Kummastakohan se tykkää enemmän,rehellisistä ateisteista,vai uskontoa keppihevosenaan käyttävistä uskovaisista,jotka uskoo Jumalaan,mutta elää niinku sitä ei oliskaan.
Minä jotenki luulen että rehellisistä ateisteista,sillä olishan ne ainakin rehellisesti ateisteja.
Jos Jumala on niin
10
88
Vastaukset
- Etsivä löytää
Olen samaa mieltä.
Minä puolestani olen sitä mieltä, että jumalia tuskin on olemassa.
- krkkk
se on ihan se ja sama vaikka jumala olisikin olemassa.
Ei se olisi sen kummalisempaa ole kuin ensimmäistä kertaa astuisi ikkunattomasta huoneesta ulos. - afilatelisti
Jos jumala on, niin miksi jumala ei anna uskovaiselle järkeä päähän?
- Pään kapasiteetti
"Jos jumala on, niin miksi jumala ei anna uskovaiselle järkeä päähän?"
Aiheellinen kysymys. Voisiko olla niin että antaakin mutta kun Jumalan järki on niin paljon ihmisen päätä isompi, niin se pää ei kestä ja lopputulos on entistä hullumpi.
Voi tietysti kysyä miksi Jumala tuollaisen tihutyön tekisi mutta jos hän arvostaa pelkästään uskoa järkeilyn sijasta, niin ehkäpä tekisikin. - afilatelisti
Pään kapasiteetti kirjoitti:
"Jos jumala on, niin miksi jumala ei anna uskovaiselle järkeä päähän?"
Aiheellinen kysymys. Voisiko olla niin että antaakin mutta kun Jumalan järki on niin paljon ihmisen päätä isompi, niin se pää ei kestä ja lopputulos on entistä hullumpi.
Voi tietysti kysyä miksi Jumala tuollaisen tihutyön tekisi mutta jos hän arvostaa pelkästään uskoa järkeilyn sijasta, niin ehkäpä tekisikin.Tai ehkäpä juuri kristityille antoi niin paljon järkeä, ettei sitä vain voi käsittää. Miten se menikään, kun viisaaksi tekeminen tekee tyhmäksi ja päinvastoin....
Joten...tee itsesi tyhmäksi niin teet itsesi viisaaksi eli teet itsesi tyhmäksi ja oho, teitkin itsesi viisaaksi ja siksi teit itsesi tyhmäksi jne.
- sinulle jossittelija
Jumala rakastaa luomaansa ihmistä aina, mutta kaikki eivät ota vastaa tätä rakkautta.
Kuitenkin matka todelliseen elävään yhteyteen Jumalan kanssa on lähempänä rehellisellä vilpittömällä ateistilla kuin uskontoa keppihevosena käyttäväällä luulouskovaisella. Jos ihminen on saanut kokea Jumalan elävän ja toimivan ja sitten tietoisesti käyttää väärin uskoaa omaksi edukseen ja sortaa lähimmäistään, niin se on kadottava synti. Uskovakin voi sokeutua ja ei ymmärrä sokeutaan, mutta usein Jumala itse pudottaa langenneen vastuuseen ja ja kulissit romahtavat. - O'ou
Kirjoitin tästä aiheesta palstalle puolileikilläni aiemmin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10865676#comment-56845924 - niinhän sitä...
sanotaankin että ensimmäiset tulee viimeisenä ja viimeiset ensimmäisinä.
- soonminä
Minä puolestani oletan, että SE tykkäis molemmista ryhmistä yhtä paljon ja ajattelis mielessään (jos sillä olisi mieli joka ajattelee?), että "voe pojjaat, jos työ tietäisitte oikeesti..."!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412431Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891954Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381654Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1071447Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141341Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01042Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat21983- 65868
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63845- 43802