Mikä on ihmisen vastuu

mikä minä olen

Jumala ei ole pahan vallas,vaan tahtoo yksin hyvää ihmiselle,mutta sallii tarvittaessa meille kuritusta meidän parhaaksi.Onko saatana Jumalan ruoska joka saa kuritus tehtävät?

Sanassa sanotaan ettei koettelemuksia anneta yli rajojen,mutta mitä ajatella koetellun kristityn itse murhasta,eikö tällöin mennyt yli rajan.

Meille on luvattu ettei hiuskarvakaan katkea meidän päästä,mutta vähän väliä tänäkin päivänä lyödään miekalla päitä irti kristityiltä.

Entäpä Jobi josta tuli Jumalan ja saatanan pelinappula.

Jeesus kysyi oliko ne suuremmat syntiset jotka jäivät kaatuvan tornin alle,eivät suinkaa hän vastasi.Eli ei ole syy seurausta kaikkihan me olemme syntisiä ja ne jotka ovat hurskaampia joutuvat kovimmalle.Mutta onko saatanan tekosia vai salliiko Jumala tämän meitä kasvattaekseen.

Mutta kenen on vastuu tästä maalimasta,eikai Saatana olisi voinnut luvata maalimaa jeesukselle ellei sitä omistaisi.

Miten on laita Kristyllä ihmisellä tässä satanan maalimassa kuinka ihmeessä voimme selvitä voittajan perille?En ole keksinyt parempaa vastausta kuin "lapsen usko".Laita toivosi tulevaan ja unohda ruumiisi tarpeet,Mutta meille on luvattu kaikenlaista hyvää jo tässä ajassa,siihen vaan ei pidä kiinittää sydäntää.

Ei Jumala anna kiveä kun pyydämme leipää.Miksi silti minusta tuntuu että olisin viimeiset seitsemän vuotta syönyt kiviä,vaikka ei multa mitään ole puuttunut,niin pelko on joka päiväistä,missä on rajani,miksi koettelemuksilleni ei näy loppua.

Ainoa mitä on pelon lisäksi jäänyt nöyryys ja häpeä omasta heikkoudesta ja se että suuri on Jumalan armo että minua rakastaa ja ettei hylkää.

Mikä on minun osani?miten olisin,että oikein tekisin.Olen vaan niin väsynyt pettymään.

14

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

Ongelma on ihmisen katoavaisuus. Meidän haurautemme. Me yleensä pilaamme ne omat mahdollisuutemme. Suoritamme ne omat mokamme. Eivät ne useimmiten ole Jumalan vikoja. Yleensä ihminen mokaa, ei Jumala.

Mutta miten hyväksyä OMAT virheemme! OMAT epäonnistumisemme?

P.S:Koskien itsemurhaa;Jumala voi estää sen niin halutessaan. Itsemurhaa ei erikseen Raamatussa ole kielletty, mutta Jumala voi estää sen, vaikka se johtaisi ihmisen halvaantumiseen. Hänelle kaikki on mahdollista. Jos ei vielä ole sen ihmisen aika, niin ei kertakaikkiaan ole!

Jos itsemurha onnistuu, tuolloin Jumala hyväksyy sen syyn ja toivottaa tuon ihmisen takaisin kotiin. Raamatussahan ei erikseen suoraan sanota, joutuuko itsemurhan tehnyt taivaaseen vai ei. Kaikki riippuu pääosin itsemurhan MOTIIVISTA!

• elämän tarkoitus

Yleensä ajatellaan että itsemurhan tehnyt joutuu helvettiin,mutta ei sitä kai missään kohtaan raamatussa sanota.Olen silti vähän epäilevä koska,jos uskovainen ihminen onnistuis tappamaan itsensä,niin pääsishän etuajassa paratiisiin.Näinhän sitten kaikki haluisivat pois ja uskovaiset tappais itsensä suurin joukoin.Näin se ei voi olla,vaan ihmisen pitää kunnioittaa elämän lahjaa kaikissa olosuhteissa.

• JonesHenry
        elämän tarkoitus kirjoitti:

Yleensä ajatellaan että itsemurhan tehnyt joutuu helvettiin,mutta ei sitä kai missään kohtaan raamatussa sanota.Olen silti vähän epäilevä koska,jos uskovainen ihminen onnistuis tappamaan itsensä,niin pääsishän etuajassa paratiisiin.Näinhän sitten kaikki haluisivat pois ja uskovaiset tappais itsensä suurin joukoin.Näin se ei voi olla,vaan ihmisen pitää kunnioittaa elämän lahjaa kaikissa olosuhteissa.

Se on sinun MIELIPITEESI! Mehän emme oikeasti tiedä tätä, koska esim Jeesus EI OTA tähän aiheeseen kantaa. Kanta, että elämää täytyy kunnoittaa KAIKISSA OLOSUHTEISSA on puhtaasti poliittinen ja moraalinen kanta!

Se ei liity Raamattuun tai Jumalan sanaan mitenkään!

Itse näkisin että tämä on vähän niinkuin lastentarha, tai jotain vastaavaa. Lastenterha sieluille. Jos reputat kurssin, saatat jäädä luokalle;

http://www.youtube.com/watch?v=F0g0FefaQZY

• Questions..
        JonesHenry kirjoitti:

Se on sinun MIELIPITEESI! Mehän emme oikeasti tiedä tätä, koska esim Jeesus EI OTA tähän aiheeseen kantaa. Kanta, että elämää täytyy kunnoittaa KAIKISSA OLOSUHTEISSA on puhtaasti poliittinen ja moraalinen kanta!

Itse näkisin että tämä on vähän niinkuin lastentarha, tai jotain vastaavaa. Lastenterha sieluille. Jos reputat kurssin, saatat jäädä luokalle;

Miten muuten suhtaudut siihen että reinkarnaatio kumoaa kristinuskon teologian siitä että sielu syntyy ja sitten lakkaa olemasta, PAITSI jos tulee uskoon ja menee taivaaseen?

Jotkut väittävät Raamatun vastaisesti että ikuinen helvetti tai tulipätsi, mutta olemassaolon lakkauttaminen taitaa olla se mistä Raamattu puhuu?

• JonesHenry
        Questions.. kirjoitti:

Miten muuten suhtaudut siihen että reinkarnaatio kumoaa kristinuskon teologian siitä että sielu syntyy ja sitten lakkaa olemasta, PAITSI jos tulee uskoon ja menee taivaaseen?

Jotkut väittävät Raamatun vastaisesti että ikuinen helvetti tai tulipätsi, mutta olemassaolon lakkauttaminen taitaa olla se mistä Raamattu puhuu?

Tuota...ööh...minut kasvatettiin hyvin tiukasti kristityssä fundamentalisti kodissa. Ja....

Hmm...en tiedä, mitä tuohon sanoa. Tulee vähän niinkuin ontto olo. Periaatteessa jos Raamattu ei kiellä sitä, se on sallittua. Itse näkisin asian näin;

Jeesus oli esimerkki. MALLI! Mutta ei kukaan ihminen voi olla Jeesus. Jeesus ruoskittiin ja ristiinaulittiin.

Jeesus oli Jumalan poika. Käsite on suhteellinen. Jumalan poika on käytännössä sama asia kuin Jumala. En usko, että Jumalalla voi olla poikaa sanan varsinaisessa merkityksessä. En usko että hän, joka on KAIKISTA korkein! Olemassaolo ja tajunta itse jakaisi sitä kunniaansa KENENKÄÄN kanssa! Ei ole ketään luotua johon hän voisi olla mieltynyt niin paljon.

Jeesus on käytännössä Jumala. Ero on vain visuaalinen.

Jumala halusi opettaa meille tärkeitä asioita. Tai sellaisia asioita joita HÄN pitää tärkeinä! Rehellisyys, avoimuus, oikeudenmukaisuus.

JOS Jumala kokisi itsemurhan täysin ja kertakaikkiaan anteeksiantamattomaksi rikokseksi itseään vastaan, hän VARMASTI olisi tuonut sen julki Raamatussa useaan otteeseen. MM Jeesus olisi varoittanut itsemurhasta.

Oma veikkaukseni;

Jumala oli kerran POTENTIAALI! Potentiaali joki oli SUUREMPI kuin universumi tai kaikki multiversumit. Potentiaali joka yksinkertaisesti tajusi tiedostavansa itsensä.

Hän loi UNIVERSUMIT siitä yksinkertaisesta syystä, että hän oli yksinäinen.

Adamin ja Evan Jumala loi. Kaikki muut luodut hän muovasi äitinsä kohduissa.
        Myös kaikki enkelit, hyvät ja pahat henkivallat on kaikkivaltiaan luomia.

Me ollaan kaikki Jumala kokemassa Jumala. Siinä yksinkertaisuudessaan koko mysteerin avain. Siis OLEMASSAOLON avain!

Jeesus on PERSOONA. Jeesus on JUMALAN persoona! Jeesus on ENSIMMÄINEN IHMINEN. Jeesus on vaan se tapa jolla HÄN haluaa ilmentää itseään. Mitä HÄN tekisi JOS olisi maan päällä. Mitä HÄN sanoisi tai ajattelisi. Jumala halusi näyttää meille millainen kaveri HÄN olisi!

Hyvin yksinkertaisesti tiivistettynä.

Meillä on kaikilla elämäntehtävät eli ns "mission briefing" mitä me saadaan ENNENKUIN me tullaan tänne! Me ollaan osa Jumalaa samalla lailla kuin sadepisarat on osa merta. Me SAADAAN osallistua luomistyöhön. Se on etuoikeus! Jumalan näkökulmasta kyse ei ole siitä, että meitä VÄKISIN pidettäisiin täällä VASTOIN meiän tahtoa. Sen taustalla on yksityiset lääkefirmat. JUMALAN näkökulmasta täällä olo on ETUOIKEUS! Me SAADAAN osallistua hänen luomistyöhönsä. Ei HÄN halua pakottaa meitä yhtään mihinkään.
        Meille kaikille annetaan joku rooli, miten me voitas tehdä tästä paikasta jota kutsutaan maa planeetaksi hieman parempi paikka asua. Siinä kaikki!

P.S:Aika helpoksi on Jumala tehnyt sen Exitin, jos sen haluaisi toteuttaa. Avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa;

http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1337256000000.cached.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM

• aja1
        JonesHenry kirjoitti:

Tuota...ööh...minut kasvatettiin hyvin tiukasti kristityssä fundamentalisti kodissa. Ja....

Hmm...en tiedä, mitä tuohon sanoa. Tulee vähän niinkuin ontto olo. Periaatteessa jos Raamattu ei kiellä sitä, se on sallittua. Itse näkisin asian näin;

Jeesus oli esimerkki. MALLI! Mutta ei kukaan ihminen voi olla Jeesus. Jeesus ruoskittiin ja ristiinaulittiin.

Jeesus oli Jumalan poika. Käsite on suhteellinen. Jumalan poika on käytännössä sama asia kuin Jumala. En usko, että Jumalalla voi olla poikaa sanan varsinaisessa merkityksessä. En usko että hän, joka on KAIKISTA korkein! Olemassaolo ja tajunta itse jakaisi sitä kunniaansa KENENKÄÄN kanssa! Ei ole ketään luotua johon hän voisi olla mieltynyt niin paljon.

Jeesus on käytännössä Jumala. Ero on vain visuaalinen.

Jumala halusi opettaa meille tärkeitä asioita. Tai sellaisia asioita joita HÄN pitää tärkeinä! Rehellisyys, avoimuus, oikeudenmukaisuus.

JOS Jumala kokisi itsemurhan täysin ja kertakaikkiaan anteeksiantamattomaksi rikokseksi itseään vastaan, hän VARMASTI olisi tuonut sen julki Raamatussa useaan otteeseen. MM Jeesus olisi varoittanut itsemurhasta.

Oma veikkaukseni;

Jumala oli kerran POTENTIAALI! Potentiaali joki oli SUUREMPI kuin universumi tai kaikki multiversumit. Potentiaali joka yksinkertaisesti tajusi tiedostavansa itsensä.

Hän loi UNIVERSUMIT siitä yksinkertaisesta syystä, että hän oli yksinäinen.

Adamin ja Evan Jumala loi. Kaikki muut luodut hän muovasi äitinsä kohduissa.
        Myös kaikki enkelit, hyvät ja pahat henkivallat on kaikkivaltiaan luomia.

Me ollaan kaikki Jumala kokemassa Jumala. Siinä yksinkertaisuudessaan koko mysteerin avain. Siis OLEMASSAOLON avain!

Jeesus on PERSOONA. Jeesus on JUMALAN persoona! Jeesus on ENSIMMÄINEN IHMINEN. Jeesus on vaan se tapa jolla HÄN haluaa ilmentää itseään. Mitä HÄN tekisi JOS olisi maan päällä. Mitä HÄN sanoisi tai ajattelisi. Jumala halusi näyttää meille millainen kaveri HÄN olisi!

Hyvin yksinkertaisesti tiivistettynä.

Meillä on kaikilla elämäntehtävät eli ns "mission briefing" mitä me saadaan ENNENKUIN me tullaan tänne! Me ollaan osa Jumalaa samalla lailla kuin sadepisarat on osa merta. Me SAADAAN osallistua luomistyöhön. Se on etuoikeus! Jumalan näkökulmasta kyse ei ole siitä, että meitä VÄKISIN pidettäisiin täällä VASTOIN meiän tahtoa. Sen taustalla on yksityiset lääkefirmat. JUMALAN näkökulmasta täällä olo on ETUOIKEUS! Me SAADAAN osallistua hänen luomistyöhönsä. Ei HÄN halua pakottaa meitä yhtään mihinkään.
        Meille kaikille annetaan joku rooli, miten me voitas tehdä tästä paikasta jota kutsutaan maa planeetaksi hieman parempi paikka asua. Siinä kaikki!

P.S:Aika helpoksi on Jumala tehnyt sen Exitin, jos sen haluaisi toteuttaa. Avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa;

http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1337256000000.cached.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM

Kiitos Jones Henrylle noista ajatuksista joita olet kirjoittanut, olen uskovainen mutta ajatukseni joskus harhailevat juuri näissä kirjoittamissasi asioissa.Minun raamatuta poikeavat ajatukseni lähtee siitä, että kaikki olennot näkyvät ja näkymättömät ovat kaikki tyyni yhtä Jumalaa, siis me kaikki olemme näin osa jumalaa. Raamattun punainen lanka on tosin rakkaus ja siihen pyrkivät hyvät asiat, näitä asioita ei ihmisen ole syytä työntää pois. Ehkä ne on oikeasti sen olemassa olon suuria ohjeita jotka meidät johtaisi onnellisempaan elämään tämän suuren olemassa olon yhteydessä, siis Jumalan yhteydessä. Hyvän lähtökohdan näille ajatuksille antaa se kun ajattelemme luonnossa olevaa ravinto ketjua johon ihminenkin kuuluu, jolla jo on ylivertainen asema ravintoketjussa. ajatuksen kulkua voi tästä vielä jatkaa siten, että taivaan kappaleet tähdet kuten planeetatkin pysyvät radoillaan toinen toisensa vetovoiman ja vaikutuksen avulla. Joskus harhailen niin kaukana ajatuksineni, että eikö se jo ole tämä olemassa olo ja kaikki mitä on jo kyllin suurta kantamaan JUmala nimeä. raamatussa ehkä tarkoitetaankin Edellä kirjoitettua, kun siellä sanotaan nimen Jumala, tarkoittavan yhtä kuin sanaa "Minä olen". Tarkoitetaanko nimellä kaikkea sitä mikä siis on mitä näämme tai koemme.

• kari00
        JonesHenry kirjoitti:

Minä taas olen sitä mieltä, että itsemurhan tehnyt joutuu kadotukseen, mutta toisaalta jos Raamattu ei anna tähän kysymykseen vastausta, niin ketään ei pidä tuomitakaan.

• Ihmisen kannattaa

rakastaa Jeesusta yli kaiken kaikesta sydämestään ja lähimmäistään kuten itseään. Yksinkertaista ainakin sanassa mutta ei ehkä kaikessa teossa.

Yksin Jumala voi ihmisen pelastaa, sillä ihmiselle itselleen mahdotonta. Jumala on hyvä, mutta juutalaisista näemme, että ihmisten on helppo myös eksyä.

• Näemme myös

kuinka helppo on Jumalan juutalaisetkin uskollisena ja totuudellisena pelastaa joten turvataan Jeesukseen.

• Niin se taitaa

olla että niinkuin on hyvä Jumala, niin sallii pahan vastustajansa tekojaan tehdä Jumalan sallimuksessa.

Tässä on kyllä aikamoinen teologinen pähkinä, vaikka holokaustissa Jumalan kansalle.

• Jumala jättää

ihmisen vastuulle parannuksen tekemisen ja armoliitossaan pysymisen, kun on siihen saanut Jumalan armosta ihminen syntyä.

• Anonyymi

Höpöhöpö

• Anonyymi

Ei Jumala kiusaa ihmistä millään muotoa tässä ajassa eikä tulevassa. Ei Jobin tarinassa Jumala tehnyt mitään Jobille. Jobin luottaessa Jumalaan, hän oli turvassa saatanan juonilta ja kun saatana kyseenalaisti tämän hän saattoi kiusata Jobia. Muttei se tarkoita sitä että jokaisen ihmisen osa olisi sellainen.

Kun turvaamme Jumalaan eikä se ole mitään teoreettista Jeesukseen katsomista, vaan sitä että vaellamme Hengessä eikä omassa yrittämisessä, olemme suojassa saatanan juonilta. Heti kun emme luota Jumalan Henkeen, vaan johonkin maailmaan tai omaan uskonnollisuuteen, saa saatana meistä pelinappulan.

Juutalaisille kävi kuten he olivat itse pyytäneet. Kun hermoistuivat Jeesuksen sapattirikkomuksiin ja veivät roomalaisten tuomittaviksi, eivät pakanalliset roomalaiset uskaltaneet tuomita kun pelkäsivät mahdollisuutta että onkin Jumalan poika ja sanoivat etteivät halua Hänen vertaan päällensä. Juutalaiset huusivat, että tulkoon meidän päällemme. Ja se on kirjoitettu Raamattuun ennen kuin mitään tietoa Hitlerin teoista oli. Siinä saatanalla oli valta toimia juutalaisten suhteen ja käytti sen hyväkseen.

• Ihmisen vastuu on varjella luontoa niin kuin on kirjoitettu mooseksen kirjassa. Kerra kysytään vastuun seurauksia viimeisellä tuomiolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2685
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      112
      2480
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79