Vuoden piääst pitäs tietää mihin aikoo jatko-opinnoissa mennä mut mää ent tiiä mihin mää oikeen meen :(
Yhteishaku
8
152
Vastaukset
- ksvdhdks
Lukio. Sen voi aina jättää kesken jos ei jaksa, mutta jos sulla on joku tietty duuni mielessä, nii amis. Mut jos et tiiä yhtää, nii mee lukioon, hyvä pohja:)
- lukiolainen96
Vaikka tietäsitki, mitä haluut tehä niin kannattaa mennä lukioon, saat paremmat pohjat jatkokoulutukseen ja pääset pidemmälle, mikä käytännössä tarkottaa parempaa palkkaa. Esim. jos meet amikseen lähihoitajalinjalle, susta voi tulla esimerkiks lastenhoitaja (päiväkotitäti), mut jos meet lukion kautta ja kouluttaudut, susta voi tulla lastentarhanopettaja (eli periaatteessa nää kaks tekee samaa hommaa, mut toinen saa paljon parempaa palkkaa)
- lukiolainen91
kyllä amiksestakin pääsee jatkokouluttautumaan :)
Pääasia että haet jonnekin, jos ala ei tunnu omalta niin aina voi vaihtaa. Tai jos et tiedä yhtään mitä haluat niin voit kokeilla ammattistartti-luokkaa, jossa kokeillaan eri aloja, ja sen jälkeen saa enemmän hakupisteitä kun hakee haluamalleen alalle. Lukiokin on erittäin hyvä vaihtoehto, sen jälkeen voi olla jo ajatukset selvillä mitä haluaa tulevaisuudessa tehdä. Tsemppiä koulunkäyntiin! :)
Terveisin Jyväskylän nettisaappaat Heidi ja Lilli- Lukioon1
Nettisaappaat... seriously? :D:D:D
- Karikxkzk
Lukioon tietenkin... Amikseen ei kannata mennä, jos opiskelu kiinnostaa edes vähän.
- eux
Amiksessa voi kyllä suorittaa kaksoistutkinnon^^ Saat samat paperit kuin lukiosta ammattipätevyyden.
- boogielive
Ei lukioon kannata mennä, jos sen aikoo jossain vaiheessa jättää kesken. Menee vain opiskeluvuosia hukkaan. Jos ei ole lukupäätä eikä pänttääminen hirveemmin kiinnosta, mene ammattikouluun. Lukion huonoilla papereilla läpikäynyt voi melkeinpä pyyhkiä perseensä sillä todistuksella...
Ja tällä palstalla leijuu ammattikouluvastainen ilmapiiri.. Amiksesta voi ihan yhtä hyvin jatkaa amk:hon kuin lukiosta! ;)
Hyvää päivänjatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1841392- 801070
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm94876- 77855
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp82767- 119744
- 109705
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante116618- 48587
- 18548