Iisebelin hengestä eheytyminen?

Kuviteltu Isebelin henki on kai edelleenkin kohtalaisen yleinen syyte naisia ja tyttöjä kohtaan helluntailaisuudessa ja syyte voi tulla ihan mistä tahansa asiasta, jossa syytetty ei miellytä syyttäjää.

Onko kokekemuksia mitkä asiat ovat laukaisseet syytöksiä Isebelin hengestä ja kuinka yleistä se nykyään on?

Jostain olen lukenut kertomuksia syytöksistä ja eräässäkin tytön on pitänyt toisten edessä kertoa suhteestaan, jota ei oikeasti ollut ja kun ei pystynyt kertomaan olemattomasta suhteesta mitään niin vaadittiin eheytymään Isebelin hengestä.

12

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmaHenki

Iisebelillä oli oma henki. Suomalaisella "Kaijalla",tai "Maijalla" on oma henki. Riivaaja henget käsketään ulos, mikäli Jumala on siihen valtuudet antanut, olettamuksia ei voi mihinkään käskeä. Ei pidä luulla mitään, saa vain vahinko aikaan näissä asioissa.

Lihan tekoja ei käsketä ulos, niistä tulee tehdä parannus, ne lakkaavat parannuksen teolla. Lihan tekojen seuraukset tosin voivat jäädä. Ne tarvitsevat omat toimen piteensä, riippuen asiasta. Korvaukset rikotuista paikoista, vastuu lapsista jotka syntyvät, ym.

Seurakunta kuria ei toteuteta ( ei ainakaan tulisi toteuttaa mikäli Raamatuissa pysytään ) juorujen ja luulojen mukaan. Kaksi tai kolme todistajaa ja asia käsitellään totuudessa ja rakkaudessa.

Jumalan Henki ,Ihmisen oma henki, perkeleen henki, totuuden hengen ja eksytyksen hengen. Lämmin henkäys, kylmä tuuli, puhallus , sisään hengitys, uloshengitys hengityksen pidättäminen,Kallen henki,Villen henki, Iisebelin henki, Ilarin henki, Aatun henki..

1.Moos.2:"Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu..."

1.Moos.19:17." Ja viedessään heitä ulos sanoi mies: "Pakene henkesi tähden, älä katso taaksesi äläkä pysähdy mihinkään lakeudella. Pakene vuorille, ettet hukkuisi."

Tuom."..Ja Simson sanoi: "Menköön oma henkeni yhdessä filistealaisten kanssa!"..."

1.Moos.41:"Ja farao sanoi palvelijoilleen: "Voisimmeko löytää ketään, jossa on Jumalan henki niinkuin tässä?".."(Oma henki, ja Jumalan henki )

Apt."..Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan..." ( "palvelijatar, jossa oli tietäjähenki " ."Oma henki," ja "tietäjähenki")

Apt."..vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin,..."( (Oma henki, ja Jumalan henki )

• Onko sulla kerrottavaa avauksen aiheesta?

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

Onko sulla kerrottavaa avauksen aiheesta?

Hei Peku. Minulle on sanottu että minulla on Iisebelin henki.

Kun yritin olla ystävällinen- se oli viettelemistä.

Kun sanoin jotain mistä eivät pitäneet- yritin heidän mielestään olla jokin johtaja.

En osannut loukkaantua sillä he katsoivat Raamatusta tekstit eivät siis arvostelleet minua persoonana.

Se riitti että olin nainen, enkä uskonut samalla tavalla kuin he.

Tietynlaista sovinismiakin oli siinä mukana: minulle sanottiin "sinähän olet VAIN nainen."

Iisebelin hengen osoittaminen on uskovaisilta eräänlaista vallankäyttöä, samaan tapaan kuin helvetillä uhkailu.

• k.kiusaantunut kirjoitti:

Hei Peku. Minulle on sanottu että minulla on Iisebelin henki.

Kun yritin olla ystävällinen- se oli viettelemistä.

Kun sanoin jotain mistä eivät pitäneet- yritin heidän mielestään olla jokin johtaja.

En osannut loukkaantua sillä he katsoivat Raamatusta tekstit eivät siis arvostelleet minua persoonana.

Se riitti että olin nainen, enkä uskonut samalla tavalla kuin he.

Tietynlaista sovinismiakin oli siinä mukana: minulle sanottiin "sinähän olet VAIN nainen."

Iisebelin hengen osoittaminen on uskovaisilta eräänlaista vallankäyttöä, samaan tapaan kuin helvetillä uhkailu.

Siinäkin on tekaistu syytös.
        Kun ei pidä ihmisestä henkilönä niin laitetaan johonkin valmiiseen Raamatun muottiin.

• pakis.

" Isebelin hengestä ja kuinka yleistä se nykyään on?"

Sellainen kirja on olemassa kuin "Iisebelin keitokset syvenevät".

Iisebelin henkeen tutustuin vasta tällä palstalla. Se oli jo vuosia sitten kun
      nm "PROFEETTA" siitä mainitsi.

Iisebelin henkeä ei ole olemassakaan, se on vain harvojen uskovienkaan käytössä koko sana.

Tällä avauksella meinasit että saat minut vastaamaan, niin saitkin. (Iisebelin henki?)

Missäs ollaan kuljeskeltu....?

• MatildaRosa

Minun arveltiin olevan iisebelin hengen riivaama kun äänestin Tarja Halosta pressavaaleissa.

Raamatussa tämä iisebelin henki tarkoittaa seurakunnan sisällä toimivaa valheprofeettaa. Kysymys ei siis ole vallanhimoisten naisten asiasta, vaikka sellainen siitä sovinistiteologiassa onkin tehty, kun piti saada vielä yksi lyömäase naisia vastaan.

Merkillistä tässä opissa on, että vanhan testamentin Iisebel (jolla välttämättä ei ole muuta ytymäkohtaa kuin nimi uuden testamentin iisebeliin, ja eihän muitakaan Raamatun saman nimen omaavia tällä tavalla niputeta yhteen) ei edes ollut mikään aviomiestään vastaan kapinoiva pirttihirmu, vaan hänhän auttoi miestään saamaan tämän haluamia asioita.

Joten koko tämä Iisebel-oppi, jonkalaisena se nykyään yleisesti tunnetaan, on aika epäraamatullinen.

• Aika yleistähän tuo tuntuukin olevan (toisin kuin pakis. oli mieltä).

Moni uskova joka ei pidä toisesta ihmisestä henkilönä, vetoaa Raamattuun hänen olevan paha.
        Naisen pahaksi tekeminen Raamatun perusteella on helppoa, koska Raamatussa naisvastaisia malleja on paljon ja joissain Raamatun opetuksissa naiset yleistetään pahoiksi.

• .......
      • Niinpä.

Isebeliä pidettiin pahana naisena sen takia koska hän kannatti toisen uskonnon Jumalaa.

Samalla logiikalla kaikki naiset, jotka ei ole juutalaisia, ovat pahoja ja huoria, myös kristityt.

• KTS (Ei kirj.)
        Pe.ku kirjoitti:

Niinpä.

Isebeliä pidettiin pahana naisena sen takia koska hän kannatti toisen uskonnon Jumalaa.

Samalla logiikalla kaikki naiset, jotka ei ole juutalaisia, ovat pahoja ja huoria, myös kristityt.

Iisepelin henki on pissishenki hih heh...

:D

AWESOME!

:D)))))))))))

• KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Iisepelin henki on pissishenki hih heh...

:D

AWESOME!

:D)))))))))))

Tuollaista huumorintajua näkee joskus alakoululaisilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    9. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe