tällä viikolla julkaistaan/julkaistiin kyseinen elokuva DVD;nä...oli jo aikakin! kaikkien aikojen yksi parhaista sotaelokuvista, vai mitä?
LIKAINEN TUSINA
8
543
Vastaukset
- kyllä!
kyllä!
- Elokuvahullu
Olen katsonut silloin joskus ensi-illassa. 80-luvun lopussa se oli kaverilta lainassa VHS:nä ja tuli katsottua liki kymmenen kertaa kyllästymättä. Nyt täytyy hankkia DVD:nä kun sitä onkin tullut odoteltua. Mahtava näyttelijäkaarti Lee Marvin etunenässä. Täytyy tsekata vieläkö sytyttää vanhaan malliin!
- spete
naurettava tekele. kaikki "varusmiehet" vähintään nelikymppisiä äijiä ja saksalaiset ajelevat jeepeillä. käyttäisin elokuvasta tässä ilmaisua juosten kustu.
- arse
spete kirjoitti:
naurettava tekele. kaikki "varusmiehet" vähintään nelikymppisiä äijiä ja saksalaiset ajelevat jeepeillä. käyttäisin elokuvasta tässä ilmaisua juosten kustu.
Likainen Tusina on helvetin hyvä elokuva.
Ehdottomasti pakko hankinta kun DVD:nä. - spete
arse kirjoitti:
Likainen Tusina on helvetin hyvä elokuva.
Ehdottomasti pakko hankinta kun DVD:nä.kiitos asiallisesta palautteesta, perustelutkin elokuvan loistavuudesta olisi tietysti hyvä laittaa mukaan.
- Raquel
spete kirjoitti:
kiitos asiallisesta palautteesta, perustelutkin elokuvan loistavuudesta olisi tietysti hyvä laittaa mukaan.
Tässä just hyvä esimerkki. Mun mielestä "Likainen tusina" on tosi hyvä elokuva, asteikolla 1-10 annan kahdeksikon. Kun katsot "vanhaa" elokuvaa, pidä mielessäsi ajan henki ja aikakausi, jolloin elokuva on tehty. Nykypolven "tietsikka"-friikit tottakai kyllästyvät katsomaan perinteistä actionia, jossa käytetään tietokoneanimaatioiden sijasta pienoismalleja ym. Jokainen elokuva täytyy sijoittaa arvostelussa sille myös ajan akselille. "Kardinaalimokia" löytyy monista hyvistä leffoista edelleenkin - pitää vain antaa anteeksi mokailut elokuvantekijöille ja tarkastella kokonaisuutta.
- spete
Raquel kirjoitti:
Tässä just hyvä esimerkki. Mun mielestä "Likainen tusina" on tosi hyvä elokuva, asteikolla 1-10 annan kahdeksikon. Kun katsot "vanhaa" elokuvaa, pidä mielessäsi ajan henki ja aikakausi, jolloin elokuva on tehty. Nykypolven "tietsikka"-friikit tottakai kyllästyvät katsomaan perinteistä actionia, jossa käytetään tietokoneanimaatioiden sijasta pienoismalleja ym. Jokainen elokuva täytyy sijoittaa arvostelussa sille myös ajan akselille. "Kardinaalimokia" löytyy monista hyvistä leffoista edelleenkin - pitää vain antaa anteeksi mokailut elokuvantekijöille ja tarkastella kokonaisuutta.
vaikea tietysti ymmärtää tuota "ajan kuvaa" jos leffa on niin huolimattomasti tehty. jenkit pakenevat amerikkalaisella puolitelavaunulla ja saksalaisten vahvistukset saapuvat brittiläisellä kuormurilla. leffassa ei taida olla lainkaan saksalaista kalustoa käytössä, ei edes saksalaisilla.
- Stig
spete kirjoitti:
vaikea tietysti ymmärtää tuota "ajan kuvaa" jos leffa on niin huolimattomasti tehty. jenkit pakenevat amerikkalaisella puolitelavaunulla ja saksalaisten vahvistukset saapuvat brittiläisellä kuormurilla. leffassa ei taida olla lainkaan saksalaista kalustoa käytössä, ei edes saksalaisilla.
Mielestäni hyvä elokuva.
Ketjussa on minun lisäksi 7 henkilöä.
Spete on ainoa joka ei pitänyt.
Tällä porukalla 12.5% ei pidä ko. elokuvaa hyvänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736