Varför alltid de här Sverigenyheterna ?Vad fasiken gör de här på SFPdebatten ?Om fennorna vill diskutera svenska kungahuset så finns det möjlighet att göra det både på Iltasanomat och Iltalehti.Vi SFPare är inte intresserade.Finns ju också Persuspalten.
Är det nödvändigt ?
8
<50
Vastaukset
- leve kungen
Fennona ÄLSKAR skriverier om svenska kungligheter,alla har de en liten bågul flagga i fickan som de viftar med (vid passande tillfällen )
- solklart
Avundsjuka är det.
- Haloo?
Maan pääkieltä osaamattoman degeneroidun surun logiikka ei yllä korkealle.
Ruotsi-uutisia esitetään esimerkkeinä maamme pakkoruotsituksesta, joka taas on RKP:n ainoa agenda.
Eli tämä on ainoa oikea palsta asian ihmettelemiselle. Tuliko nyt surutoopellekin selväksi yhteys?- persunyheter
Svergefinnarnas palsta finns ju.Där passar det bra att diskutera .Vi svenskspråkiga finländare är inte så intresserad av vad det händer i SVERIGE.Seiskalehti är mycket intressantare.
SFP har då inget att göra med att era tidningar tar in en massa med nyheter om kungahuset. Jag tror att tidningarna tar in dem därför att det finns ett speciellt tryck från de finska läsarna att veta om det svenska kungahuset.
- Haloo?
twervig kirjoitti:
SFP har då inget att göra med att era tidningar tar in en massa med nyheter om kungahuset. Jag tror att tidningarna tar in dem därför att det finns ett speciellt tryck från de finska läsarna att veta om det svenska kungahuset.
Taas yksi nettisveko leikkii tyhmää, vaikka siihen ei olisi todellakaan varaa.
Vanha totuus, että kaikki liittyy kaikkeen, pitää todella hyvin paikkansa Suomen pakkoruotsituksessa.
Pakkoruotsitus, valtamedian Ruotsi-tuputus ja RKP ovat erittäin tiiviissä yhteydessä toisiinsa. - nyland1
twervig kirjoitti:
Hbl har inte alls så ofta några nyheter om Sverige och kungligheterna som de finska tidningarna.Därför att vi svenskspråkiga finlandssvenskar inte är intresserade helt enkelt.Jag har aldrig förstått vad man gör med kungligheter i dagens samhälle.Tacka vet jag vårt stiliga presidentpar.
- finland bättre
nyland1 kirjoitti:
Hbl har inte alls så ofta några nyheter om Sverige och kungligheterna som de finska tidningarna.Därför att vi svenskspråkiga finlandssvenskar inte är intresserade helt enkelt.Jag har aldrig förstått vad man gör med kungligheter i dagens samhälle.Tacka vet jag vårt stiliga presidentpar.
Inte ens alla svenskar gillar kungahuset,gammalmodigt och dyrt för samhället.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 613786
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292958Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362763Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452546Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262445- 401813
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777- 251745