Pasilassa mennään baaritunnelmissa

surunveri

Pasila piirrosanimaatiosarja on kyllä aivan mielettömän hyvä. Nyt kun tuon hoksasin niin katsoin YLE:n Areenasta kaikki sieltä löytyvät Pasilan jaksot. Yhdessä näistä jaksoista hahmot olivat Viron laivalla, ja jotenkin se tapahtumaketju kuvasi melko hyvin omia kokemuksiani baaritunnelmista, ja toisaalta ehkä kuvastaa joidenkin muiden palstalaisten kokemuksia alkoholikulttuurin suhteen.

Kyseisen jakson voipi katsella tästä linkistä:
http://areena.yle.fi/tv/1369556

Sattumoisin palstan tunnelmia taas kuvaa toinen jakso, jossa puhutaan ohimennen nettikirjoittamisesta ja nettihäiriköistä. Näitä edellämainittujahan on tämäkin palsta pullolaan, ja varmaan samaa voi sanoa kaikista S24 palstoista. Ne mukavat anonyymit kirjoittelijat kun eivät taida viihtyä ikävien anonyymien kirjoittelijoiden parissa.

Tämäkin jakso löytyy tuolta jos huvittaa katsoa:
http://areena.yle.fi/tv/1339565

Mikäs on teidän suosikki Pasila hahmonne?

Minusta Pasila on tosiaan hulvaton sarja, tai siinä esiintyvä huumorinlaji on vähän liian harvinainen normaalissa televisiotarjonnassa. Oma suosikki hahmoni on Rauno Repomies, aivan mahtava tyyppi. Mikäs teidän? :D

11

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosikkihahmonen

Kyösti rules! Itsekkyys on nyt in.
      Repomieheltä unotuvat lääkkeet, kuten niin monilta pomoilta nykyään.
      Neponen on tyypillinen suomalainen kilttimies: hyvä jos sen etunimen muistaa, niin väritön ja mauton se on.
      Aika jännää ettei muista kaikkien hahmojen sukunimiäkään.
      Naisia Pasilassa ei juurikaan nähdä.
      Mistäköhän se johtuu...

• surunveri

"Naisia Pasilassa ei juurikaan nähdä.
        Mistäköhän se johtuu... "

Arvelen tai luulen syyn olevan seuraavanlainen: Sarjan käsikirjoittaja ammentaa hahmot omasta persoonallisuudestaan, ja Pasilan Poliisiaseman päähenkilöt ovat eräänlaisia siivuja yhdestä henkilöstä. Tämä ilmenee hahmojen jäsentelyssä, tiettyjen hahmojen puuttumisessa ja sellaisessa kapealaisessa stereotypaalisuudessa, joka löytyy kaikista 5:stä päähenkilöstä.

Sarjan päähenkilö Kyösti Pöysti parhaiten kuvastaa henkilön omaa tavallaan sivullista roolia yhteiskunnasa, Pöysti toimii sellaisen tarkkailijana, kriitikkona, analysoijana ja ennen kaikkea on kyyninen ja halveksuva.

Repomiehen satiirillinen hahmo on hullunkurinen ja hänen keskeisin olemus on eräänlainen regressiivinen absurdismi, joka ilmenee ailahtelevaisuudessa, seniiliydessä. Pöystin nasevuus on muuntunut sellaiseksi pumpulilla pehmustetuksi teatraalisuudeksi.

Routalempi on taas eräänlainen ulkopuolinen, introvertti, syvällinen mietiskelijä, ja kiinnittää huomioita asioihin, joita muut eivät huomaa. Routalemmellä ja Pöystillä yhteisiä tekijäitä ovat kuulumattomuuden tunne ja sellaiset pakorefleksit. Routalempi vetäytyy omien asioidensa pariin, Pöysti irtaantuu älyllisesti asioiden tarkkailijoiksi.

Helga on toisaalta koominen hahmo, mutta hänellä näillä monilla muillakin hahmoilla yhteistä on kuulumattomuuden tunne. Helga on sellainen Misfit, seksuaalisesti epävarma itsensä hieman kummalliseksi mieltävä nainen, mutta tällä kummallisuudella on myös kääntöpuoli, Helga on vahva ja erikoinen. Helgassa ilmenee tavallaan tämän saman henkilön persoonallisuuden siivu, mutta eri muodoissa.

Neponen juurikin kuvailemasi kaltainen tavallinen kiltti mies, ei minkäänlaista räväkkyyttä, väritön tasainen ja lämmin hahmo. Neponen on tavallaan sellainen kuori, joka voisi hyvin sulkea sisälleen nämä kaikki muutkin hahmot, jos pintaa syvemmältä tutkisi. Neposelta kuitenkin puuttuu sellainen eksistentiaalinen angsti, joka jotenkin näissä kaikissa muissa hahmoissa näkyy.

Kontiovaara on täysin erilainen henkilö, hän edustaa pikemminkin sitä ulkomaailmaa näiden pasilan hahmojen piirin ulkopuolella, sen takia Kontiovaara vaikuttaa junttimaiselta suhteessa Pasilan muihin hahmoihin, ja hänen huumorin lajinsa on erilaista. Siinä missä nämä muut hahmot ovat pikemminkin esiintyjiä ja huumorin teatraalisia tuottajia, Kontiovaara on toisenlainen naurun aihe.

No tämä nyt oli tällaista arvelua, mutta luulen kuitenkin että syy siihen ettei Pasilassa ole syvällisiä naishahmoja ja myös siihen että nämä hahmot ovat tietyssä mielessä kapea alaisia on juurikin se että ne ovat kaikki yhden ihmisen persoonasta ammennettuja, Kontiovaaraa lukuun ottamatta, ne voisi kaikki sulauttaa yhteen.

Mitäs te olette mieltä?

• .............
        surunveri kirjoitti:

"Naisia Pasilassa ei juurikaan nähdä.
        Mistäköhän se johtuu... "

Arvelen tai luulen syyn olevan seuraavanlainen: Sarjan käsikirjoittaja ammentaa hahmot omasta persoonallisuudestaan, ja Pasilan Poliisiaseman päähenkilöt ovat eräänlaisia siivuja yhdestä henkilöstä. Tämä ilmenee hahmojen jäsentelyssä, tiettyjen hahmojen puuttumisessa ja sellaisessa kapealaisessa stereotypaalisuudessa, joka löytyy kaikista 5:stä päähenkilöstä.

Sarjan päähenkilö Kyösti Pöysti parhaiten kuvastaa henkilön omaa tavallaan sivullista roolia yhteiskunnasa, Pöysti toimii sellaisen tarkkailijana, kriitikkona, analysoijana ja ennen kaikkea on kyyninen ja halveksuva.

Repomiehen satiirillinen hahmo on hullunkurinen ja hänen keskeisin olemus on eräänlainen regressiivinen absurdismi, joka ilmenee ailahtelevaisuudessa, seniiliydessä. Pöystin nasevuus on muuntunut sellaiseksi pumpulilla pehmustetuksi teatraalisuudeksi.

Routalempi on taas eräänlainen ulkopuolinen, introvertti, syvällinen mietiskelijä, ja kiinnittää huomioita asioihin, joita muut eivät huomaa. Routalemmellä ja Pöystillä yhteisiä tekijäitä ovat kuulumattomuuden tunne ja sellaiset pakorefleksit. Routalempi vetäytyy omien asioidensa pariin, Pöysti irtaantuu älyllisesti asioiden tarkkailijoiksi.

Helga on toisaalta koominen hahmo, mutta hänellä näillä monilla muillakin hahmoilla yhteistä on kuulumattomuuden tunne. Helga on sellainen Misfit, seksuaalisesti epävarma itsensä hieman kummalliseksi mieltävä nainen, mutta tällä kummallisuudella on myös kääntöpuoli, Helga on vahva ja erikoinen. Helgassa ilmenee tavallaan tämän saman henkilön persoonallisuuden siivu, mutta eri muodoissa.

Neponen juurikin kuvailemasi kaltainen tavallinen kiltti mies, ei minkäänlaista räväkkyyttä, väritön tasainen ja lämmin hahmo. Neponen on tavallaan sellainen kuori, joka voisi hyvin sulkea sisälleen nämä kaikki muutkin hahmot, jos pintaa syvemmältä tutkisi. Neposelta kuitenkin puuttuu sellainen eksistentiaalinen angsti, joka jotenkin näissä kaikissa muissa hahmoissa näkyy.

Kontiovaara on täysin erilainen henkilö, hän edustaa pikemminkin sitä ulkomaailmaa näiden pasilan hahmojen piirin ulkopuolella, sen takia Kontiovaara vaikuttaa junttimaiselta suhteessa Pasilan muihin hahmoihin, ja hänen huumorin lajinsa on erilaista. Siinä missä nämä muut hahmot ovat pikemminkin esiintyjiä ja huumorin teatraalisia tuottajia, Kontiovaara on toisenlainen naurun aihe.

No tämä nyt oli tällaista arvelua, mutta luulen kuitenkin että syy siihen ettei Pasilassa ole syvällisiä naishahmoja ja myös siihen että nämä hahmot ovat tietyssä mielessä kapea alaisia on juurikin se että ne ovat kaikki yhden ihmisen persoonasta ammennettuja, Kontiovaaraa lukuun ottamatta, ne voisi kaikki sulauttaa yhteen.

Mitäs te olette mieltä?

Niin, tai sitten vain haluttiin luoda hassut ja toisistaan eroavat hahmot...

• huhheijaa_

Nytkö vasta Pasilan löysit.

• annikki stara

Neponen on just ku mun kaverin mies! ;D Niin ihku että söisin jos...

• Kotipolliisi

Ei saa himoita toisen omaa, hölmö! Hanki itelles oma neponen.

• hippa ja voro
        Kotipolliisi kirjoitti:

Ei saa himoita toisen omaa, hölmö! Hanki itelles oma neponen.

Harmi kun niitä ei riitä kaikille.

• mies 86

Pekka Routalempi on paras.

• true woman

Helga muistuttaa mun pomoani. Nyt sen voin sanoa kun luikin töistä kotiin ennen aikoja. En saa potkuja koska oon firman ainut nainen. Pomoni on nääs mies sekin ja heikko sellainen. ;D

• Jumeliuta!!!

Taas yksi osoitus siitä miten helppoa naisilla on. Ei tule edes potkuja vaikka lähtee duunista liian aikasin ja vaikka kutsuu miespomoaan helgaksi!
        On se niin väärin.

• Kössi Pöde

Oi pasila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe