Mistä enkeliuskomuksesi alkoi?

antihihhuli

Olen yrittänyt miettiä, mistä ihmeestä riittää aikuisia ihmisiä jotka kertovat uskovansa enkeleihin. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan palstan seuraajien omia pohdintoja siitä, mistä heidän oman kokemuksen perusteella usko enkeleihin on heidän omalla kohdallaan alkanut.


Ja tasapuolisuuden vuoksi kerrottakoon alkuun miksi itse en usko enkelien olemassaoloon. Olen kuullut lapsena kristillisen version enkelien hierarkiasta mutta kukaan ei koskaan selittänyt mihin ihmeeseen kaikkialla aina läsnäoleva ja kaiken näkevä jumala tarvitsisi enkeleitä. Jumalahan voisi kaikkivoipaisena tehdä äärettömän määrän asioita samaan aikaa kaikkialla maailmankaikkeudessa joten enkelit olisivat vain ylimääräinen riesa siinä välikädessä. Homma vaikutti epäilyttävältä.

Myöhemmin opiskeluaikoina kun aloin ymmärtää mm. fysiikkaa ja biologiaa, huomasin, ettei maailmankaikkeuden toimintaan tarvita missään kohdassa enkeleitä tai sen paremmin jumaliakaan. Huomasin lisäksi että kummastakaan ei ollut yhtä ainuttakaan tieteellisen kriteeristön täyttävää havaintoa.

Enkelit siis kutistuivat mielessäni lapsuuden ajan epäuskon sävyttämistä kummajaisista pikkuhiljaa samaan kategoriaan metsän keijujen ja joulupukkien sekaan. Siis satuolennoiksi.

Kas noin, nyt olisin siis kiinnostunut kuulemaan mistä Sinun usko enkeleihin on oikein lähtenyt liikkeelle!

1

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahshua on hyvä

      Vanhin tyttäristäni oli seitsemän vuotias, kun hän oli leikkimässä ulkona pikkuveljensä kanssa. Hän juoksi sisään hämmästyneen näköisenä ja kysyi kiihtyneenä, onko enkeleitä olemassa.? Sanoin, että kai niitä voi olla (en ollut itse silloin vielä uskossa, mutta luin salaa Raamattua). Tyttäreni kertoi, että näki enkelin katselemassa heitä ja enkeli oli niin suuri, että sen pää oli katuvalon korkeudella. Enkeli oli ollut kaunis ja tyttäreni ei saanut selvää, oliko se mies vai nainen. Enekelillä ei ollut näkynyt siipiä.

      Myöhemmin (tästä noin puoli vuotta eteenpäin) kun minulla oli tosi vaikea hetki elämässä ja menin silloin katsomaan vielä nukkumassa olleita lapsiani, niin silloin taas tämä tyttäreni sanoi, että oli nähnyt siinä huonessa kaksi kirkasta hahmoa, jotka hän sanoi olevan enkeleitä, Tämä lohdutti minua suuresti siinä elämäntilanteessa (en vielä silloinkaan ollut uskossa Jeesukseen).

      Kolmannen kerran näki nuorin tyttäreni huoneessa, jossa olin viimeisellä tervehdyskäynnillä isäni ruumiin luona veljeni ja tyttäreni kanssa (hän oli n. kuuden vanha) neljä enkelihahmoa joilla oli ikäänkuin lamput käsissään. Yksi enkeli oli jokaisen meidän ihmisen vieressä-ja samalla ikäänkuin kunnioittamassa läsnäolollaan tilaisuutta. Silloin olin jo uskossa Jeesukseen.

      Kun tulin uskoon ja luin Raamattua, niin tietenkin vahvistui tieto siitä, että Jumalan enkelit ovat Hänen palvelijoitaan...

      Ymmärrän kyllä, että vaikea on sellaisen ihmisen uskoa Jumalaan, jolla ei ole omakohtaista tietoa eikä kokemusta, mutta itse uskon, että "etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan" eli jos todella etsii sitä mikä on TOTUUS.
      Itse etsin parikymmentä vuotta elämän tarkoitusta astrologiasta, new agesta, ufo- ja meediopiireistä, ennenkuin elämän vaikeudet sai minut polvilleen itkien kyselemään ja huutamaan apua, että: "Jos olet Jumala olemassa, niin ilmesty minulle"...ja hän kuuli huutoni, ja nosti minut lokaisesta liejusta, pelastuksen kalliolle ja antoi suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalalle". Hän todella "ilmestyi" monin eri tavoin ja on tehnyt ihmeitä elämässäni monin eri tavoin ja johdattanut minua jo kohta 20 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe