Olen keski-ikäinen, jo elämänkokemusta omaava naimisissa oleva nainen. Tämä ikä, ja "vanheneminenkin", ovat muutosten aikaa. Olemme asuneet nyt muutaman vuoden uudella paikkakunnalla, minne mieheni halusi muuttaa. Sopii jotakuinkin hänen työkuvioihinsa. Minä olen häntä enemmän asunut erilaisissa paikoissa, eli nuorempana menin työprojektien perässä, opiskelu yms ja olen ihan puhtaasti halunnut kokemuksia, tutustua eri alueihin. Tosin työ oli syy, miksi kuitenkin muutin. Pari kertaa mies... Eli on minussa tiettyä sopeutumattomuutta vanhaan kuvioon jäykistymistä vastaan.
Mies on päinvastainen, joustamaton muutosvastarintainen. Tämä alue on asuinympäristönä ideaali, MUTTA palvelut ja harrastusmahdollisuudet (paitsi maastoharrastukset ja ulkoilu) ovat kaukana. Ei viitsi lähteä ajamaan kauemmaksi kuin noin 20 min.
Sosisslinen kanssakäyminen ihmisten ilmoilla on muuttunut eristyneisyydeksi ja yksin oloksi. Olen tekemässä lopputyötäni kotona.
Haluaisin muuttaa lapsuuteni maisemiin, vanhan kaupungin liepeille. Siellä on uimahallit, ei niin massiiviset kauppakeskukset ja hyvät yhteydet joka suuntaan. Miehen työmatka olisi suht sama, 15 min sisällä. Sijainti olisi vain keskeisempi ja ajomatkat ihmisten pariin lyhyemmät. Mies ei halua muuttaa. Vaikka tämä eristäytynyt elämä alkaa tehdä minulle vahinkoa. Hänellä on työnsä ja hän pn aina elänyt "syrjässä".
Onko vastaavia kokemuksia? Miten syrjemmällä eläminen vaikuttaa hyvinvointiin kielteisesti? Olen yrittänyt sopeutua, mutta minua ahdistaa se, että on iso projekti lähteä vaikka vaatekauppaan tai uimahalliin. Toisaalta lähiympäristössä on rauhaa ja tilaa. Mutta eristäytynyttä.
vika päässä vai ympäristössä?
lopussahelp
0
127
Luetuimmat keskustelut
- 65958
- 69722
- 133646
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37635Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️35629- 69606
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve43561- 43560
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112525Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19500Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k172484Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18461Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto62396- 52383
- 17372
- 42368
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)29364Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline96353YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22348Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9348