Näinpä!

Naages

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11164585



Juu ei niitä vahinkoja vaan teineille satu :D Ja ei ole ainut tuon ikäinen joka poksauttelee niitä vahinkoja. Jos hänen täytyy kysellä palstalla kannattaako enää, ni kertoo aika paljon siitä että onko lapsi silti toivottu vaikka oli vahinko. Vahinkoraskaus voi olla silti toivottu lapsi.

9

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huokaus!*

      eiköhän se ole hieman eri asia että aikuiselle naiselle syntyy "vahinkolapsi" kuin että semmoinen syntyisi 15v teinitytölle..
      voit ihan mielessäsi verrata mitä eroavaisuuksia löydät noista tilanteista..

      ihan muutama vinkki;
      - aikuinen nainen on koulunsa käynyt ja kenties jo työelämässäkin ollut muutaman vuoden
      - aikuisella naisella on varmaan se oma kotikin missä kasvattaa lapsi
      - aikuinen nainen kumppaninsa kanssa kykenee kasvattamaan ja elättämään lapsen( jopa ilman kumppania kykenee tuohon hommaan)

      teiniäiti;
      - aika usein on yh-äiti
      - on useimmiten kouluttamaton, työtön, ei kokemusta elämästä
      - kasvattaa lasta ja hoidattaa lasta useimmiten lapsuudenkodissaan omien vanhempien luona
      - käyttää hyväksi sossun ja kelan tukia, sekä vanhempiensa hyväuskoisuutta ja kukkaroa..

      eli toisin sanoen vanhempi äiti kyllä pärjää sen "vahinkolapsen" kanssa huomattavasti paremmin kuin teiniäiti, joka vielä asuu kotona.

      että en ihan vertailisi teiniäitien huomattavasti huonompaa tilannetta jo valmiiksi perheellistyneen vanhemman pariskunnan vakaaseen tilanteeseen..tuskin tuo vanhempi äiti ihan tietämätön on lapsen tarpeista jos on jo kasvattanut edellisensä teini-ikäiseksi..

      • Naages

        Mä voisin kertoo sulle monen monta yli 30-vuotiaan naisen/miehen tarinaa jossa on käynyt selkeästi niin ettei oli pystynyt kasvattaa lastaan..
        Mut sit taas toisaalta tiedän että olet niin tiukkis ettet sinä anna periksi ja uskot että kaikki sinun ikäisesi ovat loistavia kasvattajia :D PASKAT!


      • ninakatrina

        Voi että pisti vihaks tuo sun yleistäminen!!

        Oon 19vuotias.
        Tulin raskaaksi 16vuotiaana. Synnytin kun olin juuri täyttänyt 17.

        - En ole yh-äiti. Olen kihloissa ja avoliitossa lapsen isän kanssa.
        - Olen joo kouluttamaton vielä. Opiskella kyllä ehtii!
        - En kasvata enkä hoidata lasta vanhempieni luona. Muutin pois kotoa ennen kuin lapsi syntyi, jotta emme jäisi taakaksi vanhemmilleni.
        Lapsi on nyt 2vuotias ja on ollut vanhempieni luona hoidossa yön yli 4 kertaa. Ei mielestäni kovin paljoa! Ja ovat ITSE halunneet lapseni yökylään.
        - En hae sossusta rahaa, en ole hakenut kertaakaan. Kelalta saan samat tuet kuin jokainen äiti. Vanhempani eivät ole maksaneet meille mitään, olisivat maksaneet, mutta sanoin että ei tarvitse. Ainoastaan joulu- tai synttärilahjoiksi ovat antaneet jotain tarpeellista, kuten paistinpannuja tai kauhoja, jne.

        Älä siis yleistä, jos et tiedä!
        Kiitos:)


      • mvmk

        Voit ihan kysellä sossuilta minkä ikäisiltä niitä lapsia otetaan.
        En tiedä yhtään teini-ikäistä biovanhempaa. Kolmi ja nelikymppisiä kyllä.


    • isäntämies 44

      Fiksuin osa teineistä ei posahtele paksuksi vahingossa. Eri juttu on sitten tämä IHQUUUUUU! sakki.

    • Teiniäityli

      Ei se ikä sitä äitiä tee. Jos asenne on kohdallaan, pärjää varmasti

      • hftujkiif

        Minä en usko vahinkoraskauksiin.. Meille kaikille opetetaan jo ala-asteella miten lapsia tehdään. E-pilleritkään ei ole 100% varmoja,sen tietää kaikki. Vielä vähemmän kondomi tai joku vastaava. Siksi pitäisi käyttää molempia yhtäaikaa ja jos vielä niiden jälkeen tulee raskaaksi niin taitaa olla jo ihme! Kaikista parhain ehkäisy keino ja 100% varma on pitää housut jalassa. Jos pitää sänkyyn mennä niin pitää olla myös valmis ottamaan vastuu mahdollisista seurauksista :)


      • segaaN
        hftujkiif kirjoitti:

        Minä en usko vahinkoraskauksiin.. Meille kaikille opetetaan jo ala-asteella miten lapsia tehdään. E-pilleritkään ei ole 100% varmoja,sen tietää kaikki. Vielä vähemmän kondomi tai joku vastaava. Siksi pitäisi käyttää molempia yhtäaikaa ja jos vielä niiden jälkeen tulee raskaaksi niin taitaa olla jo ihme! Kaikista parhain ehkäisy keino ja 100% varma on pitää housut jalassa. Jos pitää sänkyyn mennä niin pitää olla myös valmis ottamaan vastuu mahdollisista seurauksista :)

        Minäkään en usko "vahinkoraskauksiin". Helpompi uskoa, että jotkut teinitytöt eivät muista syödä pillereitään ja pojat ja tytöt ostaa kondomejaan.

        Tunnen kymmeniä teinejä, jotka elävät parisuhteessa ja joille ei ole käynyt "vahinkoja", joten onneksi kuitenkin suuri osa nuorista on vastuuntuntoisia, kyllin älykkäitä, eivätkä hankkiudu teinivanhemmiksi.

        Tämä teiniporukka, joka TARKOITUKSELLA hankkii lapsia, on sitten aivan asia erikseen. Heidän ÄO alkaa olla sitä luokkaa, että he saattavat "rikkoa" kehitysvammaisuuden häilyvän rajan. Toki heilläkin on oikeus saada lapsi, mutta tässä tapauksessa uskon, että lapsen ennuste olisi parempi, jos vanhemmat saisivat elämänkokemusta. Järkeähän heidän päähänsä ei enää lisää kuitenkaan välttämättä tule.


    • sitten kun jättää

      vielä antamatta pimppiä ja jättää panematta eipä tule lapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe