Olenko valmis lv:seen??????

tropicaalinen

Olenko valmis ostamaan lv-n?? Oon 16v. En ole ratsastanut mutta alotin ponilla ajamisen 5v:nä ja ponilla ajoin kilpaa10-14v:nä.Kaverin lämpällä oon ajanu 12v:stä asti. En tarkota heppaa ratsuksi. Saako 6000€ 1vn lv:n jota ei oo opetettu. Opetuksesta on kokemusta ku opetettiin kesällä yht mun sedän varsaa sen kamun kaa. Mun kamulla kuoli vasta poni joten sen heppa tarvis seuraa. Hevosten kanssa olen ollut 4v:stä kun mää ja semun kamu käytiin kattoon aina yhtä ponii. Saan viiä sen hepan ilmaseks mun kamulle.

1

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatyttö

      Jos kerta sitä täällä kysyt, niin et luultavasti. Vaikka olisit ajanut hevosella viisikymmentä vuotta, se ei tarkoita että tietäisit ruokinnasta ja loimituksesta yms.
      Hevosta ei ikinä kannata ostaa säälistä, tai siitä syystä että kaveri tarvitsisi hevoselleen seuraa. Ja mietippä sitten sitä, kun hevosen jalat ovat rikki tai löydät sen ähkyn saaneena tarhasta. Mitä aiot tehdä? Oletko varma, että rahanne riittävät, ja hevosella on hyvä olla luonanne? Ja kun kerran olet vasta kuusitoista vuotias, kannattaa miettiä sitä, että kun olet 18, tai kun muutat kotoa, hevonen on hyvässä lykyssä elossa vielä pitkälti yli kaksikymmentä vuotta. Joudut itse maksamaan sen kulut. Lämminverisen saa helposti alle kuuteensataan euroon, sillä ne ovat mukamas huonoja, siksi niitä myydään pilkkahintaan, saatat saada vuotiaan hevosen jopa kahteensataan. Siksi kysynkin, että minkä takia ostat kouluttamattoman vuotiaan hevosen? Eikö olisi helpompaa, jos ostaisit vaikka 10 - vuotiaan koulutetun lämppärin, jonka voisit silti saada alle tuhanteen euroon? Ja oletko myös valmistautunut siihen, että jos hevosesi ei jossain vaiheessa saakkaan enää asua kaverillasi? Mihinkäs sen silloin myyt? Ja jos et saa sitä myytyä, pistätkö vaikka kolmivuotiaan terveen hevosen teuraaksi? Siitä ei olisi hyötyä kenellekkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe