. Hopeisen tonkan vois joku vielä ryövätä. Ehkä onkin.

• Vikkeläjalkainen
        13x kirjoitti:

Siis tietenkään ne eivät olleet maitotonkkia, mutta sen näköiset hopeiset kannut.

Oi voi, olikos ne kannut ihan aitoa hopeaa? Ai kun ottaa rinnasta. Alpakaksi luulin. Oi voi x sata

• helluntaalainen.

Mielenkiintoinen kysymyksen asettelu, että pakotetaanko!

Koska Jumala pakottaa ihmistä, kun ollaan rakkaussuhteessa!"?

Mutta se kyllä on totta, että monesti pelastuu ihminen, mutta myöhemmin rahakukkaro.

• Mani Mani

Sitä just tarkoitinkin.RAHAT POIS MEININKI

• Kyllä eräänlaista psykologista pakotusta käytetään. Jollet maksa kymmenyksinä 10% NETTOTULOISTASI, niin olet sekunda seurakuntalainen, joka varastaa Jumalalta. Sitä ei sanota suoraan, mutta se annetaan ymmärtää tavalla taikka toisella.

• ahtaat raamit

Ainakin sinua aletaan syrjimään, jos uskallat pastorin kymmenyksistä saarnatessa ilmaista eriävän mielipiteesi asioista. Voi kauhea paikka sentään, joku on erimieltä, pois, pois se keskuudestamme! Kyllä hellareiden touhu on varsinaista sopulilaumameininkiä, jos se tosin on muissakin srk:ssa.

• aglius

Kuka antaa ymmärtää ?

ja kuka sellaista voi tehdä kun kukaan ei tiedä kuka mitäkin on antanut !

siis, miten voit puhua noinlapsellisia yleensäkään !?

jos sinä olisit seurakunnassa, kerro minulle mistä joku voitietää mitä olet laittanut uhriin !
        laitoitko napin vaiko satasen, kuka sen tietää kerro ja jos et osaa kertoa, niin kerro ainakin se, ettet tiennyt asiasta mitään.

• aglius
        ahtaat raamit kirjoitti:

Ainakin sinua aletaan syrjimään, jos uskallat pastorin kymmenyksistä saarnatessa ilmaista eriävän mielipiteesi asioista. Voi kauhea paikka sentään, joku on erimieltä, pois, pois se keskuudestamme! Kyllä hellareiden touhu on varsinaista sopulilaumameininkiä, jos se tosin on muissakin srk:ssa.

Kukaan asianta tajuava pastori ei saarnaa kymmenyksistä !

tuliko asia selväks vai toistetaanko se kuinka monta kertaa !?

en ole vielä tähän päivään asti kuullut kymmenyssaarnaa, vaikka olen nelkyt vuotta ollut seurakunnassa.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

en ole vielä tähän päivään asti kuullut kymmenyssaarnaa, vaikka olen nelkyt vuotta ollut seurakunnassa.

Ensio Mustonen opetti. Kymmenykset piti antaa netosta eikä brutosta kuului ohje.
        Muistan myös Toivo Haapalan puheen aiheesta.
        Nuorisopäivillä lukuisat puhujat toistelivat sitä, että jos ei ole antaa rahaa, pitää antaa kymmenykset ajasta.

Väitätkö ettet ole esimerkiksi konferenssissa useasti kuullut miten kehoitetaan antamaan oikein kahiseva uhri eikä mitään kolehtia?
        Tai niitä puheita, joissa kerätään rahoja rakennusrahastoon.

Onkohan agliuksella huono muisti vai kuulo?

Tietysti jos luokittelee muutaman kymmentä helluntaipuhujaa asiaa tajuamattomaksi puhujaksi, ei kymmenys- ja uhripuheita pidetä.

• täti
        aglius kirjoitti:

Minä olen kuullut kymmeniä saarnoja kymmenyksistä. Myös Ristin Voitossa on on ollut kymmenysten maksamiseen kehoittavia kirjoituksia. Kymmenykset ovat valhetta.

• mathetes

Vastaus aloitukseen!

Kysyit:
      >>>Pakotetaanko helareissa maksamaan kymmenykset seurakunnalle

• täti

Valhetta, ettei muka ketään pakoteta kymmenysten maksuun. Seurakunnissa nimenomaan pakotetaan vilpittömät maksamaan. Varkaathan eivät pääse taivaaseen. Olet hyvin tietämätön.

• Helppo ymmärtää!

Kymmenysten maksaminen on kristillinen käytäntö lahjoittaa kymmenen prosenttia tuloista hengelliseen työhön.

Kymmenykset on aihe, joka herättää kysymyksiä ja voimakkaista tunteita. Kymmenyksillä on innokkaita kannattajia ja kiivaita vastustajia.

Kymmenykset eivät ole kristinuskon ydin. Jeesus on kristinuskon ydin.

Kymmenykset eivät pelasta. Usko Jeesukseen pelastaa.

Laki kymmenyksistä kuuluu vanhaan liittoon, armosta motivoituva antaminen uuteen liittoon.

Kymmenysten maksaminen on vapaaehtoista, mutta valinnoillamme on seurauksensa.

Kylvämisen ja niittämisen laki koskee kaikkia - myös niitä, jotka eivät usko siihen tai Jeesukseen.

"Antelias antaa ja rikastuu yhä, saituri kitsastelee ja köyhtyy." (Sananl. 11:24)

• täti

Helppo ymmärtää, etä puhut valheita. Ns. uuden liiton kymmenykset ovat valhetta ja niillä pidetään pystyssä kaiken maailman lahkopytinkejä.

• En rahoita eksytystä, en sentilläkään.

• Kyllä se on ihan vapaaehtoista , Voipi vapaasti laittaa koriin,tai maksaa tilille.
      Iloista antajaa Jumala rakastaa.

• täti

Iloista antajaa ahne pastori rakastaa.

• aglius
        täti kirjoitti:

Iloista antajaa ahne pastori rakastaa.

miksi puhut noin hassuja !

miten se pstoriin vaikuttaa kymmenien maksamiset ?

hänen kanssaan on työsopimus, joka pitää sisällään kaikki rahakorvaukset, ei hän ol e kiinnostuntut kenenkään kymmenyksistä.

lapsellisia muut väitteet.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

hänen kanssaan on työsopimus, joka pitää sisällään kaikki rahakorvaukset, ei hän ol e kiinnostuntut kenenkään kymmenyksistä.

Juu, olen tuosta samaa mieltä ja aika paljon tiedänkin asioista.
        Seurakunnan pastoreille tai saarnaajille maksetaan työsopimuksen mukaisesti.

Vierailijoiden edustamille tahoille tiedän maksetun esim puolet kerätystä kolehdista, mutta ei rahoja silloinkaan voi lapioida noin vain taskuun, vaan ne pitää tilittää jonnekin. Ja siellä jossakin taas pitää olla joku sopimus jonkun juridisen toimijan ja palkansaajan välillä.

• täti
        aglius kirjoitti:

Niillä kymmenysrahoilla voi sitten hankkia seurakuntaan discovaloja ja savukoneita ym. härpäkkää. Kelpaa pastorin sitten rinta rottingilla katsella, miten hänen työnsä kantaa hedelmää.

• FirstFruits

Jumala Raamatussaan sanoo, että kymmenykset kuuluvat Hänelle. Siis jokainen on niistä Jumalalle vastuussa. Kymmenyksistä on myös luvassa siunaus, josta taas Jumala vastaa.
      Minun seurakunnassani ei vahdita kymmenyksiä eikä anteja yhtään. Silmänpalvontaahan se olisi joka kerta uhriin jotain laittaa, kun sen voi laittaa kerrallakin, tai tilille jos haluaa. Lisäksi meillä ei ole yhtään evankelistaa, joten osan kymmenyksistä ripottelen niissä kokouksissa joissa pääsen Sanasta osalliseksi seurakunnan ulkopuolella.

• täti

Et ole vilkaissutkaan Raamattua. En ainakaan minä ole vastuussa mistään kymmenyksistä. Elän Uuden Liiton aikaa. Jeesus täytti kaiken lain ja hän on ylimmäinen pappi.

• Apostolit eivät kuitenkaan opeta kymmenyksien maksamista Raamatussa eikä VT:n kymmenysjärjestelmä muistuta alkuunkaan tätä nykyistä 10% tuloistasi järjestelmää. En sano, että ihmisten ei tulisi tukea Jumalan työtä ja seurakuntaa, mutta menee kyllä vähintäänkin vaikeaksi, jos pitäisi muka perustella tätä nykyistä vapaiden suuntien kymmenysjärjestelmää kutsuen sitä raamatulliseksi. Taitaa pelkkää ihmisten luomaa perinnettä ja ihmisviisautta tämä järjestelmä nykymuodossaan olla. En sano, että se olisi huono järjestelmä, mutta ei kenelläkään yksinkertaisesti ole minkäänlaista oikeutta kutsua sitä raamatulliseksi tai Jumalan sellaisenaan antamaksi. Se kun olisi yksiselitteisesti petosta ja valetta.

• true believer!

Eräs uskoontullut entinen alkoholisti sanoi kerran hyvin, että: "TÄMÄPÄ ONKIN PALJON REILUMPI TÄMÄ UUSI HERRA JOTA NYT PALVELEN, EDELLINEN HERRA VEI VIINAN KAUTTA IHAN KAIKEN, MUTTA TÄMÄ UUS HERRANI JOTA SAAN PALVELLA OTTAAKIN VAAN KYMMENYKSET" = )

• Knuutti exm

Mistähän tämä ex-holisti oli opin kymmenyksistä oppinut?

• täti

Vaan se reilumpi herra olikin pastori.

• pakkopulla

Pakotetaanko helareissa maksamaan kymmenykset seurakunnalle //
      juu varmana pakotetaan,,, ihan jalkapuuhun joutuu jollei maksa,,,
      oletko uuno vai esitätko sitä? ei missään pakoteta mitään.. saa antaa 1 10 tai 100% jos sielusi niin haluaa

• täti

Taatusti seurakunnissa pakotetaan antamaan kymmenyksiä. Suosituin Raamatun jae, jota siterataan kymmenyspuheissa on: "Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte; Missä asiassa me sinulta riistämme? Kymmenyksissä ja antimissa, Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minullta." Suomeksi, tulee taivaasta tulta ja tulikiveä ellei maksa kymmenyksiä.
        Vaan eipä samalla selitetä, että Jeesus on ostanut meidät vapaaksi lain kirouksesta. Tai, että nuo kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Tai että täydet kymmenykset maksettiin joka kolmas vuosi. Kahtena vuotena niistä sai itsekin syödä ja juhlia. Ei edes kerrota, että vanhan liiton aikainen leeviläinen pappeus ei ole enää voimassa. Valhetta ja harhaa nuo kymmenyspuheet.

• täti kirjoitti:

Taatusti seurakunnissa pakotetaan antamaan kymmenyksiä. Suosituin Raamatun jae, jota siterataan kymmenyspuheissa on: "Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte; Missä asiassa me sinulta riistämme? Kymmenyksissä ja antimissa, Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minullta." Suomeksi, tulee taivaasta tulta ja tulikiveä ellei maksa kymmenyksiä.
        Vaan eipä samalla selitetä, että Jeesus on ostanut meidät vapaaksi lain kirouksesta. Tai, että nuo kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Tai että täydet kymmenykset maksettiin joka kolmas vuosi. Kahtena vuotena niistä sai itsekin syödä ja juhlia. Ei edes kerrota, että vanhan liiton aikainen leeviläinen pappeus ei ole enää voimassa. Valhetta ja harhaa nuo kymmenyspuheet.

Niinpäs !!

• savonarola kirjoitti:

Niinpäs !!

Tässä on enemmän kun mekaaninen toiminta ja rituaalimenot ja perinnäissäännöt ---> 40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        41 Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon.
        42 Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä.
        43 Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun.
        44 Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."

. Tim. 5:5
        Oikea leski ja yksinäiseksi jäänyt panee toivonsa Jumalaan ja anoo ja rukoilee alinomaa, yötä päivää;

• ~~tähkäpää~~

Minäkin olen kuulunut eri helluntaiseurakuntiin, eikä ole koskaan vastaan vielä tullut ketään, joka olisi vaatinut minua antamaaan kymmenyksiä tai että olisi vaadittu mitään muutakaan rahasummaa.

Enkä ole koskaan kenenkään nähnyt katsovan itseäni rumasti, tai olisin kokenut itseni syrjityksi, vaikka olenkin "kolehtihaavin" antanut mennä vain ohitseni, mitään siihen laittamatta.

Toki en ole tuollaisessa asiassa ketään vilkuillutkaan, koska en ole tuntenut syytöstä mistään, niin miksi tarvitsisi katsella muiden reaktioita?

Päinvastoin olen satoja kertoja kuullut sanat
      "Tämän laulun aikana kannamme VAPAAEHTOISEN uhrilahjan Jumalan valtakunnan työn hyväksi. Muista, että iloista antajaa Jumala rakastaa!"

Ja minä olen ymmärtänyt tuon lopun aina siten, että on haluttu vielä muistuttaa, että antakoon vain ne, jotka sen tekevät iloisin ja halukkain mielin, ts. on varoitettu antamasta siloin, jos sen tekee jostain muista motiiveista.

Sillä jokainen uskova ihminen kai ymmärtää ja tietää, ettei silmänpalvonnalla annetulla ole siunausta, eikä se kanna hyvää hedelmää.

Mutta siihen törmäsin jonkun kerran yrityselämässä olessani, että monet maallisissa yrityksissä johtoasemassa olevat ei-uskovat henkilöt ihmettelivät sitä, että helluntaiseurakunnissa tänäkin päivänä, kun elämme ajassa, jossa on hyvin korkealle noussut ajattelu:...mulle..mulle.. ja vain mulle....
      siitä huolimatta kykenevät toimimaan täysin vapaaehtoisin uhrivaroin.

Näiden henkilöiden ei tarvinnut mollata ja mustamaalata ketään, joten he kykenivät suoraan sanomaan, että se on heille suuri ihmetyksen ja ihailun aihe!

Oma näkemykseni on se, että kaiken olen lahjaksi saanut Jumalalta, jopa jokaisen päivän ja sekunnina.

Miksi en siis olisi valmis antamaan omastani sen vuoksi, että sen hyvän sanoman ja ilosanoman, jonka olen saanut itse vastaan ottaa ja joka on tehnyt elämästäni elämisen arvoista, saatettaisiin monen muunkin kuuluville?!

Ja kukaan ihminen......ei kukaan tiedä, mitä ja missä olen antanut, eikä sitä ole kukaan koskaan kysynytkään, enkä edes itselleni kirjaa pitänyt, sillä jokainen Raamattua lukeva tietää, että älköön edes vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi antaa!
      Joten miten voidaan kontrolloida, kuka maksaa kymmenykset ja kuka ei?

• aglius

Just näin toimitaan kautta linjan, Aamen !

• Knuutti exm

niissä seurakunnissa missä minä olen ollut ei ketään tietenkään ole kontrolloidusti vaadittu kymmenysten maksuun.

Olen kuitenkin kuullut lukuisia puheita, joissa painostetaan rahanantamiseen Raamatun jakeiden kera. Kaiken päälle on vielä sitten pyydetty uhrinkantajat yleisön eteen siunattavaksi ja sitten kerätty uhri.
        Kyllä minun mielestäni tuo on pahemman luokan painostamista ja sitä on tapahtunut monta kertaa.

Olen ollut myös eräissä helluntailaisten kokoontumisessa, jotka eivät kerää kokousten aikaan kolehtia ollenkaan. Erillisessä paikassa on ollut koppa johon on saanut laittaa rahalahjansa tai olla laittamatta. Keittoa ja kahvia on ollut kuitenkin kaikille tarjolla.

• täti
        aglius kirjoitti:

Just näin toimitaan kautta linjan, Aamen !

Joiltakin on jäänyt Ristin Voitto lukematta.

• Lain loppu.

Marko Selkomaa sanoi. ettei hän ota varkaita seurakuntaan, että kymmenykset pitää maksaa. Eikö tämä ole jo kiristystä?

• totuus

ullavassa vanhemmisto ottaa myös rikoksilla hankitun rahan vastaan , ja antavat vielä synniinpäästönki siitä seurakuntalaiselle

• suurisynninpäästö
        totuus kirjoitti:

ullavassa vanhemmisto ottaa myös rikoksilla hankitun rahan vastaan , ja antavat vielä synniinpäästönki siitä seurakuntalaiselle

sehän on mukava jos olet saanut synneillesi päästön.

• Knuutti exm
        totuus kirjoitti:

tuollaiselle väitteelle pitäisi löytyä todisteita ja löytyy, sitten olisi kai rikosilmoituksen paikka.

• totuus
        suurisynninpäästö kirjoitti:

sehän on mukava jos olet saanut synneillesi päästön.

en ole helari, vaan tilihoitaja oli joka teki näitä vakavia syntejä, ja on jätetty poliisille tutkintapyyntö...

• ~~tähkäpää~~
        Knuutti exm kirjoitti:

tuollaiselle väitteelle pitäisi löytyä todisteita ja löytyy, sitten olisi kai rikosilmoituksen paikka.

Ja myöskin toisinpäin, ellei löydy, niin sama toimenpide.

• puolukkaalisää
        totuus kirjoitti:

en ole helari, vaan tilihoitaja oli joka teki näitä vakavia syntejä, ja on jätetty poliisille tutkintapyyntö...

no joko on tutkittu ja milloin on annettu pyyntö ? mikä oli päätös ?

• AkkunatAuki

Oli tekstini toisaalla ,mutta tässä ajatukseni.

Malakian kirja on vanhan liiton aikaista Temppelipalvelusta sisältävää tekstiä

Vetoaminen Malakian kirjan tekstiin on kyseenalaista Uuden liiton srk:n rahan keruuseen

Mal. 3:10." Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti. 11. Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot. 12. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot. .."

"Taivaan akkunat " Malakian kirjan tekstiyhteydessä tarkoittaa kirjaimellisesti vesisadetta, jota ei tule "hengellistyttää" se on Kirjoitusten vääristelyä.
      Jumalan kanssa ei käydä bisnestä. (2.Aik.19:7. "Hallitkoon siis teitä Herran pelko. Ottakaa vaari siitä, mitä teette, sillä Herrassa, meidän Jumalassamme, ei ole vääryyttä eikä puolueellisuutta, eikä hän ota lahjuksia."..")

"Syöjäsirkat" olivat (ovat?) todellisia suurikokoisia "heinäsirkkoja" jotka nopeasti voivat syödä kaiken vihreän kasvuston . Ne eivät elä pohjolan pakkasissa.

Malakia kertoi että ".. teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa.." Siis "pakanat" ,eli ei juutalaiset.

Lisäksi Malakian kirjassa kerrotaan "kymmenysten varasto paikka".. minun huoneessani olisi ravintoa.." Siis sen aikainen Jerusalemin temppeli " eikä mikään "pohjolan xxxx srk.

Jeesus on TIE Jumalan luo .Hänessä ovat "Taivaan akkunat" täysin auki .Ei niitä millään "kymmenyksillä " lisää avata.

Ef."..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.."

• totuus

en usko että kaikki helarit viitssi maksaa jostain lahkouskonnosta vaan hekevat viinpullonsa rajantakaa

• puolukkaalisää

koitappas juua hiukka enempi puolukkamehua se marjakoneesi sitä laittaa varmaankin halvalla.

• MatildaRosa

Ei ketään pakoteta antamaan rahaa, eli teoriassa kymmenysten ja muiden antien antaminen on vapaaehtoista.

Mutta käytännössä se jatkuva jankutus rahan antamisen siunaavuudesta ja paatokselliset tunteita nostattavat ja syyllisyyttä luovat kolehtipuheet manipuloivat uhraamaan rahaa enemmän kuin omaehtoisesti harkiten tulisi tehtyä.

Voi kun näkisi sen seurakunnan, jossa todella uskottaisiin Jumalan antavan tarvittavat varat, eikä turvauduttaisi psykologisiin temppuihin kuulijoiden kukkaron nyörien avaamiseksi.

• MOITETTA

BISNESTÄHÄN SE SEURAKUNNAN TOUHUKIN ON KUN RAHAA VAATIVAT TAKAA JA EDESTÄPÄIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7326
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3877
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2602
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      2566
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2329
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2015
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1912
    Aihe